Meiliaikkua on näköjään ruvennut kiinnostamaan se, miten pitää uskoa jotta tulisi autuaaksi. Raamattua tuntevana, ja kun sinulle Admata on suoraan kysymyskin esitetty, selvittänet tämän asian hänelle mahdollisimman perusteellisesti. Eihän sisarta nyt voi jättää hukkumaan, eihän? :) Tein uuden avauksen koska se ketju, jossa Meiliaikku perääsi haikaili, oli jo niin pitkä.
Meiliaikku sanoi siis näin: "Minä en vieläkään ymmärrä sanomaasi siitä, miten uskomalla tullaan autuaaksi. Sanomasihan vain on se, että vain uskomalla , kuten me uskomme on väärä. Tarkoitatko, että kaikki muu usko on oikea, kun et ole neuvonut mitään oikeaa tietä taivaaseen. " täällä:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9188902/44982295
Admata nyt auttamaan Meiliaikkua!
89
625
Vastaukset
- ei tuulenviemä
Mistä tuut----minne meet----
Oletko luomassa mielestäsi oikeaa keskustelukulttuuria tälle palstalle? Vastauskaan ei olisi pahitteeksi.- acimlai nen
"Oletko luomassa mielestäsi oikeaa keskustelukulttuuria tälle palstalle? Vastauskaan ei olisi pahitteeksi. "
Täällä kirjoitetaan paljon ja tärkeät asiat ja viestit hukkuvat helposti vähemmän tärkeiden alle. Halusin tässä nostaa erään olennaisen asian esiin ja auttaa kahta asiallista kirjoittajaa löytämään kyseisen asian merkeissä toisensa. - tytti 87
acimlai nen kirjoitti:
"Oletko luomassa mielestäsi oikeaa keskustelukulttuuria tälle palstalle? Vastauskaan ei olisi pahitteeksi. "
Täällä kirjoitetaan paljon ja tärkeät asiat ja viestit hukkuvat helposti vähemmän tärkeiden alle. Halusin tässä nostaa erään olennaisen asian esiin ja auttaa kahta asiallista kirjoittajaa löytämään kyseisen asian merkeissä toisensa.työtä tekee acimilainen, niinkuin raamatullisestikin ajatellen. Meiliaikku on ihana ihminen ja on uskomassa, mutta ei olisi pahitteeksi, että hän rakastuisi Kristukseen yhtä voimakkaasti kuin seurakuntaansa, sillä Kristushan on se seurakunnan pää, joka on ensin ja vasta sitten seurakunta, niinkuin Laestadius aikoinaan opetti.
- tytti 87
tytti 87 kirjoitti:
työtä tekee acimilainen, niinkuin raamatullisestikin ajatellen. Meiliaikku on ihana ihminen ja on uskomassa, mutta ei olisi pahitteeksi, että hän rakastuisi Kristukseen yhtä voimakkaasti kuin seurakuntaansa, sillä Kristushan on se seurakunnan pää, joka on ensin ja vasta sitten seurakunta, niinkuin Laestadius aikoinaan opetti.
me haluamme vain rauhaa ja rinnakkaiseloa
t. acimlainen - acimlai nen
tytti 87 kirjoitti:
me haluamme vain rauhaa ja rinnakkaiseloa
t. acimlainenMiksi laitoit viestiisi allekirjoituksen "t. acimlainen"? Yritätkö saada lukijat luulemaan että minä ja tytti 87 olisivat sama henkilö?
"0lisäisin viel tytti 8719.7.2010 14:53 me haluamme vain rauhaa ja rinnakkaiseloa
t. acimlainen " - Meiliaikku
tytti 87 kirjoitti:
työtä tekee acimilainen, niinkuin raamatullisestikin ajatellen. Meiliaikku on ihana ihminen ja on uskomassa, mutta ei olisi pahitteeksi, että hän rakastuisi Kristukseen yhtä voimakkaasti kuin seurakuntaansa, sillä Kristushan on se seurakunnan pää, joka on ensin ja vasta sitten seurakunta, niinkuin Laestadius aikoinaan opetti.
Kristus rakasti seurakuntaansa, sehän on Raamattuun korjoitettu. Kristus onkin seurakunnanpää ja Hänen omansa ovat Jumalan Isän silmäteriä, sekin on Raamattuun korjoitettu. Siksi minä myös rakastan Kristuksen seurakuntaa ja Hänen omiaan, koska minäkin olen osallinen siitä Kristuksen armosta, jota Hän jakaa meille seurakunnassaan. Seurakuntaa ei ole ilman Kristusta, eikä Kristusta ilman seurakuntaa, sekin on kirjoitettu Raamattuun. Kristuksen seurakunta ei ole silmin nähtävä seurakunta , vaan se on se Kristuksen vanhurskaus , johon Hänen omansa on puettu. Siksi se on tälle maailmalle vieras ja tuntematon, sillä he näkevät vain ihmisen ulkoisen kuoren ja rakennukset , ja näin Pyhä Kaupunki näyttää pölyävältä maan tomulta ja öljypuun lehvien sijasta hävitetyltä risukaaokselta.
Meiliaikku kirjoitti:
Kristus rakasti seurakuntaansa, sehän on Raamattuun korjoitettu. Kristus onkin seurakunnanpää ja Hänen omansa ovat Jumalan Isän silmäteriä, sekin on Raamattuun korjoitettu. Siksi minä myös rakastan Kristuksen seurakuntaa ja Hänen omiaan, koska minäkin olen osallinen siitä Kristuksen armosta, jota Hän jakaa meille seurakunnassaan. Seurakuntaa ei ole ilman Kristusta, eikä Kristusta ilman seurakuntaa, sekin on kirjoitettu Raamattuun. Kristuksen seurakunta ei ole silmin nähtävä seurakunta , vaan se on se Kristuksen vanhurskaus , johon Hänen omansa on puettu. Siksi se on tälle maailmalle vieras ja tuntematon, sillä he näkevät vain ihmisen ulkoisen kuoren ja rakennukset , ja näin Pyhä Kaupunki näyttää pölyävältä maan tomulta ja öljypuun lehvien sijasta hävitetyltä risukaaokselta.
Kristus onkin seurakunnanpää ja Hänen omansa ovat Jumalan Isän silmäteriä, sekin on Raamattuun korjoitettu. ** Älä valehtele. Jumalan silmäterä on vain Israel. Sak. 2:8 Sillä näin sanoo Herra Sebaot: Kunniaksensa hän on lähettänyt minut pakanakansojen luokse, jotka ovat teitä saalistaneet. Sillä joka teihin koskee, se koskee hänen silmäteräänsä.
Missään ei puhuta Jumalan silmäterästä muussa kun Israel suhteessa, joten taas tuli VL VALHETTA.
Samaa soopaa saarnaajatkin puhuvat ja vielä lahkostaan.
Siksi minä myös rakastan Kristuksen seurakuntaa ja Hänen omiaan, koska minäkin olen osallinen siitä Kristuksen armosta, jota Hän jakaa meille seurakunnassaan. ** Miksi sinä sitten olet lahkossa, jolle Jeesus ei ole Herra, ainoastaan vapahtaja.
Seurakuntaa ei ole ilman Kristusta, eikä Kristusta ilman seurakuntaa, sekin on kirjoitettu Raamattuun.** Seurakuntia on maailma täynnä, mutta uudestisyntyneet ovat vain Kristuksen seurakuntaa.
Kristuksen seurakunta ei ole silmin nähtävä seurakunta , vaan se on se Kristuksen vanhurskaus , johon Hänen omansa on puettu. ** Joten se ei ole sitten lestadiolaisuus, kun siellä saarnataan, tulkaa tänne Jumalan seurakuntaan, se on vain täällä. Taisit puhua taas palturia.
Siksi se on tälle maailmalle vieras ja tuntematon, sillä he näkevät vain ihmisen ulkoisen kuoren ja rakennukset , ja näin Pyhä Kaupunki näyttää pölyävältä maan tomulta ja öljypuun lehvien sijasta hävitetyltä risukaaokselta. ** Kaikkein eniten juuri SRK;lle se on outo ja vieras.- Meiliaikku
Kesitas kirjoitti:
Kristus onkin seurakunnanpää ja Hänen omansa ovat Jumalan Isän silmäteriä, sekin on Raamattuun korjoitettu. ** Älä valehtele. Jumalan silmäterä on vain Israel. Sak. 2:8 Sillä näin sanoo Herra Sebaot: Kunniaksensa hän on lähettänyt minut pakanakansojen luokse, jotka ovat teitä saalistaneet. Sillä joka teihin koskee, se koskee hänen silmäteräänsä.
Missään ei puhuta Jumalan silmäterästä muussa kun Israel suhteessa, joten taas tuli VL VALHETTA.
Samaa soopaa saarnaajatkin puhuvat ja vielä lahkostaan.
Siksi minä myös rakastan Kristuksen seurakuntaa ja Hänen omiaan, koska minäkin olen osallinen siitä Kristuksen armosta, jota Hän jakaa meille seurakunnassaan. ** Miksi sinä sitten olet lahkossa, jolle Jeesus ei ole Herra, ainoastaan vapahtaja.
Seurakuntaa ei ole ilman Kristusta, eikä Kristusta ilman seurakuntaa, sekin on kirjoitettu Raamattuun.** Seurakuntia on maailma täynnä, mutta uudestisyntyneet ovat vain Kristuksen seurakuntaa.
Kristuksen seurakunta ei ole silmin nähtävä seurakunta , vaan se on se Kristuksen vanhurskaus , johon Hänen omansa on puettu. ** Joten se ei ole sitten lestadiolaisuus, kun siellä saarnataan, tulkaa tänne Jumalan seurakuntaan, se on vain täällä. Taisit puhua taas palturia.
Siksi se on tälle maailmalle vieras ja tuntematon, sillä he näkevät vain ihmisen ulkoisen kuoren ja rakennukset , ja näin Pyhä Kaupunki näyttää pölyävältä maan tomulta ja öljypuun lehvien sijasta hävitetyltä risukaaokselta. ** Kaikkein eniten juuri SRK;lle se on outo ja vieras.Yritätkö lyttyyn minua? pakana kansa oli aikoinaan myös Suomi,tiedät varmaan? Raamattu onkin kirjoitettu kaikelle maailman ajalle. Aivan oikea näköala sinulla, että vain uudestisyntyneet ovat Jumalan seurakunta. Muistaakseni Kesitaksen opissa on outo uudestisyntyminen, kovin kastekeskeinen, jota taas ei Raamattu ensisijaisesti painota.
Raamattu ilmoittaa," Jumalan valtakunta on teitä lähestynyt, tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi" Jumalan valtakunta siis lähestyy saarnassa, Jumalan sanassa. Se julistaa parannusta ja syntien anteeksiantamusta Hänen nimessään. SRK:n olet saanut päähäsi pahana syntipukkina, vaikket ole varmaan ollut missään tekemisessä sen kanssa, kun ei ole minunkaan tarvinnut. Patsi sen verran, että lehtiä olen tilannut itselleni. Meiliaikku kirjoitti:
Yritätkö lyttyyn minua? pakana kansa oli aikoinaan myös Suomi,tiedät varmaan? Raamattu onkin kirjoitettu kaikelle maailman ajalle. Aivan oikea näköala sinulla, että vain uudestisyntyneet ovat Jumalan seurakunta. Muistaakseni Kesitaksen opissa on outo uudestisyntyminen, kovin kastekeskeinen, jota taas ei Raamattu ensisijaisesti painota.
Raamattu ilmoittaa," Jumalan valtakunta on teitä lähestynyt, tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi" Jumalan valtakunta siis lähestyy saarnassa, Jumalan sanassa. Se julistaa parannusta ja syntien anteeksiantamusta Hänen nimessään. SRK:n olet saanut päähäsi pahana syntipukkina, vaikket ole varmaan ollut missään tekemisessä sen kanssa, kun ei ole minunkaan tarvinnut. Patsi sen verran, että lehtiä olen tilannut itselleni.Yritätkö lyttyyn minua? ** En, mutta valehtelijoista en juuri pidä, vainenkin, jos kohde on Raamattu.
pakana kansa oli aikoinaan myös Suomi,tiedät varmaan? * Kutun nytkin. Tietämyksesi on aika heikko, sillä Israel, Jumalan omaisuuskansan naapurit, ja muut kansat ovat kaikki pakanoita. Asialla ei ole uskon kanssa tekemistä.
Raamattu onkin kirjoitettu kaikelle maailman ajalle. ** Vai niin. Taas VALHETTA. Vanha testamentti on ensimmäinen pyhän kirjan Raamatun kahdesta testamentista. Vanha testamentti POHJAUTUU JUUTALAISTEN PYHÄÄN KIRJAAN, TANAKIIN. Joskin Tanakin järjestys on erilainen kuin Vanhassa testamentissa.
Vanha testamentti sisältää kertomuksen koko maailman synnystä ja kertoo, MITEN JUMALA VALISTI ISRELIN OMISUUSKANSAKSEEN muiden kansojen, pakanoiden keskuudesta ja miten hän johdatti kansaansa historian lävitse. Historiallisiksi kirjoiksi sanotaan tavallisesti Vanhan testamentin alkupuolen kirjoja Ensimmäisestä Mooseksen kirjasta Esterin kirjaan saakka. Tästä nimityksestä huolimatta ne sisältävät myös runoja, mietelmiä ja ylistyksiä sekä käskyjä ja ohjeita siitä, miten ihmisten tulisi elää, tärkeimpänä juutalaisen lain ja kymmenen, tai 12 käskyä.
Aivan oikea näköala sinulla, että vain uudestisyntyneet ovat Jumalan seurakunta. Muistaakseni Kesitaksen opissa on outo uudestisyntyminen, kovin kastekeskeinen, jota taas ei Raamattu ensisijaisesti painota. ** Niin, vain uudestisyntynyt Herramme mukaan tulee näkemään Jumalan, eli saa iankaikkisuuden Jeesuksen esittelemänä Hänelle.
Joh. 3:3
Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
Näin ollen ihmettelen, kun SRK ei tunnusta tuota Totuutta, vaan kertoo sen olevan joku parannuksen armo? Raamattu painottaa sitä niin, että panee ehdoksi, JOKO/ TAI.
Raamattu ilmoittaa," Jumalan valtakunta on teitä lähestynyt, tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi"** Juuri näin, ja evankeliumihan on itse Jeesus. Hän on minun Herrani, onko Sinun. Et ole vielä pystynyt vastaamaan siihen.
SRK:n olet saanut päähäsi pahana syntipukkina, vaikket ole varmaan ollut missään tekemisessä sen kanssa, kun ei ole minunkaan tarvinnut. Patsi sen verran, että lehtiä olen tilannut itselleni. ** Hienoa. Tiedäthän, että lahkossanne on ollut lähes 20 eri vivahdetta, Kososlaisuudesta eniten tunnettuja, ja vähättelet minua, mutta voin kertoa, että Pappani veti omalla nimellään yhtä näistä, ja jouduin elämään sen kristillisen ajan, mutta olin myös nostamissa hoidettuja hirrestä, joten mikä sinun otantasi on. Silloin tuli lahkosta saatanan kätyri.
Onneksi on nyt joitain nuoria, joille on Kristus Herra, kuten tytti.
