Mikäli on, toimi LUE JA TOIMI OHJEIDEN MUKAAN:
http://www.kennelliitto.fi/NR/rdonlyres/035FB07F-2094-494D-80C6-44086C8513CF/0/EJrekisteriinsiirrett%E4v%E4tkoirat.pdf
ONKO KOIRASI LISTALLA ???
12
153
Vastaukset
- 10+19
Minkähän helvetin ohjeiden?
- luetun_ymmärrys
Voi hatammi, et sitten lukenut linkin asiaa, lopussa on ohjeet ;))
- cottonnisti
Ja lisätietoja
http://www.toydogs.net/coton/sivusto/start2.html - Myy-Pikkuinen
Siis tuollainen määrä koiria jotka eivät käy jalostukseen! Huhhuh...ei sen puoleen minä mistään koirien jalosus jutuista mitään välitä/ymmärrä , muuta kuin sen että olisivat terveitä. =))
- cottonnissti
Tuossa on vain osa.
Niille on siis merkattu todellisuudesta poikkeavat vanhemmat / eli vanhemmista ei tietoa, kunhan on jotkut vaan merkattu;(( - Myy-Pikkuinen
cottonnissti kirjoitti:
Tuossa on vain osa.
Niille on siis merkattu todellisuudesta poikkeavat vanhemmat / eli vanhemmista ei tietoa, kunhan on jotkut vaan merkattu;((Voi jessus, ei yhtään hyvä juttu! Onneksi alkavat oleen tuollakin vähän tarkkoina.
- cottonnisti
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Voi jessus, ei yhtään hyvä juttu! Onneksi alkavat oleen tuollakin vähän tarkkoina.
On toi juttu ollu tiedossa jo yli 10v, mutta nyt vasta rupee tuleen vähän selvyyttä kun saadaan noita dna-tutkimuksia;((
Kaikki ei varmaan selkene koskaan ;(( - järkytystä kerraksee
cottonnisti kirjoitti:
On toi juttu ollu tiedossa jo yli 10v, mutta nyt vasta rupee tuleen vähän selvyyttä kun saadaan noita dna-tutkimuksia;((
Kaikki ei varmaan selkene koskaan ;((Musta on käsittämätöntä, että tän tyypin koirat on laitettu listalle jo v.2003 alkaen ja tietojen mukaan asiaa on epäilty jo. 2002.
MIKSEI MITÄÄN RADIKAALIA OLE TEHTY ??????
Olisi jäänyt iso suru kärsimättä ja kyseiselle "kasvattajalle" stoppi heti alkuunsa.
Nyt on sitten ryhmäkanne vireellä ja tulee tulemaan kalliiksi tuolle "kasvattajalle".
Kyllä raivostuttaa niin että en paremmin sano.
Lisäksi miettikääpä kerrannaisvaikutuksia: myy jalostukseen kasvattinsa ja nyt nämäkin ovat ej-listalla pentuineen.............kivaa, etten paremmin sano.
Kun on monet vuodet (lähes10) saanut husleerata miten haluaa 8 kun ei ole pahemmin kiinni jäänyt/tutkittu) , niin tässä on sitten tulos.
Toivottavasti tuollaiset tyypit saadaan pois pilaamasta rotua ja kasvattajien mainetta rodusta puhumattakaan.
Ja sen tiedän, ettei tämä ole ainoa.
Koiramme lehdessä on ollut juttuja aikaisemminkin näistä. Ja lisää tulee löytymän. Sano mun sanoneen. - 16+6
järkytystä kerraksee kirjoitti:
Musta on käsittämätöntä, että tän tyypin koirat on laitettu listalle jo v.2003 alkaen ja tietojen mukaan asiaa on epäilty jo. 2002.
MIKSEI MITÄÄN RADIKAALIA OLE TEHTY ??????
Olisi jäänyt iso suru kärsimättä ja kyseiselle "kasvattajalle" stoppi heti alkuunsa.
Nyt on sitten ryhmäkanne vireellä ja tulee tulemaan kalliiksi tuolle "kasvattajalle".
Kyllä raivostuttaa niin että en paremmin sano.
Lisäksi miettikääpä kerrannaisvaikutuksia: myy jalostukseen kasvattinsa ja nyt nämäkin ovat ej-listalla pentuineen.............kivaa, etten paremmin sano.
