Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kesitas
kesitas
kesitas
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
144
Kommenttia
13835
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Usko tulee kuulosta ja kuulo Jumalan sanan saarnan kautta!" eli Apostiolien julistuksen kautta tulivat uskoon! * Mistä he tulivat mielestäsi mihin?
Eli mihin uskovat ennen mihin nyt?
Mikä oli miehestäsi heidän uskontunnustuksensa?
'Jumala herättää monella tavalla, mutta vanhurskauttaa Valtakunnassaan parannuksen kautta!'** Jospa näytät kohdan Raamatusta?
Herätylksen voi kokea esimerkiksi lukemalla Raamattua, mutta edelleen vanhurskautus eli parannus toteutuu julistetun sanan eli synninpäästön kautta!** Sama tässä, Päästikö Jeesus Ristin ryövärin synnistä, Hänen vanhurskauduttuaan?
Tuo saattaa ihmetyttää, mutta herätyksen saanut kilvoittelee omilla voimillaan ja parannuksen saanut Jeesuksen sovitustyön kautta!** Jos näytät tämä Raamatusta.
Tässä muutama kysymys, vastaatko`?
Kes
13.04.2010 15:07
Adam luotiin Jumalan yhteyteen eli uskosta osallisena. Kuulo tulee Jumalan Sanan kautta...ja Jumala loi Adamin Sanallaan.
Juuri näin. kokeilin myös kompaa. Siksi, että oletko hereillä.
Olit, mutta täsmennyksenä se, että Sana oli Jeesuksen nimi ennen ihmiseksi tuloaan. Samalla Sana on myös evankeliumi Jeesuksessa UL aikaan, Jeesuksen eläessä. Evankeliumi siis alkuperäisessä asussaan.
Suhtautuu aivan myönteisesti, lukeminen on OK. (en tosin edusta täällä SRK:ta). ** Pakko todeta, että et ole aivan oikeassa. Yksin, tai pienemmissä ryhmissä, ilman Lahkon valvojaa, asia on erittäin paheksuttavaa.
Vl:t eivät opeta SRK:n olevan portti. SRK on ajallinen järjestö. Vl:t opettavan mainitsemasi Joh. 10:9-kohdan mukaisesti.** Kyllä opettaa, koska kysymyksessä on ”palaamisen armo” lahkoon. Heitä ei lohduta se, jos ihminen menee ja tunnustaa, julistaa kaikille, että olen löytänyt Jeesuksen, se ei käy, pitää löytää ensin SRK.
Tarkoittaa, että usko tulee kuulemisesta ja kuulo Jumalan Sanan kautta. Tarkoitan nimenoman kuuliaisuutta Jumalan Sanalle, tuleepa se Sana sitten kuulluksi mistä tahansa. ** Amen.
Siunausta, Kes.
13.04.2010 07:40
Selitä minulle mikä sitten on Saatanallinen ”parannuksen armo”.
Näyttää olevan sinulta pahinta "Raamatun ja Pyhän Hengen pilkkaa taas kuukausiin."
Jos yritän jostain opillisesta asiasta keskustella, niin tuskin alan heti mustamaalata koko oppia saatanalliseksi.** Mustamaalaus koskee mustaa. Jeesus on sanonut, että on vain Pyhät, Jeesuksen seuraajat ja mustat. Musta vääristää raamatun ja musta on sama kun saatana.
Välimaastoa ei ole.
Älä sano väärää todistusta... Mene nyt vain itseesi, vai saako sinulle kukaan sanoa mitään! ** Sanonko minä väärän todistuksen jos halveksin ihmistä, joka väittää uudestisyntymistä ”parannuksen armoksi” kumoten Raamatun tärkeimpiä kohtia. Paheksun Hänen Raamatun raiskaustaan.
Jeesus on ainakin minulle Herra. Onko sinulle?** Hienoa, että on Sinulle. Jumalalle kiitos, silloin jo pitää kellojen soida, jos joku vähättelee Hänen sanomaansa paljastuksesta.
Minä opetan Jeesuksen Herruutta.
Kes.
12.04.2010 18:27
Haluan erottaa tässä nyt kaksi eri asiaa: Uskoon tulemisen ja Uudestisyntymisen eli parannuksen armon. ** Suurinta Raamatun ja Pyhän Hengen pilkkaa taas kuukausiin. Saatanallinen ”parannuksen armo” jota ei ole edes Raamatussa muka korvaa Taivaallisen uudestisyntymän.
SINÄ TODISTIT JUURI, ETTÄ VL OPPI ON SAATANASTA.
Näistä lahjoista yhteensä seuraa vasta VANHURSKAUS Jumalan edessä. ** Yhteensä… missä ynnälaskulla on vanhurskaus saavutettu, näytä kohta Raamatusta.
