Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kesitas
kesitas
kesitas
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
144
Kommenttia
13835
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
tunnen, mutat tunnetko sinä?
Mitä Hän sanoi seuraavssa jakeessa?
- 45 JOKA NÄKEE MINUT, näkee lähettäjäni?
Eli lähettäjää ei näe, ellei ENSIN NÄE Jeeusta.
Kes.
10.04.2010 17:29
Isrelin liiton, lain alla. Liiton, jonka Jumala teki Mooseksen kanssa.
Mutta se vaihtui Damaskon teillä, ja Pate otti vastaan uuden liiton Jeesuskessa, jolloin vanhalla liitolla ei ollut Häneen sijaa.
Shalom, Kes.
09.04.2010 19:59
Et kommentoinut matematiikkaani, mutta se on kyllä toetta, että saavutuksena järjestelyt ovat suuri saavutus, sitä en väheksy.
Seurat itse asiassa on vain nelipäiväiset, kuten myös vapailla suunnilla ja körteillä myös osin. Se on huono otanta kohdallasi, samat ongelman on kaikilla. Joskin pienet vauvat ovat teillä eniten ongelma, muihin verrattuna, siellä se on järjestyksessä, perhesuunnistelusta johtuen.
Samat kulut on kaikilla, per/ kapita.
Tapahtuisko tällainen ruljanssi helluntailaisilta ? ei taipahtuisi. Suviksilla onkin kymmenien vuosien kokemus. Mitäh. Juuri saman verran jengiä, ja budjetti alle 200 tuhatta euroa, teillä 3 miljoonaa.
Heillä se on juhannuksena Suomessa mutta muualla maailmaan He järjestävät Jeesuksen kunniaksi pariviikkoisia tapahtumia, ihmisä yli 1 MILJOONA?
Miten SRK;ssa, paljonko???
09.04.2010 19:57
Pysyykö. Edes vanhemmat eivät enää useinkaan pysy uskomassa, saatikka lapset.
-80 luvulla isoteltiin, että enemmän kun Oulun kaupungissa asukkaita, on uskomassa olevien suvifestareiden osallistuja määrä?
Kirjoiteltiin 120, 000 ihmistä ( joista kapaloissa ja kumppanit jalassa vaipoissa oli ainakin 20,000 lasta, mutta ne laskettiin mukaan ).
Jäsen näärän olleessa luokka 33,000 tuhatta.
Mi9tä nyt, suvifestariella, vaikka siellä käy jopa liikkeen ulkopuolelta katselemassa sitä menoa on enää 70- 80,000 henkeä? Mutta tietenkin budjetti 3 miljoonaa euroa.
Tikö tämä OLE ROMAHDUS. Otappa laskukone, 75,000 tuhannesta on 50% 37,500, eikö vaan ja lisää se tuohon 75 tuhanteen, olet n 110 tuhatta. Eli teillä on määrä vähentynyt PUOLELLA. Jäseniä se sama 33,000 kopl.
Taitaa olla miettimisen paikka, mutta siitähän selviää kun SRK saa 3 miljoonaa.
Muilla kirkoilla kuten Helluntai kirkko on suurin piiretein saman verran kävijöitä, MUTTA AIKAISIA kaksin-/ kolminkertainen määrä, ja budjetti 180,000€
Tässä näkee, kenelle on raha jumala.
09.04.2010 12:04
Jos vain järkeilemällä haluaa antaa itselleen viisutta, tuntematta juutalaista Tooraa ja muita kirjoituksia, on vaikea ongelma tuo 7 päivänen viikko.
Raamatun ensimmäinen luomisketodomus, joka alkaa Genesis 1,1 ja päättyy 2;3 kertoo sen niin, että se tukee meikäläisten pakkosiirtolisien lepopäivää Persiassa. Ilman tämän luomiskertomuksen lanseeraamista pakkosiirtolais- johtajille, ei juutalaisella ollut lepopäivää. He antoivat sen, koska Jumalallakin oli se ollut.
Persia kunnioitti Abrahamin ja Iisakin Jumalaa, siitä onnistuminen. Toinen luomiskertomushan alkaa heti perään 4 jakeessa, joka on kirjoitettu ennen tätä, mutta siinä ei ole jaettu asioita viikonpäiviin ja siksi se on jäänyt kirjassa kakkoseksi.
