Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

144

Kommenttia

13835

1. se missä, ei tule heti mieleen, mutta se annettiin heille ”sauvaksi ja varusteeksi”, sillä muuta ei mukaan saanut ottaa. Tämä oikeus takasi heidän turvallisuutensa.

Haluan tiettää mistä tämä pitäisi tulla mieleen? ** Raamatusta se minulle tuli mieleeni. Näin sanoo Matteus ja Luukas,
    Matt. 10:10
    älkääkä ottako mukaanne laukkua, älkää ylimääräistä paitaa, älkää jalkineita tai sauvaa. Työmies on ruokansa ansainnut
    Luuk. 9:3
    ja sanoi heille: "Älkää ottako matkalle mukaanne mitään -- ei sauvaa, ei laukkua, ei leipää eikä rahaa. Älkää ottako toista paitaakaan

Ja näin hieman erilailla,
    Markus Mark. 6:8
    Hän kielsi heitä ottamasta mukaan muuta KUN SAUVAN: ei leipää, ei laukkua eikä rahaa vyöhön

Ei voida sanoa se annetiin heille-> tämä on monikko ja viitaa enepään kuin vain Pietariin. Olen lukenut raamattuni ehkä huonosti mutten oikeasti ymmärrä missä ja miksi avainten valta ja ennen kaikkea sideavaimet olisi sideavaimien muodossa annettu. *** No, se on pitkä juttu, mutta Herra antoi sen vain Kuninkaana vain VALITUILLE kahdelletoista opetuslapselle.
    Jeesus oli ja on kuningas, joten kuningas antaa aina jollekin rahaholvin avaimenkin, ei kaikille. Se oli Heidän juttu.
    Miten side avaimet olisi voineet toimia ja taata turvallisuuden? Minä ihmettelen sangen suuresti siksi että ei hegellinen valta ole koskaan estänyt epäuskoisia teloitamasta uskovaisia? Usein ei edes hidastanut. ** Vaikea vastata.

Palataan kuitenkin alkuun vl käyttävät sideavaimia mielivallan välineenä ja ne ovat inhimillisen vallankäytön ilmenytmä ja muoto. Pitää oikeasti vakavasti kysyä onko tuolle avainten vallalle todella olemassa esikuva raamatussa ja jos on... tiedän tuon paikan jolle te synnit anteeksi annatte jne. ** Juuri sama saatana se työtä näin tekee.

Minun on vain hyvin vaikea nähdä siinä muuta esikuvaa kuin kuvaa Jumalan Sanan kaksiteräisestä miekasta. ** Hys, olet oikeassa, vaan me ehkä puhumme eri kielellä. Olemme samassa veneessä.

Hänelle on kaikki mahdollista ja käyttikin KASTEEN jälkeen. --- hmm näytä minulle se raamatun paikka. Oikeastaan vain yhdessä kohdassa voin myöntää Jeesuksen käytäneeni sideavaimia tai lausuneen ääneen sen minkä tuleman pitää. Jeesus sanoo kavaltajastaan että olisi parempi jos hän ei olisi syntynytkään. ** Paikka on Jeesuksen elämäntyö. Ennen kastetta Hän kirkasti VAIN ISÄÄ. Mutta kasteen jälkeen Hän sanoi – enää en sano teille, että rukoilkaa Isää, VAAN TEHKÄÄ SE MINUN NIMESSÄNI. Samoin kaikki tunnusteot tulivat kasteen jälkeen.
    Mm Isämeidän rukousta puhutaan EvLut kirkossa Jeesuksen mallirukouksena. Sitä se ei ole, vaan se on Johanneksen opetus. Kirkko ja SRK väärentelee. Se kuuluu näin Luuk. 11:1 Kerran, kun Jeesus oli ollut rukoilemassa, eräs hänen opetuslapsistaan pyysi: "Herra, opeta meitä rukoilemaan, NIIN KUIN JOHANNES OPETTI opetuslapsiaan.
    Se oli ennekuin Jeesuksella oli kaikki valta.

