Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

27

Kommenttia

5230

  1. Kyyn puremaan tietämäni on Apis ja sitten ihan oma eli Lachesis.
    Kyyn pistoon en ole kokeillut,kun silloin kun tirriäistä pisti,josta on toosi monta vuotta,en viellä noista poppa-aineista mitään tiennyt.Ja sen jälkeen,onneksi,ketään ei ole kyy tikannut *koputtaa puuta*.Tosin yksi epäily on ollut,ja siihen annoin.
    Mutta amppareitten tikkauksiin on sitten jokusen kertaakaan jouduttu antamaan.Viimeksi itselle,kun istuin hakuharjoituksissa maalimiehenä maa-amppari pesän päälle...
    Olen käyttänyt apista,ja hyvin kokemuksin, (kortisoonitabuja en ole antanut kertaakaan)mutta nyt täytyykin muistaa kiikuttaa tuota Lachesista mökille myös,siellä kun noita matelijoita piisaa.
  2. Luokseenpäästäväisyyden voi tehdä koiran seistessä,vaihtoehtona sivullaistumisessa.
    Periaatteessa sääntöjen tulkinnan mukaan voi kyllä rokottaa,kun on kyse poikkeamasta toivottuun.
    Eli jos koira on istumaan laitettu ja siitä siis nousee.Ellei se ole laitettu seisomaan...
    Käytännössä kyllä tuomarit harvemmin rokottaa,jos voivat tsekata vaivatta,eikä koira osoita mitään negatiivista tai säheltävää poikkeamaa.

    Hampaitten näyttö ei ole enää luokseenpäästäväisyyden osassa.
  3. Kannattaa ottaa huomioon,että rekikoirat tusken toimii,jos ne on on luustoltaan sairaita.
    Sama juttu ylipäätään työkoirilla.Jos otetaan vaikka mainitut vuoristoseudun koirat,niin siellä asiat on hyvin simppeleitä,jos ei toimi,jos on jotain vikaa,niin pum.Ei siellä sairaita pidetä,ja myöskin jalostus toimii "terveemmällä" pohjalla,kun karsitaan kovalla kädellä.
    Eli vähän turha vertaus siinä mielessä

    Rappujen kulkeminen on myös aivan eri juttu,kuin luonnossa hyvällä pohjalla liikkuminen.Ihan samoin,kun ero on liikkuuko asfaltillla vai pehmeämmällä pohjalla.
    Raput on myös liukkaita,josta johtuen moni koira niissä enemmän tai vähemmän jännittää,joka taas vaikuttaa kehittyvään koiraan. JOS siis sellaista on paljon ja säännöllisesti kasvu-iässä.JA kuusi kerrosta useasti päivässä on paljon.Eli ihan eri asia,kun jokunen rappunen.
    Kukaan kasvattaja ei myöskään pysty takaamaan tervettä koiraa.Ainoastaan on esim.luustossa oletusarvot suuremmat,kun valitaan mahdollisemman vähän luustovikoihin taipuva rotu ja sukulinjat.

    Ja yhä edelleen kannattaa huomioida,että mitä sitten,jos koiralle jotain tulee.Niin jaksaako sen sitten tarpeilleen ulos roudata.Se tietty,jos moisia ei välitä miettiä,eikä pidä niitä oleellisena huomioida,niin on oma asiansa...

    Hyvä huomio myös tuolla jossain viestissä esitettiin.Kun koira tulee vanhaksi,niin tervekin koira saattaa saada vaivoja luustoon ja niveliin.Siinäpä sitten onkin mukava koiralle kiiveskellä niitä portaita useasti eestaas,jos kerroksia on monia...