Kuinka kauan huolet painavat mieltäni ja sydäntäni jäytää tuska? Kuinka kauan viholliseni ovat voitolla? Katso minun puoleeni ja vastaa minulle, Herra, Jumalani! Ps. 13:3-4
Huolet painavat mieltäni
51
636
Vastaukset
- Turvataan
Luetaan psalmi loppuun: Ps. 13:8. Mutta minä turvaan sinun armoos: minun sydämeni riemuitsee, ettäs niin mielelläs autat: minä veisaan Herralle, että hän minulle niin hyvästi tekee.
Muuten oikein, mutta tee parannus ja huuda avuksesi Jeesusta.
Jumala on antanut kaiken vallan Hänelle, Hän kuulee ei Jumala.- exvapari
Sinulle avautuu kovin rajoittuneesti tuo valta.
1.Kor.15:25 Kristuksen on näet määrä hallita, kunnes hän on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle.
Mark. 12:36 Daavid itse on Pyhän Hengen innoittamana sanonut: -- Herra sanoi minun herralleni: Istu oikealle puolelleni. Minä kukistan vihollisesi, panen heidät jalkojesi alle.
Hepr. 2:8
panit kaiken hänen valtansa alle. Jumala siis antoi ihmisen valtaan kaiken, hän ei jättänyt mitään tälle alistamatta. Vielä tosin emme voi havaita, että kaikki olisi hänen vallassaan.
Rakennat kehitelmiäsi oman vajavaisen ymmärryksesi varaan.
Jumala on Pojalleen luvannut kaiken vallan, kunnes Hän alistanut kaikki paitsi Itsensä.
Room.8:15 Te ette ole saaneet orjuuden henkeä, joka saattaisi teidät jälleen pelon valtaan. Olette saaneet Hengen, joka antaa meille lapsen oikeuden, ja niin me huudamme: "Abba! Isä!" exvapari kirjoitti:
Sinulle avautuu kovin rajoittuneesti tuo valta.
1.Kor.15:25 Kristuksen on näet määrä hallita, kunnes hän on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle.
Mark. 12:36 Daavid itse on Pyhän Hengen innoittamana sanonut: -- Herra sanoi minun herralleni: Istu oikealle puolelleni. Minä kukistan vihollisesi, panen heidät jalkojesi alle.
Hepr. 2:8
panit kaiken hänen valtansa alle. Jumala siis antoi ihmisen valtaan kaiken, hän ei jättänyt mitään tälle alistamatta. Vielä tosin emme voi havaita, että kaikki olisi hänen vallassaan.
Rakennat kehitelmiäsi oman vajavaisen ymmärryksesi varaan.
Jumala on Pojalleen luvannut kaiken vallan, kunnes Hän alistanut kaikki paitsi Itsensä.
Room.8:15 Te ette ole saaneet orjuuden henkeä, joka saattaisi teidät jälleen pelon valtaan. Olette saaneet Hengen, joka antaa meille lapsen oikeuden, ja niin me huudamme: "Abba! Isä!"Lääkärille selitellään.
Kirjoitat muiden ihmisten näkemyksistä, mutta Jeesus iste sanoo;
Matt. 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Ja tämä on vahvistettu Dan 7, 14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä
Mainitsemiasi kohteita ei ole vaihvistettu VT;ssä.
Se kertoo mikä on vahvin sanoma.- Tietotuusjaelämä
Kesitas kirjoitti:
Lääkärille selitellään.
Matt. 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Ja tämä on vahvistettu Dan 7, 14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä
Se kertoo mikä on vahvin sanoma.Pojan valta ei ole ikuinen. Hänen alistetaan Isän valtaan ja Hän ilmoittaa uuden nimensä. Mutta niin kauan kuin viimeinenkin tehtävä on suorittamatta hänellä on kaikki valta. Sen on Isä antanut Pojalle. Muutenhan valtaa ei olisi.
Niin Raamattu sanookin, asia jonka olisit voinut laittaa näkyviin;1. Kor. 15:24
Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman
Vahvistus; Dan 2;44 "Noiden kuninkaiden aikana on taivaan Jumala pystyttävä valtakunnan, joka ei ikinä tuhoudu, eikä sitä valtakuntaa anneta toiselle kansalle. Se murskaa lopullisesti kaikki nuo valtakunnat, ja se pysyy ikuisesti
JUmalan valtakuntaahan Jerusalemissa johtaa Jumala. Ei ihminen.Kesitas kirjoitti:
Niin Raamattu sanookin, asia jonka olisit voinut laittaa näkyviin;1. Kor. 15:24
Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman
Vahvistus; Dan 2;44 "Noiden kuninkaiden aikana on taivaan Jumala pystyttävä valtakunnan, joka ei ikinä tuhoudu, eikä sitä valtakuntaa anneta toiselle kansalle. Se murskaa lopullisesti kaikki nuo valtakunnat, ja se pysyy ikuisesti
JUmalan valtakuntaahan Jerusalemissa johtaa Jumala. Ei ihminen.Jäi sanomatta, Häneltä EI oteta valtaa pois, vaan Hän luovuttaa sen isälleen, kun hommat on tehty.
- Tietotuusjaelämä
Kesitas kirjoitti:
Jäi sanomatta, Häneltä EI oteta valtaa pois, vaan Hän luovuttaa sen isälleen, kun hommat on tehty.
