Vapaa kuvaus

Oman elämänsä runoilija nuoruudesta lähtien,kuten myös kirjallisuuden harrastaja elämän eri alueilta,ettei mikään siihen liittyvä saa olla vierasta - kirjoittajana/lukijana. Kirjoittaa eri palstoille runojen ohella tekstejä myös yht.kunn.asioista tarvittaessa ( tosin eri rekister. nimim.varustettuna),joka seuraa tiiviisti maailmanpolitiikkaa Suomen ohella. Pienikin voi olla suurta kaiken tämän nykyajan krääsän keskellä. Luontoarvoja & eläimiä kunnioittava,joka omistaa empaattisen mutta myös kriittisenkin luonteen : Elämän perusarvoille. Asustaa "Nässyjärven Tarjanteen" että Treenkin läheisyydessä viihtyvä keski-ikäinen mies. Eila Pienimäki : ----- ---- --- Tänä yönä räjähtävät pilvet kuu valuu ikkunasta sisään Raskaat kulissit jotka jo seitsemän kertaa tuhosin murskautuvat lopullisesti. ,,,,,, rakkauden valo poistakoon polultasi varjot. Hellyyden siivet sinua suojelkoot, lämmöllä ... E.P Säh post os: [email protected] Suosikkibändit/artistit: ....niin kotim.ja ulkol.... lähes kaikkiruokainen - vanhempaa kuin uutta. Suosikkileffat: lähes kaikkiruokainen. Lempikirjat: erilaisiin tietoihin liittyvät kirjat ..runous..ymv.kirjoja. Vapaa-aikanani: kevyen liikunnalliset että erilaiset henkiset harrasteet. Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: runo kuin keskustelupalstat. Katson tv:stä mieluiten: lähes kaikkiruokainen. Kotieläimet: lemmikki...koira. En pidä: /- pahansuopaisuudesta, ilkeydestä. Parhaat matkakohteet: Suomi, (Karjala)Baltian maat Ruoka & juoma: Tavalliset terveelliset koti ruuat/-juomat.Juhlaan miedot viinit, oluet kuin siiderit. Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi Messenger: [email protected]

Aloituksia

284

Kommenttia

7140

  • Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Tämän tiesin josta nyt kerrot.
    Laitoin tuossa Risulle
    vastineeni,mitä tarkoitin
    ja ajan takaa.

    Se on vaan hyvä,että asioista
    keskustellaan täällä,ja kun
    suoraan sanoo,niin tulkintakin
    saattaa olla yksipuolisen
    jyrkkä...sapelit heiluu sitten
    korvien välissä.

    Mutta itse pyrin niitä oikomaan,kun
    kerran minusta on lähtöisin.
    Ehkä minunkin pitäisi hivenen tuota
    sana draivia muokata pehmeämpään
    muotoon...tälläinen persoona
    minä- Sorry ja Anteeksi-jos
    annoin ymmärtää itseni väärin.

    Kuitenkaan se ei muuta mielipidettäni
    toiseksi,ehkä vain tuli liian
    jyrkkänä esille...tarkoitus meillä
    kaikilla on varmaankin sama.
    Tälläisen takia ei saa missään nimessä
    vaikuttaa heikentävästi
    meidän kaikkien väleihin.

    Jos vaikuttaa,niin ehkä tulen
    tarkistamaan olemistani täällä,
    sillä jos joku ahkerakin
    kirjoittaja aiheuttaa täällä
    mielipahaa,se saattaa vahingoittaa
    muidenkin olemista...silloin

    minun on poistuttava.
    Kuulkaas arvon naiset ja herrat,
    sitä varten täällä ollaan,että
    kirjoitetaan kuin myös lausutaan
    Rehti avoin mielipide.

    Rakentava,neuvoa ohjaava jolla
    on kokemusta sanoa,että mikä
    ns.mättää.
    Minulla edellis.mätti esim. liiallinen
    pituus,mutta kun nk.piti ne
    siihen mahduttaa puoli väkisin.

    Kukaan Teistä ei koskaan ole
    minua täällä loukannut ja minäkin
    varon sitä etten tuottaisi...senkin
    takia minä perustelen sanomisiani,
    jos huomaan,että nyt "sotii".

    Tämä kaikki oli nyt tulkinnan
    tarjoamaa sapekasta
    nestettä...oppia minulle myös
    miten vastaan,mutta parempi
    suoraan kuin mielistellen
    ja kaarrellen totuutta
    -puolin että toisin.

    Sinä jatkat nyt vain entiseen
    tapaan ja kritisoit kun aihetta
    näät...kyllä niitä piisaa ja
    minä tiedostan.

    Turhaa ylenpalttista suitsutusta
    pitää välttää,sillä se ei
    tuo mitään rakentavaa esille.

    Aallot ovat samat ja vahvistuneetkin
    Sinun kuin Risunkin kohdalla.
    Dolanin kengille saa heittää
    lika vettäkin,laitan sitten
    ne kuivumaan
    -välillä-
    opettelen vaikka
    oikeinkirjoitusta.

    Mitä parhainta päivää Sinulle linda.
  2. Huomenta risu ja Kiitos vastauksestasi.

    Epistola siitä tulikin tavallaan,
    kuin oli tarkoituskin.
    Et varmaan ole galleriaani
    lukenut,tai eihän toisen
    pään sisään voi virtuaallisesti
    matkustaa.

    Minä niin lukemattomia kertoja
    olen mielessäni manannut
    nämä sähköiset viestimet,jos
    ei ole suoraa yhteyttä
    ...jälleen tämä on tullut
    täälläkin todistettua.

    Se että olen suora ja avoimesti
    kerron mitä mieltä olen,niin
    tulkinta on,etten siedä
    vasta hankaisuutta.

