Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tublat
profiilit
tublat
tublat
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
27
Kommenttia
5230
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kiitos teille.
Kaikki koirani toki olleet rakkaita ja ovat.Tuo vaan oli jotain elämää suurempaa jo alusta asti,jonka sitten huomasi niin muut ihmiset,kuin kaikki sen tapaamat koiratkin.
Sanotaan,että kaikkeen tottuu.Eipä kaikkeen kuitenkaan taida :(
04.01.2012 18:10
Ursalle viesti.Pahus,kun pomppii mihin sattuu.
04.01.2012 13:54
Sama juttu ;) Olisi tullutkin aika ajattemista uudelleen,jos olisi ollutkin puolesta.
04.01.2012 13:53
Kiitos samoin!
Helppo pitää koirien osalta.Minä se taidan heikoin lenkki olla,talon häijyin :D
Ja pidetään hyvää huolta,niistä mitä on...
Meillä meni rakas papparainen joulun jälkeen enkelikoiraksi ja sattuu niin pirusti :/
04.01.2012 12:23
"Mielelläni minä purkauksesi..." Kerro tuosta potaskasta ja virhestä.Laita esiin,jos kerran olet tutustunut,sanojesi tueksi ,niin muutkin voi nähdä mikä on mielestäsi sitä potaskaa.Minuakin kiinnostaa,kun jutut menee jo tuohonmalliin...
Noihin juttuisisihan minä linkkejäkin pyysin ;)
"Sinä sen sijaan..." Mitä todisteita haluat?Ja mihin?Kerro ihmeessä,niin tarkennan mielelläni.
03.01.2012 19:52
Topiikeissa puhutaan monista asioista,täälläkin muunmuassa myös eettisyydestä.
"Tiedät itsekkin..." .Eipä tuossakaan mainittu,että myyjä-ostaja välisissä.Ihan oli yleisluontoisesti kirjoitettu ;)
ps.Käytän hymiöitä ihan milloin missäkin kohtaan.Jos se ärsyttää,niin niin jätä viestit väliin.Kun on helppoakin,kun näkee kirjoittajan heti nimimerkistä,kun on aina sama...
Mutta kun itse pysyt niin asialinjalla,öh,heti alusta alkaen,niin laita nyt vaan niitä linkkejä sanojesi puoleksi.Jos tulisi omatkin kommenttisi ja ihan asialinjalla toki,näkyviin :)
02.01.2012 17:08
En ole kaikkia lukenut,että voi tulla toistoakin.
Ehkä ei voi puhua enää.Siinämielessä,että eiköhän aina ole hieman erilailla toimivia.
Minäkin kuulun siihen vanhempaan kastiin,eikä ole koirat hihnassa seukkailleet.
Jokainen toimii,miten parhaakseen katsoo.Itse katson sen parhaan olevan,että hihnassa ei seukkailla ja ylipäätään ei tarvi muittenkanssa pilvin pimein olla.Muutama ystävä riittää,varsinkin jos omassa taloudessa ei muita ole,eikä hihnassa.
Ja sitten niitä syitä.Kun koiraa opettaa loogisesti,oppi menee helpommin perille.Ja kun AINA on samalla tavoin toiminut,koiralla ei tule tarvetta varioida.
Itse pidän paljon koiria auki,myös kokeissa joutuu pitämään.Kun ne on oppineet,ettei muitten luo mennä "koskaa",niin se ei "hajoita" niitä,ja niille on luonnollisin vaihtoehto välinpitämättömyys.
Ja se,mitä välinpitämättömämpi on liikuttaessa muiden suhteen,on pelkästään etu.
Varsinkin useamman kanssa liikuttaessa(ja/tai isojen) on helpompaa,kun koirat on alusta asti ehdollistuneet siihen,ettei tule tarvetta muille mennä.
Myös on muistettavaa,että rotuja on monia.Kaikki ei pidä ulkopuolisista (lähinnä omasta sukupuolesta).Silloinkin on helppoa,kun on opetettu tietty malli liikumiseen ja ohittamiseen.Ja kun aina samoin toimitaa,ei tule ristiriitoja.Ja välttyy myös siltä,ettei se vastaantuleva niin kiltti ollutkaan,kun sen omistaja luuli...
