Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

144

Kommenttia

13835

1. Käsite vanhoillislestadiolainen on vain ihmisten antama nimitys meille, se ei ole mitään muuta. ** Niin, Laestadiuksen kanssa sillä ei ole kaiketi mitään yhteyttä.

Uskomme on Raamatun mukaista. * Tämä on taas lestadiolaisten antamaa tietoa. Ei Raamatun.

Eräs ulkomaalainen tutkija (ei vl) on tutkinut, löytyykö maan päältä Jeesuksen opin mukaista uskoa enää. ** Hänellä ei ole Pyhää Henkeä. Ei oppia Raamattu kehota etsimään, ainoastaan Kristusta, sitä taas ei VL kehota etsimään, vaan lihan lahkoansa.

Hän oli tullut siihen tulokseen, että sitä löytyy juuri uskovaisten joukossa, joita maailman ihmiset kutsuvat vl:ksi. ** Missähän se tutkimus on ollut muualla, kun puhujien kokouksessa.

Olette te naiiveja. Jos tuntuu siltä, että Kristus on vain teillä, olette Raamatun mukaan lahkolaissynnissä, josta seuraa kuolema.

Tarkista hieman kantaasi, ennekuin se on myöhäistä.

Kes.
  2. ei tarkoita mitään pilveä tuolla ilmakehässä, vaan pilven merkitys tarkoittaa luonnollisille silmille näkymättömyyttä, henkistä asiaa. ** Arvaten, et ole selvinnyt vielä VL soopa- opetuksesta.

Jeesus sanoo ennen tätä asiaa: - Joh 16; Tähän asti te ette ole pyytäneet mitään minun nimessäni. Pyytäkää, niin te saatte, ja teidän ilonne on täydellinen.
    25 "Olen puhunut tästä teille vertauksin. TULEE AIKA, jolloin en enää käytä vertauksia VAANJ KERRON TEILLE AVOIMIESTI kaiken Isästä.
    26 Sinä päivänä te esitätte pyyntönne minun nimessäni, enkä MINÄ EN ENÄÄ SANO, ETTÄ KÄÄNTYKÄÄ ISÄN PUOLEEN, teitä auttaakseni.
    27 Rakastaahan Isä itse teitä, koska te olette rakastaneet minua ja uskoneet, että olen tullut Jumalan luota.
    28 Isän luota minä olen lähtenyt ja tullut tähän maailmaan, ja nyt minä jätän maailman ja menen takaisin Isän luo."
    29 Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin.
    30 Me ymmärrämme nyt, että sinä tiedät kaiken eikä sinun tarvitse odottaa, että joku kysyy. Siksi me uskomme, että olet tullut Jumalan luota."
    31 "Nyt te kyllä uskotte", sanoi Jeesus.
    32 "Tulee aika -- ja se on jo nyt -- jolloin te joudutte hajalle, kuka minnekin, ja jätätte minut yksin. Yksin en silti jää, sillä Isä on minun kanssani.

33 OLEN PUHUNUT TEILLE TÄMÄN, jotta teillä olisi minussa rauha. Maailmassa te olette ahtaalla, mutta pysykää rohkeina: MINÄ OLEN VOITTANUT MAAILMAN."

Vai vertauksia, sehän on suoraa VL mantraa, niitä kyllä Riittää.

Jos maa, eli Jerusalem, sanotaan nimeltä, mikä VERTAUS SE ON.

Taivas viittaa Jumalaan tai Henkeen, puhutaanhan Jumalan ja Taivaan valtakunnastakin samana asiana. "Aina Herran kanssa" tarkoittaa, että on ensimmäisestä ylösnousemuksesta osallinen. Toisella kuolemalla ei ole lainkaan valtaa(Ilm:20:6). ** Kyllä, MUTTA SE ON TUHAT VUOTISESA VALATKUNNASSA, JERUSALEMISSA.

Eihän SRK edes tunnusta, että Raamatussa lukee – millenium. Ykiskään Vl ei osaa selittää Ilmestyskirjaa, eikä Matt 16 ja 24 lukua.

Taivaallinen Jerusalem vastaa iankaikkista elämää ja maallinen Jerusalem kuolemanalaisuutta. ** Väitätkö, että Raamattu valehtelee??

Raamattu on vertausta. ’* Se on heille, jotka eivät sitä tunne. Olet oikeassa, kuulut ryhmään.

