Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jeri1970
profiilit
jeri1970
jeri1970
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
1
Kommenttia
1439
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllähän ruotsissa asiat ovat paljon huomommin jos olet elämäntapa-loisija, mutta tietenkin tuollaista voi väittää kun totuus ei ole koskaan ollut tietyilläpiireillä hyve.
Kas kun et kerro että jossain pimeimmässä afrikassa on suomea parempi sosiaaliturva, jos sitä ihan solkenaan hoet niin kyllä se todeksi muuttuu.
13.03.2024 16:58
Tuolta lopusta löytyy se totuus; kun ei rahaa SAA tarpeeksi, mikähän se olisi sitten riittävä määrä jos sitä vaan saisi?
Mistä sitä muuten sitten saisi, se naapuri lähtee töihin joka päivä, maksaa kulkemisensa ja muut elämisen kulut itse palkallaan, ja silti, tai siitä syystä sillä ei ole uusinta puhelinta ja tupakkaa suupielessä.
Ei yhteiskunnan varoilla kuulukkaan herroiksi elää, olisi parempi että palattaisiin aikaan misä oma perhe ja suku vastaa omiensa käytöksestä ja elämisen kuluista, tämänkin kirjoittaja voi mennää vanhempiensa luo loisimaan niin kertovat kyllä äkkiä elämän totuuksia jos ne on aiemmin jäänyt kertomatta, tai sitten menet lastesi luo loisimaan ja syömään jääkaappia tyhjäksi, kyllä nekin kertovat aika pian miten asioiden kuuluu olla. Ne kasvottomat "muu" eivät kyllä ole velvollisia elättämään ketään jolla on asiat niin hyvin että päätyö on narista kurjuuttaan nettipalstoilla.
13.03.2024 16:55
Niin no, onhan se teitenkin mukavampaa että marttyyrit löytyvät sieltä ukrainen kansasta eivätkä venäläisistä?
Miten muuten olisi sopivinta tuo putlerin sota lopettaa, ilmeisesti että ettei kukaan venäläinen kärsisi niin ukrainan pitäsi antautua ehdoitta, ja tietenkin uskomme että tämän jälkeen venäjästa kuoriutuisi kuten hippi farkkumunasta vakaa ja rauhaisa demokratia yhdessä yössä, vai pitäisikö länsimaiden hyökätä koko arsenaalillaan venäjälle ja laittaa se kivikauteen, joka totuuden nimessä ei oel kovin kaukana nykyisestä, vai pitäisikö sittenkin venäjän kansan itse tehdä jotain?, muita vaihtoehtoja tietenkin saat ehdottaa jos jotain realistista on tarjota.
13.03.2024 11:48
`Tais olla valtion kassa kovasti plussalla kun purra sai sen käsiinsä?, vai oliko niin että velkaa oli otettu jaettavaksi ulkomaita myöten ja yritysten taseet niin kuralla jo 2023 alkupuolella että taloudellinen taantuma ellei jopa romahdus odottanut joka aamu toteutumistaan. Taisi purra olla se joka sai sen karkuun lähteneen kelkan kiinni että saadaan edes jarrutettua sen vauhtia.
Eiks toi orpo ole ollut vasta vajaan vuoden pm?, kun tuota tunnin junaa on tohistu tässä minunkin naapurustossa jo liki vuosikymmenen, keidenköhän kärkihanke tuo on ollutkaam ja mistä syystä? Täällä meuhkajilla on toi suu aina suuerempi kuin hartiat, totuuksia on ilmeisen vaikea käsitellä jos se ei myötäile omaa ajatusmallia.
13.03.2024 10:35
Tämä ilmiö on ollut kiihtyvä jo 90-luvun laman jälkeen, ja viimeksi kun vihreät iloitsivat saadessaan itämeren laivaliikenteelle tiukan kululisät niin se oli hiipuva kuolinisku monelle keskimääräisesti parjäävällekkin uritykselle.
Edelleen suomi on kaukana kaikesta ja täältä valmiiden tuotteiden vienti on hidasta ja kallista, ja kun yhtälössä on että tänne tuotettava raaka-aine on yhtä hankalan yhtälön takana niin on ihme että edes nykyiset operoijat voivat täällä toimia, edes toistaiseksi.
