Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tublat
profiilit
tublat
tublat
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
27
Kommenttia
5229
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Noin se pitäisi mennäkin.Kunnon pöpöt silloin tällöin ne tiellä pitää,heh.
Meillä noita luita on myös jotkut haudanneet.Sitten hyvin muhinneina kaivettu ylös ja syöty.Ja on siinä hygieenisyys ollut kaukana.
Samoin munia jokusia viikossa mennyt.Kantavat ja imettävät saanut vielä useammin.
Itse olen sitä mieltä,että liian "kliininen" ruoka,ruuan liiallinen käsittely ja "pöpöjen" puute saa vaan aikaiseksi niitä herkkävatsaisia koiria.Ne kun ovat vuosivuodelta lisääntyneet,kun kaikki on liian "kliinistä".Jo kasvattajilta lähtien.
28.06.2008 14:49
Siis kyllähän se asiaa muuttaa,jos kerrottaessa jättää osan pois.
Et sinä alussa kertonut mistään välikädestä,vaan kasvattajasta puhuit.Sitten pikkuhiljaa tuli mukaan muita.
Ja sitten vielä enemmän.
Jos neuvoja tai mielipiteitä kysyy,ei ole pahitteeksi heti kertoa kaikki oleellinen ainakin mitä voi.Kun viestiketjut menee pitkäksi,ei niitä kaikkia viestejä välttämättä viitsi lukea,kun se aloitus on olleellisin ja tärkein ;)
Ja kaikki kuuluu kuvioon silloin,jos papereita haetaan.Kun täytyy tietää sekin,onko kukaan näistä välikäsistä niitä missään vaiheessa edes nähnyt...
Muistaakseni et siitäkään ole mitään maininnut (saa korjata,jos muistan väärin).
En siis kommentoinut negatiivisesti,vaan sanoin mielipiteeni,kun jo alussa tuli selkeitä neuvoja,millä asiaa saa käyntiin.Ja negatiivista tuskin oli,että yritin niin eka viestissäni kuin edellisessäkin vielä noita tahoja selvittää,mistä apua saa.
Mutta hyvä jos asia on lähtenyt selviämään.Palikat kun siihen pitäisi olla jo koossa :=)
28.06.2008 14:39
Ja sinun tietosi perustuu mihin?Omiin kananmuniin kuolleisiin koiriin tai haittavaikutuksia saaneihin?
Noita tutkimuksiahan aina tehdään.Milloin mistäkin.Ja kohta tehdään toinen,joka kumoaa toisen.
Minä taas olen esim.kuullut,että kananmunia itäisi syöttää roppakaupalla,että niistä jotain haittaa ehkä olisi.
Tuo kuulemisista ja luuloista.
Käytännöstä sanoisin,että ne ketkä munia on syöttänyt jo ennen näitä höpinöitä,ei ole moisia väitteitä huomannut.Kotiruokinnassa munia on käytetty iät ajat.Vasta kuivamuonakaudella kaikki on tullut niiiin vaaralliseksi...
Kukaan ei munia roppakaupalla anna.Mutta ei niitä millään päivänsysteemilläkään tartte antaa.
Itse olen antanut tarpeitten mukaan munaa.En minkään munapäivän mukaan,ja eiköhän sillä linjalla jatketa :)
Juu,ja syötän raakaa lihaakin.Vaikka siitä saa pöppöjä ja tulee verenhimoisia hurttia...
28.06.2008 10:44
Ai tarinaan on jo matkalla tullut lisää henkilöitä...
No nyt sitä asiaa täytyy lähteä hoitamaan siitä päästä,KENELLÄ ne paperit on ja kenelle hän on koiran myynyt.
Eli D:n täytyy tulla kimppaan kanssasi ja todistaa ensinnäkin,että koira ON hänelle myyty.Se sitten,ettei ole virallista kauppakirjaa tehty on hankala.Eli kannattaa ottaa niiltä osin tietenkin kaupan todistajat mukaan tukemaan juttua.
Kennelpiiristä,kennelliitosta ja vaikka lakitoimistosta voi kysyä,kuinka pitävä on suullinen todistus viimekädessä.Kun rahaa on vaihdettu,todistetusti,niin ainakin itse kauppa pitäisi olla selvä,jos kerran todistajat löytyy.
