Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jle-66
profiilit
jle-66
jle-66
Vapaa kuvaus
Aloituksia
488
Kommenttia
5492
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
***Oletko huomannut, että tämän palstan nyttemmin keskenään riitaantuneesta ns. voimakaksikosta ei ainoastaan se mainitsemasi vaan myös se toinen on hylkäämässä Jeesuksen sovintoveren edestään?***
Sovintoveri on riivaajille kauhistus ja on loogista että riivaajahenkien vallassa olevat kavahtavat sitä.
Määritelmäsi ahtaasta portista on hyvä.
27.01.2011 19:03
Jokainen voi googlaamalla löytää Ellen G White-kritiikkiä, jota en jaksa tänne alkaa hakemaan. Ellenin kirjat ovat hyviä ja niiden kautta minäkin uskoni löysin, -mutta... Väkevää eksytystä ne kuitenkin ovat.
27.01.2011 19:00
Mutta kaikki muu onkin aiheesta sapatin pyhitys ja sen muuttaminen sunnuntaihin, kimuranttia. aihe jota pitäisi pohtia tääll kin paljon.
27.01.2011 18:56
***kun Jumala alkaa johdattaa häntä pimeydestä valoon, ahtaaseen portiiin, Poikansa puhdistettavaksi.***
Millä Poika puhdistaa herra Sunin mielestä, kun Sovintoveri on hänelle vain pilkan aihe?
26.01.2011 23:51
9:22 Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.
22.01.2011 12:18
9:14 kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!
22.01.2011 12:16
Hebrealaiskirje:
9:1 Olihan tosin ensimmäiselläkin liitolla jumalanpalvelussäännöt ja maallinen pyhäkkö.
9:2 Sillä maja oli valmistettu niin, että siinä oli etumainen maja, jossa oli sekä lampunjalka että pöytä ja näkyleivät, ja sen nimi on "pyhä."
9:3 Mutta toisen esiripun takana oli se maja, jonka nimi on "kaikkeinpyhin";
9:4 siinä oli kultainen suitsutusalttari ja liiton arkki, yltympäri kullalla päällystetty, jossa säilytettiin kultainen mannaa sisältävä astia ja Aaronin viheriöinyt sauva ja liiton taulut,
9:5 ja arkin päällä kirkkauden kerubit varjostamassa armoistuinta. Mutta näistä nyt ei ole syytä puhua kustakin erikseen. >> Jakeen lisätiedot
9:6 Kun nyt kaikki on näin järjestetty, menevät papit joka aika etumaiseen majaan jumalanpalvelusta toimittamaan,
9:7 mutta toiseen majaan menee ainoastaan ylimmäinen pappi kerran vuodessa, ei ilman verta, jonka hän uhraa itsensä edestä ja kansan tahattomien syntien edestä.
9:8 Näin Pyhä Henki osoittaa, että tie kaikkeinpyhimpään vielä on ilmoittamatta, niin kauan kuin etumainen maja vielä seisoo.
9:9 Tämä on nykyistä aikaa tarkoittava vertauskuva, ja sen mukaisesti uhrataan lahjoja ja uhreja, jotka eivät kykene tekemään täydelliseksi omassatunnossaan sitä, joka jumalanpalvelusta toimittaa,
9:10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.
9:11 Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa,
9:12 meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.
9:13 Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen,
9:14 kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!
9:15 Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön.
9:16 Sillä missä on testamentti, siinä on sen tekijän kuolema toteennäytettävä;
9:17 sillä vasta kuoleman jälkeen testamentti on pitävä, koska se ei milloinkaan ole voimassa tekijänsä eläessä.
9:18 Sentähden ei myöskään ensimmäistä liittoa verettä vihitty.
9:19 Sillä kun Mooses oli kaikelle kansalle julkilukenut kaikki käskyt, niinkuin ne laissa kuuluvat, otti hän vasikkain ja kauristen veren ynnä vettä ja purppuravillaa ja isopin ja vihmoi sekä itse kirjan että kaiken kansan,
9:20 sanoen: "Tämä on sen liiton veri, jonka Jumala on teille säätänyt."
9:21 Ja samoin hän verellä vihmoi myös majan ja kaikki palvelukseen kuuluvat esineet.
9:22 Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.
9:23 On siis välttämätöntä, että taivaallisten kuvat tällä tavalla puhdistetaan, mutta että taivaalliset itse puhdistetaan paremmilla uhreilla kuin nämä.
9:24 Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme.
9:25 Eikä hän mennyt uhratakseen itseänsä monta kertaa, niinkuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkeinpyhimpään, vierasta verta mukanaan,
9:26 sillä muutoin hänen olisi pitänyt kärsimän monta kertaa maailman perustamisesta asti; mutta nyt hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, poistaakseen synnin uhraamalla itsensä.
9:27 Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio,
9:28 samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat.
22.01.2011 12:13
Yritä
22.01.2011 11:56
Muista kuitenkin ettet nosta sapatin pyhitystä epäjumalaksesi ja armon ehdoksi.
Paavista minäkin olen sitämieltä että hän on itse antikristus ja koko roomalaiskatolinen uskonjärjestelmä.
Sekään ei tarkoita automaattisesti sitä, etteikö heidän joukossaankin olisi valittuja jotka pelastuvat. Jumala kyllä ymmärtää vilpittömästi uskossaan taivaltavaa, koska kohtuudella ei enempää voi vaatia, kuin että ihminen toimii sen valon ja tiedon mukaan mitä voi saada.
22.01.2011 11:54
Jokainen kristitty saa erilaiset armolahjat, joilla jokainen omalla persoonallisella tavallaan kertovat yösnousseesta Vapahtajastamme. Mutta muistakaamme ettei kukaan ihminen ole erehtymätön.