Kun on monet vuodet (lähes10) saanut husleerata miten haluaa 8 kun ei ole pahemmin kiinni jäänyt/tutkittu) , niin tässä on sitten tulos.
Toivottavasti tuollaiset tyypit saadaan pois pilaamasta rotua ja kasvattajien mainetta rodusta puhumattakaan.
Ja sen tiedän, ettei tämä ole ainoa.
Koiramme lehdessä on ollut juttuja aikaisemminkin näistä. Ja lisää tulee löytymän. Sano mun sanoneen.Tiedän erän toisen kääpiökoirakasvattajan joka rekisteröi ainakin yhden nartun pennut pentujen värin mukaan tietylle urokselle vaikka hän ei tiennyt mikä hänen omistamistaan uroksista oli nartun astunut.
- järkkyä on
16+6 kirjoitti:
Tiedän erän toisen kääpiökoirakasvattajan joka rekisteröi ainakin yhden nartun pennut pentujen värin mukaan tietylle urokselle vaikka hän ei tiennyt mikä hänen omistamistaan uroksista oli nartun astunut.
Jos osapuolet ovat hengissä, niin ilmoa vaan kennelliittoon......nythän ne pystytään geenitestaamaan, kuka on oikea isä, eikä vaan arpaonnella voittanut.
Mun mielestä tuollaista huijaamista ei tarvitse sietää yhtään !
Jos olisin ostanut tuollaisen pennun jonka isä ei olekaan se mikä piti olla, niin rosikseen vaan ja lujaa.........ei mitään myötätuntoa kyllä ole !!!
Kyllä noita tapauksia on monessa rodussa, mutta kuinka paljon kertaantuneena, niin se onkin asia ihan toinen..........ja kuinka pitkältä ajalta........... järkytystä kerraksee kirjoitti:
Musta on käsittämätöntä, että tän tyypin koirat on laitettu listalle jo v.2003 alkaen ja tietojen mukaan asiaa on epäilty jo. 2002.
MIKSEI MITÄÄN RADIKAALIA OLE TEHTY ??????
Olisi jäänyt iso suru kärsimättä ja kyseiselle "kasvattajalle" stoppi heti alkuunsa.
Nyt on sitten ryhmäkanne vireellä ja tulee tulemaan kalliiksi tuolle "kasvattajalle".
Kyllä raivostuttaa niin että en paremmin sano.
Lisäksi miettikääpä kerrannaisvaikutuksia: myy jalostukseen kasvattinsa ja nyt nämäkin ovat ej-listalla pentuineen.............kivaa, etten paremmin sano.
Kun on monet vuodet (lähes10) saanut husleerata miten haluaa 8 kun ei ole pahemmin kiinni jäänyt/tutkittu) , niin tässä on sitten tulos.
Toivottavasti tuollaiset tyypit saadaan pois pilaamasta rotua ja kasvattajien mainetta rodusta puhumattakaan.
Ja sen tiedän, ettei tämä ole ainoa.
Koiramme lehdessä on ollut juttuja aikaisemminkin näistä. Ja lisää tulee löytymän. Sano mun sanoneen.Minuakin vähän ihmetyttää,miksei voimakkaammin ole puututtu ja valvottu.Kun onhan polveutumistesti jo jokusen vuosia ollut...
Aika kurja niille,ketä on ostanut ko.paikasta jalostustarkoitukseen.
Tosin toisaalta,koiranetti on pitkään ollut ja kun sitä lukee,niin luulisi jotkut asiat pistävän mietityttämään ylipäätään,millaista toimintaa itsekkin kannattaa.Ihan noinniinkuin yleisesti ottaenkin koiran ostossa...- cottonnisti
molossi kirjoitti:
Minuakin vähän ihmetyttää,miksei voimakkaammin ole puututtu ja valvottu.Kun onhan polveutumistesti jo jokusen vuosia ollut...
Aika kurja niille,ketä on ostanut ko.paikasta jalostustarkoitukseen.
Tosin toisaalta,koiranetti on pitkään ollut ja kun sitä lukee,niin luulisi jotkut asiat pistävän mietityttämään ylipäätään,millaista toimintaa itsekkin kannattaa.Ihan noinniinkuin yleisesti ottaenkin koiran ostossa...Senverran vaan kommentoin, että kovaa ääntä jo silloin pitäneet vaiennettiin.
Tästä asiasta enemmän toisaalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231215
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 87777
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20749- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109626
- 32593
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511