Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tublat
profiilit
tublat
tublat
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
27
Kommenttia
5229
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Riippuu+mitä+tarkoittaa+hankinnalla.+Jos+kokonaishintaa+ajattelee,+niin+jostain+maasta/jotain+rotuja+voi+saada+selkeästikkin+halvemmalla.+Siten+taas+on+maita,+mistä+hyvältä+kasvattajalta+tulee+hyvinkin+kalliimmaksi,+myös+itse+ostohinta.+Eli+ei+ihan+yksiselitteistä+tämä.+Muut+kulut+riippuu+siitä,+saako+tioda+esim.ilman+rabiesta.+Jos+joutuu+sen+antamaan,+saa+pennun+myöhemmin+ja+kasvis+voi+ottaa+kuluja+pitämisestäkin.+Matkakulut+riippuu+siitä,+miten+tuo.+Ja+esim.eri+lentoyhtiöilläkin+eri+hintoja.+Ihan+pienet+koirat+voi+tuoda+ns.käsitavarana.+
Olen+tuonut+jokusen+koiran.+Eri+tavoin.+Ja+eri+maista.+Hintoja+ei+ylipäätään+siis+voi+heittää+ihan+lonkalta,+ei+ennen+eikä+nyt.+Kun+riippuu+monesta+tekijästä.
23.08.2022 13:57
No+tapoja+on+monia...Lähtökohtaisesti+itse+lähden+koirien+kanssa+siitä,+että+niiden+ei+tarvi+olla+kaikkien+seukkaajakaveri.+Sosiaalistaminen+ei+ole+sitä,+että+joka+koiran+kanssa+pitää+olla+nenät+kiinni.
Ja+se,+että+koira+rähisee+ja+palkaksi+pääsee+toisten+luo,+niin+ei+ainakaan+poista+rähisemistä+vaan+palkkaa+sitä.+Vaikkakin+se+sillä+loppuisi,+siksi+hetkeksi.
Itse+lähden+siitä,+että+ei+koiralla+tarvi+olla+kuin+muutama+kiva+leikkikaveri.+Ja+niiden+kanssakin+opetetaan,+että+vasta+luvan+saatua+saa+mennä+luokse.+Ja+itsellä+mm.kun+koirien+kanssa+liikutaan,+niin+ei+seukkailla+siinäkään+kaverin+kanssa,+jos+yhdessä+liikutaan,+siis+liikkeessä+tarkoitan.
Eli+kaikkeen+toimintaan+luvan+kanssa.
Itse+lähden+siitä,+että+pennusta+opetetaan+kontaktin+otto,+ja+siitä+erikoispalkka.+Mikä+parhaiten+toimiikin.+Mutta+myös+ei-sana,+JOS+tarve+vaatii+sitä+käyttää.+Mutta+ensisijainen+on+ehdollistaa+kunnolla+palkkaan.+Joo,+ja+kyllä+tiedän,+että+nykypvänä+monen+mielestä+se+ei_sana+on+kauhistus.+Ja+pelkästä+sanasta+koirat+ja+lapset+saa+traumoja...
Mutta+itse+lähden+siitä,+että+aina+on+oltava+myös+sana,+joka+tarvittaessa+katkaisee+ei-toivotu+n+käytöksen.
Noin+lyhyesti.
16.08.2022 12:11
Yhä+edelleen,+ruualla+on+vaikutusta...Koska+vääränlainen/epäsopiva+ruoka+pitää+sitä+yllä,+kun+taas+oikeanlainen/sopiva+auttaa+voimaan+paremmin.+Ja+yhä+edelleen,+SIIHEN+oikeanlaiseen+kuuluu+ne+lisäravinteet,+joilla+on+iso+merkitys.+Eli+vääränlaisella/sopimattomalla+ruualla+myöskin+voidaan+ns.ylläpitää+elimistön+hiljaista+tulehdusta,+joka+taasen+jo+itsessään+heikentää+immunitettiä.
Lukutaidon+sisäistämisestä+voikin+olla+sitten+montaa+mieltä,+kenellä+sitä+on+ja+kenellä+ei...
Inttänyt+täällä+ei+ole+kuin+yksi+ihminen,+jos+viestejä+lukee.+Eiköhän+sitä+voi+kutsua+jo+inttämiseksi,+jos+juuttuu+koko+ajan+johonkin+koiranruokamerkkiin...
