Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jle-66
profiilit
jle-66
jle-66
Vapaa kuvaus
Aloituksia
488
Kommenttia
5492
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sain sentään pääni pitää, se on jo jottai :)
01.09.2008 12:52
http://uk.geocities.com/rajatilapersoona/faq.htm
01.09.2008 12:51
Siis sinun kanssasi purskahtaisin minäkin itkuun?
Ymmärsinkö oikein? :)
31.08.2008 22:18
Olla yksinäinen lapsi ja lapsettomuus ovat täysin eri asia, sorry vaan..
Tunnen montakin yksinäisenä kasvanutta ja tunnen jopa lapsettomuudesta kärsiviä ja tämä jälkimmäinen asia on todellinen ongelma. Lapsettomuus on nykyaikana kehittyneistä hoidoista huolimatta todella yleinen ongelma.
Jos ei asu täysin eristyksissä, kaveripiiri korvaa puuttuvat sisarukset, mutta ymmärrän toki, että kaksi lasta nyt vähintään pitäisi olla. Eikä minulla suurperhettäkään vastaan mitään ole jos lapset ovat rakkaudella vastaanotettuja, eikä velvollisuudesta tehtyjä, kuten isälläni oli. Joskus tuntui, että hän suorastaan vihasi meitä. Kummallisinta oli, kun isäni osoitti sisarensa lapsia kohtaan kiintymystä, mutta ei omia tekemiään kohtaan.
31.08.2008 22:17
Eiköhän se ulkopuolisten liikkeeseen tulo ole tapahtunut aina "reittä myö"?
Itse en tiedä kuin yhden, joka koluttuaan kaikki lahkot, kokeili vähän aikaa myös vanhoillislestadiolaisuutta.
31.08.2008 12:10
Mutta tuo itkuunpurskahtaminen, ei ole oikein uskottavan tuntuista.
31.08.2008 11:07
Olen nähnyt myös väitettäni tukevia tutkimuksia, mutta pääpaino onkin nyt sillä, mitä olen itse havainnut.
Minä hämmästelen puolestani sitä, kun kannanottoani pidät kovana hyökkäyksenä.
Itsekin suurperheen lapsena koen olevani asiantuntija.
31.08.2008 11:03
Aliarvioit ihmisten älyä.
31.08.2008 09:02
Minunkin lapsuuttani varjosti alati läsnäoleva maailmanlopun pelko.
31.08.2008 09:00
Eniten ihmettelen näiden vl-orjuuttajieni myötätunnon puutetta. Minut yritettiin suorastaan tappaa työllä. Olisi luullut saavansa edes ihmisarvoista kohtelua vastapalkaksi. Ja katin kontit, minua kohdeltiin kuin pahantekijää. Minunkin vierailu ko. paikkaan tulee olemaan mustapuku päällä, jos enää silloinkaan käyn.
31.08.2008 08:58
Mutta kokemuksesta voin sanoa, että ei suurperheessä kasvaminen estä itsekkääksi tulemista, siellä tullaan jopa super-itsekkääksi.
Hyvin yleistä on, kun vanhemmat sisarukset orjuuttavat nuorempansa, joka jatkuu aikuisuudessakin.
31.08.2008 08:53
Ns. vapaa kasvatus on yhtä kuin lapsen jättäminen turvattomaksi oman onnensa nojaan.
Mitä mieltä olet tästä Jem? Kun viisaat sanovat, että parasta mitä lapsille voi tarjota vanhempien taholta, ovat pettymykset!
30.08.2008 15:39
Eli: Rakasta lähimmäistäsi jne..
Tiedätkö Jem, mikä psygologiselta kannalta katsottuna on parasta mitä lapsillesi voit antaa?
30.08.2008 14:32
Mutta vain vl-probakandassa. Siis heidän mielestään täydellisen perheen malli on vl-suurperhe.
Mielellään otetaan näitä ongelma-päihde-avioeroperheitä malliksi "maailmasta". Monesti on parempi lapsen kannalta avioerokin, kuin vihan kyllästämä ahdistava ilmapiiri.
Kyl mie sinnuu uskon jem, että teidän perheessä on hyvä olla, onhan niitä poikkeuksiakin.
30.08.2008 13:59
Kehitäpä siinä sitten identiteettiäsi yksilönä, kun laumassa olet.
Orjan osa on minullekin tuttu. Alaikäisenä piti painaa kuusipäiväistä viikkoa, about 14-15 tuntisia päiviä ja tosi raskasta työtä. Ja siitä ilosta sain ruuan lisäksi, vain haukut palkaksi ja ikuiset vihat. (orjuuttajani tunnustivat vl-uskoa)
On olemassa käsite: Ohikatsotut lapset, joka tarkoittaa sitä, ettei lapsena koskaan ole tullut kohdelluksi yksilönä. Erittäin hyvää kasvualustaa persoonallisuushäiriöille.
30.08.2008 13:55
Olen nimittäin itsekin suurperheestä..
Perustan käsitykseni sisarussarjaani, meitä ei jaksettu ainakaan isän taholta rakastaa. Selvästi näki, että olemme "velvollisuuslapsia".
Tiedän monta muutakin suurperhettä, tosin pääosin ei-vl piireissä, jossa persoonallisuuden häiriintyminen näkyy kaikissa selvästi. Tulee väkisinkin mieleen eräät "takkusen veljekset".
Toki kai ymmärsit Jem, etten halunnut loukata sinua, enkä muita suurperheellisiä?
Kai jossakin on tasapainoisia onnellisia suurperheitä, en tiedä vain missä..
30.08.2008 10:45
??????
27.08.2008 00:32
Oletko lukenut Raamatusta Jeesuksen sanoneen, että sydämen kyllydestä suu puhuu? Kyllä niinan sydämen tila hänen kirjoituksistaan käy ilmi.
27.08.2008 00:32
Teit minut uteliaaksi, tunnemmekohan saman hepun?
Tässäpä tämä:
[email protected]
. Epäilen, että jänistät :)
27.08.2008 00:30
Sinäkin ajattelet nyt tyypillisen mustavalkoisesti, pahat lestadiolaiset vs. hyvät ei-lestadiolaiset.
Niina, jo elämää nähneenä voin sanoa, että pahuutta löytyy molemmin puolin, mutta uskovaisten joukosta kumminkin pääsääntöisesti vähemmän. Maailmassa on paljon toisia kiusaavia ihmisiä, kuppikuntaan katsomatta. Mutta harvoin kiusaaminen saa niin massiiiviset mittasuhteet, mitä yhden, mieleltään vinksahtaneen miehen teot sai aikaan: Nimeltään hoitokokoukset.
Niina huomaatko itse, että katkeruus on sinussa saanut aika ison vallan? Älä suutu minulle, jos sanon totuuden.
Siunausta päivääsi.
26.08.2008 07:04
255 / 275