Yhtälössä kun on mukana yritysvihamielinen politiikka haitallisine energiapolittiikkoineen, varsinkin kun meillä ei ole oikein mitään omia materiaalivarantoja maassa, kun puutakaan ei muka voi käyttää, niin mistä ihmeestä me kyetään tuottamaan yhtään mitään
13.03.2024 10:30
Toi on kyllä ihan hyvä pointti, samoin pitäisi kolmikantaisesti miettiä esimerkiksi raiskauksen ja murhaamisen määrittely, nythän on niin että vankilassa on pääosin syytöntä porukkaa kun siellä olijoilta kysyy, vastaavia toimia ja aktiviteettejä riittää mietittäviksi laajalla skaalalla.
Konsensus on kyllä hienoa, kaikki pääsevät päättämään ja jos yhteistä mielipidettä löydetä niin voidaan elää viidakon laeilla.
12.03.2024 21:53
Onkohan paperimiehillä tuo taloudenhallinta jotenkin heikkoa kun 7 päivän palkaton kaataa koko talouden jos on lehtien juttuja uskominen.
Niillä palkoilla joita sillä alalla on saatu vuosikymmeniä olisi luullut että tilillä olisi edes hiukan katetta, mutta ilmeisesti isokin tili valuu sormien välistä kuin oksennettu suklaa?, mitään ei jää jäljelle.
12.03.2024 21:46
Nyt kun ahtaajat ovat ihan iltapäivälehtien uutispätkissä kertomassa kuinka pienten ihmisten puolesta taistelevat, niin solidaarisuudesta ovat varmaa halukkaita alentamaan palkkaansa 30% joka työnantajan pitää tilittää lyhentämättömänä sosiaalitoimen hyväksi. Muutenhan tuollaien puhe on samanlaista kuraa kuin jouko ahosen aikoinaan perustelema paperitehtaidn lakkotapa; "yhteisellä asialla tässä ollaan", ja kuinka upeasti noista ajoista on tuotantokapasiteettia ajettu alas liki 65%, saadaan loputkin joukon perinnöstä loppumaan nykymenolla.
11.03.2024 12:10
Se on hyvä että saat tästä hauskuutta itsellesi. Olen ilahtunut voidessani tuottaa iloa sinulle näinkin pienellä vaivalla, vanha sananlaskukin kertoo että hulluilla on halvat huvit ja tässä kohtaa se taitaa osua aivan kohdalleen kun olet noin ilahtunut.
Toki olisi hienoa että ymmärryksesi edes hieman kohentuisi, jo 80-luvulla jossain yliopistossa oli saatu mato opetettua kulkemaan aina oikeasta aukosta kun toiseen oli johdettu heikkoa sähkövirtaa, ja kyllähän monkey see, monkey do pitää paikkansa myös, hienoa että olet jo tuohon pisteeseen päässyt.
Koittaisit rauhoittua niin ei tulisi noin paljoa noita kirjoitusvirheitä, tuollainen kova pätemisen tarve ja toisten mollaaminen voi olla kaltaisesi kapasittetin omaavalle raskasta, huilaa hiukan niin keksit taas kaikkea mitä väännellä ja mistä muita syyttää valehtelijoiksi.
Oi, sinä senkin iiris.
07.03.2024 14:28
Sulla on varmaan niin paljon rautaa kauluksessa että olet oikea ihminen arvioimaan ja arvostelemaan paikkaani puolustusvoimissa tai sodanaikaisessa tehtävässäni.
Ei, en edelleenkään ole antanut mitään syytä viattomien tappamiseen koska sellaista syytä ei ole, vaikka koitat kovasti valehdella että minä sellaista kannattaisin. Sota itsessään on sellainen toimi että jos toinen ei kunnioita sääntöjä niin toinenkaan ei sitä voi käytännössä tehdä. Tämä sama ilmiö toistuu poliisin ja vast viranomaistoiminnassa, pikaisesti kun lasket niin onko rikollisten ampumina kuollut vähemmän ihmisiä kuin poliisien ampumana, ajanjakson tarkasteluun saat valita itse. Kuolemiin johtuneet ampumiset vääristää kyllä laskentaa koska takaisin ampuessa jos aloittaja kuolee niin kumman piikkiin se pitää laskea silloin?, tuo sama pätee valitattavasti kaikkiin konflikteihin.
Ota hiukan rauhallisemmin niin ei tule niin paljon kirjoitusvirheitä, kenties lääkkeet ojennukseen nyt.
Minulla tuntemuksesi ovat jo ylittäneet säälittävyyden rajan, siirtele maalitolppia ja vääntele asianyhteyksiä, iiris-moodosi on yhtä vahva kuin lukella voima.