Se tarkoittaa sitä ettei kaikkea valtaa Jeesuksella enää sen jälkeen ole. Isä on sen jälkeen kaikki ja kaikissa.
- exvapari
Kesitas kirjoitti:
Lääkärille selitellään.
Se kertoo mikä on vahvin sanoma.Tässä selittelijälle vahvaa sanomaa.
Joh. 20:23
Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi. - Tietotuusjaelämä
exvapari kirjoitti:
Tässä selittelijälle vahvaa sanomaa.
Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi.Sen Jeesus sanoi määrätyille opetuslapsilleen. Mutta kirkko ja lestat ovat ottaneet itse itselleen sellaisen vallan jota heillä ei ole. Siis kun saarnamies tai pappi julistaa tuon jakeen perusteella syntejä anteeksi niin se on pelkkää humpuukia.
Tietotuusjaelämä kirjoitti:
Se tarkoittaa sitä ettei kaikkea valtaa Jeesuksella enää sen jälkeen ole. Isä on sen jälkeen kaikki ja kaikissa.
Näinkin voidaan sanoa, mutta Paratiisia (Jonka Kerho luulee olevan Taivaassa) Jerusalmissa johtaa Kolimiyhteys, Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Seuraavana on Istaelin Heimojen vahimmat, 24 kpl.
Jne.exvapari kirjoitti:
Tässä selittelijälle vahvaa sanomaa.
Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi.Kerro yksikään ihminen, joka on toiselle synnit anteeksi antanut, tai kieltänyt Raamatussa.
Tämä on vain sitä Kerhon ylemyyden tunnetta, yli Jeesuksen, joka on sen tehnyt pari tuhatta vuotta sitten.
Noin metsässä ei ole juuri muut, kun Jehovan Todistajat ja Te.Tietotuusjaelämä kirjoitti:
Sen Jeesus sanoi määrätyille opetuslapsilleen. Mutta kirkko ja lestat ovat ottaneet itse itselleen sellaisen vallan jota heillä ei ole. Siis kun saarnamies tai pappi julistaa tuon jakeen perusteella syntejä anteeksi niin se on pelkkää humpuukia.
Sehän katolisen kirkon mantra, joka vie kadotukseen Jeesuksen (Jumalan) pilkkana.
He eivät kunnioita yhtään Jeesuksen yksinään tekemäänsä työtä.
Taloudessahan Kerho on onnistunut. Se kävelee Kunnan, ja kaupungain hallituksien yli ja on polleva. Maat lunastetaan heidän rakennuksiulleen, vaikka puistoista.- exvapari
Kesitas kirjoitti:
Näinkin voidaan sanoa, mutta Paratiisia (Jonka Kerho luulee olevan Taivaassa) Jerusalmissa johtaa Kolimiyhteys, Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Seuraavana on Istaelin Heimojen vahimmat, 24 kpl.
Jne.Vapaakirkkolaisen Raamatusta puuttuu.
Apt.13:
38 Olkoon siis teille tiettävä, miehet ja veljet, että hänen kauttansa julistetaan teille syntien anteeksiantamus
39 ja että jokainen, joka uskoo, tulee hänessä vanhurskaaksi, vapaaksi kaikesta, mistä te ette voineet Mooseksen lain kautta vanhurskaiksi tulla. - tarjollasinullekin
Kesitas kirjoitti:
Sehän katolisen kirkon mantra, joka vie kadotukseen Jeesuksen (Jumalan) pilkkana.
He eivät kunnioita yhtään Jeesuksen yksinään tekemäänsä työtä.
Taloudessahan Kerho on onnistunut. Se kävelee Kunnan, ja kaupungain hallituksien yli ja on polleva. Maat lunastetaan heidän rakennuksiulleen, vaikka puistoista.Koetapa Kesitas kuunnella suviseurapuheita, joissa kirkastetaan Kristusta ja julistetaan syntien anteeksiantamusta, jotta saisit rauhan sydämeesi ja tuottaisit kirjoituksissasi jotain hyvää.
exvapari kirjoitti:
Vapaakirkkolaisen Raamatusta puuttuu.
Apt.13:
38 Olkoon siis teille tiettävä, miehet ja veljet, että hänen kauttansa julistetaan teille syntien anteeksiantamus
39 ja että jokainen, joka uskoo, tulee hänessä vanhurskaaksi, vapaaksi kaikesta, mistä te ette voineet Mooseksen lain kautta vanhurskaiksi tulla.Niin. Tunnen koko APT;n mutta tuossahan on kertomani; Julistetaan syntien anteeksi ANTAMUS, ei julisteta syntejä anteeksi, jonkin ihmisen toimesta.
Muuten, ensimmäinen saarnamies tänään, puhui nimenomaan SYNTIEN ANTEEKSI ANATMUKSESTA, JONKA JEESUS SUORITTI GOlGATALLA, eikä itse jaellut niitä.
Pitkälää edeltävä puhuja. Oli tehnyt parannuksen Jeesukseen.tarjollasinullekin kirjoitti:
Koetapa Kesitas kuunnella suviseurapuheita, joissa kirkastetaan Kristusta ja julistetaan syntien anteeksiantamusta, jotta saisit rauhan sydämeesi ja tuottaisit kirjoituksissasi jotain hyvää.
