Ylöstempaus taivaasee

ennen loppua

23

246

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ent.vl

..aukeaa liikkuva kuva. Mainokset pätkii ym. ym. Siksi katsoin vain muutaman minuutin. Raamatussa "maailmanloppu" tarkoittaa aikakaudenloppua. Maailmanlopun olisi pitänyt jo tulla: "Totisesti tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin tämä tapahtuu" . Kyse on siis aikakaudenlopusta. Kristuksen tuleminen ei tarkoita Jeesusken ruumiillista takaisintuloa, vaan eläväksi tulemista Kristuksessa: "Kristus elää nyt minussa", sanoo Paavali. Silloin ollaan "Isän tykönä".

• ....

paremmin kuin päivällä. Kannattaa katsoako??

• ent.vl
        .... kirjoitti:

paremmin kuin päivällä. Kannattaa katsoako??

Raamattu on siis vertausta. Älä ota sitä kirjaimellisesti. Tätä toitotti ohjelman loppukin.

• Ylöstempaus todella tarkoittaa sitä, että Pyhät temmataan ylös, ensin kuolleet, ja sitten elävät, Jeesauksen tullessa heitä vastaan pilviin.

1. Tess. 4:17
      Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa.

Tämä tapahtuu seurakunnan ajan lopulla, ja sitten alkaa uusi aika, vaivan aika, milloin jäljelle jääneet ( ei uudestisyntyneet kristityt ) jäävät tänne kisattavaksi 7 vuodeksi.

Tämä tapahtuu Jeesuksen kertoman mukaan yhden suku- kunnan aikana, alkaen toukokuusta 1948.

Lestadiolaiset, jotka eivät tunne eskatologiaa väittävät; - Kristuksen tuleminen ei tarkoita Jeesuksen ruumiillista takaisintuloa, vaan eläväksi tulemista Kristuksessa: ??

Näin on ajatus, kun uupuu Pyhä Henki.

Sitten tapahtuu maailman suurin myllerrys, joka kerrotaan Ilmestyskeijan 20 luvussa

- 4- 6 Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta. Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä. He heräsivät eloon ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta. Muut kuolleet eivät heränneet eloon, ennen kuin tuhat vuotta oli täyttynyt. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus. Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pääsevät osallisiksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta! Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta.

Tällöin nämä Pyhät tulevan Daavidin ja Kristuksen kanssa hallitsemaan tuhat vuotta, saatanan ollessa sidottu kuiluun.

Sitten päästetään saatana vielä vapaaksi vähäksi aikaa, jotta Hänkin voi tehdä parannuksen ja samalla astuu kuvaan lopullinen tuomio. Silloin vain Jerusalem 2300 km kanttiinsa jää, muuta poltetaan ja jotka eivät ottaneet vastaan Jeesusta Herrana, sekä saatana heitetään avaruuteen, sillä JUMLAN TULLESSA EI MAAN PÄÄLLÄ OLE MITÄÄN PAHAA.
      Ilm 21; 2 Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui taivaasta Jumalan luota juhla- asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten. 3 Ja minä kuulin valtaistuimen luota voimakkaan äänen, joka sanoi: "Katso, Jumalan asuinsija ihmisten keskellä! Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan.

Näin saamme kaikki asua Jerusalemissa, iankaikkisesti.

Lestadiolaiset menevät taivaaseen, se on totta, sillä Pyhät, Jeesus ja Jumala asuu Jerusalemissa, avaruudessa asuu vain saatana ja Hänen kaverinsa.

Kes.

• ent.vl

ei tarkoita mitään pilveä tuolla ilmakehässä, vaan pilven merkitys tarkoittaa luonnollisille silmille näkymättömyyttä, henkistä asiaa. Taivas viittaa Jumalaan tai Henkeen, puhutaanhan Jumalan ja Taivaan valtakunnastakin samana asiana. "Aina Herran kanssa" tarkoittaa, että on ensimmäisestä ylösnousemuksesta osallinen. Toisella kuolemalla ei ole lainkaan valtaa(Ilm:20:6).

Taivaallinen Jerusalem vastaa iankaikkista elämää ja maallinen Jerusalem kuolemanalaisuutta.

Raamattu on vertausta.

• ent.vl kirjoitti:

ei tarkoita mitään pilveä tuolla ilmakehässä, vaan pilven merkitys tarkoittaa luonnollisille silmille näkymättömyyttä, henkistä asiaa. Taivas viittaa Jumalaan tai Henkeen, puhutaanhan Jumalan ja Taivaan valtakunnastakin samana asiana. "Aina Herran kanssa" tarkoittaa, että on ensimmäisestä ylösnousemuksesta osallinen. Toisella kuolemalla ei ole lainkaan valtaa(Ilm:20:6).