Mutta+ylipäätänsä+se+jo+kertoo+jotain,+jos+ei+asiallisesti+kykene+viesteihin+vastaamaan,+vaikka+olisikin+eri+mieltä.+
Jokainen+toki+voi+olla+mitä+mieltä+tahansa.+Itselleni+ainakin+pääasia+on+se,+että+olen+saanut+aikoinaan+omani+oirettomaksi+kuin+myös+muutamia+muita+saanut+autettua+:)
29.07.2022 15:43
"+Väitit+muiden+väittäneen"+Jos+nyt+rauhotut,+niin+näet,+että+en+väittänyt+mitään.+Kysyin+yhdeltä+kirjoittajalta,+en+väittänyt,+enkä+kysynyt+"muilta"...
Kukaan+ei+ole+sanonutkaan,+että+atopia+JOHTUU+ruuasta.+Siinäkin+taas+laitat+omiasi.+Mutta+atopian+hoidossa+ruualla+ON+suuri+merkitys.+Ihan+kuin+monessa+muussakin,+niin+ihmisten,+kuin+koirienkin+sairauksissa.+Ja+siihen+ruokavalioon+siis+kuuluu+useinkin+sitä+vielä+tukeva,+lisäravinteet.+Jo+pelkästään+sillä,+että+suolistofloora+on+hyvässä+kunnossa,+voidaan+moneen+vaikuttaa.
Mutta+voit+ihan+rauhassa+vaan+hokea+jostain+RC:n+tyrkyttäjistä,+jos+siltä+tuntuu.
Olen+itse+yhden+oman+atoopikon+saanut+oireettomaksi,+kuin+myös+muutamia+auttanut+joko+samoin+tuloksin+tai+oireet+saatu+niin+lieväksi,+ettei+mitään+lääkityksiä+tarvinnut+:)
Ja+hyvä+juttu,+että+kirjoittajan+(jonka+viestiin+vastasin+hiukan+ylempänä),+koiralle+on+löytynyt+apua+:)+Taisin+lukea+sieltäkin+jotain+mainintaa+ruokavaliosta...++;)
27.07.2022 14:21
"Mitä+ihmettä+hölötät?"+Tuota+ihan+itse+taidat...+Yhä+edelleen+siis+vastaus+siihen,+miksi+homeopatia+rikkoisi+tuossa+kirjoituksessani.+Se+ei+itsessään+mitenkään+riko.
"Ruokavalio+nimenomaan+ei+ole+ykkösjuttu+atopiassa."
Nimenomaan+on.+Ja+ihan+jo+kokemuksestakin+on+mielipiteeni.+Sen+verran+nyt+ruokavalioilla+autellut+myös+tuossa+asiassa+nyt+tähän+mennessä++myöskin.
"Tämä+jää+eläinlääkäreiltä+tajuamatta,+kun+aina+ovat+iho-oireiselle+omasta+hyllystä+RC:n+kallista+kuivamuonaa+tyrkyttämässä.+Lisäravinteet+ovat+erittäin+tärkeitä,+mutta+muuten+mennään+sillä+mikä+sopii+ja+joka+on+laadultaan+korkealuokkainen,+toisin+kuin+tuo+RC:n+hirvitys,+joka+on+lähinnä+ruokintavirhe+eikä+täysravintoa.
"Niin+miten+tuo+liittyy+kirjoitukseeni?+Minä+en+ylipäätään+noita+safkoja,+saati+teollisten+kannalla+ole.+Yhtään+sen+enemmän+normisti,+saati+yliherkkyyksien+ym.+"hoidossa".
Lisäravinteista+olen+samaa+mieltä,+mutta+nehän+toki+jo+ilman+sanomattakin+kuuluu+siihen+"ruokavaliopakettiin"...+:)
26.07.2022 14:33
"Ja+muistakaa..."+Viesti+karkasi+ennenaikojaan.+Piti+kirjoittaa,+että+tuo+oli+hienosti+sanottu+:)
26.07.2022 13:27
"periaatteessa+homeopatia+voi+siis+rikkoa+eläinsuojelulakia+jos+tarvittavaa+hoitoa+ei+saada..."
Jaa,+millä+lailla?+Jos+homeopaatti+EI+ole+kieltänyt+käyttämästä+muita+apuja,+niin+en+ymmärrä+millä+lailla+rikkoo.+Ainahan+vastuu+on+viimekädessä+asiakkaalla.+Ihan+samoin+kuin+koululääketieteen+puolella.
