Niin elikkäs kysymykseni koskee toko alokasluokan luoksepäästävyys -liikettä. Meidän koira antaa koskea ja katsoa hampaat ym, mutta monesti se nousee innostuessaan seisomaan sivulta. Rokotetaanko tästä? Eikös arvostelussa arvostella sitä, että koira ei saa murista tai sellaista, ja jos koira kiinnostuessaan vierasta ihmistä kohtaan nousee niin tippuuko pisteitä?
Luoksepäästävyys tokossa?
8
560
Vastaukset
- ju56de
riippuu tuomarista. treenaatte vaan lisää.
Luokseenpäästäväisyyden voi tehdä koiran seistessä,vaihtoehtona sivullaistumisessa.
Periaatteessa sääntöjen tulkinnan mukaan voi kyllä rokottaa,kun on kyse poikkeamasta toivottuun.
Eli jos koira on istumaan laitettu ja siitä siis nousee.Ellei se ole laitettu seisomaan...
Käytännössä kyllä tuomarit harvemmin rokottaa,jos voivat tsekata vaivatta,eikä koira osoita mitään negatiivista tai säheltävää poikkeamaa.
Hampaitten näyttö ei ole enää luokseenpäästäväisyyden osassa.- ap
Ai ei vai? Luin jotain toko sääntö ohjeita ja siellä sanottiin näin:
Luoksepäästävyys:
Tuomarin tulee vaikeuksitta lähestyä koiraa ja tarkastaa sen hampaat.
No, näköjään jokin virhe siinä ^^ - tokkotokoo
sul on vanhha sääntövihko
- ap
Ahaa, eli ei hampaiden tarkistuksia. No, sehän on vain parempi! Mutta siis alkuperäiseen kysymykseeni palaten; Eli ei haittaa vaikka koira nousee, mutta jotkut tuomarit saattaa siitä rokottaa. No, ei muuta kuin sitten harjoittelemaan sitä ettei koira nouse. Mutta hirveen vaikea harjoitella tuota, koska tutuille se ei koskaan nouse, mutta jos olisi joku vieras....
- sart-su75
Riippuu tuomarista. Mun koira menee ilosena vastaan ja antaa pusun on niin ihmisrakas, toinen tuomari anto 10 toinen 7.
- ap
^^ Reilua!! :O
- htrhtrg
Riippuu rodusta myös. Omaani sakotetaan 1 piste seisomaan noususta, naapurin erirotuista ei. Omani pitäisi malttaa istua, mutta naapurin höseltäjältä sitä ei vaadita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231215
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 87777
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20749- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109626
- 32593
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511