Nyt monet uskovaiset kutsuvat tätä lahjaa siten, että sanovat olevansa USKOMASSA. ** Juuri niin., on aivan sama kun olisi KUSEMASSA. Juuri yhtä lähellä Raamattua MOLEMMAT termit.
Et hyväkäs pystynyt vastaamaan yhteenkään minun kysymykseen, mutta tuot vain uutta SOOPAA.
Olipa pitkä mantra taas, ja omasta päästä.
Ensin usko sitten kaste: * Kyllä, kun tulee uskoon Jeesuksessa pitää hakeutua kasteelle. Onko sinut missä upotus kastettu?
Me voimme kuulla sanaa, tai toisinpäin, kuulla lukemaamme. Hiljentyä sanan äärelle.
-Uskovainen hakeutuu ja pysyy sanan alku lähteillä. Hän iloitsee yhdessä muiden uskovien kanssa
samasta uskosta.*** MUTTA ; M I H I N?
Lopuksi puhujalle:
Minä voin ilokseni todeta, että olen saanut uskoa sinunkin välittämästä armoevankeliumista kaikki synnit anteeksi, internetin välityksellä. Sillä onneksi se ei ole meidän omaa ansiotamme.** Naurattaa tuo lööperi, Jeesus On jo hoitanut Homman, en tarvi muita.
12.04.2010 17:00
lomistani, keskity nyt hieman tekstiin?
12.04.2010 16:48
Tässä kohtaa olisin heittänyt kysymyksen, jos se olisi mahdollista.
Miksi Jumala ei sitten vedä kaikkia, jos uskonlahja on vain antajasta riippuvainen.** Missä sanotaan, ettei vedä kaikkia? Totta kai vetää.
Ihminen on epäuskossa vielä silloinkin, vaikka sanoo uskovansa Jumalaan ja Kristukseen! ** Niin, PITÄÄ MYÖS USKOA SAATNAAN JA SRK;hon, ennekuin on kunnolla kusessa. Saatana puhdetta sata varmasti.
Tarvitaan uskon lisäksi parannuksen teko, sitä ei voi tehdä ilman Jumalan valtakunnan saarnaa.*** Tarvitaan Jeesus Herraksi ja parannus VL soopasta, silloin ollaan lammashuoneessa.
Lestadiolaisessa kristillisyydessä uskovaiset kertovat saaneensa jossakin vaiheessa parannuksen armon. Se ei ole selvää minulle, onko se kasteen tavoin vain kerran saatu armolahja, jota ei tarvitse saada enää uudestaan. ** Missä kohti Raamattua on ” parannuksen armon” Voiko sitä syödä?
- Epäuskosta täytyy tehdä parannus, sanoo puhuja ja jatkaa: " "Juttelin kerran omavanhurskaan ihmisen kanssa ja kysyin ensin; uskotko sinä Jumalaan?** Varmasti, koska saatanakin uskoo ja VL. Mutta Usko Jumalaan ei pelasta, VAAN KRISUTUKSEEN:
Hyvin suuri puhujapelle.
.Yksi sinulta puuttuu, sinä et ole Jumalan lasten valtakunnassa! Sinun pitää tehdä parannus väärästä hengellisyydestä ja uskosta ja niin pääset Jumalan pojan, rakkaan pojan valtakunnan asukkaaksi.** Niin, ei ollut lakossa. Ei kaikille mene saatana täydestä.
Tässä vaiheessa lähes jokainen loukkaantuu syvästi ja kääntää puhujalle selkänsä. ** Jeesus ja Pyhä Henki, mutta pääasia että, saatana ja VL kansa kuuntelee.
Tätä käsittämistä kuulee paljon suviseurojen esirukouspyynnöissä, joissa anotaan lähiomaisille parannuksen armon käsittämistä. * toivottavasti joku kertoo, missä tämä parannuksen armo on Raamatussa jos se ei ole siellä, se oin saatanasta.
Syntein uskominen yleisestä saarnasta ei onnistu sellaiselta, joka ei ole käsittänyt parannuksen armoa. Vasta sitten, kun on sen ensimmäisen parannuksen tehnyt jonkun kanssa henkilökohtaisesti, voi jatkossa uskoa vapaasti yleisestä saarnasta.** Niin HENKILÖN KANSSA, on kaikki kunnossa?? Ompa jänää, mutta JEESUS JÄÄ KOKONAAN POIS, TEHÄN OLETTEKIN ITSE JUMALIA.
Minä yritin tässä aijemmin tehdä parannusta alkaakseni todellisen uskovaisen elämäntien, mutta haastattelussa pomppasin ja saarnamies pidätti syntini.** Varo sellaista saarnaaja, joka kieltää Jeesuksen sovitustyön, Hän on saatana.
