Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jle-66
profiilit
jle-66
jle-66
Vapaa kuvaus
Aloituksia
488
Kommenttia
5492
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Kilpailkaatte toinen toisenne kunnioituksessa" :)
Niin arvoisa ent vl, olen pitkälti asiasta samaa mieltä kanssasi. Muistaakseni ylistyksistä käytettiin sanaparia "kylmät hypyt" ja niitä pidettiin teeskentelynä.
10.01.2013 23:42
Kartturille vaan tiedoksi etten nyt niin kiihkoissani ole..
10.01.2013 23:39
Minulle eivät kommunistit ole ongelma, tiedän vain että kommunistit vihaavat nykyisin v-lestadiolaisia suorastaan fanaattisesti. Minulla on kosketuspintaa asiaan, en kirjoita luuloja. Hoitokokoukset on yksi suurin syy siihen vihaan, perustettiinhan ne alunperin amerikkalaisen rahan voimalla karsimaan punainen aines pois vl-liikkeestä.
Meilläpäin ennen oli hyvin yleisiä avioliitot jossa mies oli komukka ja vaimo vl ja ehkä hiljaisesti hänkin komukka.
10.01.2013 23:15
****En ole ylimielinen. Sinulla tulee helposti tuo lause "sinun kanssa ei voi keskustella".****
Kun sanot "Te hihhulit" on mielestäni aika ylimielistä. Sinun täytyy aina asettua yläpuolelle heti kättelyssä kun keskustelu aloitetaan. Se minkälainen olet live-elämässä voisi olla jopa iloinen yllätys minulle.
H.Saari on vaikuttanut suuresti vl-liikkeeseen jo 50-luvun lopulta lähtien, ollen tv-kiellonkin arkkitehti(ei muistaakseni sen keksijä, keksijä oli muistaakseni Lepistö). Lisäksi hänen ansioikseen on laskettava pappiseriseuran erilleen lähteminen ja pohjoisamerikan vl-seurakuntien hajaannus.
10.01.2013 23:00
Vertauksesi on hyvä, hsaarelainen hoitokokousaika teki vl-liikkeen liki hullujenhuoneeksi. Mutta eivät kaikki silloinkaan seonneet, he olivat vain maan hiljaisia ja joutuivat alistumaan hulluuteen muiden mukana
10.01.2013 22:54
60-luvulla ja 70-luvulla ennen hoitokokouksia. Tunnistan sinut ylimielisestä asenteestasi, se ehkä estänee asiallisen keskustelun sinulla?
En ole ainoa jolle hsaari on trauma. hän on trauma koko vl-liikkeelle.
Et ole ollutkaan ennenvanhaisissa pirttiseuroissa, aikaa ennen toimitaloja. Toimitalotkin ovat suoraa seurausta hoitokokouksista ja ne talot olisivat saaneet jäädä tekemättä.
10.01.2013 22:40
Minäkin olen pohtinut tuota kiitosäänten vaikenemista "siionin tyttärillä"
10.01.2013 22:35
****Anteeksi Devoit, että sanon nyt suoraan tämän asian, mutta olisikohan sinun syytä pitää pieni paussi tämän asian suhteen ja miettiä ja analysoida tilannetta tarkemmin. ****
Olen analysoinut tilannetta vuosikausia, tai jopa kymmeniä
*****Lynkkausmieliala on äärisanontoja. Suomessa nyt ei lynkkausmielialaa ole edes poliitikkoja kohtaan, vaikka nämä joskus sen ansaitsisivatkin. Harva suomalainen on edes kiinnostunut vanhoillislestadiolaisista, siin oikeasti. Se pieni osa, joka on kiinnostunut, on tietenkin äänekkäämpää ja kantaaottavampaa.****
Tämä palsta lietsoo lynkkausmielialaa, eikä se ole yhtään äärisanoja, on kuin itse hitleri olisi noussut haudastaan huutamaan vihaansa, -nyt vanhoillislestadiolaisia vastaan. Sen lynkkausmielialan sain kokea omalta kohdallani myös lapsena. Sain monet kerrat kuulla uhkauksia. Kuinka nykypäivän vl.lapset saavatkaan kuulla vaikka mitä kun on näitä kohuja?
Kirjoitat omien kokemustesi pohjalta w ja yritän ymmärtää sinuakin
09.01.2013 15:07
****Tämähän on vanha totuus, että D. riehuu silloin kun kuvittelee olevansa varmoilla pohjilla.
Sitten kun hommat menee poskelleen, niin tyyppi häipyy vähin äänin. ***
Kukkuluuruu, täällä olen ilonasi taas :) Täytyy sanoa että arvelusi meni ihan poskelleen.
Olen erityisen ilonen siitä että Heino on kirjoittanut monta hyvää kirjoitusta aloitukseeni, enkä halua niitä peittää turhan juupas-eipäs inttämisen alle. Kiitokset myös muille asiallisille kirjoittajille mm Del, etsiväxx, wariska ym, joita en huomannut mainita.
Lukekaa aivan erityisellä huolella Heinon kirjoitukset.