Kes.- Meiliaikku
Kesitas kirjoitti:
Yritätkö lyttyyn minua? ** En, mutta valehtelijoista en juuri pidä, vainenkin, jos kohde on Raamattu.
pakana kansa oli aikoinaan myös Suomi,tiedät varmaan? * Kutun nytkin. Tietämyksesi on aika heikko, sillä Israel, Jumalan omaisuuskansan naapurit, ja muut kansat ovat kaikki pakanoita. Asialla ei ole uskon kanssa tekemistä.
Raamattu onkin kirjoitettu kaikelle maailman ajalle. ** Vai niin. Taas VALHETTA. Vanha testamentti on ensimmäinen pyhän kirjan Raamatun kahdesta testamentista. Vanha testamentti POHJAUTUU JUUTALAISTEN PYHÄÄN KIRJAAN, TANAKIIN. Joskin Tanakin järjestys on erilainen kuin Vanhassa testamentissa.
Vanha testamentti sisältää kertomuksen koko maailman synnystä ja kertoo, MITEN JUMALA VALISTI ISRELIN OMISUUSKANSAKSEEN muiden kansojen, pakanoiden keskuudesta ja miten hän johdatti kansaansa historian lävitse. Historiallisiksi kirjoiksi sanotaan tavallisesti Vanhan testamentin alkupuolen kirjoja Ensimmäisestä Mooseksen kirjasta Esterin kirjaan saakka. Tästä nimityksestä huolimatta ne sisältävät myös runoja, mietelmiä ja ylistyksiä sekä käskyjä ja ohjeita siitä, miten ihmisten tulisi elää, tärkeimpänä juutalaisen lain ja kymmenen, tai 12 käskyä.
Aivan oikea näköala sinulla, että vain uudestisyntyneet ovat Jumalan seurakunta. Muistaakseni Kesitaksen opissa on outo uudestisyntyminen, kovin kastekeskeinen, jota taas ei Raamattu ensisijaisesti painota. ** Niin, vain uudestisyntynyt Herramme mukaan tulee näkemään Jumalan, eli saa iankaikkisuuden Jeesuksen esittelemänä Hänelle.
Joh. 3:3
Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
Näin ollen ihmettelen, kun SRK ei tunnusta tuota Totuutta, vaan kertoo sen olevan joku parannuksen armo? Raamattu painottaa sitä niin, että panee ehdoksi, JOKO/ TAI.
Raamattu ilmoittaa," Jumalan valtakunta on teitä lähestynyt, tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi"** Juuri näin, ja evankeliumihan on itse Jeesus. Hän on minun Herrani, onko Sinun. Et ole vielä pystynyt vastaamaan siihen.
SRK:n olet saanut päähäsi pahana syntipukkina, vaikket ole varmaan ollut missään tekemisessä sen kanssa, kun ei ole minunkaan tarvinnut. Patsi sen verran, että lehtiä olen tilannut itselleni. ** Hienoa. Tiedäthän, että lahkossanne on ollut lähes 20 eri vivahdetta, Kososlaisuudesta eniten tunnettuja, ja vähättelet minua, mutta voin kertoa, että Pappani veti omalla nimellään yhtä näistä, ja jouduin elämään sen kristillisen ajan, mutta olin myös nostamissa hoidettuja hirrestä, joten mikä sinun otantasi on. Silloin tuli lahkosta saatanan kätyri.
Onneksi on nyt joitain nuoria, joille on Kristus Herra, kuten tytti.
Kes.lammas. Sinullako on eri raamattu, jossa ei ole testamenntteja? Minä jo arvelinkin, että sinulla on Raamattukin ihan eri, kuin muilla, kun niin outoja aina puhelet.
Jaa, että pappasi veti yhtä vivahdetta näistä, siis eriseuroista? Ilmankos jousuitkin hirrestä löysääjäksi.Nimittäin ulkopuolella on elämä vaikeaa ilman Isää. Jumala kun on Isä vain omille lapsilleen.
Meille uskovaisille totuus on Herra Jeesus Kristus, josta jo aiemmissa viesteissä kerroin, mutta Kesitas ? kun sinua sotkee nuo kolme kirjainta SRK, niin sinä et ymmärrä sitä , että Kristus on seurakunnan pää ja me olemme jäsenet. Se ei mene sun ymmärrykseen, kun sinä olet syönyt käärmesoppaa. - Vl-myrkkyä
Meiliaikku kirjoitti:
lammas. Sinullako on eri raamattu, jossa ei ole testamenntteja? Minä jo arvelinkin, että sinulla on Raamattukin ihan eri, kuin muilla, kun niin outoja aina puhelet.
Jaa, että pappasi veti yhtä vivahdetta näistä, siis eriseuroista? Ilmankos jousuitkin hirrestä löysääjäksi.Nimittäin ulkopuolella on elämä vaikeaa ilman Isää. Jumala kun on Isä vain omille lapsilleen.
Meille uskovaisille totuus on Herra Jeesus Kristus, josta jo aiemmissa viesteissä kerroin, mutta Kesitas ? kun sinua sotkee nuo kolme kirjainta SRK, niin sinä et ymmärrä sitä , että Kristus on seurakunnan pää ja me olemme jäsenet. Se ei mene sun ymmärrykseen, kun sinä olet syönyt käärmesoppaa.¤¤¤sinä olet syönyt käärmesoppaa.¤¤¤
rauhanyhdistyksellä.
...Mutta viesti oli niin syvällä hierarkiassa, ettei se enää päivittynyt mukaan keskusteluun joka oli poikennut jo kauas avauksen aiheesta; voiko uskovainen keskustella internetissä uskonopillisista kysymyksistä. Ainakin Meiliaukku näyttää voivan siitäkin huolimatta, että paradoksaalisesti tukee wehaa :)
Miten uskovainen pelastuu?
Yksin uskosta ja tätä on monta kertaa kirkastettu tälläkin palstalla eri kirjoittajien toimesta.
"Herrat! Mitä minun on tehtävä, että pelastuisin?"
--> He vastasivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi." - Ap. t. 16:30,31
Apostolit eivät vastanneet, että pitäisi uskoa ja seurata heidän seurakuntaansa ;)
Onko kaikki muu kuin vl-usko oikeaa?
No ei tietenkään ole. Olen itse usein siteerannut, että vl:ien kaltaisia vain-me-lahkoja mahtuu kolmetoista tusinaan. Kaikki ovat pöpelikössä. Samaan aikaan kuitenkin lukuisissa kristillisissä liikkeissä korostetaan uskoa vain yhteen Raamatun tuntemaan välimieheen ihmisen ja Jumalan välillä, Jeesukseen Kristukseen.
Vanhoillislestadiolaisten uskon on sekoittanut joukko-ajattelu. Heille on iskostunut joukko-oppi niin syvään, että jos vl-joukko todetaan vääräksi, niin pitäisi löytää sitten toinen joukko, joka opettaa oikein. Tässä ollaan jo lähtökohtaisesti pöpelikössä. Usko on henkilökohtaista, eikä Jumala asu käsin tehdyissä majoissa - eikä kulje minkään joukon mukana. "Eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla" - Luuk. 17:21
Sinä kysyit minulta myös mielenkiintoisen kysymyksen, että onko anteeksianto toisille uskon lisäksi ehto? Tätähän olemme käsitelleet Hakomajassakin ;)
Näen anteeksiannon toisille uskoon kuuluvana uskon hedelmänä - en ehtona. Usko ei tarkoita pelkästään todeksi uskomista, vaan Raamattu määrittelee:
"usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan,
ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy." (Hepr. 11:1)
Tuo "ojentautuminen" tarkoittaa mielestäni samaa kuin Jeesuksen kehoitus opetuslapsilleen etsiä "Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan". Vl-liikkeen vika on siinä, että he kuvittelevat jo löytäneensä sen omasta joukostaan. Sitten ollaankin pysähdytty henkilökohtaisessa Jumalan tahdon etsimisessä. Jos ja kun sillä tavoin vain uskotaan joukko todeksi kulkien joukon mukana "tulevaa elämää varten", niin perusteet eivät ole hääppöiset. On sen sijaan ojentauduttava yksin henkilökohtaisen uskon kautta. On etsittävä Jumalan valtakunnaksi kutsuttua mielen tilaa, jossa Jumalan tahto toteutuu. On etsittävä totuutta, ja sitä myöten myös todennettavaa totuutta tässä ja nyt. Tämän näkisin uskoon kuuluvaksi ojentautumiseksi. Tällä uskon polulla tulee sitten ennemmin tai myöhemmin vastaan se totuus, että on annettava anteeksi kaikille lähimmäisilleen :)- tytti 87
tekstiä ojentautumisesta! Suora lainaus: " On sen sijaan ojentauduttava yksin henkilökohtaisen uskon kautta. On etsittävä Jumalan valtakunnaksi kutsuttua mielen tilaa, jossa Jumalan tahto toteutuu. On etsittävä totuutta, ja sitä myöten myös todennettavaa totuutta tässä ja nyt. Tämän näkisin uskoon kuuluvaksi ojentautumiseksi"
Kiitos Admata Sinulle kirjoituksestasi! - acimlai nen
tytti 87 kirjoitti:
tekstiä ojentautumisesta! Suora lainaus: " On sen sijaan ojentauduttava yksin henkilökohtaisen uskon kautta. On etsittävä Jumalan valtakunnaksi kutsuttua mielen tilaa, jossa Jumalan tahto toteutuu. On etsittävä totuutta, ja sitä myöten myös todennettavaa totuutta tässä ja nyt. Tämän näkisin uskoon kuuluvaksi ojentautumiseksi"
Kiitos Admata Sinulle kirjoituksestasi!Admatan kirjoitukset ovat mahtavia. Toivottavasti Meiliaikku tulee nyt jatkamaan tästä. Nostan vielä kertaalleen tuon Admatan sanoman: "On etsittävä Jumalan valtakunnaksi kutsuttua mielen tilaa, jossa Jumalan tahto toteutuu. " Jumalan valtakunta on mielen tila, ei ryhmä yksilöitä. Jeesuskin kehotti omia opetuslapsiaan etsimään Jumalan valtakuntaa, vaikka he vl-logiikan mukaisesti olisivat jo itse olleet se valtakunta.
- acimlai nen
"Jos ja kun sillä tavoin vain uskotaan joukko todeksi kulkien joukon mukana "tulevaa elämää varten", niin perusteet eivät ole hääppöiset. On sen sijaan ojentauduttava yksin henkilökohtaisen uskon kautta."
Tuo toi minulle mieleen Tuomaan evankeliumista kohdan: 75. Jeesus sanoi, ”Monet seisovat ovella, mutta ne, jotka ovat yksin, astuvat sisälle häähuoneeseen.”
Siis että oman henkilökohtainen Jumala-suhteen on oltava siinä mallissa ettei tarvitse vedota mihinkään maallisiin joukkoihin ja ryhmiin. - tytti 87
acimlai nen kirjoitti:
Admatan kirjoitukset ovat mahtavia. Toivottavasti Meiliaikku tulee nyt jatkamaan tästä. Nostan vielä kertaalleen tuon Admatan sanoman: "On etsittävä Jumalan valtakunnaksi kutsuttua mielen tilaa, jossa Jumalan tahto toteutuu. " Jumalan valtakunta on mielen tila, ei ryhmä yksilöitä. Jeesuskin kehotti omia opetuslapsiaan etsimään Jumalan valtakuntaa, vaikka he vl-logiikan mukaisesti olisivat jo itse olleet se valtakunta.
olla hienoa tekstiä! Ei malta tästä millään lähteä mökille, vaikka kyllä on hiljainen pakko, kun olen luvannut. Luulen, että se Jumalan valtakunnaksi kutsuttu mielentila saavutetaan vasta sitten, kun on löydetty Kristus ja pelastus Hänessä omakohtaisesti kokien, että Hän on elämäni Herra, juuri se, jota minun syntinen, raihnainen ja kuoleva ihmiseni tarvitsee, että kuka muu voikaan pelastaa minua tästä kuolevaisesta ruumiistani. Onneksi Jeesus elää ja Hänelle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä, näin vakuuttaa Jumalan sana. Eli, jos näin sanoo Raamattu, niin ei kellään lahkolla voi olla pientäkään valtaa siitä, sillä silloinhan Jeesuksella ei ole sitä kaikkia valtaa.
Lopetan tähän, kun välillä aina innostun liikaa. - hoitokokouslainen
tytti 87 kirjoitti:
olla hienoa tekstiä! Ei malta tästä millään lähteä mökille, vaikka kyllä on hiljainen pakko, kun olen luvannut. Luulen, että se Jumalan valtakunnaksi kutsuttu mielentila saavutetaan vasta sitten, kun on löydetty Kristus ja pelastus Hänessä omakohtaisesti kokien, että Hän on elämäni Herra, juuri se, jota minun syntinen, raihnainen ja kuoleva ihmiseni tarvitsee, että kuka muu voikaan pelastaa minua tästä kuolevaisesta ruumiistani. Onneksi Jeesus elää ja Hänelle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä, näin vakuuttaa Jumalan sana. Eli, jos näin sanoo Raamattu, niin ei kellään lahkolla voi olla pientäkään valtaa siitä, sillä silloinhan Jeesuksella ei ole sitä kaikkia valtaa.
Lopetan tähän, kun välillä aina innostun liikaa.kukaan uskovainen ei kallista korviaan sun satuihisi. ainostaan te hoitokokouslaiset luette ja uskotte niihin, vuodesta toiseen.
heippa vaan satu-setä /( joo olet setä, aika yksinäinenkin vielä :)))) - Meiliaikku
Apostoli kirjoittaa useampaan otteeseen lähtekää meitä ja Herraa seuraamaan. Meitä? Hänen omiaan.
Missä Hänen omansa ovat? Hänen seurakunnassaan.
Minulla on myös lampaita muissa lammashuoneissa, mutta tahdon ne tänne saattaa ja on oleva yksi lammashuone ja yksi Paimen" sanoo Jeesus . Mitähän Admata tällä käsittää?
Mikähän versio sinulla tähän ?
Minä en näe mitään estettä keskusteluun uskon asioista. Raamatussa kerrotaan, että on vain yksi yhdenkaltainen usko. Vain yksi . Kuitenkin niitä on tuhansia ja hyvin erilaisia. Admatakin puhuu kymmenistä miljoonista uskovaisista ja Jeesus sanoo, löytäneekö Hän uskoa maan päältä toisen tulemuksen aikaan. Tässähän on Admatalla ristiriita. Meiliaikku kirjoitti:
Apostoli kirjoittaa useampaan otteeseen lähtekää meitä ja Herraa seuraamaan. Meitä? Hänen omiaan.
Minulla on myös lampaita muissa lammashuoneissa, mutta tahdon ne tänne saattaa ja on oleva yksi lammashuone ja yksi Paimen" sanoo Jeesus . Mitähän Admata tällä käsittää?
Minä en näe mitään estettä keskusteluun uskon asioista. Raamatussa kerrotaan, että on vain yksi yhdenkaltainen usko. Vain yksi . Kuitenkin niitä on tuhansia ja hyvin erilaisia. Admatakin puhuu kymmenistä miljoonista uskovaisista ja Jeesus sanoo, löytäneekö Hän uskoa maan päältä toisen tulemuksen aikaan. Tässähän on Admatalla ristiriita.Apostoli kirjoittaa useampaan otteeseen lähtekää meitä ja Herraa seuraamaan. Meitä? Hänen omiaan.
