Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

144

Kommenttia

13835

1. Veikö Pietari avaimet mennessään, entäs 11 opetuslasta, nekö vei myös. ** Vei, vai löydätkö jostain lahjakirjan?

Jeesushan sanoi lisäksi, että tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani. ** Hän sanoi sen kolme jaetta ennen, jos pyydät joltain Raamatun.

Pietarille annettiin ensimmäisen seurakunnan johtajuus, Hän oli piispa.

Miksi silloin tarvittiin taivastenvaltakunnan avaimia ja nyt ei, ** Turvaksi. Oletko todella noin lapsen asteella Apsostoolisesta historiasta. Meillä, jotka raivaamme Jeesukselle tietä viidoissa, on mukana Hänen kilpi, mutta muuta ei. ja sitä ei voi tajuta tupakoiva puljuja, joka kulkee asfaltilla.

kun Jeesuskin on pois maan päältä?** Muuten, sekin on Raamatussa, pane nyt mieleen. Hän Lähetti PYHÄN HENGEN ja armolahjoja, jotka Teiltä uupuu

Joh. 14:12
    "Totisesti, totisesti: joka uskoo minuun, on tekevä sellaisia tekoja kuin minä teen, ja vielä suurempiakin. Minä menen Isän luo,

ja Hän jatkaa jakeessa 16 Minä käännyn Isän puoleen, ja hän antaa teille toisen puolustajan, joka on kanssanne ikuisesti. 17 Tämä puolustaja on Totuuden Henki. Maailma ei voi Henkeä saada, sillä maailma ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy luonanne ja on teissä.

Siinä meillä puolustaja, joka jakaa armolahjoja halunsa mukaan.

Onko jotenkin uutta.

Kes.
  2. Mutta Raamattu sanoo NÄIN.

Kyllä synnit annetaan anteeksi meillä. ** Miten te voitte olla noin saatanallisia? TEKÖ SYNNIT ANTEEKSI ANNATTE.

Jeesus sanoo selkeästi seuraavaa, VAIN 11 OPTUSLAPSLLEEN, jotka myös Raamatussa nimetään, Niitä olivat vain nimeltä mainitut ihmiset.

Pietraille Hän sanoi - Minä olen ANTAVA SINULLE taivasten valtakunnan avaimet. MINKÄ SINÄ SIDOT maan päällä, se ON SIDOTTU TAIVAASSA, ja minkä SINÄ VAPAUTAT maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu." ( Matt 16;19)

Puhutaanko lestadiolaisista, tai muista ihmisistä.

Lähettämisen hetkellä paikalla ON VAIN 11 opetuslasta, n. kahdesta ja puolesta SADASTA? Ja kenelläkään ei ollut 18 pentua?

Sekään eivät saaneet avainta, miten joku lahko sitten parin tuhannen vuoden jälkeen, täyttä soopaa.

Samassa Matteuksen 16 luvussa paljastuu myös SRK;n saatanallisuus.

Jakeessa 15 Jeesus kysyy?? "Entä te?" kysyi Jeesus. "KUKA MINÄ teidän mielestänne OLEN?"

Tähän vastaa Meiliakku ja muut VL:T samassa kuorossa, vapahtaja,,,, mutta opetuslapset eivät, vaan, jae 16 Simon Pietari vastasi: "Sinä OLET MESSIAS, elävän Jumalan poika."

Mutta kun ei ole Pyhää Henkeä, ja Simonillakin oli, ja siihen vastaa Jeesus, jae
    17 Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.

Joten HEKIN SELVISIVÄT ILMAN SRK;ta ja oppi oli toinen.

Tarvitsee vain pyytää. Sitten annetaan armosta anteeksi. * Tällä saa vain kolehtirahan menetyksen. Täyttä Jumalan ARMON pilkkaa.

Anteeksianto on voimassa jos ei uusia syntejä. Ei tämä ole mikään automaatti, jolla annettaisiin lupa aina tehdä uusia syntejä jotka saa taas anteeksi. Ei niin. ** Niin, automaattihan teillä on olla paksuna.

Raakaa, mutta TOTUUS ON SITÄ.

Kes.
  3. Hep. 7.19 Sillä ei se laki taitanut täydelliseksi tehdä, vaan se oli sisällejohdatus parempaan toivoon, jonka kautta me Jumalaa lähenemme. ****
    Jos luet Raamatusta, se lukee näin. 19 eihän laki tehnyt mitään täydelliseksi. Sen TILALLE OLEMME SAANEET PAREMPAA: toivon, joka antaa meille uskalluksen lähestyä Jumalaa
    Alkuteksti kertoo samaan?? Joten pysy asiassa.