Kes.
09.04.2010 08:05
johtuu puutteellisesta opetuksestasi ja tiedostasa seurakunnassasi.
Tuohan on tuttua sisälukutaitoa, mutta mistä viikonpäivästä on kysymys, moni haksahtaa juuri tässä.
Ei ollenkaaan huomioida sitä tosiasiaa, että katolinen krikko muutama vuosisata jälkeen kristuksen ajan muutti tuon päivän.
Sama mulle on pyhittää mitä viikonpäivää tahansa, mutta pitäisi opetuksessa tuoda selkeästi esiin se, ettei sapatti ole sama kuin sunnuntai, vaan nimenomaan lauantai.
Kirkkokunnat opettaa, ettei viikonpäivällä ole väliä, vaan voi vapaasti valita jonkin päivän pyhäkseen, vaikkapa keskiviikon. Ei kai se nyt ihan noin mene. Jouluakin voisi viettää vaikka syyskuussa, jos ei ole väliä, kunhan vaan kerran vuodessa muistaa juhlia tätä Kristuksen syntymäpäivää. ** Joulu on muistojuhla. Se on eri kun lepopäivä, sapatti, JOKA ON LEPOPÄIVÄ.
Ja nyt minun on tuotava sinulle lisää tuskaa, koska haluat tietää todella asioita.
JEESUS ON SYNTYNYT muuten syys-/ lokakuussa, mutta HÄNEN SYNTYMÄN MUISTOPÄIVÄÄ vietetään Jouluna, joka oli alunerin aivan jotain muuta, jopa pakanallinen juhla, puoli vuotta pääsiäisestä. Mutta se on muistojuhla, ei LEPOPÄIVÄ, JOTA ON SAPATTI.
Samahan se on tämäkin kastejuttu, siinäkin väitetään, että Kristus asetti lapsikasteen, vaikka asia ei niin ole. Sama mulle kyllä, milloin kastetaan, samassa lirissä ollaan viimeisellä tuomiolla, kun ei seurattu raamatun opeutusta. Se on mentävä joukon mukana tai sitten saa olla jengin ulopuolella.** Todella tärkeitä, seurakunnan kulminaatiokysymyksiä. ja jollei kastetta tehdä Raamatun mukaan se tietää kadotusta.
Hyvin mielekästä pohdintaa.
Shalom
Kes.
09.04.2010 07:59
on taas palastalla. Asiaa heillä ei ole mitään, mutta on tupakkaa ja räkytystä.
08.04.2010 19:30
Olenko joskus jäänyt Sinun edessä sormi suuhu, en. Mutta sinä jäit viimeksikin. Olet pelle.
Olen vastannut aina, vaan se ei sovi sinun päähäsi.
Hotele vaan se hommasi josta kerran puhuit. Kyllä se siitä.
08.04.2010 19:28
vastaan, että vain Jeesus Kristus on ovi Jumlalan Valtakuntaan.
Muiden puolesta en vastaa, en edes lestadiolasten
08.04.2010 19:26
ei puhunut mitään sakramenteistä, se on niitä Lutherin harhoja.
08.04.2010 15:10
Jos sinä olisit sapattia vasten, sinun pitäisi järjestellä juttusi sapatin ehdoin, mutta jos sinä olet Jeesuksen oma, Hänen vapaudessa on aivan yhdentekevää, milloin Pyhität jonkin päivän Hänelle, teet siitä itsellesi sapatin.
Saattaa tuntua ihmeelliseltä ja hieman hullulta, vaikka pitää pyhää maanantaina, mutta todellisuudessa viettäessämme Pyhää sunnuntaina, auringon päivänä, on se hyvin paheksuttavaa juutalaisessa kulttuurissa.
He ihmettelevät meidän päivien Pyhitystä.
Sanooko se sitä, että voit oman mielesi mukaan vaihdella viikoittain, milloin pidät sapattia tilanteesta riippuen keskiviikkona, maanantaina, perjantaina..jne.** Uuden testamentin mukaan siihen ei ole estettä. Jos joku löytää, otan mielellään tiedon vastaan.
