Vapaa kuvaus

Pohdiskelija, sivustatarkkailija Coctail: sisäisesti kristittyä&ulkoisesti maailmasta tartuntaa saanut Habitus: pienehkö (172), mutta sopusuhtanen Ikä: mieli nuorempi kuin numerot Harrastus:luonto, lukeminen, koti-illat, musan kuuntelu Luonne: ujo, kai?, mä ehkä pelkään enemmän sua kuin sä mua Omia teitään vaeltava lepattava sielunriekale, joka etsii elämää, totuutta ja jotain muutakin ja joka haveilee olevansa suuri-pieni soturi. Ihmisen on löydettävä tiensä ja tapansa kuinka sovittaa yhteen usko ja maallinen vaellus, sillä: Emme voi lähteä täältä ennenaikaisesti pois "Mä tunnen mun ystävän tiedän yrittää pysyä hän kolme vuodenaikaa täällä yli kesän. Oli kuumetta syntyessään sai oudon vian sydämeensä neljä tuulta rakensi sinne pesän" Joillekin vaan ystävyys on vaikeempaa kuin yksinäisyys... Ja synkät pilvilautat valuvat etelästä... tännekkö? Jos uskot, on olemassa käsikirjoitus; ajasta, maailmasta, ihmisistä... Ihminen ei tiedä koska hänen sielunsa vaaditaan pois! Etsin itseäni ja paikkaani tällä planeetalla. En ole sitä löytänyt, en tiedä löytänenkö sitä koskaan? Enkä myöskään kaltaisijani vaeltajia ole täällä maailmassa tavannut. Mihin tekin olette kadonneet? Lienenkö siis syntynyt väärään aikakauteen? Tai väärälle planeetalle? En tiiä mut joku sanoo... "Tunnet olevasi yksin keskellä mustaa maailmaa jokainen sun yrityskin olla iloinen vain masentaa. Älä silloin menetä uskoa parempaan huomiseen juuri sinun täytyy kulkea läpi tuskaisten hetkien kukaan muu ei voi sua auttaa, kukaan ei voinut mua: Olen kokenut tuskan masentavan elämänhaluni lannistavan aina voima rakastava on mut vapauttava" Lainaukset: -P- Positiivisuus on syvältä, mutta syvemmältä on nega.hapatus Ei kaikkea tarvii vakavasti ottaa Tsemppiä erityisesti niille vierailijoile, joilla elämä välillä tuntuu olevan enempi ja vähempi "hukassa", ajatuspohjasta riippumatta! Me kaikki olemme matkalla jonnekkin... tulevaisuuteen Ja mitä tulevaisuus tuokaan mukanaan? Kiitos kun tutustuit! Suosikkibändit/artistit: Pöllö, talitintti, hömötintti, kirjosieppo Suosikkileffat: Mad Maxit, Tanssii susien kanssa Lempikirjat: Raamattu, jännitys kuten Jack Higgins, aku Vapaa-aikanani: luontoon, lukemaan, lepäämään.. Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Profetia, yksinäisyys Katson tv:stä mieluiten: luonto-ohjelmat, elokuvia erityisesti jännitys Kotieläimet: villakoiria on aikas paljon nurkissa ja sängyn alla, mut on ne helppohoitosia En pidä: No ne hyttyset! Parhaat matkakohteet: lande Kotimaa: --- Koulutus: Ammattikoulu Ammatti: Muu Työskentelen: vaki duuni Siviilisääty: Sinkku Lapset: --- Messenger: [email protected] Hakusanat: Usko, yksinäisyys

Aloituksia

37

Kommenttia

428

1. osasit esittää mielipiteesi ja näkökantasi Danielista. Nyt mä ymmärrän entistäkin paremmin miksi Daniel on sulle historiaa.
    Silti ei mun näkökanta muutu. Edellisessä viestissäni jo sitä perustelinkin.