    Kyllä muuten siedän ja paljonkin
    elämäni varrella,mutta myös
    puolustan itseäni,jos näen
    siihen tarvetta,sillä
    sanattomaksi hissukaksi
    minusta ei ole
    eikä tule-toivottavasti.

    Mitä arvosteluihin tulee,otan
    vastaan reilusti moitteita,kun
    myös olen kriittinen itselleni
    -joka on "paheeni".
    Etenkin jos neuvoja antaja on
    enemmän kun pelkkä ns."sunnuntai
    kirjoittaja",sillä kirj.amm.
    kriitikoiden arv.teksteihin jo
    aiemmilta ajoilta totuinkin.
    Heidän ohjeensa olivat
    hyvin perusteltuina neuvojen
    kanssa.
    Oppii kuin kehittyykin vain
    ainoastaan kovalla ja ahkeralla
    kirjoittamisella kuin eri
    teksti tyyleillä kuin asioilla.

    Kaikille ei voi olla mieliksi,
    yksi sanoo toista
    toinen toista...-kirjoita siinä
    sitten- itse se on ratkaistava
    mitä ja miten kirjoitat.

    Kuitenkin hyviä tarkoittavia
    neuvoja kuin ohjeitakin paljon
    kirjoittavalta kannattaa
    ottaa vastaan.
    Sillä ihan oma minä itse
    tyyppi kaiken mukamas ei
    saa olla.

    MUTTA MIELIPITEENSÄ saa sanoa ja
    pitääkin,kuka lukija taitoinen tahansa,
    mutta ohjeita ja neuvoja kriittisesti
    antajan,täytyy olla jo enemmän
    Ammatti taitoisempi henkilö
    tai muuten paljonkin kokenut
    kirjoittaja.

    Juuri sen vuoksi tivasin Sinulta
    taustaasi,että miten oikein tulkitsen
    Sinut ja miten voisin huomioida
    esim.kirjoituksissani toiveitasi.

    Kirjoituksiani ei tarvitse suitsuttaa
    hunajaa EI,jos ei kerran pidä...niin
    sen voi sanoa rehdisti ja vielä syynkin
    --- se on suoraa reiluutta
    jota arvostan.

    Esim. tuo viimeisin tekstini jonka
    yöllä luin kriittisesti-oli liian
    pitkä-mutta en vain lyhentänyt
    sitä esim. tiiviimmäksi,sitä se
    kyllä kaipaisi.
    Halusin vain tuon kaiken pakolla
    mahduttaa siihen,vaikkei olisikaan
    niin lukija ystävällistä.

    Tiedän hyvin omat puutteeni,
    mutta jostain syystä,ehkä
    tarkoituksella mene ja tiedä
    pidän kiinni jostain-mitä
    pitäisi muuttaa tai karsia.

    Olisinko tapojeni orja.
    Vielä esim. liiallinen sana pöhö on
    pahasta ja myös liikaa joissain
    tapauksissa itselleen
    kirjoittaminen,mutta sekin
    on harkittua tietyin osin.

    Erikseen tuo Suomen kieliopin
    hallinta pitäisi hallita
    paremmin itse kunkin.
    Erästä täällä olevaa henkilöä
    Kiitinkin ja sen juuri huomioinkin,
    ettei sitä ainakaan tulisi.

    Oikeassa olet,että toisinaan
    suhtaudun liian vakavasti tähän,
    sillä harrasteesta tästä on kyse.

    Mitäs sitten jos ammatikseen
    kirjoittaisi,ja saisi murska
    arvostelut useilta tahoilta.

    Voinen vielä kertoa senkin kun
    minulle aikoinaan sanottiin,että
    pitäisi ja olisi varaa siirtyä
    jo vaativiinkiin tekstien
    tekoon...kuitenkin,enimmäkseen
    olen juuttunut esim.tälle
    linjalle...mikä nyt sitten lienee
    se oikea ja vaativa linja.

    Kyllä se voisi olla myös tämä,
    jos aikoo ammatikseen
    kirjoittaa...se on harvojen
    "herkkua"että kirjoituksillaan
    itsensä elättäisi.
    Sitäkin kävin kunnolla lävitse
    monen eri ammatti tahojen
    kautta.
    Olikin jopa vuosia niin jumissa,
    etten suoltanut oikein kunnolla
    mitään.

    ÄLÄ OLE pahoillasi,vaan KIITÄN
    SINUA,että nostit asioita
    pinnalle, teit hyvän ns.työn.

    Sinä nyt vain kerrot mielipiteesi
    runoista oman kantasi,sillä
    toinen saattaa pitää ja toinen
    ei...-nämä on niin maku asioita.

    Pahiten tekee sellainen henkilö joka
    suitsuttaa runoa miellyttääkseen
    kirjoittajaa...Se on väärin ja minä
    En pidä hyvä veli järjestelmästä.

    Minulle saat ja pitää kritisoida
    mieluiten pienen perustelun
    muodossa.KIITOS-rohkeasti vain.

    Arvostan Sinun yhteyd.ottoasi
    ja Pidä nyt sitä yllä minuun.
    Et muuten häviä minnekään taka
    vasemmalle,vaan tulet oikeaan
    kylkeeni kiinni,että voin
    puristaa urhoollista
    kehoasi virtuaallisesti...

    ...enkä nyt mielistele Sinua
    enkä edes naljaile,

    vaan aivan vilpittömästi.
    Sillä Sinulla on omia mieli
    piteitä ja minulla omia
    -siinä aineksia jatkolle.

    Oikein hyviä tuntemuksia
    Sinulle tähän päivään...ja

    nyt sitten vastaat tähän.Odotan.