Vapaa kuvaus

Varattu täti-ihminen, joka höpötteli aikoinaan Miehen Logiikassa. Nyt poikkeaa joskus ihmettelemässä, missä tutut luuraa.

"Kaikki pitäisi tehdä niin yksinkertaiseksi kuin mahdollista, mutta ei yhtään sitä yksinkertaisemmaksi. " A.E.

Aloituksia

43

Kommenttia

13022

1. Jotain+kokemuksia.itsellä+on+ollut+näköjään+tapana+noin+kerran+viidessä+vuodessa+ottaa+sana+ero+esille.+Mies+ei+mielestäni+ole+sitä+sanaa+koskaan+käyttänyt.+Oma+kokemukseni+on,+että+ero-sana+on+tupsahtanut+suustani+sellaisella+hetkellä,+että+olen+ollut+henkisesti+aivan+poikki.+En+niinkään+parisuhteen+takia,+vaan+jos+esim.perheessä+on+ollut+muita+murheita.+Sitten+jos+mies+on+purkanut+kiukkuaan+minuun+ja+tuntunut+ettei+se+lopeta+enää+ja+koko+ajan+on+mennyt+överimmäksi+hänen+jutut+(kuvaavaa,+etten+muista+lainkaan,+mistä+on+ollut+kyse,+jostain+pikkujutusta,+josta+on+sillä+hetkellä+paisunut+hänelle+jo+äärettömän+ärsyttävä+jättimurhe),+niin+ajatus+siitä,+että+mies+vain+haihtuisi+ilmaan,+on+ollut+tosi+virkistävä.+Sitten+olen+sen+sanonut+ja+miehellä+on+pikkuhiljaa+mennyt+jakeluun,+mitä+se+nyt+sanoi,+monologinsa+aikana.+Olen+kyllä+juuri+sillä+hetkellä+tarkoittanut+sitä,+että+ero+olisi+minulle+helpotus,+mutta+kun+mies+on+rauhoittunut+ja+taas+normaali,+mieli+on+muuttunut.+Miehelle+se+on+ollut+sellainen+pysäyttävä+juttu+ja+silloin+se+on+viimeistään+tajunnut,+että+on+meuhkannut+turhasta+ja+syynä+hänellä+ollut+lähinnä+väsymys.+Kuten+itselläkin.+Aina+tuosta+ero-sanan+maininnasta+on+ollut+hyötyä.+Mies+on+muuttanut+käytöstään+ja+pyytänyt+anteeksi.+Silloin+vasta+hän+on+tajunnut+katsoa+asiaa+minun+näkökulmastani.+Mutta+eipä+tuota+ero-asiaa+kannata+alkaa+viljellä.+Jos+siitä+viikottain+puhutaan,+niin+se+muuttuu+sanahelinäksi,+niin+itsellä+kuin+toisellakin.Meillä+nuo+riitelytilanteet+on+varmaan+siksi+ongelmallisia,+kun+minun+ja+miehen+lapsuudenperheet+on+aivan+erilaisia+tässä+asiassa.+Molempien+vanhemmat+on+olleet+naimisissa+nuoruudesta+lähtien+tähän+päivään+ja+ihan+onnellisestikin.+Niin+ettei+erosta+kai+sen+enempää+ole+koskaan+puhuttu.+Mutta+riitelyt+on+perheissä+olleet+aivan+vastakohtia.+Kun+miehen+vanhemmat+riitelee,+se+on+äänekästä+suu+vaahdossa+huutamista+toisen+puheen+päälle+ja+sitten+kymmenen+minuutin+päästä+asia+on+loppuunkäsitelty+eikä+kumpikaan+enää+muista+koko+riitaa.+Mun+vanhemmat+taas+ei+riitele+oikeastaan+ollenkaan,+en+muista+koskaan+kuulleeni+tai+nähneeni+sellaista.+Ääntä+ei+koskaan+koroteta.Mutta+heillä+on+sellaista+sanatonta+vihjailua,+ehkä+vähän+marttyyriasennetta,+ainakin+äidillä,+jos+toinen+ei+ymmärrä+ja+kulmien+kohottelua.+Ei+kuitenkaan+mykkäkoulua.+Mykkäkoulu+on+itselle+ja+miehelle+molemmille+vieras+tapa+riidellä.+Ja+se+on+hyvä.++Joku+kaverini+on+sellaista+joskus+harrastanut,+ja+itse+en+tajua+sitä+ja+sen+ideaa+ollenkaan.
  2. Miksi+itki?:(
  3. Oisko+se+vaan+niin,+että+kaikki+ihmiset+ei+ole+viestittelijätyyppiä,+tänä+aikanakaan,+jolloin+paljon+sosiaalista+kommunikointia+tapahtuu+puhelimessa+ja+netissä.+Mulla+ei+ole+koskaan+ollut+kumppania,+joka+jaksaisi+hurjasti+viestitellä+tai+puhella+puhelimessa,+enkä+itsekään+ole+sellaisesta+välittänyt.+Ennen+näitä+deittisovelluksia+jne.+hommat+eteni+vaan+selkeemmin,+kun+joku+rimpautti+ovikelloa,+että+nyt+lähetään+ajelulle+saaristoon+tai+minä+tulin+nyt+käymään,+kun+susta+ei+eilen+mitään+kuulunut.+Siinä+sit+sen+heti+näki,+että+tuleeko+tästä+nyt+mitään,+vaan+paukautanko+oven+kiinni+nenän+edestä+ja+sanon,+emmää+ny+jaksa,+tule+ens+vuonna+uudestaan.Tollaset+sähköiset+laitteet+ja+niiden+piippailu+häiritsee,+kun+on+ajatus+kesken.+Mitä+sitä+edes+toisesta+tietää,+mitä+se+siellä+toisessa+päässä+puuhaa.+Viestittelee+kymmenen+böönan+kanssa+yhtä+aikaa+ja+selaa+samalla+tekniikan+maailmaa.(onko+sellaista+lehteä+vielä?:D)