Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jle-66
profiilit
jle-66
jle-66
Vapaa kuvaus
Aloituksia
488
Kommenttia
5492
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
*****Porttokirkko, porttotytär???????????????????Aika roisia tekstiä. En nyt ymmärrä mitä tarkoitat? Onko portto sama kuin huora? Ketä kirkot huoraavat? *****
Seurakunnanhan pitäisi olla Kristuksen VIATON morsian.. Lisäksi kirkko myy rahasta rakkautensa, jopa vl-liikkeelle. Vrt. maksullinen nainen..
Elävässä elämässä, en halua että ketään ihmistä nimitellään huoraksi.
17.02.2010 23:00
..voin nähdä niitä "elävän uskon" hyviä seuraamuksia?
17.02.2010 14:11
Teuvohan voi nostaa aloituksensa itse, milloin vain.
16.02.2010 12:25
Enpä pahemmin ole Herra Sunin aloituksia nostellutkaan . Jos asiayhteys vaatii silloin pitää ainakin etunimeään käyttää.
15.02.2010 10:14
Aikoinaan (30+ vuotta sitten) Sievin apteekkari joutui lopettamaan työnsä, kun hän ei saanut myydä ehkäisyvälineitä ennenkaikkea e-pillereitä.. Samaan aikaan eräs vl-tuttuni korjasi sairaalassa televisioita työkseen.
En ole kuullut etteikö vl-myyjä saisi myydä kortsuja, kerrotaan urbaanilegendaa vl-kyläkauppiaista jotka olisivat neulalla tökännyt reikiä "kumipukuun". Sitä ei tarina kerro tekivätkö sitä kotonaan..
Viinakaupan myyjäkin on sallittu ammatti.
14.02.2010 18:22
...Niin hyvässä kuin pahassa
Onko sukunäköä?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Vilho_Pentikäinen
13.02.2010 02:09
Osasin odottaa, että asia jää sivuseikaksi.
10.02.2010 21:07
Viimeinkin Teuvo tunnusti sen, minkä olemme nähneet koko ajan.
;)
10.02.2010 21:05
Kerrankin Teuvo puhui Totta.
10.02.2010 21:03
Sinulla on varmaan joku automaattikirjoitus, joka nakkelee saatanoita aivan automaattisesti, siihenkin mihin ne eivät kuuluisi. Mutta että saatana kirjoittaa kirjoituksesi, huolestuttavaa.. ;)
10.02.2010 20:56
****armolahjojen kautta Jumalan henki voi ilmestyä vertauksin, symbolelein, tms. Näitä kokemuksia ei ole liikoja ilmennyt. Antaa ihmisten kokea, ja sitten arvioidaan sanan valossa.***
Olen samaa mieltä
****Uskooko Devoit, että apostolisen ajan jälkeen, ei Jeesusta voi nähdä missään muodossa? Uskotko armolahjojen, siis Hengen ilmenemismuotoihin nykyisellään? Tiedän, että vastapuolen "armolahjat" kyllä toimivat. Ystävällisesti kysyy hän.****
Uskon armolhjoihin ja ilmenemismuotoihinkin. Surullista vaan, että armolahjoista suurin: Lähimmäisenrakkaus jää, etten sanoisi huomiotta.
Jos sanotaan että Jeesus on esim jossain saalemissa klo 7.00 ensi sunnuntaina, kysymyksessä on huijaus varmasti. "Siellä missä kaksi tahi kolme kokoontuu, minun (Jeesus) nimeeni, siellä olen heidän keskellään"
Mutta huomaa! Silloinkaan Jeesus ei lupaa ilmestyä heille. On hyvin ymmärrettävää, että jeesusilmestykset on tehty mahdottomaksi. Eksytyksellä ei muutoin olisi mitään rajaa.
10.02.2010 20:38
Tuossa em. kuten myös stefanuksen viimeisessä näyssä, näyn kohde oli taivaassa, eikä Teuvon makuukammarissa, jonain kaappijeesuksena, joka vedetään esiin kun tarve vaatii..
10.02.2010 20:29
Voithan nähdä täällä netissäkin Jeesuksen, kun Googlaat hakusanalla Jeesus. Kaikki, unikuvaasi myöten ovat kuitenkin valejeesuksia, koska oikeasta Jeesukseta ei ole yhtään kuvaa.
On helppoa ymmärtää, miksi kaikki jeesusnäyt ovat Raamatussa neuvottu hylkäämään väärennöksinä, sillä niihin näkyihin näyttää liittyvän kaikkein suurin eksytys.
10.02.2010 15:08
Tapahtui 70-luvulla--- Asian isänä jälleen eräs Heikki.
09.02.2010 22:45
***Mikä on tuhatvuotinen aikakausi, mikä on sinun tietämyksesi tästä asiasta.**
2.Pietarin kirje:
1:20 Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
1:21 sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.