Taivaallinen Jerusalem vastaa iankaikkista elämää ja maallinen Jerusalem kuolemanalaisuutta.

Raamattu on vertausta.

ei tarkoita mitään pilveä tuolla ilmakehässä, vaan pilven merkitys tarkoittaa luonnollisille silmille näkymättömyyttä, henkistä asiaa. ** Arvaten, et ole selvinnyt vielä VL soopa- opetuksesta.

Jeesus sanoo ennen tätä asiaa: - Joh 16; Tähän asti te ette ole pyytäneet mitään minun nimessäni. Pyytäkää, niin te saatte, ja teidän ilonne on täydellinen.
        25 "Olen puhunut tästä teille vertauksin. TULEE AIKA, jolloin en enää käytä vertauksia VAANJ KERRON TEILLE AVOIMIESTI kaiken Isästä.
        26 Sinä päivänä te esitätte pyyntönne minun nimessäni, enkä MINÄ EN ENÄÄ SANO, ETTÄ KÄÄNTYKÄÄ ISÄN PUOLEEN, teitä auttaakseni.
        27 Rakastaahan Isä itse teitä, koska te olette rakastaneet minua ja uskoneet, että olen tullut Jumalan luota.
        28 Isän luota minä olen lähtenyt ja tullut tähän maailmaan, ja nyt minä jätän maailman ja menen takaisin Isän luo."
        29 Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin.
        30 Me ymmärrämme nyt, että sinä tiedät kaiken eikä sinun tarvitse odottaa, että joku kysyy. Siksi me uskomme, että olet tullut Jumalan luota."
        31 "Nyt te kyllä uskotte", sanoi Jeesus.
        32 "Tulee aika -- ja se on jo nyt -- jolloin te joudutte hajalle, kuka minnekin, ja jätätte minut yksin. Yksin en silti jää, sillä Isä on minun kanssani.

33 OLEN PUHUNUT TEILLE TÄMÄN, jotta teillä olisi minussa rauha. Maailmassa te olette ahtaalla, mutta pysykää rohkeina: MINÄ OLEN VOITTANUT MAAILMAN."

Vai vertauksia, sehän on suoraa VL mantraa, niitä kyllä Riittää.

Jos maa, eli Jerusalem, sanotaan nimeltä, mikä VERTAUS SE ON.

Taivas viittaa Jumalaan tai Henkeen, puhutaanhan Jumalan ja Taivaan valtakunnastakin samana asiana. "Aina Herran kanssa" tarkoittaa, että on ensimmäisestä ylösnousemuksesta osallinen. Toisella kuolemalla ei ole lainkaan valtaa(Ilm:20:6). ** Kyllä, MUTTA SE ON TUHAT VUOTISESA VALATKUNNASSA, JERUSALEMISSA.

Eihän SRK edes tunnusta, että Raamatussa lukee – millenium. Ykiskään Vl ei osaa selittää Ilmestyskirjaa, eikä Matt 16 ja 24 lukua.

Taivaallinen Jerusalem vastaa iankaikkista elämää ja maallinen Jerusalem kuolemanalaisuutta. ** Väitätkö, että Raamattu valehtelee??

Raamattu on vertausta. ’* Se on heille, jotka eivät sitä tunne. Olet oikeassa, kuulut ryhmään.

Mikään ei ole niin käsittämätöntä, kun jonkun pakanan selitys Raamatusta vertauksena, Raamattua selitetään Raamatulla, muut selitykset ovat saatanasta ja lihasta.

Kes.

• ent.vl
        Kesitas kirjoitti:

ei tarkoita mitään pilveä tuolla ilmakehässä, vaan pilven merkitys tarkoittaa luonnollisille silmille näkymättömyyttä, henkistä asiaa. ** Arvaten, et ole selvinnyt vielä VL soopa- opetuksesta.

