Rakkaani, älkää oudoksuko sitä

hellettä,

jossa olette ja joka on teille koetukseksi, ikäänkuin teille tapahtuisi jotakin outoa, 1 Pt4:12

Tarkoittiko Pietari samaa asiaa kuin pakanain apostoli Paavali sanoessaan:

2.Korinttolaiskirje:
12:7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

16

949

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä ihmisessä tapahtuu, kun Jumala alkaa johdattaa häntä pimeydestä valoon, ahtaaseen portiiin, Poikansa puhdistettavaksi.

Paavali puolestaan kirjoitti Saatanan enkelin kurituksesta, jonka hän pistäväksi piikiksi lihaansa sai, kun alkoi markkinoida Saatanan erinomaisia ilmestyksiä Jumalalta saaduiksi.

Ja vaikka hän tänne tuomassakin 18. Erinomaisessa ilmestyksessä reilusti sanoo, ettei ne hänen sanansa ole Jumalan ilmoitusta, vaan hänen oman lihansa tuotosta, niin totuudesta luopuneet pitävät niitä silti Jumalan ilmoituksina.

Tällaista saa aikaan tämä Jumalan lähettämä raju eksytys.

• tavoitellut

teitä valtaansa, seuloakseen teitä niinkuin nisuja
        mutta minä olen rukoillut sinun puolestasi, ettei sinun uskosi raukeaisi tyhjään. Ja kun sinä kerran palajat, niin vahvista veljiäsi." (Luuk. 22: 31-32)

Mt 16:23 Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten."

• tsippadappaduu

joku sinun opetuslapsistasi painaa näistä sinun tänne kirjoittamistasi viesteistä uuden "raamatun" laitoksen nykypäivälle
        niin tulevat sukupolvet sitten voivat tapella sinun teksteistäsi että mitkä niistä ovat jumalasta ja mitkä saatanasta

• ***kun Jumala alkaa johdattaa häntä pimeydestä valoon, ahtaaseen portiiin, Poikansa puhdistettavaksi.***

Millä Poika puhdistaa herra Sunin mielestä, kun Sovintoveri on hänelle vain pilkan aihe?

• vei
        tsippadappaduu kirjoitti:

joku sinun opetuslapsistasi painaa näistä sinun tänne kirjoittamistasi viesteistä uuden "raamatun" laitoksen nykypäivälle
        niin tulevat sukupolvet sitten voivat tapella sinun teksteistäsi että mitkä niistä ovat jumalasta ja mitkä saatanasta

Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi.

Matt. 4:1

• ahtaasta portista

mitä ihmisessä tapahtuu, kun Jumala alkaa johdattaa häntä pimeydestä valoon, ahtaaseen portiiin, Poikansa puhdistettavaksi

siihen Jeesus viittasi sanoessaan opetuslapsilleen "jollen minä teitä pese, ei teillä ole mitään osaa minun kanssani"

Jeesus on kohdattava eläissään, jotta pesu olisi mahdollinen.

• huolestunut.
        Devoit kirjoitti:

***kun Jumala alkaa johdattaa häntä pimeydestä valoon, ahtaaseen portiiin, Poikansa puhdistettavaksi.***

Millä Poika puhdistaa herra Sunin mielestä, kun Sovintoveri on hänelle vain pilkan aihe?

miten siitä synnistä puhdistutaan?

• olevan >

noihin kysymyksiin vastausta. Teuvon seuraajiltakin on näköjään jäänyt erämaa vaihe käymättä. lukittu ovi ei aukea vaikka kuinka kahvasta riuhdot. Eikä ovenkahva kristillisyys ketään auta. Ainoastaan Jeesuksen maahan vuotanut veri tuo katuvalle sovituksen.

• säkkikangas

ja kukapa se näin niin "varmana" väittää:

"Teuvon seuraajiltakin on näköjään jäänyt erämaa vaihe käymättä."?

Parempi, ettet laukoisi, yksilöimättä ja perustelematta.

Erämaat on käyty ja samoin Kanarian paratiisit.