09.02.2010 22:12
Sanoin näin:
""Uskoisin 7-päivän adventistien tehneen paljon hallaa sapatin asialle. Ei se sapattikysymystä muuta miksikään, vaikka Ellen G White olisi mesonnut mitä vaan.."""
Advarit pilasivat julistuksensa lisäämällä oikeaan asiaan (esim sapatin pyhitys) paljon suoranaista lööperiä, tehden siitä täysin ihmisopin. Niin tuttua, niin tuttua.
****Mikä on tuhatvuotinen aikakausi, mikä on sinun tietämyksesi tästä asiasta.****'
Sanoisin, ettei niin minkäänlaista, paljon olen asian tiimoilta lukenut arvauksia, -ehkä valistuneitakin, mutta arvauksia kaikki tyynni.
****Onko helvetti ikuinen vai aijoonos. ****
Mielestäni jälkimmäinen, eli lähinnä tuonela. Koko käsite helvetti, on käännösvirhe, jota on vaalittu vuosituhannesta toiseen. Eikä sellaista helvettiä olekaan, mitä meille ollaan aina uskoteltu. Kaikki meidät kutsutaan ylösnousemukseen, toiset -pelastuksen ja toiset,- Jeesuksen Uhrin hyljättyään, vain kokeakseen toisen kuoleman, joka on ikuinen ero Jumalasta, mutta ei ikuinen piina. Siis kuolemassa, ei tietoisuutta, ei mitään. Ainoastaan nimi taivaan häpeän kirjoissa. Se tulijärvi, johon saatana heitetään, ei ole tarkoitettu ihmisille alunperin. Jos syntistä kidutettaisiin ikuisesti, Jumala olisi ikuistanut myös synnin. Kun uskotaan kuolemattoman sielun harhaan, on siitä helppo johtaa toinen harha, ikuisen piinan oppi. Montakohan itsemurhaa- ja järjen menetystä em oppi onkaan aikaansaanut?
09.02.2010 21:55
1.kor
14:6 Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja?
14:7 Niinhän on elottomain soittimienkin laita, huilujen tai kitarain: kuinka tiedetään, mitä huilulla tai kitaralla soitetaan, elleivät ne soi toisistaan erottuvin sävelin?
14:8 Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun?
14:9 Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
14:10 Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä.
14:11 Mutta jos en tiedä sanojen merkitystä, olen minä puhujalle muukalainen, ja puhuja on minulle muukalainen.
14:12 Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti.
14:13 Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää.
14:14 Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön.
08.02.2010 23:30
Yksi selvimmistä asioista, joka on Raamatusta muutettu, on Sapatin pyhityksen siirtäminen lauantailta sunnuntaiksi sunnuntaiksi, paavinvallan toimesta. Sunnuntai lisäksi "sattuu" olemaan auringonjumala Luciferin päivä, jota myös "percelexi kutsutan"..
Sunnuntain pyhityksellä kumarramme sitä, joka on muuttanut ajan- ja lain paavia..
Eikös se roomalaiskatolisuus rukannut uusiksi kymmenenkäskyn lainkin? Jättämällä yhden käskyn pois ja jakamalla viimeisen kahtia, jotta lukumäärä säilyisi.
Uskoisin 7-päivän adventistien tehneen paljon hallaa sapatin asialle. Ei se sapattikysymystä muuta miksikään, vaikka Ellen G White olisi mesonnut mitä vaan..
08.02.2010 23:09
Raamattupalstalla nimim "jamppi2010" kirjoitti sapatista, lyhyesti ja ytimekkäästi.
*****Uudessa Testamentissa kyllä aivan selvään opetetaan että sapattikäsky on voimassa myös Uuden Liiton aikana.Monessa kohtaa kerrotaan miten Jeesus ja apostolit tapansa mukaan menivät sapattina synagoogaan kokoukseen ja puhumaan,missään ei ole mainintaa että he olisivat mennet sinne sunnuntaisin.
Myös puhuessaan lopunaikoijen vainoista ja Jerusalemin hävityksestä,Jeesus sanoi:rukoilkaa ettei se tapahtuisi sapattina.(Matt.24:20)
Myöskin kohdassa jossa kerrotaan Jeesuksen puolustaneen tähkäpäitä nälissään ruuakseen poimineita opetuslapsiaan fariseusten syytöksiä vastaan,Jeesus sanoi olevansa sapatin Herra,ei sunnuntain Herra.
