Mikä kruunaa juhannuksen

issu56

29

884

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ööööööööööö

      Kyllä kait se kruunu tulee siitä, kun pääsee saunomaan. Eilen sain tikit pois;))

      Toivottavasti olisi nyt hyvä ilma,niin ulkona voisi viihtyä !

      Hyvät Jussit sinne teillekin !

      • issu56

        sillä kyllä se saunomattomuus on suorastaan kauhiaa :)). Vaasassa satoi, mutta täällä nyt taas ei, joten pientä toivoa on kivasta ilmasta...


    • En tiedä mikä sen juhannuksen kruunaa meillä..jos oltaisi jossain rannassa mökillä, niin se olis kyllä se rantantasauna ja kokko...mutta täällä kotona...ei se tarvi mitää kruunausta..kaunis kesäinen ilma riittäisi...vielä ainakin paistaa aurinko, ja mittari näyttää varjossa 19...tuulee jonkinverran..

      • issu56

        mutta kyllä se vihta ja sauna on kuulunu meillä siihen juhannukseen niin kauan kuin jaksan muistaa :).
        Meillä nyt 18 ja tuulee, mutta ei onneksi sada niinkuin Vaasassa teki.


      • issu56 kirjoitti:

        mutta kyllä se vihta ja sauna on kuulunu meillä siihen juhannukseen niin kauan kuin jaksan muistaa :).
        Meillä nyt 18 ja tuulee, mutta ei onneksi sada niinkuin Vaasassa teki.

        Jokaisella on omat perinteet juhannuksenakin, meillä tuo vihta ja sauna kuuluu siihen jokaviikkoiseen saunomiseen...isännällä...
        Mutta tuo rantasauna olis kyllä se kruunu juhannukseen mulle, ja se oma kokko siinä vedenrajassa...No eihän se luoja kiellä suuria haaveilemasta.. ;))))


      • issu56
        Sikra kirjoitti:

        Jokaisella on omat perinteet juhannuksenakin, meillä tuo vihta ja sauna kuuluu siihen jokaviikkoiseen saunomiseen...isännällä...
        Mutta tuo rantasauna olis kyllä se kruunu juhannukseen mulle, ja se oma kokko siinä vedenrajassa...No eihän se luoja kiellä suuria haaveilemasta.. ;))))

        elämä ilman haaveita olisi aika tyhjää...jotenkin.
        Meilläkin haaveillaan uima-altaasta tuonne taakse, mutta... Heh, onneksi ne haaveet ei maksa mitään, eivätkä ole keltään pois.


      • oon siun
        issu56 kirjoitti:

        mutta kyllä se vihta ja sauna on kuulunu meillä siihen juhannukseen niin kauan kuin jaksan muistaa :).
        Meillä nyt 18 ja tuulee, mutta ei onneksi sada niinkuin Vaasassa teki.

        kanssais samaa miält.ei mikkä voita sit ihte tehty vasta.


      • issu56
        oon siun kirjoitti:

        kanssais samaa miält.ei mikkä voita sit ihte tehty vasta.

        varsinkaan jos siitä ei tee kukkapuskaa :).


    • e-h...

      vaikka se eräille täälläkin on kyllä mahdotonta.
      Mutta eihän sitä täällä ole pakko kenenkään olla, joten hauskaa juhannusta vaan sinullekin.

      • issu56

        säälittävää, jos aikuinen mies ei vihtaa osaa tehdä, vaan ostaa kaupasta niitä vihdankuvatuksia.
        Mulle on vihdan teko opetettu jo ihan pikkulikkana, joten sen homman kyllä osaan!!!


      • sie ny tollattis

        paasasit ko eiks jokahitte suamalaise pittäis se vasta osata vääntää?


      • e-h...
        issu56 kirjoitti:

        säälittävää, jos aikuinen mies ei vihtaa osaa tehdä, vaan ostaa kaupasta niitä vihdankuvatuksia.
        Mulle on vihdan teko opetettu jo ihan pikkulikkana, joten sen homman kyllä osaan!!!

        onnistuu kyllä minultakin, vaan mitä se totuudessa pysymiseen kuuluu???

        Vai onko siinä jotain kovinkin epäilyttävää???


      • e-h...
        sie ny tollattis kirjoitti:

        paasasit ko eiks jokahitte suamalaise pittäis se vasta osata vääntää?

        siis vastaan vääntää, vaikka en ymmärräkään, miten se minun kommenttini liittyy.


      • issu56
        e-h... kirjoitti:

        onnistuu kyllä minultakin, vaan mitä se totuudessa pysymiseen kuuluu???

