Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: panssarijääkäri

Aloituksia

12

Kommenttia

3652

1. "Te ateistit ette pidä sitä edes mahdollisena."

Kyllä pidän periaatteessa mahdollisena että voi olla jokin korkeampi voima. Se, etten usko jumaliin tai korkeampiin voimiin, ei ole minulle dogmi, vaan johtopäätös, jonka olen tehnyt näytön puutteen perusteella. Olen valmis muuttamaan kantaani jos näyttöä ilmenee.
  2. "Bakteeriatasolla on oltava tietoisuus"

Miten niin? Jälleen kerran heität väitteen perustelematta sitä mitenkään.

"ja se on ."

Onko sinulla mitään näyttöä tälle väitteelle vai onko kyse vain sokeasti uskosta sen olemassaoloon?

"Kaikki elävät organismit on älyllisiä."

Vai niin. Tämä tieto mullistaa biologiantutkimuksen.
    Harmi vain ettei sinulla ilmeisesti ole antaa perusteita väitteellesi.

"Se on vielä paljon kehittyneempi kuin uskommekaan."

Tällaiset väitteet ovat tyhjää sanahelinää, jos niiden tueksi ei ole mitään näyttöä.

"Mikään tässä Luomakunnassa ei elä tai toimi ilman suunnitelmallista älyä ja sen älyn on antanut kaikelle Luoja."

Edelleenkin on toteennäyttämättä että maailma olisi luotu, että kaikki tarvitsee suunnitelmallisen älyn toimiakseen tai että olisi Luoja, joka sellaisen antaa. Perusteet vain sokeaa uskoasi sokealla uskolla.

Miten harmillista, unohdit vastata kysymyksiin;
    Mikä on oikea tapa kysyä kysymyksiä Jeesukselta ja miten Jeesus toimittaa vastaukset?
    Jos kerran Jeesus vastailee kysymyksiin, niin mikset sinä itse kysy Jeesukselta vastausta niihin kysymyksiin, joihin olet jättänyt vastaamatta, ja sitten välitä Jeesuksen vastausta meille muille
    Miten maailmasta tai ihmisestä voi vetää sen johtopäätöksen että on olemassa Jumala?
    Tarkoitatko sinä että bakteereillaon A tietoisuus ja äly ja että B ne kykenevät jotenkin yhdessä päättämään että niiden kanta muuttuu vastustuskykyiseksi jollekin lääkkeelle? Muuttuuko bakteerikannan perimä tässä yhteydessä?
  3. "Kun joku on elävä niin mukana on älyä."

Eikä ole. Ellet sitten tarkoita älyllä jotain muuta kuin sen sanakirjamääritelmää tai vastaavaa: "kyky ajatella ja selvittää asioiden ja tapahtumien riippuvuussuhteita ja sisäisiä yhteyksiä". Olisi kohteliasta mainita asiasta, jos käyttää sanoista eri merkityksiä kuin mitä niillä yleensä tarkoitetaan.

"Jos sinä olet auton ratissa ja näet että seinä tulee eteesi niin :MITÄ SINÄ TEET??"

Käännyn toiseen suuntaan tai pysäytän, riippuen tilanteesta.

Mutta kysymykseni koski eliökantoja, ei eliöyksilöitä. Esim. minä en voi päättää että saan ominaisuuden, joka antaa minulle vastustuskyvyn johonkin myrkkyyn tai tautiin ilman lääkkeitä tai vastamyrkkyjä tms. Ja minulla on hermosto ja aivot, joita bakteereilla ei ole, joten vertaus ei toimi siinäkään.

Tarkoitatko sinä että bakteereillaon A tietoisuus ja äly ja että B ne kykenevät jotenkin yhdessä päättämään että niiden kanta muuttuu vastustuskykyiseksi jollekin lääkkeelle? Muuttuuko bakteerikannan perimä tässä yhteydessä?

"Haluatko vastata ?"

Kyllä, koska olen täällä keskustelemassa ja kysymyksiin vastaaminen on oleellinen osa keskustelua. Huomaatko, ei se tämän vaikeampaa ole.

Kovin harmillista, unohdit vastata kysymyksiin;
    Mikä on oikea tapa kysyä kysymyksiä Jeesukselta ja miten Jeesus toimittaa vastaukset?
    Jos kerran Jeesus vastailee kysymyksiin, niin mikset sinä itse kysy Jeesukselta vastausta niihin kysymyksiin, joihin olet jättänyt vastaamatta, ja sitten välitä Jeesuksen vastausta meille muille
    Miten maailmasta tai ihmisestä voi vetää sen johtopäätöksen että on olemassa Jumala?
  4. "Ihminen on elävä .Se tarkoittaa kaikkea mitä ihmisessä on ."

Niin. En näe mitä tarvetta tällaisten itsestäänselvyyksiä hokemiselle on.

"Bakteeritkin on eläviä"

Niin, ja evoluutio vaikuttaa niihin siinä missä muihinkin eliöihin. Mutta jos evoluutiota ei ole, ei ole myöskään mitään selitystä sille miten bakteerin annat tulevat vastustuskykyiseksi lääkkeille.

"Kaikessa näkyy Jumalan käden jälki."

Unohdit kokonaan perustella väitteesi. Miten "kaikkea" tarkastelemalla voi tulla siihen johtopäätökseen että Jumala on sen tehnyt? Hoet vain että maailma todistaa Jumalasta mutta sinulla ei näytä olevan aavistustakaan siitä, miten se sen todistaa.

"Tämä kaikki on jo todettu myös tiedemaailmassa vaikka se ei ole mikään mittari."

Mihin tutkimukseen tai tutkimuksiin viittaat? Et varmaankaan halua liittyä niiden lukemattomien kreationistien joukkoon, jotka ovat valehdelleet että on muka kreationismia tukevia tutkimuksia, joten varmasti osaat kertoa miten tiedemaailmassa nuo asiat on todettu.

Voitko nyt vihdoin paljastaa, että miten sinun mielestäsi bakteerikanta tulee vastustuskykyiseksi jollekin lääkkelle? Taikooko Jumala sen vastustuskyvyn vai miten se tulee?

"Jumalan Luomakunta on UPEA."

Ensin pitäisi vaan odottaa että maailma on luotu ja että tuo luoja olis juuri se jumala, jota sinä mainostat. Nyt väitteensä perustuu vain sokeaan uskoon.

"Ota sinäkin lakki pois päästä ja kumarra Jumalaa niin kerrankin teet viisaasti."

Mitä minun käytännössä tulee tehdä?
  5. "Koko Luomakunta on todiste Jumalasta"

Miten "luomakunnasta" voi vetää sen johtopäätöksen, että on olemassa Jumala? Olen kysynyt tätä lukemattomilta uskovilta, jotka ovat väittäneet että maailma tms. on todiste Jumalasta, mutta kukaan ei ole koskaan osannut perustella että miten.

"mutta kuten sanottua ei helmiä sioille."

Eli sinulla ei ole antaa mitään selitystä ja pakenet sen sijaan että kävisit keskustelua perustelemalla väitteesi. Tämä on keskustelupalsta, joten ei ole mitenkään kohtuutonta olettaa että olet valmis keskusteluun.

"Todisteita riittää eikä vähempänä ihminen."

Jälleen jätit kokonaan perustelmatta, että miten ihminen on todiste.

Unohdit vastata kysymykseen:
    Todistaako esim. muslimien ja hindujen usko, tietämys ja TUNNE heidän uskomustensa paikkansapitävyydestä? Jos ne eivät ole todiste muiden uskontojen kohdalla, miksi ne olisivat todiste kristinuskonkaan kohdalla?