koiran papereita

Kasvattaja ei lähetä

Mitä tehdä, kun ostin koiran, enkä ole vielä saanut sen papereita? Kasvattaja lupasi postittaa, muttei kuulu, ei kuulu. Huomauttelut ei tunnu tehoavan. Koiralla ON paperit, se on varmaa.

Eli, jos kasvattaja ei saa asialle aikaiseksi mitään, niin voinko tilata itse koiralle uudet paperit? Mitään kauppakirjaa ei tehty, mutta todistajat kaupalle on kyllä. Koira on maksettu kokonaisuudessaan.

85

4449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 111111111111

      Mistä teitä riittää ?

      "Mitään kauppakirjaa ei tehty,..." Miksei tethy kauppakirjaa - voi huh huh. en muuta voi sanoa.

    • se kasvatajakaa

      ei oo saanu niitä papereita ku kennelliitos o ruuhkaa, kandee ehkä lukee liiton sivuilta

    • mävaa.

      Ostit siis aikuisen koiran vai pennun.

      Vai mistä tiedät, että koiralla ON paperit ?

      Miksi et saanut niitä kaupanteon yhteydessä ?

      Nythän kasvattaja pystyy väittämään, että olet vaikka varastanut koiran, kun ei ole kauppakirjaa.

      • aloittaja

        On aikuinen koira. Tehty useammat pennut, ollut siis jalostuksessa kasvattajalla. Tuli mulle vähän niinkuin välikäden kautta, kasvattaja myi yhteen kotiin, johon ei sopeutunut, ja tuli sieltä meille. Kasvattaja oli siis hänelle luvannut ne paperit postittaa.

        Sinänsähän kauppa on yhtä pätevä suullisena kuin paperillakin, ei siinä ole mitään sijaa kasvattajalla sanoa. Mutta haluaisin silti toki ne paperitkin!

        Eli olisko kellään mitään oikeaa neuvoa, mitä mun tulis nyt tehdä? Kauhistelut ei nyt auta asiaa. En olis itsekään papereitta tehnyt kauppaa, jos olisin paikalla ollut, mutta tämä nyt on mennyt näin.


      • aloittaja kirjoitti:

        On aikuinen koira. Tehty useammat pennut, ollut siis jalostuksessa kasvattajalla. Tuli mulle vähän niinkuin välikäden kautta, kasvattaja myi yhteen kotiin, johon ei sopeutunut, ja tuli sieltä meille. Kasvattaja oli siis hänelle luvannut ne paperit postittaa.

        Sinänsähän kauppa on yhtä pätevä suullisena kuin paperillakin, ei siinä ole mitään sijaa kasvattajalla sanoa. Mutta haluaisin silti toki ne paperitkin!

        Eli olisko kellään mitään oikeaa neuvoa, mitä mun tulis nyt tehdä? Kauhistelut ei nyt auta asiaa. En olis itsekään papereitta tehnyt kauppaa, jos olisin paikalla ollut, mutta tämä nyt on mennyt näin.

        ostaja A;n kanssa koirasta. Lupasi toimittaa rekkarit A:lle.
        A myi koiran sinulle. Teitte suullisen sopimuksen. A lupasi toimittaa sinulle koiran paperit.

        Kasvattajan pitäisi lähettää rekkarit A:lle, ei sinulle ja A;n taas sulle. Ellei papereita ala kuulua voit vaatia A:lta kaupanpurkua tai alennusta hinnasta.
        Näin minä tuon näen.


      • aloittaja
        umalehtinen kirjoitti:

        ostaja A;n kanssa koirasta. Lupasi toimittaa rekkarit A:lle.
        A myi koiran sinulle. Teitte suullisen sopimuksen. A lupasi toimittaa sinulle koiran paperit.

        Kasvattajan pitäisi lähettää rekkarit A:lle, ei sinulle ja A;n taas sulle. Ellei papereita ala kuulua voit vaatia A:lta kaupanpurkua tai alennusta hinnasta.
        Näin minä tuon näen.

        ...Jollekin toimittaisi. En sinänsä tee niillä papruilla mitään, en aio kasvattaa enkä mennä edes näyttelyihin, mutta tottahan ne haluaisin itselle kuitenkin. Kaupanpurkua en kuitenkaan halua! Koira on aivan ihana, en missään nimessä halua siitä eroon. Periaate vaan kismittää, se että luvataan eikä tehdä. Tai en vaan ymmärrä, että mikä siinä on niin vaikiaa.

        Olen soittanut sille kasvattajalle, ja lupaa lähettää, mutteipä ainakaan meitin postilaatikossa näy. :-(

        Ei siis ole mitään keinoa hankkia jotenkin uusia papereita? Ei varmaan ilman omistajatodistusta? Vai.

        (Olen vähän tyhmä tässä, mutta eipä ole tämmöistä tilannetta ikinä osunut kohdalle).


      • aloittaja kirjoitti:

        ...Jollekin toimittaisi. En sinänsä tee niillä papruilla mitään, en aio kasvattaa enkä mennä edes näyttelyihin, mutta tottahan ne haluaisin itselle kuitenkin. Kaupanpurkua en kuitenkaan halua! Koira on aivan ihana, en missään nimessä halua siitä eroon. Periaate vaan kismittää, se että luvataan eikä tehdä. Tai en vaan ymmärrä, että mikä siinä on niin vaikiaa.

        Olen soittanut sille kasvattajalle, ja lupaa lähettää, mutteipä ainakaan meitin postilaatikossa näy. :-(

        Ei siis ole mitään keinoa hankkia jotenkin uusia papereita? Ei varmaan ilman omistajatodistusta? Vai.

        (Olen vähän tyhmä tässä, mutta eipä ole tämmöistä tilannetta ikinä osunut kohdalle).

        millaisen sopimuksen kasvattaja teki ostaja A:n kanssa? Olikohan jotakin ehtoja.
        Voit aina ottaa yhteyttä kuluttajasuojaan, kennelliittoon, rotua harrastavaan yhdistykseen, lakimieheen. Onko niistä sitten hyötyä, onkin taas toinen juttu.


      • aloittaja
        umalehtinen kirjoitti:

        millaisen sopimuksen kasvattaja teki ostaja A:n kanssa? Olikohan jotakin ehtoja.
        Voit aina ottaa yhteyttä kuluttajasuojaan, kennelliittoon, rotua harrastavaan yhdistykseen, lakimieheen. Onko niistä sitten hyötyä, onkin taas toinen juttu.

        ...ollut ehtoja. Ja hinta kyllä oli selkeästi pennun hintaa alempi, tai sanottaisko lähinnä nimellinen hinta. Koira on 5-vuotias. Mutta vaikka olis ilmainen, niin olishan ne paperit kiva saada itselle kuitenkin... Vaikken tosiaan niillä varsinaisesti "tee" mitään.

        En saa varmaan edes tunnistesiruun laitettua omia tietojani ilman papereita? Eli jos koira vaikka karkaisi (mitä toivottavasti ei tapahdu koskaan) niin yhteystiedot olis sille kasvattajalle, ei minulle. Vai saako ne muutettua edes?


      • aloittaja kirjoitti:

        ...ollut ehtoja. Ja hinta kyllä oli selkeästi pennun hintaa alempi, tai sanottaisko lähinnä nimellinen hinta. Koira on 5-vuotias. Mutta vaikka olis ilmainen, niin olishan ne paperit kiva saada itselle kuitenkin... Vaikken tosiaan niillä varsinaisesti "tee" mitään.

        En saa varmaan edes tunnistesiruun laitettua omia tietojani ilman papereita? Eli jos koira vaikka karkaisi (mitä toivottavasti ei tapahdu koskaan) niin yhteystiedot olis sille kasvattajalle, ei minulle. Vai saako ne muutettua edes?

        kasvattaja on hukannut paperit tms niin pyydä että kirjoittaa luovarit koirasta sinun nimiisi, sillä paperilla saat tilattua uudet paperit ja koiran omiin nimiisi.
        Vapaamuotoinen paperi, jotain tämän tyylistä:Minä ______ olen luovuttanut koiran __________ jonka rek.numero on _________ omistusoikeuden _____________:lle Päiväys, allekirjoitus ja varmemmaksi vakuudeksi vielä todistaja mutta sekään ei ole välttämätön.


      • aloittaja
        Haukullinen kirjoitti:

        kasvattaja on hukannut paperit tms niin pyydä että kirjoittaa luovarit koirasta sinun nimiisi, sillä paperilla saat tilattua uudet paperit ja koiran omiin nimiisi.
        Vapaamuotoinen paperi, jotain tämän tyylistä:Minä ______ olen luovuttanut koiran __________ jonka rek.numero on _________ omistusoikeuden _____________:lle Päiväys, allekirjoitus ja varmemmaksi vakuudeksi vielä todistaja mutta sekään ei ole välttämätön.

        ...myönnä hukanneensa, sanoo vaan, että on ollut kiire, mutta nyt lähettää. Sitten ei kuitenkaan tule postia. Omituista. Vois kyllä luulla, ettei papereita olekaan, mutta kyllä ne on, ja tämä on tuontikoira, pentuja tehty ja rekisteröity jne., sitä tarkoitusta varten varta vasten etsitty ja tuotu Suomeen, erittäin hyväsukuinen jne.


      • aloittaja kirjoitti:

        ...myönnä hukanneensa, sanoo vaan, että on ollut kiire, mutta nyt lähettää. Sitten ei kuitenkaan tule postia. Omituista. Vois kyllä luulla, ettei papereita olekaan, mutta kyllä ne on, ja tämä on tuontikoira, pentuja tehty ja rekisteröity jne., sitä tarkoitusta varten varta vasten etsitty ja tuotu Suomeen, erittäin hyväsukuinen jne.

        jalostusnetistä että sillä todella on rekattuja pentueita Suomessa.
        Ja nyt hölmö kymysys,,,onko kyse Suomalaisesta kasvattajasta vai ulkomaalaisesta. Onko Suomalainen kasvattaja ostanut koiran aikoinaan Suomeen ja teettänyt täällä pentuja, vai onko koira nyt vasta ostettu Suomeen.


      • umalehtinen kirjoitti:

        ostaja A;n kanssa koirasta. Lupasi toimittaa rekkarit A:lle.
        A myi koiran sinulle. Teitte suullisen sopimuksen. A lupasi toimittaa sinulle koiran paperit.

        Kasvattajan pitäisi lähettää rekkarit A:lle, ei sinulle ja A;n taas sulle. Ellei papereita ala kuulua voit vaatia A:lta kaupanpurkua tai alennusta hinnasta.
        Näin minä tuon näen.

        Paitsi tuskin tarvii alentaa hintaa,jos hänelle on luvattu myös paperit (jotka on kasvattajalle),ja hänkään ei ole niitä saanut.Ei ole silloin tietoisesti "syyllinen" papereitten puuttumiseen.

