Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

27

Kommenttia

5230

1. No,minusta riippuu ihan siitä,tietääkö sen kenelle on antamassa alkomaholin "käytöstavat".

En näe mitään ihmeellistä siinä,jos joku viini,likööri ym.annetaan,jos ei ole viinaongelmaisesta "perheestä" kyse.
    Ei se itse alkoholi huono asia ole,sen käyttäjistä se huonous riippuu.

Sitä minäkin tosin olen kritisoinut,kun noita helppoja viinalahjoja on yritykset ahkeraan jaelleet.Kun ei edes tietoa,kummoiseen menee.Parempi lahja olisi vaikka joku joulukori.
  2. Ai sanooko?

Ja minun viestissäni kyse olikin siitä,ETTÄ miksi taas kerran asiat nähtiin mustavalkoisena.Eli vaihtoehtoina kärjistäen purkittaminen ja ja koiran voimakas kovistelu.

On ihmisiä,tiedä sitten,onko monia,jotka toimivat kovakouraisesti.Kuten olen AINA sanonut,monenmoisia löytyy.Mutta niin löytyy niihin väleihinkin.Eli se tarkoita sitä,että joko käytät purkkeja,jääkausia tai sitten hakkaat koiraa ym.
    Koita sinä nyt ensin ymmärtää tuo ;)

Minä en ole sanonut,etten ymmärtäisi purkin tarkoitusta.Tai lähinnä sitä,mitä purkin käyttäjät sillä haluaa.
    Mutta en ole myöskään sanonut,että se olisi ainut autuaaksi tekevä,muut systeemit toimia taas ei mitään.Tai edes toisinpäinkään ;)

Ja keskustelupalstojen tarkoitus on muuten keskustella.Siitä se nimikin.Se ei myöskään tarkoita sitä,että kaikkien pitää olla samaa mieltä ;)
    Jos olen moittinut täysin hyviä neuvoja,kuten sanoit,niin pistä siitä vaikka esimerkkiä.Olisi sitten hieman vakuuttavampaa :)
    Moittiminen ja eri mieltä oleminen kun on ihan eri asioita.
    Minä kun olen pikemmin ollut aina sitä mieltä,ettei ole olemassa mustavalkoisuutta,kuten tuossa kärjistämisviestissäkin oli.Ihan samoin,kun olen sanonut,ettei ole olemassa yhtä ainutta tapaa opettaa.Ei edes sitä "vilanderilaisuutta" ;),joka tuntuu hyvinkin olevan se ainut oikea sen fanittajille.

Juu,ja itse asiassa olen opettanutkin muille.Muutamiakin vuosikymmeniä.Silti yritän ja haluan nähdä asiat maltillisesti,en mitenkään fanaattisesti minkään tavan mukaan toimia.Ihan samoin kuin keskustelupalstoilla.

Eli voit ihan rauhassa puhua purkkien heittelemisen puolesta,se on sinun tapasi toimia.Kaikkien ei,eikä se suinkaan tarkoita,että ne muut sitten on jotain koiran potkijoita ym.
  3. Jostain kummasta tää vastauksesi ei näkynyt,kun edellistä viestiäni väsäsin,joten nyt vähän vastaukset pomppii.Toivottavasti ei häiritse.

Ei tuo koiranne ihan huonossa mallissa ole teillä,en sitä epäilekkään.Mutta jotain kumminkin klikkaa.Omasta puolestani sanon,että itse sen voin sanoa vasta kunnolla,kun näen aina koiran ja omistajan yhdessä.Miten koira toimii yleensä kotona tietyissä tilanteissa,ulkona ym.