Vaikka Jeesus osoitaa fariseuksia - helpompi kamelin on mennä neulansilmästä kuin... ja monta muuta vertausta silti on mahdotonta nähdä niissä lopullista ja peruutamatonta tuomiota. Jeesus kohdisti sanansa yhtä lailla fariseuksille. Ottivatko he sanan vastaan onkin sitten kokonaan toinen juttu. ** Kai minäkin jonkin sorin fariseus olen tietomäärältäni, mutta Jeesus on minun ainut Herrani, että se peittää kaiken elvitelyni alleen.

Toinen mitä jään miettimään että miksi sauvva jolla Jumalan sanaa on myös verrattu tai kuvattu ei ollut Pietarille riittävä tuki johon nojata. JOs se oli sitä ennen uskoneille ja tänä päivänä matkaa tekeville. Tai Jumalan sanan kaksiteräinen miekka. *’Kyllä me siihen Hys nojaamme.
  2. "Rippisalaisuus on ehdoton, ja asia tulee käsitellä katuvan syntisen kanssa kahden kesken (Matt. 18:15).** Mitä se kohta puhuu rippisalaisuudesta, siitä ei puhu koko Uusi Testamentti mitään. Pelleiletkö?

Tuo mainittu Raamatun paikka:
    "Jos veljesi tekee syntiä, ota asia puheeksi kahden kesken. Jos hän kuulee sinua, olet voittanut hänet takaisin."
    koskee kylläkin tilannetta, jossa mennään nuhtelemaan väärintekijää ja yritetään saada hänet ymmärtämään. Näitä tilanteita on usein, esimerkiksi aviopuolisoiden kesken. Perheterapeutit opettavat käyttämään minä-kieltä: "minusta tuntuu epäoikeudenmukaiselta, jos sinä jätät taas astianpesun minulle" jne. "Jos hän kuulee sinua..." = voi olla taitavakin? Eikö ripissä ole kysymys ihmisen omasta katumuksesta ja armon saamisesta? ** Oliko Hoitokokous- murhaajat sitten oikealla asialla??? Vastaako? Ihmisiä kuoli painostuksesta, Vl saarnaajat olivat murhaajia.

Itse ajattelisin, että paras neuvo on ripissäkin: "Minkä te tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää niin myös heille". ** Rippi ei ole kahden ihmisen välillä, vaan Ihmisen ja Jeesuksen. Parempi kun et tietämättömänä ota kantaa, naurattaa tuo soopa.

Toisten asioista on yleensä paras olla "laulamatta" muille. Mutta jos esimerkiksi oma läheinen ystävä suutuksissaan pahoinpitelisi lapsiaan, eikö olisi rakkautta niin häntä kuin lapsiakin kohtaan, että menisin/soittaisin sosiaalitoimeen, että täällä tarvitaan nyt apuja ja neuvoja. Varmaan ensin juttelisin tuon äidin kanssa, ja tekisin sen hänen tietäen, mutta tekisin kuitenkin vaikka välit menisivätkin. Hän antaisi minulle anteeksi, kun tajuaisi, että sai itsekin apua. ** Se on yleisen syyttäjän asia, ja jos asiasta vaikenee on itse rikollinen. HALUATKO SINÄ OLLA ROSMO??? JA HOUKUTELLA SITÄ MUTAKIN TEKEMÄÄN, suutuspäissään, onko se jokin lievennys, eli VL lievennys. Taidatte olla aika porukkaa.
  3. noin tyhmä teologisesti, Daavid Kristuksen edessä???

Uusi pääkirjoitus alkaa:
    "Sodassa nuori mies syyllistyi rintamakarkuruuteen, ja kenttäoikeus tuomitsi hänet kuolemaan. Mies sai synnistä tunnon, se saarnattiin anteeksi ja hetken kuluttua kuolemantuomio pantiin täytäntöön. ** Naurettavaa. Niissä olosuhteissa ei juuri tuo VL soopa toiminut.