        Hankalia tapauksia nämä,mistä ei tehdä kunnon papereita ja pyydetä rekkareita heti kaupanteossa käteen.Ne kun pitäisi olla,jos kerran on koira jo pennutettu ja kaikki ( ? ).
        Ylipäätään haisee koko touhussa koiran hyväksikäyttö esineenä,tyylin käyttö ja kiertoon.


      • aloittaja kirjoitti:

        On aikuinen koira. Tehty useammat pennut, ollut siis jalostuksessa kasvattajalla. Tuli mulle vähän niinkuin välikäden kautta, kasvattaja myi yhteen kotiin, johon ei sopeutunut, ja tuli sieltä meille. Kasvattaja oli siis hänelle luvannut ne paperit postittaa.

        Sinänsähän kauppa on yhtä pätevä suullisena kuin paperillakin, ei siinä ole mitään sijaa kasvattajalla sanoa. Mutta haluaisin silti toki ne paperitkin!

        Eli olisko kellään mitään oikeaa neuvoa, mitä mun tulis nyt tehdä? Kauhistelut ei nyt auta asiaa. En olis itsekään papereitta tehnyt kauppaa, jos olisin paikalla ollut, mutta tämä nyt on mennyt näin.

        Tuo on nyt hankala homma,jos eka ostajakaan ei ole papereita nähnyt.Eli onko niitä ylipäätään...

        Oma tilanteesi on myös hankala,jos et ole virallista kauppakirjaa tehnyt.
        Periaatteessa sinun pitäisi saada se eka ostaja nyt mukaan kimppaan hoitamaan asiaa,koska on kuitenkin koiran omistaja paperilla ( jos koira on hänelle myyty virallisesti ja siitä paperit näyttää).

        Sitten mennä vaikka yhdessä suoraan kasvattajan luo kysymään asiaa.Tai käyttää noita apuja,kun Uma sanoi.Ne auttaa ainakin siinä tapauksessa,että saat koiran eka omistajan selvittämään asiaa,miten on toimittu hänen kanssaan niin sinun kuin kasvattajan osuudesta.
        Mutta jos paperilla sinä et ole edes omistaja,niin hankala on hoitaa asiaa,ellei eka omistaja auta sinua,koska hänen nimensä on ainoastaan virallisessa kauppakirjassa ( jos oikein ymmärsin ? )


      • aloittaja
        umalehtinen kirjoitti:

        jalostusnetistä että sillä todella on rekattuja pentueita Suomessa.
        Ja nyt hölmö kymysys,,,onko kyse Suomalaisesta kasvattajasta vai ulkomaalaisesta. Onko Suomalainen kasvattaja ostanut koiran aikoinaan Suomeen ja teettänyt täällä pentuja, vai onko koira nyt vasta ostettu Suomeen.

        En ole katsonut sieltä. Mutta tämä nyt on aika mutkikasta; nuo ei ole koiran ainoat kodit. Koiran on ensin tuonut ulkomailta yksi kasvattaja. Tehnyt pennut, sitten myi tälle toiselle kasvattajalle. Hän teki pennut, myi yksityiskotiin. Tämä yksityinen sitten myi minulle. Ja koiran paperit siis ovat tuolla viimeisimmällä pennuttajalla (suomalainen). Eli minä olen oikeastaan viides koti. Meiltä koira ei muuta enää mihinkään, jos se vaan minusta on kiinni. Kunhan saisin sen omiin nimiini tunnistussirun tietoja myöten, ettei tarvii pelätä, että sen joku hakee pois.

        Vaikka kai se suullinen sopimus koiran kaupasta on yhtä lailla pätevä? Se mulle nyt ihan pääasia on, että koira ei enää muuta mihinkään. Myöskin leikkuutan sen samantien, kun se on omissa nimissäni.

        Eikös joku sellainen sääntö ole, että kahden kuukauden kuluttua viimeistään kasvattajan pitää toimittaa koiran paperit ostajalle? Aika ummessa...


      • aloittaja kirjoitti:

        En ole katsonut sieltä. Mutta tämä nyt on aika mutkikasta; nuo ei ole koiran ainoat kodit. Koiran on ensin tuonut ulkomailta yksi kasvattaja. Tehnyt pennut, sitten myi tälle toiselle kasvattajalle. Hän teki pennut, myi yksityiskotiin. Tämä yksityinen sitten myi minulle. Ja koiran paperit siis ovat tuolla viimeisimmällä pennuttajalla (suomalainen). Eli minä olen oikeastaan viides koti. Meiltä koira ei muuta enää mihinkään, jos se vaan minusta on kiinni. Kunhan saisin sen omiin nimiini tunnistussirun tietoja myöten, ettei tarvii pelätä, että sen joku hakee pois.

        Vaikka kai se suullinen sopimus koiran kaupasta on yhtä lailla pätevä? Se mulle nyt ihan pääasia on, että koira ei enää muuta mihinkään. Myöskin leikkuutan sen samantien, kun se on omissa nimissäni.

        Eikös joku sellainen sääntö ole, että kahden kuukauden kuluttua viimeistään kasvattajan pitää toimittaa koiran paperit ostajalle? Aika ummessa...

        miksi et saanut heti koiran papereita kun ostit koiran?


      • asioita

      • asioita kirjoitti:

        "Tuli mulle vähän niinkuin välikäden kautta, kasvattaja myi yhteen kotiin, johon ei sopeutunut, ja tuli sieltä meille. Kasvattaja oli siis hänelle luvannut ne paperit postittaa."


        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=102&conference=4500000000001523&posting=22000000036145482

        että kun koiran ostaa niin ei saa papereita mukaan. eriasia on kun on pennusta kyse jos rekisteröinti viipyy. minä olen kyllä saanut paperit heti pennuistakin.
        postittiko kasvattaja sen koirankin?


      • aloittaja
        majorica kirjoitti:

        että kun koiran ostaa niin ei saa papereita mukaan. eriasia on kun on pennusta kyse jos rekisteröinti viipyy. minä olen kyllä saanut paperit heti pennuistakin.
        postittiko kasvattaja sen koirankin?

        Tuli tosiaankin välikäden kautta mulle. jos olisin ollut paikalla, olisin tietenkin vaatinut että kauppakirja tehdään jne. Vaan kun en ollut, niin en ollut.

        Ja ei postittanut koiraa, vaikka muuten kyllä ihmetyttääkin suuresti, että kasvattaja tekee tälläisiä kauppoja...


      • aloittaja kirjoitti:

        Tuli tosiaankin välikäden kautta mulle. jos olisin ollut paikalla, olisin tietenkin vaatinut että kauppakirja tehdään jne. Vaan kun en ollut, niin en ollut.

        Ja ei postittanut koiraa, vaikka muuten kyllä ihmetyttääkin suuresti, että kasvattaja tekee tälläisiä kauppoja...

        kasvattaja ole se jolla on emokoira. eli siis tässä tapauksessa ilmeisesti kasvattaja ei ole suomalainen? onko mahdollista siis saada yhteyttä tuohon kasvattajaan suoraan?


      • aloittaja.
        majorica kirjoitti:

        kasvattaja ole se jolla on emokoira. eli siis tässä tapauksessa ilmeisesti kasvattaja ei ole suomalainen? onko mahdollista siis saada yhteyttä tuohon kasvattajaan suoraan?

        En tiedä sen alkuperäisin kennelin nimeä. Nuo on vaan tietoja, jotka tämä suomalaiskasvattaja (jolla on ne paperit on kertonut koiraa myydessään.

        Tietty eihän sekään kai mahdottomuus ole, että olis palturia koko juttu kaikki tyynni. Tosin en usko... Sittenhän koiran olis yhtä hyvin voinut myydä paperittomana, koska hinta tosiaan oli alhainen. Miksi olis nähnyt vaivaa valehdella tuollaiset stoorit.

        Miksi sen ihmisen pitää tehdä asiasta näin vaikea?!


      • aloittaja. kirjoitti:

        En tiedä sen alkuperäisin kennelin nimeä. Nuo on vaan tietoja, jotka tämä suomalaiskasvattaja (jolla on ne paperit on kertonut koiraa myydessään.

        Tietty eihän sekään kai mahdottomuus ole, että olis palturia koko juttu kaikki tyynni. Tosin en usko... Sittenhän koiran olis yhtä hyvin voinut myydä paperittomana, koska hinta tosiaan oli alhainen. Miksi olis nähnyt vaivaa valehdella tuollaiset stoorit.

        Miksi sen ihmisen pitää tehdä asiasta näin vaikea?!

        olisi niin varmastikkin jo tämä ensimmäinen ostaja olisi ne vaatinut ja saanut?


      • aloittaja. kirjoitti:

        En tiedä sen alkuperäisin kennelin nimeä. Nuo on vaan tietoja, jotka tämä suomalaiskasvattaja (jolla on ne paperit on kertonut koiraa myydessään.

        Tietty eihän sekään kai mahdottomuus ole, että olis palturia koko juttu kaikki tyynni. Tosin en usko... Sittenhän koiran olis yhtä hyvin voinut myydä paperittomana, koska hinta tosiaan oli alhainen. Miksi olis nähnyt vaivaa valehdella tuollaiset stoorit.

        Miksi sen ihmisen pitää tehdä asiasta näin vaikea?!

        se panttaa papereita ettei koiraa enää käytettäisi pennutukseen?
        Jos kyseessä on hyväsukuinen jalostuskoira niin olisi suuri vaara että joku sillä ottaisi vielä parit pennut.


      • aloittaja kirjoitti:

        ...myönnä hukanneensa, sanoo vaan, että on ollut kiire, mutta nyt lähettää. Sitten ei kuitenkaan tule postia. Omituista. Vois kyllä luulla, ettei papereita olekaan, mutta kyllä ne on, ja tämä on tuontikoira, pentuja tehty ja rekisteröity jne., sitä tarkoitusta varten varta vasten etsitty ja tuotu Suomeen, erittäin hyväsukuinen jne.

        että koira on erittäin hyväsukuinen kun sinulla ei ole koiran sukutaulua?


      • aloittaja
        majorica kirjoitti:

        olisi niin varmastikkin jo tämä ensimmäinen ostaja olisi ne vaatinut ja saanut?

        Sille kasvattajan ensin piti lähettääkin ne. Sillä koira ei kauaa ollut, kun ei tullut toimeen yksin ollessa, ja heillä kai naapurit valitti. Oli heillä n. kuukauden. Hän otti yhteyttä kasvattajaan, ja sanoi, että hänellä on koiralle jo hyvä koti, jolloin kasvattaja meinas, että lähettääkin ne paperit suoraan minulle. Mutteipä ole lähettänyt kummallekaan.


      • aloittaja
        Haukullinen kirjoitti:

        se panttaa papereita ettei koiraa enää käytettäisi pennutukseen?
        Jos kyseessä on hyväsukuinen jalostuskoira niin olisi suuri vaara että joku sillä ottaisi vielä parit pennut.