Missä Hänen omansa ovat? Hänen seurakunnassaan. ’** Ompa puutteellista tietoa. Apostoliseen aikaan ei ollut seurakuntia, vaan apostolit perustivat ne. Lue nyt hieman Raamatun historiaa.
Minulla on myös lampaita muissa lammashuoneissa, mutta tahdon ne tänne saattaa ja on oleva yksi lammashuone ja yksi Paimen" sanoo Jeesus . ** Juuri sitä, että myös SRK;ssa on vielä muutamia uudestisyntyneitä, ja Jeesus vetää heitäkin puoleensa.
Lammashuone ei ole SRK, Helluntailaisuus, tai Luterilaisuus, vaan Kristillinen kirkko, jossa on osallisia uudestisyntyneitä ihmisiä, jotka ovat vastaan ottaneet Jeesuksen Herrakseen, pääsääntöisesti myös kastettu Häneen.
Minä en näe mitään estettä keskusteluun uskon asioista. Raamatussa kerrotaan, että on vain yksi yhdenkaltainen usko. Vain yksi . ** Juuri näin, se ei ole usko siihen, että SRK on VAIN JA AINOSTAAN OIKEASSA, vaan siihen, että Jeesus on lupus ja Kuningas, Herra. Onko Hän sinulle Herra.
Kuitenkin niitä on tuhansia ja hyvin erilaisia. Admatakin puhuu kymmenistä miljoonista uskovaisista ja Jeesus sanoo, löytäneekö Hän uskoa maan päältä toisen tulemuksen aikaan. Tässähän on Admatalla ristiriita. ** Kerrotko, kenelle Hän sen sanoo???
Vastusta turhaan odottaen
Kes.- Acimlai nen
Meiliaikku kirjoitti:
Minä en näe mitään estettä keskusteluun uskon asioista. Raamatussa kerrotaan, että on vain yksi yhdenkaltainen usko. Vain yksi . Kuitenkin niitä on tuhansia ja hyvin erilaisia. Admatakin puhuu kymmenistä miljoonista uskovaisista ja Jeesus sanoo, löytäneekö Hän uskoa maan päältä toisen tulemuksen aikaan. Tässähän on Admatalla ristiriita.Yhdenkaltaisuutta on turha etsiä MUODON tasolta, mikä tuntuu taas olevan hyvin tärkeää vanhoillislestadiolaisille. Jumalan valtakunnan rajoja vedetään veeällyydessä vaikkapa korujen käytön mukaan. Tarkoitan että ei ole mitään merkitystä esimerkiksi sillä mihin ruumiinosaan ripustettavat korut hyväksyy ja mitkä ei. Admata puhui tässä ketjussa MIELEN TILASTA JUMALAN VALTAKUNTANA. Ja tuossa Jumalan valtakunnan mielen tilassa voi ihminen olla riippumatta siitä killuvatko korvissa korut vai eivät. Huomio olisi siis käännettävä pois tyhjänpäiväisyyksistä siihen mikä on USKON KANNALTA OLENNAISTA.
Jeesuksen opetusten mukaan USKON KANNALTA OLENNAISTA ON ANTEEKSIANTAMINEN. Koska Jumala on armahtanut KOKO maailman, niin myös JUMALAAN uskova haluaa sydämessään armahtaa koko maailman.
Tällöin pääsee siihen mielen tilaan joka Jumalalla itsellään vallitsee ja voi tulla yhdeksi Hänen kanssaan.
Jos näkee armahduksen rajoitettuna, esim. vain omaa seurakuntaa koskevana, niin ei mitenkään voi olla SAMASSA mielentilassa kuin SE JUMALA joka on armahtanut KOKO maailman ja joka vaikuttaa KAIKKIALLA ja KAIKESSA. Kysymys on siitä haluaako SAMASTUA KAIKKIVALTIAAN JUMALAN mielentilaan vai rajoitteellisten ja rajoittavien epäjumalien mielentilaan.
Kun lukee vanhoillislestadiolaisten kirjoituksia, niin näyttää siltä , että he haluaisivat päästä KAIKKIVALTIAAN JUMALAN VALTAKUNTAAN samastumalla sellaisen "jumalan" mielentilaan joka haluaa jotenkin RAJOITTAA Jumalan kaikkivaltiutta ja armoa, eli näkemällä jotkut ihmiset Jumalan valtakunnan ulkopuolisina. Tämähän on kuin yrittäisi sovittaa neliskulmaista palikkaa pyöreään reikään.
Vanhoillislestadiolaiset haluaisivat erottaa ihmiskunnasta yhden erillisen osajoukon joka pääsisi Taivaaseen. Tämä OSAjoukko ollaan sitten mukamas NÄKEVINÄÄN Kristuksen vanhurskauteen puettuna, samalla kun toisia ei sellaisina nähdä. Tosiasia on että vanhoillislestadiolaisuudessä pelastuvien joukkoa yritetään rajata ihan ulkonaisten ominaisuuksien perusteella, ei Pyhän Hengen näkökyvyn perusteella.
Kristuksen vanhurskaus on kuitenkin luonteeltaan sellainen että se nähdään joko kaikkialla tai sitten ei missään. Se on edelleen luonteeltaan sellainen että SEN NÄKEE VAIN SE JOKA ON ITSE SIIHEN PUETTU ja kuten sanottu KAIKKIALLA.
Tämän vuoksi Jeesus hehkuttaa niin kovasti anteeksiantamista Raamatussakin. TOTAALINEN anteeksianto kaikille on ehdottoman välttämätöntä sille joka mielii taivaaseen. Ja tämän asian kanssa jokainen voi huolehtia vain omasta kohdastaan. Pelkkä joukon mukana kulkeminen ei riitä. - Meiliaikku
Kesitas kirjoitti:
Missä Hänen omansa ovat? Hänen seurakunnassaan. ’** Ompa puutteellista tietoa. Apostoliseen aikaan ei ollut seurakuntia, vaan apostolit perustivat ne. Lue nyt hieman Raamatun historiaa.
Minulla on myös lampaita muissa lammashuoneissa, mutta tahdon ne tänne saattaa ja on oleva yksi lammashuone ja yksi Paimen" sanoo Jeesus . ** Juuri sitä, että myös SRK;ssa on vielä muutamia uudestisyntyneitä, ja Jeesus vetää heitäkin puoleensa.
Lammashuone ei ole SRK, Helluntailaisuus, tai Luterilaisuus, vaan Kristillinen kirkko, jossa on osallisia uudestisyntyneitä ihmisiä, jotka ovat vastaan ottaneet Jeesuksen Herrakseen, pääsääntöisesti myös kastettu Häneen.
Minä en näe mitään estettä keskusteluun uskon asioista. Raamatussa kerrotaan, että on vain yksi yhdenkaltainen usko. Vain yksi . ** Juuri näin, se ei ole usko siihen, että SRK on VAIN JA AINOSTAAN OIKEASSA, vaan siihen, että Jeesus on lupus ja Kuningas, Herra. Onko Hän sinulle Herra.
Kuitenkin niitä on tuhansia ja hyvin erilaisia. Admatakin puhuu kymmenistä miljoonista uskovaisista ja Jeesus sanoo, löytäneekö Hän uskoa maan päältä toisen tulemuksen aikaan. Tässähän on Admatalla ristiriita. ** Kerrotko, kenelle Hän sen sanoo???
Vastusta turhaan odottaen
Kes.sen aiemmin eräässä viestissään minulle.
Me emme ole sanoneet, että SRk on Jumalan valtakunta tai lestadiolaisuus. Opetamme Raamatun mukaista uskoa, että uskomalla Raamatussa ilmoitettuun Jumalan sanaan ja sen opetukseen.Se on aina siellä , missä Hänen omansa ovat, koska Pyhä Henki on siellä.
Historia kertoo,että meihin kuulumattomat antaneet nimen meille nimitellessään meitä. Näin kaikkina eri aikoina Jumalan valtakunnalle on tullut nimi. Muistat varmaan , mitä lahkoa Jeesuskin edusti farisealaisten silmissä ? - acimlai nen
Meiliaikku kirjoitti:
sen aiemmin eräässä viestissään minulle.
Me emme ole sanoneet, että SRk on Jumalan valtakunta tai lestadiolaisuus. Opetamme Raamatun mukaista uskoa, että uskomalla Raamatussa ilmoitettuun Jumalan sanaan ja sen opetukseen.Se on aina siellä , missä Hänen omansa ovat, koska Pyhä Henki on siellä.
Historia kertoo,että meihin kuulumattomat antaneet nimen meille nimitellessään meitä. Näin kaikkina eri aikoina Jumalan valtakunnalle on tullut nimi. Muistat varmaan , mitä lahkoa Jeesuskin edusti farisealaisten silmissä ?..ovat KAIKKIALLA. Ei ole olemassa KETÄÄN joka ei olisi Jumalan oma.
Mutta on olemassa ihmisiä jotka haluaisivat nähdä itsensä Jumalan omana samalla kun he haluaisivat nähdä jotkut toiset ei-Jumalan-omana. - Meiliaikku
Acimlai nen kirjoitti:
Yhdenkaltaisuutta on turha etsiä MUODON tasolta, mikä tuntuu taas olevan hyvin tärkeää vanhoillislestadiolaisille. Jumalan valtakunnan rajoja vedetään veeällyydessä vaikkapa korujen käytön mukaan. Tarkoitan että ei ole mitään merkitystä esimerkiksi sillä mihin ruumiinosaan ripustettavat korut hyväksyy ja mitkä ei. Admata puhui tässä ketjussa MIELEN TILASTA JUMALAN VALTAKUNTANA. Ja tuossa Jumalan valtakunnan mielen tilassa voi ihminen olla riippumatta siitä killuvatko korvissa korut vai eivät. Huomio olisi siis käännettävä pois tyhjänpäiväisyyksistä siihen mikä on USKON KANNALTA OLENNAISTA.
Jeesuksen opetusten mukaan USKON KANNALTA OLENNAISTA ON ANTEEKSIANTAMINEN. Koska Jumala on armahtanut KOKO maailman, niin myös JUMALAAN uskova haluaa sydämessään armahtaa koko maailman.
Tällöin pääsee siihen mielen tilaan joka Jumalalla itsellään vallitsee ja voi tulla yhdeksi Hänen kanssaan.
Jos näkee armahduksen rajoitettuna, esim. vain omaa seurakuntaa koskevana, niin ei mitenkään voi olla SAMASSA mielentilassa kuin SE JUMALA joka on armahtanut KOKO maailman ja joka vaikuttaa KAIKKIALLA ja KAIKESSA. Kysymys on siitä haluaako SAMASTUA KAIKKIVALTIAAN JUMALAN mielentilaan vai rajoitteellisten ja rajoittavien epäjumalien mielentilaan.
Kun lukee vanhoillislestadiolaisten kirjoituksia, niin näyttää siltä , että he haluaisivat päästä KAIKKIVALTIAAN JUMALAN VALTAKUNTAAN samastumalla sellaisen "jumalan" mielentilaan joka haluaa jotenkin RAJOITTAA Jumalan kaikkivaltiutta ja armoa, eli näkemällä jotkut ihmiset Jumalan valtakunnan ulkopuolisina. Tämähän on kuin yrittäisi sovittaa neliskulmaista palikkaa pyöreään reikään.
Vanhoillislestadiolaiset haluaisivat erottaa ihmiskunnasta yhden erillisen osajoukon joka pääsisi Taivaaseen. Tämä OSAjoukko ollaan sitten mukamas NÄKEVINÄÄN Kristuksen vanhurskauteen puettuna, samalla kun toisia ei sellaisina nähdä. Tosiasia on että vanhoillislestadiolaisuudessä pelastuvien joukkoa yritetään rajata ihan ulkonaisten ominaisuuksien perusteella, ei Pyhän Hengen näkökyvyn perusteella.
Kristuksen vanhurskaus on kuitenkin luonteeltaan sellainen että se nähdään joko kaikkialla tai sitten ei missään. Se on edelleen luonteeltaan sellainen että SEN NÄKEE VAIN SE JOKA ON ITSE SIIHEN PUETTU ja kuten sanottu KAIKKIALLA.
Tämän vuoksi Jeesus hehkuttaa niin kovasti anteeksiantamista Raamatussakin. TOTAALINEN anteeksianto kaikille on ehdottoman välttämätöntä sille joka mielii taivaaseen. Ja tämän asian kanssa jokainen voi huolehtia vain omasta kohdastaan. Pelkkä joukon mukana kulkeminen ei riitä.uskon määrittelyssä on varmasti kauhistus Herralle. Raamattu ei tue tällaista, mutta omalle maalliselle mielelle helppoa ja mieleistä.Joukon mukana kulkeminen ei todellakaan auta , tässä olet oikeassa.
Siksi Raamatussa painotetaan henkilökohtaista uskoa ja uskossa valvomista. Mitä sitten kukin tällä ymmärtää? Minä ymmärrän omantunnon puhtaana pitämistä maailman synnin tartunnoista, välttäen niihin joutumista. Välttää myös niitä paikkoja, missä joutuu niille alttiiksi. Siltikin joutuu lankeemuksiin, joita korjaillaan Jeesuksen veren voimassa.
Anteeksiantamusta Raamatussa ei hehkuteta liiaksi, sillä anteeksiantamattomien syntien kanssa epäuskossa ihmisen on mahdotonta kelvata Jumalalle. - Meiliaikku
acimlai nen kirjoitti:
..ovat KAIKKIALLA. Ei ole olemassa KETÄÄN joka ei olisi Jumalan oma.
Mutta on olemassa ihmisiä jotka haluaisivat nähdä itsensä Jumalan omana samalla kun he haluaisivat nähdä jotkut toiset ei-Jumalan-omana.On yleishengellistä ilmaisua, että JUmalan omat ovat kaikkialla. Jumalan omia ovat ovat kaikki ne, jotka ovat vaatteensa Karitsan veressä valaisseet ja ovat matkalla taivaaseen.
Jumala ei tunne omikseen muita. Jumalan luomia ja lunastamia kakki ihmiset ovat kyllä, mutta vanhurkaita vaan uudestisyntyneet Pyhältä Hengeltä. Jumala seurakunnasta kuulutetaan tätä pelastusta vieläkin ja maailman loppuun asti. - acimlai nen
Meiliaikku kirjoitti:
On yleishengellistä ilmaisua, että JUmalan omat ovat kaikkialla. Jumalan omia ovat ovat kaikki ne, jotka ovat vaatteensa Karitsan veressä valaisseet ja ovat matkalla taivaaseen.
Jumala ei tunne omikseen muita. Jumalan luomia ja lunastamia kakki ihmiset ovat kyllä, mutta vanhurkaita vaan uudestisyntyneet Pyhältä Hengeltä. Jumala seurakunnasta kuulutetaan tätä pelastusta vieläkin ja maailman loppuun asti...olekaan kaikkivaltias ja kaikessa vaikuttava?
- acimlai nen
Meiliaikku kirjoitti:
uskon määrittelyssä on varmasti kauhistus Herralle. Raamattu ei tue tällaista, mutta omalle maalliselle mielelle helppoa ja mieleistä.Joukon mukana kulkeminen ei todellakaan auta , tässä olet oikeassa.
Siksi Raamatussa painotetaan henkilökohtaista uskoa ja uskossa valvomista. Mitä sitten kukin tällä ymmärtää? Minä ymmärrän omantunnon puhtaana pitämistä maailman synnin tartunnoista, välttäen niihin joutumista. Välttää myös niitä paikkoja, missä joutuu niille alttiiksi. Siltikin joutuu lankeemuksiin, joita korjaillaan Jeesuksen veren voimassa.