Ja kyllä minäkin tykkään jutella välillä muitten koirakoitten kanssa.Mutta senkin voi tehdä niin,että koirat ei nuuskuttele.Meillä koirat esim.kesällä käyttää noi tilaisuudet ihan huilin kannalta.Ja tekee koirallekkin hyvää,kun osaa/oppii myös rentoutumaan häiriötilanteissakin" :)
02.01.2012 16:51
Niin laittamassasi linkissä oli kyse myyjä-ostajan välisistä riidoista ei yleisesti riidoista koiramaailmassa.Kaksi eri asiaa.
"Minä olen kaivellut..." Ahah... No kun osaat linkittää noin hyvin,niin pistäppä linkkejä topiikkeihin mihin perustat ;)
02.01.2012 15:52
Liisaus on aivan eri kuin sijoitus.
"Onko kantava..." Riippuu koiran omistajasta.Kaikkea löytyy,valitettavasti.Asiat voi aina hoitaa fiksusti ylipäätäänkin tai sitten ihan toisin.
Epäeettistä on myös se,että ostetaan sieltä esim.Virosta ja Venäjältä pentuja,kun halvalla saa,tietämättä ja välittämättä lainkaan pentujen,emojen olosuhteista,kasvattajan etiikasta ym.Samoin kuin nämä trokareilta ostot.
Jos eettisyydestä puhutaan,niin se koskee kumpaakin osapuolta.
Tähän sanottakoon,että noissa maissa on ihan samoin hyviäkin kasvattajia,joita ei pidä sekoittaa pentutehtailijoihin,joista puhutaan
02.01.2012 14:51
On niitä riitatapauksia.Mutta paljon enemmän on onnistuneita.Ja kuten sanoin,kyllä koiramaailmassa muista jutuista enemmän kähinää on,kuin koirien sijoittamisesta ;)
Jos oikeasti olisit koira-ihminen ja muutenkin ollut koiramaailmassa,kuin tutkimassa huonosti menneitä sijoitussopimuksia,niin tietäisit.
"Sijoituskoiria tulee jatkossakin..." Niinpä.Ja tietoisuutta on hyvä lisätä.Mutta sen voi tehdä muullakin tavoin,kun vaan tuomalla epäonnistuneita tai negatiivisia puolia esiin.
Ja miellyttävyydestä sen verran,että kaiveleppa kirjoituksia asiaan liittyen,niin ehkä saat muutakin näkökantaa,kun hatusta vetämäsi oman makuisen mukaisia päätelmiä ;)
Niitten lisäksi olen jokusen vuodenkin toiminut erään rodun pentuvälittäjänäkin,jossa yksi osa oli pennun hankkijoitten neuvominen näissäkin asioissa.Ja jos olisi ihan persiilleen mennyt,niin aika äkkiä olisi palautetta tullut,kummastakin päästä ;) .
02.01.2012 14:41
Niin että yhtä tietenkin voidaan tehdä kaikkea muutakin väärää,vai :D
Ja jos asiat halutaan oikaista väärissä tekosissa,niin harvemmin mikään ihan ajatuksen voimalla kuntoon tulee.
Ja mikä on jatkuvasti?Tuskin niitä nyt kovin usein on.Mutta yleensähän on niin,että huonot esiin tuodaan,harvemmin hyvät,varsinkin jos pönkitetään omia mielipiteitä.
"Tiedät itsekkin..."No voi kuule,kyllä niitä riitoja taatusti on ihan muissa asioissa enemmän ;D
"Tyypilliseen tapaan..." Valitettavasti ihmiset ei aina ole samaa mieltä.Jos näin on esim.kommenttiesi kanssa,ja sinusta se on on vänkäämistä,niin näkemyksesi olkoon.
Ja onneksi kenenkään yhä edelleen ei ole pakko ottaa sijoituskoiraa,ja luojan lykky,kenellekkään sitä pakko antaa...
01.01.2012 22:43
Tutuilla on collieita ja sitä kautta(kin) rotua tullut seurattua.Täytyy kyllä sanoa,että melkoisesti on hajontaa.Pelkästään kun lt-tuloksiakin katsoo esim."paukkujen" osaltakin.
Taitaa olla mennyt enemmän karvojen kasvatteluksi kuin pk-ominaisuuksien vaalimista :D
01.01.2012 21:37
"Kaipasit esimerkkejä..."