Lestadius sai sisällejohdatuksen ns. Lapin Marian kautta. Aivan kuten tuhlaaajapojalle palvelijat pukivat valkeat vaatteet ja painoivat sormuksen sormeen joka kuvaa Pyhää Henkeä. *** Maria tarjosi Hänelle parempaa,,, MUTTA MISTÄ MARIA SEN SAI?

Vertauksen vanhempi poika ei ollut uskomassa. Hänen syntinsä oli luottaa omiin hyviin tekoihinsa. ** Vai ei ollut? Hän oli ollut Isälle uskollinen aina. Ei ollut lähtenyt mihinkään, mutta yhtä fariseus, kun VL, joka ei hyväksy Isän ilojuhlaa, jossa soitetaan, juodaan ja nautitaan.
    Tuntuuko tutulta.
    Huomioikaa hän ei halunnut mennä sisälle, siis ei mennyt sisälle Jumalan valtakuntaan ja jäi näin ollen ulos. ** Mitä taas, Hän oli sisällä, Isän poika joka oli aina läsnä. Isähän jopa sanoi > Kaikki, mitä minulla on myös ollut aina sinun?

Älkää koskaan vahingossakaan luottako siihen että, Jumala kutsuisi loputtomiin. Lukekaa vaikka tämä raamatun kohta. Esaun esimerkki! ** Missä se ilmenee Tässä PAREMMASSA paremmassa, löytyykö jotain josta sen erottaa. Puhut siitä vanhasta, eli Laista. Sekoilet.

Hep. 12.17 Sillä te tiedättä, että kuin hän sitte tahtoi periä siunausta, tuli hän HYLJÄTYKSI, sillä ei hän löytänyt yhtään PARANNUKSEN siaa, vaikka hän sitä KYYNELILLÄ etsi.

Tässä Raamatusta; 1 6 Katsokaa, ettei joukossanne ole ketään siveettömästi elävää tai maailmallista, sellaista kuin Esau, joka yhdestä keitosta myi esikoisuutensa.
    17 Tehän tiedätte, että kun hän myöhemmin halusi siunauksen itselleen, hänet hylättiin. Hän ei saanut tilaisuutta parannukseen, vaikka hän sitä itkien anoi.
    Väitätkö , että Tuhlaajapoika joi ja huorasi omaisuuden, näytä kohta missä se
    ilmenee. Tämä on niitä Vl syytöksiä.

Aika hassua tämä yksi raamatun jae kumosi kaikki sinun väittämäsi. ** Kumosi??? Miten?? Esitit vahan jutun, joka ristillä täytettiin – Se on täytetty..
    Onko outoa.
    Mutta milloinpa teille raamattu kelpaisi. ** kenelle Teille. Olen suorittanut siitä muutaman arvosanan, miten sinulla.
    Aina väitätte ettei VL-opetusta sieltä löydy kuitenkin ne sanat ja opetus sieltä aina löytyvät. Ja se riittää että se on yhdessä kohtaa raamattua ilmoitettu. Emme tarvitse kahta kohtaa emmekä jätä sieltä kohtia lukematta. ** Juuri näin, ei riitä, edes kumoamaan,, kuten sanoit - Aika hassua tämä yksi raamatun jae kumosi kaikki sinun väittämäsi… Joten pelleiletkö?
  4. Näin tapahtui ainakin Lestadiuksen aikana. ** Mihin Laestadius sai ”palaamisen armon” jota ei esiinny edes Raamatusta. Hän itse perusti koko lahkon, ei Kristusta, jota leikkii Hänen seuraajansa.

Rohkeasti vain. Ainoa hankaluus on tämä sielunvihollinen joka laittaa meidät kaikki epäilemään. Kerro siis jollekkin minkälaisia ajatuksia pyörii päässä. ** Juuri näin. VL sielunvihollista pitää varoa. Kuten Admata kertoi eilen, Raamattu käskee seurata Jeesusta, ei lahkoja, eikä ihmisiä.