Homeopatia+on+erinomainen+apu+lisänä,+mutta+ihan+järkikin+sanoo,+että+ruokavalio+on+se+selkee+ykkönen+useinmiten+yliherkkyysjutuissa,+oli+mitä+onkaan.
Ja+muistakaa+et+henkinen+stressi+on+se+mihin+nuo+reagoi+myös,+varmistakaa+että+osaatte+lukea+ja+ymmärtää+koiraa+ja+että+arki+on+semmoista+että+koira+voi+myös+henkisesti+hyvin.+:)
26.07.2022 13:26
"Laitoin+nimeni+alle+ja+jaoin+adressia+kaikille+tuttavillenikin+allekirjoitettavaksi."
Hieno+homma+:)
+Kun+mahdollisemman+paljon+ihmiset+alkaa+ottaa+kantaa,+niin+toivottavasti+saadaan+asiat+paranemaan+näiltä+osin.
29.04.2022 14:29
"Olen+laittanut+ilmoituksen.+Jo+useamman+kerran.+Kumpikaan+taho+ei+reagoi.+Siivotaan+ennen+lääkärin+tuloa+ja+Kennelliitto+antaa+toiminnan+jatkua-+rekisteröimällä+pennut,+antamalla+sitä+uskottavuutta,+jota+ei+pentutehdaskoirille+tulisi+antaa.+Kuten+sanoitkin..."
Joo,+tuo+on+valitettavaa+ja+surullista,+mutta+syyllistää+pitäisi+eläinsuojelulakia...+Eläinsuojelulain+tiukkenemisen+ajamiseen+oli+addressikin+jonkun+aikaa+sitten+(hieno+homma),+varmaan+laitoit+siihen+nimesi?+Itse+laitoin+:)
Tuolla+joka+joku+kirjoittikin,+että+ei+skl+ole+viranomainen,+joten+se+ei+voi+puuttua+mihin+vaan.+Mutta+sen+se+voi+tehdä,+että+jos+joku+rikkoo+sääntöjä,+siis+sen+sääntöjä,+ja+siitä+tehdään+sille+ilmoitus,+niin+voi+rankkua+antaa.
Mutta+välillä+tuntuu,+että+teki+niin+tai+näin,+niin+ainajotain+huonoa+sanottavaa.
Skl:hän+on+julkistanut+rikkoajien+ja+eläinsuojelutapausksista+tuomion+saaneiden+nimiä+lehdissäänkin,+mutta+siitäkin+on+jotkut+valittanut...
Nythän+on+jo+tehty+muutama+roturisteys,+ja+puuhtaan+lisää.+Aloitehan+lähtee+rotuyhdistyksiltä...Tietääkseni+vielä+yhtäkään+skl+ei+ole+tyrmännyt...
En+ole+vieläkään+ehtinyt+sitä+podcastin+kakkosta+katsoa,+mutta+jos+tuollaisia+mainittuja+vertauksia+on+käytetty,+niin+pitäjä+kyllä+nyt+potkii+omaan+nilkkaan.+Tai+ehkä+itse+ei+myöskään+syö+mitään+tuotantoeläinten+lihaa+ym.+koska+niitäkin+jalostetaan...
Mutta+kuten+sanoin,+ristiriita+noissa+puheissa+ja+kirjoituksissa+omiin+"silmiini"+on+suuri,+kun+painotetaan+eettisyytttä,+mutta+mitään+ei+vaadita+kuitenkaan+pentueen+tekoon+päästäkseen+ko.rekisteriin...
25.04.2022 16:44
"Jos+sinulla+on+kaksi+saman+pentueen+narttua.+Toinen+on+muutoin+täydellisyyttä+hipova,+mutta+värivirheellinen.+Ja+toinen+ei+muutoin+hio+täydellisyyttä,+mutta+väri+on+virheetön+ja+sen+tähden+voi+osallistua+näyttelyihin+ja+jalostukseenkin.
Jääkö+ensimmäinen+käyttämättä+värivirheensä+vuoksi,+vai+antaako+Kennelliitto+erityisluvan+ottaa+narttu+jalostukseen+mukaan+värivirheestä+huolimatta?+Koetaanko+se+riskinä+sille,+että+värivirhe+periytyy?+Kumpaa+itse+käyttäisit+jalostukseen?