09.01.2013 14:56
Ihmettelen kes vl-ihmisten sivistyneisyyttä ja maltillisuutta melperin herjojen edessä, tuskin yksikään vl on maininnut edes upotuskasteesta melperille.
07.01.2013 23:18
*****Tuo toinen asia, SRK, on tietysti se syy, miksi mitään ei saada aikaan. Se vain herättää ihmetystä, etä miksi tavalliset ihmiset eivät tee kapinaa ja uudista johtoaan perusteellisesti. Nythän siellä istuvat vanhat miehet kunnes kuolema tai vaikea sairaus erottavat. Miksi pelko ulos heittämisestä on niin voimakas että se estää vaikeitten asioitten käsittelyn?
Olen samaa mieltä kanssasi, että rivi-vl:ien joukossa on uskovaisia ihmisiä, joissa vielä vaikuttaa Pyhä Henki. Mutta miksi Henki ei ole antanut heille rohkeutta poistaa vääryydet joukostaan? Antoihan se kuoleman uhallakin muinaisille uskoville voiman todistaa Jeesuksesta, vaikka joutuivat leijonien eteen. ******
Sanon tämän ystävällisesti... Näkee että olet ulkopuolinen, et ole minun ja monen muun lailla kokenut sitä hirvittävää pelkoa jota H.Saaren johtamat hoitokokoukset saivat aikaan ja kuuleman mukaan pelottavat hoitokokoukset jatkuvat yhä, puolustaen sitä kaiken pahan alkujuurta SRK;n seurakuntaoppia (J.Alaranta otti asian ansiokkaasti esille).
Pelko on se, joka estää vilpittömiä vl-uskovaisia tekemästä vallankumouksen.
1Joh. 4:18
Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.
Rinnakkaisviitteet
Room. 8:15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
07.01.2013 23:00
"Uskotko Devoit Simon olevan vl"
No mikä ettei? Tiedän että hänen laillaan ajattelevia vl.iä on oikeasti olemassa.
Täällähän voi olla kuka vaan, mitä vaan, mutta oma häpeänsä jos valehtelee.
07.01.2013 22:50
****On myöskin monia muita asioita, kuin uskonto, jotka aiheuttavat toisissa ihmisissä vihaa. Esimerkiksi homoja ja lesboja vihataan ja köyhiä vihataan ja työttömiä vihataan ja hulluja vihataan ja toisen värisiä ihmisiä vihataan. Vihan määrä on suuri. Eivätkä vl-liikkeen ihmiset ole sen enempää vihattavien listoilla kuin muutkaan. Elikkä ei se taivasosuus siinä suhteessa ole heilläkään sen lähempänä kuin meillä muillakaan.***
Kyllä totuus on toinen hyvä Wariska. Vanhoillislestadiolaisia vastaan on nostatettu lynkkausmielialaa. Siinä olet oikeassa että en ehkä ole fiksu kun nimeän henkilön, siitä olen saanut sapiskaa muualtakin. Kuitenkin koen että on nyt syytä nimetä melperi pääsolvaajaksi ihan henkilökohtaisesti, kun hän sitä tällä palstalla on.
07.01.2013 22:47
Oletko kommunisti Melperi? En ole vastaavaa vl-vihaa nähnyt kuin kommunisteilla.
07.01.2013 22:42
"Entinen vl" kirjoittaa kuin olisi vielä vl...
07.01.2013 22:39
****Melperi1 on kuitenkin ääritapaus. En tiedä muita, joilla olisi yhtä demoninen raivo (olipa osuva ilmaus) kuin hänellä. Jopa Ht tulikivenkatkuisuudestaan huolimatta kuulostaa asialliselta Melluun verrattuna. Lievempää vihaa on toki monilla.****
Minä tiedän monta muutakin joilla on yhtä kova viha kuin melperillä ja pääsääntöisesti he ovat kommunisteja.
Ymmärrän katkeruutta jota hoitokokoukset, siis H.Saaren johdolla pidetyt aiheuttivat, se on mielestäni oikeutettuakin.
07.01.2013 22:33
***Samalla lailla hellareita vihataan kuin lestojakin.***
Ei pidä paikkaansa, hellareille korkeintaan naureskellaan, mutta vanhoillislestadiolaisia vihataan. Vihan syistä voidaan sitten keskustella..
07.01.2013 22:25
Del kirjoitti:
****Mielenkiintoinen näkökulma..hmm. Itse näen asian siten, että kaiken kärjessä on sittenkin taistelu nykyistä seurakuntaopiia vastaan, jonka mukaan pelastus on saavutettavissa vain vl-liikkeestä saadun synninpäästön kautta.
Kuten Johannes Alarantakin jossakin totesi, että seurakuntaoppi on kaiken muun väärän opin ydin.****
Näin se on
06.01.2013 20:58
"Tuo demoninen raivo toisten uskovien tuomitsemisessa ja oman oi-
keassaolemisen korostamisessa saa aikaan terveen vastareaktion
vl-oppia vastaan."
Huumormiehii? Melperin riehuminen on kaukana terveestä
06.01.2013 20:56
***Tule meille helluntaiseurakuntaan. ***
Tuo oli varmasti vitsi?
06.01.2013 16:50
30 / 275