Noilta mainituilta tahoilta saa myös apua miten lähteä juttua työstämään.
Minusta tässä tehdään jo asiasta turhan vaikeaa.
Oletko alkanut asiaa jo mitenkään työstämään,kun tahoja mitkä autttaa ja opastaa on sinulle jo annettu ;)
28.06.2008 10:16
Tuo on nyt hankala homma,jos eka ostajakaan ei ole papereita nähnyt.Eli onko niitä ylipäätään...
Oma tilanteesi on myös hankala,jos et ole virallista kauppakirjaa tehnyt.
Periaatteessa sinun pitäisi saada se eka ostaja nyt mukaan kimppaan hoitamaan asiaa,koska on kuitenkin koiran omistaja paperilla ( jos koira on hänelle myyty virallisesti ja siitä paperit näyttää).
Sitten mennä vaikka yhdessä suoraan kasvattajan luo kysymään asiaa.Tai käyttää noita apuja,kun Uma sanoi.Ne auttaa ainakin siinä tapauksessa,että saat koiran eka omistajan selvittämään asiaa,miten on toimittu hänen kanssaan niin sinun kuin kasvattajan osuudesta.
Mutta jos paperilla sinä et ole edes omistaja,niin hankala on hoitaa asiaa,ellei eka omistaja auta sinua,koska hänen nimensä on ainoastaan virallisessa kauppakirjassa ( jos oikein ymmärsin ? )
27.06.2008 10:05
Paitsi tuskin tarvii alentaa hintaa,jos hänelle on luvattu myös paperit (jotka on kasvattajalle),ja hänkään ei ole niitä saanut.Ei ole silloin tietoisesti "syyllinen" papereitten puuttumiseen.
Hankalia tapauksia nämä,mistä ei tehdä kunnon papereita ja pyydetä rekkareita heti kaupanteossa käteen.Ne kun pitäisi olla,jos kerran on koira jo pennutettu ja kaikki ( ? ).
Ylipäätään haisee koko touhussa koiran hyväksikäyttö esineenä,tyylin käyttö ja kiertoon.
27.06.2008 09:56
Yleisin käytäntö urosten kanssa on kasvattajalla ns.jalostusoikeuden pidättäminen.
Eli kasvattaja myy koiran halvemmalla ja saa itselleen muutaman astutusoikeuden.
Kun se täyttyy,koira siirtyy vastaanottajalle tai viimeistään kun paperiin laitettu takaraja täyttyy,ellei jalostusoikeuksia ole käytetty.
Aika tietämätön kasvattaja,jos ei tätä tiedä.
Onhan niitä muitakin systeemeitä,mutta tuo on yleisesti käytetty urosten kanssa.
25.06.2008 16:49
Tuosta selättämisestä nyt voi vääntää,vaikka maailman sivun.
Kyllähän sitä tehdään.Kuka tekee,kuka ei.Minun mielestäni jos ymmärtää riittävästi koiran käyttäytymistä,osaa ja haluaa miettiä muitakin vaihtoehtoja,niin sitä ei tarvita.Myöskin hyvinkin taistelutahtoisille koirille siitä ei ole muuta kuin hallaa,varsinkin kun kaikki ei suinkaan sitä osaa tehdä edes oikein.
Itse lähden siitä,että jos joutuisin käymään käsiksi koiraan,katsoisin ensiksi peiliin ja miettisin,mitä olen mokaillut...
Toi seurakoirakäsite on myös vähän kaksipiippuinen.Ei se nimike aina sitä tee,että koira olisi vähemmän energinen,tai tarvitsisi vähemmän aktiviteettia.Rotu siihen eniten vaikuttaa.
Ja ei ihme jos olet koirallesi saanut alistamisneuvoja tarhaajalta.Jos kyse on ihmisestä,jonka koirien kanssa oleminen ja ehkä niiden käyttäytymisen tunteminen rajoittuu lähinnä mainitsemiisi toimintoihin koiran kanssa,niin tuskinpa ne neuvot kovin ihmeitä on.
24.06.2008 19:54
Minä olen käyttänyt kotiruokakoirilla (tilanteitten mukaan) ihmisten tuotteita noilta osin.C-vitamiini ainoastaan Ester-C,joka on kaikkein luonnonomaisempaa,ja vatsaystävällisin.
