Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

27

Kommenttia

5230

1. Ei tietenkään ole.Jos olisi,niin miksi muuten ylipäätään olen puhunut rodunomaisten terveystarkastusten puolesta,vastuullisilta kasvattajilta ostamisesta ym.ym.ym.

Olisit nyt pinnistänyt edes jotain vähän järkevämpää kysymystä...

Niin,ja kun laitetaan yhteen sairaita sairaiden kanssa,niin uhka ja mahdollisuus jälkeläisille niiden saaminen kasvaa.Siitä mistä on kyse ja miten periytyy,riippuu osaltaan missä määrin.Kuin myös siitä,onko sitä ja missä määrin lähisuvussa tai rodun geeniperimässä.Myös jos samaa vikaa tulee kummaltakin puolelta,alttius jälkiläisten saada se kasvaa.
    Ja sama perinnöllisyysoppi koskee ihan rotukoiria,kuin sekarotuisiakin.
    Suosittelen perinnöllisyysoppiin tutustumista ;D
  2. Pistä tossut ;)
  3. No täytyypä sanoa,että itsellänikin jotain tuntumaa on myös siihen kasvatuspuoleen...

Ja täytyypi sanoa sen perusteella,että ainakin pääasiassa tuntemiin kasvattajiin ei päde,ja vähäisemmässä määrässä noita ylipäätään tiedän.Ja niissä kaikissa tapauksissa joissa koiria urakalla lähtee, on kyse kasvattajista,joilla koiria on sitten reilummin,eikä koirat ihan perheenjäseninä/harrastuskaverina päätarkoituksenaan erikoisemmin ole pääasiassa,vaan jossain ihan muussa tarkoituksessa...
    Yhtään pienkasvattajaa en tiedä moista esineellistämistä harrastavan.
    Ja yleensä jotkut pienkasvattajat tuppaavat sitä moralisointia harrastamaan,tosin en sitä moralisoinniksi kutsuisi,koska he itse oikeasti haluavat koirilleen myös oman aatteensa mukaan hyvät ja pysyvät kodit,jossa ei koiraa pidetä minään kertakäyttötavarana.

Ihan asennekysymys.Itse en osta,enkä myy kasvattajille tai harrastajille,joille lähtökohtana ei ole,että kun se koira otetaan,niin se loppuun asti pidetään.
    Se sitten,jos jotain pakottavaa tarvetta tulee,kuten terveydellisesti ei pystytä pitämään,on sitten ihan eri juttu.Samoin on ihan eri asia se,että kasvattaja voi ja ottaakin jos koirasta joudutaan luopumaan,sen ensin ehkä itselleen,kunnes uusi hyvä koti löydetään.