        Sen silloin olisi kannattanut leikkuuttaa koira? Minä meinaan sen kyllä leikkuuttaa, olisin jo leikkauttanut samalla reissulla kun kissan kanssa kävin lekurissa, mutta arveluttaa, haluaisin että olis omissa nimissä ensin. Pentuja en tule tekemään kyllä. Liikaa hommaa mun hermoille :-)


      • Haukullinen kirjoitti:

        se panttaa papereita ettei koiraa enää käytettäisi pennutukseen?
        Jos kyseessä on hyväsukuinen jalostuskoira niin olisi suuri vaara että joku sillä ottaisi vielä parit pennut.

        omistajakaan ole voinut niitä pentuja rekisteröidä koska ei hänkään niitä papereita ole saanut. pentuja kun voi teettää ilman papereitakin.


      • aloittaja
        majorica kirjoitti:

        että koira on erittäin hyväsukuinen kun sinulla ei ole koiran sukutaulua?

        Edelleen ne on kasvattajan kertomaa kaikki. En oikein näe syytä, miks valehteliskaan. Koiran hinta oli halpa. Näistä pyydetään paperittominakin enemmän. Joten, ei oikein ole syytä, miks hän olis kehittänyt moisen tarinan, jollei ole totta.


      • Haukullinen kirjoitti:

        se panttaa papereita ettei koiraa enää käytettäisi pennutukseen?
        Jos kyseessä on hyväsukuinen jalostuskoira niin olisi suuri vaara että joku sillä ottaisi vielä parit pennut.

        hierarkia liian syvä,en voinut viestisi perään kirjoittaa.
        Nartun leikkuuttaminen on aika arvokasta ja koska vaikuttaa siltä että hän pistää koirat kiertoon kun ei enää voi niistä hyötyä niin ei varmaankaan ole valmis uhraamaan rahaa leikkaukseen.


      • aloittaja kirjoitti:

        En ole katsonut sieltä. Mutta tämä nyt on aika mutkikasta; nuo ei ole koiran ainoat kodit. Koiran on ensin tuonut ulkomailta yksi kasvattaja. Tehnyt pennut, sitten myi tälle toiselle kasvattajalle. Hän teki pennut, myi yksityiskotiin. Tämä yksityinen sitten myi minulle. Ja koiran paperit siis ovat tuolla viimeisimmällä pennuttajalla (suomalainen). Eli minä olen oikeastaan viides koti. Meiltä koira ei muuta enää mihinkään, jos se vaan minusta on kiinni. Kunhan saisin sen omiin nimiini tunnistussirun tietoja myöten, ettei tarvii pelätä, että sen joku hakee pois.

        Vaikka kai se suullinen sopimus koiran kaupasta on yhtä lailla pätevä? Se mulle nyt ihan pääasia on, että koira ei enää muuta mihinkään. Myöskin leikkuutan sen samantien, kun se on omissa nimissäni.

        Eikös joku sellainen sääntö ole, että kahden kuukauden kuluttua viimeistään kasvattajan pitää toimittaa koiran paperit ostajalle? Aika ummessa...

        "Koiran on ensin tuonut ulkomailta yksi kasvattaja. Tehnyt pennut, sitten myi tälle toiselle kasvattajalle. Hän teki pennut, myi yksityiskotiin. Tämä yksityinen sitten myi minulle. Ja koiran paperit siis ovat tuolla viimeisimmällä pennuttajalla "

        näin kirjoitit aikaisemmin. mutta siis yrität nyt kasvattajlta saada niitä papereita vaikka ne kirjoituksen mukaan ovat viimeisimmällä pennuttajalla???


      • aloittaja
        majorica kirjoitti:

        "Koiran on ensin tuonut ulkomailta yksi kasvattaja. Tehnyt pennut, sitten myi tälle toiselle kasvattajalle. Hän teki pennut, myi yksityiskotiin. Tämä yksityinen sitten myi minulle. Ja koiran paperit siis ovat tuolla viimeisimmällä pennuttajalla "

        näin kirjoitit aikaisemmin. mutta siis yrität nyt kasvattajlta saada niitä papereita vaikka ne kirjoituksen mukaan ovat viimeisimmällä pennuttajalla???

        Se ihminen on tämän rodun kasvattaja, vaikkei juuri tämä koira ole sillä syntynyt.


    • ihan tarkdoituksella

      ""ja tämä on tuontikoira, pentuja tehty ja rekisteröity jne., sitä tarkoitusta varten varta vasten etsitty ja tuotu Suomeen, erittäin hyväsukuinen jne."" = aloittajan viesti edellä

      ""Onko Suomalainen kasvattaja ostanut koiran aikoinaan Suomeen ja teettänyt täällä pentuja, vai onko koira nyt vasta ostettu Suomeen. "" = umalehtisen viesti heti perässä


      Aloittajahan kertoo, että jalostusta varten etsitty ja tuotu Suomeen, tehty pentuja yms.   

      Tuo luetun ymmärtäminen on taas tosi vaikeeta !

    • ja sanot että viet koiran sinne koska niitä papereita ei tule. (vaikka et tietysti vie mutta uhkailla voi)
      entisen omistajan pitää tehdä omistajanvaihto ilmoitus koirasta että se on virallisesti sinun.
      jos koira katoaisi niin ei siitä sinulle ilmoiteta vaan sille kenen nimessä koira on.
      jos mahdollista niin mene henkilökohtaisesti tapaamaan kasvatttajaa.

      • puhetta:

        " entisen omistajan pitää tehdä omistajanvaihto ilmoitus koirasta että se on virallisesti sinun."

        Uusi omistaja tekee omistajanmuutosilmoituksen.
        Miksi neuvot kun et tiedä?


      • täh mitä ?

        Eihän koiran nykyisellä omistajallla ole mitään asiaa kasvattajalle, vaan sillä koiran edellisellä omistajalla. Lienee koiran ensimmäisen omistajan homma puuhata ne paprut ensin itselleen;))


      • puhetta: kirjoitti:

        " entisen omistajan pitää tehdä omistajanvaihto ilmoitus koirasta että se on virallisesti sinun."

        Uusi omistaja tekee omistajanmuutosilmoituksen.
        Miksi neuvot kun et tiedä?

        koiran paperia ei uusi omistaja voi tehdä vaihtoilmoitusta.
        ainakin kun minä olen ostanut koirat niin kasvattaja on lähettänyt itse heti tämän omistajavaihtoilmoituksen.


      • yhä!
        majorica kirjoitti:

        koiran paperia ei uusi omistaja voi tehdä vaihtoilmoitusta.
        ainakin kun minä olen ostanut koirat niin kasvattaja on lähettänyt itse heti tämän omistajavaihtoilmoituksen.

        Ota selvää asioista niin et puhu puppua kysyjälle.


      • aloittaja

        Se on justiinsa viimeinen asia, mitä teen. En missään tapauksessa halua luopua tästä koirasta. Se on todella ihana, enkä ymmärrä, miksei sitä ole haluttu pitää.

        Eikös koira rinnasteta laissa tavaraan, eli kun se ja raha vaihtaa omistajaa, on koira uuden omistajan. Ja eikö suullinen sopimus ole oikeuden edessä yhtä pätevä, kuin kirjallinen, jos sinne joutuu menemään.

        kasvattajan luo on melkoinen matka, mielummin ottaisin postissa ne paperit...


      • aloittaja kirjoitti:

        Se on justiinsa viimeinen asia, mitä teen. En missään tapauksessa halua luopua tästä koirasta. Se on todella ihana, enkä ymmärrä, miksei sitä ole haluttu pitää.

        Eikös koira rinnasteta laissa tavaraan, eli kun se ja raha vaihtaa omistajaa, on koira uuden omistajan. Ja eikö suullinen sopimus ole oikeuden edessä yhtä pätevä, kuin kirjallinen, jos sinne joutuu menemään.

        kasvattajan luo on melkoinen matka, mielummin ottaisin postissa ne paperit...

        jos sinulla todistajatkin on niin ei hätää. en tarkoittanutkaan että oikeasti koiran palauttasit sille kasvattajalle, mutta ajattelin että jos uhkaisit tehdä ja vaatia rahat takaisin niin josko sitten pistäisi vauhtia. mistä voit olla ihan varma että koiralla on ne paperit?


      • aloittaja
        majorica kirjoitti:

        jos sinulla todistajatkin on niin ei hätää. en tarkoittanutkaan että oikeasti koiran palauttasit sille kasvattajalle, mutta ajattelin että jos uhkaisit tehdä ja vaatia rahat takaisin niin josko sitten pistäisi vauhtia. mistä voit olla ihan varma että koiralla on ne paperit?

        Arvelen vaan, että kun on jalostusta varten Suomeen tuotu, pentuja tehty ja toisellakin kasvattajalla ollut (joka tuskin on yhtä outo kuin tämä), niin olisi paperit. Enkä osannut ajatella, että kasvattaja voisi valehdella. ikö se tekis jonkin verran hallaa kasvatustyölle, jos moisia tekis?! Tätä rotua ei edes kauhean montaa kasvattajaa Suomessa ole.

        Kukahan taho Kennelliitossa olis sellainen, joka vois soittaa hänelle ja vauhdittaa asiaa? Meinaan, mietin jos ilmoitan sinne tästä kasvattajan käytöksestä.


      • aloittaja kirjoitti:

        Arvelen vaan, että kun on jalostusta varten Suomeen tuotu, pentuja tehty ja toisellakin kasvattajalla ollut (joka tuskin on yhtä outo kuin tämä), niin olisi paperit. Enkä osannut ajatella, että kasvattaja voisi valehdella. ikö se tekis jonkin verran hallaa kasvatustyölle, jos moisia tekis?! Tätä rotua ei edes kauhean montaa kasvattajaa Suomessa ole.

        Kukahan taho Kennelliitossa olis sellainen, joka vois soittaa hänelle ja vauhdittaa asiaa? Meinaan, mietin jos ilmoitan sinne tästä kasvattajan käytöksestä.

        että kenneliliitto asiaan puutuisi. mutta onko alkuperäisellä kavattajalla vaikka kotisivuja?
        taikka voi kait kennelin nimellä hakea koirasta tietoja sieltä kenneliliiton tiedostosta.


      • ,,,,,,,,,,,,,,,,,
        aloittaja kirjoitti:

        Arvelen vaan, että kun on jalostusta varten Suomeen tuotu, pentuja tehty ja toisellakin kasvattajalla ollut (joka tuskin on yhtä outo kuin tämä), niin olisi paperit. Enkä osannut ajatella, että kasvattaja voisi valehdella. ikö se tekis jonkin verran hallaa kasvatustyölle, jos moisia tekis?! Tätä rotua ei edes kauhean montaa kasvattajaa Suomessa ole.