Kuuntelen. Mutta minähän olen saarnannut tällä palstalla asiaa jo lähes 20 vuotta. Hyvä, että ovat oppineet.
- teeparannus
Kesitas kirjoitti:
Kuuntelen. Mutta minähän olen saarnannut tällä palstalla asiaa jo lähes 20 vuotta. Hyvä, että ovat oppineet.
Olet sinä itsekeskeinen vekkuli. Sinä olet saarnannut tällä palstalla 20 vuotta niinkuin saatana.
teeparannus kirjoitti:
Olet sinä itsekeskeinen vekkuli. Sinä olet saarnannut tällä palstalla 20 vuotta niinkuin saatana.
Mutta tulosta on tullut. Enään ei saarnata Kerhossa, itkun sekaisin mielin, että Ananias saarnasi Saulille synnit anteeksi ja vilkuttelu on vähentynyt puoleen.
Teoista uskova tunnetaan.- teeparannus
Kesitas kirjoitti:
Mutta tulosta on tullut. Enään ei saarnata Kerhossa, itkun sekaisin mielin, että Ananias saarnasi Saulille synnit anteeksi ja vilkuttelu on vähentynyt puoleen.
Teoista uskova tunnetaan.Anna Raamatulle ja sen sanalle arvonsa, niinkuin Jeesus lupasi aikoinaan.
Joh. 14:26
Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Mikä sinä kuvittelet olevasi? Eihän Raamatun sana voi olla yhden epämääräisen vapaakirkollisen hallussa, joka vielä kuvittelee, ettei häneen synti tartu.
Leikit olevasi henki, mutta kehnoin tuloksin. - valintoja
Kesitas kirjoitti:
Mikset ole lahkosi, vapaakirkon kesäjuhlilla? Taitaa suviseurat ruokkia harhailijaakin?
- ohikissankulman
Kesitas kirjoitti:
Niin. Tunnen koko APT;n mutta tuossahan on kertomani; Julistetaan syntien anteeksi ANTAMUS, ei julisteta syntejä anteeksi, jonkin ihmisen toimesta.
Muuten, ensimmäinen saarnamies tänään, puhui nimenomaan SYNTIEN ANTEEKSI ANATMUKSESTA, JONKA JEESUS SUORITTI GOlGATALLA, eikä itse jaellut niitä.
Pitkälää edeltävä puhuja. Oli tehnyt parannuksen Jeesukseen.Kerrotko, missä Raamatussa tehdään parannus Jeesukseen?
Sinukin olisi aika perehtyä siihen , mitä parannus on. teeparannus kirjoitti:
Anna Raamatulle ja sen sanalle arvonsa, niinkuin Jeesus lupasi aikoinaan.
Joh. 14:26
Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Mikä sinä kuvittelet olevasi? Eihän Raamatun sana voi olla yhden epämääräisen vapaakirkollisen hallussa, joka vielä kuvittelee, ettei häneen synti tartu.
Leikit olevasi henki, mutta kehnoin tuloksin.Tuon jakeen Hengen olen jo lapsena ymmärtänyt.
valintoja kirjoitti:
Mikset ole lahkosi, vapaakirkon kesäjuhlilla? Taitaa suviseurat ruokkia harhailijaakin?
Minkä Lahkon?
Lahkon tunnusmerkistö on eksklusiivisuus, sekä vain me ja Vapis ei sitä asiaa ruoki.
Minulla on huomenna palveluvuoro, joten yksi paikka kerrallaan.ohikissankulman kirjoitti:
Kerrotko, missä Raamatussa tehdään parannus Jeesukseen?
Sinukin olisi aika perehtyä siihen , mitä parannus on.Mm. Damaskin tiellä, kun Saul teki parannuksen Jeesukseen, Jumalasta ja vasta sitten löysi todellisen Isän.
- luulottellahanvoi
Kesitas kirjoitti:
Mm. Damaskin tiellä, kun Saul teki parannuksen Jeesukseen, Jumalasta ja vasta sitten löysi todellisen Isän.
Parannus tehdään omista synneistä. Oletkohan sinä tehnyt?
- VaivaVoiTokiUusia
Arviolta 4,5 minuuttia.
- etsivä-xxx
Minä en ihan Kesiin jyrkimpään tulkintaan liity, siinä muodossa minkä hän on omaksunut. Jeesus on on opettanut meitä rukoilemaan Isä meidän rukouksen. Se on ja pysyy. Mikä taas on mielestäni luovuttamatonta on se, että viimeisellä tuomiolla on Kristus. On myös niin että väliverhon läpi elämästä kuolemaan meidät kuljettaa Kristus.
Hepr. 6:19
Se toivo on elämämme ankkuri, luja ja varma. Se ulottuu väliverhon tuolle puolen.
Hepr. 10:20
ja näin avannut meille uuden, elämään vievän tien, joka kulkee väliverhon -- hänen ruumiinsa -- kautta.
Uskomme kolmiyhteiseen Jumalaan siis yhteen kaikkivaltiaaseen. Voimme kohdistaa rukouksen Isälle kuten Jeesus itse opettaa tai sitten Kristukselle kuten Kristus itsekin lupaa, mitä te minun kauttani Isältä pyydätte:
Joh. 15:16
Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät, ja minun tahtoni on, että te lähdette liikkeelle ja tuotatte hedelmää, sitä hedelmää joka pysyy. Kun niin teette, Isä antaa teille kaiken, mitä minun nimessäni häneltä pyydätte.