Entä+jos+sinulla+olisi+mielettömän+upealla+hermorakenteella+varustettu+ja+terve+narttu,+jolla+olisi+paljon+annettavaa,+mutta+värivirhe-+käyttäisitkö+jalostukseen?+Et+?+Miksi+et+?"
Ei+kennelliito+sitä+päätä+mitä+koiria+käyttää,+ellei+se+ole+esim.pevisan+vastainen.+Myöskään+kennelliitolla+ei+ole+mitään+tekemistä+käyttääkö+värivirheellistä+vai+ei+(ei+se+sitä+päätä),+ELLEI+esim.+ole+värivirheellisyyden+vuoksi,+joka+linkittyy+johonkin+terveysjuttuun+käyttö+kielletty.+Mutta+värivirheellisen+käyttö+on+siis+ihan+pentueen+tekijän+päätös+ja+rekisteröidään,+jos+ei+siis+mitään+esim.mainittua+ole...
25.04.2022 16:21
Kannattaa+lukea+skl+ideologia,+ym.+Ihan+samoin,+kuin+mikä+tahansa+yhdistys,+jolla+on+säännöt/tavoitteet.+
Muistaakseni+ranskiksilla+on+tulossa?+risteysprojekti...
Kannattaa+myös+ottaa+selvän+asioista,+niin+tietää+paremmin+;)+Kennelliittohan+on+iso+yhdistys.+Itse+sana+siis+ei+mitään+tee...Se+koostuu+siis+jäsenistä,+rotuyhdistyksistä+ym.+Ja+esim.ei+skl+siis+itsestään+mitään+päätä.+Se+lähtee+jäsenistä,+ja+rotuyhdistyksistä,+sitä+kautta+edustajistoon+ym.+Noin+pääpiirteittäin.+
En+ole+kyseisen+podcastin+kakkososaa+kuunnellut+vielä,+mutta+jos+tuollaisia+vertauksia+on,+niin+aika+mauttomalta+kuulostaa...+Varsinkin+kun+ko.yhdistys+puhuu+eettisyydestä,+mutta+omille+listoille+ei+vaadita+mitään+terveystutkimuksia,+samoja+koiria+käytetään+pentueissa+(ei+todellakaan+lisää+monimuotoisuutta),+saati+vaadita+kaikki+pentueet+näkyviin+per+tekijä...
Kun+kuulin,+että+tuollainen+on+tulossa,+niin+oli+ihan+ok+fiilis,+että+jospa+ihan+asiallinen+ja+hyvä+sekarotuisille.+
Mutta+tuntuu+puheet+olevan+ihan+jotain+muuta+kuin+teot,+valitettavasti+:(
21.04.2022 15:24
"Ja+juuri+koirien+taustoja+Suomen+koirarekisteri+valottaa.+Suvut,+terveystiedot+ja+kilpailutiedot+näkyvissä+yhdessä+paikassa,+mistä+niitä+voi+selata."
No,+suvut+vaan+on+niin,+että+kuinka+paljon+niihin+voi+luottaa...Kun+tarvis+sitten+nähdä+niiden+suvussa+olevien+tulokset+ja+"kasvattajien+aikaansaannokset.+Sehän+on+tärkeää,+kun+koiraa+hankkii.+Tarvitsisi+siis+kaikkien+pentuja+tekevien+antaa+tiedot.+Siihen+taustojen+tunteminen+perustuu.+
Mutta+en+oikein+usko,+että+sekarotuisten+tekijät+tuota+haluavat.+Noh,+ehkä+muutama...+Toistaiseksi+vähän+näkyy+olevan+ilmoitettu.
Toisaalta,+minusta+on+kiinnostavaa+myös+se,+että+nyt+kun+tarkemmin+katsoin,+niin+yhdistys+tuo+esille+kovasti+eettistä+kasvatusta,+mikä+toki+hieno+asia+ja+pitäisi+ollakkin.+
Mutta+esim.siihen+nimenomaan+kuuluu,+että+koirat+on+terveystarkastettu+rodun/rotujen+riskien+osalta.+Toinen+on+myös+se,+että+pitäisi+näkyä+sukusiitosprosentit.+Hankala+juttu,+kun+ei+taustoja+tiedetä+ja+kaikki+joudu+ilmoittamaan+pentueet.+
Ihan+mielenkiinnosta+kun+katselin,+niin+mm.tuolla+yhdelläkin+pentueella+on+aika+lähellä+olevat+vanhemmat
Jos+siis+monimuotoisuutta+halutaan,+niin+lähellä+toisiaan+olevat+koirathan+ei+ole+siihen+ihan+optimaalisia...