Ehkä oudolta kuulostaa,mutta jos koiralla on vaikka jostain traumasta syntynyt huono käytös,niin siihenkin auttaa pitkälti myös se,että omistajan oma asema on vahva ja hyvin rauhallinen ja itsevarma.Usein sitä ei itse huomaa,ettei se välttämättä ole.Ulkopuolinen sen sitten saattaa jostain ihan pienestä huomata,jos on asioihin perehtynyt.
    Siksi mielelläni suositan ulkopuolista (ja toki pätevää)
    Kuten sanoin,tuo koiran käytös minusta vaikuttaa melkoiselta stressiltä.Siksi siihen ei kieltokaan auta,koska koira on niin kierroksilla,ettei sen jakeluun helposti enää mitään mene.Eli sen stressikäytöksen poistamiseen auttaa se oma aseman saaminen niin vahvaksi ja turvalliseksi,että koira luottaa omistajaan,rauhoittuu,ja tottelee ihan pelkkää kieltoakin,tai loppupeleihin kun päästään,niin ei se tarvi mitään kieltoakaan,kun se ei katso tarpeelliseksi kuumeta enää lainkaan.Kyllä se myös onnistuu ilman makupalojakin viimekädessä.Makupalat ja leikit on vaan vahviste,ei ainut tai pelkkä tapa toimia.
    Itse lähden,vaikka kannatankin positiivista vahvistamista,niin aina siitä,että totteleminen lähtee viimekädessä siitä,että koira kunnioittaa ja luottaa omistajaan.Ja se on se viimekädessä koiran toimintaan vaikuttava tekijä.Ihan kuin koiran toimiessa keskenään.Ihminen voi toki avittaa monella tapaa.

Ja kun on homma tarkistettu,niin tosiaan aletaan opettaa uutta toimintaa (ohitusta)mieluiten pikkuhiljaa,eli kun koira tietyillä käskyillä vaikka toimii (ja kehuilla),niin pikkuhiljaa lähemmäs niitä hankalia ohitettavia vasta.
  4. Hyvä kun tuli vähän tarkennusta.

Tosin kiinnostaa tietää,että onko koira siis oikeasti jollekin allerginen vai onko herkkävatsainen? Jos on allerginen,niin onko tehty eliminaatiodiettii ja todettu mille?Jos jälkimmäistä,niin onko suolisto kunnolla tutkittu,miksi on niin herkästi reagoiva.Onko siellä jotain vikaa vai ei...

Ei koiran tarvi syödäkkään mitään koiranruokaa,jos tarkoitat sillä teollisia koiran valmisteita.Yhtä hyvin voit myös makupalat tehdä ihan kotiruoka-aineksista.

Tuota,ei tuo haukkumisen pois kitkeminen nyt viimekädessä kuitenkaan ole mistään makupaloista kiinni.
    Vähän nyt kuulostaa siltä,että syystä tai toisesta koiranne ei vaan luota teihin,ja syystä tai toisesta,se on noissa ohitustilanteissa päättänyt ottaa ohjat käsiinsä.Tuntuu,että se yksinkertaisesti kiihottaa itsensä melkoiseen stressiin,josta sille on saattanut muodostua jo totuttu tapa.

En tiedä mitä neuvoja olette saaneet,mutta suosittaisin ottamaan yhteyttä johonkin pätevään koiran käsittelijään tai koiraongelmiin erikoistuneeseen,joka neuvoisi teille,miten saada se oma asemanne niin vahvaksi,että koira luottaa teidän kykyyn hoitaa kaikki tilanteet.
    Silloin ei noissa ohituksissakaan tarvi kuin alkaa opettaa ne alusta,kieltää tarvittaessa huonosta käytöstä,ja kehua (eli pelkkä ääni käy myös palkaksi).Jos nyt olette kieltäneet koiraa tai edes kokeilleet kieltää,eikä se toimi,niin yksinkertaisesti se on merkki siitä,että joko kieltoa ei ole kunnolla opetettu,koiraa ei ole kasvatettu tottelemaan,ja ylipäätään koira on ihan muussa asemassa perheessä kuin pitäisi.
    Ja se sitten aiheuttaakin sille stressiä,joka saattaa ilmetä juuri noissa ohitustilanteissa.

Ja toki eläinkaupat suosittelee omia myyntiartikkeleitaan.Hassua olisi,jos eivät.
    Jokainen toki valitsee myös itse,mitä haluaa koettaa ja mitä ei.Saati mihin uskoo...