Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

27

Kommenttia

5230

1. Meillä kännivarkaita on ampparit.Muutamat kukat vetää niitä solkenaan,ja osa on niin nirvanassa,että putoilee pois kukasta o_O
    Kauniita ruusuja.Itse vaan tyydyn niitä ihailemaan muilla,vaikka ne niin kauniita onkin.
    Meillä oli muutettaessa jokunenkin ruusupuska,mutta tuli sitten kaivettua ja annettua ne kaikki pois.
    Kun en noitten koissujen takia riskaa niitä pitää.Ne kun tuolla pihalla ympäriinsä vilistää,niin varmaan lykkäisi nokkansa noihin piikkeihin.Kun on vielä tapana luunsa haudata jonkun puskan tai "matalalehväisen" puun alle.
    Vähän on niinkuin kaikki piikkiset saaneet kyytiä täältä :D
  2. Lonkat ja luuston voi kuvauttaa ihan koska vaan,jos niin halutaan.Ja lähinnä halutaan siis silloin,kun saatetaan epäillä jotain häikkää.
    kun luustossa on häikkää,niin miltei joka koira jotenkin oireilee.Se vaan usein on niin pientä ja "mitätöntä",ettei omistaja huomaa.Mutta jos koira käyttäytyy jotenkin poikkevasti,niin kannattaisi aina tsekat terveys puoli.Luustovijoihin taipuvilla nyt luusto heti kättelyssä.

Minusta voisi olla hyvä vaihtoehto ottaa yhteyttä johonkin pätevään koira-ihmiseen,yksityiseen tai vaikka rodun omiin (kentällä tai muuten).Saisi vähän arviota.
    Itse kun kuvauksesta pitkälti paistaa lähinnä hyvin vilkas ja taistelutahtoinen nuori.Ei välttämättä sen "ihmeempää".Myöskin tulee mieleen,että kun noita juttuja puremisiin on tehty,niin onko mitään tehty kunnolla ja riittävän kauan.Kun on monia,niin itse olen törmännyt jokuseenkin ihmiseen,jotka ei jaksa olla pitkäjännitteisiä,vaan vaihtaa vähän turhan nopeasti toiseen...
    Noille kuumakaleille parasta toimintaa olisi se nupin käyttö.Koulutusta,nenätyöskentelyä ym.Liikuntaa sopivasti,mutta liika liikunta taas nostaa entisestään kierroksia.Jos myös siellä kropassa on häikkää,niin liikunta saattaa stressata,joka taas nostaa kierroksia.Siksikin voisi olla hyvä tsekata terveyspuoli.
    Koirapuistoilutkin saattaapi olla stressaavia.Joka taas nostaa kierroksia.Adrenaali kun siellä veressä saattaapi velloa pitkäänkin.Myös jos siellä luustossa on häikkää,niin koiraan voi koskea,joka taas tietyntyyppisillä taaaaas pistää kierroksia nousemaan.
    Niin ja joskus pentujen hulluuskohtaukset saa kuriin hyvinkin pehmeällä tavalla.Sylittämisellä.Siinäpä oppii myös heti pienestä osaltaan aktiivista rauhoittumista,josta myöhemmin saattaapi olla hyvinkin hyötyä...

c.f mainitsi ruokinnasta.Ei sekään ole pahitteeksi tarkistaa.Jos on liian "aktiivista" ,eikä koira saa sopivasti "purettua",niin saattaapi sekin kiihdyttää.
  3. Eiköhän siellä koiramaailmassa löydy melkoisen monenmoista kränää nykypäivänä.Ja ihan turhanpäiväistä.

Sijoitus on erinomainen juttu pienkasvattajalle,joille se on alunperin suunnattukkin.Se sitten,että siihenkin on tullut lieveilmiönsä,niin minkäs voi...

Uroskiintiöt on myös erittäin hyvä juttu,ja joillekkin roduille se on jopa saatu (laitettu) pevisaan.Kun ei ole muuten otettu vakavasti,niin pakko laittaa sinne.

Jalostusoikeus useinmiten pidätetään urokseen.Tosin jotain tapauksia nartuillakin.
    Uroksilla jalostusoikeudessa pidätetään tietty määrä astutuksia,mutta omistus on haltijalla,toisin kuin sijoituksessa.Ja hinta on normaalia alempi.Astutukseen liittyvät kulut kuuluu luovuttajan piikkiin,kuten sijoituksessakin.
    Ennen oli ainakin ns.kohtuuaika eli piti laittaa takaraja.Koiraa ei siis saanut riiputtaa j.oikeudessa loppuelämäänsä.Nyt olen kuullut,että noin on tehty,tietyistä syistäkin...
    Tosin en henk.kohtasesti tiedä,tarvitsisikin ottaa ihan mielenkiinnosta selvää,onko tuo ihan ns. laillista.