Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tublat
tublat
tublat
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
27
Kommenttia
5230
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
On,ja sellaisella paikalla,että tulee käytettyä myös.
Kyllä ihan ok vehje ollut.Isäntä käyttelee raasteiden tekoon,ja jotain muitakin juttuja sillä tekee.Yleensä kun kerralla ison määrän tekee.Itse olen käyttänyt myös koissuille,kun teen jotain isompia raastemääriä.
Taikinaa tekee semmoisella "taikinakoneella".Kun sattui moisen voittamaan.Sitten on sellainen mixeri,jolla tekee usein hedelmä ym.smootheja ja sen semmoisia.
Ja sitten on käytössä ihan sauvasekoitin.Sitä itse lähinnä käytän,kun teen koirille kasvismössöjä
.Visparivempain sitten vielä,jota tulee välillä käytettyä.
25.03.2011 16:28
Jokainen määrittelee sen tehtailun osaltaan omalla tavallaan.
Ja minusta erään sortin tehtailija on sellainen,joka käyttää tutkimattomia koiria,nuorta urosta,josta ei vielä tiedä tarkalleen,mikä siitä tulee "isona",eikä tiedä minkäänlaisia perusasioitakaan,kuten sitä,mitä voi tapahtua,kun juoksunen narttu leikkii uroksen kanssa,ja kummatkin leikkaamattomia.Tai,että pentujen teko ei estä mitään sairauksia nartulta.Ja tuskin on ottanut sukutauluista selvää,sopiiko koirat ylipäätään lainkaan yhteen.
Vastuullinen kasvattaja on halunnut ottaa asioista selvän,tietoa kun saa,ja miettii tarkoin,mitä käyttää jalostukseen.
Jos itse ei tiedä edes perusasioita,kuten miten juoksunartun kanssa toimitaan (tai tahallisestako kyse...),niin miten osaa kasvattiensa omistajiakaan ohjeistaa...
Paperit pennuille.Senkin vastuullinen kasvattaja tietää ihan itse,kuin myös senkin onko niihin edes mahdollisuutta.Vaikea kenenkään toisen on ylipäätään kenenkään papereista sanoa mitään,jos ei edes rotua tiedä.
24.03.2011 16:34
Kannattaa tai ei,siinä jokaisen itse arvioitavaa.
Mutta riski se aina on.Koira voidaan viedä,sitä voidaan kiusata,ja jos vaikka joku tenava menee tunkemaan näppinsä sen suuhun,niin koiran omistaja siitä vastaa ym.
Itse tosin myönnän,että pidän silloin tällöin.Tosin en koskaan jätä kun ihan hetkeksi,eli korkeintaan piipahdus lähikaupassa tavaran/tavarat nopeasti napaten.Ja vielä jättöhetkellä tarkastaen,ettei mitään epäilyttävää ole näkyvissä :D
Tuo 10-15 minuuttia on aika pitkä aika.
En myös koskaan jätä pentua,tai ihan nuorta.Eli koiran täytyy henkisesti kestää jo vähän enemmän muutenkin.Eli jos vaikka lähellä joku leikkii jotain ramboa,tai joku koira louskuttaa ohimennessä,miin ei turhia stressailisi.
Nykypäivänä en jättäisi enää myöskään pientä koiraa yksin.Niitä kun kuulee sen verran kähvelletyn.Bodyquardin kanssa saapi korkeintaan jäädä :D. Kun en usko,että niiden suojista (ainakaan omien),kovin helposti källittäisi :D
23.03.2011 21:20
Ai on outoa vai :D
En nyt sentäs itse ihan kuuskymppinen ole,mutta en ole ikinä tehnyt lihapataa,en edes ruskistanut lihaa,muuta kuin auringossa omaani.