        Kukahan taho Kennelliitossa olis sellainen, joka vois soittaa hänelle ja vauhdittaa asiaa? Meinaan, mietin jos ilmoitan sinne tästä kasvattajan käytöksestä.

        Ei kennelliitto lähde soittelemaan....kyllä ne soitot on sinun itsesi hoidettava.


      • aloittaja kirjoitti:

        Arvelen vaan, että kun on jalostusta varten Suomeen tuotu, pentuja tehty ja toisellakin kasvattajalla ollut (joka tuskin on yhtä outo kuin tämä), niin olisi paperit. Enkä osannut ajatella, että kasvattaja voisi valehdella. ikö se tekis jonkin verran hallaa kasvatustyölle, jos moisia tekis?! Tätä rotua ei edes kauhean montaa kasvattajaa Suomessa ole.

        Kukahan taho Kennelliitossa olis sellainen, joka vois soittaa hänelle ja vauhdittaa asiaa? Meinaan, mietin jos ilmoitan sinne tästä kasvattajan käytöksestä.

        ottaisit yhteyttä alueensa kennelneuvojaan, kertoisit asian juurtajaksaen ja tiedustelisit voiko hän kysyä miksi et saa papereita.


      • aloittaja
        Haukullinen kirjoitti:

        ottaisit yhteyttä alueensa kennelneuvojaan, kertoisit asian juurtajaksaen ja tiedustelisit voiko hän kysyä miksi et saa papereita.

        Jotain tuollaista justiin tarkoitin, kun jossakin kysyin, että onko kennelliitolla joku, joka voisi soitella hänelle tms. :-)


    • aloittaja

      Non niin, soitinpa sille kasvattajalle. Huh huh. Se sai raivarin mulle, kilahti ihan totaalisesti. Tivasi, mihinkä mä niitä papereita tarviin, ja mikä kiire niillä nyt on. Sanoin, että kun koira on mun, haluaisin sen myös omiin nimiini, sirun tiedot omiin nimiini, ja tutkia sen historiaa, alkuperäistä kotikenneliä jne jne jne... Ja eihän mun ylipäätään pitäisi joutua selittämään ja puolustelemaan, mihin tarvitsen papereita!

      Nyt en kyllä tiedä, mihinkä pitäis soittaa, ja mitä tehdä. Joku tuossa sanoi, ettei Kennelliitto selvitä tälläisiä asioita. Kukas sitten? Pitääkö mun soittaa lakimiehelle vai poliisille vai mihinkä mä oikein soitan.

      Koiran haluan pitää, vaikka asia olis mikä. Se on saanut tarpeeksi jo muuttaa, ja sillä on esim. eroahdistusta, mikä ei ole mikään ihme. Pennuttaa en aio, enkä näyttelyihinkään varmaan mene, joten en kuole, vaikkei niitä papereita tulisikaan, koirahan "muuttuis" paperittomaksi sitten. Mutta ainakin edes sirun tiedot haluaisin oikeiksi. Mutta ne vaihtaakseenkin kai pitää olla omistajatodistus?

      • siltä että niitä papereita ei ole olemassakaan.
        ei ole muuten mitään syytä saada raivareita.

        tee ainakin nyt niin että otat yhteyttä häneen keneltä koiran ostit ja pyydät tekemään kauppakirjan että koira on virallisesti sinun.
        el. lääkäri voi katsoa koiran sirunumeron ja merkitset sen siihen kauppakirjaan ennenkuin kirjoitatte paperit. sitten koira on ainakin virallisesti sinun tulee ne paperit sitten tai ei.


      • Jos ei tuo ihminen halua tai pysty niitä rekkareita antamaan, niin pyydä ainakin nimelläsi, ja myyjän allekirjoituksella varustettu kauppakirja koirasta, jonka lähetät kennelliittoon omistajan muutosta varten...


      • http://www.sukoka.com/
        klikkaa lakiasiat ja soita tuomarille ellei mitään ala tapahtua pikapuoliin. Voit myös kysellä neuvoa hallituksen jäseniltä. Voit koittaa kennelliittoon, se ei ole viranomainen,,,mutta neuvoo kyllä.


    • aloittaja

      kahdelle juristille, ja molemmat sanoivat, että kauppa on pitävä suullisenakin.

      Tämä siksi, että nyt se papereiden haltija alkoi kiukutella. Huusi siis puhelimessa, ja löi lopulta luurin korvaan. En mielestäni ollut sen arvoinen, en huutanut, en kiroillut, en muutakaan asiatonta, vaikka hän niin teki. Kysyin vain papereita, johon hän yhtäkkiä sanoikin, että "en oo sulle mitään koiraa myynyt". No, käskin lähettää sitten sille, jolle ON myynyt. Jos se on hänestä helpompaa. Tuli vain sellainen olo, että mitähän on takana nyt tässä. Ties vaikka tulee vaatimaan koiraa pois. Mutta siihen ei mun käsittääkseni ole oikeutta. Ja koiran parashan se ei todellakaan olisi. Se on kotiutunut tänne, sillä on paha eroahdistus, (ei mikään ihme, viides koti) jne. Koitan parhaani, että sen loppuelämä olis mukava, kunhan vain saatais nuo paperiasiat kuntoon, ja minun nimelleni se.

      Niin ja joku sanoi jossain tuosta rahasta ja että on käytetty hyödykkeenä, se on varmaan totta, koska eläinlääkäri on kuulemma sanonut, että nyt ei enää voi tälle pentuja tehdä, tai se kuolee. En tiedä siihen tarkempaa syytä. Mutta minä en tosiaan ole aikeissa pennuttaakaan. Päinvastoin, aion leikkuuttaa sen. Mutta olis ne paperit silti kiva saada itselle. Juristi sanoi, että on sopimusrikkomus ja petos, ellei niitä ala kuulua, kun on paperillisena myyty.

      Tämä alkaa olla tosi sekavaa. Ja on muuten paha mieli. Se papereiden päällä istuja oli myöskin tälle edelliselle omistajalle (jolta koira minulle tuli) haukkunut minua, miksi, niin sitä en ymmärrä. Kaipa mä nyt olen sitten paha ihminen, kun kehtaan papereiden perään kysellä. Satun vaan olemaan myös niin herkkänahkainen, että mulla on heti päivä pilalla, kun joku laukoo tuollasia ja raivoaa.

      • siitä että mahdollisimman pian kävisit sen leikkuuttamassa, se estäisi sen että joku joka on omistajaksi merkattu saisi yhtäkkiä päähänsä hakea koiran pois ja tyrkätä sen tiineeksi.
        Ja nyt, koska sulle ei anneta papereita ala pitämään tarkka kirjanpito jokikisestä sentistä jonka koiraan menee, ruoka, varusteet, matolääkkeet,el.lääkäri jne jne ja lisäksi kohtuullinen päivätaksa jokaisesa päivästä jonka koira on sulla ollut.
        Esimerkiksi kymppi/pv kulut niin eipä pääse kukaan väittämään kiskonnaksi.
        Ja kun/jos tulee se päivä että joku ilmestyy vaatimaan "omaa" koiraansa läväytät kulunkikansion eteensä, sanot että rahat pöytään niin saa koiran, takaan että ei halua koiraa!

        Kenneliittohan katsoo koiran omistajaksi sen joka on heillä omistajarekisteriin merkattu niinkuin tiedätkin, kun sulla on esittää julmettu lasku koiran hoidosta uskon että luovari tulee sulle melko nopssti.


      • koska sinulla oli todistajat niin ei kukaan koiraa sinulta voi pois hakea. mutta soittaisit nyt hänelle keneltä koiran ostit että saisit sen kauppasopimuksen edes.
        koska sinulla ei ole kauppakirjaa missä lukisi että koira on puhdasrotuisena myyty niin sitä sinun on aika vaikea lähteä todistamaan.
        hae el.lääkäriltä se sirunumero ja tee se kauppasopimus niin kaikki on ihan ok. muita papereitahan kun et oikeastaan tarvi.


      • aloittaja
        Haukullinen kirjoitti:

        siitä että mahdollisimman pian kävisit sen leikkuuttamassa, se estäisi sen että joku joka on omistajaksi merkattu saisi yhtäkkiä päähänsä hakea koiran pois ja tyrkätä sen tiineeksi.
        Ja nyt, koska sulle ei anneta papereita ala pitämään tarkka kirjanpito jokikisestä sentistä jonka koiraan menee, ruoka, varusteet, matolääkkeet,el.lääkäri jne jne ja lisäksi kohtuullinen päivätaksa jokaisesa päivästä jonka koira on sulla ollut.
        Esimerkiksi kymppi/pv kulut niin eipä pääse kukaan väittämään kiskonnaksi.
        Ja kun/jos tulee se päivä että joku ilmestyy vaatimaan "omaa" koiraansa läväytät kulunkikansion eteensä, sanot että rahat pöytään niin saa koiran, takaan että ei halua koiraa!

        Kenneliittohan katsoo koiran omistajaksi sen joka on heillä omistajarekisteriin merkattu niinkuin tiedätkin, kun sulla on esittää julmettu lasku koiran hoidosta uskon että luovari tulee sulle melko nopssti.

        Tuota en olis keksinyt!

        Meinasin sen leikkuuttaakin, mutta A) ajattelin että olis kivempi kun olis omissa nimissä B)sillä on juoksu. Niin ja kesä. Olis kivempi olla kesä vapaana ulkona (asutaan maalla) ilman kaulureita ym. Mutta meinaan kyllä leikkuuttaa. Helpommallahan siinä pääsee, kun ei tiputa sitten. Eikä se nyt niin kauheen kallista oo kuitenkaan.

        mutta tuota kirjaa pitää alkaa pitää. Tosin, en luovu ihan helpolla, vaikka tuliskin koiraa kyselemään. Olen ymmärtänyt, että lain silmän edessä se on minun, eikä siihen ole nokan koputtamista.


      • aloittaja
        majorica kirjoitti:

        koska sinulla oli todistajat niin ei kukaan koiraa sinulta voi pois hakea. mutta soittaisit nyt hänelle keneltä koiran ostit että saisit sen kauppasopimuksen edes.
        koska sinulla ei ole kauppakirjaa missä lukisi että koira on puhdasrotuisena myyty niin sitä sinun on aika vaikea lähteä todistamaan.
        hae el.lääkäriltä se sirunumero ja tee se kauppasopimus niin kaikki on ihan ok. muita papereitahan kun et oikeastaan tarvi.

        Soittelin sen ihmisen kanssa, hän on ihan täysjärkinen ja mukava. Sovittiin, että hän hankkii siltä paperien päällä istujalta ne paprut, ja toimittaa ne sitten mulle. (Kun se "kasvattaja" kerran mulle tokaisi, ettei ole tietääkseen mulle koiraa myynyt. Sille toiselle on, eipä ole sitäkään tekosyytä).