Mitä Melperi ja kumppanit vastaavat kysymykseen; Osaatteko tehdä parannuksen?
Se on källi kysymys, siihen ei voi suoralta kädeltä vastata.** Minä vastaan puolestani, OLEN JO TEHNYT JEESUSKSEEN , KENEEN VIELÄ PITÄSI, että on oikein uskomassa.
Vastauksena voi olla vain: enpä oikein tiedä, on minut kastettu, en halua, en käsitä....** Mihin sinut on kastettu? Mitä et käsitä? Minulle Jeesus on Tie, TOTUUS ja Elämä.
Seurapuhuja kertoo kohdanneensa elämänsä varrella paljon kyseleviä, mistä löydän sellaisen kristillisyyden, jossa saarnataan syntejä anteeksi. Moni on käynyt uskonnollisisssa joukkokokouksissa, mutta siellä on höpötetty kaikkea muuta, mutta ei syntejä ole saarnattu anteeksi.** Paskan jauhaja. Jos sillä pelastuu, - että on synnit anteeksi, MIKSI SITÄ EI OLE PANTU RAAMATTUUN?
Mistä sitten voi tietää, että tämä on se oikea usko?** Et mistään niistä piireistä, mutta sen voit teitä, että ei paistava usko, joka on usko Jeesukseen Herrana.
Siitä sen tietää, kun sen tuntee sydämessään, tulee hyvä olo, ei mikään paina eikä ahdista.** Miten se on pantu Raamattuun pelastavana ainoastaan. Pikku päisään on myös aika hyvä olo, ei sekään pelasta.
Mielenkiiltoista tuo sinun VAHVA uskosi, kun uskallat koetella Henkiä. Kyllä se Jeesus vielä sieltä löytyy.
Kes.
12.04.2010 12:30
Seurapuhuja pohdiskeli eilisessä saarnassaan parannuksenteon monimuotoisuutta.
Kysymykseen on hankala antaa yksiselitteistä vastausta. ** Mielestäni ei, mutta se on ongelma lestadiolaiselle, sillä he tekevät parannusta LAHKOONSA, kristitty Kristukseen, kuten Paavali.
Jos Lexa muistelet, Hän ei puhut parannuksesta Jeesukseen, vaan parannuksesta vain nimenä.
Muistelen tässä nyt puhujan mietteitä...
- Elävä evankeliumi lähti Israelista ja on ollut reissun päällä yli kahden vuosituhannen ajan. Nyt on näkösällä merkkejä, että se alkaa palailemaan lähtöpaikkaansa kuljettuaan maailman ristiin rastiin.** Juuri näin. Mutta kysymyksessä on evankeliumi Jeesuksesta, ja sitä VIE SINNE VAIN KRTSITIYT, ei uskomassa olevat? Vai oletko nähnyt VL lähetyntyöntekijää siellä, tai ylipäätään missään muuallakaan.
Kuulin tässä, kuinka Israelissa on ollut joitakin parannuksentekijöitä, sehän antaa viitteitä juuri sille, kuinka Jumalan valtakunta palaa kotimaahansa ja maailman loppu on lähellä. *** Mitäh? Kuullut sellaista, miksi Hän ei ole itse siellä kertomasta Jeesuksesta. Voit kertoa Hänelle, että kysymys on enemmästä määrästä kun VL jäseniä on Suomessa.
Voit myös kertoa hänelle, että He uskovat ennen parannusta Jumalaan, kuten VL mutta tekevät parannuksen Jeesukseen, Messiaaseen ja Herraan.
Jumalan valtakunnan sanomaa on julistettu kaikkialla maailmassa, kiinassakin. Kiinalaisten etsikkoaika meni ohi silloin, kun Jumalan valtakunnan ehtoosadekuurot kävivät maan yllä. * miten pakanallista saarnaajan suusta. Väittääkö Hän, ettei enää kiinalaisella ole mahdollisuutta tehdä parannusta Jeesukseen. Hän on saatanan asialla, vain Häntä tukee tuo ajatus.
Viime vuosina Kiinassa kastettiin enemmän ihmisiä Jeesukseen, kun Suomessa on asukkaita.
Eivät ottaneet vastaan ja niin on käynyt monessa muussakin maailmankolkassa, että tätä evankeliumia on halpana pidetty.** Mutta missään e9in niin halpana kun SRK;ssa, siellä sitä jopa vääristellään.
Täällä suomessa on paljon uskovaisia, prosentuaalisesti eniten asukaslukuun verrattuna kuin missään muussa maassa.** Mutta kristittyjä vain vähemmistö.