Minulla ei ole myöskään ollut alakoulussa köksää,oppikoulun lopussa taisi olla.Ja äiti ei ole myöskään opettanut ruuanlaittoa.Olisi varmaankin,mutta kun ei ole itseäni koskaan kiinnostanut.Ruokaa en ole laittanut kuin muutaman kerran elämässäni.Paitsi koirille teen säännöllisesti.
Se sitten onko avutonta tai mikä yleensäkin on kenenkin mielestä,niin makuasia.
Ja tänään on illalla tarjolla perunamuussia sienikastikkeella ja sellaisia punaisia pihvejä,jotain punajuurijuttuja vissiin :D ja hapankaalisalaattia.Ja jälkiruuaksi rahkaa marjoilla. Ei muuta kuin avuttoman,mutta ah,niin tyytyväisenä sellaisena,heittäydyn vaan ruokapöytään :D
22.03.2011 13:44
( Vrt.namuilla...)
Ihan samoin,oli koira miten kasvatettu,vaikka ilman niitä nameja,niin jos ei omistajaa koira kunnioita viimekädessä,niin hommat ei suju,eikä riitä vaikka ne taputtelisi ympäriinsä :D
Tosin ihan nuoren kanssa ei niinkään ole kyse kunnioittamisesta vielä.Lähinnä sitten niistä muista tekemisistä eli opetuksesta ja miten sen sitten tekeekin.
21.03.2011 18:30
Ei saa yhä edelleen jokaisesta takaisin. Otetaas vieeeellä kerran :D
Jos luovuttaja EI käytäkkään koiraa (joka on SIIS aina mahdollista),niin sijoitussopimuksessa saa siinä mielessä "takaisin",koska siinä koira on luovutettu joko selkeästi halvemmalla tai jotkut antaa myös ilmaiseksi.
Jos taas tehdään NORMAALI eli kohtuullinen jalostusoikeuden jättö,niin siinäkin "saa" siinä mielessä,että se koira on myyty enemmän tai vähemmän,mutta joka tapauksessa halvemmalla.
Jos taas puhutaan ihan oikeasta liisauksesta,josta jo kerroin,niin siinä siltä keneltä liisataan (eli aikuinen koira ja ns.kohdun vuokraus),korvaus tulee joka tapauksessa,JOS sopimus tehdään.
Aloittajan tapauksen omalaatuisessa tapauksessa ostaja ei saa yhtään mitään hyötyä,jos koiraa ei käytetäkkään eli koirasta on maksettu täysi hinta.
Jos joku on tehnyt jalostusoikeuden noin moneen astutukseen (uroksen),niin todennäköisesti,jos vastaanottaja jostain syystä sen haluaakin riitauttaa,niin sopimus katsotaan kohtuuttomaksi ja hän voittaa.
Mutta onhan se nähty,että mitä ihmeellisempiä soppareita on tehty,niitä sitten tuolla oikeusasteissa käsitellään.Ja valitettavasti sitten taas kaikkien kasvattajien maine kärsii,kun jutut kulkee ja yleistetään kaikki kasvattajat linsiin viilaajiksi...
Ja jos myy koiran omaksi,normaalihinnalla,niin tavara on kokonaan ostajan melo selvästi ja päätäntävalta hänellä.Eli jos ei myöhemmin halua koiraansa antaa,niin siinä se.
Ihan samoin,jos kasvattaja haluaa,että kasvatit terveystutkitaan,ja se laitetaan soppariin,niin sillä viimekädessä ei ole mitään merkitystä,varsinkaan jos siihen ei ole liittynyt myös hinnanalennus.
Tosini monet kasvikset tekevätkin niin,että joukkotutkituttaa tai palauttaa/maksaa hinnan,kun koira tutkitaan.Silloin siis maksu.
21.03.2011 18:01
Kyllä jo yritystä pukkaa päälle kovasti :D
Kuistille vaihdoin kesäverhon tänään,jotta aurinko pääsee kunnolla sisään paistamaan,mullat siemenille on ostettu ja paksummat talvivaatteet laitettu talviteloille,kuten myös koirien nutut.
