Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

27

Kommenttia

5229

  1. Millälailla+sotkenut+tuossa+asiassa?+Minähän+sanoin,+että+en+osaa+sanoa.Sitäpaitsi+jos+tuota+edes+alkaa+jotenkin+pohtia,+niin+pitäisi+määrittää,+mikä+kullekkin+on+liikaa+ja+mikä+on+kokonaisruokavalio...Nimimerkki+eimutulta+kuulisin+mielelläni+vastauksen,+että+millä+lailla+sotken+ihmisen+ja+koiran+ravitsemuksen+keskenään,+kun+kiinnostaisi+tietää+...
  2. Minä+myös+ihmettelen+tuota+kuviota,+kuten+nimim.surullisentottataas...Miksi+kokenut+koiranomistaja+suostuu+johonkin+tekstiviestitouhuun?+Ihan+maalaisjärjellä+pitäis+tietää,+että+ihmiset+on+inhimillisiä+ja+jotain+käämiä+voi+tapahtua+ennemmin+tai+myöhemmin.+Tai+ylipäätään+olla+riippuvainen+moisesta.+Oliko+missään+kohtiin+pikemmin+sanonut+toisille,+että+pitää+koiransa+aina+kiinni+(pihallakin),+jos+ei+kunnon+aitaa+laiteta.+Entä+ehdotettu+kunnon+vermeitä+koiralle+lenkeille,+ettei+tarvi+mitään+tekstiviestijuttuja.+Miksi+ei+hyökkäävän+koiran+omistajat+toimineet+jo+itsestään+huolellisesti,+jos+on+kokeneita.+Kuitenkin+on+kyseessä+viimekädessä+ihan+maalaisjärjen+asioista.Miten+on+mahdollista,+että+uhrin+koira+oli+aidan+läpi+purrut+toista,+kahdesti+(hallinta+?).+Ja+kuinka+paljon+tuo+on+vaikuttanut+hyökänneeseen+koiraan.+Mahdollisesti+hyvinkin+paljon.Se,+että+menee+tappelevien/hyökkäävän+koiran+väliin,+on+aina+suuri+riski.+Koska+koira,+joka+tosissaan+käy+kierroksilla+tuossa+tilanteessa,+puree+ja+hyökkää+ihan+mihin+vaan+kiinni+saa.+Siinä+ei+ole+kyse+rodusta,+sen+voi+tehdä+mikä+vaan.+Toiminnan+rajuus+jossain+määrin+kiinni+rodusta.+Eli+riski+tulla+purreeksi+oli+hirmuinen.Minusta+siis+itse+valitettavassa+tapauksessa+eli+hyökkäyksessä+ei+ole+niinkään+olellista+rotu.Mutta+siinä+kohtiin+on,+että+taas+kerran+on+otettu+vaativa+rotu,+vielä+ongelmakoira,+eikä+toimittu+edes+sen+kanssa+kaikintavoin+niin,+kun+pitäisi.Valitettavasti+vaativia+ongelmakoiria+otetaan+liian+heppoisasti.+Ne+pitäisi+sallia+vain+ihmisille,+joilla+oikeasti+kokemusta+kuin+myös+vastuuntuntoa+ja+taitoa+toimia+kaikintavoin+mahdollisimman+oikein+ja+turvallisesti+niiden+kanssa.+Joskus+myös+kannattaa+miettiä,+kannattaako+ylipäätään+laittaa+koiraa+eteenpäin.
  3. En+tiedä+yhtään+vastaavaa+tapausta,+missä+maksuvaikeus+olisi+syynä.Mutta...+Jos+itse+ottaisin+varausmaksun,+ja+arvioisin,+että+kyseessä+yllättävä+maksuvaikeus+oikeasti,+niin+ilman+muuta+palauttaisin+maksun.+Se+menisi+jo+inhimillisyyden+piikkiin...+Jos+taas+vaikuttaisi+selvästi+siltä,+että+yritetään+jotain+huijausta,+niin+pitäisin+rahat.+Ihan+jos+vaikka+oppisivat.+Paitsi,+että+varmistaisin+kuitenkin+ensin,+kannattaako+noin+tehdä.Se+sitten,+miten+oikeasti+jos+kyseessä+maksuvaikeus,+niin+miten+se+ns.laillisesti+tulkittaisiin.+Eli+ehkä+kannattaisi+ottaa+yhteyttä+esim.+kuluttaja-asiamieheen,+mahdollisesti+kennelliittoon+(jos+on+skl+shopparia+käyttänyt).Koska+jos+kuitenkin+menisi+ihan+oikeusasteelle,+niin+joskus+päätökset+voi+olla+ihan+muuta,+mitä+olettaisi...+Ja+voipi+tulla+itselle+kallis+keissi.En+ole+yhdestäkään+suomesta+ostetusta+maksanut+itse+varausmaksua.+Ulkomailta+ostetuista+kylläkin.Itse+en+ota+varausmaksua,+enkä+näe+siihen++mitään+tarvetta.+Itseasiassa+vielä+pentua+haettaessa+kysyn,+että+oletko+varma,+perua+voi+vieläkin.Koirakaveri+909+jo+sivusikin+syitä+osin,+jota+mieltä+itsekkin+olen.+En+tosiaan+halua,+että+pentu+loppupeleissä+otetaan,+vaikka+jostain+syystä+mieli+muuttuukin,+kun+varausraha+on+syynä+sitten+ottoon.+Minulle+kaikkein+tärkeintä+on+hyvä+koti+ja+siihen+kuuluu,+että+varmasti+se+itse+pentu+halutaan+:)+Ja+myöskin+se,+että+kommunikaatio+ostajaan+tulee+pelaamaan+oston+jälkeenkin.Tuossa+Anitaesimerkissä,+jos+ei+ole+pätevää+syytä,+niin+en+"roikottaisi"+pentua.Kuluja+en+itse+laske+ylipidosta.+Eiköhän+koirat+senverran+maksa,+että+niihin+kukaan+konkurssia+tee...+Olen+itse+pitänyt+ihan+sovitusta+syystäkin+muutamia+viikkoja+yli+(kesälomaa+varten),+enkä+niistäkään+mitään+kuluja+pyydä.+Viimeinen+tuontini+joutui+olemaan+jonkunkin+ajan+kasvattajalla,+joka+myös+mm.rokotti+sen+nämä+"normitkin"+ekat.+Tarjosin+koko+hommasta+rahaa,+mutta+eipä+hänelle+kelvannut.Anita+2+tapauksessa,+JOS+on+tehty+selkeä+varaus,+vaikkakin+suullisestikkin,+niin+kasvattajalla+ei+ole+oikeutta+perua+kauppaa,+kun+tapauksissa,+että+hän+on+myöhemmin+saanut+jotain+oleellista+tietoa,+josta+syystä+hän+ei+olisi+varausta(kaan)+tehnyt.+Eli+jotain+painavaa,+kuten+eläinsuojelulliset+syyt+tai+kasvattajaa+huijattu+puheissa.+Varausmaksu+ei+siihen+vaikuta.+Eli+Kasvattelijanimim.+Kaupan+saa+perua+ilman+että+saa+sanktiota+siitä+itse+(mitään+sakkoja)+hyväksytyistä+syistä,+kuten+jo+mainitsin.+Ja+tästä+tiedän+esimerkkejäkin.Kivesvikaisesta+kuuluu+palauttaa+osa.+Tuolla+ylempänä+mainitussa+ostaja+sai+jopa+enemmän,+kun+nykyisessä+shopparissa+on+mainittu.+Siis+riippuen+koska+on+ostettu.