07.03.2024 14:20
Ja taas valehtelet että minä olisin tuossa jotain valehdellut.
Haukkumisen monopolia tuskin on teikäläisille annettu tai sitten se ei ole minun tietooni tullut. Ymmärrän kyllä että jos joku nimittelee sinua samoin kun sinä itse nimittelet toista ensin niin se on mielestäsi loukkaavaa. Suomen vankiloissa on paljon tuollaisia jotka katsovat olevansa oikeutettuja tkemäänn vastaavaa, kutakuinkin kaikki ne syyttömät ja väärintuomitut. Oletko sinäkin tätä porukkaa, se selittäisi paljon käytöstäsi.
Älä suotta murehdi minun kirjoitusvirheitäni, toistuvasti olet osoittanut ettet edes ymmärrä lukemaasi vaan alat selittää jotain ihan ufoa aivan asian vierestä, tuskin siinä yksi puuttuva välilyönti paljoa vaikuttaa.
Oliks sulla se ip ulkoilun aikakin kohta?
07.03.2024 13:32
Sinähän ihme selittäjä olet, tuollaisesta möölinästä ei kyllä tule mitään älykästä.
Itse tuon valehtelun aloitit, miksi vastaavasta toisia syytät, et ole hyväksynyt mutta et tuominnutkaan niitä, omalla logiikallasi silloin hyväksyt ne.
Ja olen käynty armeijan, itse asiassa olen upseeri suomen puolustusvoimissa. Ja ehdottomasti olen sitä mieltä että kun siviileihin isketään täysin perusteetta kuten hamas on tehnyt jo vuosia, syksyinen oli ainoastaan kaine räjäyttävä grande finale josta helvetti lähti irti.
Sinä tuskin olet armeijaa käynyt jotta voisit armeijan oppeja kommentoida, itsensä ja omaistensa puolustaminen on kyllä hyävksyttävää ja jopa suotavaa jopa aseellisesti, toki tuolla etelässä sotarikolliset ja miehet lähtee karkuun ja jättävät lapset ja naiset tantereelle, mutta uskoakseni mielestäsi sekin on ihan ok.
Annat kyllä itsestäsi todella pahan ja typerän kuvan kun hyväksyt kaikenlaiset sotarikokset joihin ei saisi vastata käytännössä mielestäsi mitenkään.
07.03.2024 13:22
Olet oikeasti tyhmä, kyse oli yk.n lauselmasta jossa tuomittiin ukrainan puolustautuminen. Itsehän kerroit että uskot tuon instanssin juttuja mieluiten, etkä pysty seuraamaan edes omia kirjoituksiasi siten että ymmärtäisit keskustelun merkityksen.
Oliko se haukkuminen ja herjaaminen sinun ja kaltaistesi yksinoikeus, jos minun helvettipaikkani on vielä kesken niin sinulla se on jo ehdottomasti varma, saattaa olla että elät jo tuolla ymärryksellä maanpäällistä helvettiäsi.
07.03.2024 13:12
Minä puhun niistä, tuollainen typerä mölinä ei edelleenkään johda mihinkään. Ja missäkohtaa olen valehdellut ja mitä?, tai herjannut?
Luetko yhtään mitä itse kirjoitat, sivuutat hamasin teot olankohautuksella, nekö ei olleet sotarikos, ai niin kun ne koghdistui siviileihin niin mielestäsi niistä ei kannata mainita?
Sinähän vasta paha ja tyhmä ihminen olet kun luulet että vain sinulla on oikeus herjata toisia, tyyppillisesti tuollaisella aivotoiminnalla olevat ihmiset hyväksyvät itselleen sen mistä muille loukkaantuvat verisesti, narsismi yhdistettynä tyhmyyteen ja typeryyteen on ennekin saanut kauhistuttavia piirteitä, hitlerit ja putlerit ovat kulkeneet samoja latuja kuin sinä nyt jutuissasi, kun oma ajatus on kirkkaana niin ei kannata katsoa sivuille.
Olet ilmeisesti paikalla käynyt kun nyt noin hyvin tiedät mitä siellä on tapahtunut ja kuka on tappanut ketäkin, ja miksi nuo vekulit terroristit ovat siellä ihmiskilpien takana, ketä siitä voimme syyttää, tyyppillisesti vähälahjaiset jotka ovat toisten selän takana saaneet koko elämänsä mölistä jargoniaan eivät ymmärrä katsoa kokonaiskuvaa syy-seuraussuhteista.