Kostyymipuolta oli ihan pakko vähän lisätä,kun löytyi aivan ihana roosanvärinen jakku ja liilan värinen neuletakki :)
20.03.2011 19:34
Mielestäni kuvaus,mitkä niiksi nähdään lähinnä,oli aika osuva Koiramme-lehdessä.Ja ehkä noin voi sanoa.Mutta viimekädessä olen samaa mieltä Ursa.
Tosin jos omistajien ulkonäköä katsoo,niin muutamassakin näytelmissä ollaan kavereitten kanssa käyty eräästä rodusta keskustelua tuohon viitaten puolleikillä :D
Rotu jääköön sanomatta.
Nyt onnistu näemmä rekkaus.
19.03.2011 13:24
Otetaas vielä kerran...
Ensinnäkin,normikäytäntö on se,että kun koira liisataan,niin silloin puhutaan "aikuisesta" koirasta. Eli joku ostaa joltain jalostusoikeuden ja siitä sitten sovitaan hinta,miten sovitaan.
Jalostusoikeuden pidättäminen pennusta,kuin myös sijoitussopimus on eri juttunsa.
Mainitsemasi "Tilanne" on lähinnä siis jalostusoikeuden jättäminen(paitsi että hinnan alennus normisti),jota yleisemmin käytetään kuitenkin sijoitusmuotoa,koska se on selvempi kaikkien kannalta.Urospentuihin/tuonteihin käytetään lähinnä jalostusoikeuden pidättämistä,tosin nyt on tehty uroksille myös oma sijoitussopimus,ja saapi nähdä,ottaako se tuulta purjeisiin.
Viimekädessä pitäisi olla lakimies,ja siinäkin erikoistunut,että voi vastata lainopillisesti mainitsemastasi tavasta.Mutta kuten jo sanoin,itse katson tuon ns.kohtuuttomaksi,jos hinnan alennusta ei ole,ja melkoisella todennäköisyydellä esim.verrattuna muihin kohtuuttomaksi katsottuihin tapauksiin,niin jos ostaja haluaa asian riitauttaa,tai ei ylipäätään halua antaakkaan koiraansa,niin häviät asian melko varmasti.
Sekin on kiikunkaakun,että tekee jalostusoikeuden,ja myy halvemmalla.Siinä kun ostaja omistaa täysin koiran,ja viimekädessä tavaran omistaja on siitä täysivaltaisesti päättävä.Oli sitten ehtoja tai ei.Eli viimekädessä,jos ostaja päättääkin olla koiraansa antamatta,niin voipi olla,että onnistuukin.Noista on jokusiakin sopimusriitoja,ja sen mitä tiedän,niin ainakin voi muodostua hyvin pitkälliseksi...Eli ihan simppeliä ei ole hinnanalennuskaan viimekädessä.
Eli varmin tapa on sijoitus.
En nyt ymmärrä tuota "tosiasialla" olevaa kommennttia siinä suhteessa,että joka muodossahan ostaja saa etua itselleen.Jopa siinä,jonka mainitsit (jonka itse katson kyseenalaiseksi) eli jos pentue tehdään.
Kun ostajia valitaan,niin se on aina tärkeä juttu löytää mahdollisimman hyvät ja sopivat kodit.Ihan samalla lailla voisi mainitsemasi tapa houkuttaa vain "hyödyllisempää" pentua hakea,koska hyödyn siitäkin saa,vaikkakin mahdollisesti myöhemmin.
Mutta suoraan sanoen,minusta mainitsemasi tapa "vähän haisee" eli tulee mieleenlähinnä halu minimoida sijoituksesta tuleva mahdollinen tappio.Eli joka tapauksessa ei häviä itse mitään,kun koiran myy kokonaisella hinnalla.
18.03.2011 13:13
Näkemykset on eri asia,kuin se,että puhutaan jo linjasta.