Anteeksiantamusta Raamatussa ei hehkuteta liiaksi, sillä anteeksiantamattomien syntien kanssa epäuskossa ihmisen on mahdotonta kelvata Jumalalle."Mielentila MeiliaikkuKäyttäjän viestit20.7.2010 14:46 uskon määrittelyssä on varmasti kauhistus Herralle. Raamattu ei tue tällaista, mutta omalle maalliselle mielelle helppoa ja mieleistä.."
Filippiläiskirje 2
5 Olkoon teilläkin sellainen mieli, joka Kristuksella Jeesuksella oli.
Voiko tuota enää selvemmin sanoa? Raamattu kyllä tukee, kuten nyt näet, mutta onko todella niin että se on MAALLISELLE mielelle HELPPOA? - juuresmaan kitkijä
tämä sinun lahkossasi viimeisintä huutoa oleva saarna?
Meiliaikku kirjoitti:
sen aiemmin eräässä viestissään minulle.
Historia kertoo,että meihin kuulumattomat antaneet nimen meille nimitellessään meitä. Näin kaikkina eri aikoina Jumalan valtakunnalle on tullut nimi. Muistat varmaan , mitä lahkoa Jeesuskin edusti farisealaisten silmissä ?Me emme ole sanoneet, että SRk on Jumalan valtakunta tai lestadiolaisuus. ** Sanoi A: mitä sanoi, mutta Te itse teette itsestänne lahkon, kertomalla saastaisesti, että vain Te olette Jumalan Valtakunta.
Toimintaanne paheksutaan Taivaassa. Pyhä Henki ei anna teille yhtään armolahjaa, koska ette ole niihin valmis.
Opetamme Raamatun mukaista uskoa, että uskomalla Raamatussa ilmoitettuun Jumalan sanaan ja sen opetukseen. ** Missä, miten? Onko Insesti, pakko synnytykset eläimelliseen tahtiin niitä. Missä kaste?
Nämä on vain irrallisia, muutamia asioita, mutta Raamatun tunteminen on teillä hyvin vähäistä.
Se on aina siellä , missä Hänen omansa ovat, koska Pyhä Henki on siellä. ** Missä sitten armolahjat, joita on Kristillisellä seurakunnilla, kuten parantaminen yms.
Historia kertoo,että meihin kuulumattomat antaneet nimen meille nimitellessään meitä. Näin kaikkina eri aikoina Jumalan valtakunnalle on tullut nimi. Muistat varmaan , mitä lahkoa Jeesuskin edusti farisealaisten silmissä ? * Itse te nimenne olette valinneet, älä muita syytä.
Sama on tällä porttokirkko Luterilaisuudellakin, omalla nimellä, ei Jeesuksen nimellä.Meiliaikku kirjoitti:
On yleishengellistä ilmaisua, että JUmalan omat ovat kaikkialla. Jumalan omia ovat ovat kaikki ne, jotka ovat vaatteensa Karitsan veressä valaisseet ja ovat matkalla taivaaseen.
Jumala ei tunne omikseen muita. Jumalan luomia ja lunastamia kakki ihmiset ovat kyllä, mutta vanhurkaita vaan uudestisyntyneet Pyhältä Hengeltä. Jumala seurakunnasta kuulutetaan tätä pelastusta vieläkin ja maailman loppuun asti.Jumalan omia ovat ovat kaikki ne, jotka ovat vaatteensa Karitsan veressä valaisseet ja ovat matkalla taivaaseen. *** Taas meni pieleen. Et tukeudu Raamattuun, vaan saarnaajiin, jotka eivät tunne sanaa.
Apostoli Johannes, Jeesuksen serkku sanoo heti alussa näin. Joh 1;12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, KAIKILLE, jotka uskovat häneen.
Verestä ei puhuta mitään, ainoastaan uskota Jeesukseen Herrana ja Messiaana.
Jumala ei tunne omikseen muita.** Jumala ei tunne muita omikseen kun lapset. Ne ovat Hänen vastuulla, muut Jeesuksen. Olivat sitten lestadiolaista tai ei. Jumala ei ota vastaan muita kun heitä, joita JEESUS HÄNELLE ESITTLEE, ja Hän esittelee vain OMANSA, ei muiden omia.
Kukaan ei mene suoraan Jumalan eteen Raamatun mukaan, vaan Jeesuksen ja Pyhien eteen.
Jumalan luomia ja lunastamia kakki ihmiset ovat kyllä, mutta vanhurkaita vaan uudestisyntyneet Pyhältä Hengeltä. ** Jumala ei lunasta mitään ilman Jeesusta, mutta onnittelen Sinua Meili, että olet mieltänyt, että on uudestisynnyttävä, nähdäkseen Isän.
Jumala seurakunnasta kuulutetaan tätä pelastusta vieläkin ja maailman loppuun asti. ** Älä vaan laske SRK;n varaan, pahalta näyttää.
Kes.Acimlai nen kirjoitti:
Yhdenkaltaisuutta on turha etsiä MUODON tasolta, mikä tuntuu taas olevan hyvin tärkeää vanhoillislestadiolaisille. Jumalan valtakunnan rajoja vedetään veeällyydessä vaikkapa korujen käytön mukaan. Tarkoitan että ei ole mitään merkitystä esimerkiksi sillä mihin ruumiinosaan ripustettavat korut hyväksyy ja mitkä ei. Admata puhui tässä ketjussa MIELEN TILASTA JUMALAN VALTAKUNTANA. Ja tuossa Jumalan valtakunnan mielen tilassa voi ihminen olla riippumatta siitä killuvatko korvissa korut vai eivät. Huomio olisi siis käännettävä pois tyhjänpäiväisyyksistä siihen mikä on USKON KANNALTA OLENNAISTA.
Tämän vuoksi Jeesus hehkuttaa niin kovasti anteeksiantamista Raamatussakin. TOTAALINEN anteeksianto kaikille on ehdottoman välttämätöntä sille joka mielii taivaaseen. Ja tämän asian kanssa jokainen voi huolehtia vain omasta kohdastaan. Pelkkä joukon mukana kulkeminen ei riitä.Jeesuksen opetusten mukaan USKON KANNALTA OLENNAISTA ON ANTEEKSIANTAMINEN. ** Tässä olet väärässä. Anteeksi antaminen on tärkeää, mutta synniksi Jeesus sanoo VAIN epäuskon itsensä Kuninkuudelle. >> Joh. 16:9
Synti on siinä, että ihmiset eivät usko minuun- Acimlai nen
Kesitas kirjoitti:
Jeesuksen opetusten mukaan USKON KANNALTA OLENNAISTA ON ANTEEKSIANTAMINEN. ** Tässä olet väärässä. Anteeksi antaminen on tärkeää, mutta synniksi Jeesus sanoo VAIN epäuskon itsensä Kuninkuudelle. >> Joh. 16:9
Synti on siinä, että ihmiset eivät usko minuunKyllä Jeesus vaatii kaikesta sydämestään anteeksiantamista. Tämä on sanottu niin monessa kohtaa Raamatussakin. Pitäisikö minun tuoda niitä kohtia sinulle tähän? Niitä on paljon! Eikä niitä voi millään ilveellä ohittaa jos ottaa Jeesuksen vakavasti.
"Miten joku VL voi väärän uskon anteeksi antaa…..Joten lihassa kirjoitat myös sinä."
Eivät he voikaan antaa anteeksi sillä tavalla kuin luulevat.
Jeesuksen opettamassa anteeksiantamisessa kyse on siitä että lakkaa tuomitsemasta ketään. EI siitä, että hokee jotain "jeesuksennimessäjaveressä...." ja näin kuvittelee käyttävänsä jotain erityistä VALTAA antaa anteeksi TOISTEN syntejä. Voimme antaa anteeksi vain oman alitajuntamme roinat jotka näkyvät meille toisiin ihmisiin peilautuneina, ikään kuin noiden toisten synteinä. Näistä tulee jutella Jeesuksen/Pyhän Hengen kanssa ja hoidattaa ne pois. PH hävittää ne alitajunnastamme ja sen jälkeen ne häviävät myös toisista. Näemme toiset ihmiset uudella tavalla. Kun teksti korjataan koneessa se näyttäytyy korjattuna ruudullakin. Tai kun elokuvaa muutetaan filmillä se heijastuu uudenlaisena valkokankaalla. Tai kuten Jeesus opetti aikanaan: kun ottaa tukin omasta silmästään näkee ottaa rikan toisenkin silmästä.
Meillä kaikilla on tietysti taipumus haluta nähdä synti toisissa. Tuomaan evankeliumissa Jeesus ihmettelee:
"89. Jeesus sanoi, ”Miksi pesette kupin ulkopuolen? Ettekö ymmärrä, että se, joka on tehnyt ulkopuolen, on sama, joka on tehnyt sisäpuolenkin.”
Me emme ymmärrä siis että toisissa näkemämme synti on omaa syntiämme toisista heijastuneena. Silti yritämme aina muuttaa toisia eli pestä kupin ulkopuolta vaikka pitäisi pestä omaa sisisntä.
Toisissa ihmisissä näkemämme syntisyys on kuitenkin lahja meille. Tuomaan evankeliumissa Jeesus oikein onnittelee tästä lahjasta: 67. Jeesus sanoi, ”Onnittelut teille, kun teitä vihataan ja vainotaan, eikä löydy paikkaa, kaikkialla teitä vainotaan.” Miksi hän siitä onnittelee? Siksi että se on mahdollisuus anteeksiantoon ja siten merkitsee siis yhtä hyvin meidän itsemme kuin lähimmäistemmekin vapautumisen mahdollisuutta. - Meiliaikku
Kesitas kirjoitti:
Jumalan omia ovat ovat kaikki ne, jotka ovat vaatteensa Karitsan veressä valaisseet ja ovat matkalla taivaaseen. *** Taas meni pieleen. Et tukeudu Raamattuun, vaan saarnaajiin, jotka eivät tunne sanaa.
Apostoli Johannes, Jeesuksen serkku sanoo heti alussa näin. Joh 1;12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, KAIKILLE, jotka uskovat häneen.
Verestä ei puhuta mitään, ainoastaan uskota Jeesukseen Herrana ja Messiaana.
Jumala ei tunne omikseen muita.** Jumala ei tunne muita omikseen kun lapset. Ne ovat Hänen vastuulla, muut Jeesuksen. Olivat sitten lestadiolaista tai ei. Jumala ei ota vastaan muita kun heitä, joita JEESUS HÄNELLE ESITTLEE, ja Hän esittelee vain OMANSA, ei muiden omia.
Kukaan ei mene suoraan Jumalan eteen Raamatun mukaan, vaan Jeesuksen ja Pyhien eteen.
Jumalan luomia ja lunastamia kakki ihmiset ovat kyllä, mutta vanhurkaita vaan uudestisyntyneet Pyhältä Hengeltä. ** Jumala ei lunasta mitään ilman Jeesusta, mutta onnittelen Sinua Meili, että olet mieltänyt, että on uudestisynnyttävä, nähdäkseen Isän.
Jumala seurakunnasta kuulutetaan tätä pelastusta vieläkin ja maailman loppuun asti. ** Älä vaan laske SRK;n varaan, pahalta näyttää.
Kes.Kesitas Ilm 7 :13-15 vaatteen pesusta ja valkaisusta.
- Meiliaikku
Kesitas kirjoitti:
Jeesuksen opetusten mukaan USKON KANNALTA OLENNAISTA ON ANTEEKSIANTAMINEN. ** Tässä olet väärässä. Anteeksi antaminen on tärkeää, mutta synniksi Jeesus sanoo VAIN epäuskon itsensä Kuninkuudelle. >> Joh. 16:9
Synti on siinä, että ihmiset eivät usko minuunvaan sydämentila, joka on paljon enemmän kuin mielentila. Mielentila voi ihmisellä vaihdella päivittin ja hetkittäin, mutta sydämentilan , kun saa Kristus asettaa oikeaksi, se kantaa oikeaa uskonhedelmää.
Meiliaikku kirjoitti:
Minä en näe mitään estettä keskusteluun uskon asioista. Raamatussa kerrotaan, että on vain yksi yhdenkaltainen usko. Vain yksi . Kuitenkin niitä on tuhansia ja hyvin erilaisia. Admatakin puhuu kymmenistä miljoonista uskovaisista ja Jeesus sanoo, löytäneekö Hän uskoa maan päältä toisen tulemuksen aikaan. Tässähän on Admatalla ristiriita.>> Apostoli kirjoittaa useampaan otteeseen lähtekää meitä ja Herraa seuraamaan. Meitä? Hänen omiaan.
Missä Hänen omansa ovat? Hänen seurakunnassaan. > Minulla on myös lampaita muissa lammashuoneissa, mutta tahdon ne tänne saattaa ja on oleva yksi lammashuone ja yksi Paimen" sanoo Jeesus . Mitähän Admata tällä käsittää? > Raamatussa kerrotaan, että on vain yksi yhdenkaltainen usko. Vain yksi . > Admatakin puhuu kymmenistä miljoonista uskovaisista ja Jeesus sanoo, löytäneekö Hän uskoa maan päältä toisen tulemuksen aikaan. Tässähän on Admatalla ristiriita.Meiliaikku kirjoitti:
uskon määrittelyssä on varmasti kauhistus Herralle. Raamattu ei tue tällaista, mutta omalle maalliselle mielelle helppoa ja mieleistä.Joukon mukana kulkeminen ei todellakaan auta , tässä olet oikeassa.
Anteeksiantamusta Raamatussa ei hehkuteta liiaksi, sillä anteeksiantamattomien syntien kanssa epäuskossa ihmisen on mahdotonta kelvata Jumalalle.>>Mielentila uskon määrittelyssä on varmasti kauhistus Herralle. Raamattu ei tue tällaista, mutta omalle maalliselle mielelle helppoa ja mieleistä.
- Meiliaikku
admata kirjoitti:
>>Mielentila uskon määrittelyssä on varmasti kauhistus Herralle. Raamattu ei tue tällaista, mutta omalle maalliselle mielelle helppoa ja mieleistä.
Mielentila tietysti ihmisellä muuuttuu oikeaksi, kun hän ottaa sydämeensä Herran Jeesuksen uskolla vastaan. Mieli muuttuu seuraamaan Hänen omiaan Raamatun mukaisessa opetuksessa
Jumalan valtakuntaa ja Jumalan valtakunta ei itseasiassa ole mitään eroa, on vain muotoilmaisu.Etsiä Jumalan valtakuntaa ja Hänen vahurskauttaan. Kun on sen löytänyt, ei tarvitse enää etsiä, vaan Jumalan valtakunta on sisällisesti meissä.Sisällisesti , sydämessä syvällä. Se on voimakas ilmaisu Jumalan valtakunnan ominaisuudesta. Silloin se on myös keskellämme, kun se on meissä, ei ulkopuolella meidän. Tässä ei ole mitään ristiriitaa Raamatun kanssa.
tätä ei koskaan tule ymmärtämään Ihminen ulkopuolella Jumalan valtakunnan.Se avautuu vain uskon kautta ihmisen sydämelle. - acimlai n e n
Meiliaikku kirjoitti:
vaan sydämentila, joka on paljon enemmän kuin mielentila. Mielentila voi ihmisellä vaihdella päivittin ja hetkittäin, mutta sydämentilan , kun saa Kristus asettaa oikeaksi, se kantaa oikeaa uskonhedelmää.