Jeesus sanoo ennen tätä asiaa: - Joh 16; Tähän asti te ette ole pyytäneet mitään minun nimessäni. Pyytäkää, niin te saatte, ja teidän ilonne on täydellinen.
        25 "Olen puhunut tästä teille vertauksin. TULEE AIKA, jolloin en enää käytä vertauksia VAANJ KERRON TEILLE AVOIMIESTI kaiken Isästä.
        26 Sinä päivänä te esitätte pyyntönne minun nimessäni, enkä MINÄ EN ENÄÄ SANO, ETTÄ KÄÄNTYKÄÄ ISÄN PUOLEEN, teitä auttaakseni.
        27 Rakastaahan Isä itse teitä, koska te olette rakastaneet minua ja uskoneet, että olen tullut Jumalan luota.
        28 Isän luota minä olen lähtenyt ja tullut tähän maailmaan, ja nyt minä jätän maailman ja menen takaisin Isän luo."
        30 Me ymmärrämme nyt, että sinä tiedät kaiken eikä sinun tarvitse odottaa, että joku kysyy. Siksi me uskomme, että olet tullut Jumalan luota."
        32 "Tulee aika -- ja se on jo nyt -- jolloin te joudutte hajalle, kuka minnekin, ja jätätte minut yksin. Yksin en silti jää, sillä Isä on minun kanssani.

33 OLEN PUHUNUT TEILLE TÄMÄN, jotta teillä olisi minussa rauha. Maailmassa te olette ahtaalla, mutta pysykää rohkeina: MINÄ OLEN VOITTANUT MAAILMAN."

Taivas viittaa Jumalaan tai Henkeen, puhutaanhan Jumalan ja Taivaan valtakunnastakin samana asiana. "Aina Herran kanssa" tarkoittaa, että on ensimmäisestä ylösnousemuksesta osallinen. Toisella kuolemalla ei ole lainkaan valtaa(Ilm:20:6). ** Kyllä, MUTTA SE ON TUHAT VUOTISESA VALATKUNNASSA, JERUSALEMISSA.

Eihän SRK edes tunnusta, että Raamatussa lukee – millenium. Ykiskään Vl ei osaa selittää Ilmestyskirjaa, eikä Matt 16 ja 24 lukua.

Taivaallinen Jerusalem vastaa iankaikkista elämää ja maallinen Jerusalem kuolemanalaisuutta. ** Väitätkö, että Raamattu valehtelee??

Raamattu on vertausta. ’* Se on heille, jotka eivät sitä tunne. Olet oikeassa, kuulut ryhmään.

Mikään ei ole niin käsittämätöntä, kun jonkun pakanan selitys Raamatusta vertauksena, Raamattua selitetään Raamatulla, muut selitykset ovat saatanasta ja lihasta.

Kes.

..tulemme eläväksi Kristuksessa. Kukin vuorollaan, kuten Paavali kirjoittaa(1.15:19. eteenpäin).Ei siis panna toivoa vain tämän elämän varaan. Ennen sitä toisella kuolemalla on valtaa. Jeesus puhuu näistä ylösnousemuksesta osallista evankeliumeissa(esim.Luuk:20:34.eteenpäin). Se tarkoittaa, että palaamme sinne, missä on kotimme, siis alkumme.

• ent.vl
        ent.vl kirjoitti:

..tulemme eläväksi Kristuksessa. Kukin vuorollaan, kuten Paavali kirjoittaa(1.15:19. eteenpäin).Ei siis panna toivoa vain tämän elämän varaan. Ennen sitä toisella kuolemalla on valtaa. Jeesus puhuu näistä ylösnousemuksesta osallista evankeliumeissa(esim.Luuk:20:34.eteenpäin). Se tarkoittaa, että palaamme sinne, missä on kotimme, siis alkumme.

tarkoitan.

• ent.vl
        Kesitas kirjoitti:

Kes.

Lapsenkaltaisuus tarkoittaa mm., ettei ole lihan himoja(Matt.5.) Lapsenkaltaiset ovat kuin enkelit Taivaassa. He eivät nai eivätkä kuole(Luuk.20:34 eteenpäin)(Ilm20:6).

• ent.vl kirjoitti:

Lapsenkaltaisuus tarkoittaa mm., ettei ole lihan himoja(Matt.5.) Lapsenkaltaiset ovat kuin enkelit Taivaassa. He eivät nai eivätkä kuole(Luuk.20:34 eteenpäin)(Ilm20:6).

Lapsenkaltaisuus tarkoittaa mm., ettei ole lihan himoja(Matt.5.) * Minä näen asian toisin. Tuossa Matt 5 luettelossa ei suljeta vanhurskautta pois juuri tämän nainnin vuoksi keneltäkään.