Kun puhutaan linjasta,niin tullaan selkeisiin eroihin,joihin määrätietoisesti pyritään ja ostajalla on suuri mahdollisuus saada juuri haluamansa tyyppi.Esim.käyttölinjaiset ja näyttelylinjaiset joissain rodussa.Ero on selkeä selvästi ja siihen aktiivisesti pyritään.Yleensä myös käyttölinjaiset ei pahemmin näytelmissä pärjää.
Bullmastiffeissä enemmän on kyse makuasioista kasvattajilla.Ihan kuten yleensäkin roduissa...Koska eipä taida kukaan bulli kasvattaja haluta kasvattaa koiria,jotka ei näytelmissä pärjäisi.Erot on siis niin pienet,ettei varsinaisesti eri linjaisista voi puhua,vaan makuasioista,ulkonäön suhteen.
Myöskin jos puhutaan ihan selkeästi eri linjoista,niin ne pystytään myös määrittämään sukutaulujenkin perusteella.Kuka kenenkin linjoista on...Jos taas katsotaan bullmastiffien sukutauluja,niin eiköhän löydy niin paljon samoja koiria eri sukutauluista viimekädessä paljonkin,että selvää ulkonäöllistä linjaa(sanan siinä merkityksessä) tuskin voi sanoa,kuten juuri roduissa,jossa selkeästi siis eri linjat,jonkun suhteen.
Ja jos tarkalleen otetaan,niin bullmastiffeillä ei ole ollut koskaan ollut sellaista tyyppiäkään,jossa iso,raskas ja pitkäkuonoinen.
Ihan vanha bullmastiffi(esim.Suomeen rantautuessaan) oli aikoinaan kevyempi ja myös pitkäkuonoisempi.
Lähinnä makueroissa voi sanoa,että toiset tykkää matalaraajaisimmista,toiset korkeammista.Kummassakin sitten taitaapi löytyä niitä,jotka pitävät jytkymmistä ja vähemmän.Kuonon pituudet on suht samoja,koska rotu on päärotu,ja jos näytelmissä haluaa pärjätä,niin aika standardiin silloin pyritään ulkonäöllisesti.Siinä juuri suurin ero kun puhutaan varsinaisesti jostain linjoista,siis jollain tapaa näkyen myös selkeesti ulkonäössä ;)
Niin ja siihen standartiin kuonon mitassa siksikin todennäköisesti tullaan pyrkimään yleensäkin lyhytkuonoisilla tulevaisuudessa yhä enemmän,koska tuomarit ovat herkemmin alkaneet puuttumaan liian lyhyihin kuonoihin terveyssyistä. Liian pitkästä taas on aina huomauteltu,ja pääroduilla se on joskus jopa jollain tuomarilla palkintosijaakin laskeva.
17.03.2011 18:29
Itseasiassa alunperin jalostusoikeuden jättäminen ja liisaus on ihan eri asioita.
Lähinnä uroksiin jätetään jalostusoikeus (nyt myös uroksille tullut oma sijoitussopimus).
Jalostusoikeus koirat myydään selkeästi halvemmalla,muuta ei niille korvata.Toki jos halutaan,niin mikäs siinä.
Liisaus on lähinnä aikuisen nartun ns.vuokraaminen,joka on siis ihan pääasiassa ollut normisti myyty koira,jonka joku haluaa liisata.Ihan siis vaikka muu kuin kasvattajakin.Siitä sitten sovitaan,mikä korvaus on.
Jalostusoikeudella on tosin jotkut narttupentujakin myyneet,siinä oleellista kohtuuden kannalta on se hinnanalennus.
Aloittajan tapauksessa oli ilmeisesti tarkoitus jättää käyttöoikeus täysihintaiseen koiraan.
Riitatapauksissa,jos tulisi,myyjä saattaapi olla aika heikoilla.