Kristittyjen sapatti ei kuitenkaan ole raamatullinen, käsitän sen, vaikka olen tynnyrissä kasvanut. Olen itse ottanut selvää ja totean sen, että krisitittyjen sunnuntai ei ole alkuperäinen.** Amen.
Miksi krisitityt eivät suostu myöntämään ja kertomaan, että sunnuntain teki ja asetti lepopäiväksi katolinen kirkko ja paavinvalta. Pitääkö Paavia ja roomalaiskatolista kirkkoa pitää kristittynä?** Ei se nyt ihan niin ole, vaan se juurtaa aikaisemmalta ajalta, jopa sieltä kun seurakunta oli vain Jerusalemissa. Sieltä se jo lähti.
Sunnuntaita alettiin pyhittää kome vuosistataa jälkeen kristuksen.** Lähempänä 3 viikkoa. He vain virallistivat sen.
Haluaisin pitää oikeata ja alkuperäistä lepopäivää, mutta kun pitää mennä joukon mukana. ** Sopii minulle. mutta mieti sopiiko sinulle. Jeesus sanoi, - kuka menee vähässä lain alle, menee sinne kokonaan.
Jos joku pyhittääkin lauantaita ja ahertaa sunnuntaina, ei eihän se mitenkään voi olla lepopäiväkäskyn rikkomista.** Miten niin rikkomista?? Missä UT aikaan rikkomisesta puhutaan?
Sitä en tiedä, mitä sapatin Herra tästä muutoksesta ajattelee, mutta jos se on syntiä pitää väärää päivää, niin helvettiin tässsä ollaan joka sorkka menossa.** Voe sinnuuu, meidän pitäisi tavata.
Siunausta. Kes.
08.04.2010 15:09
Matt. 26:26
Aterian aikana Jeesus OTTI LEIVÄN, SIUNASI, mursi ja antoi sen opetuslapsilleen sanoen: "Ottakaa ja syökää, tämä on minun ruumiin.
Joten Hän ensin siunasi, sitten jakoi.
Kes.
08.04.2010 10:29
Ei Weha pysty sinulle ehtoollisen merkitystä kertomaan, sillä Hän itsekin myötää, että se on Hänelle sakramentti= mysterio???
Nämä sakramentit ovat ihmisten keksimiä, ne ei kuulu Raamattuun. Ylipäätään vain ani harva VL edes tietää, mitä HPE todellisuudessa on, ja miten sitä on aikaisemmin vietetty, ja miten sitä tulee viettää nytkin.
Alkuseurakunnan aikaan Ehtoolista vietettiin lähes koko päivä. Ne olivat ”nyyttikestit”, ja jokainen toi VARALLISUUTENSA mukaan leipää ja viiniä.
Jo muutaman vuoden jälkeen huomattiin, että osa porukkaa oli humalassa iltasella, juotuaan ehtoollista liikaa, osa taas jäi ilman, niin viiniä kun leipääkin, koska oli varaton. Tämän estämiseksi seurakuntiin perustettiin diakonit, jotka talsivat ehtoollisen ja katsoivat, että se täytti sille tarkoitetun PYHYYDEN.
Tämä epäkohta teki sen, että sinne tuli vaan porukkaa, joka söi, vaikka ei tuonut leipää ja joi, vaikka ei tuonut viiniä, tajuamatta, miksi ne nautittiin.
Siihen PAAVALI SANOIKIN, JOKA NAUTTII TÄMÄN VÄÄRIN ( Ei muistoateriana, eikä uutena liittona syntien anteeksi antamiseksi ) TEKEE SEN TURMIOKSEEN.
Hänhän kävi vain ilmatteeksi syömässä ja juomassa.
Miten sitten suhtautua saate- sanoihin? Ehtoolista ei jaeta oikein papin, vaan joko vasemmiston tai diakonien toimesta, tai sitten leipä ja viini kiertää seurakuntalaiseton joukossa ja he SANOVAT SAATESANAT, - Tämä on jne.
Puhuja vain kertoo, että SE ON KATETTU.