Joh. 16:23
Sinä päivänä te ette kysy minulta mitään. "Totisesti, totisesti: mitä ikinä te pyydätte Isältä minun nimessäni, sen hän antaa teille. [Joh. 14:13,14 ]
Meillä on Jumala joka kuulee meitä kutsumme me häntä minkä tahansa hänen persoonansa kautta, koska hän kuitenkin on yksi Jumala.>Minä en ihan Kesiin jyrkimpään tulkintaan liity, siinä muodossa minkä hän on omaksunut.** On vain yksi totuus.
>> Jeesus on on opettanut meitä rukoilemaan Isä meidän rukouksen. Se on ja pysyy.** Mainitsetko sen kohdan, missä Jeesus opetti ko. rukouksen ominaan?
>>Mikä taas on mielestäni luovuttamatonta on se, että viimeisellä tuomiolla on Kristus. On myös niin että väliverhon läpi elämästä kuolemaan meidät kuljettaa Kristus.** Amen. Mutta väliverhoahan ei enää ole. Meistä jokainen uudestisyntynyt saa mennä kaikkein pyhimpänä, jonne ennen sai mennä vain Ylipappi, kerran vuodessa.
Pyhin on Jeesuksen syli.
>Uskomme kolmiyhteiseen Jumalaan siis yhteen kaikkivaltiaaseen. Voimme kohdistaa rukouksen Isälle kuten Jeesus itse opettaa tai sitten Kristukselle kuten Kristus itsekin lupaa, mitä te minun kauttani Isältä pyydätte:** Kuka uskoo, kuka ei, mutta jos luottaa Jeesuksen viimeiseen sanomaan uskovillensa; Matt 28; 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Jonka Daniel vahvistaa mm.
Vahvistuksen antaa myös Jesaja muistaakseni 11 luvussa.
Tuo Joh 16;23 lue tarkkaan ja selitä, mitä se järjestelmältä vaatii, kun Hän sanoo ensin ”Sinä päivänä”.
Mistä ajasta on kysmys.- etsivä-xxx
Kesitas kirjoitti:
>Minä en ihan Kesiin jyrkimpään tulkintaan liity, siinä muodossa minkä hän on omaksunut.** On vain yksi totuus.
>> Jeesus on on opettanut meitä rukoilemaan Isä meidän rukouksen. Se on ja pysyy.** Mainitsetko sen kohdan, missä Jeesus opetti ko. rukouksen ominaan?
>>Mikä taas on mielestäni luovuttamatonta on se, että viimeisellä tuomiolla on Kristus. On myös niin että väliverhon läpi elämästä kuolemaan meidät kuljettaa Kristus.** Amen. Mutta väliverhoahan ei enää ole. Meistä jokainen uudestisyntynyt saa mennä kaikkein pyhimpänä, jonne ennen sai mennä vain Ylipappi, kerran vuodessa.
Pyhin on Jeesuksen syli.
>Uskomme kolmiyhteiseen Jumalaan siis yhteen kaikkivaltiaaseen. Voimme kohdistaa rukouksen Isälle kuten Jeesus itse opettaa tai sitten Kristukselle kuten Kristus itsekin lupaa, mitä te minun kauttani Isältä pyydätte:** Kuka uskoo, kuka ei, mutta jos luottaa Jeesuksen viimeiseen sanomaan uskovillensa; Matt 28; 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Jonka Daniel vahvistaa mm.
Vahvistuksen antaa myös Jesaja muistaakseni 11 luvussa.
Tuo Joh 16;23 lue tarkkaan ja selitä, mitä se järjestelmältä vaatii, kun Hän sanoo ensin ”Sinä päivänä”.
Mistä ajasta on kysmys.Isä meidän rukous on vuorisaarnan osa. Vuorisaarna on uuden testamentin opetusta Jeesukselta Kristukselta. Hän opettaa rukouksen joka Isälle. Siinä kristinuskon ydinsanoma hyvin lyhyessä muodossa ja todellakin tarkoitettu kristitylle. Hyvin olellisia asioita; tapahtukoon sinun tahtosi = Jumalan tahdon alle asettuminen
Monen muun asian lisäksi.
Sitten se toine jonka ajankohtaa kysyit missä Jeesus kehoittaa pyytämään Isältä.
Sinä päivänä te ette kysy minulta mitään. "Totisesti, totisesti: mitä ikinä te pyydätte Isältä minun nimessäni, sen hän antaa teille. [Joh. 14:13,14 ]
Sinä päivänä kohdistuu Jeesuksen kuoleman jälkeiseen aikaan.
22 Tekin tunnette nyt tuskaa, mutta minä näen teidät vielä uudelleen, ja silloin teidän sydämenne täyttää ilo, jota ei kukaan voi teiltä riistää. [Luuk. 24:52; Joh. 20:20]
23 Sinä päivänä te ette kysy minulta mitään. "Totisesti, totisesti: mitä ikinä te pyydätte Isältä minun nimessäni, sen hän antaa teille. [Joh. 14:13,14 ]
24 Tähän asti te ette ole pyytäneet mitään minun nimessäni. Pyytäkää, niin te saatte, ja teidän ilonne on täydellinen.
25 "Olen puhunut tästä teille vertauksin. Tulee aika, jolloin en enää käytä vertauksia vaan kerron teille avoimesti kaiken Isästä.
