Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

144

Kommenttia

13835

1. Onko+helvetti+jo+olemassa?Missä?
  2. Eikö?
  3. Et+pysy+kontekstissa.+Kirjoitin,+että+VT+on+kirjoitettu+vain+Israelille,+UT+myös+suurimmalle+osalle,+mutta+sen+sanoma+levisi+Jeesuksen+luvalla+Nahkurin+katolta+kaikelle+kansoille,+alkaen+Gorneliuksesta.Kontekstin+tajuaminen+on+kaiken+A+ja+O,+hermeneutiikassa.Jeesus+puhui+vain+juutalaisille,+etupäässä+fariseuksille,+että;+”ettekö+tunne+kirjoituksia”+asia+mitä+Hän+ei+koskaan+sanonut+pakanoille,+mutta+UT;ssa+kerrotaan,+että+joka+menee+yhdessäkään+kohdassa+lain+alle,+on+vastuussa+kaikista+kohdista.+Niitä+on+618+kappaletta?Kenelläkään+muulla+kansalla+ei+ollut+yksiarvoista+Jumalaa,+Abrahamin+ja+Jaakobin+Jumalaa.+He+lanseerasivat+Jumalan,+sekä+myös+Jeesuksen+kaikelle+maailmalle.Totta+kai+juutalaiset+ja+israelilaiset+voivat+omia+oman+kirjansa.+Heillehän+VT+Siionin+vuorella+annettiin?+Ei+siellä+ollut+yhtään+pakanaa.Samoin+Jesaja+sanookin+profetian;+”Minä+pannen+(Jumala)+kaikki+lakini+niin+syvälle+kansani+sydämeen,+ettei+pakanat+sitä+ymmärrä.+Jes+30/31.Jumala+sanoo+Raamatussa+yli+120+kertaa,+että+Israel+on+”minun+kansani”,+pakanoista+Hän+ei+puhu+mitään.Jeesus+taas+on+ristillä+sovittanut+”vain+omiensa+pelastamisen”,+kaikkien,+jotka+tunnustavat+Hänet+ihmisten+edessä+Herraksi+ja+lupaavat+seurata+Häntä,+sekä+myös+seuraavat.Evankeliumeista+se,+että+Matteus+ja+osa+Markusta+on+kirjoitettu+vain+juutalaisille,+muut+ovat+yleisiä.Tähän+koskee+myös+se,+että+on+Jeesuksen+oma,+on+myös+osallinen+evankeliumiin,+joka+on+Jeesus,+Messias+itse.Kristityt+on+hyvä+”tuntea+kirjoitukset”.+Minulla+on+juuri+menossa+eräässä+paikassa+n.+2vuoden+pituinen+Raamattutunti+opetus,+VT;n+tuki+UT;hen.Ei+nämä+asiat+uusia+minulle+ole.Kerrotko+missä+sanotaan,+että+psalmit+kuuluvat+kristityille?Ne+ovat+kyllä+hyvää+hengenravintoa,+mutta+juutalaiset+ovat+sen+mahdollistaneet,+ei+sitä+Jumala+sano+missään.Kristittyjähän+voi+olla+pakanoiden+lisäksi,+myös+Israelissa,+sekä+Juudassa.Hieman+kornia+sekoittaa+luterilaista+muotomenoa,+heillä+on+omat+kotkotuksensa,+vailla+todellista+vastavuorovaikutusta.