16.03.2011 23:02
Ei saa ilmaiseksi,välttämättä,eli jos koiraa ei jalostukseen käytetäkkään eli ei tule jalostuskelpoista ym. Silloin,jos vakuusraha on maksettu,niin se on koiran ns.ostohinta.
Laillisuudesta on vaikea sanoa viimekädessä,mutta useinmiten siinäkin voidaan tulla siihen,että jos koira on omaksi ostettu ja tätdellä hinnalla,niin silloin viimekädessä päätäntävalta on ostajalla.Sopimuksiahan voi mitä vaan tehdä,mutta siinä tilanteessa,jos tulee kränää,niin vähänkään epäselvissä tapauksissa kasvattaja on usein heikoilla.
Eli jos käykin niin,että koiraa ei käytetäkkään,niin silloin ostaja on ostanut koiran täydellä hintaa,eikä hyödy ns.kahden kaupasta mitään.
Itse katson siis sijoitussopimuksen reilummaksi,ja sen kanssa myös kasvattaja on vahvoilla,jos jotain tulee,jos/kun itse en toiminut "kaikkein taiteen ja sääntöjen" mukaan.
Miten sijoitussopimus on epävarmempi? En itse muuta keksi,kuin sen,että rahan menetyksen uhka siinä on suurempi,kun koira luovutetaan siis halvemmalla.
16.03.2011 20:10
Vastasin tuohon aiempaan viestiisi tähän samalla :)
16.03.2011 11:09
"Miksi juuri maahan meno..."
No sitä perää juuri siinä on,mutta kuten jo kerroin´,toki joillakin muustakin voi olla kyse.
Jos nyt mietitään,niin jo maahanmeno koiralle on omanlaisensa juttu,tietyissä tilanteissa.
Se on asento,jota koirat käyttää myös niin alistuessaan (vahvoissa tilanteissa) toisilleen,kuin myös jotkut käyttää rauhoittavina signaaleina.
Jos sitten ajatellaan,että me ihmiset vaadimme koirilta samaa liikettä,niin eipä ole ihme,jos koirat saattavat (korostan saattavat) tuntea sen epäloogiseksi,varsinkin jos siinä tilanteena,opetuksena ym.ym.ym.on liittynyt jotain vähemmän positiivista.
Eli ihan simppeliä.
Varsinkin entisaikaan,jolloin käytettiin vähän "kulmikkaampia" tapoja opettaa,aina silloin tällöinkin näkyi tahkeaa maahanmenoa jollain, ja ihan selkeesti pystyi yhdistämään mistä syystä.
Koirat kun myös yhdistelee asioita,ihan oppimisprosessissakin.Ne myös saattaa oppia asioita,joita emme edes huomaa,vaikka itse olisimme (olosuhteet ym.) syypäitä.
En ole tuota caniksen juttua nähnyt,joten en voi sitä kommentoida.Tosin tuo sikailijakoira sanana särähtää korviin,koska minusta koirat ei sikaile.Omistajat vaan...
koira vastaa kovalla.Tarttis nähdä aina noitkin,mitä tarkoitetaan.Kun kyse voi loppupeleissä olla aika monesta.
Esim.Koira ei osaa (vaaditaan silti,koira menee sijaistoiminnalle),koira ei ole oikein motivoitu ( ei ole "halunnut" oppia),tilanteisiin liittyy jotain epämiellyttävää ym.
Otetaan vaikka esim.koirasta,jolle annetaan käsky väärällä sävyllä.Koira ei mene maahan,ja omistajan käsky tulee uudesaan,ja todennäköisesti jo sitten vähän negatiivisemmassa sävyssä.Tietyntyyppinen koira esim.ohjaajaherkkä (voi olla kovakin koira) saattaa alkaa jumittaa kunnolla,eli heittää sijaistoiminnalle.
"Niin juuri...".Ei,koska kuten sanoin,koira ei sikaile.Se ei ole ihminen.