22.01.2011 11:49
Menee juupas-eipäs linjalle ja en jaksa tästä alkaa kättä vääntämään asiasta, koska se menisi enemmän arvovaltaväännöksi. Raamatusttu on eräänlainen kompromissi kirjoituksineen, siis mitä on siihen laitettu ja jätetty pois. Korjaan sanomaani siten että ilmestyskirja on kiistan alainen ja olen asian suhteen avoimen utelias ja oppivainen vastaanottavalla mielellä.
22.01.2011 11:46
Kun pidän totuuden valoa esillä, se herättää väistämättä riivaajahengen vallassa olevan eksyttäjän raivon. sille minä en mahda mitään. Valheen edessä vaikeneminen on sen valheen alle alistumista.
22.01.2011 11:41
Jos ei Teuvo, niin riivaajahenget krjoittavat jo ilman hänen välitystään palstalle. Kukaan täysijärkinen ihminen ei tuollaista kirjoittaisi, koska se on herja Pyhää Henkeä vastaan.
22.01.2011 11:37
Ja täyttä asiaa
22.01.2011 11:34
Olen pahoillani etten ole ymmärtänyt aivoituksiasi tarpeeksi hyvin. kuitenkin ymmärtämisessäni auttaa se kun olen saanut puhuakin asioista kanssasi.
En menisi sanomaan ettei Semper pidä sinusta, uskon ettette tekään ehkä pohjimmaltaan ymmärrä toisianne joskus? Teidänkin pitäisi ainakin kerran keskutella puhelimessa. Puh keskustelun jälkeen minäkin aloin vasta ymmärtämään sinua, koska sinulla on monesti niin "korkealentoista" etten selittämättä ymmärrä.
22.01.2011 11:33
Semper:
***Niin, viittasit yksityiselämän ja henkilökohtaisten asioiden puolelle menemiseen.
Sellaista on tälläkin palstalla harrastettu jo pitempään. Ikäviltä seurauksiltakaan
ei olla vältytty. Jos joku on kärsinyt, niin ainakin Raamatun terve tutkistelu on.***
Täällä näemme että mikään ei ole pyhää äärimmäiselle narsistille, koska hänelle uskokin on vain keppihevonen omien vietti-impulssiensa tyydyttämiseen.
***En todella tarkoita seuraavalla huomautuksella sinua, Devoit, mutta kysyttävä on,
paljonkohan tämän keskustelupalstan mittelöissä on ollut osuutta yksilöihmisten
sisäisiin tasapainoihin liittyvillä 'mekanismeilla'. Muotoilu on korrekti, niin toivon.***
Eipä se itsekritiikki minullekaan pahaa tee. Eiköhän yksilöihmisten tasapainottomuus
ole pääsijalla profeetoillamme?
***Nimittäin on mahdollista, että eräät keskeiset uskonnollisilta periaatekysymyksiltä
näyttäneet aihepiirit ovat olleet ja ovat sisäisten tasapaino-ongelmien ilmentymiä.
Silloin niihin on tavanomaisen keskustelun keinoin mahdotonta saada oikaisua tai
korjausta. No, tämä nyt oli tämmöista synkkää yksinpuhelua - täytyykin laittaa parit
kevennysmerkit perään, ettei menisi homma liian synkäksi :)), ja vielä kas noin :)).***
Erittäin totta, aamen
***PS. Toki useimmat ovat oivaltaneet, jopa minäkin aikoja sitten, ettei edes asiallisilla
Raamattu-perusteilla kuin myöskään vahvoilla sanaväännöillä saada toivottuja tuloksia.
Silti totuutta kannattaa pitää esillä - pienikin valo loistaa kirkkaasti pimeän keskellä.
Olkoon Jumalan sana itse kullekin "minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni"!***
Näin on. Tuollaisiin tyyppeihin ei vaikuta mikään järki- tai asiaperuste. Kuitenkin meidän tulee pitää koko ajan totuuden valoa esillä vääryyden pimeyttä vasten, ettei yksikään epävarma sielu haksahda itsevarman valehtelijan eksytykseen.
.
22.01.2011 11:26
Tulepa omalla rek nimimerkilläsi mukaan keskusteluun ja pysy aloituksen aiheessa.
21.01.2011 19:16
En tarkoita että henklöiden puolella pitäisi olla, mutta minusta vääryydessä ei ole mitään puolusteltavaa ja kaikkein vähiten totuutta puolustetaan vaikenemalla vääryyden edessä.
Vai jätätkö sitä kuuluisaa pelivaraasi Teuvonkin suhteen?
21.01.2011 19:15
Ja kiitoksia valaisevasta kirjoituksestasi
***Vaikeneminen hyökkäysten edessä voi tuottaa parempaa tulosta, niin ajattelevat ehkä monet.
Minä en usko siihen. Evankeliumin sanoman pilkka rehottaisi vielä vapaammin ilman vastarintaa.
Toki siitäkin asiasta voidaan keskustella. Onko apologeetta parhaimmillaan, kun hän on vaiti..?***
Olen kanssasi samaa mieltä, että vaieta ei tuollaisen eksytyksen edesä voi. vaikeneminen olisi silloinkin vain myöntymisen merkki.
Osuin Teuvon eksytyksen ytimeen, kun hän noin raivokkaasti pitkin päivää eri nimimerkein on hyökännyt yksityiselämääni ja persoonaani vastaan, muttei vahingossakaan ole kommentoinut aloituksen aihetta.
Saan riivaajahenkien raivon päälleni Teuvon kautta
21.01.2011 18:38
Aloitus ei ollut avo-eikä avioliitoista.
20.01.2011 12:11
60 / 275