Jos tämä Korkeimpien pyhien kansa on kansakuntana ollut olemassa, niin hehän ovat olleet väärässä, jos he ovat ottaneet tuon nimen itselleen, jotta ennustus toteutuisi.
    Ennustus ei toteutunut sillä: "..Korkeimman pyhät saavat valtakunnan ja omistavat valtakunnan iankaikkisesti-iankaikkisesta iankaikkiseen". Dan.7:18
    Eivät tainneet kauaa valtakuntaansa omistaa.

Samoin vois taas toistaa mitä jo aiemmin sanoin eli kohdat Dan.7:8-14 mutta en jaksa kirjottaa koko lafkaa. Sen sijaan tiivistettynä:

* Oikeus istui tuomiolle ja kirjat avattiin

*taivaan PILVISSÄ TULI IHMISEN POJAN KALTAINEN; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö

*Ja HÄNELLE ANNETTIIN VALTA, KUNNIA JA VALTAKUNTA!

*Ja KAIKKI KANSAT, KANSAKUNNAT JA KIELET PALVELIVAT HÄNTÄ!

*HÄNEN valtansa on iankaikkinen valta, JOKA EI LAKKAA!

*HÄNEN valtakuntansa on valtakunta, joka EI HÄVIÄ!

Toisin sanoen Daniel 7 luvun neljäs peto ja siihen liittyvä tuomio ja IKUINEN VALTAKUNTA on toteutumatonta minulle.
    Samoin 12 luku, siellä kun puhutaan sitten taas ylösnousemuksesta.
    Eikä ylösnousemusta ole tapahtunut kansojen osalta.

Sitten viittaat Dan7:25 ja Ilm.12:13 kohtiin ja toteat "Ja sitten!!! Johannesta viedään", niin en mä näe noissa tapahtumissa mitään yhtäläisyyttä, paitsi kesto on sama 3,5 v. mutta ei niillä muuten yhteistä ole.

Adios!
  2. "- Miten Danielin kirjassa neljänteen petoon on liitetty ,"viimeinen tuomio"?"

Kun luetaan 7:7-14, siinä kun kuvataan neljättä petoa, niin näky jatkuu suoraan pedon kuvailusta valtaistuinten asetteluun (jakeet 8-10).

"...Ja katso, sillä sarvela oli silmät kuin ihmisen silmät ja suu joka herjaten puhui.

Minun sitä katsellessani valtaistuimet asetettiin ja Vanhaikäinen istuutui.
    Hänen vaatteensa olivat valkeat kuin lumi
    ja hänen päänsä hiukset kuin puhdas villa.
    Hänen valtaistuimensa oli tulenliekkejä
    ja sen pyörät oli palavaa tulta.

Tulivirta vuoti, se kävi ulos hänestä; tuhannen tuhatta palveli häntä
    ja kymmenentuhatta kertaa kymmenentuhatta
    seisoi hänen edessään.
    Oikeus istui tuomiolle ja KIRJAT avattiin".

En millään jaksa usko, että tuo kuvaus olisi kertomus maanpäällsistä "Korkeimman pyhät" ihmisistä, jotka tuomitsee. Vaan kyse on jostakin suuremmasta.

Lisäksi unen selityksessä jae: 27 puhutaan iankaikkisesta "valtakunnasta", ei hetkellisistä maanpäällisistä valtakunnista, joita on tullu ja menny.
    "Ja kaikki vallat palvelevat häntä ja ovat hänelle alamaiset".

Sen sijaan Danielin kirjan kakkosluvussa puhuttavista neljästä valtakunnasta (kuvapatsas näky)on mun mielestä kaikki ne olleet ennen Jeesuksen syntymää.

Mielestäni ne neljä valtakuntaa on eri valtakuntia, kuin seiska luvun valtakunnat. Koska ne kertonevat Babylonian valtakuntien vaiheista ekan kuvauksen alkaessa Nebukadnessarin valtakunnasta, joka oli siis Babylonian kunkku ja Jerusalemin tuhoaja 586 eKr.