Mutta vielä on suomessakin aika ottaa parannuksen askelia epäuskoisilla. ** Mitäh? Epäuskoisilla, myös uskovaiset uskovat johonkin, etupäässä Jumalaan, kuten saatana. Mutta Hän ei usko, kuten ei myöskään SRK, että JEESUS ON MESSIAS, HERRA.
Olen monesti miettinyt, miksi tätä uskoa on niin vaikea käsittää ja ymmärtää?*** Eli TÄTÄ uskoa. Hyvä on etteivät juuri ymmärrä, pielessä pahasti onkin.
Ihmisen pelastus on Jumalan työ. Ei kukaan tule Hänen tykönsä, ellen minä häntä vedä.** Naurettavaa. Ihmisen pelastus on oma työ ottaa vastaan Jeesus Herrana ja uudestisyntyä Hänessä. Jeesuksen nimikin on vaikea pakanan sano, se on vain ”hän”, saatana on tällainen.
12.04.2010 12:29
Kukaan ei voi määritellä millä tavalla Jumala kutsunsa tuo, se pitäisi jätää Jumaln salaisuudeksi. ** Amen.
Yksikseen Raamattua lukevillakin on ilmeisesti halu kuitenkin peilata omaa tulkintaansa muiden tulkintaan, täällä palstallahan sellaistakin on. ** Tarkistuksen paikka X. Jos Luther, esitaistelijanne, antisemitisti ja todellakin myös hyvää tehnyt, olisi jättänyt Raamatun tukiaisen vain kuulon varaan, mikä olisi nyt tilanne.
Hän oli jumal- uskova kuten VL nyt, mutta Hän löysi armon VAIN LUKEMALLA ROOMALSIKIRJEESTÄ YHDEN JAKEEN. Room. 10:10 >> Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen
12.04.2010 08:22
"Minua alkaa kovasti epäilyttämään onko julistus Jumalan sanan mukaista"
Oikein on julistettu. Esimerkin ennen uskoneesta voisi mainita vaikka Adamin, jonka Jumala suoraan loi elämään yhteydessään, siis uskovaiseksi, tai Pyhän Hengen omaavaksi. Lukemisella ei ollut siinäkään sijaa. ** Mutta keneltä Hän sai sen kuulemisen,,, lestadiolaiseltako, toiselta juutalaiseltako, sillä Hän oli ensimmäinen heimoamme, keneltä???
Tilannehan on se, että vaikka mitä ”saa” se täytyy itse ottaa, kuten Jeesus vastaan ja kaste, mutta Abrami, joka Hänen nimensä silloin oli, kuuli Jumalan kutsun, vedon, kuten Raamattu sen sanoo, mutta HÄN OTTI ITSE VASTAAN JUEMALAN HERRANAAN.
Usko tulee kuulemisesta, sekin on OK. ** Valtaosassa juuri näin. Siksi ihmetyttää, miksi ei SRK käy julistamassa asiaansa maailmalle, vastus on vain se, ettei sitä evankeliumia löydy sanasta, joten – mitä näillä Raamatuilla tekee.
Miten SRK suhtautuu ihmiseen, joka on yksinäisyydessä lukenut sanaa ja Isä on alkanut Häntä vetää. Kulkee kadulla miettien ja etsien, onko siellä VL julistajia, MUTTA SIELLÄ ON KERTITYYJÄ, JOTKA kertovat, että Jeesus on KRISTUS.
SRK on näiden rinnalla sala- seura.
Mutta sitten heitit "Vedotkaa niihin Raamatun kohtiin joista olisi tulkittavissa, että usko voisi herätä lukemalla!"** Voitko sinä näyttää, että siellä ei lue niin? Miten sinä suhtaudut siihen, kun Jeesus kierto jokaisessa tapahtumassa viimeisen vuoden aikana, - ettekö te tunne kirjoituksia? Se oli Hänen vaatimus, tuntea sanaa lukemalla.
Tämä uupuu kokonaan tältä lahkolta.
Tätä lukemista ja uskoon tulemista ei voi/saa sekoittaa. Lukeminen lisää tietoa ja se voi viitoittaa ("herättää") ihmistä kaidalle tielle, lukemallahan tienviittoja seurataan. ** Vaikuttaa, että lukemisesi on jäänyt kesken. Hän sanoo, Joh. 10:9
MINÄ OLEN PORTTI ( ei SRK ). Se, joka tulee sisään MINUN KAUTTANI, pelastuu. HÄN VOI VAPAASTI TULLA JA MENNÄ, ja HÄN LÖYTÄÄ LAITUMEN. ja niin te saatte AVATUISTA OVISTA VAPASTI ASTUA SISÄÄN meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen IANKAIKKISEEN VALTAKUNTAAN
Niitä harvoja jakeita, jotka sopii SRK;lle, kuten Isä äidin selkään, Joh. 7:26 Kuinka kummassa hän saa puhua täällä vapaasti eivätkä he sano mitään? Ovatkohan hallitusmiehet nyt varmoja siitä, että hän on Messias?