Ja kaiken kruunuksi Jeesuksen omat sanat vuorisaarnassa:älkää luulko,että minä olen tullut lakia tai pro-
feettoja kumoamaan,vaan täyttämään.Totisesti minä sanon teille:kunnes taivas ja maa katoavat,laista ei katoa pieninkään kirjain,ei ainoakaan piirto,kunnes kaikki on tapahtunut.Jo pelkästään tämä Jeesuksen lausunto todistaa että sapatti on edelleen lauantai,tai oikeastaan perjantain ja lauantain auringonlaskun välinen vuorokausi.Ja että sapattikäskykin on edelleen voimassa.
Sunnuntainopettajat ja ne jotka opettavat,että sapattikäsky on kokonaan poistettu(kuten Vartiotorniseura)tosiasiassa syyttävät Jeesusta valehtelijaksi,koska Jeesus sanoi että LAISTA EI KATOA PIENINKÄÄN KIRJAIN.Vastoin Jeesuksen oppia on opetus että 7:nnen päivän tilalle olisi asetettu 1:nen päivä tai että koko käsky olisi poistettu.
Sapattikäsky on edelleen voimassa ja se kehoittaa pyhittämään lauantain.Sunnuntain pyhittäminen ei ole 4:nnen käskyn noudattamista,vaan Roomalaiskatolisen kirkon 400-luvulla säätämän pyhäpäivän noudattamista.
Siis päättäkää nyt kumpaa haluatte seurata tässäkin asiassa,Jeesusta vai paavia.Vain Jeesustie vie kerran ikuiseen elämään. ******
08.02.2010 20:11
.......****Synnit eivät ole anteeksi, ennenkuin ne on annettu. En usko vieläkään, että ne pyytämättä tulisi kuin manulle illallinen.*****
Niin ne vaan tulee, sitä kutsutaan Armoksi, muuten se olisi palkkaa. Sinun vain pitäisi USKOA, että ne ovat jo anteeksi.
*****Minun kuopukseni on oletettavasti vielä synnitön, vaikka on muutaman viikon ikäinen. En usko, että hänen syntinsä ovat anteeksi etukäteen annettu.*****
Arvostan sitä, että rehellisesti tunnustat epäuskosi
****Se ristin sovitus pitää kyllä käsittää oikein. Ristin sovitus ei tarkoita sitä, että kaikki pääsisivät taivaaseen,****
Jaa, ei vai? Herra ei halua, että kukaan hukkuisi, taivaassa ON tilaa..
*****vaan jokaisen on elettävä hänen lakinsa mukaisesti ja kun me ei aina eletä, niin me saadaan ne synnit pyytämisen jälkeen anteeksi. Jos ei olisi ollut ristinkuolemaa, niin me ei saatais sittekään, vaikka kuinka pyydettäsiin. Tässä on huima ero teidän ja meidän käsityksen välillä.*****
"Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä, niin kuin itseäsi": Sanoi Jeesus, lisäten että siinä on lait ja profeetat. Synnit ovat jo anteeksi, mutta eivät ole, jos et usko siihen vaan ihmisen anteeksiantoon.
****Pitää elää sillä tavalla, kuin Herra meitä vaatii, eikä elää Hänen ohjeittensa vastaisesti.******
Päivää fariseus
*****Jeesuksen seuraaminen on muutakin kuin vain uskomista, että Jeesus oli olemassa ja sovitti meidän syntimme ja kun käyn kirkossa jouluhartaudessa, se riittää pelastukseen.*****
Sotketko käsitteitä tahallaan? On kaksi uskoa, toinen on Jeesuksen olemassaolon totenapitävä usko ja toinen Jeesuksen Messiaaksi tunnustava Usko, JOKA ON PELASTAVA USKO. Pitää uskoa, että Jeesus lunasti meidät kuolemallaan synnin ja kuoleman vallasta. Se on huimasti enemmän kuin uskoa, että Jeesus oli olemassa.
****Kyllä enemmän joutuu tekemään uskonsa eteen, kuin olla jöllöttelemään vaan.
Joka tahtoo seurata minua, se ottakoon ristinsä... sanoo Jeesus.
Ristin kantaminen ei ole helppoa. Jos se on helppoa, ei olla oikeasti uskomassa.****
Armosta olemme pelastetut, ettei kukaan kerskaisi. Haistanko kirjoituksissasi kerskauksen...?
Jos teoistamme armon saisimme, silloin se olisi palkkaa..
****Käsittääkseni köykäisellä uskonelämällä ei tulla autuaiksi.
Toisaalta kyllä sanotaan, että sinapinsiemenen verrankin riittää, mutta sehän on taas niitä vertauksia, eikä kirjaimellisesti otetteuna tarkoita, että ripaus uskoa riittää kelpaamaan Kristukselle.****
Ei köykäisellä, eikä raskaalla uskonelämällä autuutta peritä. Ainoastaan Jeesuksen Lunastustyöllä ja kalliilla sovintoverellä Uudenliiton sinettinä, uskon ohella, on merkitystä.
08.02.2010 13:29
81 / 275