Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

27

Kommenttia

5230

1. Vie se nyt joka tapauksessa lekuriin,koska en tosiaan ole kuullut tuollaisesta.Voi olla niin,että kannattaa tehdä vähän jotain perustutkimuksia ainakin,jos todella on kyse hammaskivestä ja huonoista hampaista.
    Ja kuten sanoin,selvittää ne sisarukset ja vanhemmat,jos noin on.

Ja suuhygieniasta tuosta se paras mainittiin eli hampaitten pesu.Säännöllisesti.Kaapia voi myös itse pois jonkunverran,jos tarkka käsi ja koira hallinnassa hyvin.Mutta silti ei välttämättä selviä ilman lekurin puhdistuksia.
    Lihaisia luita kaluttavaksi,ja rustojakin,jos koira rustot hyvin pureksii ja vatsa kestää.
    Ruuan vaihtoakin voi miettiä,jos siinä olisi jotain,joka ehkä aiheuttaa.

Syljen laatu on tosiaan vaikuttavin tekijä,mutta ei ihan normaalia,jos noin nuorella olisi hampaissa jo ongelmia.
  2. Se tulee kylkiäisenä.

Eli kun minä opetan heti pennusta koiralle haluamani hihnakäyttäytymisen.
    Siihen kuuluu, myös mennään sana,eli kun ohitetaan toinen koira eli "mennään,eikä meinata " :D,niin se opetetaan siinä yhteydessä.Eli opetan,mitä haluan,ja vahvistan sitä palkkaamalla.
    Alussa sitä käytetään enemmänkin,että se jää koiran päähän,ja sitten tarvittaessa lähinnä.
    Sama toimii sitten ihan siinä,jos koissu on liimannut nekkunsa maahan,ja haluan sen liikkeelle.
    Siinä myös alussa varsinkin tulee vahvistettua eli palkattua välitöntä koiran vastinetta.Vanhemmallakin koissulla satunnaisesti,tosin vahvistamiseen riittää pelkkä ääni (kehut).

Mennään,kun mennään,ihan sama asia koiralle siis.
  3. Kun tietty taso on saavutettu,ahah... Noh,motivoivan kasvatuksen sitten näemmä voi käsittää hyvinkin eri tavalla...
    Minä käsitän,ja kun siis puhutaan peruskasvatuksesta sen niin,että se aloitetaan heti pennusta,ei siinä mitään tasoja tarvi olla,ja siinä voidaan vahvistusta käyttää ylipäätään opiskelussa elämää.Vaikka tilanteessa,jossa pentu rauhallisena istuu ja odottelee vaikka ulos menoa.Eli motivoidaan sen omaa käytöstä,jota halutaan,eli siinä normielämässä.Ei tarvi odottaa ensin virhettä tai tehdä mitään tasoja...

Hekutatat peviä.Ei vaan kirjoitin,ainakin muistaakseni,"hehkutat" peviä ;).En nääs viitsinyt aloittaa enää positiivisestä esiintuonnista ym.ym.
    Ja en ole minäkään persoonan perässä,enkä tiedä,onko edes joku.Enhän edes tunne sinua,joten en voi siitä muodostaa edes kuvaa persoonana.
    Ja jos olisin,niin tuskin viitsisin vastata mihinkään muihin kysymyksiin millään muotoa.Jos siis sama kolmepistettä olet,kun kaikki pisteet on kirjoittanut.
    Ja ihan mielelläni puhun koirankasvatuksesta,ja koulutuksesta yhä edelleen :)

En enää oikein ymmärrä tuosta rankemmasta tavasta puhumista.Mitä se nyt viimekädessä on ja missä sitä on.
    Mikä nyt on niin kovasti rankempaa,jossain kouluissa ym.Ja kuten olen sanonut monta kertaa,niin pointtini on ollut ristiriitainen ulosantisi johtajuuteen,niin siinä toimimisessa,kuin pelkästään sanana.