Ristinryöväri sai rikoksistaan tunnon, ja Jeesus antoi ne anteeksi.** Mitä soppaa. Ei näin käynyt. Ei Raamattu puhu synnistä mitään, Hän VAIN TUNNUSTI JEESUKSEN HERRAKSI.

Jeesuksen armahdus ei kumonnut kuolemantuomiota, vaan armahdettu sovitti rikoksensa lain edellyttämällä tavalla loppuun (Luuk. 23:42)." ** Soopaa, soopaa.

Saiko nuori mies oikean tuomion ja oliko hän syyllistynyt syntiin? Siis rikokseen Jumalaa vastaan? Eikö kuolemanrangaistus sinänsä ole synti ja vääryys - oman kansalaisen, elämä vielä edessään olevan ihmisen raaka murha? Kuka sen antaa anteeksi niille, jotka sen tekivät? Ja kuka antaa anteeksi niille, jotka eivät sitä yrittäneet estää? Mitä tehtiin siinä hänen mahdollisille lapsilleen, vaimolleen, äidilleen, sisarilleen? Oliko ketään puolustajaa? Eikö Jeesus sano niille, jotka ovat vasemmalla: minä olin kenttäoikeudessa tuomittavana ja te ette puolustaneet minua! ** Sinun täytyy olla todella SAIRAS.

"Ristinryöväri sai rikoksistaan tunnon ja Jeesus antoi ne anteeksi. " ** Missä sinulla on asiasta näyttöä.

Kai asian voi niinkin tulkita, kun laveasti ajattelee. Mitä ristillä tapahtui? ** Niin, tehän olette leveällä tiellä.

Eikö tarkempi tulkinta ole, että toinen pahantekijä uskoi Jeesuksen hyväksi ja synnittömäksi, ja uskoi hänellä olevan valtakunnan, johon hän oli menossa? Hän uskoi Jeesukseen, se riitti. ** Uskoihan toinenkin, mutta pelastunut ei uskonut siihen – että on synnit anteeksi, vaan siihen, että JEESUS ON HERRA. Se toinen ryöväri oli kun Vl, ei uskonut Jeesukseen Herrana.

Apokryfisissä evankeliumeissa on kertomus (en nyt muista missä), että tuo Jeesuksen tunnustanut pahantekijä olisi löytynyt hengissä ja elävänä ristiinnaulitsemisensa jälkeen. Hänestä on tehty pyhimyskin. Hän siis joidenkin tietojen mukaan sai sekä "ajallisen" elämänsä takaisin, että nimen pyhien joukossa, ikuisen elämän. Jeesus ei muitakaan hommia isommasti jättänyt puolitiehen, vaan toteutti ne "niin maan päällä kuin taivaassa". ** Ei ole missään. Ei Pyhimyksiä ole kyseisissä kirjoituksissa, ne on vain VL soopaa.

"Synnintunto ja katumus ovat merkittäviä Jumalan lahjoja. Niiden tarkoitus on ohjata langennut ihminen armahtavan Kristuksen luokse. Daavid kuvaa katumuksen tuskaansa: ”Niin kauan kuin minä vaikenin synnistäni, ruumiini riutui ja kuihtui. Päivät päästään minä huusin tuskassani.” (Ps. 32:3.) Armahdettuna hän iloitsi: ”Ylistä Herraa, minun sieluni, älä unohda, mitä hyvää hän on sinulle tehnyt. Hän antaa anteeksi kaikki syntini ja parantaa kaikki sairauteni.” (Ps. 103:2–3.)" ** Naurettavaa tyhmyyttä? Milloin Daavid oli Kristuksen edessä, Jeesushan syntyi satoja vuosia Daavidin jälkeen, oletko todella järjilläsi. Daavid eli VL aikaa, ei Ul aikaa.