• ja kun
        säkkikangas kirjoitti:

saatana oli kaikki kiusauksensa kiusannut, saamatta kuitenkaan Jeesusta lankeamaan. Poistui hän Jeesuksen luota ajaksi. Mutta Jeesus tuli erämaasta Hengen voimassa. Ja parantumis ilmeitä alkoi tapahtua kaikkialle minne Jeesus menikin. Kuitenkin te väitätte löytäneen sanoisinko ahtaan portin, joka ainoastaan puhdistaa ja vieläpä ilman Jeesuksen Kristuksen verta. Kuninkaaksi voideltu Daavid pakeni Kuningas Saulia 20 vuotta. Joosef "istui" syyttömänä 13 vuotta vankilassa. Monet uskovat maksoivat ja maksavat yhä kallista hintaa istumalla Jeesuksen vuoksi vankileireillä. Täällä te haukutte kaikkia joka vain palstallenne sattuu osumaan. Noin ei hyvä seuraa. Siunausta kaikille.

• Ved.2
        ja kun kirjoitti:

saatana oli kaikki kiusauksensa kiusannut, saamatta kuitenkaan Jeesusta lankeamaan. Poistui hän Jeesuksen luota ajaksi. Mutta Jeesus tuli erämaasta Hengen voimassa. Ja parantumis ilmeitä alkoi tapahtua kaikkialle minne Jeesus menikin. Kuitenkin te väitätte löytäneen sanoisinko ahtaan portin, joka ainoastaan puhdistaa ja vieläpä ilman Jeesuksen Kristuksen verta. Kuninkaaksi voideltu Daavid pakeni Kuningas Saulia 20 vuotta. Joosef "istui" syyttömänä 13 vuotta vankilassa. Monet uskovat maksoivat ja maksavat yhä kallista hintaa istumalla Jeesuksen vuoksi vankileireillä. Täällä te haukutte kaikkia joka vain palstallenne sattuu osumaan. Noin ei hyvä seuraa. Siunausta kaikille.

eikä palsta ole toistaiseksi kenenkään omistama. "Te", ei ole kaikki ,pitää myös muistaa. Hyvä kirjoitus. soisi vaan olla enempi tuohon malliin. Ahdas portti on näillä näkymin tehty vitsiksi. Itse näen päivittäin ahtaan portin. Ja sitten vieläkin ahdasta, molemmin puolin. Niin kauan kuin elämää piisaa. Onko joku sitten kokenut "väljän portin"? Joillakin taitaa olla se parempi "ahdas portti". En tiedä mikä se tarkkaan ottaen on, mutta ei vois vähempää kiinnostaa. Olen kyllä nähnyt taivaan portit. Ja olen ankuroinut toivoni siihen. Enkä keneltäkään olisi niitä portteja sulkemassa, eikä kukaan ihminen ole ollut sitä tarjoamassa. Ei olisi minkäänlaista kanttia edes ajatella niin, että sulkisi sitä toiselta. Mutta ilolla sitä porttia olisin
        muille aukaisemassa.

Se on sellainen valkoinen portti, missä kaksi enkeliä on vartioimassa nostaen miekkansa ylös. Ja kutsuvat kaikkia sisälle tulijoita. Portti on vielä auki. Käytä tilaisuutta pelastukseksesi.

• veljiäsi."
        Ved.2 kirjoitti:

eikä palsta ole toistaiseksi kenenkään omistama. "Te", ei ole kaikki ,pitää myös muistaa. Hyvä kirjoitus. soisi vaan olla enempi tuohon malliin. Ahdas portti on näillä näkymin tehty vitsiksi. Itse näen päivittäin ahtaan portin. Ja sitten vieläkin ahdasta, molemmin puolin. Niin kauan kuin elämää piisaa. Onko joku sitten kokenut "väljän portin"? Joillakin taitaa olla se parempi "ahdas portti". En tiedä mikä se tarkkaan ottaen on, mutta ei vois vähempää kiinnostaa. Olen kyllä nähnyt taivaan portit. Ja olen ankuroinut toivoni siihen. Enkä keneltäkään olisi niitä portteja sulkemassa, eikä kukaan ihminen ole ollut sitä tarjoamassa. Ei olisi minkäänlaista kanttia edes ajatella niin, että sulkisi sitä toiselta. Mutta ilolla sitä porttia olisin
        muille aukaisemassa.