26 Sinä päivänä te esitätte pyyntönne minun nimessäni, enkä minä enää sano, että käännyn Isän puoleen teitä auttaakseni.
27 Rakastaahan Isä itse teitä, koska te olette rakastaneet minua ja uskoneet, että olen tullut Jumalan luota.
28 Isän luota minä olen lähtenyt ja tullut tähän maailmaan, ja nyt minä jätän maailman ja menen takaisin Isän luo."
Et voi sulkea Raamattua ja Kristuksen sanomaa kristityiltä. Sanoisin oikeastaan että Jumala on ollut suuri siinä että hän on avannut kanavia useampiakin eli voimme rukoilla molempia eikä tarvitse miettiä menikö tämä nyt jonkun kiemuran mukaan oikein. Kristitty saa rukoilla ja surra psalmin sanoin jos ne tuntuvat tuovan lohtua. - Tietotuusjaelämä
etsivä-xxx kirjoitti:
Isä meidän rukous on vuorisaarnan osa. Vuorisaarna on uuden testamentin opetusta Jeesukselta Kristukselta. Hän opettaa rukouksen joka Isälle. Siinä kristinuskon ydinsanoma hyvin lyhyessä muodossa ja todellakin tarkoitettu kristitylle. Hyvin olellisia asioita; tapahtukoon sinun tahtosi = Jumalan tahdon alle asettuminen
Sitten se toine jonka ajankohtaa kysyit missä Jeesus kehoittaa pyytämään Isältä.
22 Tekin tunnette nyt tuskaa, mutta minä näen teidät vielä uudelleen, ja silloin teidän sydämenne täyttää ilo, jota ei kukaan voi teiltä riistää. [Luuk. 24:52; Joh. 20:20]
23 Sinä päivänä te ette kysy minulta mitään. "Totisesti, totisesti: mitä ikinä te pyydätte Isältä minun nimessäni, sen hän antaa teille. [Joh. 14:13,14 ]
24 Tähän asti te ette ole pyytäneet mitään minun nimessäni. Pyytäkää, niin te saatte, ja teidän ilonne on täydellinen.
25 "Olen puhunut tästä teille vertauksin. Tulee aika, jolloin en enää käytä vertauksia vaan kerron teille avoimesti kaiken Isästä.
26 Sinä päivänä te esitätte pyyntönne minun nimessäni, enkä minä enää sano, että käännyn Isän puoleen teitä auttaakseni.
27 Rakastaahan Isä itse teitä, koska te olette rakastaneet minua ja uskoneet, että olen tullut Jumalan luota.
28 Isän luota minä olen lähtenyt ja tullut tähän maailmaan, ja nyt minä jätän maailman ja menen takaisin Isän luo."
Et voi sulkea Raamattua ja Kristuksen sanomaa kristityiltä. Sanoisin oikeastaan että Jumala on ollut suuri siinä että hän on avannut kanavia useampiakin eli voimme rukoilla molempia eikä tarvitse miettiä menikö tämä nyt jonkun kiemuran mukaan oikein. Kristitty saa rukoilla ja surra psalmin sanoin jos ne tuntuvat tuovan lohtua.Tottahan voi rukoilla mitä vain mutta silloin kun Jeesus oli maan päällä Hän oli opettaja. Se sana jonka hän jätti, on se totuus johon uskovat opetuslapset.
Miksi sitten pitäisi siitä poiketa ihmisjärkeilyn takia? Se tarkoittaa totuuden hylkäämistä ja ennemmin uskotaan ihmistä kuin Jumalan sanaa. etsivä-xxx kirjoitti:
Isä meidän rukous on vuorisaarnan osa. Vuorisaarna on uuden testamentin opetusta Jeesukselta Kristukselta. Hän opettaa rukouksen joka Isälle. Siinä kristinuskon ydinsanoma hyvin lyhyessä muodossa ja todellakin tarkoitettu kristitylle. Hyvin olellisia asioita; tapahtukoon sinun tahtosi = Jumalan tahdon alle asettuminen
Et voi sulkea Raamattua ja Kristuksen sanomaa kristityiltä. Sanoisin oikeastaan että Jumala on ollut suuri siinä että hän on avannut kanavia useampiakin eli voimme rukoilla molempia eikä tarvitse miettiä menikö tämä nyt jonkun kiemuran mukaan oikein. Kristitty saa rukoilla ja surra psalmin sanoin jos ne tuntuvat tuovan lohtua.>>Isä meidän rukous on vuorisaarnan osa. ** Nyt höpsistä etsivä.
Vuorisaarna oli sanomaa mikä oli ennen ja mikä nyt.
Johannes oli ja opetti Jumalan Lain alla jo 3 vuotta, ennen Jeesuksen julkista toimintaa, konteksti ero on hyvin suuri.
>>Sinä päivänä kohdistuu Jeesuksen kuoleman jälkeiseen aikaan. ** Ei osunut. Jeesushan eli heidän kanssaan kuolemansa jälkeen aika pitkään, joten kokeile jotain toista.