..saivartelu-luikertelusta ja vanhoillislestadiolaisuuden puolustamisesta itse Pyhää Jumalaa vastaan kun luen Meiliaikulta tämän: ".. sydämentila, joka on paljon enemmän kuin mielentila."
Kysymyshän tässä keskustelussa oli alkujaan fyysisesta porukasta vs. sydämen/mielentilasta.
MIKSI Meiliaikku, MIKSI??, Jeesus kehotti opetuslapsiaan etsimään Jumalan valtakuntaA, vaikka itse Jeesus oli heidän joukossaan? Ja MISTÄ se olisi löytynyt? Meiliaikku kirjoitti:
Mielentila tietysti ihmisellä muuuttuu oikeaksi, kun hän ottaa sydämeensä Herran Jeesuksen uskolla vastaan. Mieli muuttuu seuraamaan Hänen omiaan Raamatun mukaisessa opetuksessa
Jumalan valtakuntaa ja Jumalan valtakunta ei itseasiassa ole mitään eroa, on vain muotoilmaisu.Etsiä Jumalan valtakuntaa ja Hänen vahurskauttaan. Kun on sen löytänyt, ei tarvitse enää etsiä, vaan Jumalan valtakunta on sisällisesti meissä.Sisällisesti , sydämessä syvällä. Se on voimakas ilmaisu Jumalan valtakunnan ominaisuudesta. Silloin se on myös keskellämme, kun se on meissä, ei ulkopuolella meidän. Tässä ei ole mitään ristiriitaa Raamatun kanssa.
tätä ei koskaan tule ymmärtämään Ihminen ulkopuolella Jumalan valtakunnan.Se avautuu vain uskon kautta ihmisen sydämelle.>> Mielentila tietysti ihmisellä muuuttuu oikeaksi, kun hän ottaa sydämeensä Herran Jeesuksen uskolla vastaan. Mieli muuttuu seuraamaan Hänen omiaan > Jumalan valtakuntaa ja Jumalan valtakunta ei itseasiassa ole mitään eroa, on vain muotoilmaisu.Etsiä Jumalan valtakuntaa ja Hänen vahurskauttaan. Kun on sen löytänyt, ei tarvitse enää etsiä
- hoitokokouslainen
admata kirjoitti:
>> Mielentila tietysti ihmisellä muuuttuu oikeaksi, kun hän ottaa sydämeensä Herran Jeesuksen uskolla vastaan. Mieli muuttuu seuraamaan Hänen omiaan > Jumalan valtakuntaa ja Jumalan valtakunta ei itseasiassa ole mitään eroa, on vain muotoilmaisu.Etsiä Jumalan valtakuntaa ja Hänen vahurskauttaan. Kun on sen löytänyt, ei tarvitse enää etsiä
unohdit oleelisimman edellisestä viestistä:
*'tätä ei koskaan tule ymmärtämään Ihminen ulkopuolella Jumalan valtakunnan**
:))
voit kirjoittaa vaikka suomi24 foorumin täyteen Raamatun tekstiä ja omia selityksiäsi, mikään ei muutu,.... Jumala on luvannut olla omieansa turvana maailman loppuun asti.
Hyvää jatkoa admata! hoitokokouslainen kirjoitti:
voit kirjoittaa vaikka suomi24 foorumin täyteen Raamatun tekstiä ja omia selityksiäsi, mikään ei muutu,.... Jumala on luvannut olla omieansa turvana maailman loppuun asti.
Hyvää jatkoa admata!>> *'tätä ei koskaan tule ymmärtämään Ihminen ulkopuolella Jumalan valtakunnan** > voit kirjoittaa vaikka suomi24 foorumin täyteen Raamatun tekstiä ja omia selityksiäsi, mikään ei muutu
- Onko kauhea loppu?
hoitokokouslainen kirjoitti:
Hyvää jatkoa admata!¤¤¤Jumala on luvannut olla omieansa turvana maailman loppuun asti.¤¤¤
Miten arvelet Raamattua vääristelevien ja omiin lahko-oppeihinsa uskovien "vain me" -vanhoillislestadiolaisten käyvän? - Meiliaikku
admata kirjoitti:
>> Mielentila tietysti ihmisellä muuuttuu oikeaksi, kun hän ottaa sydämeensä Herran Jeesuksen uskolla vastaan. Mieli muuttuu seuraamaan Hänen omiaan > Jumalan valtakuntaa ja Jumalan valtakunta ei itseasiassa ole mitään eroa, on vain muotoilmaisu.Etsiä Jumalan valtakuntaa ja Hänen vahurskauttaan. Kun on sen löytänyt, ei tarvitse enää etsiä
sinäkin ikuisiin totuuden etsijöihin? Jeesus sanoo, minä olen tie, totuus ja elämä. Raamatun sanassa pitää pysyä, eikä lainailla kirjailijoitten ajatelmia. Jeesus sanoo, kun olette tuntemaan totuuden ,joka tekee teidät vapaiksi. Raamattu ei puhu ikuisesta etsimisestä mitään, se on vastoin Jumalan sanaa.
en vieläkään Admata ymmärrä , mitä eroa on Jumalan valtakunta -ja valtakuntaa. Sehän on taivutusmuoto valtakunta perusmuoto, valtakuntaa valtakunnasta valtakuntaan taivutusmuoto.
Paavali kirjoittaa monessa kohdassa , tehkää parannus ja seuratkaa meitä ja Herraa."Meitä, Jeesuksen opetuslapsia , uskovia ihmisiä. Paavali antaa ymmärtää aivan selvästi, että oli Paavalin kanssa samoin uskovien joukko "me" ja lisäksi oli ulkona uskosta olevat.
Kol 1-
2.kor7:17-21
1.kor 2:14 - hoitokokouslainen
admata kirjoitti:
>> *'tätä ei koskaan tule ymmärtämään Ihminen ulkopuolella Jumalan valtakunnan** > voit kirjoittaa vaikka suomi24 foorumin täyteen Raamatun tekstiä ja omia selityksiäsi, mikään ei muutu
*No tuo on niin lapsellinen itsensä toteuttava profetia ja kehäpäätelmä*
sinulla on oikeus olla tuota mieltä, olen silti erimieltä, minullakin on oikeus olla erimieltä kanssasi :)
*Tämän perusteella he ovat voineet pikkuhiljaa jättää vl:ien vain-me-fraasit omaan arvoonsa, eli tyhjän päällä nojaaviksi sukkeroinneiksi.*
Niin, silti se vaivaa edelleen. 10 v olette kuulemma taikinaa täällä vääntäneet ja sitten välihuomautus; -jätetään se omaan arvoonsa- :).
Kuitenkin kun joku lesta-meiliaikku- sanoo sanansa väliin niin kauheeta älämölöä, ihan hirveetä että se sen sanansa lausuu. mikään ei muutu, uskokaa jo D
*Ellei näin olisi, niin SRK:ssa ei olisi mitään syytä yrittää demonisoida näitä keskusteluja ;)*
Tarkistin vielä et oliko tuo varmasti admatan tekstiä, kun melperille tuo kommenttisi paremmin passaisi. Mut admata se edelleen olikin :). Et sinä usko itsekään että täällä srk demonisoi, et et. Ellet sitten laske paria lyyleriä ja meiliaikkua sellasiksi. tosin hekin kirjoittavat niin harvoin et kai sä edes sen verran lestojakin siedät :D - hoitokokouslainen
Onko kauhea loppu? kirjoitti:
¤¤¤Jumala on luvannut olla omieansa turvana maailman loppuun asti.¤¤¤
Miten arvelet Raamattua vääristelevien ja omiin lahko-oppeihinsa uskovien "vain me" -vanhoillislestadiolaisten käyvän?ajattelen niin et mulla on ihan tarpeeksi murhetta itsestänikin, joten ei hirveesti kiinnosta heidän elämä.
Kun kuitenkin kysyit niin vastaan että vanhoillislestadiolaisten uskon käyvän hyvin, ainahan siellä juudaita seassa on, muttet...
;) - hoitokokouslainen
Meiliaikku kirjoitti:
sinäkin ikuisiin totuuden etsijöihin? Jeesus sanoo, minä olen tie, totuus ja elämä. Raamatun sanassa pitää pysyä, eikä lainailla kirjailijoitten ajatelmia. Jeesus sanoo, kun olette tuntemaan totuuden ,joka tekee teidät vapaiksi. Raamattu ei puhu ikuisesta etsimisestä mitään, se on vastoin Jumalan sanaa.
en vieläkään Admata ymmärrä , mitä eroa on Jumalan valtakunta -ja valtakuntaa. Sehän on taivutusmuoto valtakunta perusmuoto, valtakuntaa valtakunnasta valtakuntaan taivutusmuoto.
Paavali kirjoittaa monessa kohdassa , tehkää parannus ja seuratkaa meitä ja Herraa."Meitä, Jeesuksen opetuslapsia , uskovia ihmisiä. Paavali antaa ymmärtää aivan selvästi, että oli Paavalin kanssa samoin uskovien joukko "me" ja lisäksi oli ulkona uskosta olevat.
Kol 1-
1.kor 2:14noille, justahan sä kirjoitit ettei ne voi käsittää kun eivät ole sisällä :)
Meiliaikku kirjoitti:
Kol 1-
1.kor 2:14>> Jeesus sanoo, minä olen tie, totuus ja elämä > Jeesus sanoo, kun olette tuntemaan totuuden ,joka tekee teidät vapaiksi > Raamattu ei puhu ikuisesta etsimisestä mitään, se on vastoin Jumalan sanaa. > en vieläkään Admata ymmärrä , mitä eroa on Jumalan valtakunta -ja valtakuntaa. Sehän on taivutusmuoto valtakunta perusmuoto, valtakuntaa valtakunnasta valtakuntaan taivutusmuoto. > Paavali kirjoittaa monessa kohdassa , tehkää parannus ja seuratkaa meitä ja Herraa."Meitä, Jeesuksen opetuslapsia , uskovia ihmisiä. Paavali antaa ymmärtää aivan selvästi, että oli Paavalin kanssa samoin uskovien joukko "me" ja lisäksi oli ulkona uskosta olevat.
*No tuo on niin lapsellinen itsensä toteuttava profetia ja kehäpäätelmä*
sinulla on oikeus olla tuota mieltä, olen silti erimieltä, minullakin on oikeus olla erimieltä kanssasi :)
*Tämän perusteella he ovat voineet pikkuhiljaa jättää vl:ien vain-me-fraasit omaan arvoonsa, eli tyhjän päällä nojaaviksi sukkeroinneiksi.*
Niin, silti se vaivaa edelleen. 10 v olette kuulemma taikinaa täällä vääntäneet ja sitten välihuomautus; -jätetään se omaan arvoonsa- :).
Kuitenkin kun joku lesta-meiliaikku- sanoo sanansa väliin niin kauheeta älämölöä, ihan hirveetä että se sen sanansa lausuu. mikään ei muutu, uskokaa jo D
*Ellei näin olisi, niin SRK:ssa ei olisi mitään syytä yrittää demonisoida näitä keskusteluja ;)*
Tarkistin vielä et oliko tuo varmasti admatan tekstiä, kun melperille tuo kommenttisi paremmin passaisi. Mut admata se edelleen olikin :). Et sinä usko itsekään että täällä srk demonisoi, et et. Ellet sitten laske paria lyyleriä ja meiliaikkua sellasiksi. tosin hekin kirjoittavat niin harvoin et kai sä edes sen verran lestojakin siedät :DMiksi sinua vaivaa se, että tällä palstalla keskustellaan? Se, että osallistuu näihin keskusteluihin ei tarkoita sitä että asia vaivaisi. Jos asioista tietää ja on nuo kysymykset ja väitteet aikoinaan käynyt läpi, niin miksi ei auttaisi muita? En todellakaan kuvittele, että Wehan tai Meiliaikun kaltaiset Raamatun vääräksi vänkääjät muuttaisivat mieltään kun heille oikaisee asian, mutta näitä keskusteluja seuraa myös suuri joukko muita ja heistä osa haluaa varmastikin olla rehellisiä Raamatun sanalle :)
>> Et sinä usko itsekään että täällä srk demonisoi, et et. Ellet sitten laske paria lyyleriä ja meiliaikkua sellasiksi.- hoitokokouslainen
admata kirjoitti:
Miksi sinua vaivaa se, että tällä palstalla keskustellaan? Se, että osallistuu näihin keskusteluihin ei tarkoita sitä että asia vaivaisi. Jos asioista tietää ja on nuo kysymykset ja väitteet aikoinaan käynyt läpi, niin miksi ei auttaisi muita? En todellakaan kuvittele, että Wehan tai Meiliaikun kaltaiset Raamatun vääräksi vänkääjät muuttaisivat mieltään kun heille oikaisee asian, mutta näitä keskusteluja seuraa myös suuri joukko muita ja heistä osa haluaa varmastikin olla rehellisiä Raamatun sanalle :)
>> Et sinä usko itsekään että täällä srk demonisoi, et et. Ellet sitten laske paria lyyleriä ja meiliaikkua sellasiksi."Miksi sinua vaivaa se, että tällä palstalla keskustellaan?"
Ei minua vaivaa, mä tykkään tästä palstasta. Sen sijaan sua vaivaa kun puhut vl-fraaseista --> jotka sua vaivaa, luulen(?). Yksinkertaista! :)
**jättää vl:ien vain-me-fraasit omaan arvoonsa,**
Nyt et puhu totta että omaan arvoonsa, koska niitä säkin täällä kommentoit, ihan hyvä niin, ei siin mittää, tää on lestadilaisfoorumi, mutta siitä vaivaamisesta, nii-i.
"myös suuri joukko muita ja heistä osa haluaa varmastikin olla rehellisiä Raamatun sanalle :)"
Onon. Kirjoittajissa on arvioni mukaan vain muutama (mun arvio) vl, lukijoissa voi hyvinkin olla enemmistö.
Rehellisuudestä on luonnollisesti kaksi mielipidettä. Kukaan ei voi taata että sun mielipide on rehellinen. Raamattuun te molemmat osapuolet vetoatte. Tulkintaa ja tulkintaa. Sinä sanoit selvästi että vl:t eivät ole rehellisiä. :) Sun arvio!
*No minä en tiedä onko esim. tämän palstan "uskovaisille sopimattomaksi" julistaneet ry:n miehet samoja vai ei,*
Minä en ole teistä kumpikaan, siis osapuoli. Toki minulla omakohtainen kokemus ja näkemys on 70 luvun "mellakoista", vl-liikkeestä yms. ja kyl mulla mielipide on. Palstan avauksista valta-osa on alastonkuvia, ei minun kotonani ainakaan ollut kovin soveliasta liikkua paikoissa, joissa alastonkuvat olivat enemmistönä :DDD. No... siis... ei ole hyvä paikka kyllä sillä mittarilla, ja sikäli ymmärrän srk.n mahdollisen neuvon.
"Lukuisia ovat myös Päivämiehessä olleet varoitukset näistä palstoista."
Tunnen tämän palstan, päivämies on oudompi väline. Mutta jos noin on asianlaita, niin yhdyn päivämieheen :D hoitokokouslainen kirjoitti:
"Miksi sinua vaivaa se, että tällä palstalla keskustellaan?"