        Oli sanonut "kasvattajalle", että joko lähetät ne paperit, tai tulen hakemaan ne ens viikolla. kasvattaja lupas lähettää (taas). Toimintasuunnitelma on, että jos niitä ei ens viikolla siitä huolimatta näy, niin sitten lähdetään lakiteitse hakemaan niitä. Mennään sitten vaikean kautta. Lasku oikeuskuluistahan lankeaa sitten sille kasvattajalle. Lisäksi ajattelin tämmöisestä kasvatustoiminnasta ilmoittaa myös kennelliittoon. Ei tämä nyt ihan normaalia toimintaa mun mielestä ole.

        Pääasia kuitenkin, että se on selvinnyt, ettei koiraa voi kukaan hakea, kauppa on pätevä. Koira voi hyvin eikä tiedä koko sodasta mitään. Tuossa se lötköttää ja näkee vissiin jotain unia, kun varpaat vipattaa.


      • majorica kirjoitti:

        koska sinulla oli todistajat niin ei kukaan koiraa sinulta voi pois hakea. mutta soittaisit nyt hänelle keneltä koiran ostit että saisit sen kauppasopimuksen edes.
        koska sinulla ei ole kauppakirjaa missä lukisi että koira on puhdasrotuisena myyty niin sitä sinun on aika vaikea lähteä todistamaan.
        hae el.lääkäriltä se sirunumero ja tee se kauppasopimus niin kaikki on ihan ok. muita papereitahan kun et oikeastaan tarvi.

        antaa vääriä tietoja, jos kennelliittoon omistajaksi merkitty ihminen ilmoittaa että koira on häneltä varastettu niin siinä ei auta jos pystytään todistamaan että henkilö B on myynyt henkilö A:n nimissä olevan koiran henkilö C:lle.
        Pitäisi pystyä todistamaan henkilö B:n oikeus myydä kyseinen koira, ei siinä auta mikään B:n ja C:n välinen kauppakirja jos oikeus kysyy millä oikeudella B myy A:n koiran.


      • aloittaja
        Haukullinen kirjoitti:

        antaa vääriä tietoja, jos kennelliittoon omistajaksi merkitty ihminen ilmoittaa että koira on häneltä varastettu niin siinä ei auta jos pystytään todistamaan että henkilö B on myynyt henkilö A:n nimissä olevan koiran henkilö C:lle.
        Pitäisi pystyä todistamaan henkilö B:n oikeus myydä kyseinen koira, ei siinä auta mikään B:n ja C:n välinen kauppakirja jos oikeus kysyy millä oikeudella B myy A:n koiran.

        ainakin kaksi eri juristia sanoi tänään, että koiran papereilla ei ole mitään merkitystä. Koira rinnastetaan tavaraan, ja kuitti maksusta on riittävä todiste kaupasta. Eli esim. jos menen ostamaan pesukoneen, ei siitäkään kauppakirjaa tehdä, kuitti on todiste kaupasta ja toimii myös takuuna.

        Eli että koiran myyneellä ei siihen ole enää mitään oikeuksia, vaan se on nyt minun.


      • aloittaja kirjoitti:

        Soittelin sen ihmisen kanssa, hän on ihan täysjärkinen ja mukava. Sovittiin, että hän hankkii siltä paperien päällä istujalta ne paprut, ja toimittaa ne sitten mulle. (Kun se "kasvattaja" kerran mulle tokaisi, ettei ole tietääkseen mulle koiraa myynyt. Sille toiselle on, eipä ole sitäkään tekosyytä).

        Oli sanonut "kasvattajalle", että joko lähetät ne paperit, tai tulen hakemaan ne ens viikolla. kasvattaja lupas lähettää (taas). Toimintasuunnitelma on, että jos niitä ei ens viikolla siitä huolimatta näy, niin sitten lähdetään lakiteitse hakemaan niitä. Mennään sitten vaikean kautta. Lasku oikeuskuluistahan lankeaa sitten sille kasvattajalle. Lisäksi ajattelin tämmöisestä kasvatustoiminnasta ilmoittaa myös kennelliittoon. Ei tämä nyt ihan normaalia toimintaa mun mielestä ole.

        Pääasia kuitenkin, että se on selvinnyt, ettei koiraa voi kukaan hakea, kauppa on pätevä. Koira voi hyvin eikä tiedä koko sodasta mitään. Tuossa se lötköttää ja näkee vissiin jotain unia, kun varpaat vipattaa.

        annat nyt koiralle kodin jota on pennutettu ja kierrätetty.
        kannattaa vaan mennä niitä papereita hakemaan ilman riitaa. jos kenelläkään ei ole mitään kauppasopimuksia näyttää niin se on vaikeaa näyttää todeksi jos oikeuteen asti menisi.
        hoida nytr ensimmäiseksi se että saat sen kauppasopimuksen allekirjoitettua.
        rapsut ja halit koissulle.


      • -------------
        Haukullinen kirjoitti:

        antaa vääriä tietoja, jos kennelliittoon omistajaksi merkitty ihminen ilmoittaa että koira on häneltä varastettu niin siinä ei auta jos pystytään todistamaan että henkilö B on myynyt henkilö A:n nimissä olevan koiran henkilö C:lle.
        Pitäisi pystyä todistamaan henkilö B:n oikeus myydä kyseinen koira, ei siinä auta mikään B:n ja C:n välinen kauppakirja jos oikeus kysyy millä oikeudella B myy A:n koiran.

        kennelliitto ei ole mikään virallinen taho, eikä se määrää koirien omistajuussuhteita. suomessa ei ole koirien rekisteröimispakkoakaan. kennelliitto vaan ylläpitää koiratietokantaa. mikään viranomainen se ei ole. ja lain mukaan eläin on tavara.


      • aloittaja
        majorica kirjoitti:

        annat nyt koiralle kodin jota on pennutettu ja kierrätetty.
        kannattaa vaan mennä niitä papereita hakemaan ilman riitaa. jos kenelläkään ei ole mitään kauppasopimuksia näyttää niin se on vaikeaa näyttää todeksi jos oikeuteen asti menisi.
        hoida nytr ensimmäiseksi se että saat sen kauppasopimuksen allekirjoitettua.
        rapsut ja halit koissulle.

        Teki mielen iloiseksi! :-) On ollut tosi paha mieli tämän asian kanssa.

        Ja koirahan on aivan ihana, en ymmärrä, kuinka joku voi tuommaosein laittaa pois. Se eroahdistus vaivaa, mutta muuten on todella kiltti, rauhallinen, mukava ja asiallinen tyttö. Ei kertakaikkiaan minkäänlaista moitteen sijaa.


      • aloittaja kirjoitti:

        ainakin kaksi eri juristia sanoi tänään, että koiran papereilla ei ole mitään merkitystä. Koira rinnastetaan tavaraan, ja kuitti maksusta on riittävä todiste kaupasta. Eli esim. jos menen ostamaan pesukoneen, ei siitäkään kauppakirjaa tehdä, kuitti on todiste kaupasta ja toimii myös takuuna.

        Eli että koiran myyneellä ei siihen ole enää mitään oikeuksia, vaan se on nyt minun.

        myös että saat koiran nimiisi kennelliittoon, se ei onnistu ellei sulla ole sen suostumusta jonka nimissä se koira heillä on.Eli siis jos nyt saa B paperit A:lta joka antaa myös luovutustodistuksen/kauppakirjan joko sulle tai B.lle niin alkaa homma etenemään.


      • aloittaja
        Haukullinen kirjoitti:

        myös että saat koiran nimiisi kennelliittoon, se ei onnistu ellei sulla ole sen suostumusta jonka nimissä se koira heillä on.Eli siis jos nyt saa B paperit A:lta joka antaa myös luovutustodistuksen/kauppakirjan joko sulle tai B.lle niin alkaa homma etenemään.

        Et siis tarkoittanut, että hän silti vois jkoiraa vaatia pois? kamalaa, mutta olen niin hermona ollut tämän asian kanssa, että mulla alkoi mahassa kiertää taas heti. Kuinka voi näin paljon pelottaa tuommoinen asia?! Mutta se vaan olis kertakaikkiaan niin hirvittävää, sekä minulle, että koiralle. Se on nyt ansainnut jo rauhan ja pysyvän kodin.


      • Haukullinen kirjoitti:

        antaa vääriä tietoja, jos kennelliittoon omistajaksi merkitty ihminen ilmoittaa että koira on häneltä varastettu niin siinä ei auta jos pystytään todistamaan että henkilö B on myynyt henkilö A:n nimissä olevan koiran henkilö C:lle.
        Pitäisi pystyä todistamaan henkilö B:n oikeus myydä kyseinen koira, ei siinä auta mikään B:n ja C:n välinen kauppakirja jos oikeus kysyy millä oikeudella B myy A:n koiran.

        ole niin yksinkertaista. jos koira olisi varastettu niin siitä olisi sitten poliisi-ilmoitus tehty silloin kun se on varastettu.
        tässä tapauksessahan ei kukaan ole edes kiistänyt koiran myyntiä vaan että ne paperit on jäänyt saamatta.


      • aloittaja
        majorica kirjoitti:

        ole niin yksinkertaista. jos koira olisi varastettu niin siitä olisi sitten poliisi-ilmoitus tehty silloin kun se on varastettu.
        tässä tapauksessahan ei kukaan ole edes kiistänyt koiran myyntiä vaan että ne paperit on jäänyt saamatta.

        Ymmärtänyt tuota. Paperit on saamatta, kyllä, mutta kun se ihminen tuntui puhuvan ihan siihen malliin, kuin kyseenalaistaisi kaupan ("en ole sulle koiraa myynyt). Toivottavasti sellaista ei tapahdukaan, että vaatisi, mutta semmoinen pelko vaan iski. Olen koiraan tosi kiintynyt, ja se tänne meille myös.

        Niin ja olihan siinä ollut todistajia kuulemassa sitä kaupantekoa. Ja koko summa on maksettu. Sen pitäisi riittää?

        Haluaisinhan minä ne paperit, juu, mutta haluan kyllä ihan pelkän koiran vaikka ilman niitä, mielummin kuin luopuisin. se on tärkeintä, ettei se eukko ala vaatia koiraa sijoitettavaksi taas jonnekin muualle. Mistä noista tuommoisistatietää, ei se kovin rationaalisesti ole käyttäytynyt nytkään. Tai en mä ainakaan sen tilassa olisi huutanut puhelimessa ja lyönyt luuria korvaan. Päinvastoin olisin ollut häpeissäni, että anteeksi, kun en ole vieläkään lähettänyt.