Hajulla kyllä olet.
>Et voi sulkea Raamattua ja Kristuksen sanomaa kristityiltä. ** En. siksi juuri tuon sitä esille.
>>Sanoisin oikeastaan että Jumala on ollut suuri siinä että hän on avannut kanavia useampiakin eli voimme rukoilla molempia eikä tarvitse miettiä menikö tämä nyt jonkun kiemuran mukaan oikein. Kristitty saa rukoilla ja surra psalmin sanoin jos ne tuntuvat tuovan lohtua.** Parempi niin, kun ei yhtään rukousta, kyllä se tie löytyy, ellei ole minkään lahkon liekassa.
- Tietotuusjaelämä
Kolmiyhteisyys on kirkon keksintö. Jumala on kaikkiyhteinen hengessään.
- etsivä-xxx
minusta tässä keskustelussa on kuitenkin oleellista että kaikki rukoukset Isälle ja Pojalle ovat perille meneviä, sensijaan mistään Marian tai pyhimysten kautta rukoilemisesta Raamattu ei sano mitään.
- Tietotuusjaelämä
etsivä-xxx kirjoitti:
minusta tässä keskustelussa on kuitenkin oleellista että kaikki rukoukset Isälle ja Pojalle ovat perille meneviä, sensijaan mistään Marian tai pyhimysten kautta rukoilemisesta Raamattu ei sano mitään.
Pysytään nyt Jeesuksen sanassa eikä mennä kirkkojen ja lahkojen juttuihin. Miten Jeesus opetti rukoilemaan. Se alkoi ....Isä meidän joka olet taivaassa....
Siis ketään muuta ei pidä rukoilla kuin Isää. Hellarit ja monet muutkin hokevat ...Jeesus...Jeesus... Ei niin pidä tehdä koska ei Jeesus sellaista opettanut. Tietotuusjaelämä kirjoitti:
Pysytään nyt Jeesuksen sanassa eikä mennä kirkkojen ja lahkojen juttuihin. Miten Jeesus opetti rukoilemaan. Se alkoi ....Isä meidän joka olet taivaassa....
Siis ketään muuta ei pidä rukoilla kuin Isää. Hellarit ja monet muutkin hokevat ...Jeesus...Jeesus... Ei niin pidä tehdä koska ei Jeesus sellaista opettanut.Opettiko?
Se rukous oli Johanneksen rukoilema rukous, n 3 v. ennekuin Jeesus sen opetti Johanneksen opettamana, opetuslasten pyynnöstä.
Luuk 11;1 Kerran, kun Jeesus oli ollut rukoilemassa, eräs hänen opetuslapsistaan pyysi: "Herra, OPETA MEITÄ rukoilemaan, NIIN KUIN JOHANNES OPETTI OMIA OPETUSLAPSIAAN."
2 Jeesus sanoi heille: "Kun rukoilette, sanokaa näin: -- Isä, pyhitetty olkoon sinun nimesi. Tulkoon sinun valtakuntasi.- Tietotuusjaelämä
Kesitas kirjoitti:
Opettiko?
Se rukous oli Johanneksen rukoilema rukous, n 3 v. ennekuin Jeesus sen opetti Johanneksen opettamana, opetuslasten pyynnöstä.
Luuk 11;1 Kerran, kun Jeesus oli ollut rukoilemassa, eräs hänen opetuslapsistaan pyysi: "Herra, OPETA MEITÄ rukoilemaan, NIIN KUIN JOHANNES OPETTI OMIA OPETUSLAPSIAAN."
2 Jeesus sanoi heille: "Kun rukoilette, sanokaa näin: -- Isä, pyhitetty olkoon sinun nimesi. Tulkoon sinun valtakuntasi.Jeesus ei sanonut että rukoilkaa minua. Ei, rukoukset tuli osoittaa Isälle. Kaikki mitä pyydätte Isältä minun nimessäni se teille annetaan.....eikö se lonkalta muisteltuna noin mennyt..?
Tietotuusjaelämä kirjoitti:
Jeesus ei sanonut että rukoilkaa minua. Ei, rukoukset tuli osoittaa Isälle. Kaikki mitä pyydätte Isältä minun nimessäni se teille annetaan.....eikö se lonkalta muisteltuna noin mennyt..?
Ota huomioon konteksti.
Jeesus kertoi viimeiseksi, että HÄNELLÄ ON KAIKKI VALTA, niin eikö ole loogista rukoilla Häntä, koska Hän voi vastata rukouspyyntöön ja toiteuttaa sen, jota taas taho, jolla ei ole valtaa, ei pysty siihen.
Toinen, jota rukoillaan Kerhossa on varallisuus. Rahalla on vain saman verran valtaa, kun ihminen sitä heille antaa.
Jeesus on myös tuomion antaja ihmiselle, miksei Häntä kannata rukoilla.
Järkikin on jossain asiassa hyvästä, uskon lisäksi.- sanoihin.tökkää
Kesitas kirjoitti:
Opettiko?
2 Jeesus sanoi heille: "Kun rukoilette, sanokaa näin: -- Isä, pyhitetty olkoon sinun nimesi. Tulkoon sinun valtakuntasi.Etkö sinä sotkeudu sanoihin. Johannes oli opettanut opetuslapsiaan rukoilemaan ja nyt Jeesuksen opetuslapset pyysivät, että Jeesuskin opettaisi itse heitä rukoilemaan. Ja se mitä Jeesus heille opetti on JEESUKSEN mallirukous.