Niin, kuinka kauan SRK saa puhua vapaasti, ennekuin se otetaan tarkasteluun ja tajuaa, että Hän on Messias, eikä lahkot.
Herääminen, siis väärällä tiellä olemisen havaitseminen auttaa muuttamaan valittua tietä, mutta se tie on TIETOISSTI valittava. Vääräällä tiellä voi olla hereillä, mutta myös nukkua.** Juuri näin voi tapahtua.
Usko on siis kuulemista, kuulemisesta tulevaa ja kuullulle kuuliaisena olemista.** Mitäh, kuullulle, tarkoitatko saarnaaja ja SRK;ta? Vai mitä?
Kes.
12.04.2010 08:10
Juuri lahkot painottavat Raamatun vastaisesti sitä, ettei uskos ( kertomatta, edes mikä se on ) voi löytää ilman Heitä?
SRK;lla ei ole muuta mahdollisuutta, kun pyytää KUULEMAAN, EILLÄ SITÄ SANOMAA EI LÖYDY sanasta?
Voit kysysyä sitä, että mihin olemme uskomassa? Jos vastus on sama kun alkuseurakunnalla, - Uskoa Jeesus Herraksi. Voit jatkaa, eikö sitä löydy Raamatusta? Jos löytyy, se myös kertoo sen, mitä usko on, se on aivan muuta kun olla vain ”uskoamassa”.
Jeesus itse sanoo Joh 6;43/44. >> Jeesus sanoi tähän: "Älkää nurisko! Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.
12.04.2010 07:53
SRK,n kautta.
Amen.
11.04.2010 19:59
SRK;n kautta.
Jos puhutaan, niin Paavalista tuli uskovainen:: Paavalihan oli uskovainen, vai vätätkö muuta, mutta Hän ei ollut Kristitty.
Ananiaan saarnaamaan sanan kautta, ** Häpeä nyt jo. Ananiaan KAUTTA. Paavali tuli Kristityksi suoraan Jeesukselta ja Hän oli jo keskustellut rukouksessa Jeesuksen kanssa 3 vuorokautta. Ananias vain poisti suomut Hänen silmiltään ja KASTOI.
koska "jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa" ** Onko Sinulla Pyhää Henkeä. Mitä armolajoja sinulla on? Niitä muuten ei VL;iilä ole yhtään, joten aika kummaa, eikö vaan.
Puhutaanko siinä hengellisestä sokeudesta? ** Naurettavaa VL soopaa jota puhutaan – Apt 9: 8 > Toiset veivät hänet Damaskokseen kädestä taluttaen.
11.04.2010 19:58
kuljeksii jumalien edessä. Sinä olet sen hyvin omaksunut.
Me Pyhät taas kuljemme Jeesuksen kanssa, Hänellä on kaikki VALTA Taivaassa ja maan päällä'.
11.04.2010 17:03
haluta uskoa, että Paavali aidosti kohtasi Jeesuksen ja otti Hänet Herranaan vastaan, niin uusin käänne tässä asiassa minun kohdallani tuli perjantaina, kun keskustelin puhujaveljen kanssa, kun hän väitti, että Jeesus antoi vain etukäteisilmoituksen evankeliuminjulistajan virasta Paavalille ja käski mennä Ananiaan luo ******
Ymmärränkö oikein saarnamiehen sanoman? , - kun hän väitti, että Jeesus antoi vain etukäteisilmoituksen evankeliuminjulistajan virasta Paavalille ja käski mennä Ananiaan luo.
, kun hän väitti, että Jeesus antoi vain etukäteisilmoituksen** Etukäteis- ilmoituksenko? Ei. Paavali tuli Juutalaisesta uskosta Kristus- uskoon heti kerralla, ja PROSESSI KESTI 3 PÄIVÄÄ.> 9 Kolmeen päivään hän ei nähnyt mitään, ei syönyt eikä juonut. < Vaan rukoili, saaden Jeesukselta suoraan tiedon ja ymmärryksen. Luukas jatkaa > 11 Herra sanoi: "Mene Suorallekadulle ja kysy Juudaksen talosta Saulia, jota kutsutaan Tarsolaiseksi. HÄN RUKOILEE
11.04.2010 16:58
Jos on näin fiksu, näyttäkää, mihin syntiin Joosef syyllistyi. Miksi Hän oli syntinen, vaikka ei ollut VL?