Jeesus sanoo lapsista ihanasti juuri siksi, kun he luottavat. Ei siinä lihasta puhuta mitään. 13 Jeesuksen luo tuotiin lapsia, jotta hän koskisi heihin. Opetuslapset moittivat tuojia,
        14 mutta sen huomatessaan Jeesus närkästyi ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä. HEIDÄN KALATISENSA on Jumalan valtakunta.
        15 Totisesti: JOKA EI OTA Jumalan valtakuntaa VASTAAN NIIN KUIN LAPSI, hän EI PÄÄSE SINNE."
        16 Hän otti lapset syliinsä, pani kätensä heidän päälleen ja siunasi heitä.

Toisaalta lapsuus kuuluu lapsuuteen, ja Paavali kertoo, että aikuisuus on myös osa elämää.

1. Kor. 13:11
        Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset. Nyt, kun olen mies, olen jättänyt sen mikä kuuluu lapsuuteen.

Lapsenkaltaiset ovat kuin enkelit Taivaassa. He eivät nai eivätkä kuole(Luuk.20:34 eteenpäin)(Ilm20:6). ** Tuo Vl myytti nainnista on aika pahaa. Se ei anna teille objektiivista käsitystä asioista. Nainnista ei ole kysymys, vaan luottamisesta. Nainti on luonnollista.

Kes.

• ent.vl
        Kesitas kirjoitti:

Lapsenkaltaisuus tarkoittaa mm., ettei ole lihan himoja(Matt.5.) * Minä näen asian toisin. Tuossa Matt 5 luettelossa ei suljeta vanhurskautta pois juuri tämän nainnin vuoksi keneltäkään.

Jeesus sanoo lapsista ihanasti juuri siksi, kun he luottavat. Ei siinä lihasta puhuta mitään. 13 Jeesuksen luo tuotiin lapsia, jotta hän koskisi heihin. Opetuslapset moittivat tuojia,
        14 mutta sen huomatessaan Jeesus närkästyi ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä. HEIDÄN KALATISENSA on Jumalan valtakunta.
        15 Totisesti: JOKA EI OTA Jumalan valtakuntaa VASTAAN NIIN KUIN LAPSI, hän EI PÄÄSE SINNE."
        16 Hän otti lapset syliinsä, pani kätensä heidän päälleen ja siunasi heitä.

Toisaalta lapsuus kuuluu lapsuuteen, ja Paavali kertoo, että aikuisuus on myös osa elämää.

1. Kor. 13:11
        Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset. Nyt, kun olen mies, olen jättänyt sen mikä kuuluu lapsuuteen.

Lapsenkaltaiset ovat kuin enkelit Taivaassa. He eivät nai eivätkä kuole(Luuk.20:34 eteenpäin)(Ilm20:6). ** Tuo Vl myytti nainnista on aika pahaa. Se ei anna teille objektiivista käsitystä asioista. Nainnista ei ole kysymys, vaan luottamisesta. Nainti on luonnollista.

Kes.

..on sitä varten, että ihminen saavuttaisi päämäärän, eli oppisi rakkauden läksyn, jumaluuden. Jeesus ja valittu Paavali eivät enää naineet. Ehkä ovat naineet edelisissä ruumistuksissa. Jälleensyntyminen on tosiasia. Ei Jeesus olisi muuten sanonut: "olkaa täydelliset niin kuin Taivaallinen Isä on täydellinen". Tai "te tulette tekemään samoja tekoja kuin Hän. Vieläpä suurempia kuin ne ovat" jne.

Mutta päämäärän saavuttaneet eivät enää nai.

• ent.vl kirjoitti:

..on sitä varten, että ihminen saavuttaisi päämäärän, eli oppisi rakkauden läksyn, jumaluuden. Jeesus ja valittu Paavali eivät enää naineet. Ehkä ovat naineet edelisissä ruumistuksissa. Jälleensyntyminen on tosiasia. Ei Jeesus olisi muuten sanonut: "olkaa täydelliset niin kuin Taivaallinen Isä on täydellinen". Tai "te tulette tekemään samoja tekoja kuin Hän. Vieläpä suurempia kuin ne ovat" jne.

Mutta päämäärän saavuttaneet eivät enää nai.

Tärkeintä on tietää kuka päämäärään, eli fokukseen fokusoi, ja se on Kristus.

Minä vaan olen joskus liian tarkka detaljeissa.

Samaan kuitenkin päädymme, täydellisyyteen Kristuksessa.

Shalom.

• väinö.