Tässä opitaan palvomaan vääriä jumalia: rahaa, koulumenestystä, ahkeruutta, jopa väkivaltaa. Sairastutaan työnarkomaniaan, alkoholismiin jne. Kun ihminen löytää rakastavan Jumalan, hän kokee, että kelpaa sellaisena kuin on. Hän haluaa luopua vääristä jumalista ja vääristä asioista ja noudattaa kaikessa vain hänen tahtoaan. Hän haluaa elämässään ainoastaan etsiä tietoa Jumalan tahdosta hänen suhteensa ja noudattaa sitä kuuliaisesti. Hänessä herää rakkaus ja oikeamielisyys, ja hän haluaa korjata ja hyvittää kaikki entiset pahat tekonsa. * Kerro kenelle on raha tärkeämpi kun lestadiolaiselle?

Kes.
  4. raamatun paikkassa kerrotaan siitä kun Pietari käytää sideavaimia? Ja haluan myös selityksen sille mikä olennainen merkitys sillä on kononsisuuden kannalta? **
    Se missä, ei tule heti mieleen, mutta se annettiin heille ”sauvaksi ja varusteeksi”, sillä muuta ei mukaan saanut ottaa. Tämä oikeus takasi heidän turvallisuutensa.

Toisaalta jos lähdemme siitä että Piertari saa sideavaimet silloin se tarkoitaa myös valtaa tuomita eläviä ja kuolleita. Enkä minä usko siihen. Uskon kaiksesta huolimatta siihen että Pietari oli inhimillinen erehtyvä ja syntinen ihminen. Ja se tekee hänestä kykenemättäämän absoluutiseen oikeudenmukaisuuteen. Ja minusta tämä on se proplematiikka. ** Juuri näin. Siksi sitä ei laajemmin jaettukaan. Ei se tulisi toimimaankaan yleisesti, kuten olet iskekin lähetä nähnyt, siinä kirkastuu vain se lahko., joka luulee olevansa avainten haltia, ja ihmisiä kaatuu.

Jos sideavaimet olisivat ihmisen hallussa se vaatisi absoluutista kykyä tuomita oikein aina ja joka tilanteessa mutta koska ihminen on niin rajallinen se on mahdotonta. Pitäisi olla kaikki näkevä ja kaikki tietävä. ** Sitä ei ole annettu ihmiselle, vain näille kutsutuille apostoleille. Eikä tulla antamaan.
    Ole rauhassa Hys, viimeinen apostoli, jolla valta oli, kuoli 1950 vuotta sitten.

Kun sanoin että usko on Jumalan teko mielessäni oli aivan tyystin toiset raamatun paikat
    Joh. 6:29
    Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

Joh. 15:7 os te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen. ** On se. Oikeassa olet, ja Poikahan kirkastaa Isää. Amen.

Kun sanot että Jeesus valitsi Pietarin niin oletko sitä mieltä ettei Jeesus valinnut sinua tai minua. Ymmärrän Pietarin merkityseksen mutta en sitä miten muutoin Pietari olisi voinut tehdä tuota työtä kuin Jumalan sanlalla. ** On valinnut, mutta viemään ilosanomaa ja parantamaan. Mutta nyt on jo niin turvaisaa, ettei ”sauvaa” tarvitse kantaa. Sinä olet antanut palstalle paljon, kirkastanut Kristusta, ja lohduttanut satoja, mm. minua. Tämä on Jeesuksen teko. Meille riittää Pyhän Hengen Voitelu, jonka kanssa Sinunkin oli ”valopilkkuna” vaikea elää Vl yhteisössä. Kirkastit liikaa Sanaa.