- Ei voi jättää palauttamatta
-On olemassa niin sanottu kohtuullinen,jos ei sitä ole,voidaan tarvittaessa ja toteennäytössä purkaa.Riippuu ihan tapauksista.
Ja kaikki,mitkä liittyy jalostukseen,on kasvattajan kukkarosta.Muut ei,ellei asiasta ole sovittu esim.niin,että vastaanottaja on ilmaissut hakevansa näyttelykoiraa ja se on ollut osa syy antoon.
-Ei voi
Voi huijata,mutta tietoa on niin paljon saatavilla,että kannattaa katsoa myös peiliin,jos ehdointahdoin huijattavaksi itsensä laittaa.
Ja juu,on niitä ongelmatapauksia ja huijareita vastaanottajissakin.Valitettavasti ihan samoin,kun toisellakin puolella.
01.01.2012 21:20
Kyllähän se oma käytös osaltaan vaikuttaa.Voihan sillä niin vahvistaa kuin vähentää.
Tuossa taas ,jos vaikka säpsähtää (itse sitä teen,paukkuarkako :D ) tai menee katselemaan,niin sillä voi vahvistaa lähinnä sitä,mitä pohjalla on ja mikä on tyypillinen yksilölle ilmenevä käytös.
Eli jos se hermorakenne on riittävän hyvä´,eikä pohjilta paukkuarka,niin koira ei tyypillisesti välttämättä reagoi lainkaan pelolla(harvemmin).Lähinnä esim.innostumalla.
Periaatteessa sama,kuin miten suhtautuu vaikka ovikellon soittoon.Pohja tulee perimästä (miten suhtautuu ihmiseen,vahtivietti ym.),seuraava osa omistajasta plus pohja,ja lopputulos sitten miten ohjeistettu,mikä sitten viimepeleissä ratkaisee.
Mutta toki se oma käytös on tärkeää,varsinkin silloin,kun on kyse ongelmatapauksista.
01.01.2012 21:05
En ole koskaan ollut paukkuihmisiä ylipäätäänkään.Turhaa rahanhaaskaustakin.
Noit säädökset on hyviä ja ainakin täälläpäin on selvästi auttanut.Omasta mielestäni saisi vielä tiukentaa niin,että olisi vaan tietyt paikat(vähän syrjemmällä),jossa saa ampua ja roskat velvoitettaisiin korjaamaan pois.Sitä hitonmoista roskaa kun on täälläpäin pitkään näkyvissä,keväälläkin lumien alta tuolla lenkkipoluillakin.Muut sitten toisten sotkuja saa keräillä luonnosta.
Jos keskitettäisiin nuot paukuttelut,niin voisi sitten auttaa edes osaa paukkuarkoja koiriakin,kun ei olisi ihan jokapuolella ja vähän tiedettäisiin missä paukkuu,ainakin enemmän.
Minulla ei ole koskaan ollut onneksi yhtään paukkuarkaa koiraa.Kukaan ei ole ollut moksiskaan ja normiulkoiltkin tehty.Kerran eräs narttu hoiteli muutaman päivän ikäsiä vauvojaankin ihan kuin ei mitään,vaikka töllin ympäri paukkui,kuin kolmas maailmansota olisi syntynyt.
Tosin ei ole rotutyypillistäkään millekkään ollut.Itse asiassa yksi,minkä itse olen ottanut huomioon rodunvalinnassa.
Tärkeää olisi huomioida nuot myös jalostuksessa nyky-yhteiskunnassa,että yhtään huono hermorakenteista, paukkuarkaa ja/tai ääniarkaa ei jalostuksessa käytettäisi.Nuot kun on hyvin periytyviä asioita myöskin.
31.12.2011 14:53
Kyllä sitä kuukelia kannattaa käyttää ;)
Löytyy kun pistää vaikka "koiran kotiruoka/ruokinta",niin saa paljon niin tietoa,kuin vaihtoehtojakin.
Jos nyt vaan osittain antaa tai ei kuulu koissu mihinkään riskiryhmään,niin ei tarvi niin tarkkaan ottaa selvän ruokintaan liittyen.Muussa tapauksessa kannattaa.