Nyt sitten, joka sine hakeutuu, tuskin tulee ruokailemaan, tuskin dokaamaan, ja itse tuntee kaipuuta tehdä uusi liitto Kristukseen Hänen veressää, on tervetullut, ja joka muistaa leivän murtaessaan, että se on muisto Hänen ruumistaan, on tervetullut.
Siinä ei ole mitään mysteeriota, eli sakramenttia.
Taas nämä ennen ehtoollista Vl supattelut, anna anteeksi rikkomukseni on heidän kaksi naamaistunutta. Asiat pitää aina olla sillä MALLILLA, ETTÄ VOI KOHDTA HERRAN KRISTUKSEN.
Shalom.
08.04.2010 08:14
että se oli omena?
08.04.2010 07:53
sillä niissä luvuissa on kaksi toistaan hieman poikkeavaa luomiskertomusta, josta toinen, ensiksi kirjoitettu alkaa sittä, että maa oli jo luotu. 1 Moos 2;4 alkaen.
08.04.2010 07:47
Ensin Raamatussa kerrotaan luominen, johon myös ihmisen, sekä miehen että naisen, luominen kuuluu. Koska Jumala näki, että ihmisen ei ole hyvä olla yksin, Hän loi naisen miehelle kumppaniksi, ja heille Jumala antaa käskyn lisääntyä. Jos Raamatussa sanotaan, että Jumala puhuu heille, siis ihmisille monikossa, niin silloin ihmisiä on enemmän kuin yksi.*** Niin, Adam ja Eva ovat jo monikkoa. He eivät ole sama kun mitä sinä tunnet mm. Eevaa, vaan kantaäitiä tarkoittava sana.
Raamattu on Jumalan sanaa, ja jos tämän uskoo, silloin tuossakaan ei ole mitään epävarmaa. En tiedä miten ihmisen oli mahdollista lisääntyä ennen syntiinlankeemusta.** Ei ollut. Mistä sinä sen olet ymmärtänyt.
Syntiinlankeemuksen jälkeen lisääntyminen tapahtuu niin kuin kaikki tietävät. Silloin Jumala sääti ihmisen lisääntymisen tapahtuvaksi juuri siten. Näinhän se on uskottava.
Lankeemuksen seurauksena Jumala antoin naiselle synnyttämisen tuskat ja miehelle työn ja elatuksen vaivan. Jumala sääti, että nainen tuntee vetoa miestä kohtaan, vaikka antoi naiselle myös synnyttämisen vaivan. ** Amen.
Jumalan käsky ”Olkaa hedelmälliset ja täyttäkää maa” esiintty Raamatussa useissa kohdissa. Jumala lausuu sen ennen syntiinlankeemusta ensimmäiselle ihmisparille, ** Pieni korjaus, se oli KEHOITUS, EI KÄSKY. Käskyjä oli vain 12 ja Mizvoja 520.
Hän sanoo sen muistaakseni myös Nooalle vedenpaisumuksen jälkeen ja myös Aabrahamille.** Noalle Hän antoi sen mahdollisuuden, mutta Abramille, Hän TOTESI, ETTET PYSTY LUKEMAAN jälkeläistesi määrää.
Tätä käskyä myös suurin osa israelilaisista noudatti kaikesta päätellen. Egyptiin meni Jaakob, hänen poikansa ja näiden vaimot ja lapset, kai noin 70 ihmistä. Luvattua maata kohti lähti yli 600 000 asekuntoista miestä, joten koko kansan väkuluku lienee ollut kolmatta miljoonaa. Montakohan sukupolvea on tässä välissä? Arvelut ajasta, jonka israelilaiset viettivät Egyptissä, vaihtelee 200 ja 400 vuoden välillä. ** Aika oli 400 vuotta, joten laske siitä ne sukupolvet. 400 jaettuna 20= 20 sukupolvea, eksponteniaaliseti lisääntyen. Se lisääntyi nopeammankin kun SRK viime vuosikymmeninä. On otettava huomioon, että kuolleisuus oli suurempaa lapsissa kun nyt ja keski ikä alhaisempi.