Väitellään taas joskus...
  3. tarvitse selittää Danielin kirjaa, sillä olen lukenut sinun selityksiä eri ketjuista.
    Tuo sinun ja myös monen kristityn lempikohta 9:24-27 vuosiviikoista ei ole milloinkaan kolahtanut minuun niin, että kokisin sen olevan tulevaisuutta.

Olen joskus miettinyt, että sopisiko se 2000 v.taakse Jeesukseen, voideltuun messiaaseen. Sen sä sanoit joku viikko sitten ettei sovi, vaan on joku muu voideltu "ylipappi" n.165 eKr.
    Ja voi olla, että niin onkin.

Tuossa Dan.9 luvussahan Daniel on huomannut Jeremian kirjoituksista Jerusalemin olevan rauniona 70 vuotta ja nyt Daniel rukoilee armahdusta kansalleen. Silloin Daniel saa vastauksen rukouksiinsa kuinka tuolloin Jerusalem on taas elpyvä, kunhan viimeinen mutta raskas vuosiviikko on mennyt.

Sitä mä en tiedä tarkoittaako yksi vuosiviikko yhtä vuotta? Jos yksi vuosiviiko tarkoittaa 7 vuotta, niin silloinhan tuossa olis kyse peräti 490 vuoden ajan jaksosta. Ja silloin mentäisiin Danielin ajasta aina lähelle Jeesuksen syntymää!
    Mulle outo termi tuo "vuosiviikko".
    Mutta yhtä kaikki historiaa silti!

Danielin kirja kiinnostaa mua sen verran että siinä on toteutumatonta ennustusta luku 12 ja mielestäni myös se neljäs peto, jonka sä sanot olevan se Antiokos Epifanes. Se on ihan ymmärrettävä selitys, koska hänen tosiaan sanotaan häpäisseen Jerusalemin temppelin Zeus jumalan kuvalla.
    Mä vaan en usko, että Epifanes olisi neljäs peto, koska siihen neljännen pedon yhteyteen on Danielissa liitetty sanoma viimeisetä tuomiosta. Se taas on sitä toteutumatonta ennustusta ja kaiken huipuksi Daniel on kirjoitettu Epifaneen tuhon jälkeen 165 eKr.
    Miksi he olisivat kirjoittaneet toteutumattoman ennustuksen neljännen pedon yhteyteen, jos se Epifanes oli jo Danielia kirjoitettaessa tuhottu?
    Epäloogista!

Raamattua ei mun mielestä voi kokonaisuudessaan lukea kuin romaania, koska siellä on juuri noita ennustuksia tavallisen kerronnan välissä. Esimerkkinä juuri tuo Daniel tai se Jesaja 17 Damaskon hävitys, jota ei liene tapahtunut. Samoin UT:n puolelta esim. Jerusalemin hävitys 70v.

Vielä sen verran tuosta vuosiviikosta, niin ilmeiseti muutamalla saarnamiehellä on suomenmaalla ollut ja on iso rooli, että se vaan jatkaa elämistään. Ja se on iskostunut monen sielun syövereihin.
  4. siis mihinkään Raamatun ennustukseen?
    Tulee mieleen tuo Jesajan 17 ennustus " Katso Damasko poistetaan kaupunkien luvusta ja luhistuu raunioiksi".
    Sanovat siitä, että se on niitä ennustuksia jotka eivät ole vielä tähän päivään mennessä toteutuneet.
    No en toivo että se toteutuu, koska se tarkoittaisi aikas monta kuollutta, mutta jos se toteutuisi voisi se herättää/palauttaa joissakin ihmisissä uskon Raamattuun.
  5. tämä sitä ikuista kissan hännän vetoa. Eli asioita voi tulkita monella tapaa...