Mikään ei ole niin käsittämätöntä, kun jonkun pakanan selitys Raamatusta vertauksena, Raamattua selitetään Raamatulla, muut selitykset ovat saatanasta ja lihasta.

Kes.
  3. Ylöstempaus todella tarkoittaa sitä, että Pyhät temmataan ylös, ensin kuolleet, ja sitten elävät, Jeesauksen tullessa heitä vastaan pilviin.

1. Tess. 4:17
    Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa.

Tämä tapahtuu seurakunnan ajan lopulla, ja sitten alkaa uusi aika, vaivan aika, milloin jäljelle jääneet ( ei uudestisyntyneet kristityt ) jäävät tänne kisattavaksi 7 vuodeksi.

Tämä tapahtuu Jeesuksen kertoman mukaan yhden suku- kunnan aikana, alkaen toukokuusta 1948.

Lestadiolaiset, jotka eivät tunne eskatologiaa väittävät; - Kristuksen tuleminen ei tarkoita Jeesuksen ruumiillista takaisintuloa, vaan eläväksi tulemista Kristuksessa: ??

Näin on ajatus, kun uupuu Pyhä Henki.

Sitten tapahtuu maailman suurin myllerrys, joka kerrotaan Ilmestyskeijan 20 luvussa

- 4- 6 Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta. Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä. He heräsivät eloon ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta. Muut kuolleet eivät heränneet eloon, ennen kuin tuhat vuotta oli täyttynyt. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus. Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pääsevät osallisiksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta! Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta.

Tällöin nämä Pyhät tulevan Daavidin ja Kristuksen kanssa hallitsemaan tuhat vuotta, saatanan ollessa sidottu kuiluun.

Sitten päästetään saatana vielä vapaaksi vähäksi aikaa, jotta Hänkin voi tehdä parannuksen ja samalla astuu kuvaan lopullinen tuomio. Silloin vain Jerusalem 2300 km kanttiinsa jää, muuta poltetaan ja jotka eivät ottaneet vastaan Jeesusta Herrana, sekä saatana heitetään avaruuteen, sillä JUMLAN TULLESSA EI MAAN PÄÄLLÄ OLE MITÄÄN PAHAA.
    Ilm 21; 2 Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui taivaasta Jumalan luota juhla- asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten. 3 Ja minä kuulin valtaistuimen luota voimakkaan äänen, joka sanoi: "Katso, Jumalan asuinsija ihmisten keskellä! Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan.

Näin saamme kaikki asua Jerusalemissa, iankaikkisesti.

Lestadiolaiset menevät taivaaseen, se on totta, sillä Pyhät, Jeesus ja Jumala asuu Jerusalemissa, avaruudessa asuu vain saatana ja Hänen kaverinsa.

Kes.
  4. että huomaan sinut niin tietämättömäksi, ette ole vielä pystynyt vastaamaan yhteenkään kysmykseeni.
    Ja noi luvut johdattelee sinua juutalaisten isien säätöihin , ne ei ole yhtään mitään eikä sovi sulle eikä mulle , se sääntö hommeli oli lähes samaa kuin omavanhurskaus , ja niillä ei päässyt kukaan taivaaseen , uskotko. ** Ei mitään yksin juutalaisten, vaan Lain sääntöihin. Etkö todella tajua, ne on Raamatussa, mutta sen näkee vain jos omaa Raamatun.

Ei kiinnosta sun mizvasi kun sillä tiedolla ei pääse taivaaseen , eikä mooses mitään rikkonut ,,, paitsi tappoi sen ekyptiläisen joka oli alkamassa ruoskia israelilaista , hän oli nuori Joosua . siksi ei Jumala katsonut Mooseksen tekoa murhaksi , toinen oli se kerta kun kansa halusi vettä Mooses otti sauvansa ja sanoi tästäkö minun on teille lyötävä vattä , niin se meni hänen piikkiin eikä Jumalan ,, hänen rangaistuksensa oli se, että hän ei pä'ässyt kuvattuun maahan , näin Jumala sanoi. Herob vuori johon Jumala , sanoi mene sinne . ** Jollei, niin miksi lestadiolaisena sinua kiinnostaa Oonan synti, joka pakottaa laskemaan eläimellisesti siemenet sisälle.