Ilmeisesti jos israel tekisi samanlaisia iskuja kuin tuo hamasin tekemä, pitäisi viikon välin ja taas uudestaa niin se olisi sinulle ok?, kun se ei olisi mielestäsi saanut aiheuttaa minkäänlaista reagointia?, miksi terroristit tekivät mitä tekivät, tekivät sen kuitenkin alueelta mihin siellä asuvat ovat itse liikkeen valtaan valinneet.
Skenaario, hamasin tapaan israel kyökkäilisi joka päivä tappaen tuhat siviilia, niitä lapsia ja naisia eikä tietenkään yhtään miestä kun niitä ei ilmeisesti ole tähänkään mennessä kuollut yhtään. sadan päivän jälkeen noita viattomia siviiliuhreja olisi 100 000, mutta ketään sinun kaltaistasi ei kiinnostaisi kun ovat olleet niin pieniä iskuja, ja hamasin olisi sitten vaan pitänyt lähteä etsimään noiden iskujen tekijöitä. Tuntuu pöljältä kun juuri hamas on se osapuoli joka kokoajan tulittaa siviilejä, israel sentään yrittää saada terroristeja hengiltä. Miksei nuo palestiinalaiset lapset ja naiset nousseet hamasia vastaan ja käskeneet niitä lähtemään pois alueelta niin tällaista ei olisi tapahtunut, typerä kysymys kun liki kaikki siellä kannattavat hamasia, ja kuten aiemmin todetu niin länsimaissa musut juhlii kaikkia näitä terrori-iskuja avoimesti ja näyttävästi, oatko he ihan viattomia osapuolia kaikki.
Miten suhtaudut israelin puolelle kuolleisiin lapsiin ja naisiin, palestiinalais-alueilta tulee vuosittain tuhansia raketteja israelin puolelle
07.03.2024 13:08
Mutta et ole tuminnutkaan niitä niin silloinhan omalla logiikallasi kannatat niitä palavasti.
Kerro nyt meille sinä hyvyyden ja pyhyyden ruummiillistuma että miten tuohon hamasin iskuun olisi pitänyt reagoida, ilman vastausta tähän tällaista on turha jatkaa koska et kykene keskustelmaan millään tasolla järkevästi.
Eli miten israelin olisi pitänyt reagoida hamasin iskuihin missä julmasti ja tarkoituksella tapettiin pelkästään siviileitä?
07.03.2024 12:15
Olenko jossain kohtaa väittänyt sinun väittäneesi itseäsi hyväksi? Sinähän olet kuinputin jo, väität toisia pahaksi vaikka itse olet vielä pahempi, ja putinin tavoin olet muka oikeutettu muita moiseksi haukkumaan.
Sairashan sinä olet.
07.03.2024 12:11
Yk antoi julkilausunman jossa kertoi että ukraina aiheutttaa siviilien kuolemaa koska tuo taistelut siviilikeskuksiin. Tämä on todellakin yk.n lauselmasta.
Joten pidä tunkkin, nytkö se yk.n keroma ei pidäkkään paikkaansa vaikka vielä hetki sitten kerroit että uskot sen kertomaa.
Juuri kaltaisesi ihmiset aiheuttavat mittaamatonta tuhoa tässä maailmassa, olet oikeasti paha mutta voiko sinua siitä syyttää kun olet noin tavattoman tyhmä.
07.03.2024 12:09
Elik kaltaisesi ihminen haluaa sivuuttaa kaiken syy-seuraus suhteen näissä asioissa. En ole sinun nnähnyt tuomitsevan sitä iskua mistä kaikki alkoi loppusyksystä, taidat olla paha ihminen kun sellaista kannatat. Tuon iskun uhrina ei ollut yhtäkään sotilasta, eikä sellaisia paikalla ollut, kuitenkin siellä palestiinahallinnon edustajat tappoivat ja vangitsivat liki 1500 ihmistä, samalla tekivät iskuja missä kokonaisia perheitä, sylivauvoista vanhuksiin tapettiin julmasti koteihinsa.
Tämä jatlkumo mitä ilmeisesti sinun synapsisi eivät voi ymmärtää on jatkunut ja tulee jatkumaan sukupolvien ajan, oikeasti siihen ei voi kukaan vaikuttaa, tietysti sinä kirkasotsaisena hyviksenä voisit mennä paikan päälle ja kertoa kunka ne on tuhmia kun suomessakin ilkeät ja pahat ihmiset niitä toimia oikein puolustelee.