      • aloittaja kirjoitti:

        Et siis tarkoittanut, että hän silti vois jkoiraa vaatia pois? kamalaa, mutta olen niin hermona ollut tämän asian kanssa, että mulla alkoi mahassa kiertää taas heti. Kuinka voi näin paljon pelottaa tuommoinen asia?! Mutta se vaan olis kertakaikkiaan niin hirvittävää, sekä minulle, että koiralle. Se on nyt ansainnut jo rauhan ja pysyvän kodin.

        sillä että onko se koira sinun nimissä kenneliliitossa. jos saat sen kauppakirjan nyt allekirjoitettua niin poistavat sen edellisen omistajan sieltä kun lähetät sen kauppakirjan sinne.
        mene nyt el.lääkärille hakemaan se koiran sirunumero niin kaikki on helpompaa kun voit sillä sirunumerolla katsoa kuka sen koiran omistaa?


      • aloittaja
        majorica kirjoitti:

        sillä että onko se koira sinun nimissä kenneliliitossa. jos saat sen kauppakirjan nyt allekirjoitettua niin poistavat sen edellisen omistajan sieltä kun lähetät sen kauppakirjan sinne.
        mene nyt el.lääkärille hakemaan se koiran sirunumero niin kaikki on helpompaa kun voit sillä sirunumerolla katsoa kuka sen koiran omistaa?

        Voin katsoa sirunumerolla? Juu, nuo paperiasiat nyt hoituu ensi viikolla.


      • aloittaja kirjoitti:

        Ymmärtänyt tuota. Paperit on saamatta, kyllä, mutta kun se ihminen tuntui puhuvan ihan siihen malliin, kuin kyseenalaistaisi kaupan ("en ole sulle koiraa myynyt). Toivottavasti sellaista ei tapahdukaan, että vaatisi, mutta semmoinen pelko vaan iski. Olen koiraan tosi kiintynyt, ja se tänne meille myös.

        Niin ja olihan siinä ollut todistajia kuulemassa sitä kaupantekoa. Ja koko summa on maksettu. Sen pitäisi riittää?

        Haluaisinhan minä ne paperit, juu, mutta haluan kyllä ihan pelkän koiran vaikka ilman niitä, mielummin kuin luopuisin. se on tärkeintä, ettei se eukko ala vaatia koiraa sijoitettavaksi taas jonnekin muualle. Mistä noista tuommoisistatietää, ei se kovin rationaalisesti ole käyttäytynyt nytkään. Tai en mä ainakaan sen tilassa olisi huutanut puhelimessa ja lyönyt luuria korvaan. Päinvastoin olisin ollut häpeissäni, että anteeksi, kun en ole vieläkään lähettänyt.

        siis tämä koiran ensimmäinen omistaja ei sinulle koiraa myynytkään. ehkä ei halunnut koiraa kiertoon. voisit nyt ehkä yrittää vielä soittamalla hänelle jolla ne paperit on ja kysyä että saisitko ne paperit sitten kun koira on leikattu.
        Haukullinen viittasi tuolla aiemmin että jospa pelko on siinä että koiraa taas pennutetaan.
        saatko edes koiraasi vakuutettua kun sinulla ei ole papereita eikä mitään?


      • aloittaja kirjoitti:

        Voin katsoa sirunumerolla? Juu, nuo paperiasiat nyt hoituu ensi viikolla.

        voi hakea koiran tiedot kenneliliitosta. kaikki tiedot ei näy siellä jos koiran omistaja ei halua että ne näkyy.
        sukutaulu näkyy ainakin.


      • majorica kirjoitti:

        voi hakea koiran tiedot kenneliliitosta. kaikki tiedot ei näy siellä jos koiran omistaja ei halua että ne näkyy.
        sukutaulu näkyy ainakin.

        ihminen ei saa tietoja sirun perusteella muuta kuin omista koiristaan, siihen on syynä yksityisyydensuoja jota säätelevät tarkat lait.


      • aloittaja kirjoitti:

        Et siis tarkoittanut, että hän silti vois jkoiraa vaatia pois? kamalaa, mutta olen niin hermona ollut tämän asian kanssa, että mulla alkoi mahassa kiertää taas heti. Kuinka voi näin paljon pelottaa tuommoinen asia?! Mutta se vaan olis kertakaikkiaan niin hirvittävää, sekä minulle, että koiralle. Se on nyt ansainnut jo rauhan ja pysyvän kodin.

        B todistaa kauppakirjalla tai luovarilla että A on koiran hänelle myynyt?
        Jos voi niin hän sai oikeuden silmissä sen koiran sinulle myydä, muutenhan kuka hyvänsä voisi myydä kenen hyvänsä omistaman koiran.

        En usko että sitä koiraa haluavat takaisin, kunhan vain vekuroi.


      • ... ...
        aloittaja kirjoitti:

        Ymmärtänyt tuota. Paperit on saamatta, kyllä, mutta kun se ihminen tuntui puhuvan ihan siihen malliin, kuin kyseenalaistaisi kaupan ("en ole sulle koiraa myynyt). Toivottavasti sellaista ei tapahdukaan, että vaatisi, mutta semmoinen pelko vaan iski. Olen koiraan tosi kiintynyt, ja se tänne meille myös.

        Niin ja olihan siinä ollut todistajia kuulemassa sitä kaupantekoa. Ja koko summa on maksettu. Sen pitäisi riittää?

        Haluaisinhan minä ne paperit, juu, mutta haluan kyllä ihan pelkän koiran vaikka ilman niitä, mielummin kuin luopuisin. se on tärkeintä, ettei se eukko ala vaatia koiraa sijoitettavaksi taas jonnekin muualle. Mistä noista tuommoisistatietää, ei se kovin rationaalisesti ole käyttäytynyt nytkään. Tai en mä ainakaan sen tilassa olisi huutanut puhelimessa ja lyönyt luuria korvaan. Päinvastoin olisin ollut häpeissäni, että anteeksi, kun en ole vieläkään lähettänyt.

        henkilö A on koiran Suomessa alunperin omistanut?
        Hän on myynyt koiran todistetulla tavalla toiselle henkilölle, B:lle?

        Siinä tapauksessa A ei voi vaatia nyt koiraa sulta pois.

        A on luvannut koiran paperit B:lle kaupan yhteydessä, siihen liittyvänä osana, eikä ole sitä tehnyt?

        A ei ole osaltaan täyttänyt kauppasopimuksen sisältöä.

        B on myynyt koiran sulle.
        Jos A:n ja B:n välinen kauppa on pitävä, on myös B:n ja sun välinen kauppa pitävä.

        Jos Kennelliittoon on ilmoitettu B koiran omistajaksi, hän voi myös ilmoittaa sinne omistajan muutoksesta eli sinut.
        Jos siis alunperinkään sinne on omistuksen muutoksesta ilmoitusta tehty ensimmäisen myynnin yhteydessä.

        Jos tiedät koiran koko kennelnimen ja sen rekkaritunnuksen niin otappa vaikka henkilö B:n, hänen jolta koiran ostit, kanssa yhteyttä Kennelliittoon ja kyselkää mitä siellä k.o. koirasta tiedetään.

        Toivottavasti asiat selviävät pian ja saat jatkaa antoisaa elämää koirasi kanssa!


      • Haukullinen kirjoitti:

        ihminen ei saa tietoja sirun perusteella muuta kuin omista koiristaan, siihen on syynä yksityisyydensuoja jota säätelevät tarkat lait.

        ainakin. jos siis omistaja on suostunut siihen että tiedot on näkyvillä.
        mutta tuolla tunnusmerkinnällä näkyy kuitenkin koiran sukutaulu.


      • aloittaja
        Haukullinen kirjoitti:

        B todistaa kauppakirjalla tai luovarilla että A on koiran hänelle myynyt?
        Jos voi niin hän sai oikeuden silmissä sen koiran sinulle myydä, muutenhan kuka hyvänsä voisi myydä kenen hyvänsä omistaman koiran.

        En usko että sitä koiraa haluavat takaisin, kunhan vain vekuroi.

        Hän ei tehnyt mitään paperia kaupasta. Mutta ne kaksi juristia sanoivat, että suullinen kauppa on yhtä lailla pätevä, todistajakin oli läsnä, plus että tilitiedoista näkee, että koira on maksettu. Kun koira on laissa sama kuin tavara. Vertasivat pesukoneeseen, että eihän siitäkään kauppakirjaa tehdä, kuitti on ostotodistus ja toimii myös takuuna. Ja koira todella on Suomen laissa vain tavara.

        Että niin ymmärsin, että kaupat on tehty ja koira sekä raha vaihtaneet omistajaa, niin se on ja pysyy minun.


      • aloittaja
        majorica kirjoitti:

        siis tämä koiran ensimmäinen omistaja ei sinulle koiraa myynytkään. ehkä ei halunnut koiraa kiertoon. voisit nyt ehkä yrittää vielä soittamalla hänelle jolla ne paperit on ja kysyä että saisitko ne paperit sitten kun koira on leikattu.
        Haukullinen viittasi tuolla aiemmin että jospa pelko on siinä että koiraa taas pennutetaan.
        saatko edes koiraasi vakuutettua kun sinulla ei ole papereita eikä mitään?

        papereiden saaminen voi olla siitä kiinni! Ne kuuluvat koiraan, sen omistajalle, ja ne pitää automaattisesti saada. Eihän niiden perään pitäisi joutua edes kyselemään.

        Ja jos se ihminen oikeasti välittäisi koirasta, niin se olisi leikkuuttanut sen ensin ja myynyt sitten. Nostanut vaikka kauppahintaa sen verran, jos sen kalliiksi koki. Kauppasummahan oli pieni.

        (Ja ei, en aio pennuttaa... Mutta paperit olis silti ihan kivat).


      • aloittaja
        ... ... kirjoitti:

        henkilö A on koiran Suomessa alunperin omistanut?
        Hän on myynyt koiran todistetulla tavalla toiselle henkilölle, B:lle?

        Siinä tapauksessa A ei voi vaatia nyt koiraa sulta pois.

        A on luvannut koiran paperit B:lle kaupan yhteydessä, siihen liittyvänä osana, eikä ole sitä tehnyt?

        A ei ole osaltaan täyttänyt kauppasopimuksen sisältöä.

        B on myynyt koiran sulle.
        Jos A:n ja B:n välinen kauppa on pitävä, on myös B:n ja sun välinen kauppa pitävä.

        Jos Kennelliittoon on ilmoitettu B koiran omistajaksi, hän voi myös ilmoittaa sinne omistajan muutoksesta eli sinut.
        Jos siis alunperinkään sinne on omistuksen muutoksesta ilmoitusta tehty ensimmäisen myynnin yhteydessä.

        Jos tiedät koiran koko kennelnimen ja sen rekkaritunnuksen niin otappa vaikka henkilö B:n, hänen jolta koiran ostit, kanssa yhteyttä Kennelliittoon ja kyselkää mitä siellä k.o. koirasta tiedetään.

        Toivottavasti asiat selviävät pian ja saat jatkaa antoisaa elämää koirasi kanssa!