B-vitamiinia joitakin,riippuen tarpeesta mikä valmiste,hyvä monipuolinen edullinen on Befoli.
E-vitamiini tyydyttyy pääasiassa kylmäpuristetuista kasvisöljyistä/vihreät kasvikset.Erityistilanteissa käytän Ido-E:tä.
24.06.2008 19:28
No juu,pienestä sitä saa juttua,kuin munasta :O)
Minäkin olen kuullut noita juttuja ihmisten yhteydessä.Nuorempana monenmoistakin,heh.Mm.krapulaa estävänä.
Mutta koiran ruuansulatus(elimistöineen) kumminkin on erilainen,joten ei verrattavissa ihmiseen mielestäni tältäkään osin.
Ja kuten puhetta olikin,eihän niitä nyt kanalakaupalla koirille syötetäkkään.
Kalanmaksaöljystä sen verran,että sitä ei mielestäni pitäisikään syöttää päivittäin koko aikaa,koska sisältää runsaasti ja erittäin hyväksikäytettävässä muodossa olevaa rasvaliukoista A:ta.
Itse käytän sitä koirille vain kuuriluonteisesti ja tiettyinä aikoina lähinnä.
20.06.2008 11:19
Koivuhen haku mökin portaitten pieleen :O)
Nyt tämä jussi menee tälläkertaa kotona.
Täällä sataa,ja on sateisen päivän näköistäkin.
Varo sitten,ettei käy kun meille kerran vihtojen kanssa,että kun ruvettiin hommiin,niin yht äkiä koko sauna vilisi vihreitä otuksia.Oli pesiytynyt niin vihtoihin,ettei niitä oltu huomattu.Sitten kun huideltiin,niin pieniä vihreitä miehiä sinkoili ympäriinsä kuin maailmojen sodassa.
Saunan pesu siitä tuli kaupanpäälle.
20.06.2008 10:59
Ei pidä paikkansa.Tää on varmaan nyt sitä jo mainitsemaani biotiini-avidiinijuttua.
Eli raaka munanvalkuainen sisältää elimistön biotiinia tuhoavaa avidiinia.
Tosin on puhuttu tuon jälkeen,että raaan munankeltuaisen on todettu kumoavan avidiinin haittavaikutus.
Joka tapauksessa,jos haittavaikutusta tulisi tuolta osin,niin munia pitäisi syödä jo niin paljon,että tuppaisi korvista ulos.
Jos toi kalvoteoria pitäisi paikkansa,niin sitten kaikilla kotiruokakoirilla olisi imeytymisongelma.Ja jos olisi imeytymisongelma,niin melko nopeesti se vaikuttaisi kasvavaan luustoon ja siinä olisi ongelmia.
Mutta kun on toisinpäin.Pikemmin enemmänki teollisten syöjillä.
Nyt siis esim.ne tooosi ongelmaiset noilta osin.Niillä kun se luustossa näkyypi oitis :/
Kyllä pistän noi tipumuna-jutut samaan urbaanilegendakategoriaan kuin raaka liha=vihainen koira,ei haukku haavaa tee,tai porkkanoita pureskeleville koirille kasvaa isot korvat o_O
20.06.2008 00:45
Siis valkuainen ei pilkkoudu,vai?
Nyt kiinnostaa.Minä kun luulin,että tämä on taas tää urbaanilegenda biotiini-avidiinista,mutta nyt tulikin ihan uusi juttu.
Kananmunan sulavuus ja biologinen arvo proteiineistä on koiralla paras mahdollinen eli 100/100.
Siksi sitä ei kannata "hirmumääriä" antaa kasvavalle.
Mitään muuta syytä ei ole.
Ei niitä kaikkia korkean tason tietäjiä aina kannata niin tarkalleen ottaa.Varsinkin jos ne itse on itsensä sellaiseksi nimenneet.Tieto kun ei ole aina sama kuin kokemus.Ja jos kokemusta on,niin tietää ainaskin noi munajutut.Siis tipujen.
20.06.2008 00:32
Miksei valkuainen,varsinkin jos niitä munia kohtuudella annetaan ja "tilanteet" huomioiden ?
20.06.2008 00:01
No tuossa on jo tyyliä.Voi sanoa,että on se ekolookkisuuskin jo kunnolla huomioitu.