Minä opin rippikoulussa että sanalla SANA tarkoitetaan monissakin raamatun yhteysissä Kristusta. ** Näin on.
    Joh. 8:37
    Minä tiedän, että te olette Aabrahamin jälkeläisiä; mutta te tavoittelette minua tappaaksenne, koska minun sanani ei saa tilaa teissä.
    Joh. 14:20
    Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.

MInusta ja minule on itsetään selvää se että Jumalan sana ja Kirstus ovat yhtä. Kristus on Jumalan sanan totutuu. Sana tuli lihaksi ja eili meidän keskellämme.

"Jos minä kysyn sinulta Hys, - tuletko puolisokseni, ja.." niin minä sanon että en tule. MInusta tässä on kyse muusta ... otatko sinä vastaan seurakunnan näillä avainten valtuuksilla??

Kun puhutaan sideavaimista käyttikö Jeesus niitä itsekään? ** Hänelle on kaikki mahdollista ja käyttikin KASTEEN jälkeen.

Mitä tulee tuohon sanan kirjoitamiseen pienellä kirjoitin vissiin pietarinkin pienellä ja ainakin kymenkunta kirjoitusvihettä näen tässä vaiheessa itsekkin. :) ** Hyvä, ettet suuttunut esimerkistä.

Rauhaa siskoseni.
  5. Näin ollen sitomiset ja sovitukset olivat ristillä ja niillä, jotka Hän nimeltä mainitsi.

Ihmistä ei sido toinein ihmine eikä päästä toinen ihminen vaan sana. ** Ei todellakaan, pois luettuna nämä nimeltä mainitut, mutta He ovat jo kuolleet.

Joh. 15:4
    Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa. ** Amen, nämä on kaunista evankeliumia Herrassa.

Näitä kyllä riitää mutta yksi vielä
    Luuk. 17:21
    eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä". ** On, on.

Tuo lainattu kohta pietarista jatkuu muistini mukaan Jeesuksen sanoilla - tuota ei ole sinulle ilmoitanut liha eikä veri vaan minun tavaallinen Isäni. Tai jotain. tuo raamatun paikka jatkuu Jeesuksen omilla sanoilla siitä mistä Pietarin usko ja tunnustus ovat - usko on Jumalan teko. ** Teko ja teko. Jeesus sanoo sen teon olevan veto. 44 Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivän.
    Näin Isä saa omansa, kun ihminen ensin ottaa Kristuksen sydämeensä.

Joh. 8:51
    Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa."

Olen samaa mietä etä seurakunta on rakennettu sen Pietarin tunustuksen päälle - sinäolet Kritsus elävän Jumalan poik. Mutta siitä olen erimieltä että Pietarille olisi annettu jotain sellaista mitä muille ei. Jumalalla on aikansa ja Jumala voi avata tai sulkea ihmisen ymmärryksen ja kyvyn käsittää. ** Kyllä sille on. Hän valitsi Pierin, josta kertoo niin Markus, kun Luukaskin. Hänelle annettiin sidosvalta.
    Yksinkertaistan sen. Jos minä kysyn sinulta Hys, - tuletko puolisokseni, ja otat vastaksesi minun tulevaan perheen niillä valtuuksilla mitä minä annan, ja mitä perheen äidillä on. Kosinta koskee vain sinua, sekä lupa menetellä valtuuksin, ei muita, vaikka He kuinka seuraisivat minua.
    Muille minä voin sanoa, menkää ja julistakaa.
    Siinä kanssa kuitenkin pysyn että Jumalan sana on se joka tekee eläväksi ja se sitoo tai päästää ihmien synneitä. ** Sinun on vaikea sanoa sanaa Jeesus. Hän se vapauttaa eikä pelkkä sana, pienellä kirjoitettuna. Jeesuksen nimi oli Sana ennen ihmiseksi tuloa.
    Ja siinä että että Pyhän Hengen pappeus tarkoitaa sanan palveljina virkaa. Sanalla Sanassa ja Sanasta. Jumalan voima on eläväkisi tekevässä sanassa. ** Juuri näin, ilman opintoja, heitä kutsutaan evankelistoiksi.