Minä voisin antaa antaa mitä tilaa,mutta koirat ei :D
Ne toimii omien "käsitystensä" mukaan asioista,ei ihmismäisesti.
16.03.2011 11:07
Ei pidä paikkaansa. On olemassa vain rotumääritelmän mukaisia,ja ihan samoin,kun yleensäkin,variaatioita löytyy,kun koiria ei voi kloonata.Ja osaltaan myös hieman kasvattajien näkemykset vaikuttaa.
Eikä ole olemassa mitään vanhaa mallia,tai uutta.
Luonteen erot on yksilöllisiä.Ulkonakö ei siihen vaikuta mitenkään.
Luonteita siis löytyy laidasta laitaan,ja siitä väliltä.
Pennuista ylipäätään ei välttämättä voi sanoa yhtään mitään,ihan varmasti.
Joskin tarkkasilmäinen kasvattaja,joka pentueen kanssa paljon on,niin voi jotain usein sanoa.Viimekädessä ei aina ihan varmasti välttämättä "lopputulosta",varsinkin kun monesti lopputulokseen on on tulevilla omistajilla suuri asema,varsinkin ilmiasussa.
Ihan yleisesti ottaenkin siis.
14.03.2011 13:05
Ihan vaan perusjuttuja,eli harjoittelemaan :)
Jos osaat,niin ensin kotona,sitten johonkin koulutukseen hiomaan ja totuttelemaan tekemään hommat muiden läsnäollessa.Jos et osaa näytelmäjuttuja opettaa,niin sitten vaan koulutuksiin hakemaan oppia.Sitten myöskin muistaa,että harjoitella kannattaa myös keskenään,pelkkä kentällä käynti joskus ei vielä autuaaksi tee.
Miten paremmin koira oppii,harjoituksen myötä,sen varmemmaksi se tulee,ja keskittyminenkin paranee,kun se tietää varmasti,mitä siltä vaaditaan.
Ja sitten se yksi tärkei´mmistä.Eli alusta asti kannattaa tähdätä siihen hyvään suhteeseen ylipäätään,eli kokonaisuus koiran kanssa hyvään malliin.Se auttaa myös osaltaan koiran keskittymiseen ja työskentelyyn ohjaajan kanssa.Oli laji mikä tahansa.
13.03.2011 20:01
Bullmastiffistä on ollut Koiramme-lehdessä kaksi rotuesittelyä.
Ensimmäinen oli hyvin realistinen ja hyvin tehty.
Jälkimmäinen,josta mainitsit,joka tehty rodun noususuhdanteessa,ihan sitten jotain muuta...
Noh,sen jälkeen sitten taidettiin huomatakkin,että se tosiaan oli jotain ihan muuta.
Näyttelyissä on hyvä käydä tsekkaamassa,näkee jotain.Siellä kuitenkin on usein myös niin kiire ja täytyy keskittyä omiin,ettei välttämättä ehdi pahemmin jutella,ainakaan ennen kehää.Siksi soittaminen,JA usealle,on hyvä vaihtoehto.Paras toki,jos menee vielä paikanpäälle katsomaan.Tuo viimeistään kannattaa tehdä,jos tosissaan jostain harkitsee. Ihan kuin yleensäkin koiraa hankkiessa.
Hyvä koira,kenelle sopii.Jos ei sovi,niin huono juttu.
Huomioitavaa,että ei välttämättä pidä muista koirista,lähinnä omasta sukupuolesta,ja vahtiviettiä voi löytyä kovastikkin.
Kumpaakin ääripäätä löytyy,mutta kun pakettiin liittyy iso koko ja voimakas luonne,niin harkittaessa kannattaa miettiä,pärjääkö,jos saakin sen vaativamman ääripään.
Niin,ja on se söpö :D,ihan kuin mopsikin,mutta siihen se yhtäläisyys sitten jääkin.