Ei minua vaivaa, mä tykkään tästä palstasta. Sen sijaan sua vaivaa kun puhut vl-fraaseista --> jotka sua vaivaa, luulen(?). Yksinkertaista! :)
**jättää vl:ien vain-me-fraasit omaan arvoonsa,**
Nyt et puhu totta että omaan arvoonsa, koska niitä säkin täällä kommentoit, ihan hyvä niin, ei siin mittää, tää on lestadilaisfoorumi, mutta siitä vaivaamisesta, nii-i.
"myös suuri joukko muita ja heistä osa haluaa varmastikin olla rehellisiä Raamatun sanalle :)"
Onon. Kirjoittajissa on arvioni mukaan vain muutama (mun arvio) vl, lukijoissa voi hyvinkin olla enemmistö.
Rehellisuudestä on luonnollisesti kaksi mielipidettä. Kukaan ei voi taata että sun mielipide on rehellinen. Raamattuun te molemmat osapuolet vetoatte. Tulkintaa ja tulkintaa. Sinä sanoit selvästi että vl:t eivät ole rehellisiä. :) Sun arvio!
*No minä en tiedä onko esim. tämän palstan "uskovaisille sopimattomaksi" julistaneet ry:n miehet samoja vai ei,*
Minä en ole teistä kumpikaan, siis osapuoli. Toki minulla omakohtainen kokemus ja näkemys on 70 luvun "mellakoista", vl-liikkeestä yms. ja kyl mulla mielipide on. Palstan avauksista valta-osa on alastonkuvia, ei minun kotonani ainakaan ollut kovin soveliasta liikkua paikoissa, joissa alastonkuvat olivat enemmistönä :DDD. No... siis... ei ole hyvä paikka kyllä sillä mittarilla, ja sikäli ymmärrän srk.n mahdollisen neuvon.
"Lukuisia ovat myös Päivämiehessä olleet varoitukset näistä palstoista."
Tunnen tämän palstan, päivämies on oudompi väline. Mutta jos noin on asianlaita, niin yhdyn päivämieheen :D>> sua vaivaa kun puhut vl-fraaseista --> jotka sua vaivaa, luulen(?). Yksinkertaista! :) > **jättää vl:ien vain-me-fraasit omaan arvoonsa,**
Nyt et puhu totta että omaan arvoonsa, koska niitä säkin täällä kommentoit > Tulkintaa ja tulkintaa. Sinä sanoit selvästi että vl:t eivät ole rehellisiä. :) Sun arvio! > Palstan avauksista valta-osa on alastonkuvia, ei minun kotonani ainakaan ollut kovin soveliasta liikkua paikoissa, joissa alastonkuvat olivat enemmistönä :DDD. No... siis... ei ole hyvä paikka kyllä sillä mittarilla, ja sikäli ymmärrän srk.n mahdollisen neuvon.- Meiliaikku
admata kirjoitti:
>> Jeesus sanoo, minä olen tie, totuus ja elämä > Jeesus sanoo, kun olette tuntemaan totuuden ,joka tekee teidät vapaiksi > Raamattu ei puhu ikuisesta etsimisestä mitään, se on vastoin Jumalan sanaa. > en vieläkään Admata ymmärrä , mitä eroa on Jumalan valtakunta -ja valtakuntaa. Sehän on taivutusmuoto valtakunta perusmuoto, valtakuntaa valtakunnasta valtakuntaan taivutusmuoto. > Paavali kirjoittaa monessa kohdassa , tehkää parannus ja seuratkaa meitä ja Herraa."Meitä, Jeesuksen opetuslapsia , uskovia ihmisiä. Paavali antaa ymmärtää aivan selvästi, että oli Paavalin kanssa samoin uskovien joukko "me" ja lisäksi oli ulkona uskosta olevat.
Mark 9 :38-41 kertoo Jeesuksen suhtautumisesta Ihmeittentekijään Hänen nimessään. Tästähän on vaikka kuinka paljon esimerkkejä meidänkin ajalta.
Kun Jeesus teki ihmeitä, paransi sairaita jne. fariseailaiset sanoivat, että hänessä on saatana. jeesus kiinnittää huomion siihen , kuka on meistä, ei voi olla meitä vastaan. Mark 11: 23 siteraa tätä kohtaa,jossa Jeesus sanoo, joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan,ja joka ei yhdessä minun kanssani kokoa, hajoittaa. Matt 10:42 kirjoittaa, joka antaa yhdellekin näistä vähäisistä maljallisen vettä vain siksi, että hän on opetuslapsi totisesti ei jää palkkaansa vaille.
Tämä raamatun kohta valaisee sitä näkökulmaa, että väärät profeetat ajavat pahoja henkiä jopa Jeesuksen nimissä, vaikka eivät kuulu Jeesuksen joukkokuntaan. Siksi sillä ei ole painoarvoa Jeesuksen ja opetuslasten elämässä. Jeesus siirtää katseen tärkeämpään asiaan , uskoon ja uskonyhteyteen Jeesuksen ja Hänen omiensa kanssa . Rakkaudessa tehtyyn palvelukseen toinen toistensa kanssa.
Admata veti yhteen syssyyn kaikki Raamatun kohdat , ikään kuin Jeesus olisi osoittanut nämä sanat tarkoitettu vieraalle henkienmanaajalle . - Kyllä.
Meiliaikku kirjoitti:
Mark 9 :38-41 kertoo Jeesuksen suhtautumisesta Ihmeittentekijään Hänen nimessään. Tästähän on vaikka kuinka paljon esimerkkejä meidänkin ajalta.
Kun Jeesus teki ihmeitä, paransi sairaita jne. fariseailaiset sanoivat, että hänessä on saatana. jeesus kiinnittää huomion siihen , kuka on meistä, ei voi olla meitä vastaan. Mark 11: 23 siteraa tätä kohtaa,jossa Jeesus sanoo, joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan,ja joka ei yhdessä minun kanssani kokoa, hajoittaa. Matt 10:42 kirjoittaa, joka antaa yhdellekin näistä vähäisistä maljallisen vettä vain siksi, että hän on opetuslapsi totisesti ei jää palkkaansa vaille.
Tämä raamatun kohta valaisee sitä näkökulmaa, että väärät profeetat ajavat pahoja henkiä jopa Jeesuksen nimissä, vaikka eivät kuulu Jeesuksen joukkokuntaan. Siksi sillä ei ole painoarvoa Jeesuksen ja opetuslasten elämässä. Jeesus siirtää katseen tärkeämpään asiaan , uskoon ja uskonyhteyteen Jeesuksen ja Hänen omiensa kanssa . Rakkaudessa tehtyyn palvelukseen toinen toistensa kanssa.
Admata veti yhteen syssyyn kaikki Raamatun kohdat , ikään kuin Jeesus olisi osoittanut nämä sanat tarkoitettu vieraalle henkienmanaajalle .vl-herätysliike on ittestään perkeleestä!
- Meiliaikku
admata kirjoitti:
>> Apostoli kirjoittaa useampaan otteeseen lähtekää meitä ja Herraa seuraamaan. Meitä? Hänen omiaan.
Missä Hänen omansa ovat? Hänen seurakunnassaan. > Minulla on myös lampaita muissa lammashuoneissa, mutta tahdon ne tänne saattaa ja on oleva yksi lammashuone ja yksi Paimen" sanoo Jeesus . Mitähän Admata tällä käsittää? > Raamatussa kerrotaan, että on vain yksi yhdenkaltainen usko. Vain yksi . > Admatakin puhuu kymmenistä miljoonista uskovaisista ja Jeesus sanoo, löytäneekö Hän uskoa maan päältä toisen tulemuksen aikaan. Tässähän on Admatalla ristiriita.lopun aikaa. Raamatun ennustukset toteutuvat vauhdilla. Raamattu kehoittaa seuraamaan merkkejä . Ei yksistään lestadiolaiset , vaan kaikki elämme lopun aikaa
- Sectori
Meiliaikku kirjoitti:
Admata veti yhteen syssyyn kaikki Raamatun kohdat , ikään kuin Jeesus olisi osoittanut nämä sanat tarkoitettu vieraalle henkienmanaajalle .Helppo juttu napsauttaa sormia, ja sanoa admatan sekoittavan asioita, mutta selvitäpä sinä, mikä asia erottaa pahojen henkien ajamisen Jeesuksen nimessä, ja pahojen henkien ajamisen Jeesuksen nimessä? Miten sinä ymmärrät sen asian Raamatun Sanan perusteella.
Joukkokunnasta sen verran, että kun aiemmin kysyin, montako sinun mielestäsi seurakuntaan tarvitaan, vastasit kaksi taikka kolme. - Varo!
Meiliaikku kirjoitti:
lopun aikaa. Raamatun ennustukset toteutuvat vauhdilla. Raamattu kehoittaa seuraamaan merkkejä . Ei yksistään lestadiolaiset , vaan kaikki elämme lopun aikaa
lopun ajan valhevelhoista, noidista ja harhalahkoista. Osuu hyvin vl-herätysliikkeeseen.
Meiliaikku kirjoitti:
Admata veti yhteen syssyyn kaikki Raamatun kohdat , ikään kuin Jeesus olisi osoittanut nämä sanat tarkoitettu vieraalle henkienmanaajalle .>> Tämä raamatun kohta valaisee sitä näkökulmaa, että väärät profeetat ajavat pahoja henkiä jopa Jeesuksen nimissä, vaikka eivät kuulu Jeesuksen joukkokuntaan. Siksi sillä ei ole painoarvoa Jeesuksen ja opetuslasten elämässä. Jeesus siirtää katseen tärkeämpään asiaan , uskoon ja uskonyhteyteen Jeesuksen ja Hänen omiensa kanssa . Rakkaudessa tehtyyn palvelukseen toinen toistensa kanssa.
Admata veti yhteen syssyyn kaikki Raamatun kohdat , ikään kuin Jeesus olisi osoittanut nämä sanat tarkoitettu vieraalle henkienmanaajalle .- hoitokokouslainen
admata kirjoitti:
>> sua vaivaa kun puhut vl-fraaseista --> jotka sua vaivaa, luulen(?). Yksinkertaista! :) > **jättää vl:ien vain-me-fraasit omaan arvoonsa,**
Nyt et puhu totta että omaan arvoonsa, koska niitä säkin täällä kommentoit > Tulkintaa ja tulkintaa. Sinä sanoit selvästi että vl:t eivät ole rehellisiä. :) Sun arvio! > Palstan avauksista valta-osa on alastonkuvia, ei minun kotonani ainakaan ollut kovin soveliasta liikkua paikoissa, joissa alastonkuvat olivat enemmistönä :DDD. No... siis... ei ole hyvä paikka kyllä sillä mittarilla, ja sikäli ymmärrän srk.n mahdollisen neuvon.""No oli kyllä niin mutkat suoriksi vetävää päättelyä, että ei voi sanoa muuta kuin onnea valitsemallesi "nettikeskustelijoiden diagnosoijan" tielle :D""2
samat sanat :DD,
...ehkä se sinä tuonkin diagnosoinnin aloitit, mä vaan komppasin sua, mutta ei mua haitaa :DDD
"""Siis jos kommentoi tosissaan esitettyä huuhaata, niin huuhaan kommentoija ei voi pitää kommentoimaansa huuhaana?"""
Sanoppa muuta, minusta sä puhut huuhaata, tai et varmasti usko niin tekeväsi, mutta minä pidän sua huuhaana ---> perimmäisissä asioissa, haittaako se sua kun niin teen? Muutoin pidän sua viisaana ja älykkäänä ihmisenä, sitä oikiasti olet! Mut noissa asioissa ei ole koskaan äly ollu mikään kriteeri, muttet joo...
"""""En ole muistaakseni missään kommentoinut yleistäen että "vl:t eivät ole rehellisiä".""""""""""
Menee saivarteluksi, johon sinä älykkäänä et varmasti haluaisi ryhtyä, mut mä ryhdyn ;)
Sanoit noin:
---->En todellakaan kuvittele, että Wehan tai Meiliaikun kaltaiset Raamatun vääräksi vänkääjät muuttaisivat mieltään kun heille oikaisee asian, mutta näitä keskusteluja seuraa myös suuri joukko muita ja heistä osa haluaa varmastikin olla rehellisiä Raamatun sanalle :) - acimlai nen
admata kirjoitti:
>> Tämä raamatun kohta valaisee sitä näkökulmaa, että väärät profeetat ajavat pahoja henkiä jopa Jeesuksen nimissä, vaikka eivät kuulu Jeesuksen joukkokuntaan. Siksi sillä ei ole painoarvoa Jeesuksen ja opetuslasten elämässä. Jeesus siirtää katseen tärkeämpään asiaan , uskoon ja uskonyhteyteen Jeesuksen ja Hänen omiensa kanssa . Rakkaudessa tehtyyn palvelukseen toinen toistensa kanssa.
Admata veti yhteen syssyyn kaikki Raamatun kohdat , ikään kuin Jeesus olisi osoittanut nämä sanat tarkoitettu vieraalle henkienmanaajalle .Admata: "meiliaikku kommentillaan valaisi hyvin sitä kuinka pitkälle tiukkis-vl:t ovat valmiita menemään. "
..oman porukkansa jumaloimisessa Jumalan ja Raamatun kustannnuksella. TAAS KERRAN se on nähty (siis tuossa edellisessä meiliaikun repliikissä) MIHIN veeällyydessä oikeastaan uskotaan. - Meiliaikku
admata kirjoitti:
Meitä ja Herraa. ts. Herran seurakuntaa ja Herraa. Nimenomaan tässä järjestyksessä Raamattu tämän todistaa.
- Meiliaikku
noille, justahan sä kirjoitit ettei ne voi käsittää kun eivät ole sisällä :)
Ei voikaan ymmärtää, mutta, jos sittenkin jollekin tulisi halu ymmärtää, siihen Jumala antaa ymmärryksen.
Meiliaikku kirjoitti:
Meitä ja Herraa. ts. Herran seurakuntaa ja Herraa. Nimenomaan tässä järjestyksessä Raamattu tämän todistaa.
>> Meitä ja Herraa. ts. Herran seurakuntaa ja Herraa. Nimenomaan tässä järjestyksessä Raamattu tämän todistaa.
- acimlai nen
Meiliaikku kirjoitti:
Ei voikaan ymmärtää, mutta, jos sittenkin jollekin tulisi halu ymmärtää, siihen Jumala antaa ymmärryksen.
Veeällyys väittää (sinäkin muistaakseni jossain) että uskoa ei voi saada Raamattua lukemalla. Itse väitän että voi, minkä tiedän siitä että itse olen lukenut, uskonut ja KOKENUT että Jumalan Armo koskee myös minua. Minä TIEDÄN KOKEMUKSESTA että näin on. Kuinka siis veeällyys voi opettaa että uskoa ei voi saada lukemalla kun on olemassa meitä jotka tiedämme asian itse kokemuksemme perusteella. Mihin perustuu se että EDES YRITÄTTE väittää jotain niin absurdia?
(Lyhennän sanan vanhoillislestadiolaisuus veeällyys:ksi koska se on niin pitkä) - acimlai nen
admata kirjoitti:
>> Meitä ja Herraa. ts. Herran seurakuntaa ja Herraa. Nimenomaan tässä järjestyksessä Raamattu tämän todistaa.