Mutta:
    ""Marttyyrit virkoavat, kun heidän täysilukunsa tulee täyteen.
    Marttyyrit ja seurakunta hallitsevat 1000 vuotta.
    Muut kuolleet nousevat vasta valkean valtaistuimen tuomiolle kuulemaan kadotustuomion tuhannen vuoden päästä.""

Marttyyrit virkoaa, siitä ollaan vissiin samaa mieltä. Sen sijaan virkoaako muutkin elämän kirjaan kirjoitetut ekalla? Itse olen luullut näihin päiviin asti et joo, kyllä nekin herää ekalla kerralla. Mutta nyt kun on tullut luettua enemmän, niin en olekkaan niin varma sillä: "Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja KAIKKI ENKELIT hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
    Ja hänen eteensä kootaan KAIKKI kansat ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
    Ja hän asettaa lampaat oikealle puolen, mutta vuohet vasemmalle."Matt.25:31-33
    Ja kun tätä sanomaa tarkastellaan tokan tuomion valossa:"Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet seisomassa valtaistuimen edessä ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on ELÄMÄN kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan."Ilm.20:12
    Samoin luvun lopussa: "Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen"
    Näissä kahdessa viimmeisessä lainauksessa on siis kyse siitä toisen tuomion ajankohdasta ja kyllä mun mielestä silloin on se "lampaiden ja vuohien" erottelu vasta siinä tokassa.
    Itse mietin myös että, jos tässä tokassa olis kyse niiden ihmisten erottelusta, jotka ei oo ikinä kuullu mitään Jeesuksesta, mutta ovat eläneet niin, että olisivat kirjoitetut elämän kirjaan. Sanotaanhan tuossa et kukin erotellaan tekojen mukaan.
    Mut ehkä kuiteskii kaikki on eroteltavina?

Mutta keitä ne 144000 sitten hallitsisivat 1000-vuotis kaudella?
    Pyhien leiriä sanoo ilmestysk. mutta se keistä se leiri muodostuu, niin olisi kyllä loogista ajatella kaikkia pelastettuja, eli ne Ilm.7.9:ssä mainittu joukko. Mutta kun sen sanotaan olevan "suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea,kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä", niin mielestäni ne paremmin sopii niihin, joista puhutaan toisen tuomion kohdalla.
    Ei kai tämä suuri joukko (ainoat pelastetut)ahtaudu Jerusalemin ympäristöön tuhanneksi vuodeksi.
    Voisiko tuo pyhien leiri olla ne "kaikki enkelit", joista Matt.25:31 puhuu? tai jäljelle jääneet pakanakansat?
    Täysin selkeää vastausta ei taida olla.

Kirjoitin isolla alkuosaan "kaikki enkelit" myös siksi, koska muistelen sinun jossakin aiemmassa ketjussa kyselleen et ketkä sieltä sitten tulisi Jeesuksen kanssa ellei Pyhien seurakunta? Vastaus on se "kaikki enkelit".

En ole innostunut tuosta seitsämän vuoden vaivan aika opista tai 7 vuosiviikko opista kun ei siitä ole selkeää puhetta kuin Danielissa. Mä en ole ollenkaan varma että Danielin 9 luku olisi yhä tulevaisuutta (tai se 7 vuotta siinä).
    Noin 7 vuoden jakso kyllä saadaan kun lasketaan ne kaksi säkkipukuista todistajaa, jotka profetoi 1260 pv. ja Pedon valtakausi 3,5 v.,mutta onko se mikään vaivan aika?

Sitten jos Jeesus ja monet profeetat ja kristityt ovat joutuneet vainottaviksi ja teloitettukin, niin ei Pedon valtakaudelle matkaavat ihmiset ole sen suurempia, että ne pelastettaisiin ennen aikojaan. Ei ole palvelija Herraansa suurempi!