Kyllä. Isä kuvaa tuhlaajapoika vertauksessa Jumalaa. ** Juuri näin, Hänhän vetää ihmistä kotiin, ja odottaa koko ajan ikkunassa. Tässä samoin tulee esille se väittämä, että on esikois- aikoja, on niitä, mutta se aika on juuri toisin päin, kun VL jas Luterilaiset saarnaa, se on aika, jolloin HERKEMMININ MENEE ISÄN LUO, Pojassaan.
    On huomioitava tässä, että, vastoin sitä, mitä VL saarnaa, Isän odotus ei lopu KOSKAAN, hehän väittävät, että 2- 3 kertaa Isä kutsuu, sitten lopettaa. Näin se ei ole.
    Se on kyllä monitahoinen vertaus, joten siitä voi nostaa esille monta näkökohtaa. ** Siinä on vain kolme.
    - Kaikki kirkastaa Isän rakkautta.
    - Tuhlaaja pojan kodalla se, että Isä ei kysele mitään, vaan ottaa Pojakseen, vaikka poika ei edes halua siksi, eikä osita MITÄÄN KATUMUSTA.
    - Vanhempi poika on uskossa, mutta fariseus, tuomitsemalla Isän ja nuoremman veljensä. Täysiverinen lestadiolainen.
    Oiken on sanoa että isä antoi synnit anteeksi, sillä Jumala se on joka armahtaa.** Missä se ilmenee tässä vertauksessa?? Hieman todellisuutta VL mantraan.
    Kerro paikka, missä Isä antaa synnit anteeksi, täyttä VL soopaa.

Kes.
  5. Olet tekemisissä täysin maallikko- lahkon kanssa. Sanoit - Saarnaaja esitti tässä yhteydessä juuri tuon tuhlaajapoika vertauksen. Siinä saarnaaja kertoi, miten isä antoi synnit anteeksi, siis vertauskuvallisesti. Isä oli saarnamies, joka antoi anteeksi, ei pojan biologinen isä.*** Miten joku on todella noin tyhmä, miten selluista voi anteeksi antaa, mitä ei ole synniksi edes todettu?

Missä kohti Isä mainitsi Hänelle synnistä?? Missä kohti pojalla oli katumusta?? Täysin narutettavaa liturgiaa.

Vertauksessa poika tuli nälän pakottamana kotiin, ja pyysi - 17 "Silloin poika meni itseensä ja ajatteli: 'Minun isäni palkkalaisilla on kaikilla yllin kyllin ruokaa, mutta minä näännyn täällä nälkään!!

Poika tuli kotiin vain saadakseen ruokaa!!

Toisaalta missä Isä antoi Hänelle anteeksi konkreettisesti? Ei missään, sillä Hän ei edes tuominnut poikaa, vaan kärsi Heidän töppäilyt sydämessään.

Viimeksi kuullussa seurapuheessa puhuja kitetytti saarnansa palaamisen armoon.
    Uskovaiseksi tullaan, kun saadaan ja käsitetään palaamisen armo. Sitten voi käydä niin, että usko menetetään joksikin aikaa ja tullaan takaisin seurapenkkiin, kun on saatu palaamisen armo. ** Missä se esiintyy Luukkaan kertomuksessa, - palaamisen armo?? Sehän on vain lestadiolaisessa liturgiassa??

Haluan kysyä, miten pitää menetellä, kun haluaa tulla takaisin maailmasta seurapenkkiin. Pitääkö palaamisena armo käydä henkilökohtaisesti pyytämässä uskotulta rippi-isältä, äidiltä tai ystävältä, vai saako palaamisen armon pelkästään kättä nostamalla. ** Jos haluaa tulla Jeesuksen syliin, eikö Jeesus ole oikea Tie, ei joku tupakalle haiseva VL? Mieti nyt hieman.

Minäkin olen ns. tuhlaajapoika ja olin pitkään, etten käynyt seuroissa. Vuosien päästä aloin käydä taas uudestaan, mutta koska tämä on iso siioni, ei kukaan tunne minua, eikä näinollen tunnista minua tuhlaajapojaksi. Pitäiskö minun käydä esiintymässä seurakunnan edessä kertoen, että olen palannut takaisin maailman teiltä ja saanko minä palaamisen armon. ** Lahkosiko sen tulee tietää, vai onko parempi, että Jeesus sen tietää, mieti hieman?? Puhuttiinko tuhlaaja poika vertauksessa mitään Ihmisten välisetä välimies armosta, kuten VL puhuu, vai käytiinkö suoraan kontakti Isän kanssa, mieti sitä.

Mistä tietää, onko saanut palaamisen armon. Vasta viime viikolla, kun puhuja tästä seurapuheessa mainitsi, minulle tulikin mieleen, että olenkohan minä oikeasti uskomassa tai saanut parannuksen armon palaamisesta. ** Lestadiolaisten mielestä se on vain mittari kuulumiselle lahkoon, Jumalan miestä se pitää kuulua sovintoon Kristuksen kanssa, joten eikö ole parempi, kun menet suotaan ristin juurelle.