Myöskään+se,+jos+samoja+pentueita+uusitaan+ja+varsinkin+jos+jälkeläisiä+ei+ole+terveystutkittu...
En+jostain+syystä+myöskään+pystynyt+näkemän,+kuin+uusimmat.+Olikohan+muut+jonkin+muun+linkin+alla,+en+löytänyt.
14.04.2022 14:42
Ai+on+ne+peijakkaat+jo+aloittaneet+hyökkäyksen.+Ei+kiva.++Tänne+omaan+kaupunkiini+ne+levisi+noin+5+vuotta+sitten.+Ennen+sitä+ei+lainkaan.+Toki+jossain+kaupunkin+reunoilla+isoissa+mettissä+on+vähäsen+ollut,+mutta+nyt+niitä+on+ihan+taajaman+sisällä,+puistoalueillakin+monessa+paikassa.
14.04.2022 14:04
"Sekarotuisuus+ei+tee+koirasta+pentutehtailun+hedelmää"
Ongelmahan+se,+että+taustoja+on+vaikeampi+niiltä+osin.+Kun+"kasvattajan"+taustoja+ei+näy+missään(siis+koirataustoja).
Kannattaa+muistaa+kennelliton+ideologia+ja+toiminta+;)
Eli+aika+plussaa+on+se,+että+sekikset+ylipäätään+pääsee+virallisiin+kokeisiin...
Ei+kumminkaan+kisoissa+pahemmin+ole+sekiksiä+näkynyt+edes,+vaikka+pääsee.
08.04.2022 14:04
"Se+löytyy+ajankohtaista-osiosta+ja+lisäksi+myös+someista+(facebook,+instagram)"
Kiitos+avusta!+Puusilmänä+en+löytänyt+:D
Luin+tuon+kyselyn.+Ihan+mielenkiinnosta+olisi+nähdä+tulokset.+
Tosin+voisi+saman+tehdä+tietyille+roduillekkin,+kun+herättää+keskustelua+nykyään...
Nuo+yhdistys/koulutusjutut+on+oma+lukunsa,+ja+tosiaan+kannattaa+muistaa,+että+jos+on+selkeät+säännöt,+ja+niitä+noudatetaan,+niin+ei+ole+kyse+mistään+syrjinnästä.+Vaan+säännöt+on+säännöt.+Ja+kuten+jo+joku+mainitsi,+ei+kaikkiin+pääse+kaikkien+rotukoirienkaan+kanssa.
Myöskin+voi+miettiä,+ottaako+kaiken+syrjintänä...Se,+että+joillain+ihmisillä+vaan+on+omat+mielipiteensä,+niin+kaikkea+ei+kannata+itseensä+ottaa.
Itse+olen+muutamallakin+omalla+rodullani+ollut+uranuurtaja+harrastuspuolella+ja+törmäsin+monennäköisiin+mielipiteisiin.+En+niitä+sen+kummemmin+ottanut,+mielipiteensä+kullakin.+Eri+asia+olisi+ollut,+jos+olisi+selkeästi+toimittu+väärin+esim.ko.seuran+puolelta+kokonaisuudessaan.+Mutta+niin+ei+ollut.
07.04.2022 15:33
Mistä+tuolta+sivustolta+löytyy+tuo+kysely?+Ei+osu+nyt+silmiin,+kun+kävin+sivustolla.
07.04.2022 14:30
Siis+puhutko+nyt+resurssiaggressiivisuudesta...
Ja+kyllä+voi+kohdistua.+Tuossa+ei+välttämättä+sukupuoli+ratkaise.+MUTTA,+sitä+ei+voi+kukaan+sanoa+tuntematta+koiraa+ym.+Yleensä+eri+sukupuolet+tulee+toki+hyvin+toimeen,+mutta+poikkeuksia+on.+
Ja+resurssiagressiivisuus++voi+olla+myös+poikkeama.+
Rotu+olisi+hyvä+tietää...
29.03.2022 14:48
"Ostajat+mahdollistavat+rahan+takia+kasvattamisen+kuten+kaiken+muunkin+kasvattamisen."
Juurikin+noin.+
Ja+suomessa+on+vielä+helposti+nähtävissä+paljonkin+kertovaa,+kun+meillä+on+kaikille+avoin+jalostustietokanta.