Se on sellainen valkoinen portti, missä kaksi enkeliä on vartioimassa nostaen miekkansa ylös. Ja kutsuvat kaikkia sisälle tulijoita. Portti on vielä auki. Käytä tilaisuutta pelastukseksesi.

22:31 Simon, Simon, katso, saatana on tavoitellut teitä valtaansa, seuloakseen teitä niinkuin nisuja;
        22:32 mutta minä olen rukoillut sinun puolestasi, ettei sinun uskosi raukeaisi tyhjään. Ja kun sinä kerran palajat, niin vahvista veljiäsi."

Todella ehkäpä jonakin päivänä on Teuvonkin käytävä ei ahdasmielisen portin, vaan Jeesus oven kautta Jumalanvaltakuntaan. Tuo valtakunta ei ole sanoissa, koska se on iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä. Silloin tulee valoon myös kirjoittamasi viesti. Siunausta kaikille!

"ehkäpä joku päivä tsippadappaduu26.1.2011 22:41
        niin tulevat sukupolvet sitten voivat tapella sinun teksteistäsi että mitkä niistä ovat jumalasta ja mitkä saatanasta "

• paratiisit."
        säkkikangas kirjoitti:

Kuinka sanassa sanotaankaan tyhmistä, että hän elelee vain ilotaloissa ja rikkaat ilossa loisteliaasti.
        Muuten, sodoman synti oli leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo. Puutteessa olevia he eivät kyenneet auttamaan. Narsismi on syntiä, sekä ylimielinen asenne. Sisäänlämiävän saunan seinät ovat nokisen mustat, eikä sinne voi sisälle mennä sanomaan ennen tuuletusta ja häkä löylyjä. Palstanne kaipaa tuuletusta ja Herra antakoon sellaisen tulla. "Puhdistaahan myrsky purren"

• kanarialintunen
        paratiisit." kirjoitti:

Kuinka sanassa sanotaankaan tyhmistä, että hän elelee vain ilotaloissa ja rikkaat ilossa loisteliaasti.
        Muuten, sodoman synti oli leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo. Puutteessa olevia he eivät kyenneet auttamaan. Narsismi on syntiä, sekä ylimielinen asenne. Sisäänlämiävän saunan seinät ovat nokisen mustat, eikä sinne voi sisälle mennä sanomaan ennen tuuletusta ja häkä löylyjä. Palstanne kaipaa tuuletusta ja Herra antakoon sellaisen tulla. "Puhdistaahan myrsky purren"

mutta tässä ketjussa tuli ehkä minulta mutta niin myös arvioitsijoiltanikin ISO kömmähdys. Nimittäin Teuvollahan ei ENÄÄ ole seuraajia, ei vähäisiä eikä suuria. Kunhan kehuskelee. Minä käsitin, että NYT puhutaan ns. ENTISISTÄ seuraajista, joihin itsekin kuulun. Siinä katsantokannasta on yksi erämaa käyty ja se on ollut TODELLA RANKKA erämaa. Muitakin erämaajaksoja elämässä on, niin varmaan meillä jokaisella. Mitä vapautumiseen tuosta kahleesta tulee, se on kuin Kanarian paratiisiin aurinko, ylistys ja kiitos Jumalalle.

Siis tässäkin nähtiin, kuinka internet helposti vääristää ihmisten välisen kommunikaation. Saat anteeksi, jos luulit minua narsistiksi, en ole sellainen. Tosin sellainen saattaa olla ainakin jonkin aikaa hyväksikäytetyn uhrin suurin pelko ja samalla narsistin suurin ääneen sanomaton toive: että uhrista tulee samanlainen.

Että jospa jättäisit leimaamatta minua sodoman ilotalojen, rikkaiden ilojen, leivän yltäkylläisyyden ja vääränlaisen huolettomuuden merkeillä ja jättäisit väittämättä, etten olisi puutteessa olevia kyennyt koskaan auttamaan. Minä tiedän ja Herra Jeesus tietää, mitä minä olen tehnyt ja mitä en ole tehnyt. Ainakin tässä Suni-asiassa toivon kyenneeni muita petettyjä auttamaan. Ylimielisyys ei ole minun alaani, ainakaan tuossa mitassa kuin nyt on puhe. Ylimielistä asennetta lienee kaikilla ainakin kerran elämässään, joten syyllisiä olemme Jumalan silmissä jokainen.