        Vai onko siinä jotain kovinkin epäilyttävää???

        se on sinun nyt tämänhetkinen totuutes missäkin asiassa...ja mitä totuutta epäilet???


    • n.sorsa

      pilvistä on ja sadetta lupaili, mutta mitäs väliä onhan vuotamaton katto ettei tarvitse kastua. Linnut ainakin laulavat kauniisti voi olla että on autojen pakoputketkin mitkä ääntelee, mutta kallistun kuitenkin linnun lauluun. Sauna on mutta ei ole mitää jussi raditioita oikeastaan, saunominen jäi viimevuonna ja tänävuonnakin väliin jos ensivuonna tai syssymmällä saunaan.

      • issu56

        turkulaiset autot päästelee...heh. Meillä noita ääniä kuuluu puista :)).


    • Koivuhen haku mökin portaitten pieleen :O)

      Nyt tämä jussi menee tälläkertaa kotona.

      Täällä sataa,ja on sateisen päivän näköistäkin.

      Varo sitten,ettei käy kun meille kerran vihtojen kanssa,että kun ruvettiin hommiin,niin yht äkiä koko sauna vilisi vihreitä otuksia.Oli pesiytynyt niin vihtoihin,ettei niitä oltu huomattu.Sitten kun huideltiin,niin pieniä vihreitä miehiä sinkoili ympäriinsä kuin maailmojen sodassa.
      Saunan pesu siitä tuli kaupanpäälle.

      • issu56

        jätin nyt tällä kerralla väliin, mutta ylennsä olen rappupään ja pation niillä koristellut...kun on ollut satavarmasti kaunis ilma...

        Heh, no eipä ole vielä mulle moista tapahtunut, vaan kerta se olisi ensimmäinenkin :).


    • Heloisa

      tuntemattoman sananikkarin runosta

      Suvinen sauna sauhuttele,
      kiuas kuumaksi kehittele,
      löylyt leppeät leyhyttele,
      rannalla sinisen järven,
      suojassa kotoisen koivun.
      Hengitä kesäyön taikaa,
      kesäyön parhainta aikaa.

      Sää on ihana, asteita 20, mutta sääskiä on paljon.
      Kiitos toivotuksista ja Hauskaa juhannusta.

      • issu56

        puuttuu, mutta meren tuoksu on kuitenkin kokoajan läsnä. Oli tosi söpö runo...kiitos siitä!


    • olishan se aivan ihana tuo vasta saunassa mutta kun täällä kerrostalon saunassa se on kielletyä puuhaa.Pilvistä ja hieman tuulista täällä.Minä rupean tekemään sillimössöa ja salaattia ja illemmallla mennään naapureiden kanssa grillailemaan.Oikein iloista jussia sinne teille!:)))))

      • issu56

        joku on tietysti jättänyt jälkensä korjaamatta ja on sen vuoksi kiellettyä...aika karseeta.
        Illemmalla meilläkin grillataan...satoi tai paistoi :).


      • Pukeli 1

        ja kylve, eihän siellä kukaan ole näkemässä mitä touhuat.
        Kummallista, kun kaikki on kiellettyä?

        Näyttää aika pilviseltä näillä nurkilla. Pitäisikö minun uhrautua ja alkaa pyykille, että aurinko alkaisi paistamaan?

        Hyvää Juhannusta sulle naapurille ja kaikille muillekin, jotka olette jaksanut pitää seuraa juhannuksesta toiseen.


      • en uso

        et nui niuvoo voi ollanka misä.kyl meiän saunas saap vihtua kui paljost vai.


    • ny jokhaine

      suamalaine yhen vastan ossa vääntä ni et saap kunnol jussin vihtua ihtiäns.

      • issu56

        että eipä taida ihan jokainen suomalainen osata sitä vihtaa tehdä. Heh, vaan jokainenhan kyllä osaa latoa koivunoksia päällekkäin, mutta mitä siitä sitte syntyy, onkin jo asia ihan erikseen :).


    • törkee

      krapula

      • issu56

        Toivottavasti olosi on nyt jo parempi ja krapula kaikonnut. Minä en moisesta taudista tiedä yhtään mitään :)).


    • kului hauskasti kun kävi hyvä tuuri eikä satanut kuin muutaman äkäisen kuuron verran, jopa aurinko näyttäytyi hienosti.

      Poltettiin julmettu kokko kaikkine makkaran paistamisineen ja haitarin tahdissa keinuttiin suvivalssi paljan jaloin rantahiekassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      30
      2604
    2. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      144
      1917
    3. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      189
      1881
    4. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      145
      1682
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      129
      1661
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      322
      1376
    7. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      186
      1334
    8. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      115
      1213
    9. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1091
    10. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1064
    Aihe