- Tietotuusjaelämä
Kesitas kirjoitti:
Ota huomioon konteksti.
Jeesus kertoi viimeiseksi, että HÄNELLÄ ON KAIKKI VALTA, niin eikö ole loogista rukoilla Häntä, koska Hän voi vastata rukouspyyntöön ja toiteuttaa sen, jota taas taho, jolla ei ole valtaa, ei pysty siihen.
Toinen, jota rukoillaan Kerhossa on varallisuus. Rahalla on vain saman verran valtaa, kun ihminen sitä heille antaa.
Jeesus on myös tuomion antaja ihmiselle, miksei Häntä kannata rukoilla.
Järkikin on jossain asiassa hyvästä, uskon lisäksi.Ihmisoppeja uskovat voivat loogisin perustein poiketa totuudesta. Kun Jeesus sanoi opetuslapsilleen ketä pitää rukoilla niin opetuslapsena uskon sen. Minä en rukoile Jeesusta vaan Isää, kuten Poika sanoi. Tietysti uskonnolliset järjestöt ovat ottaneet vallan omiin käsiin ja kehoittavat kuulijoita rukoilemaan myös Jeesusta - vastoin totuutta.
sanoihin.tökkää kirjoitti:
Etkö sinä sotkeudu sanoihin. Johannes oli opettanut opetuslapsiaan rukoilemaan ja nyt Jeesuksen opetuslapset pyysivät, että Jeesuskin opettaisi itse heitä rukoilemaan. Ja se mitä Jeesus heille opetti on JEESUKSEN mallirukous.
Onko Jengi koolla? Vaikuttaa siltä.
Missä ilmenee Raamatussa, että se on jeesuksen mallirukous?
Sen on nimenneet vain maallikot näin.Tietotuusjaelämä kirjoitti:
Ihmisoppeja uskovat voivat loogisin perustein poiketa totuudesta. Kun Jeesus sanoi opetuslapsilleen ketä pitää rukoilla niin opetuslapsena uskon sen. Minä en rukoile Jeesusta vaan Isää, kuten Poika sanoi. Tietysti uskonnolliset järjestöt ovat ottaneet vallan omiin käsiin ja kehoittavat kuulijoita rukoilemaan myös Jeesusta - vastoin totuutta.
Jos se on käsityksesi, niin anna mennä vaan, katso sitten, kummassa jonossa olet? Minä sitä en tiedä.
- tökkää
Kesitas kirjoitti:
Onko Jengi koolla? Vaikuttaa siltä.
Missä ilmenee Raamatussa, että se on jeesuksen mallirukous?
Sen on nimenneet vain maallikot näin."Niin hän sanoi heille: "Kun rukoilette, sanokaa: Isä, pyhitetty olkoon sinun nimesi; tulkoon sinun valtakuntasi..."
Kuka on puhuja? - Tietotuusjaelämä
tökkää kirjoitti:
"Niin hän sanoi heille: "Kun rukoilette, sanokaa: Isä, pyhitetty olkoon sinun nimesi; tulkoon sinun valtakuntasi..."
Kuka on puhuja?Pitää kommentoida vaikket minulle osoittanut. Puhuja oli Jeesus, ainoa totuus jonka sanaan uskominen tuo toivon pelastuksesta. Muita totuuksia ei ole.
Kesitas on hieman ylimielinen sanoessaan ...katso sitten kummassa jonossa olet..? Ikäänkuin hän olisi varmasti oikeassa jonossa. Minä jätän sen tuomarin käsiin, katsotaan sitten.. - etsivä-xxx
Kesitas kirjoitti:
Opettiko?
2 Jeesus sanoi heille: "Kun rukoilette, sanokaa näin: -- Isä, pyhitetty olkoon sinun nimesi. Tulkoon sinun valtakuntasi.Voi hyvä Kes. Matteus 6 vuorisaarna on paikka missä Jeesus opettaa rukoilemaan.
Matteus 6
5 "Kun rukoilette, älkää tehkö sitä tekopyhien tavoin. He asettuvat mielellään synagogiin ja kadunkulmiin rukoilemaan, jotta olisivat ihmisten näkyvissä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet. [Matt. 23:5; Luuk. 18:13]
6 Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut. [2. Kun. 4:33; Dan. 6:11]
7 "Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]
8 Älkää ruvetko heidän kaltaisikseen. Teidän Isänne kyllä tietää mitä te tarvitsette, jo ennen kuin olette häneltä pyytäneetkään. [Jes. 65:24; Matt. 6:32]
9 Rukoilkaa te siis näin: -- Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi. [Luuk. 11:1-4 : 5. Moos. 32:6; Ps. 115:3; Jes. 63:16; Room. 8:15; 1. Piet. 1:17 | Jes. 8:13, Jes. 29:23]
10 Tulkoon sinun valtakuntasi. Tapahtukoon sinun tahtosi, myös maan päällä niin kuin taivaassa. [Dan. 7:27; Matt. 3:2 ; Luuk. 17:20,21 | Ps. 103:21; 1. Makk. 3:60; Matt. 26:42; Ap. t. 21:14]
11 Anna meille tänä päivänä jokapäiväinen leipämme. [Ps. 132:15; Sananl. 30:8; Fil. 4:6; 1. Tim. 6:8]
12 Ja anna meille velkamme anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meille velassa. [Jer. 31:34 | Sir. 28:2-5; Matt. 18:35; Ef. 4:32; Kol. 3:13]
13 Äläkä anna meidän joutua kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta.* [Myöhäisissä käsikirjoituksissa on lisäksi sanat:"Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Aamen."][ Matt. 4:1, Matt. 26:41 | 1. Moos. 48:16; Joh. 17:15; 2. Tim. 4:18; 2. Piet. 2:9]
14 "Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi. [Mark. 11:25]
15 Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne. [Jaak. 2:13] tökkää kirjoitti:
"Niin hän sanoi heille: "Kun rukoilette, sanokaa: Isä, pyhitetty olkoon sinun nimesi; tulkoon sinun valtakuntasi..."