Ostajat+todellakin+on+ne,+jotka+viimekädessä+ratkaisevat+...
21.03.2022 11:13
"Tietysti+koiranpentuja+kasvatetaan+rahan+takia!+Minkä+takia+sitten+pitäisi?"
Sen+takia,+että+niitä+tietynlaisia+(mitä+kukin+kasvattaa)+olisi+ihmisille+seuralaisiksi,+harrastuksiin+ym.+Koska+halutaan+kasvattaa+ja+tehdä+hyviä+koiria,+roduista+mistä+kukin+pitää.+
Se+on+harrastus.
Se,+että+tehdään+rahan+takia+pääasiassa,+tekee+useinmiten+huonoksi+siksi,+että+silloin+ei+kiinnitetä+välttämättä+huomioita+siihen,+että+tulee+niitä+hyviä+koiria,+vaan+että+tulee+rahaa,+joka+on+ykkösenä...
Myöskin+kun+se+raha+on+päällimäisenä,+niin+kaikki+ei+suinkaan+halua,+että+koirat+pidetään+vaan+hyötyeläiminä,+ja+niiden+olot+voi+olla+sen+mukaiset...
20.03.2022 15:13
En+ole+sanonut+ketään+tyhmäksi.+Tuo+on+ihan+omaa+päätelmääsi,+kun+et+ilmeisesti+halua+vastata+suoriin+kysymyksiin...
Minä+en+myöskään+sanonut,+että+resquetoiminnat+pyörisi+ilman+rahaa,+senkin+keksit.+"Arvostan+mm.niitä+rescue-yhdistyksiä,+jotka+oikeasti+tekevät+pyyteetöntä+työtä.+Yritämättä+hyötyä."+Tuossa+siis+tarkalleen+mitä+kirjoitin.+Tottakai+rahaa+tarvitaan,+mutta+SE+on+eri+asia,+käytetäänkö+rahaa+vaan+toiminnan+ylläpitämiseen+vai+hyötyäkseen/tienatakseen+sillä.+Ja+en,+en+kirjoittanut+edes+KAIKKI+resqueyhdistykset,+vaan+niitä,+jotka+tekee+pyyteetöntä+työtä.+Ja+itse+en+ole+ketään+edes+leimannut,+mutta+katsoppa+kuka+on+arvostellut+aika+kovasti+kasvattajia...
Ei+millään+pahalla,+mutta+kannattaa+ensin+itse+lukea+tarkemmin+muiden+kirjoitukset+;)
"Kerroin+oman+kokemukseni+ja+se+on+positiivinen.+Tämä+viestittely+loppuu+nyt+tähän,+on+parempaakin+tekemistä+kuin+aivopestyä+taulaa+käännyttää."
Et+ole+tainnut+yhtään+lukea,+vaikka+mediassa,+palstoilla+ym.+on+näistä+asioista+ja+miten+ostaa+koira,+on+kirjoitettu+vaikka+kuinka+paljon.+Se,+että+oma+kokemus+sattuu+olemaan+positiivinen,+vaikka+ei+ole+koiraa+ostanutkaan+niin,+että+haluaa+varmistaa+eläinten+hyvät+olosuhteet,+alkuperän+ym.niin+ei+todellakaan+muuta+sitä+asiaa,+mikä+on+paras+tapa+ostaa+koira,+tukeakseen+niiden+hyvinvointia.
Ja+yhä+edelleen,+jos+ei+tarkista+koirien+olosuhteita,+ota+selvää+pentujen+alusta+ym.niin+ei+taatusti+voi+tietää,+mistä+ne+on+lähtöisin.
"on+parempaakin+tekemistä+kuin+aivopestyä+taulaa+käännyttää."+Ai+sekö+olikin+kirjoitusten+tarkoitus...+Ei+valitettavasti+onnistu+edes,+ei+minulle+eikä+niille,+jotka+haluavat+koirien+parasta.
By+the+way,+tuollahan+viesteissä+on+mainittu,+että+ihminen+kenen+kautta+koiran+otit,+on+myös+rotukoirakasvattaja.+Eli+omaa+kennelnimen.+Huomaatko+mitään+ristiriitaa+kirjoituksissasi+...Eli+ensin+haukut+koirankasvattajia,+mutta+kuitenkin+otat+sellaiselta+koiran.+...
14.02.2022 13:59
3 / 262