Tässä vähän laskelmia israelilaisten väestönkasvusta: Jos oletetaan, että he olivat egyptissä 400 vuotta, heitä oli aluksi 70 ja lähtiessä 2500000, vuotuiseksi väestönkasvuksi tulee noin 2,7 %. Jos oletetaan, että he olivat egyptissä 200 vuotta, heitä oli aluksi 70 ja lähtiessä 2500000, vuotuiseksi väestönkasvuksi tulee noin 5,4 %. ** Aika totta.
Hienoa ideointia.
Kes.
08.04.2010 07:44
Heikki Saaren kunniaksi on sanottava, että hän oli valmis kiertämään koko Suomen ja perumaan hoitamisensa sekä Saatanalle heittämisensä. Herää kysymys, että miksi Reinikainen ja kumppanit estivät tämän?** Tämä oli minulle hieman hämärän peitossa, huhuja kuulin, mutta kokototuus uupui, sillä koen myös Reinikaisen uudistuneen loppunsa ajalla.
Tunsin Reinikaisen hyvin, eniten siihen vaikutti Hänen poikiensa kaveruus, joista armeijaläheisyys oli meille yhteistä.
Tunsin itse Erkin aika miellyttävänä persoonana, sillä olinhan koko lahkosta jo pois, ja Hän jotenkin suhtautui minuun hyvinkin positiivisesti, josta olen jokunen vuosi sitten kirjoittanut. Saari sitä vastoin toi mieleen aina Mussolinin.
Reinikaisen touhua voi taas puoustella sillä, että vasta kun hän pääsi valtaan, hän pystyi "lopettamaan" hoitokokoukset. Nämä tosiasiallisesti rauhottuivat sen jälkeen kun Reinikainen pääsi valtaan. ** Näin olen antanut itselleni ymmärtää.
Itse en julistaisi kumpaakaan herraa "saatanaksi". He molemmat toki tekivät välillä saatanalliselta vaikuttavia tekoja. Kuitenkin heidän molempien tuomari on Jumala - emme me ihmiset! ** Atamada, on vain valkea ja musta, ja Saaren kodalla en näe juuri sitä valkea kovinkaan paljon, ja vain valkeaa tukee Kristus, mustaa saatana, oli negatiivinen tai puolueeton, mutta ei valkea.
Se mikä tosiasiallisesti mahdollisti saatanallisen mielivallan vl-liikkeessä on edelleen voimassa oleva eksklusiivinen seurakunnan roolia korostava oppi erehtymättömästä Jumalan valtakunnasta mukamas maan päällisenä joukkona. ** Tämähän se tekee koko joukosta mustan. Virheitä jokainen tekee, mutta ei saa valehdella, eikä vähätellä. Asian julkistaminen heidän osaltaan romuttasi kuitenkin omiensa luottamuksen ”jumalien valtakuntaan” kun toteaa sen olevan mustien valtakunta, josta ei ole tehty parannusta.
Ilman tätä harhaoppia ei hoitokokousväkivaltaa olisi voinut olla. Toisaalta tämä oppi mahdollistaa mielivallan ja itsemurhiin johtavan hengellisen väkivallan vl-liikkeessä edelleen :( ** Amen. Ja meno jatkuu…..
08.04.2010 07:30
uskosta mihin,,,, tarkoitat, että pelastaa.
Kes.
07.04.2010 21:24
Kuinka tarkoin olet perehtynyt lepopäiväkysymyskeen; siis onko sillä mitään väliä, vietätkö lepopäivänäsi perjantain, lauantain vai sunnuntain.
En kovinkaan tarkoin, mutta nämä on minun motiivini. Jos ajatellaan lepopäivää, milloin se tulee viettää, poikkeaa Uusi ja Vaha Testamentti tästä suuresti.
Vt aikaan se oli ehdoton, siis lain aikaan ja se oli lauantai. Kuten osa vieläkin sitä viettää, niin kuin viettää.
Jeesus täytti lain omilleen, ei muiden omille sanomalla heille. Mark. 2:27
Ja Jeesus sanoi heille: "Sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.
Eli on aivan sama milloin sapattinsa pitää, kunhan Pyhittää sen mahdollisuuksien vuoksi Herralle. Pyrin sitä pitämään kristittyjen sunnuntaina, mahdollisuuksien mukaan.
