Vapaa kuvaus

Aloituksia

488

Kommenttia

5492

1. 6:14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
    6:15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.

*******Taikauskoa meillä ei kyllä ole, ainakaan, mitä tulee Pyhän Hengen lahjoihin. Emme usko kielillä puhumiseen, emmekä ihmeparantumisiin.
    Meillä ei tosiaan harrasteta tuota polvirukoilemista, ainoa kerta, kun polvistutaan rukoukseen, on ehtoollisen alttarilla.********

Käsityksenne uskosta on taikauskoinen, täydellisesti nimim. acimlainen sanoi roomalaiskatolisen papin sanoneneen hänelle, että myös roomalaiskatolilaisuudessa usko on eräänlainen "hippaleikki".

****No mitä sitten tarkoittaa raamatun sana: ottakaa Pyhä Henki, joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut ja joiden synnit te pidätätte.....*******

Nyt käytän tämän "admatan avun"

Matt.
    6:14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
    6:15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.

****Voitteko selittää, mitä tämä tahtoo sanoa, mieluummin suomen kielellä, ei kapulakielellä.****

Ollaan sinut vaan, mie oon tövötti ja eikö tuo Raamatunlause ollut suomenkieltä?

******Ymmärrän oikein hyvin teidän uskonne, mutta te ette näy ymmärtävän meidän uskoa.*****

Sanoisin täsmälleen toisinpäin.

****Minä ymmärrän, ettei teillä tarvitse saarnata seurakuntalaisille; muistakaa uskoa synnit anteeksi, meilläkin on jo menty siihen suuntaan.****

Minä tiedän, että syntini ovat anteeksi muistuttamattakin, Näen minun syntieni takia kuolleen Vapahtajan ristillä. Miten voisinkaan sellaisen Rakkauden unohtaa?

*****Ennen uskottiin, että vain suoraan kohdistettu henkilökohtainen synninpäästön saarna toi syntein anteeksiannon, mutta yhä enenevässä määrin käytäntö on muutunut sellaiseksi, että voi mielessään uskoa synnit anteeksi, joka on lähellä teidän opetustanne.
    Tehän uskotten mielesäänne syntinne anteeksi, eikö niin. Vai pitääkö sitä mielessään uskomista tehdä yhden vai useamman kerran.
    Meille ei tosiaan riitä, että kerran elämässään uskoo syntinsä anteeksi, vaan sitä pitää toistaa mieluummin liijan usein kuin liijan vähän.******

Minä olen pahoillani siitä yhdestäkin Vapahtajan ristiinnaulitsemiskerrasta, en missään nimessä haluaisi siitä toistoautomaattia, että Jeesus joka viikko takiani tapettaisiin. Osoittaisin mitä suurinta epäuskoa ja julkeutta, jos joka hetki epäilisin Jeesuksen lupausta olla minunkin pelastajani. Usko on muuten luja luottamus. Osoitatteko jatkuvalla "uskonuusinnallanne" luottamusta, vai mitä suurinta epäuskoa?

****Mutta vielä on vallalla sellainen usko, että niitä syntejä ei voi mielessäänkään uskoa anteeksi yksinään, vaan pitää olla laumassa, jossa Pyhä Henki on läsnä.*****

Jokaisen uskonratkaisu on henkilökohtainen, laumassakin. Ei niitä syntejä olla mielikuvituksessa anteeksi saatu, vaan Vapahtajamme Jeesuksen Uhriverellä.

****Jos haluaa uskoa kotonaan syntinsä anteeksi, niin se ei voi tapahtua kiikkustuolissa lehteä lukien, vaan pitää sanoa kuuluvalla äänellä jollekkin perheenjäsenelle, että tämä poika haluaa nyt uskoa, saarnaatko mulle anteeksi. Jeesuksen nimeessä ja veressä, usko....****

Et tuolla tavalla saa kuin kiroustuomion itsellesi evankeliumin muuttamisesta..

****Tämähän on tällainen "mantra," mutta haitanneeko tuo toimitusta.
    Minä uskon, että synnit saa anteeksi niin yksinään kuin toisen ihmisen lausumana.******

Haittaa se, teet ihmisestä itsellesi Jumalan

*****Eikähän siinä niin isoa eroa ole, minusta ainakin tuntuu vakuuttavammalta, kun sen toinen sanoo, kuin että tavallaan julistan itse itselleni synninpäästön.*****

Ihmettelen tuota välinpitämättömyyttäsi Jeesuksen Lunastustyötä kohtaan, itsessään ihminen ei mitään voi autuutensa eteen tehdä.