"Tässäpä vielä kyseinen Raamatunkohta sekä Biblia 1776 että Raamattu 1992 (joka valottaa sitä mistä oli kysymys), jonka johdosta Meiliaikku korottaa oman joukkonsa Jeesuksen edelle:
Biblia 1776 - 1. Tess. 1:6
"Ja te olette meitä ja Herra seuraamaan ruvenneet ja olette sanan monessa vaivassa, ilolla Pyhässä Hengessä, ottaneet vastaan,"
...käytetään oman joukon korostamiseen. Olisi mielenkiintoista kääntää paistia ja ruveta etsimään niiitä vl-fraaseja tai veeällyydessä siteerattuja Raamatunpaikkkoja jossa tarkoitus EI ole tämä. Onko niitä semmoisia? - Vaikene saatana!
Meiliaikku kirjoitti:
ihmisiä harhaan johtava saatanan lapsi. Saatanakin pyrki Jumalaa korkeammaksi. Niin pyrit myös sinä ja seurakuntasi.
- Meiliaikku
admata kirjoitti:
>> Tämä raamatun kohta valaisee sitä näkökulmaa, että väärät profeetat ajavat pahoja henkiä jopa Jeesuksen nimissä, vaikka eivät kuulu Jeesuksen joukkokuntaan. Siksi sillä ei ole painoarvoa Jeesuksen ja opetuslasten elämässä. Jeesus siirtää katseen tärkeämpään asiaan , uskoon ja uskonyhteyteen Jeesuksen ja Hänen omiensa kanssa . Rakkaudessa tehtyyn palvelukseen toinen toistensa kanssa.
Admata veti yhteen syssyyn kaikki Raamatun kohdat , ikään kuin Jeesus olisi osoittanut nämä sanat tarkoitettu vieraalle henkienmanaajalle .Joka ei ole meidän puolellamme , on meitä vastaan.
Admata, miksi Jeesus sanoi, joka ei ole meitä vastaan , on puolellamme. Miksi Hän ei sanonut, puolellani.Yksikössä.
Jeesuksen nimeen vieraita tekijöitä on maailma täynnä. He eivät moiti Jeesusta, kuten Jeesus ko. tekstissä sanoo. Jeesuksen opetuslapsia he kyllä moittivat ja ivaavat eli joka ei kokoo , se hajottaa.
Jeesus nostaa omat opetuslapsensa itsensä arvoon , sanomalla, "joka antaaTeille maljallisen raikasta vettä juodaksenne siinä mielessä, että Te olette opetuslapsia: ei jää totisesti palkkaansa vaille."
Missään vaiheessa Jeesus ei osoita tälle Huom! VIERAALLE henkienajajalle em. sanoja, vaan omille opetuslapsilleen. Jeesuksen sanoma on se : jokainen joka ei ole meitä vastaan on puolellamme." Vieras henkienajaja ei ollut Jeesuksen ja opetuslasten puolella. Jeesus kiinnittää huomion uskonhedelmiin. Joka on puolellamme, hän meitä rakastaa,( lasillisella vettä)
Siksi Jeesus sanoo viimeisellä tuomiolla: Minun oli jano,te annoitte juoda, minun oli nälkä, näkä, te ruokitte minua. minkä teitte yhdelle vähimmistä veljistäni, sen te teitte minulle. - Olet pimeyden velho
Meiliaikku kirjoitti:
Joka ei ole meidän puolellamme , on meitä vastaan.
Admata, miksi Jeesus sanoi, joka ei ole meitä vastaan , on puolellamme. Miksi Hän ei sanonut, puolellani.Yksikössä.
Jeesuksen nimeen vieraita tekijöitä on maailma täynnä. He eivät moiti Jeesusta, kuten Jeesus ko. tekstissä sanoo. Jeesuksen opetuslapsia he kyllä moittivat ja ivaavat eli joka ei kokoo , se hajottaa.
Jeesus nostaa omat opetuslapsensa itsensä arvoon , sanomalla, "joka antaaTeille maljallisen raikasta vettä juodaksenne siinä mielessä, että Te olette opetuslapsia: ei jää totisesti palkkaansa vaille."
Missään vaiheessa Jeesus ei osoita tälle Huom! VIERAALLE henkienajajalle em. sanoja, vaan omille opetuslapsilleen. Jeesuksen sanoma on se : jokainen joka ei ole meitä vastaan on puolellamme." Vieras henkienajaja ei ollut Jeesuksen ja opetuslasten puolella. Jeesus kiinnittää huomion uskonhedelmiin. Joka on puolellamme, hän meitä rakastaa,( lasillisella vettä)
Siksi Jeesus sanoo viimeisellä tuomiolla: Minun oli jano,te annoitte juoda, minun oli nälkä, näkä, te ruokitte minua. minkä teitte yhdelle vähimmistä veljistäni, sen te teitte minulle.että vain vanhoillislestadiolaiset ovat Jeesuksen puolella.
Olet saatanallinen valehtelija. - Meiliaikku
admata kirjoitti:
ylimielisyyttä? Raamattuko on sitä? 1992 Raamatun kohdan 1.Tess 1:6 on sisällöltään aivan sama, kuin Biblia 1776. Ei mitään eroa. Meidän ja Herran esimerkkiä seuraamaan.
- 12+2
Meiliaikku kirjoitti:
ylimielisyyttä? Raamattuko on sitä? 1992 Raamatun kohdan 1.Tess 1:6 on sisällöltään aivan sama, kuin Biblia 1776. Ei mitään eroa. Meidän ja Herran esimerkkiä seuraamaan.
koska pidät uskovaisina vain vanhoillislestadiolaisia. Saatana asuu sydämessäsi.
Meiliaikku kirjoitti:
>> 1992 Raamatun kohdan 1.Tess 1:6 on sisällöltään aivan sama, kuin Biblia 1776. Ei mitään eroa. Meidän ja Herran esimerkkiä seuraamaan.
- oikein.
Meiliaikku kirjoitti:
Siksi Jeesus sanoo viimeisellä tuomiolla: Minun oli jano,te annoitte juoda, minun oli nälkä, näkä, te ruokitte minua. minkä teitte yhdelle vähimmistä veljistäni, sen te teitte minulle.... heitto tuolle taivuttaja vänkääjälle
-Miksi Hän ei sanonut, puolellani.Yksikössä.- - Meiliaikku
acimlai nen kirjoitti:
Veeällyys väittää (sinäkin muistaakseni jossain) että uskoa ei voi saada Raamattua lukemalla. Itse väitän että voi, minkä tiedän siitä että itse olen lukenut, uskonut ja KOKENUT että Jumalan Armo koskee myös minua. Minä TIEDÄN KOKEMUKSESTA että näin on. Kuinka siis veeällyys voi opettaa että uskoa ei voi saada lukemalla kun on olemassa meitä jotka tiedämme asian itse kokemuksemme perusteella. Mihin perustuu se että EDES YRITÄTTE väittää jotain niin absurdia?
(Lyhennän sanan vanhoillislestadiolaisuus veeällyys:ksi koska se on niin pitkä)Tottahan sinullekin Jumalan armo kuuluu, sehän kuuluu kaikille ihmisille. Jumala on vain säätänyt oman pelastussuunnitelman meille, ei niin ,miten me itse halumme pelastua. Jumala myös kuule jokaisen vilpittömän rukouksen, jossa pyydetään Jumalalta Hänen mukaista uskoa pelastukseen.Raamattu ei tue Raamattua lukemalla-pelastusta. Raamattua lukemalla omatunto voi herätä synnintuntoon , se on lain tehtävä.Raamattu neuvoo myös oikean tien uskoon.
Raamattu sanoo, kuitenkin, että usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanasta. Jumala on lähettänyt omansa maailmaan julistamaan Jumalan sanaa. Julistuksen kautta , sen uskoen saadaan elävä usko sydämeen ja rauha tunnolle. - Hyi olkoon!
Meiliaikku kirjoitti:
Tottahan sinullekin Jumalan armo kuuluu, sehän kuuluu kaikille ihmisille. Jumala on vain säätänyt oman pelastussuunnitelman meille, ei niin ,miten me itse halumme pelastua. Jumala myös kuule jokaisen vilpittömän rukouksen, jossa pyydetään Jumalalta Hänen mukaista uskoa pelastukseen.Raamattu ei tue Raamattua lukemalla-pelastusta. Raamattua lukemalla omatunto voi herätä synnintuntoon , se on lain tehtävä.Raamattu neuvoo myös oikean tien uskoon.
Raamattu sanoo, kuitenkin, että usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanasta. Jumala on lähettänyt omansa maailmaan julistamaan Jumalan sanaa. Julistuksen kautta , sen uskoen saadaan elävä usko sydämeen ja rauha tunnolle.vl-paskaa!
- Meiliaikku
admata kirjoitti:
>> 1992 Raamatun kohdan 1.Tess 1:6 on sisällöltään aivan sama, kuin Biblia 1776. Ei mitään eroa. Meidän ja Herran esimerkkiä seuraamaan.
Lähettäjäänsä, mutta näin päin se vain Raamattuun on kirjoitettu. Ja miksi? Juuri siksi, että Jeesuksen omat ovat Hänen lähettejään maailmassa, Hänen astuessa Taivaaseen, joille Hän antoi vallan sovinnosta saarnata. Tiedät varmaa,Admata, että Herran omien tulee olla kuuliainen Lähettäjälleen.
Meiliaikku kirjoitti:
Siksi Jeesus sanoo viimeisellä tuomiolla: Minun oli jano,te annoitte juoda, minun oli nälkä, näkä, te ruokitte minua. minkä teitte yhdelle vähimmistä veljistäni, sen te teitte minulle.>> Admata, miksi Jeesus sanoi, joka ei ole meitä vastaan , on puolellamme. Miksi Hän ei sanonut, puolellani.Yksikössä. > Jeesus nostaa omat opetuslapsensa itsensä arvoon , sanomalla, "joka antaaTeille maljallisen raikasta vettä juodaksenne siinä mielessä, että Te olette opetuslapsia: ei jää totisesti palkkaansa vaille."
- acimlai nen
Meiliaikku kirjoitti:
Tottahan sinullekin Jumalan armo kuuluu, sehän kuuluu kaikille ihmisille. Jumala on vain säätänyt oman pelastussuunnitelman meille, ei niin ,miten me itse halumme pelastua. Jumala myös kuule jokaisen vilpittömän rukouksen, jossa pyydetään Jumalalta Hänen mukaista uskoa pelastukseen.Raamattu ei tue Raamattua lukemalla-pelastusta. Raamattua lukemalla omatunto voi herätä synnintuntoon , se on lain tehtävä.Raamattu neuvoo myös oikean tien uskoon.
Raamattu sanoo, kuitenkin, että usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanasta. Jumala on lähettänyt omansa maailmaan julistamaan Jumalan sanaa. Julistuksen kautta , sen uskoen saadaan elävä usko sydämeen ja rauha tunnolle."Raamattu ei tue Raamattua lukemalla-pelastusta." Ei tietenkään tue. Ei lukeminen pelasta, vaan Jumala pelastaa ja Hän on itse asiassa jo pelastanut. Mutta Raamattua lukemalla olen saanut ensin TIETÄÄ sen että Jumala on minut armahtanut ja kun tiedän niin USKON että tämä on totta. Koska uskon että tämä on totta, KOEN olevani armahdettu ja olen iloinen. Minulla on elävä usko JUMALAAN. Mitä lisäämistä tähän enää olisi veeällillä? Mitä te voisitte muuta tehdä kuin yrittää kumota JUMALAN JO ANTAMAN ARMAHDUKSEN ja sitten pystyttää omanne tilalle? Sehän on aivan absurdia!
- Ovatko?
acimlai nen kirjoitti:
"Raamattu ei tue Raamattua lukemalla-pelastusta." Ei tietenkään tue. Ei lukeminen pelasta, vaan Jumala pelastaa ja Hän on itse asiassa jo pelastanut. Mutta Raamattua lukemalla olen saanut ensin TIETÄÄ sen että Jumala on minut armahtanut ja kun tiedän niin USKON että tämä on totta. Koska uskon että tämä on totta, KOEN olevani armahdettu ja olen iloinen. Minulla on elävä usko JUMALAAN. Mitä lisäämistä tähän enää olisi veeällillä? Mitä te voisitte muuta tehdä kuin yrittää kumota JUMALAN JO ANTAMAN ARMAHDUKSEN ja sitten pystyttää omanne tilalle? Sehän on aivan absurdia!
että he voivat riistää ihmiseltä pois elävän uskon, jonka Kristus on lahjoittanut Pyhän Hengen työn ja uskon Kristukseen kautta.
Ovatko vl:t sekopäitä? Meiliaikku kirjoitti:
Lähettäjäänsä, mutta näin päin se vain Raamattuun on kirjoitettu. Ja miksi? Juuri siksi, että Jeesuksen omat ovat Hänen lähettejään maailmassa, Hänen astuessa Taivaaseen, joille Hän antoi vallan sovinnosta saarnata. Tiedät varmaa,Admata, että Herran omien tulee olla kuuliainen Lähettäjälleen.
Totesin jo, että 1992 Raamattu kuvastaa tässä yhteydessä paremmin sitä, että esimerkki oli alunperin Jeesuksen itsensä. Ellet sitä voi ymmärtää, niin ei voi mitään.
>> Jeesuksen omat ovat Hänen lähettejään maailmassa, Hänen astuessa Taivaaseen, joille Hän antoi vallan sovinnosta saarnata. > Tiedät varmaa,Admata, että Herran omien tulee olla kuuliainen Lähettäjälleen.- Meiliaikku
admata kirjoitti:
Totesin jo, että 1992 Raamattu kuvastaa tässä yhteydessä paremmin sitä, että esimerkki oli alunperin Jeesuksen itsensä. Ellet sitä voi ymmärtää, niin ei voi mitään.
>> Jeesuksen omat ovat Hänen lähettejään maailmassa, Hänen astuessa Taivaaseen, joille Hän antoi vallan sovinnosta saarnata. > Tiedät varmaa,Admata, että Herran omien tulee olla kuuliainen Lähettäjälleen.tuli lopuksi kevennystä.
- tyttö 22
12+2 kirjoitti:
koska pidät uskovaisina vain vanhoillislestadiolaisia. Saatana asuu sydämessäsi.
onko kuinka kauan aikaa kun pääsit hoitokokouslaiseksi?
Meiliaikku kirjoitti:
tuli lopuksi kevennystä.
Jokainen rehellinen Raamattuun tutustunut vl joutuu pakostakin miettimään, että uskooko mitä Jeesus ja apostolit opettavat Raamatussa vai uskooko SRK-lestadiolaisuuden opetusta joka vaatii uskon että Raamattu on kirjoitettu virheellisesti tai ainakin puutteellisesti. Näin koska Raamattu lupaa pelastuksen jokaiselle Jeesukseen uskovalle ja SRK-lestadiolaisuus ei sitä hyväksy, vaan määrittelee omat autuuden ehtonsa. Täytyy siis joko hylätä Raamattu ja uskoa, että SRK:ssa tiedetään Raamattua paremmin tai luottaa Raamattuun ja hylätä SRK-lestadiolaisuus. Hyvin vakavissani suosittelen jälkimmäistä ;)
- 5+5
Meiliaikku kirjoitti:
tätä ei koskaan tule ymmärtämään Ihminen ulkopuolella Jumalan valtakunnan.Se avautuu vain uskon kautta ihmisen sydämelle.>Jumalan valtakuntaa ja Jumalan valtakunta ei itseasiassa ole mitään eroa, on vain muotoilmaisu.Etsiä Jumalan valtakuntaa ja Hänen vahurskauttaan. Kun on sen löytänyt, ei tarvitse ENÄÄ ETSIÄ vaan Jumalan valtakunta on sisällisesti meissä.Sisällisesti , sydämessä syvällä.<
...Vl.uskovaiset ovat niin itserakkaita ja itse itseään kehuvia kun ei enää tarvi etsiä riittää kun on "srk.jäsenkirja" taskussa silloin saa oikein luvan kanssa olla k...pää. - näin se vaan on
acimlai nen kirjoitti:
(Lyhennän sanan vanhoillislestadiolaisuus veeällyys:ksi koska se on niin pitkä)On niin että Raamattua pitää saada lukea ihan kenen tahansa ja saada siitä voimaa elämäänsä.
