Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

27

Kommenttia

5229

  1. Riippuu+mitä+tarkoittaa+hankinnalla.+Jos+kokonaishintaa+ajattelee,+niin+jostain+maasta/jotain+rotuja+voi+saada+selkeästikkin+halvemmalla.+Siten+taas+on+maita,+mistä+hyvältä+kasvattajalta+tulee+hyvinkin+kalliimmaksi,+myös+itse+ostohinta.+Eli+ei+ihan+yksiselitteistä+tämä.+Muut+kulut+riippuu+siitä,+saako+tioda+esim.ilman+rabiesta.+Jos+joutuu+sen+antamaan,+saa+pennun+myöhemmin+ja+kasvis+voi+ottaa+kuluja+pitämisestäkin.+Matkakulut+riippuu+siitä,+miten+tuo.+Ja+esim.eri+lentoyhtiöilläkin+eri+hintoja.+Ihan+pienet+koirat+voi+tuoda+ns.käsitavarana.+Olen+tuonut+jokusen+koiran.+Eri+tavoin.+Ja+eri+maista.+Hintoja+ei+ylipäätään+siis+voi+heittää+ihan+lonkalta,+ei+ennen+eikä+nyt.+Kun+riippuu+monesta+tekijästä.
  2. "Olen+laittanut+ilmoituksen.+Jo+useamman+kerran.+Kumpikaan+taho+ei+reagoi.+Siivotaan+ennen+lääkärin+tuloa+ja+Kennelliitto+antaa+toiminnan+jatkua-+rekisteröimällä+pennut,+antamalla+sitä+uskottavuutta,+jota+ei+pentutehdaskoirille+tulisi+antaa.+Kuten+sanoitkin..."Joo,+tuo+on+valitettavaa+ja+surullista,+mutta+syyllistää+pitäisi+eläinsuojelulakia...+Eläinsuojelulain+tiukkenemisen+ajamiseen+oli+addressikin+jonkun+aikaa+sitten+(hieno+homma),+varmaan+laitoit+siihen+nimesi?+Itse+laitoin+:)Tuolla+joka+joku+kirjoittikin,+että+ei+skl+ole+viranomainen,+joten+se+ei+voi+puuttua+mihin+vaan.+Mutta+sen+se+voi+tehdä,+että+jos+joku+rikkoo+sääntöjä,+siis+sen+sääntöjä,+ja+siitä+tehdään+sille+ilmoitus,+niin+voi+rankkua+antaa.Mutta+välillä+tuntuu,+että+teki+niin+tai+näin,+niin+ainajotain+huonoa+sanottavaa.Skl:hän+on+julkistanut+rikkoajien+ja+eläinsuojelutapausksista+tuomion+saaneiden+nimiä+lehdissäänkin,+mutta+siitäkin+on+jotkut+valittanut...Nythän+on+jo+tehty+muutama+roturisteys,+ja+puuhtaan+lisää.+Aloitehan+lähtee+rotuyhdistyksiltä...Tietääkseni+vielä+yhtäkään+skl+ei+ole+tyrmännyt...En+ole+vieläkään+ehtinyt+sitä+podcastin+kakkosta+katsoa,+mutta+jos+tuollaisia+mainittuja+vertauksia+on+käytetty,+niin+pitäjä+kyllä+nyt+potkii+omaan+nilkkaan.+Tai+ehkä+itse+ei+myöskään+syö+mitään+tuotantoeläinten+lihaa+ym.+koska+niitäkin+jalostetaan...Mutta+kuten+sanoin,+ristiriita+noissa+puheissa+ja+kirjoituksissa+omiin+"silmiini"+on+suuri,+kun+painotetaan+eettisyytttä,+mutta+mitään+ei+vaadita+kuitenkaan+pentueen+tekoon+päästäkseen+ko.rekisteriin...
  3. Ai+on+ne+peijakkaat+jo+aloittaneet+hyökkäyksen.+Ei+kiva.++Tänne+omaan+kaupunkiini+ne+levisi+noin+5+vuotta+sitten.+Ennen+sitä+ei+lainkaan.+Toki+jossain+kaupunkin+reunoilla+isoissa+mettissä+on+vähäsen+ollut,+mutta+nyt+niitä+on+ihan+taajaman+sisällä,+puistoalueillakin+monessa+paikassa.
  4. En+ole+sanonut+ketään+tyhmäksi.+Tuo+on+ihan+omaa+päätelmääsi,+kun+et+ilmeisesti+halua+vastata+suoriin+kysymyksiin...Minä+en+myöskään+sanonut,+että+resquetoiminnat+pyörisi+ilman+rahaa,+senkin+keksit.+"Arvostan+mm.niitä+rescue-yhdistyksiä,+jotka+oikeasti+tekevät+pyyteetöntä+työtä.+Yritämättä+hyötyä."+Tuossa+siis+tarkalleen+mitä+kirjoitin.+Tottakai+rahaa+tarvitaan,+mutta+SE+on+eri+asia,+käytetäänkö+rahaa+vaan+toiminnan+ylläpitämiseen+vai+hyötyäkseen/tienatakseen+sillä.+Ja+en,+en+kirjoittanut+edes+KAIKKI+resqueyhdistykset,+vaan+niitä,+jotka+tekee+pyyteetöntä+työtä.+Ja+itse+en+ole+ketään+edes+leimannut,+mutta+katsoppa+kuka+on+arvostellut+aika+kovasti+kasvattajia...Ei+millään+pahalla,+mutta+kannattaa+ensin+itse+lukea+tarkemmin+muiden+kirjoitukset+;)"Kerroin+oman+kokemukseni+ja+se+on+positiivinen.+Tämä+viestittely+loppuu+nyt+tähän,+on+parempaakin+tekemistä+kuin+aivopestyä+taulaa+käännyttää."Et+ole+tainnut+yhtään+lukea,+vaikka+mediassa,+palstoilla+ym.+on+näistä+asioista+ja+miten+ostaa+koira,+on+kirjoitettu+vaikka+kuinka+paljon.+Se,+että+oma+kokemus+sattuu+olemaan+positiivinen,+vaikka+ei+ole+koiraa+ostanutkaan+niin,+että+haluaa+varmistaa+eläinten+hyvät+olosuhteet,+alkuperän+ym.niin+ei+todellakaan+muuta+sitä+asiaa,+mikä+on+paras+tapa+ostaa+koira,+tukeakseen+niiden+hyvinvointia.Ja+yhä+edelleen,+jos+ei+tarkista+koirien+olosuhteita,+ota+selvää+pentujen+alusta+ym.niin+ei+taatusti+voi+tietää,+mistä+ne+on+lähtöisin."on+parempaakin+tekemistä+kuin+aivopestyä+taulaa+käännyttää."+Ai+sekö+olikin+kirjoitusten+tarkoitus...+Ei+valitettavasti+onnistu+edes,+ei+minulle+eikä+niille,+jotka+haluavat+koirien+parasta.By+the+way,+tuollahan+viesteissä+on+mainittu,+että+ihminen+kenen+kautta+koiran+otit,+on+myös+rotukoirakasvattaja.+Eli+omaa+kennelnimen.+Huomaatko+mitään+ristiriitaa+kirjoituksissasi+...Eli+ensin+haukut+koirankasvattajia,+mutta+kuitenkin+otat+sellaiselta+koiran.+...