Johannekselle sanottiin, että kaikki tämä on nyt läsnä olevaa todellisuutta. Jumalan elävä kansa, hänen seurakuntansa, on todellisesti maan päällä. Se koostuu armahdetuista syntisistä, jotka Jumalan Poika on uudistanut (Ilm. 21:5–6). Hän on kutsunut, koonnut, valaissut ja pyhittänyt heidät seurakuntaansa.** Nyt ollaan JO PAHSTI HUKASSA, VL yrittää selittä ilmestyskirjaa.
Ilmestyskirjan 21 luvussa ollaan jo ELETTY TUHTAVUOTINEN VATLATKUNTA?+ Joten jyvät ja lusteet on erotettu. SRK ei tunnusta Tuhatvuotista Valtakuntaa, mutta on valmis nousemaan mustista sen jälkeiseen Paratiisisin.
Käytännössä se on mahdottomuus. Siellä on Jumalan Valtakunta, Jerusalemissa, mitä ei VLT;t edes tunnusta, EHILLEHÄN SE ON TAIVAASSA. Poika puhuu läpiä päähänsä.
Tästä seurakunnasta kaikuu Pyhän Hengen kautta evankeliumin kutsuva ja anteeksiantava sana syntiselle ihmiselle. ** Mistä Raamatusta löytyy se kota, missä Paratiisissa saarnataan evankeliumia? Se on vain työväline, kuten auto, millä sinne mennään, siellä on evankeliumin kohde JUMALA, poikansa kirkastamana.
Miksi heille, jotka ovat evankeliumin tehneet, pitää ihmisten sitä saarnattaman?? Naurettavaa.
Tästä seurakunnasta Jeesus myös puhui, kun hän viittasi Pietariin ja sanoi rakentavansa seurakuntansa tämän kallion päälle (Matt. 16:18). Tälle seurakunnalle Jeesus antoi taivaan valtakunnan avaimet. ** Niin, SILLE, JOTKA OLIVTA PAIKALLA, YHDELLETOISTA. siellä ei ollut yhtään lestadiolaista.
Ne tarkoittavat Pyhän Hengen virkaa, tehtävää saarnata parannusta ja syntien anteeksiantamusta.** Mutta mistä saada Palolalle se Pyhä Henki.
Kestas.
11.04.2010 10:33
(2. Kor. 4:1). Se tapahtui Damaskoksessa opetuslapsi Ananiaksen julistaman evankeliumin kautta. ** Voiko suurenpa PASKAA enää puhua. Siinä Hän otti vastaa Jeesuksen Herrakseen, sillä ennen tätä Hän piti Jumalaa Herrana, kuten VL pitää.
Tämä Palola ei ole ainakaan Pyhän Hengen pappi, vaan soopan levityksen apostoli.
Tästä alkaen Paavali tunsi olevansa velvollinen viemään evankeliumin sanomaa eteenpäin. ** Hän kirkasti Kristusta, saamansa armon kautta, mutta Palola ei sitä tajua.
Perisynnin turmelema ihminen ei voi oman voimansa ja ymmärryksensä avulla päästä osalliseksi vanhurskauttavasta uskosta. Ihmisen kaikki omat yritykset johtavat vain lain tekoihin. Syntisen ihmisen tekoina ne ovat aina vajavaiset eivätkä riitä uskon ja vanhurskauden saamiseksi. ** Kukahan on enemmän lain alla, kun lestadiolainen. Jopa niin paljon, että on raamit ympärillä ja raja kulkee rauhanyhdistyksen porttipielissä.
Vanhurskauttava usko syntyy Pyhässä Hengessä saarnatun evankeliumin kuulemisesta (Room. 10:17). Tämän uskon kautta ihminen saa omistaa evankeliumin lupaaman syntien anteeksiantamuksen. Hän tulee näin myös vanhurskaaksi eli kelvolliseksi Jumalan edessä.** Ei, vaan Raamatun mukaan näin. Joh. 6:44
Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä. Ja minä kuulin valtaistuimen luota voimakkaan äänen, joka sanoi: "Katso, Jumalan asuinsija ihmisten keskellä! Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan, 4 ja hän pyyhkii heidän silmistään joka ainoan kyyneleen. Kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki entinen on kadonnut."
Siinä ei puhuta hallintavallasta, vaan jumalan asunnosta. OLEN SANONUT, ETTEI KUKAAN VL TUNNE ILMAN Pyhää Henkeä ilmestyskirjaa, tässä taas osoitus.
Evankeliumin uskojana syntinen ihminen on päässyt tämän kansan jäseneksi. Vanhurskaus, rauha ja ilo vallitsevat sen jäsenten sydämissä.** Tuosta syntinen ihminen, on VAIN SRK SOOPPAA, kysymys on Raamatun mukaan ihmisessä, joka ei ole ottanut vastaan Uutta Liitoa Jumalan kanssa Pojassaan Kristuksessa.