Esim. Australialaisessa kalenterissa viikkojärjestys on edelleen se, että lauantai on viikon seitsemäs päivä ja sunnuntai ensimmäinen. ** Näin se alunperin on ollut ja näin tekee myöskin Adventistit, mutta se on jo askel pois Jeesuksen Vapaudesta, askel kohti lakia.
Meillähän siirryttiin ……..nun pitäisi tästäkin asiasta jotain tietää.** Tässä vastus siitä, miten Jeesus vastasi, kun kysytiin Matt 2;23 Jeesus kulki kerran sapattina viljapellon laitaa, ja hänen opetuslapsensa alkoivat kulkiessaan katkoa tähkäpäitä.
24 Silloin fariseukset sanoivat hänelle: "Katso nyt! Miksi opetuslapsesi tekevät sellaista, mitä sapattina ei ole lupa tehdä?"
25 Mutta Jeesus vastasi heille: "Ettekö ole koskaan lukeneet, mitä Daavid teki, kun hänen ja hänen miestensä tuli nälkä eikä heillä ollut ruokaa? 26 Hän meni, Abjatarin ollessa ylipappina, Jumalan huoneeseen ja otti uhrileivät, söi ja antoi miehilleenkin, vaikka niiden syöminen on sallittua ainoastaan papeille." 27 Ja Jeesus sanoi heille: "Sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten. 28 Niinpä Ihmisen Poika on MYÖS SAPATIN HERRA."
Tämän varaan minä sapattini rakennan.
Minä olen perehtynyt eri uskontoihin, niiden näkemyksiin ja tulkintoihin.
Minä en siis ole perehtynyt vain omaan lestadiolaiseen uskontooni, vaan olen kyllä tietoinen, miten muualla uskotaan. Ja mitä minulle on selvinnyt? On selvinnyt, ettei ne ole pelkästään väärässä, vaan ovat monissa asioissa ihan oikeassa ja raamatullisella pohjalla. ** Juuri näin. Amen. Paljon on mukana oikeaakin. Enne vielä enemmän.
Esim. meillä lestadiolaisuudessa ei koskaan puhuta sapatin historiasta, vaan uskotaan sapatin olevan sama kuin sunnuntai ja lepopäivä.** Siihen on se syy, kun Jeesus antoi IHMISELLE VAPAUDEN SAPATIN VALINTAAN, JA SRK pitää kiinni omista sapateistaan.
Israelissa vietetään vieläkin Jeesuksen ja Jumalan asettamaa sapattia, mikä taas meillä muilla kristillisillä kirkoilla unohtui paavinvallan aikaiseksi ja muutetuksi sunnuntaiksi. ** Sehän muuttui pakosta. Alkuseurakunnan aikaan, ei kristityillä ollut mahdollisuutta kokoontua lauantaina, eli sapattina, koska kristittyjä pidettiin lahkona, koska se tunnusti Jeesuksen Herrakseen. Uskontunnustuskin oli lyhyt – Jeesus on nyt Herra. Tätä ei edes SRK vois hyväksyä, miten lain alla olevat juutalaiset, siksi alettiin kokoontuvia sunnuntaina, ettei herätetä huomiota.
Lestadiolaisuudessa opetetaan, että Kristus muutti lepopäivän ja että opetuslapset alkoivat viettää lepopäivää ylösnousemuspäivän kunniaksi. ** Ei, vaan lähes vuosi sen jälkeen apostolien toimiesta.
Todellisuudessa roomanvalta ja katolinen kirkko pakottivat kaikki silloiset maailman kansat valtansa alle. ** Ei juuri näin, sillä Juutalainen ortodoksi sen asian ajoi.
Vain Israel pysyi lepopäivänä lauantaissa ja myöhemmin adventistit, jotka ainoana kristillisenä seurakuntana omaksuivat ja tajusivat asian todellisen luonteen.** Mutta sehän oli lain alle meno?? Ei Jeesuksessa, vaan laissa.
Minun viisaudella on rajansa, mutta teen parhaani. Mutta jo järkikin, jolle Jeesus antoi mahdollisuuden sanoo, parempi on yksi päivä levähtää viikossa, oli uskossa tai ei.
Shalom.
07.04.2010 18:26
että Jumalalla on lapsenlapsia?
07.04.2010 15:04
639 / 692