Teillä on VL aikaisia sääntöjä monin kerroin meihin messiaanisiin nähden. Jopa omat syntilistat, joita EDES JEESUS EI SUOSTUNUT ANTAMAAN, HÄN VAIN totesi, että teillä on Joonan merkki, mutta lestadiolaiset sen kyllä tehtävät, syntilistaa syntilistan päälle.

Sulla on outoja päähän piinttymiä ( VL:aika niinkuin sinä ilmoitat ei VARMAANKAAN OLE VL : VAAN , VT:n) ** Kuulehan pelle, se on VANHA LIITTO. Uusi liitto on nyt seurakunnan aikana.

Sitten sanot että pyhähenki tuli Jeesuksen aikoihin ,** En sanonut, vaan jälkeen, Helluntaina. Lue Raamatusta.

keneen Hän tuli Silloin ,,** Pyhiin.

Nimittäin Pyhä Henki on Jumlan kolmas persoona , ja Hän on ollut tasaan takkaan niin kauan kuin kuin Toinen persoonakin eli Jeesus koska on selvästi sulla tiedon puute , pyydän vielä lukemaan ne kohdat Raamatusta jotka tarvii opstuta
    niitä on kuitenkin melko paljon ,, kesitas voi rauhoittua ja lukea, ** Kerro hyvänen aika?? Missähän ne on?

Aika noloa, jollet pysty osoittamaan Raamatun kohtaa. Onhan ne olleet, mutta Ph oli Isän luona, ja Jeesus täällä. Miksi Hän olisi sanonut opetuslapsilleen – Älkää lähtekö Jerusalemista, ennekuin saatte voiman ( PH;n) ylhäältä, ja He saivat sen Helluntaina.

Mutta eikö ole erikoista, kun kenelläkään VL;llä ei ole Henkeä? Ei yhtään armolahjaa???

Se pyhähenki joka tuli silloin helluntaina , oli toisen lainen Jumalan lähttämä , se oli tulen lieskojen kaltainen Normaali Pyhä Henki on näkymätön Jumalan lähettiläs , ( totuuden henki) tai siihen viittaava, mutta se on Jumalan kolmas persoona , se esim. löytyy jostakin Uskontunnutuksesta, uskotko. ** Jaa, että neljäs jumaluuden persoona. Onkohan sinulla lääkitys kunnossa. ”Jostain”, jos on muu kun Raamattu, on se soopaa.

Kun sinä yrität noita lapsellisia koukkuja ,, ei mene läpi , Mooses oli valittu sen tähden että oli/saanut prinssin (egyptiläisen prinssin ) koulutuksen ,, ja hän oli hyvä oppilas sen kertoo monet sodat ja Rames kaupunkin rakentamisen jossa hän oli mestarina , ,, kyllä hän kirjoitti kaikki 5 kirjaansa itse kun hän lähti Hoorebin vuorta
    kohti , Hän antoi kaikki 5 kirjaa Joosualle , ja käski pitämään niistä huolta. ** Olet naurettava. Missähän ne säilytettiin ja miten Mooses kertoi tapahtumista ennen Hänen aikaansa. Genesis oli kirjoitettu jo paljon aijemmin. Vain Suomalaisessa Raamatussa ne on nimetty Moosekselle, ei muissa.

missäkö , kun he lähtivät EGYPTISTÄ hän täydensi tussi ja papyrys varastonsa ( niitä oli tehty jo siellä 450-500 vuotta. Vaunussa silloin kuin ei oltu liikkeellä .Hänellä oli 40 aikaa kirjoittaa erämaa aika.- ** Tarkennus, 400 v.

Olen ylpeä kuninkaastani Kristuksesta, joka on vapauttanut minut, sinulla kannattaa pitää päätä alhaalla.
  5. Ei kyllä mainita koko Mitsva sanaa miten sää teet siitä jonkun uskonkappaleen tapaisen ** Kaikki johtuu vain sinun tietämättömyydestäsi. Valitan.

Vanha testamenttihan on kirjoitettu Juutalaisille. Meidän tehtävä oli lanseerata Abrahamin ja Isakin Jumala, Jahwe pakanoille, se kyllä on onnistunutkin.

