Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jle-66
profiilit
jle-66
jle-66
Vapaa kuvaus
Aloituksia
488
Kommenttia
5492
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kysynpä vielä varsinaisilta "porttiteologeilta" Armilta&Teuvolta, että mikä on ahtaanportin symboli? Meille kristityille ne ovat ankkuri, sydän ja risti...
Ajatelkaapa kuinka paljon em kaksikko on portista meuhkannut, mutta eivät pysty siitä omasta harhaisesta portistaan kertomaan mikä/mitä se on.
05.10.2012 23:04
Jeesus armahtaa, mutta Teuvo ei. Siinäpä yhdellä lauseella em miesten ero..
04.10.2012 20:50
Teuvo, se Rakkaus Totuuteen on se että vain Kristuksen Sovitusveri pelastaa, sitä sinä riivaajahenkinesi et siedä kuulla.
01.10.2012 22:20
Ja Jeesuksen veri on ainoa puhdistus. Vanha mies väittää Jeesuksen puhdistavan jollain sunipulverilla, jonkin kuvitteellisen portin takana.
27.09.2012 20:41
Vaikka rikollisesti haukutkin puskista minua sekopääksi Teuvo, niin siitä huolimatta et saa minua vaikenemaan.
Teuvo, kerropa millä Jeesus puhdistaa synnistä..
Kerro vielä sekin kuinka jouduit huutamalla pyytämään Jeesukselta armoa.
22.08.2012 21:55
Kyllä jokainen ymmärtää sen että Teuvo poistattaa kiusalliset kysymykset itseensä liittyen.
18.08.2012 20:56
*****Johannes, toivottavasti olet vapautunut kaikella tavalla niistä vahingollisista vaikutuksista, joille vuosia sitten altistit itsesi lukemalla TS-kirjan, niinkuin kerroit tehneesi.
Olen sataprosenttisen varma siitä, että TS-kirja sisältää demonislähtöisiä antikristillisiä aineksia. Sanon tämän, vaikka se saattaa sinulle kuulostaa 'menneitten talvien lumilta'.
Tätä tarkoitan: karista kaikki vähäisetkin mahdolliset rippeet TS-kirjan sisältämästä antikristuksen 'evankeliumista'! ****
Voin lohduttaa sinua Semper että en tiedä yhtään jotka olisivat sunilaisiksi kääntyneet pelkästään Teuvon kirjan lukemalla. Mielestäni se on kohtalaisen vaaraton teos, joka on vain kirjeenvaihtoa. Kirjeenvaihtoa tietenkin niin, että Teuvo on voimakkaasti manipuloinut sen näyttämään siltä, että hän on ollut niskanpäällä. Sitä Ramun kanssa käymäänsä kirjeenvaihtoa hän ei halunnut näkyviin. Ramu skannasikin kerran sen kirjeenvaihtonsa aloitukseeni, jonka seurauksena Teuvo hätääntyneenä soitti minulle, käskien poistaa aloitukseni.
Suurempi vaara on niillä, jotka suostuvat puhumaan Teuvon kanssa. Täällä palstalla jos käykin Teuvon kanssa vuoropuhelua, niin siitä ei niin suuri vaara ole, kuin jos käy vuoropuhelunsa kahden kesken Teuvon kanssa.
18.08.2012 20:53
Aloitukseni koski sitä että Jopa suurena ja mahtavana itseään pitävä Teuvo Sunikin joutui pyytämään Jeesukselta armoa.
18.08.2012 20:29
Muistapa Teuvo että sinunkin piti nöyrtyä pyytämään armoa Jeesukselta.
18.08.2012 20:27
***Miksi turvauduit Moosekseen, kun Jeesus johtaa tätä Uutta liittoa?***
Miksi vetoat uuteen liittoon Teuvo, kun et hyväksy uuden liiton sinettiäkään, joka on Krstuksen sovitusveri?
18.08.2012 19:38
Eipä Teuvosta ollut miestä vastaamaan kysymykseen, miksi armo on vain hänelle muttei muille. Puskista hän kävi vain vaikertamassa kuinka häntä herjataan.
18.08.2012 19:14
Laitoit hyvin sinuun sopivan nimimerkin Teuvo, koska olit ystävänä mitä katalin. Muistelepa sitä noitakonferenssiasikin, sellaista ei ystävä tee.