Eikö Raamatun lukeminen ole turhaa ajan hukkaa jos aioa oikea tapa on mennä vl.seuroihin kuulemaan sanaa.
Missä kohtaa Raamattua näin opeteaan?.
Usko on uskoa Kristukseen ei joukkoon (herätyliikkeet,lahkot,ynm.) uskoa voi ja pitää ammentaa Raamatusta se vaan onnistuu lukemalla.
herätysliikkeet kuten vanholisl. on itse luoneet opin jossa Raamatun lukeminen ei riitä /kelpaa vaan pitää kuulua liikkeeseen joukkoon olla jäsen jne. eri herätysliikeet toimivat samalla kaavalla vain me.
Jeesuksen kehoitus etsiä seurakuntaa löytyy vain raamatusta ja se on seurakunta joka vallitsee kaikkialla raamatusta voimaa ammentavien kesken.
Vl. uskovaisia vaan sapettaa se tosiasia että niin se vaan on ja on aina ollut
Sellainen joka etsii Jeesusta on vilpitön etsinnässään on oikealla tiellä.
Millä tiellä sinä vl.olet kun uskallat toisten uskoa ja Jeesusta seuraavia halveksia? eikö omatuntosi kolkuta kun toimit tuomarina. - kurinalaista.
5+5 kirjoitti:
>Jumalan valtakuntaa ja Jumalan valtakunta ei itseasiassa ole mitään eroa, on vain muotoilmaisu.Etsiä Jumalan valtakuntaa ja Hänen vahurskauttaan. Kun on sen löytänyt, ei tarvitse ENÄÄ ETSIÄ vaan Jumalan valtakunta on sisällisesti meissä.Sisällisesti , sydämessä syvällä.<
...Vl.uskovaiset ovat niin itserakkaita ja itse itseään kehuvia kun ei enää tarvi etsiä riittää kun on "srk.jäsenkirja" taskussa silloin saa oikein luvan kanssa olla k...pää.mahtavaa
- Meiliaikku
näin se vaan on kirjoitti:
On niin että Raamattua pitää saada lukea ihan kenen tahansa ja saada siitä voimaa elämäänsä.
Eikö Raamatun lukeminen ole turhaa ajan hukkaa jos aioa oikea tapa on mennä vl.seuroihin kuulemaan sanaa.
Missä kohtaa Raamattua näin opeteaan?.
Usko on uskoa Kristukseen ei joukkoon (herätyliikkeet,lahkot,ynm.) uskoa voi ja pitää ammentaa Raamatusta se vaan onnistuu lukemalla.
herätysliikkeet kuten vanholisl. on itse luoneet opin jossa Raamatun lukeminen ei riitä /kelpaa vaan pitää kuulua liikkeeseen joukkoon olla jäsen jne. eri herätysliikeet toimivat samalla kaavalla vain me.
Jeesuksen kehoitus etsiä seurakuntaa löytyy vain raamatusta ja se on seurakunta joka vallitsee kaikkialla raamatusta voimaa ammentavien kesken.
Vl. uskovaisia vaan sapettaa se tosiasia että niin se vaan on ja on aina ollut
Sellainen joka etsii Jeesusta on vilpitön etsinnässään on oikealla tiellä.
Millä tiellä sinä vl.olet kun uskallat toisten uskoa ja Jeesusta seuraavia halveksia? eikö omatuntosi kolkuta kun toimit tuomarina.lukeakin. Raamattu on tärkein kirja, joka autuuteen meitä opastaa.Lukemisesta ei ollut kysymys, vaan siitä, ettei lukemalla Raamattua pelastuta synneistä, vaan siihen tarvitaan Pyhän hengen pyhittämää evankeliumia.
- Ihmettelen.
Meiliaikku kirjoitti:
lukeakin. Raamattu on tärkein kirja, joka autuuteen meitä opastaa.Lukemisesta ei ollut kysymys, vaan siitä, ettei lukemalla Raamattua pelastuta synneistä, vaan siihen tarvitaan Pyhän hengen pyhittämää evankeliumia.
¤¤vaan siitä, ettei lukemalla Raamattua pelastuta synneistä, vaan siihen tarvitaan Pyhän hengen pyhittämää evankeliumia.¤¤
väännät vl-paskaa palstalle? Sen paikka on WC-pytty. - Sectori
Meiliaikku kirjoitti:
lukeakin. Raamattu on tärkein kirja, joka autuuteen meitä opastaa.Lukemisesta ei ollut kysymys, vaan siitä, ettei lukemalla Raamattua pelastuta synneistä, vaan siihen tarvitaan Pyhän hengen pyhittämää evankeliumia.
Eikö Raamattu sisällä Pyhän Hengen pyhittämää evankeliumia? Minä olen ymmärtänyt, että se sisältää sekä lain että evankeliumin, kokonaisuudessaan.
Asia, joka helposti sekoittuu tai sekoitetaan puhutaessa tästä, on hengellinen herääminen ja uskossa vaellus. Itse ajattelen, että ihminen saa uskon siemenen Sanan julistamisen kautta, mutta uskon elämässä ihminen voi turavutua myös Raamattuun, ja sen apostoleihin. Meidän on hieman vaikeaa kuvitella todellisuudessa tilannetta, jossa joku ihminen ei todellakaan ole koskaan kuullut Raamatusta mitään, koska elämme yhteiskunnassa (olipa se miten maallistunut tahansa), jonka peruslähtökohtana on jos ihan sivistystalsolla Raamattuun perustuva opetus. Näin käytännössä kaikki saavat kuulla sen sanoman, että ihmisen on mahdollista pelastua uskon kautta Jumalan Poikaan. Mutta kuitenkin joku sen työn aina tekee. Ja tässä uskon siihen Raamatun Sanaan, että Pyhä Henki kulkee, missä Se tahtoo.
Uskonelämä taas on eri tasolla siinä mielessä, että ihminen tietää ja tuntee lain ja armon niin, että hän voi pyytää Pyhän Hengen johdatusta lukiessaan Raamattua. Minä ajattelen, että Raamatun apostoli on sellainen lihaa ja verta oleva todellinen henkilö, että hänen kirjeensä ja todistuksensa kautta ihminen voi vapaasti uskoa itsensä autuaaksi. Ei ole mahdollista, että ihmiseltä rajattaisiin se mahdollisuus pois, muutenhan emme uskoisi näiden apostolien tehneen oikeaa työtä. Vai olemmeko nykykristityt niin paljon kehittyneempiä, että voimme niin toimia? Lutherillekin oli ensiarvoisen tärkeää "saksantaa" Raamattu, jotta ihmiset voisivat lukea sitä. Jos menemme sen tulkinnan suuntaan, että Raamatun Sana on niin hepreaa, ettei sitä tavis ymmärrä, käännämme pyörää jopa Lutherin ajasta taaksepäin.
Jos emme usko, että elävän uskon omaava kristitty voi olla Pyhän Hengen vaikutuksessa yksin, työmme ja toimintamme vaikeutuu huomattavasti. Joudumme tekemään kaiken ikäänkuin odottaen toisen kristityn hyväksyntää, valvontaa tai seurantaa. Itse ajattelen sen niin, että epäuskon perkele pääsee vaikuttamaan meissä sen pelon, että en voi tai saa tuntea Pyhän Hengen vaikutusta, koska minulla ei ole veljeä tai sisarta turvana. Kuitenkin Jumala on luvannut olla kanssamme joka päivä maailman loppuun asti. Minusta se on paljon enemmän. - Meiliaikku
Sectori kirjoitti:
Eikö Raamattu sisällä Pyhän Hengen pyhittämää evankeliumia? Minä olen ymmärtänyt, että se sisältää sekä lain että evankeliumin, kokonaisuudessaan.
Asia, joka helposti sekoittuu tai sekoitetaan puhutaessa tästä, on hengellinen herääminen ja uskossa vaellus. Itse ajattelen, että ihminen saa uskon siemenen Sanan julistamisen kautta, mutta uskon elämässä ihminen voi turavutua myös Raamattuun, ja sen apostoleihin. Meidän on hieman vaikeaa kuvitella todellisuudessa tilannetta, jossa joku ihminen ei todellakaan ole koskaan kuullut Raamatusta mitään, koska elämme yhteiskunnassa (olipa se miten maallistunut tahansa), jonka peruslähtökohtana on jos ihan sivistystalsolla Raamattuun perustuva opetus. Näin käytännössä kaikki saavat kuulla sen sanoman, että ihmisen on mahdollista pelastua uskon kautta Jumalan Poikaan. Mutta kuitenkin joku sen työn aina tekee. Ja tässä uskon siihen Raamatun Sanaan, että Pyhä Henki kulkee, missä Se tahtoo.
Uskonelämä taas on eri tasolla siinä mielessä, että ihminen tietää ja tuntee lain ja armon niin, että hän voi pyytää Pyhän Hengen johdatusta lukiessaan Raamattua. Minä ajattelen, että Raamatun apostoli on sellainen lihaa ja verta oleva todellinen henkilö, että hänen kirjeensä ja todistuksensa kautta ihminen voi vapaasti uskoa itsensä autuaaksi. Ei ole mahdollista, että ihmiseltä rajattaisiin se mahdollisuus pois, muutenhan emme uskoisi näiden apostolien tehneen oikeaa työtä. Vai olemmeko nykykristityt niin paljon kehittyneempiä, että voimme niin toimia? Lutherillekin oli ensiarvoisen tärkeää "saksantaa" Raamattu, jotta ihmiset voisivat lukea sitä. Jos menemme sen tulkinnan suuntaan, että Raamatun Sana on niin hepreaa, ettei sitä tavis ymmärrä, käännämme pyörää jopa Lutherin ajasta taaksepäin.
Jos emme usko, että elävän uskon omaava kristitty voi olla Pyhän Hengen vaikutuksessa yksin, työmme ja toimintamme vaikeutuu huomattavasti. Joudumme tekemään kaiken ikäänkuin odottaen toisen kristityn hyväksyntää, valvontaa tai seurantaa. Itse ajattelen sen niin, että epäuskon perkele pääsee vaikuttamaan meissä sen pelon, että en voi tai saa tuntea Pyhän Hengen vaikutusta, koska minulla ei ole veljeä tai sisarta turvana. Kuitenkin Jumala on luvannut olla kanssamme joka päivä maailman loppuun asti. Minusta se on paljon enemmän.oli siitä, ettemme uskoa ja pelastusta saa lukemalla Raamattua. Raamattussa sanotaan , että kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi. Pyhä henki ei todellakaan ole siellä ja täällä, missä vain, se on vain Jeesuksen omissa lapsissa. Aina on ollut Jumalan sanan julistajat , Raamatun aikoina apostolit, jotka ovat avanneet Pyhän Hengen kautta Jumalan sanaa ymmärrettäväksi evankeliumiksi.
- Sectori
Meiliaikku kirjoitti:
oli siitä, ettemme uskoa ja pelastusta saa lukemalla Raamattua. Raamattussa sanotaan , että kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi. Pyhä henki ei todellakaan ole siellä ja täällä, missä vain, se on vain Jeesuksen omissa lapsissa. Aina on ollut Jumalan sanan julistajat , Raamatun aikoina apostolit, jotka ovat avanneet Pyhän Hengen kautta Jumalan sanaa ymmärrettäväksi evankeliumiksi.
Yritin juuri selventää omaa näkemystäni. Et tainnut edes lukea vastaustani. Lue uudestaan, ystäväiseni.
Siitä olen heti kättelyssä kanssasi eri mieltä, etteikö Pyhä henki kulje juuri siellä missä Se tahtoo. Sinunkaan ei kannata Raamatun vastaisesti ajatella, ettei Se voisi Jumalan kolminaisuutena näin toimia. Ihmisen voma on sen rinnalla nolla.
Jumalan Sanan julistajista puheen ollen, kenelle kuuluu kunnia silloin, jos Markku Koivisto saa ihmisessä heräyksen aikaan, ja ihminen ajautuu sen jälkeen vl-seuroihin ja tekee parannuksen? Tämä on teoreettinen kysymys, mutta mitä mieltä olet: Kuka on ollut tässä tapauksessa se ihminen, jota sinä niin voimakkaasti peräät Jeesuksen omaksi lapseksi, Pyhän Hengen kautta Jumalan Sanan julistajaksi? Vai kuulevatko kaikki ihmiset herättävän parannussaarnan vl-seurojen avulla? - tytti 87
Sectori kirjoitti:
Yritin juuri selventää omaa näkemystäni. Et tainnut edes lukea vastaustani. Lue uudestaan, ystäväiseni.
Siitä olen heti kättelyssä kanssasi eri mieltä, etteikö Pyhä henki kulje juuri siellä missä Se tahtoo. Sinunkaan ei kannata Raamatun vastaisesti ajatella, ettei Se voisi Jumalan kolminaisuutena näin toimia. Ihmisen voma on sen rinnalla nolla.
Jumalan Sanan julistajista puheen ollen, kenelle kuuluu kunnia silloin, jos Markku Koivisto saa ihmisessä heräyksen aikaan, ja ihminen ajautuu sen jälkeen vl-seuroihin ja tekee parannuksen? Tämä on teoreettinen kysymys, mutta mitä mieltä olet: Kuka on ollut tässä tapauksessa se ihminen, jota sinä niin voimakkaasti peräät Jeesuksen omaksi lapseksi, Pyhän Hengen kautta Jumalan Sanan julistajaksi? Vai kuulevatko kaikki ihmiset herättävän parannussaarnan vl-seurojen avulla?Tulin näin yöllä kesämökiltä ja en ole ehtinyt olla linjoilla, kun ei ole sähköä eikä tietokonetta kesämökillä, mutta nopeasti luin ketjua ja kirjoitit: "Kysymys oli siitä, ettemme uskoa ja pelastusta saa lukemalla Raamattua. Raamattussa sanotaan , että kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi. "
Puhujaveljemme Erkki Antti sai uskon ja pelastuksen Raamattua lukemalla ja kirjain ei tarkoita Raamatun tekstiä, Jumalan sanaa kirjoitettuna, vaan LAKIA. Laki kuollettaa ei KIRJAIN. Oli Jumalan sana kirjoitettuna tai puhuttuna, se on Jumalan sanaa siinä mielessä, minkä Raamattu ilmoittaa. Ja minkä Jumalan sana sanoo kirjoitettuna, se on Pyhän Hengen henkeyttämää ja uskaltako kukaan sitä vastaan nousta sanomaan, että se kuollettaa????
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla6252389Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,291187- 1091138
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki101026- 93925
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101875Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?93795Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50759- 64741
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e229653