Jos Jumalan sana asuu meissä siinä sanassa on sekä armon että tuomion sanat. Enkä tarkoita tällä sitä mitä vl tarkoitavat. tuomiovalta kuuluu yksin Jumalalle ja meille kuuluu yksitään ja vain ja ainoastaan saarnavirka eli aina pitää esilleä Jumalan sanaa.** Eli Kristusta Jeesusta.

Shalom Hys.
    Kes.
  6. loppui taas limitti?
  7. olen PS.
    Kes.
  8. Niin sanottuun avainten valtaan kuuluu myös sitominen. Tuotakin asiaa on tullut mietityksi omaa hengellistä tietään kulkiessaan. Mitä Jeesus sillä oikein tarkoitti? Sitomistahan käytettiin ahkerasti hoitokokouksissa, kun kiellettiin anteeksiantamus seurakunnan mielestä väärässä mielentilassa/"hengessä" olleilta. ** Näin menetteli lahko, joka oli suoraan saatanan hallinnassa. Ihmisiä kuoli paljon.

Sitominen esiintyy myös Matteuksen evankeliumissa. Lukekaapa tarkkaan seuraava teksti:

29 "Kuinka kukaan voi tunkeutua väkevän miehen taloon ja ryöstää hänen tavaroitaan, ellei ensin sido häntä? ** Niin, kysymyksessä on VARKAAN RAUTOIHIN LAITTAMINEN. Oikeuslaitos vatsaa syyttämisestä.

Kaukaa haet sitomisiasi.

Vasta sitten hän voi ryöstää talon ja tavarat. 30 Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun kanssani kokoa, se hajottaa. ** Niin Isännän puolella, tai isäntää vastaan.

31 "Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen herjaamista ei anteeksi anneta. 32 Joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, hänelle annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa. " ** Juuri näin Pyhän Hengen pilkalle ei ole armoa, eikä sovitus uhria.

Siinä sanotaan: "...ellei ensin SIDO häntä". ** Tuossa PH;n synnissä ei sitomisesta puhuta mitään.

Sitominen on siis toimi, jolla sidotaan vihollinen, ns. paha henki, joka pitää ihmistä vallassaan, jotta saadaan ihminen pelastettua sen vallasta. Se on tarkoitettu siis ihmisen pelastamiseksi,** Älä viitti, OMISUUDEN PELASTMISESTA - ryöstää hänen tavaroitaan, ellei ensin sido häntä!!

Mitä sinä harhailet.

eli täysin päinvastoin kuin hoitokokouksissa tehtiin - ihmisen saamiseksi Jeesuksen seuraajien joukkoon ja pois synnin vallasta. ** Niin, ellei Hän kerinnyt hirttäytyä. Tuntuuko hyvältä?

Sitomista on käsittääkseni ihmisten välisessä vuorovaikutuksessa sekin, kun estää toista ihmistä tekemästä jotakin pahaa tai väärää "vetäisemällä oikeasta narusta" .

Sitominen on siis tarkoitettu ihmisen parhaaksi ja pelastamiseksi, ei missään nimessä ihmisen hylkäämiseksi tai hengellisen väkivallan välineeksi. Jeesus tuli pelastamaan, ei kadottamaan. ** Olet todella naivi.

Sidonnan nimet saaneet olivat niitä INOITA RAAMATUSSA, MISSÄ NE NIMETTII, EI PUHUTTU VAIN RYHMÄNÄ.

Siihen ei kuulu SRK, eikä tule kuulumaan koskaan. Raamattu on jo kirjoitettu.
  9. Matt. 16:16-19
    Pietarin tunnustus, 16. jae, "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika".
    Jeesuksen lupaus, 18. jae, "sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita"
    ** Juuri näin. Maitisin Pietarin, koska Hän myös mainitsi Hänet VALITESSAAN tähän tehtävään.
    Herra sanookin, - sinä olet Pietari! Ei Hän siihen liitä muita ihmisiä.

