Vapaa kuvaus

Varattu täti-ihminen, joka höpötteli aikoinaan Miehen Logiikassa. Nyt poikkeaa joskus ihmettelemässä, missä tutut luuraa.

"Kaikki pitäisi tehdä niin yksinkertaiseksi kuin mahdollista, mutta ei yhtään sitä yksinkertaisemmaksi. " A.E.

Aloituksia

43

Kommenttia

13022

1. Ihastuminen+ja+hullaantuminen+on+vähän+kuin+uusi+vuosi,+joulu,+vappu+ja+juhannus+yhtäaikaa.+Rakastuminen+taas+se+muu+aika+vuodesta,+iloineen+ja+suruineen.+Ei+kukaan+jaksa+jatkuvaa+uuden+vuoden+ilotulitusta.
  2. Itse+ajattelen+kokeneeni+kaikki+nuo+kolme+tunnetta.Hullaantuminen+on+nimensä+mukaisesti+hulluutta.+Sellaista+stalkkerimaista+sekoamista.+Eniten+sitä+oli+tietysti+nuorena,+oli+Duran+Duranit,+Dingot+ja+joku+opettajakin🙄+Myöhemmin+oli+joku+sellainen,+jolta+tuli+jo+sitten+vastakaikuakin,+jopa+enemmän,+kuin+mitä+itse+antoi.Silti+se+oli+jotenkin+epärealistista,+sellaista+mikä+ei+juuri+mitenkään+toteutunut.+Oli+kaikenlaisia+esteitä,+vaikkapa+se,+että+toinen+asui+tuhansien+kilometrien+päässä+tai+oli+varattu+tai+mitä+ikinä.+Hullaantumiseen+liittyy+epärealistisuus.+Tunne+on+valtavan+voimakas+juuri+siksi,+koska+kohde+on+syystä+tai+toisesta+saavuttamaton.+Ja+jos+kohde+muuttuu+sellaiseksi,+että+sen+voi+saavuttaa,+kiinnostuu+laimenee,+jopa+loppuu.+En+koe,+että+hullaantumisesta+voisi+syntyä+vuosia+kestävää+parisuhdetta,+joku+lyhyt+juttu+ehkä,+mikä+särkisi+sydämen,+jos+sen+ajattelisi+olevan+ikuista.+Mutta+kauniita+muistoja+siitä+voi+syntyä,+toki.Ihastuminen+voi+olla+alkusoittoa+rakastumiselle.+Mutta+se+voi+olla+myös+sitä,+että+ihastumiselle+on+tilaus.+Elämässä+on+tyhjä+aukko+joka+kaipaa+sitä+ihastumista+ja+siitä+tulevaa+energiaa.+Minä+olen+aika+herkkä+ihastumaan,+tavallaan.+Mutta+en+tavoittele+ihastumisen+kohteita.+Tiedän+yleensä,+että+olen+enemmän+ihastunut+ihastumisen+tunteeseen,+kuin+kohteeseen.Rakastuminen+on+sitä,+että+tuntee,+että+on+löytänyt+elämänsä+puuttuvan+palasen+ja+olisi+vaikea+jatkaa+elämää+ilman,+että+tämä+pala+on+paikoillaan+omassa+palapelissä.+Toinen+ihminen+erilaisuudellaan+ja+samanlaisuudellaan+täydentää+omaa+elämää+juuri+sopivasti.+Rakastumisiakin+voi+silti+olla+monta+elämässä.+Puuttuvan+palasen+voi+löytää+vielä+vanhainkodissa,+uskon+minä.