Enklannissa minun tietääkseni ei tiskejä huuhdella lainkaan,veden säästöä nääs.
Tuon voisi sinne markkinoida,niin voisi jättää pois pesuaineetkin.Olisi vielä ekolookisempaa.
19.06.2008 23:48
No,kohta täällä oppositiolaisia onkin enemmän kuin toisinpäin,kun tuo Haukullinenkin ilmottautui jengiin :=)
En muista,mutta joku tutuistanikin kertoi jostain rodusta,jolla myös ongelmia tuon proteiinin suhteen siinä mielessä,että kiteitä lykkää.Ai dalluilla on myös.
Onneksi kotiruuallahan tuon suhteen pelaaminen on tosi helppoa,kun tasan tarkkaan tietää,mitä kuppiin lykkää.
Itse en ole koskaan pitänyt lekureita mitenkään guruina ruokinnan suhteen.Korkeintaan niitä ihan vanhan ajan "konitohtoreita".
Nämä nykyisethän on jo valmiiksi aivopestyjä jo koulusta valmistuessaan viimeistään.
Ja siinä vaiheessa kun lekurit alkoi myymään ja suosittamaan ruokaa kallista ja hienoa ulkomaan ihmettä,jossa yhtenä herkkuna kumin oli säilöntäainetta,niin hymy hyytyi jo meikäläiseltäkin.
Mutta kukin tyylillään.
Meijän perhe nyt kummiskin kannattaa kunnon kotiköksäruokaa,ja samaa äänestää noitten hurttien töppöset :O))))
19.06.2008 23:29
Pakko vastata,vaikkei asia mitenkään minulle kuulu :)
1.Kotiruuallakin täyttyy.Ei tartte kuin tietää kunnolla mitä tekee.Ei tartte olla edes ydinfyysikko.
2.Kotiruuassakin on kova sana monipuolisuus.Voi antaa vaikka mitä,ja taatusti löytyy suosikkeja.
"Makuasioita,"sanoi koira kun ...nuoli.
3.Ei tartte tehdä.Voi tehdä isommankin määrän kerralla.Kattila säilyy jokusiakin päiviä jääkaapissa,kun lisukkeet laittaa valmiiseen annokseen.
4.Koirien kotiruuasta kun puhutaan,niin se pääasiallisesti tehdäänkin koirille.Ei siis pääasiassa tai pelkästään ihmisten jätteitä.
Jämiä kyllä voi ihan hyvin antaa,suhteuttaen tietenkin myös kuinka mausteista tai suolaista.Ei haittaa,jos joskus antaa jotain tujumpaakin.Öh,meillä joskus saa herkutella pitsallakin...
5.No tuohon ei parane muuta sanoa,kuin jokainen tyylillään :O)))))
19.06.2008 22:49
Tuskinpa se siitä varallisuudesta on kiinni kuitenkaan.
Pikemmin siitä,että se on helpoin ja nopein tapa ruokkia ja hyvin mainostettu.Myöskin osa ruokkii siksi,kun luulee,että se on ainoa oikea ja turvallinen tapa.Tämä on saatu isolla mainostuksella ihmisten tajuntaan.
No,jos aloituksessa mainitsemallasi tavoin ruokkivien pitäisi hävetä,niin meidän huushollissa ei sitten täydy ;)
19.06.2008 10:14
Himskatti,kun oli päällekkäisyyksiä,etten päässyt katsomaan.
Olisin mielenkiinnosta katsellut lähinnä noita chessieitä.Se noista noutajista jotteensakin kiehtoo.Vissiin se luonne jostain kumman syystä ;=)
ps.Noista kajahteneista.Olin kerran toko-kokeessa,jossa juuri kun paikallaolossa ohjaajat kytki koiransa,noin 10 metrin päästä sinkosi pupujussi koirien rivin edestä.
Jos olisi sinkoillut vähän aikaisemmin,niin olispa taatusti tullut nähtyä,kenellä koirista olisi löytyny se 20 pisteen paikalla olo :O)))))
17.06.2008 22:04
Kiitos kovasti tiedoistasi :O)
Ja todella mukava kuulla,että myös noitten muitten väli pitenee samalla.Minä kun pohdin,että täytyykö ne antaa erikseen ja miten käytännössä,jos noissa muissa on vain 2 vuotta.
17.06.2008 17:00
239 / 262