Sideavaimet, 19-jae, "Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä.."
    ** Oikeassa olet - olen antava SINULLE TAIVASTEN VALTAKUNNAN AVAIMET
    Ei mainitse muita.
    Kun elämme nyt seurakunnan aikaa, joka aloin jakeessa 18, Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita!
    Tällä Herra kertoi, ettei Pyhiin seurakunnan jäseniin ole toisella kuolemalla valtaa.

(Jeesus puhuu pietarille, eli seurakunnalle)
    Huom. 23.-jae kertoo seurakunnassa olevan myös saatanan, vrt.seurakunnan erehtymättömyys.
    ** Tässä jakeessa tulee ilmi Jeesuksen ihmisen piirre. Hän oli aika ajoin hyvin oiukukas, ensin siunasi, vartin päästä saattoi kiivastua ja kirota. Vaikka ei ollut mitään näyttöä, muuta kun Pietari vakuutti uskollisuuttaan Hänelle, Jeesuksella ”keitti”.

Päästön avaimet: Joh.20:22-23, "..hän puhalsi heidän päällensä .." Nyt siis Jeesus puhuu omille opetuslapsilleen antaessaan päästönavaimet.
    ** Juuri näin Hän teki 12 opetuslapselleen. 22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
    23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi.

Ei mille, ei edes lestadiolaisille, eikä niille lähes kahdelle sadalle muulle opetuslapselle.
    Avaimet olivat vain ”Pietarin porukalla”.
    Kes
  10. Viimeisin pilkan aihe on tuo toisessa ketjussa harrastettu anteeksiannon pilkkaus, jonkin Kalevan kirjoituksen perusteella. Uskon että monenlaista oudon oloista käytäntöä on meillä lestadiolaisilla, mutta tuskin kuitenkaan sellaista mikä muita ihmisiä normaalisti noin ärsyttäisi. *** Ärsyttää tai ei, mutta Raamatun kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, joten enemmän se naurattaa. Missä kohti Raamattua on taivasosuus järjestynyt vilkuttelulla.

Teillähän se on – kun on synnit anteeksi, on kaikki OK.

Usko on varmasti vilpitöntä ja se useimmin heijastuu myös lähimmäisenrakkautena niihin jotka uskovat eri tavalla. Valitettavasti poikkeuksiakin on, kuten kaikissa ihmisryhmissä. Usko ei opeta tuomitsemaan muita, jotkut vain katsovat sen oikeudekseen myös lestadiolaisissa vaikka niin ei tarvitsisi olla. ** Juuri niin. Mutta TE ITSAE VÄITÄTTE OLEVANNE AINUITA PELASTUNEITA, tuolla harha opilla, vilkuttelulla.

Jos joku pyytää seuroissa evankeliumia omalle kohdalleen kättä nostamalla, on se kaikkea muuta kuin pilkan aihe.** Se on juuri pilkan aihe. Onko Hän sopinut lähimmäisen kanssa, missä lausuttu parannus, missä katuminen. Olet todella naiivi.

Nimelliset synnit itse ymmärrän juuri sellaisiksi, joita tämäkin palsta on pullistellut vapun jälkeen. Pedofilia on sellainen karmeimmasta päästä. Ei sellaista voi uskoa anteeksi itsekseen eikä kuullusta saarnasta.** Eikö sinua nyt hävetä? Alat järjestellä syntejä eri koko luokkiin, kategorioihin, voi miten maallista, jopa pakanallisen saatanallista. Miksi, siksi, kun se ei esiinny Raamatussa vain lahkossanne.