        Tarkalleen ottaen kuviossa on henkilöt A, B, C, D ja E. A on koiran kasvattaja ulkomailla. B toi koiran maahan ja pennutti, sitten myi. C pennutti, ja sitten myi. D osti, muttei pystynytkään pitämään koiraa, jolloin myi minulle, E:lle. Ja ne koiran paperit ovat C:llä.

        C ja D eivät tehneet kauppakirjoja. Paikalla oli todistajia ja koira maksettiin kokonaisuudessaan.

        D myi sitten koiran minulle.

        C on luvannut ja luvannut lähettää paperit ensin D:lle, nyt minulle. Niitä ei kuitenkaan näy. Nyt pimahti, kun kyselin papereiden perään, ja alkoi hankalaksi. Viimeisimpänä oli kuulemma sanonut D:lle, että "en yhtään pidä tuosta sinun tuttavastasi, meidän täytyy puhua tästä asiasta vielä". En sitten tiedä, mitä se tarkoittaa. Ja miksi ei pidä minusta- siksi kai sitten, kun kyselin perään. Mun mielestä ei pitäisi joutua kyselemään perään. Itse hänen paikallaan hävettäis. Mutta meitä on moneksi, kai. Tai sitten mä olen ihan hirveä ihminen, enkä vaan itse tajua sitä.


      • oletko tyhmä?
        majorica kirjoitti:

        ainakin. jos siis omistaja on suostunut siihen että tiedot on näkyvillä.
        mutta tuolla tunnusmerkinnällä näkyy kuitenkin koiran sukutaulu.

        sirulla ei näe mitään, jos koira on tatuoitu niin tatska on sen rekisterinumero mutta siru on eri asia. Suomessa ei saa kukaan ulkopuolinen mitään tietoja sirun numeron perusteella.
        Älyätkö että myös koiravarkaat voisivat hyödyntää sitä.
        Suomessa on laki ehdoton siitä että kenenkään tietoja ei levitellä, saattaa olla että sinun on vaikea sitä käsittää koska et muutenkaan arvosta yksityisyydensuojaa ja oikeutta hallita omia henkilötietoja.


      • oletko tyhmä? kirjoitti:

        sirulla ei näe mitään, jos koira on tatuoitu niin tatska on sen rekisterinumero mutta siru on eri asia. Suomessa ei saa kukaan ulkopuolinen mitään tietoja sirun numeron perusteella.
        Älyätkö että myös koiravarkaat voisivat hyödyntää sitä.
        Suomessa on laki ehdoton siitä että kenenkään tietoja ei levitellä, saattaa olla että sinun on vaikea sitä käsittää koska et muutenkaan arvosta yksityisyydensuojaa ja oikeutta hallita omia henkilötietoja.

        eroa sitten tatuoinnilla ja sirulla on? kerrohhan nyt kun itseäsi niin viisaana pidät.
        ruotsin kenneliliiton jalostusnetistä saat haettua koirasta tiedot koiran tunnusnumerolla.
        omistaja/kasvattaja saa itse valita näkyykö nimi ja osoite.
        en tiedä onko suomessa sama juttu mutta kyllä sielläkin kennelnimi näkyy. ja sitten kun hakee googlelta kennelnimellä niin saa nimen ja osoitteen. eli se siitä sinun yksityissuojasta.


      • aloittaja kirjoitti:

        Tarkalleen ottaen kuviossa on henkilöt A, B, C, D ja E. A on koiran kasvattaja ulkomailla. B toi koiran maahan ja pennutti, sitten myi. C pennutti, ja sitten myi. D osti, muttei pystynytkään pitämään koiraa, jolloin myi minulle, E:lle. Ja ne koiran paperit ovat C:llä.

        C ja D eivät tehneet kauppakirjoja. Paikalla oli todistajia ja koira maksettiin kokonaisuudessaan.

        D myi sitten koiran minulle.

        C on luvannut ja luvannut lähettää paperit ensin D:lle, nyt minulle. Niitä ei kuitenkaan näy. Nyt pimahti, kun kyselin papereiden perään, ja alkoi hankalaksi. Viimeisimpänä oli kuulemma sanonut D:lle, että "en yhtään pidä tuosta sinun tuttavastasi, meidän täytyy puhua tästä asiasta vielä". En sitten tiedä, mitä se tarkoittaa. Ja miksi ei pidä minusta- siksi kai sitten, kun kyselin perään. Mun mielestä ei pitäisi joutua kyselemään perään. Itse hänen paikallaan hävettäis. Mutta meitä on moneksi, kai. Tai sitten mä olen ihan hirveä ihminen, enkä vaan itse tajua sitä.

        Ai tarinaan on jo matkalla tullut lisää henkilöitä...

        No nyt sitä asiaa täytyy lähteä hoitamaan siitä päästä,KENELLÄ ne paperit on ja kenelle hän on koiran myynyt.

        Eli D:n täytyy tulla kimppaan kanssasi ja todistaa ensinnäkin,että koira ON hänelle myyty.Se sitten,ettei ole virallista kauppakirjaa tehty on hankala.Eli kannattaa ottaa niiltä osin tietenkin kaupan todistajat mukaan tukemaan juttua.
        Kennelpiiristä,kennelliitosta ja vaikka lakitoimistosta voi kysyä,kuinka pitävä on suullinen todistus viimekädessä.Kun rahaa on vaihdettu,todistetusti,niin ainakin itse kauppa pitäisi olla selvä,jos kerran todistajat löytyy.
        Noilta mainituilta tahoilta saa myös apua miten lähteä juttua työstämään.

        Minusta tässä tehdään jo asiasta turhan vaikeaa.
        Oletko alkanut asiaa jo mitenkään työstämään,kun tahoja mitkä autttaa ja opastaa on sinulle jo annettu ;)


      • aloittaja
        molossi kirjoitti:

        Ai tarinaan on jo matkalla tullut lisää henkilöitä...

        No nyt sitä asiaa täytyy lähteä hoitamaan siitä päästä,KENELLÄ ne paperit on ja kenelle hän on koiran myynyt.

        Eli D:n täytyy tulla kimppaan kanssasi ja todistaa ensinnäkin,että koira ON hänelle myyty.Se sitten,ettei ole virallista kauppakirjaa tehty on hankala.Eli kannattaa ottaa niiltä osin tietenkin kaupan todistajat mukaan tukemaan juttua.
        Kennelpiiristä,kennelliitosta ja vaikka lakitoimistosta voi kysyä,kuinka pitävä on suullinen todistus viimekädessä.Kun rahaa on vaihdettu,todistetusti,niin ainakin itse kauppa pitäisi olla selvä,jos kerran todistajat löytyy.
        Noilta mainituilta tahoilta saa myös apua miten lähteä juttua työstämään.

        Minusta tässä tehdään jo asiasta turhan vaikeaa.
        Oletko alkanut asiaa jo mitenkään työstämään,kun tahoja mitkä autttaa ja opastaa on sinulle jo annettu ;)

        Kyllä nuo henkilöt(kin) on mainittu jo aikaa sitten. Maahantuoja ja sen jälkeinen hlö vain eivät varsinaisesti kuulu nykyiseen kuvioon, vaikka koiran entisiä koteja ovatkin. Muutkin mainitsemasi asiat on jo kerrottu.

        D on ihan kimpassa kanssani.Ja kuten sanoin, olen kahden juristin kanssa puhunut jo asiasta, jotka molemmat sanoivat, että suullinen kauppa on yhtä pitävä kuin kirjallinen. Nämäkin jo kerroin aiemmin...

        Elikä olen kyllä alkanut asiaa työstämään, kiitos vain tuesta. Älä kommentoi ainakaan negatiivisesti, jollet viitsi lukea koko stooria?


      • aloittaja
        oletko tyhmä? kirjoitti:

        sirulla ei näe mitään, jos koira on tatuoitu niin tatska on sen rekisterinumero mutta siru on eri asia. Suomessa ei saa kukaan ulkopuolinen mitään tietoja sirun numeron perusteella.
        Älyätkö että myös koiravarkaat voisivat hyödyntää sitä.
        Suomessa on laki ehdoton siitä että kenenkään tietoja ei levitellä, saattaa olla että sinun on vaikea sitä käsittää koska et muutenkaan arvosta yksityisyydensuojaa ja oikeutta hallita omia henkilötietoja.

        Eikö sirun yksi tärkeimpiä syitä olla olekaan se, että kadonnut/karannut koira voidaan helposti tunnistaa ja palauttaa omistajalleen? Kuka sen sirun numeron sitten saa tarkistaa?

        Ja ei kai moisesta tarvitse noin raivona heti olla...?


      • aloittaja kirjoitti:

        Kyllä nuo henkilöt(kin) on mainittu jo aikaa sitten. Maahantuoja ja sen jälkeinen hlö vain eivät varsinaisesti kuulu nykyiseen kuvioon, vaikka koiran entisiä koteja ovatkin. Muutkin mainitsemasi asiat on jo kerrottu.

        D on ihan kimpassa kanssani.Ja kuten sanoin, olen kahden juristin kanssa puhunut jo asiasta, jotka molemmat sanoivat, että suullinen kauppa on yhtä pitävä kuin kirjallinen. Nämäkin jo kerroin aiemmin...

        Elikä olen kyllä alkanut asiaa työstämään, kiitos vain tuesta. Älä kommentoi ainakaan negatiivisesti, jollet viitsi lukea koko stooria?

        Siis kyllähän se asiaa muuttaa,jos kerrottaessa jättää osan pois.
        Et sinä alussa kertonut mistään välikädestä,vaan kasvattajasta puhuit.Sitten pikkuhiljaa tuli mukaan muita.
        Ja sitten vielä enemmän.
        Jos neuvoja tai mielipiteitä kysyy,ei ole pahitteeksi heti kertoa kaikki oleellinen ainakin mitä voi.Kun viestiketjut menee pitkäksi,ei niitä kaikkia viestejä välttämättä viitsi lukea,kun se aloitus on olleellisin ja tärkein ;)
        Ja kaikki kuuluu kuvioon silloin,jos papereita haetaan.Kun täytyy tietää sekin,onko kukaan näistä välikäsistä niitä missään vaiheessa edes nähnyt...
        Muistaakseni et siitäkään ole mitään maininnut (saa korjata,jos muistan väärin).

        En siis kommentoinut negatiivisesti,vaan sanoin mielipiteeni,kun jo alussa tuli selkeitä neuvoja,millä asiaa saa käyntiin.Ja negatiivista tuskin oli,että yritin niin eka viestissäni kuin edellisessäkin vielä noita tahoja selvittää,mistä apua saa.