Lihasta ja kananmunasta sen verran,että lähinnä raa`án lihan hyöty on se,että on kaikki vitaaliaineet tallella,kypsennyksissä aina jotain häviää.Raa´´an lihan entsyymit on myös hyväksi koiran ruuansulatustoiminnalle.
Kananmunassa sama juttu,tosin sulavuudesta on jotain epäilyjä ollut,että keitetty sulaa paremmin.
Itse annan munat normisti raakana,kuten lihatkin.Salmonella vaara on aika olematon käytännössä,enemmin todettu esim.käsittelemättömistä kasviksista joskus tulleen,kylmäketjun katkeamisista ym.Koiran suolisto on myös erilainen,niin bakteerikannaltaan kuin pituudeltaankin,että salmonellan voi katsoa riskiksi.
Mutta annetaan meilläkin välillä keitettynä ja paistettuna.Silloin kun itsekkin syödään.
Maku on silloin toki herkullisempi :D
30.12.2011 16:57
Onhan tuossa nyt jo tietoja,mitä käyttää hyödykseen,varsinkin jos tuttuja on ihmiset...
Jos kerran eka omistaja tiedetään,niin eikö voi häneltä kysyä,koska kora on taloon tullut(vuosi).Jos sitten vielä "jotkut" omistajat kerran tietää kuukauden ja vuoden ja paikkakunnan,niin ottaa yhteyttä rotujärjestöön ja kysyy paikkakunnan mukaan kasvattajaa.
Jalostustietokannastakin nyt helppo katsoa vuoden ja kuun mukaan syntyneet pentueet(jos ylipäätään on rekattu).Tuskin niitä nyt niin paljon yhdessä rodussa on syntynyt samassa kuukaudessa,ettei selvittää onnistu.
Paperien pätevyyteen en sano mitään ja kenen viimekädessä on.Kun tarttis tietää kaikki paperit tarkalleen,mitä alusta asti on tehty.
26.12.2011 18:20
Kiitos toivotuksista ja samoin sinne ja rapsutukset pikkuhihuille ja kissoille :)
Ei ole joulunnäköistä täälläkään.Ei lumesta hajuakaan.Pihallakin kukkii talvio ja näin jonkun aikaa sitten yhdellä pihalla vuorenkilpien kukkivan o_O
Mutta ei välitetä kelistä,joulu on kuitenkin :)
Meillä koirien paketeista löytyy pehmonalle ja luita (hepan tälläkertaa),kun kaluamisesta kovin tykkää.Sitten pikkukaaleja :D ja papparainen tykkää lähinnä paketeista,jossa vaan ruokaa.Kun on tuon ikäinen,niin kaikkea kun jo on :D
Nyt oli hetki aikaa kirjoitella,kun kiireet on loppu,mutta kohta tulee jouluvieraat ja sitten myöhemmin toki pukkikin :D
Rauhaisaa Joulunmieltä vaan kaikille tasapuolisesti *
24.12.2011 12:57
Osta nastat.Minulla on ja on tosi tehokkaat.Tosin välttämättä en nauti muuten niitten kanssa kävelystä.
Nyt on tullut ainakin Sieviltä sellaiset popot,missä on itsessään nastat (minulla on sellainen päälle vedettävä) ja ne saa myös sinne kenkän "sisään" tarvittaessa.Kätevää.
Taitaa kyllä maksaa maltaita,kun muutenkin Sievit maksaa.
Tsemppiä rontille ja tarvittaessa ihan ammattifyssarille.Siellä löytyy tosi tehokkaita.
HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE PALSTAILEVILLE TASAPUOLISESTI JA LUURIKASTA TAI MUUTEN MAUKASTA JOULUA KAIKILLE KARVAKAVEREILLE *>:-)=====
23.12.2011 13:26
No voi apua,cc tukiaisille o_O
Valitettavasti tuntuu olevan,että aina jostain saa vähän rodusta kuin rodusta.Jollei muuta,niin sitten joltain itärajan takaa...
Täytyy kyllä nyt ilkeä olla ja sanoa,että ei tuolle tuksuille kyllä tarttisi yhtään koiraa myydä ja aika dillejä on,ketä niille myy.Tiäs mikä farmi kohta on siellä,kun on kivaa aina ottaa vaan uusi moppe :/ ja kohta vielä keksii ruveta niitä itsekkin lisäämään.
23.12.2011 13:11
87 / 262