Lopuksi tuli mieleen..,jos kuuntelet ahkerasti tiettyjä saarnamiehiä, niin mieti onko heidän puheet todella totta.
    Kuuntelen itsekin joskus esim. tuota L.Melleriä, mutta en silti jaa hänen käsityksiä kaikista asioista, vaikka Patmos henkilöt tekeekin paljon myös hyvää!
  6. asia kirjoitetaanko "sukupolvi" vai "sukukunta". Sukukunta polveutuu yhdestä kantaisästä tai joka muodostaa heimon, kansan tms. Eli se sisältää sekä kuolleet että elossa olevat ihmiset toisin kuin sukupolvi on nyt elossa olevat ihmiset.

Sitten kääntäjät on voineet kääntääkin oikein alku textejä mutta alkuperäinen kirjoittaja on kirjoittanut väärin. Niin kuin todettu on tuolloin odotettiin Jeesuksen paluuta esim.enisimmäisen tess.kirjeen lopusta saa kuvan että he ovat odottaneet paluuta jo silloin.
    Ehkä tuo odotus on saanut kirjoittajatkin kirjoittamaan tämä "sukupolvi ei katoa", kun ovat odottaneet paluuta pikaisesti.

Markus on kirjoitettu Jerusalemin temppelin hävityksen aikoihin ja on vanhin evankeliumi. Se ei silti tee siitä vielä historian kirjaa temppelin hävityksen tapahtumiin-nähden, sillä ensimmäiset Jeesuksen puheiden kokoelmat ovat syntyneet jo 10 vuotta kuolemansa jälkeen. Markus on vain ekana koonnut kaikki puheet yhteen vasta n.70 jKr.

Se on jo tullut useaan otteeseen todettuakin, mutta todetaan se taas, että on ikävää kun ihmiset tehtailee lähtö päiviä. Raamatussakin se selkeesti lukee, ettei sitä päivää voi kukaan muu tietää kuin Isä, mutta kyllä vaan tietäjiä tuntuu olevan ja siten he kumoavat Raamatun, siis Jeesuksen sanat. Onnetonta.
    En tiiä kuin moni on käynyt katsomassa tuota N. Paasivaaran "maalmanloppu odotettavissa aivan kohta pian" sivustoa? Vaikka se on kenties loukkaavakin joillekin, mutta on se myös opettavainenkin siinä mielessä, et kuinka herkkäuskoisia ihmiset ovat.
    Pitäis kuitenkin elää tätä päivää ja tässä hetkessä, eikä fantasia maailmassa.
    Onko ihmisten aivoissa joku odotuskello, kun niin moni oottaa jotakin vai mikä saa ihmiset näkemään heti jotain lopunajan merkkejä, jos maailmalla jotain tapahtuu?

Lopuksi, tuli mieleen et oot sä juutalaisuuteen taipuvainen, kun tykkäät enemmän tuosta Vanhasta testamentista?
  7. en näe sitä mitä sinä näet, eli en silti ymmärrä miksi juuri eka maailmansota olisi se merkittävä tapahtuma, josta viimeisen sukupolven laskeminen alkaisi. Sotia on ollut ennenkin. Toki britit vapautti Jerusalemin 1917, josta sitten Israelin matka kohti itsenäisyyttä lienee alkanut.

Muutoin oli kiintoisaa lukea että sijoitat tuon Danielin kirjan viimeisen vuosiviikon Jerusalemin temppelin hävityksen ajalle (70 jKr). Samoin Dan.9:26 "kaupungin ja pyhäkön hävittäjä saa itse loppunsa tulvassa" olisi temppelin hävittänyt ja Juutalaisia vainonnut Titus. Itse olen myös miettinyt et voisko tuon kohdan tapahtumat olla Jeesuksen ajan tapahtumia siinä kun puhutaan myös voidellusta, joka sitten tuhotaan.

Kakkos ja kolmoskohdat, jotka mainitsit, tapahtuu mun mielestä ennen tuhatvuotista valtakuntaa. Siis suuret luonnonmullistukset ym. esim.Ilm.16:18.