Kerrotko muuten mikä sai sinut hyväksymään wtc-iskut, ja samaan syssyyn meni ari muutakin koneellista, ilmeisesti joukossa ei mielestäsi ollut yhtään viatonta lasta ja naista, typerääniiris-moodiin kuuluu sinulla tietenkin että viattomia miehiä ei olisi kun niitä et ole osannut liittaa itkuusi missään kohtaa.
Ja kyllä, kyllä niitä pommivyötyttöjä ja -lapsia on tuolla ollut, ja tulee olemaan edelleen. Se mikä tuon alueen ylittämätöntä typeryyttä korostaa että muslimit tekee toisilleen samoja terrori-iskuja kuin muillekin, kuten mainitsin, uskonta, aate ja ideologia ovat asioita jotka ruokkivat tuota kierrettä.
Se ei tee kenestäkään pahaa jos tunnustaa asioiden todellisuuden, mutta se että ne kieltää itsepintaisesti todellisuudesta välittämättä, tekee typeryksen.
Miten sinulle niiden liekkien kansssa mahtaa käydä, kun se isokin kirja sanoo kellä on valta muita tuomita kadotukseen, vai oletko sen kirjan kannattaja missä kehoitetaan tappamaan kaikki vääräuskoiset, oli kumpi vaan niin olet esimerkki ihmisesti joka koittaa korotta itseään muiden verellä, teikäläisiä on aina ollut ja on aina oleva. Onneksi nykyään aatteelliset agitaattorit eivät saa sivistyneessä maailmassa jalansijaan kuten aikoinaan saivat, sinullekkin jää käteen vaan se oma kuplasi jossa saat piehtaroida ja kokea ylemmyydentuntoa kun muu pyörittävät maailmaa jotta kaltaisesi saavat syyllistää ja haukkua muita.
07.03.2024 11:49
Niin se yk lausui ukrainalaisistakin että aiheuttavat siviiliuhreja kun puolustautuvat asutuskeskuksissa eivätkä mene suureksi joukoksi pellolle missä olisi helppo tappaa kaikki kerralla, venäjän ampumat ohjukset ja tykistötulihan olivat siinä vain mitätön sivujuonne.
Se että mitä yk sanoo asiasta on aika absurdia, hamasin lukuihin yk.kin tukeutuu ilman mitään kritiikkiä. Nythän monet maat ovat lopetaneet avustukset tälle yhdelle järjestölle joka on ollut hamasin asialla, yk.n alaisena.
Valitettavasti yk.sta on tullut nykyisen maailman dinosaurus jolla ei ole mitään valtaa eikö keinoja puuttua mihinkään, tekemänsä julkilausumat ovat mitättömiä jos ja kun toinen osapuoli ei niitä kunnioita niin ei toinenkaansitä voi tehdä. Onhan siellä turvallisuusneuvostossa pysyväisjäsenenä suuri humanistien ystävä venäjä, miksi epäilisimme yk.n kykyä toimia missään missä sitä oikeasti tarvittaisiin, kun näyttöjä ei viime vuosikymmeniltä enää ole.
Olitko ajatellut pyrkiä hörhöjen puheenjohtajaksi, siellähän on just vaalit?, tuo muiden syyttely ja moralisointi tekemättä asioille itse yhtään mitään kun on lähellä sydäntäsi niin voisit olla ns. musta hevonen, sielusihan on jo musta, ja tuskin tuo hevonenkaan kauas kuvailustasi karkaa?
07.03.2024 09:55
Vaikka ilmeisesti luulet niin se että haukut toisia pahaksi ei tee sinusta hyvää. Olen melko varma että olen elämässäni tehnyt huomattavasti enemmän hyvää kuin sinä, kaltaisesi muiden moralisoijat yleensä haukkuvat muita juuri niiden selän takaa joita haukkuvat, nuo halveksimasi ja haukkumasi ihmiset turvaavat sinukin olemassaolosi. Voist käydä hieman muualla välillä kertomassasotiville tahoille että ovat pahoja koska on rakenteita joissa vääristä sanomisista joutuu ongelmiin, tuossa idässä rajantakana on sellainen paikka, ja välimeren itäisellä ja kaakkoisella suunnalla samoin.
07.03.2024 09:45
39 / 72