En siis omista tätä palstaa, vielä vähemmän toimin kenenkään narsistin portsarina tai saunan lämmittäjänä. Minun elämäni on tuulettanut Herra Jeesus ja Hänen sanansa.

Ja sen voisit kyllä vetää takaisin, että olisin "tyhmä"? En ole tyhmä, kun toivoni ja uskoni laitan Herraan Jeesukseen ja Hänen sovintovereensä.

• kanssanne.
        kanarialintunen kirjoitti:

mutta tässä ketjussa tuli ehkä minulta mutta niin myös arvioitsijoiltanikin ISO kömmähdys. Nimittäin Teuvollahan ei ENÄÄ ole seuraajia, ei vähäisiä eikä suuria. Kunhan kehuskelee. Minä käsitin, että NYT puhutaan ns. ENTISISTÄ seuraajista, joihin itsekin kuulun. Siinä katsantokannasta on yksi erämaa käyty ja se on ollut TODELLA RANKKA erämaa. Muitakin erämaajaksoja elämässä on, niin varmaan meillä jokaisella. Mitä vapautumiseen tuosta kahleesta tulee, se on kuin Kanarian paratiisiin aurinko, ylistys ja kiitos Jumalalle.

Siis tässäkin nähtiin, kuinka internet helposti vääristää ihmisten välisen kommunikaation. Saat anteeksi, jos luulit minua narsistiksi, en ole sellainen. Tosin sellainen saattaa olla ainakin jonkin aikaa hyväksikäytetyn uhrin suurin pelko ja samalla narsistin suurin ääneen sanomaton toive: että uhrista tulee samanlainen.

Että jospa jättäisit leimaamatta minua sodoman ilotalojen, rikkaiden ilojen, leivän yltäkylläisyyden ja vääränlaisen huolettomuuden merkeillä ja jättäisit väittämättä, etten olisi puutteessa olevia kyennyt koskaan auttamaan. Minä tiedän ja Herra Jeesus tietää, mitä minä olen tehnyt ja mitä en ole tehnyt. Ainakin tässä Suni-asiassa toivon kyenneeni muita petettyjä auttamaan. Ylimielisyys ei ole minun alaani, ainakaan tuossa mitassa kuin nyt on puhe. Ylimielistä asennetta lienee kaikilla ainakin kerran elämässään, joten syyllisiä olemme Jumalan silmissä jokainen.

En siis omista tätä palstaa, vielä vähemmän toimin kenenkään narsistin portsarina tai saunan lämmittäjänä. Minun elämäni on tuulettanut Herra Jeesus ja Hänen sanansa.

Ja sen voisit kyllä vetää takaisin, että olisin "tyhmä"? En ole tyhmä, kun toivoni ja uskoni laitan Herraan Jeesukseen ja Hänen sovintovereensä.

Hän on meidän rauhamme ja minä olen ansioton penkinkuluttaja. Anteeksi mielipahaa tuonut viesti.

ja he sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen."

http://www.youtube.com/watch?v=JEBAHFFJdW8&feature=related

• voimassa.
        kanssanne. kirjoitti:

Hän on meidän rauhamme ja minä olen ansioton penkinkuluttaja. Anteeksi mielipahaa tuonut viesti.

ja he sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen."

http://www.youtube.com/watch?v=JEBAHFFJdW8&feature=related

Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa.
        Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.
        Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
        Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.
        Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,
        ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.
        Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,
        ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.
        Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta;
        ja minunkin puolestani, että minulle, kun suuni avaan, annettaisiin oikeat sanat rohkeasti julistaakseni evankeliumin salaisuutta, (ef 6)

Apt 3:19-20 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      265
      5283
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      120
      4271
    3. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      60
      4251
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3660
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3657
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      41
      3475
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      32
      2810
    8. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      20
      2616
    9. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2576
    10. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      69
      2435
    Aihe