Jos minua ei ala huvittaa tämä seuroissa käynti niin palaan taas maailmaan.
    Saarnaaja esitti tässä yhteydessä juuri tuon tuhlaajapoika vertauksen. Siinä saarnaaja kertoi, miten isä antoi synnit anteeksi, ** Täyttä soopaa. Koko synnin anteeksi antoa ei ole mainittu koko kirjoituksessa. Ole todella pelle lahkossa ja valheen sisällä. Anteeksi antoa esiintyy kyllä.

siis vertauskuvallisesti. Isä oli saarnamies, joka antoi anteeksi, ei pojan biologinen isä. ** Yhtä biologinen, kuten huoraaja saarnamiehen jälkeläinen – 60/ 70 luvun äpärät saarnaaja matkoillakin…

Minusta tässä vertauksessa kyllä on selvästi kysymyksessä pojan oma isä, ei mikään saarnamies. ** Ei vaan Kolmiyhteinen Jumala, joka ottaa aina vastaan kadonneen, 7x 77 kertaa, ilman ehtoja.

Mutta vertaus voidaan kai käsittää myös niin, että isä olikin taivaan ISA. ’’ Näinki, ainoa se, että Jumala on antanut kaiken vallan Jeesukselle, eikä pidä suoraa yhteyttä meihin, paistisi vetämällä Herramme luokse.

Hyvä, että pohdit.

Kes
  6. Yritätkö lyttyyn minua? ** En, mutta valehtelijoista en juuri pidä, vainenkin, jos kohde on Raamattu.

pakana kansa oli aikoinaan myös Suomi,tiedät varmaan? * Kutun nytkin. Tietämyksesi on aika heikko, sillä Israel, Jumalan omaisuuskansan naapurit, ja muut kansat ovat kaikki pakanoita. Asialla ei ole uskon kanssa tekemistä.

Raamattu onkin kirjoitettu kaikelle maailman ajalle. ** Vai niin. Taas VALHETTA. Vanha testamentti on ensimmäinen pyhän kirjan Raamatun kahdesta testamentista. Vanha testamentti POHJAUTUU JUUTALAISTEN PYHÄÄN KIRJAAN, TANAKIIN. Joskin Tanakin järjestys on erilainen kuin Vanhassa testamentissa.
    Vanha testamentti sisältää kertomuksen koko maailman synnystä ja kertoo, MITEN JUMALA VALISTI ISRELIN OMISUUSKANSAKSEEN muiden kansojen, pakanoiden keskuudesta ja miten hän johdatti kansaansa historian lävitse. Historiallisiksi kirjoiksi sanotaan tavallisesti Vanhan testamentin alkupuolen kirjoja Ensimmäisestä Mooseksen kirjasta Esterin kirjaan saakka. Tästä nimityksestä huolimatta ne sisältävät myös runoja, mietelmiä ja ylistyksiä sekä käskyjä ja ohjeita siitä, miten ihmisten tulisi elää, tärkeimpänä juutalaisen lain ja kymmenen, tai 12 käskyä.

Aivan oikea näköala sinulla, että vain uudestisyntyneet ovat Jumalan seurakunta. Muistaakseni Kesitaksen opissa on outo uudestisyntyminen, kovin kastekeskeinen, jota taas ei Raamattu ensisijaisesti painota. ** Niin, vain uudestisyntynyt Herramme mukaan tulee näkemään Jumalan, eli saa iankaikkisuuden Jeesuksen esittelemänä Hänelle.

Joh. 3:3
    Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."

Näin ollen ihmettelen, kun SRK ei tunnusta tuota Totuutta, vaan kertoo sen olevan joku parannuksen armo? Raamattu painottaa sitä niin, että panee ehdoksi, JOKO/ TAI.

Raamattu ilmoittaa," Jumalan valtakunta on teitä lähestynyt, tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi"** Juuri näin, ja evankeliumihan on itse Jeesus. Hän on minun Herrani, onko Sinun. Et ole vielä pystynyt vastaamaan siihen.

SRK:n olet saanut päähäsi pahana syntipukkina, vaikket ole varmaan ollut missään tekemisessä sen kanssa, kun ei ole minunkaan tarvinnut. Patsi sen verran, että lehtiä olen tilannut itselleni. ** Hienoa. Tiedäthän, että lahkossanne on ollut lähes 20 eri vivahdetta, Kososlaisuudesta eniten tunnettuja, ja vähättelet minua, mutta voin kertoa, että Pappani veti omalla nimellään yhtä näistä, ja jouduin elämään sen kristillisen ajan, mutta olin myös nostamissa hoidettuja hirrestä, joten mikä sinun otantasi on. Silloin tuli lahkosta saatanan kätyri.

Onneksi on nyt joitain nuoria, joille on Kristus Herra, kuten tytti.

Kes.
  7. 625 / 692