13.03.2011 19:26
Paperit pitäisi saada,kun se viiminen erä on maksettu.Jos rekisteröinti jostain syystä kestää,eikä paprut ole vielä kasvattajalla,niin kasviksen pitäisi ehdottomasti siitä ostajaa informoida.
Ota vielä yhteys kasvikseen,ja kysy missä mennään.Jos et yhteyttä saa,niin ota uudestaan yhteyttä kennelliittoon suoraan puhelimitse ihmiseen,joka asioita hoitaa ja kysy,onko siellä ylipäätään kasviksen tekemä pentue-ilmoitus ja missä mallissa asioitten hoito on.Kyllä sinun pitäisi saada noihin kysymyksiin vastaus.
Seuraava vaihtoehto on ottaa yhteyttä paikalliseen kennelneuvojaan/valvojaan.
Ja sitten,jos mikään noista ei lähde toimimaan ja asia etenemään, niin sitten yhteys poliisiin.Jos paperillinen koira on ostettu,eikä papereita saa,niin kyseessä on rikos.
12.03.2011 14:01
En ole kaikkia viestejä lukenut,mutta onko testeillä todettu,että on atopiasta kyse nimenomaan?
Jos ei,niin kannattaa ne otattaa eli varmistaa miten on.Kyse voi olla myös ihan ruoka-aine-allergiasta,joten kannattaisi EHDOTTOMASTIi tehdä eliminaatiodieetti.Tosin atooppiset usein on ruoka-aine-allertikoita myös
Jostain kumman syystä myös atooppiset koirat voi hyötyä osaltaan siitä,että koiran ruoka vaihdetaan pois teolliselta jo pelkästään.Mutta eliminaatiodieetti kannattaa,koska usein on kuitenkin kyseessä jonkinlaisten ruoka-aineitten herkistys (myös).
Barffiin on vaihtoehtona myös ihan kotiruoka.Siinä ei pakastinta niin isossa määrin tarvi,kuin barffissa.Pikkukoiran kanssa vielä vähemmän.
Mutta kuitenkin se eliminaatiodieetti kannattaa tehdä,koska ihan sama ´miten ruokkii,jos siellä ruuassa jossainkin muodossa on se ainesosa,mikä allergisoi.Ja kuten sanoin,atooppiselle teollinen ei ole hyväksi useinkaan.
Sitten homeopatiasta. Kokemusta löytyy parilta vuosikymmeneltä,ja erittäin positiivistä :) .Viimeksi hoidin sillä oman nartun valeraskautta.
Atopian yhteydessä ei siitä ole,mutta mielestäni hyvin kannattaa mennä jonkun kokeneen ja pätevän homeopaatin juttusille.
Tosin siitä olen aika varma,että nuot koiria hoitavat aika todennäköisesti myös suosittavat ensisijaisesti myös siirtämään koiran pois teolliselta ruualta kokonaan ;)
Niin,ja koiran sterilointia kannattaa myös miettiä.Sillä on myös saatu hyviä kokemuksia tuonsuuntaisissa tapauksissa.Usein kun hormoonitoiminnan muutokset ja "hormoonipiikit" ilmeisesti jollain lailla edesauttaa oireiluita syystä tai toisesta.
12.03.2011 13:22
Lähinnä ehkä siksi,että maksa ja munuainen ovat suodattimia eli kerää itseensä "saasteita".Joten siksi niiden syöttäminen usein ei välttämättä ole hyväksi.
Maksassa on myös runsaasti A-vitamiinia,joka on rasvaliukoinen,eli kannattaa huomioida ruokinnassa,varsinkin kasvavien.
Muut sisäelimet lähinnä kannattaa huomioida korkean proteiinipitoisuuden takia,varsinkin jos on kyseessä kasvava rotu,jolla luustovikoihin taipumusta.
Muuten nyt ylipäätänsä vaan kokonaisuuteen suhteuttaen.
11.03.2011 12:58
119 / 262