Kuka on puhuja?Niin sanoi, Johanneksen rukouksesta oli kysymys. Silloinhan Jumalalla oli vielä kaikki valta.
etsivä-xxx kirjoitti:
Voi hyvä Kes. Matteus 6 vuorisaarna on paikka missä Jeesus opettaa rukoilemaan.
Matteus 6
5 "Kun rukoilette, älkää tehkö sitä tekopyhien tavoin. He asettuvat mielellään synagogiin ja kadunkulmiin rukoilemaan, jotta olisivat ihmisten näkyvissä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet. [Matt. 23:5; Luuk. 18:13]
6 Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut. [2. Kun. 4:33; Dan. 6:11]
7 "Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]
8 Älkää ruvetko heidän kaltaisikseen. Teidän Isänne kyllä tietää mitä te tarvitsette, jo ennen kuin olette häneltä pyytäneetkään. [Jes. 65:24; Matt. 6:32]
9 Rukoilkaa te siis näin: -- Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi. [Luuk. 11:1-4 : 5. Moos. 32:6; Ps. 115:3; Jes. 63:16; Room. 8:15; 1. Piet. 1:17 | Jes. 8:13, Jes. 29:23]
10 Tulkoon sinun valtakuntasi. Tapahtukoon sinun tahtosi, myös maan päällä niin kuin taivaassa. [Dan. 7:27; Matt. 3:2 ; Luuk. 17:20,21 | Ps. 103:21; 1. Makk. 3:60; Matt. 26:42; Ap. t. 21:14]
11 Anna meille tänä päivänä jokapäiväinen leipämme. [Ps. 132:15; Sananl. 30:8; Fil. 4:6; 1. Tim. 6:8]
12 Ja anna meille velkamme anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meille velassa. [Jer. 31:34 | Sir. 28:2-5; Matt. 18:35; Ef. 4:32; Kol. 3:13]
13 Äläkä anna meidän joutua kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta.* [Myöhäisissä käsikirjoituksissa on lisäksi sanat:"Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Aamen."][ Matt. 4:1, Matt. 26:41 | 1. Moos. 48:16; Joh. 17:15; 2. Tim. 4:18; 2. Piet. 2:9]
14 "Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi. [Mark. 11:25]
15 Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne. [Jaak. 2:13]Niin tekee, mutta Hän ei opeta muiden rukouksia.
- tökkää
No eihän sille mitään voi, ei ketään voi pakottaa, kun kaikilla on vapaa tahto, rukoilkoon Kesitas "kaikkivaltiasta" Jeesusta.
- etsivä-xxx
tökkää kirjoitti:
No eihän sille mitään voi, ei ketään voi pakottaa, kun kaikilla on vapaa tahto, rukoilkoon Kesitas "kaikkivaltiasta" Jeesusta.
Kes ei tee väärin rukoillessaan Kristusta, Kristusta sopii rukoilla. Sekin on totta että Isä antoi pojalle kaiken vallan. Jeesus kuitenkin opettaa että kaikki ovat Isän lapsia koska hän kutsuu veljikseen. Ongelma olisi suuri jos meillä olisi kolme tai kaksi eri Jumalaa mutta kun meillä kuitenkin on vain yksi Jumala. Se yksi Jumala kuulee rukouksemme. Yksinkertainen rukous Jumala auta, ei ole turha, eikä hädässä oleva ehkä muuta ehdikkään ajatella.
Room. 8:15
Te ette ole saaneet orjuuden henkeä, joka saattaisi teidät jälleen pelon valtaan. Olette saaneet Hengen, joka antaa meille lapsen oikeuden, ja niin me huudamme: "Abba! Isä!" [2. Tim. 1:7; 1. Joh. 4:18 | Mark. 14:36; Gal. 4:6]
Gal. 4:6
Ja koska tekin olette Jumalan lapsia, hän on lähettänyt meidän kaikkien sydämiin Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!" [Mark. 14:36; Room. 8:15]
- Tietotuusjaelämä
Matt. 6:9 ei mainitse Johanneksen rukouksesta mitään.
- Tietotuusjaelämä
Jeesuksen opetuslapsi tekee niinkuin opettaja opetti. Hän ei rukoile ketä hyvänsä vaan yksin Isää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1011031
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt57979Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61830Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa144798- 65695
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel103561Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto90548- 78541
- 53527
- 39518