Mitzvah on hedreaksi "käsky", Trakalleen näitä käskyn mukaisia ohjeita, kuten puhdistautumis- säännöt on 613 kpl Vanhassa Testamentissa. Ehkä Googlettaminen kannattaa, jos siihen sinulla on lupa. Myöhemmin on päästy tulkinnoissa jopa 620 käskyyn.
    Teille on varmaan tuttu se Oonan veljen vaimon siittäminen, se on yksi Mizvoista. Miszva on kokonaisuudessaan lain lain käskyt.
    Outoahan se on teille, koska ette tunne Raamattua.
    Se ei voi olla mikään tärkee kun siitä sanotaan se on osa sitä muuria johon käännytään kun Rukoillaan ** Miksi oletat, tutustu Raamattuun? Muuri on muuri ja laki on Mizva.
    On paljon autuaallisempaa pohtia , minkälainen oli tieto Mooseksella , koska sitä kautta vain noista asioista on joku tollkku ei, ei kesitan , tietämys riitä ,** Kerrotko mitä Mizvaa Mooses rikkoi?? Ihan tyhmyytesi, tai sitten sen viisautesi vuoksi? Se on muuten mainittu Raamatussa?
    Toinen mahdollisuus, - kilauta puhujalle?
    ,Pyhän Hengen ilmoitus asioihin Moosekselle. ** Miten voit olla noin moukka?
    Pyhä Henki ei puhut Moosekselle, vaan VL aikaan Jumala suoraan. Mutta lopetti puhumisen 2400 vuotta sitten. Pyhä Henki tuli vasta v 33 helluntaina, sekin löytyy Raamatusta.
    Hän oli ainoa joka Siihen aikaan osasi israelin väestä kirjoittaa, ja sekin oli Jumalan työ* Voi sinua raukka. Yksikään profeetta ei kirjoittanut, vaan kirjuri.
    Mooseksen kirjat ei ole Mooseksen kirjoittamia, ne on vain nimetty Mooseksen mukaan? Heprealaiset osasivat pääsääntöisesti kaikki silloin kirjoittaa ja lukea.
    Mizva veloittaa pojan oppia lukemaan 12 vuotiaana, joten nyt tiedät senkin.
    Muuten, missä se mielestäsi Mooses kirjan kirjoitti?
    Sinussa näkyy todella VL ihmisen täysi tietämättömyys kirjoituksista.
    Kes.
  6. Haista se miokä pahalta haisee . ** Mikä sinä olet minulle tiedoillasi haistattelemaan.

Sinulla ei ole mitään tietoo , koetat vain venkoilla , Paratiisi on se paikka JOHON KAIKKI KUOLLEET SIELUT ON KERÄTTY ( SIIS KUOLLEIDEN SIELUT ) ruumis on haudassa ja olipa sitten hyvä taikka paha , näin on asia , * Ai että niin. Luotiinko ihminen kuolemaan? Ihminen luotiin Paratiisiin ELÄMÄÄN.

Olet todella hukassa. Se tila, missä Jeesus kävi saarnaamassa veden paisumuksen jälkeen eläneille ihmisille on TUONELA. Paratiisi on Jumalan tilan ennallistaminen ja se on oleva Jerusalemissa.

ja kun viimeinen tuomio tulee Jeesus tulee tekemään sen sitä ei kukaan ihminen voi tehdä ( ei kesitas kaan ) kaikki tuomitaan . ** Kannattaa laittaa kohtia Raamatusta, sillä Pyhät ovat myös tuomareina.

Ilm. 18:20
    Riemuitse hänestä, taivas, ja te pyhät ja apostolit ja profeetat; sillä Jumala on hänet tuominnut ja kostanut hänelle TEIDÄN TUOMIONNE.

Missä löydät Raamatusta, että pyhillä on tuomio; Ilm. 11:18
    Kansat ovat vihan vallassa, mutta nyt on sinun vihasi hetki. On tullut kuolleiden tuomion aika, aika palkita profeetat, sinun palvelijasi, ja kaikki pyhät ja kaikki jotka kunnioittavat sinun nimeäsi, pienet ja suuret. On aika tuhota ne, jotka tuhoavat maata.

Room. 6:9
    Tiedämme, että koska Kristus on herätetty kuolleista, hän ei enää kuole eikä kuolemalla ole enää valtaa häneen.

Jeesuksen sana on siitä asiasta ;;Enkelit hoitaa uskovat taivaaseen ,, ei VL:t .** Näytä kohta Raamatusta, olet todella vajavainen tiedoillasi.