Jonka Johannes kirjoitti , että Saatana saa totaalisen tuhon heti kun Jeesustulee toisen kerran ,
        maan päälle .Samaan aikaan Enkelit on hoitaneet eläväy kistityt taivaaseen , ja ites Jeesus keskittyy Kuolleiden herätykseen ja tomioon.

selitä .sekin tuossa oli vain lennokaita juttuja joista moni kenties on omias,

• väinö. kirjoitti:

Jonka Johannes kirjoitti , että Saatana saa totaalisen tuhon heti kun Jeesustulee toisen kerran ,
        maan päälle .Samaan aikaan Enkelit on hoitaneet eläväy kistityt taivaaseen , ja ites Jeesus keskittyy Kuolleiden herätykseen ja tomioon.

selitä .sekin tuossa oli vain lennokaita juttuja joista moni kenties on omias,

Jonka Johannes kirjoitti , että Saatana saa totaalisen tuhon heti kun Jeesustulee toisen kerran , maan päälle .Samaan aikaan Enkelit on hoitaneet eläväy kistityt taivaaseen , ja ites Jeesus keskittyy Kuolleiden herätykseen ja tomioon. ** Missähän noin Johannes kirjoitti. Vastaa ensin siihen.

Mutta kai turha odottaa. Vastaan sinulle TOISTAMISEEN.

Kun Pyhät temmataan, siitä on aikaa 7 vuotta maan päällä Hänen toiseen tulemiseen Öljymäelle. Oletko mukana. Silloin saatana sidotaan 1000 vuodeksi. Katso Ilm 20;2

Ok. Mitäs sitten, kun tuhat vuotta on kulunut, saatana vapautetaan, lue Ilm 20; 7,8. ja jos ei ole Raamattua, katso netistä. Oletko mukana.

Elävät kristityt eivät sen jälkeen mene mihinkään Jerusalemista, lue ne Ilm 21 ja 22 luvusta, ettei tarvitse panna omiasi.

Voi mielellään kommentoida.

• Meiliaikku

heikentynyt. Raamattu ei kerro , että ennen maailman loppua temmataan ketään, vaan maailman lopussa, eli Jeesuksen toisessa tulemisessa. Uskossa kuolleet ensin ja sitten elävät temmataan tuuliin ja pilviin Herraa vastaan.

• ent.vl

tule toistamiseen. Jos sihen uskot, saat pettyä. Raamatussa ja sen käännöksissä on sekoitettu Kristus ja Jeesus. Jeesus oli ensimmäinen. Kristus ei ole ihminen. Paavalikin sanoo: "Kristus elää minussa". Kristus sen sijaan tulee kerran jokaisen ihmiseen. Ei pidä panna toivoa siihen vain tämän elämän varaan.

• pyhyyttä etsienkö?
        ent.vl kirjoitti:

tule toistamiseen. Jos sihen uskot, saat pettyä. Raamatussa ja sen käännöksissä on sekoitettu Kristus ja Jeesus. Jeesus oli ensimmäinen. Kristus ei ole ihminen. Paavalikin sanoo: "Kristus elää minussa". Kristus sen sijaan tulee kerran jokaisen ihmiseen. Ei pidä panna toivoa siihen vain tämän elämän varaan.

Keesus ja kristus on sama asia. Väärähengellisyys saivartelee nimikkeiden kanssa

• Yksi Lähtijä

ylöstempaukseen valmistautua? Kuinka raju tuo tempaus on, särkyykö jäseniä, tarvitaanko joitain apuvälineitä? Millainen vaatetus, jottei matkalla jäädy? Tarvitaanko kaasunaamari ja happipullo? Entä eväät, kauanko matka paratiisiin kestää? Mennäänkö sitä porukalla, vai kukin itekseen? Otetaanko kaikki rahat mukaan, entä passi?

• Toinen tempaus

siten, kun olet sen kokenut. Näkyvä ruumis on vain harhaa, henki on totta. Kuulemma. Hengitä totuus sitten minulle minun oman ruumiiseen.

• VL saarnajalta, koska heidän mielestään vain VL jäsenkortilla pääsee perille.

• Näin se on

Jumalaa ja saatanaa, saati taivasta ja helvettiä ei ole olemassa. Kaikki sen suuntaiset puheet ovat vain ihmisten keksimiä.

• fedws

Mitään muuta ei ole. Sanat oikein tulkittuna. Oikeastaan ei ole kuin toinen. Saatana = harha.

• Rocla nosto

Voi tulla nivel ja luu vaurioita.
      Tempaisun sijaan ehdotan rauhallisia liikketä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      516
      1568
    2. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      64
      1166
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      61
      862
    4. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      61
      845
    5. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      837
    6. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      766
    7. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      76
      751
    8. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      30
      707
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      695
    10. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      691
    Aihe