Siihen liittyy lähimmäisen vakava loukkaus ja vieläpä rikos, jotka on molemmat sovitettava erikseen ennen kuin voi uskoa olevansa siitä synnistä vapaa. ** Nautitko siitä, että se on kuitenkin lahko, jossa elät? Samoin, joutuuko se mantranne nyt ”syyniin”, - Jumalan Valtakunta ei erehdy? Ja kuitenkin, olette osoittautuneet varsinaiseksi bedofiili- lahkoksi.

Ei voi olla Jumalan edessä puhdas ennenkuin on sovittanut asian lähimmäisen kanssa ja kärsinyt myös maallisen tuomion. * Mutta miten lakosi saa vain jatkaa ”puhtaana”?

Kun rippisalaisuudesta nyt väännetään kättä, niin minusta elävä usko eli lestadiolaisuus opettaa pitämään rippisalaisuuden mutta ei anna sillä lupaa synnin ja rikoksen peittämiseen. Rippi-isällä on vastuu sanoa ripittäytyjälle, että teko on sovitettu vasta kun on sovittu asia niiden kanssa joita on loukattu ja kärsitty mahdollisesta rikoksesta langetettu tuomio. Eli rippi-isän on ilmoitettava että kenellekään muulle tästä ei puhuta, mutta ellet sinä itse ilmoittaudu viranomaisille niin minä sen teen. Tiedän että tästä on myös toisenlaisia käsityksiä mutta näin toimimalla ollaan kuuliaisia myös esivallalle, joka on myös Jumalan asettama. ** Miten suhtaudut siihen, kun mm Oulunsalolainen saarnaaja, lähellä edellistä puheenjohtajaa siitti n 10 lasta saarnamatkoilla ja vaimon piti olla hiljaa, kun oli – synnit anteeksi saarnattu, toisten huorapukkien toimesta.

Aika lakoa puolustelet. Taitaa olla parannuksen paikka.
  11. "Juudas teki Itsemurhan mutta sitä ennen hän kielsi jeesuksen." Kielsikö? Milloin? ** Jeesuksen mukaan kielsi ´KOLEMSTI, aika oli se yöaika, ennen kukon laulua.

Jeesus muuten kirjoitetaan kristillisessä kulttuurissa isolla J;llä.

Juudashan tajusi tehneensä väärin - hän katui todella tekoaan ja jopa tunnusti sen! Hän meni vanhimpien luokse ja sanoi kavaltaneensa viattoman veren. Hän heitti palkaksi saamansa rahat maahan kuin ne olisivat polttaneet häntä. ** Näin kävi, sillä Hän oli kieltänyt yhteytensä Kuninkaaseen.

Tässä nähdään, ettei katumus ja parannuskaan auta, jos ihminen ei usko! Juudas ei voinut uskoa, että Jeesus voisi häntä enää auttaa. ’* Mitäh. Juudas olisi voinut mennä Herran eteen ja tehdä HÄNEEN parannuksen, silloin asia olisi ollut kunnossa.

Ja Jeesus olisi voinut! Auttoihan Hän ryöväriäkin ristillä - ryöväri tiesi olevansa syystä tuomittu ja pyysi Jeesusta muistamaan itseään - hän siis uskoi Jeesukseen! ** Juuri näin, Amen. Vain usko siihen, että Jeesus on Messias, Herra pelasti Hänet, ei mikään lorina – synnit anteeksi.

Juudas ei uskonut.** Juudas uskoi, mutta epäili henkilöä, joka oli Jeesus ylösnousemusruumissaan, ha halusi varmistua vain siitä, että Hän on itse Messias, Kristus. Jeesus oli erilainen ylösnousemusruumiissaan, ja Häntä ei tunnettu, vaikka oli kävellyt mukana jo useita tunteja.

Pietari oli se, joka kielsi ja vieläpä kiroillen kielsi tuntevansakaan Jeesusta! Mutta toinen näistä opetuslapsista meni Jeesuksen parannettavaksi ja toinen meni hirteen. ** Juuri näin, Amen.

Kes.