17.08.2012 22:12
Wikipedia sanoo laupeudesta näin:
****Laupeus sana on merkitykseltään lähellä sanoja sääliväisyys, armo ja rakkaus. Ihminen voi olla laupias ja hän voi harjoittaa laupeuden tekoja. Laupias samarialainen on eräs tunnettuja Jeesuksen käyttämiä vertauksia. Sanaan sisältyy ajatus säälistä ja myötätunnosta hädässä olevaa kohtaan. Se ei ole ainoastaan passiivista myötätuntoa, vaan aktiivista toimintaa aiheuttavaa tunnetta, joka saa ihmisen auttamaan heikommassa asemassa olevaa omalla kustannuksellaan.
Klassisessa kreikassa elos tarkoittaa tunnetta, joka valtaa ihmisen jonkin pahan tai onnettomuuden kohdattua lähimmäistä. Eräät filosofit, kuten esimerkiksi stoalaiset, pitivät laupeutta sielun sairautena, mutta Raamattu korostaa usein ja painokkaasti laupeuden tärkeyttä.
Jumala on laupias. Ps 103:8-13
Daavid sanoi, että jumalan laupeus tekee hänestä suuren. Ps 18:36 San 19:22 sanoo, että ihaninta ihmisessä on hänen laupeutensa*****
Tästä voimme päätellä että wanha mies edustaa stoalaisuutta armovihassaan
17.08.2012 11:20
Jeesus puhui laupeudesta, joka on samaa kuin armo
Matt. 9:13
Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria.' Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."
Rinnakkaisviitteet
Hoos. 6:6 Sillä laupeutta minä haluan enkä uhria, ja Jumalan tuntemista enemmän kuin polttouhreja;
Matt. 12:7 Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria', niin te ette tuomitsisi syyttömiä.
Matt. 18:11 Sillä Ihmisen Poika on tullut pelastamaan sitä, mikä on kadonnut.
Luuk. 19:10 sillä Ihmisen Poika on tullut etsimään ja pelastamaan sitä, mikä kadonnut on."
1Tim. 1:15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
17.08.2012 11:15
***paitsi että voit itse rekisteröidä sen nimimerkin itsellesi ***
Kuulehan Wanha mies, vilppi on sinun lajisi, ei minun. Lisäksi tämä keskustelu on kaukana aloituksen aiheesta
07.08.2012 22:41
***Mitä merkitystä sillä rekisteröitymisellä on? Silloinhan se onkin helppo hämmentää, kun kirjoittelee rekisteröityneenä ja vastailee itselleen puskasta, niin kuin hyvin tiedät. ***
Aggressiivisuutesi paljasti sinut jälleen. Tiedänhän minä hyvin tuon mainitsemasi menettelytavan, koska sinä teet niin. Mutta se ei muuta sitä tosi asiaa että jos ex-rek kirjoittaisi rekisteröityneenä niin silloin häntä ei voitai epäillä minuksi.
07.08.2012 22:07
Olen perännyt Teuvon puskatukijoilta nimimerkkinsä reksiteröimistä juuri sen takia että voitaisiin todistaa etteivät ole teuvon alter egoja. Rekisteröityminen exältä todistaisi myös ettei ole Devoit.
Toisaalta pidän tyylejämme niin erilaisina että luulisi jokaisen erottavan että olemme eri henkilöt.
07.08.2012 12:21
Tämä armonanomuskin kuuluu niihin asioihin, jonka Wanha mies soisi kaikkien kernaasti unohtavan. Hän aliarvioikin ihmisten muistia ja älyä tosi raskaasti. Näitä asioitahan hänen menneisyydessään riittää, esim sekin että hän fanitti kovasti Helena Konttista ja luetutti minullakin hänen kirjansa.
05.08.2012 21:17
Ottaisitko kantaa aloituksen, hyvin asialliseen aiheeseen?
05.08.2012 20:56
Nyt korkea ikäsi tekee sinulle jo tepposia wanha mies, jos luulet minua nuorempi olevasi. Aggressiosi paljastaa jälleen sinut, kuka oikeasti olet.
05.08.2012 20:46
36 / 275