"Aloittajalle olen todennut " Niin,noh,onhan sitä pehmeämpääkin johtajuuteen uskovaa koulutusta ja kasvatusopastusta.Esim.ihan alusta asti motivoivaa,ilman mitään asemien pudotusta ym. ;)

Juu,olen todella lukenut tekstejäsi,ja ihan hyviä siinä,että ainakin pääosin perusteltujakin.
    Mutta olenkohan sitten lukenut liikaakin,kun tuossa "pevikuvioiden" tullessa mukaan rupesin epäilemään sitä punaista lankaa,enkä ihan sitä ole uudestaan kiinni saanut siitä johtuen :D
    Meni jotenkin sen verran epäloogiseksi,ettei tainnut näillä tippaleipäaivoillakaan asiaa oikein ymmärtää :D
    Mutta ei,en vaino,saati kenenkään imussa,jos sellaisen näet,joten siksikin lopetan tämän tähän,jos olet jo jotain sen suuntaistakaan mielessäsi pyöritellyt.En tosiaankaan vettä viitsi lisää pyttyyn laittaa moisessa.

Mutta,antaa nyt olla.Joko olet pointin löytänyt kirjoituksissani,halunnut tai et,niin eiköhän tämä jo tässä.
  4. "Tiedän pevissä (pertti Vilanderin tavassa kouluttaa koiraa).Siis kouluttaa,temppukouluttaa.Eli sehän ei ole heille silloin sama kuin kotikasvatus...Mutta hienoa,että annetaan,vaikka se olisikin temppukoulutusta.
    Kotikasvatuksessa kun niitä ei saa käyttää,ja koiraa ei saa palkita esim.siitä,että se ohittaa toisen koiran kauniisti.Eli jos noihin palstoihin menet käymään,millä siis toimitaan pevin ohjeiden mukaan,niin saat vihdoin selville.
    Ihan vaikka kuten tuossa seuraamisen opettelussa,jota olen tuonut hyvin esiin,koska se on heille sitä kotikasvatusta ;)

Tuosta kommunistihöpinästä en tajunnut mitään.Tosin siihen voisi sanoa,että tuskin ostat mitään palveluksia ko.hallinnolta sentäs.Tai mistä minä tiedän,jos se kuitenkin hyödyttää...

"Ööh..." Lue viestini uudelleen.Ei ole tekemistä tämän viestin kanssa,vaan yleisesti eli miten puolustelet ja "hehkutat" peviä,Vilanderia,jotka uskovat sinulle kauheaan johtajuuteen,mutta täällä kirjoittavilla sama pelkkä sana on kauhistus.Itse asiassa,minun mielestäni,jos koiraa pitää jo pennusta pitää potentiaalisena ongelmakoirana,dominoivana,ja pistää pystyyn joku arvonalennus,ennenkuin sitä voi kouluttaa edes "motivoivalla",niin herää kysymys,kumpi vaikka verrattaessa peviin ja täällä kirjoittaviin (enkä laske siihen nyt itseäni,tai sitten lasken :D ) on pehmeämpää :D
    Eli yhä edelleen pointti on,että kovin sanoin olet arvostellut täällä kirjoittavia,loppupeleissä edes tietämättä,KUINKA pehmeää heidän tyylinsä on,mutta tuot jotain sellaista tahoa esiin hyvinkin positiivisesti viimekädessä ;),jonka itse hyväksyt,ja saanut jopa hyötyä.Voisikohan tapaa kutsua sanonnalla oma lehmä ojassa...
    Jossain tapauksissa siis hyväksyt epäeettiseksi sanomasi toiminnan ja kannatat sitä (epäettisesesti ajattelevan ja toimvan liiketoiminnan tukeminen),silloin kun siitä on sinulle hyötyä,mutta muuten et.
    Et nyt joko tajua tai haluta tajuta pointtia...

Viimeistä kappaletta en myöskään tajunnut.Peetsaan liittyen tuli vaan mieleen,että eiköhän hänelläkin ole aika kovakätinen tausta koirien käsittelyssä.Oisko kirjassakin niin ollut.Mutta hienoa,että on siitä tajunnut luopua inhimillisempään.Ja onneksi ei ennenaikaankaan kaikki sellaisia ole ollut :)