        Mutta hyvä jos asia on lähtenyt selviämään.Palikat kun siihen pitäisi olla jo koossa :=)


      • aloittaja
        molossi kirjoitti:

        Siis kyllähän se asiaa muuttaa,jos kerrottaessa jättää osan pois.
        Et sinä alussa kertonut mistään välikädestä,vaan kasvattajasta puhuit.Sitten pikkuhiljaa tuli mukaan muita.
        Ja sitten vielä enemmän.
        Jos neuvoja tai mielipiteitä kysyy,ei ole pahitteeksi heti kertoa kaikki oleellinen ainakin mitä voi.Kun viestiketjut menee pitkäksi,ei niitä kaikkia viestejä välttämättä viitsi lukea,kun se aloitus on olleellisin ja tärkein ;)
        Ja kaikki kuuluu kuvioon silloin,jos papereita haetaan.Kun täytyy tietää sekin,onko kukaan näistä välikäsistä niitä missään vaiheessa edes nähnyt...
        Muistaakseni et siitäkään ole mitään maininnut (saa korjata,jos muistan väärin).

        En siis kommentoinut negatiivisesti,vaan sanoin mielipiteeni,kun jo alussa tuli selkeitä neuvoja,millä asiaa saa käyntiin.Ja negatiivista tuskin oli,että yritin niin eka viestissäni kuin edellisessäkin vielä noita tahoja selvittää,mistä apua saa.

        Mutta hyvä jos asia on lähtenyt selviämään.Palikat kun siihen pitäisi olla jo koossa :=)

        Yritin yksinkertaistaa asian alussa, koska koiran aiemmilla kodeilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä, eivätkä ne muuta asiaa miksikään. Ne eivät ole oleellisia tietoja, ainoastaan monimutkaistavat kuvion. Johan sinulla meni palikat sekaisin etkä osannut sisäistää kaikkea luettua jo ilman niitä kuvioissa. :-)


      • aloittaja kirjoitti:

        Yritin yksinkertaistaa asian alussa, koska koiran aiemmilla kodeilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä, eivätkä ne muuta asiaa miksikään. Ne eivät ole oleellisia tietoja, ainoastaan monimutkaistavat kuvion. Johan sinulla meni palikat sekaisin etkä osannut sisäistää kaikkea luettua jo ilman niitä kuvioissa. :-)

        No jos asia matkalla muuttuu enemmän kuin Kauniit ja Rohkeat,eikä joka jaksoa viitsi katsoa,niin kyllä siinä menee palikat sekaisin ;)

        Ja kyllä noilla kaikilla kuvioilla on merkitystä.
        On jo pelkästään kaksi eri asiaa,kun eka viestissä annat ymmärtää papereitten olevan kasvattajalla,ja yht`äkkiä sillä ei olekaan mitään tekemistä asian kanssa,siis kasvattajan.
        Asia muuttuu täysin,jos olennaisia asioita jää pois ;)
        Ja aiemmilla kodeilla on merkitystä myös siksi,jos niitä papereita lähdetään jäljittämään,eli onko niitä siis alunperin ollut.Et vieläkään vastannut,onko niitä kukaan kukaan oleellinen asianomainen tai "epäoleellinen" nähnyt.

        Mutta kuten sanoin,asioita tuntematta henkilökohtaisesti,on aina helpompi saada kuvaa,kun asia selvitetään heti kunnolla (ainakin selvittävän osapuolen kannalta).Myös vastaukset on silloin helpompi saada heti selkeämmin.
        Mutta jos esim.tykkää keskustella pidemmän päälle ja kasvattattaa viestiketjua,niin se on eri juttu ;)

        Mutta tämä tästä tällä kertaa.Toivottavasti asia tulee kuntoon.
        Kunhan virallisille tahoille selvität asian kunnolla,etkä liiaksi "yksinkertaista"niin se varmaan tulee nopeammin kuntoon ;)


      • aloittaja
        molossi kirjoitti:

        No jos asia matkalla muuttuu enemmän kuin Kauniit ja Rohkeat,eikä joka jaksoa viitsi katsoa,niin kyllä siinä menee palikat sekaisin ;)

        Ja kyllä noilla kaikilla kuvioilla on merkitystä.
        On jo pelkästään kaksi eri asiaa,kun eka viestissä annat ymmärtää papereitten olevan kasvattajalla,ja yht`äkkiä sillä ei olekaan mitään tekemistä asian kanssa,siis kasvattajan.
        Asia muuttuu täysin,jos olennaisia asioita jää pois ;)
        Ja aiemmilla kodeilla on merkitystä myös siksi,jos niitä papereita lähdetään jäljittämään,eli onko niitä siis alunperin ollut.Et vieläkään vastannut,onko niitä kukaan kukaan oleellinen asianomainen tai "epäoleellinen" nähnyt.

        Mutta kuten sanoin,asioita tuntematta henkilökohtaisesti,on aina helpompi saada kuvaa,kun asia selvitetään heti kunnolla (ainakin selvittävän osapuolen kannalta).Myös vastaukset on silloin helpompi saada heti selkeämmin.
        Mutta jos esim.tykkää keskustella pidemmän päälle ja kasvattattaa viestiketjua,niin se on eri juttu ;)

        Mutta tämä tästä tällä kertaa.Toivottavasti asia tulee kuntoon.
        Kunhan virallisille tahoille selvität asian kunnolla,etkä liiaksi "yksinkertaista"niin se varmaan tulee nopeammin kuntoon ;)

        Papereiden oikeasti olemassaolosta on myös puhuttu jo. En jaksa vänkätä kanssasi. Ajattelin, jos olis esim. jollekin osunut samanlöainen tapaus, ja kuinka kävi, tms. En nyt kaipaa pilkunviilausta tai muuta moittimista, se ei paranna asiaa. Vai mikä lie tarkoituksesi kirjoittaa, ehkä vain nautit moittimisesta. En nyt tarvitse sinun neuvojasi enempää, kiitos.

        Kiitokset kuitenkin monille, jotka olivat avuliaita ja neuvoivat! Kattotaan nyt kun päästään arkipäiviin, mitä tulee ja tapahtuu.


      • kasvattaja
        aloittaja kirjoitti:

        Papereiden oikeasti olemassaolosta on myös puhuttu jo. En jaksa vänkätä kanssasi. Ajattelin, jos olis esim. jollekin osunut samanlöainen tapaus, ja kuinka kävi, tms. En nyt kaipaa pilkunviilausta tai muuta moittimista, se ei paranna asiaa. Vai mikä lie tarkoituksesi kirjoittaa, ehkä vain nautit moittimisesta. En nyt tarvitse sinun neuvojasi enempää, kiitos.

        Kiitokset kuitenkin monille, jotka olivat avuliaita ja neuvoivat! Kattotaan nyt kun päästään arkipäiviin, mitä tulee ja tapahtuu.

        Kerronpa oman tarinani. Kasvatin pennut, nartun sijoitin, tehtiin kirjalliset kennelliiton sopimukset. Omistajatodistus jäi minulle, olin koiran virallinen omistaja. Omistajatodistus luovutetaan, kun ehdot on täytetty. Virallisesti olen omistaja vaikkein ehtoja olisikaan.Suullinen sopimus ei päde oikeudessa. No, kävi niin, että pennun ostanut henkilö myi koiran eteenpäin. Sain tietää myöhemmin asiasta. Tämä joka osti koiran yllättyi kun ilmoitin hänellä olevan koiran kuuluvan minulle.Eli häntä huijattiin,koska lain mukaan koira oli edelleen minun.Hän oli koirasta maksanut myyjälle ja odotteli omistajatodistusta joka oli siis minulla. Olisin voinut hakea koiran pois ja hän olisi menettänyt rahansa sekä koiran. Onneksi hän kuitenkin oli mukava ihminen enkä halunut olla hänelle ilkeä ja koirakin näytti tyytyväiseltä. Tänä päivänä hän on virallinen koiran omistaja todistuksineen.


      • riippukinttu
        kasvattaja kirjoitti:

        Kerronpa oman tarinani. Kasvatin pennut, nartun sijoitin, tehtiin kirjalliset kennelliiton sopimukset. Omistajatodistus jäi minulle, olin koiran virallinen omistaja. Omistajatodistus luovutetaan, kun ehdot on täytetty. Virallisesti olen omistaja vaikkein ehtoja olisikaan.Suullinen sopimus ei päde oikeudessa. No, kävi niin, että pennun ostanut henkilö myi koiran eteenpäin. Sain tietää myöhemmin asiasta. Tämä joka osti koiran yllättyi kun ilmoitin hänellä olevan koiran kuuluvan minulle.Eli häntä huijattiin,koska lain mukaan koira oli edelleen minun.Hän oli koirasta maksanut myyjälle ja odotteli omistajatodistusta joka oli siis minulla. Olisin voinut hakea koiran pois ja hän olisi menettänyt rahansa sekä koiran. Onneksi hän kuitenkin oli mukava ihminen enkä halunut olla hänelle ilkeä ja koirakin näytti tyytyväiseltä. Tänä päivänä hän on virallinen koiran omistaja todistuksineen.

        Saako udella mikä rotu on kyseessä?


    • aloittaja

      Tuli ilmi, että kyseisen henkilön nimissä ei ole Kennelliitossa yhtä ainoaa koiraa, eikä myöskään perheenjäsenten. Käytin koiran eläinlääkärissä, eikä sillä ole hänen puhumaansa sirua. Ei voine olettaa mitään muuta, kuin että kaikki hänen kertomansa jutut koiran taustoista olivat silkkaa soopaa ja valehtelua. Koira on siten varmaankin paperiton.

      Ihan uskomatonta. Ihminen selitti pitkät stoorit koiran menneisyydestä, suvusta, jalostuskäytöstä... Täytyy olla jollakin lailla häiriintynyt, tai sitten patologinen valehtelija. Se hämmästyttää todellakin, koska koiran hinta oli alhainen. Miksi nähdä moinen vaiva kahden satasen takia? Ei sillä saa edes paperitonta tämän rotuista. Siinä ihmisessä on jotakin vialla kyllä.

      Kurjaa on koiran kannalta se, etten nyt tiedä sen taustasta yhtään mitään. En edes ikää. Sehän voi olla vaikka kymmenen ja kuoleman porteilla.

      Silti en sitä missään tapauksessa halua palauttaa, tämä jupakka ei ole sen syy, ja se siitä kärsii, jos heittopussina pidetään. Se saa nyt lokoisat eläkepäivät meillä, oli mikä oli ja mistä oli.

      • kasvattaja

        Nyt puhuit asiaa. Tikulla silmäään, joka vanhoja muistelee. Unohda menneet ja katso tulevaisuuteen, teillä on varmasti monta hyvää yhteistä vuotta edessä! Eipä taida koiralla papereita olla, näin ollen ei sitä kukaan tule sinulta pois hakemaan. Kaikista tärkein on kuitenkin koiran hyvinvointi. Riemukasta kesää teille!!!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      30
      2604
    2. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      144
      1917
    3. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      189
      1881
    4. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      145
      1682
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      129
      1661
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      322
      1376
    7. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      186
      1334
    8. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      115
      1213
    9. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1091
    10. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1064
    Aihe