11.04.2010 10:33
Päivän evankeliumista nousee esiin kaksi merkittävää asiaa. Ylösnousemuksensa jälkeen Jeesus lähettää opetuslapsensa Pyhän Hengen voimassa julistamaan evankeliumia kaikille ihmisille. ** Tämä IHMETYTTÄÄ, julistamaan evankeliumia? Eihän se niin yksinkertaista ollut?
Lähetyskäsky kuuluu kokonaisuudessaan
Matt 28: 19 MENKÄÄ SIIS ( Meneekö SRK? ) ja TEHKÄÄ KAIKKI KANSAT MINUN OPTEUSLAPSIKSEEN ( tekeekö SRK Jeesuksen opetuslapsia edes Suomessa ): KASTAKAA HEITÄ ( Kastaako SRK opettamiaan )Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
MIKIS PITÄÄ VÄÄRENTÄÄ LÄHETYKÄSKYÄKIN?
Epäilevän Tuomaksen esimerkillä Jeesus osoittaa, että uskon saamiseksi ihmisen on nöyrryttävä kuulemaan tätä evankeliumia.
Evankeliumin virka on kallis aarre
Antaessaan opetuslapsilleen evankeliumin viran Jeesus kehotti ottamaan vastaan Pyhän Hengen. Tässä yhteydessä hän puhalsi heitä kohti. Näin hän osoitti, että hänen työnsä jatkuu maan päällä Pyhän Hengen työnä.** Väitätkö, että opetuslapset saivat Pyhän Hengen. Minä väitän, että ei, se oli vain Herralta kuvainnollinen ele, sillä HÄN KILESI HEITÄ LÄHTEMÄSTÄ ENNEN HELLUNTAITA, JOLLOIN SAISIVTA VOIMAN, HENEGEN.
Pitää vain osata lukea.
Ensimmäiset ihmiset olivat saaneet elämän Hengen, kun Jumala luojana puhalsi sen heihin (1 Moos. 2:7).** Elämän Henkeä ei SAA SEKOITTA JUMALUUTEEN, ELI PYHÄÄN HENKEEN.
Synnin tähden Jumalasta eroon joutunut saa jälleen elämän Hengen Jeesuksessa Kristuksessa. Jumaluuden kolmas persoona, Pyhä Henki, joka lähtee Isästä ja Pojasta, tekee sen evankeliumin saarnan kautta.** Eikä tule. Sehän olisi joka lestadiolaisella, mutta KUN EI OLE. Ei ole yhtään Pyhän Hengen MERKKIÄ, EI ARMOLAHJOJA EI MUUTA SELLAISTA, vaan kuivat saarnat. Pietari kertoo asiasta, sillä PYHÄ HENKI TULOEE VAIN UUDESTISYNTYNEESEEN IHMISEEN. Ap. t. 2:38
Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te SAATTE LAHJAKSI Pyhän Hengen.
Apostoli Paavalille evankeliumin virka oli kalliin aarteen kaltainen. Jumala oli uskonut tämän viran hänelle (2. Kor. 5:18–19) sen jälkeen, kun hän oli ensin itse saanut uskoa evankeliumissa omat syntinsä anteeksi.** Valde taas pelleilee.
Siinä lukee >18 Kaiken on saanut aikaan Jumala, joka Kristuksen välityksellä on tehnyt meidän kanssamme SOVINNON ja uskonut meille tämän sovituksen viran. 19 Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan; meille hän uskoi sovituksen sanan.
11.04.2010 10:32
Ilm. 21:5–6
11.04.2010 10:31
Olen kasvanut lestaatiolaisessa perheessä jossa isä ei ollut uskovainen.
Kaikki lapset kuitenkin ovat pysyneet uskovaisina. * sekoitatkohan sinä nyt lestadiolaiset ja uskovaiset samaksi ryhmäksi,,, tarkista nyt hieman.
Sitten kun tuli vuoro miettiä mitä elämältä hauluan. Lähdin opiskelemaan uudelle paikka kunnalle ja löysin sieltä rakkaan uskovaisen aviopuolison. ** Eli puhutko vielä lestadiolaisesta???? Vaan Kristukseen uskovatsa, kristitystä?
mies alkoi tehä pitenpää päivää töissä ja minä hoidin lastamme yksin. Parhaimillaan mies oli monta vuorokautta putkeen töissä.** Nyt alan vakuuttua, että nait lestadiolaisen, kotona ollaan vain nainnin ja ruoan aikaan.