****Mutta seuroissa synnit saa anteeksi koko joukko yhdellä kertaa, ei tarvitse julistaa jokaiselle erikseen, niinkuin ennen oli tapana.
    Mutta vieläkin porukka uskoo sitkeästi, että ehtoolliselle polvistuttaessa on varminta pyytää henkilökohtaisesti papilta anteeksi, muuten se ei ole pätevä.
    No minä nyt en pyydä, kun uskon papin yhteisen siunauksen riittävän.*****

Jeesus lunasti kerralla niin ison joukon synnit, ettet voi käsittääkään. Koko ihmiskunnan synnit kautta-aikain.

Jatkuu seuraavassa viestissä..
  2. ****"Ja kun nämä olivat eroamassa hänestä, sanoi Pietari Jeesukselle: "Mestari, meidän on tässä hyvä olla; tehkäämme kolme majaa, sinulle yksi ja Moosekselle yksi ja Elialle yksi". Mutta hän ei tiennyt, mitä sanoi."***

Todellista valehtelua sinulta jälleen. Jeesus oli vielä ihmisenä ihmisten keskellä tuolloin, kokematta ristinkuolemaa. Tuo ei ollut mikään "ilmestys" ja mikä kaikkein tärkeintä, se tapahtui vuosia ennen Paavalin kokemusta.

Matteuksen evankeliumi:
    17:1 Ja kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin sekä Jaakobin ja hänen veljensä Johanneksen ja vei heidät korkealle vuorelle, yksinäisyyteen.

17:2 Ja hänen muotonsa muuttui heidän edessään, ja hänen kasvonsa loistivat niinkuin aurinko, ja hänen vaatteensa tulivat valkoisiksi niinkuin valo.
    17:3 Ja katso, heille ilmestyivät Mooses ja Elias, jotka puhuivat hänen kanssansa.
    17:4 Niin Pietari rupesi puhumaan ja sanoi Jeesukselle: "Herra, meidän on tässä hyvä olla; jos tahdot, niin minä teen tähän kolme majaa, sinulle yhden ja Moosekselle yhden ja Eliaalle yhden."
    17:5 Hänen vielä puhuessaan, katso, heidät varjosi valoisa pilvi; ja katso, pilvestä kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt; kuulkaa häntä."
    17:6 Kun opetuslapset sen kuulivat, lankesivat he kasvoilleen ja peljästyivät kovin.
    17:7 Niin Jeesus tuli heidän tykönsä, koski heihin ja sanoi: "Nouskaa, älkääkä peljätkö."
    17:8 Ja kun he nostivat silmänsä, eivät he nähneet ketään muuta kuin Jeesuksen yksinään.
    17:9 Ja heidän kulkiessaan alas vuorelta Jeesus varoitti heitä sanoen: "Älkää kenellekään kertoko tätä näkyä, ennenkuin Ihmisen Poika on noussut kuolleista."

***Jeesus ilmestyi monta kertaa Paavalille tuon Damaskon tien kokemuksen jälkeen.****

Haetko ne kohdat Raamatusta meidän nähtäväksemme?
  3. Ei ihminen pysty antamaan anteeksi, kuin hänelle henkilökohtaisesti tehdyt vääryydet.

Vl:t mitätöivät Jeesuksen ristinkuoleman käytännöllään, pahoin pelkään että se täyttää jo Pyhän hengen pilkan tunnusmerkistön..
  4. ******Olet lahjakas selittäjä, aivan Kesitaksen veroinen.
    Melperillä taas ei ole kovinkaan isoa sanavarastoa, niinkuin olemme täällä nähneet. Hänen teesinsä ovat jo auttamattomasti vanhentuneita.*******

Tämä vetää mietteliääksi, seuraava Raamatunkohta kertokoot tuntoni:

1.Korinttolaiskirje:
    1:1 Paavali, Kristuksen Jeesuksen kutsuttu apostoli Jumalan tahdosta, ja veli Soostenes
    1:2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
    1:3 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
    1:4 Minä kiitän Jumalaani aina teidän tähtenne siitä Jumalan armosta, joka on annettu teille Kristuksessa Jeesuksessa,
    1:5 että kaikessa olette rikastuneet hänessä, kaikessa puheessa ja kaikessa tiedossa,
    1:6 sen mukaan kuin todistus Kristuksesta on teissä vahvistettu,
    1:7 niin ettei teiltä mitään puutu missään armolahjassa, teidän odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestystä.
    1:8 Hän on myös vahvistava teitä loppuun asti, niin että te olette nuhteettomat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen päivänä.
    1:9 Jumala on uskollinen, hän, jonka kautta te olette kutsutut hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme yhteyteen.
    1:10 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.
    1:11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
    1:12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen."
    1:13 Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?
    1:14 Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
    1:15 niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
    1:16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
    1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
    1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
    1:19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi."
    1:20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
    1:21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
    1:22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
    1:23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
    1:24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
    1:25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
    1:26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
    1:27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
    1:28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
    1:29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
    1:30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
    1:31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra."