Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

1

Kommenttia

1439

1. Minua hiukan ihmetyttää että jos tuo on totta niin miksi samalla aikaa kuitenkin valtion velka ja tukipolitiikan kulut räjähti käsiin, kun todellisen työllisyyden aikana noiden kuuluu pienen tyä molempien varsin hyvää tahtia?
    Kertoisitko mikä yhtälössä mättää?
  2. Tuo sinun järjettömyydednjuoksusi on kyllä outoa, miten tai missä annoin ymmärtää etten käsitä että porukkaa on lakossa, kyseenalaistin sen että muutaman tyypin takia, eli edes muutaman lakkoilijajn takia jotka EIVÄT ole politiikassa valittu yhtään mihinkäään alkaisivat vaikuttamaan maan hallitukseen. Jotenkin sinulla menee kokoajan sekaisin että mistä puhutaan, yhtäkkiä alat kertoilemaan hallitusten kokoonpanoista kun sellaisesta ei ollut mitään puhetta. Mainitsin jo edellisessä kirjoituksessani tästä samasta asiasta mutta lienee synapsisi olevan siten sekaisin kuin tietyillä ihmisillä on, on vaikea keskittyä ja olla johdonmukainen ymmärtääkseen tai tullakseen ymmärretyksi.

Kylläkyllä, varattomille, kuin myöskin työttömille on autoja ostettu, kuten tuo sanakin antaa ymmärtää niin eivät ole itse ostaneet, saatika maksaneet. Ostaminenhan on siinä mielessä hieno laji että sitä pystyy tekemään kuka vaan, maksaminenhan on jo sitten eri juttu, tällä mentaliteetillahan meni yksi hallitus tossa jokin aika sitten; tehtiin lakiin velvoitteita joiden hintalappu oli huumaava mutta yhtäänajatusta ei käytetty miten tuo rahoitus tehdään. Tätä samaa mallia käyttää moni elämässään nykyaikana.
    Tilastollinen fakta jolla sinu on turha vaivata aivojasi ja käyttää aikaasi, tai suoriudu (sellaisiin) töihin missä pitää ymmärtää näitä asioita. Ilmeisesti mielestäsi kenelle vaan pitäisi antaa 100% rahoitus vaikka uuteen asuntoon ihan vaan siksi että mielestäsi kukaan ei kykene arvioimaan toisten maksukykyä? Ennen, varsinkin silloin kun pankit vielä rahoitti autokauppaa yksityisille lainaamalla sieltä lyötiin jarrua jos tulot ja hankinnat oli aivan epäsuhdassa, nykyään rahoitusyhtiöille se on ainut bidnes niin niillä kontrolli on huomattavasti löysempää, tietyt noudot kuuluvat bisnekseen ja loppulasku tulee aina pitkän kaavan mukaan sille asiakkaalle, se on velakvankeudessa koko ikänsä pahimmassa tapauksessa.
    Ennen ihmiset kun menivät katsomaan jotain, autoa, taloa, tai mitä vaan mihin lainaa tarvitaan niin ihasteltiin niitä kalleimpia että tällanen me halutaan, sit katsottiin kukkaroon ja siirryttiin osastolle mihin oli varaa, nykyään tuon rahoitusyhtiön tulon mukaan ei tarvitse mennä sinne halvemmalle osastolle vaikka varaa ei ole, ne kamat haetaan sit vuoden päästä pois ja rahoitusyhtiö laittaa ne uudestaan myyntiin.
  3. "Monet" ei ole sellainen luku että siitä voisi vetää pitäviä johtopäätöksiä, ja se on sinun lausuma luku, joten sinun sitä pitäisi selventää, miksi minun niitä pitäsi laskea kun väite on sinun. Siitä olen ihan ehdottoman varma että enemmistö suomalaisista työssäkäyvistä ei ole lakossa joten sitten kun aletaan möykkäävän vähemmistön ehdoilla toimimaan niin asiat ovat todella hullusti.
    Enhän minä ole valittanut, olen kertonut näinkin olevan ja itsekin kyseenalaistanut tämän järkevyyden, sinulla on outo tapa liittää asioita ilman mitään asianyhteyttä, kun kysyin ratsaatko itse kaupan ovella ihmisten ostoksia niin nyt väität minun olevan kaupan ovella tai ainakin minun pitäsi mennä sinne mielestäsi?, ei ihme että asiat on tällä mallilla kun ihmiset ei osaa lukea ja ymmärtää lukemaansa, ja sitten jäösentelevät kaikkea maan ja taivaan väliltä ymmärtämättä itsekkään miten asiat liittyvät toisiinsa.
    Niin minä kysyin sinulta tuon työttömän ja varattoman toisiinsa liittyvää yhteyttä kun lausuit "työtön ja varaton", oliko se sinulle joku tiukka paikka kun et ymmärtänyt sitä aiemmin vai kenelle tuon "mikä siinä on vaikea ymmärtää" tarkoitit, moinen väite ei ole minulta ja kuten esimerkkikin kertoo niin eihän varattomalle autoa anneta, työttömälle mahdollisesti vaikka se absurdia onkin jos ostaja on varattomuuden kynnyksellä, taituo kauppa hänet kynnyksen yli työntää.