Nyt olen sitten ihan loppu uskontoon ja avioliittoon.
En jaksa ajatella kuinka niitä lapsia tulee ja tulee.. Haluan tehdä elämässäni muutakin kuin hoitaa lapsia.. tientenkin niinhän sitä pitäisi ajatella, että lapsi on jumalan lahja mutta se käsitys tuntuu minusta todella tuskaiselta.** Näinhän se on lestadiolaisella, kuten kirjoitat - että lapsi on jumalan lahja?? Jumala pienellä j;llä. eli SRK;N lahja, tehden sinusta vangin ja orjan heille.
En jaksa enään mitenkään ajatella, että elämä tästä jotenki muuttuisi. En voi antaa miehelleni syvällistä rakkautta, kun pelkään lapsien tuloa. Ja jos minä käytän ehkäisyä teen syntiä, enkä halua elää kaksois maailmassa.** Mistä sinä synniksi ehkäisyn löydät, pane joku Raamatun kohta, se auttaa meitä niin paljon?
Muutenkin minusta tuntuu, ettei tämä uskonto ole minun juttuni ja varmaan olisin kieltänyt uskoni jo aijemmin muttei ole ennen löytynyt rohkeutta.** Uskosi, mikä se on?? kerro tarkemmin, niin saat vastauksen, MIHIN USKOT?
Itse olen pohjimmiltani todella tunteelinen ja mieheni tosi tunteeton. Tuntuu ettei meidän parisuhteessa ole koskaan edes ollut sitä yhteistä tietä. ** Eli teillä ei ole rakkaus- avioliitto? Parempi häipyä, kenelle sinä tätä liittoa jatkat? SRK;llekko
Olemme tavallaan erkaantuneet toisistamme ja molemmilla on omat menonsa. jos mies ei ole töissä sitten se on kavereiden luona tai harrastamassa. ** Suomessa saa tehdä töitä vain tietyn määrän päivässä, se on noin 10 tuntia, muun ajan Hän käyttää juotteluun ja huoraamiseen. Älä ole sinisilmäinen.
Nyt olen ihan loppu.. Olen pettänyt miestäni. ** Hän sinua sata kertaa enemmän.
Olen rakastunut toiseen mieheen. ** Onneksi, jokainen tarvitsee sylin ja se löytyy harvoin VL piireistä, ei EDES ENTISISTÄ VL;STÄ USEINKAAN OLE SIIHEN?
Aijon lähteä tästä parisuhteesta nyt pois.** Amen.
Olen monet kerrat yrittänyt ja yrittänyt parantaa suhdettamme mutta yksin sitä on vaikea parantaa, kun toinen ei tee sen eteen yhtään mitään.** Miten Hän voi tehdä, kun on SRK suitset kaulassa ja rakkaus kohtaasi kuollut.
Tiedän sen, että kauan lestaatiolaiset katsovat minua kieroon ja ei varmastikkaan syytä siitä miestäni. ** Oletko sinä naimisissa lestadiolaisten vai miehesi kanssa. Käytä nyt hieman päätäsi. Mitä se heille kuuluu.
Tämä on minun ratkaisuni ja päätökseni. En halua enään elää pakkopaitaisessa suhteessa. Haluan vapautua tunteitteni kammiosta ja alottaa elämäni uudelta pohjalta ja uusin purjein..** Siunausta siihen, mutta älä ota VL,ää, se on sama kierre, valheen kierre.
ps. anteeksi kirjoitus virheeni!¨ * tulee niitä, mutta suurempi virhe oli se VL avioliitto.
Kes.
11.04.2010 08:53
riville voi lisätä, että eivät ainakaan niin paljon juo viinaa.** Tuo hieman ihmetyttää. Juoko kaikki muut SITTEN VIINAA?
Ei todellakaan, vaan se on VHEMMITO, PIENI OSA, JOKA MYÖS LÖYTYY LESTADIOLISISTA.
Heillä on se ongelma vielä, että asia jää heidän saliluun ja LAPSET JO TÄSSÄ OPETETAAN ELÄMÄÄN VALHEESSA JA SALAILUSSA,
Se, että lapsia kuormitetaan työllä kohtuullisesti, on vain hyvä, mutta vara- äitinä oli kertoo vahvempien kypsymättömyydestä, he ovat eläimiä, joille syöminen ja naiminen on PÄÄASIA.
Surullista on se, ettei heillä oikeasti ole vaihtoehtoja. ** Amen.
Vai onko tämä asia, josta EI SAA puhua?** Olet oikeassa, ja JOS HE OLISVAT OIKEASSA, EI MITÄÄN TARVISTSISI SALATA.
Se tuottaa valehtelioden kerhon.
11.04.2010 08:38
638 / 692