Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

144

Kommenttia

13835

1. Minusta pelkkä siunaaminen riittäisi nimenantotilaisuudessa.** Juuri näin Jeesus opetti. Jeesus siunaa lapsia Mark. 10;
    13 Jeesuksen luo tuotiin lapsia, jotta hän koskisi heihin. Opetuslapset moittivat tuojia,
    14 mutta sen huomatessaan Jeesus närkästyi ja sanoi heille: SALLIKAA LASTEN TULLA minun luokseni, älkää estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta.
    15 Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse." 16 Hän otti lapset syliinsä, pani kätensä heidän päälleen ja SIUNASI HEITÄ.

Tässä on kaksi opetusta, Jeesus SALLI lasten tulla Hänen luokseen, VAIKKA HE OVTA ISÄN SUOJELUKSESSA JA LAIN LALLA. Tässä Hän kehottaa, että on hyvä tulla Jeesuksen luokse jo ennekuin erottaa hyvän pahasta ja voi jo ottaa Hänet vastaan lapsena, vauvasta Hän ei puhunut mitään.

Jeesus varjelee Hänen lapsiaan, Jumala varjelee Hänen lapsia, eli vauvoja sekä lapsia. Vastuu siirtyy Ihmiselle itselle, ottaako Hän vastaan Jeesuksen vai ei.

Toinen on se, että Hän käski siunata, mutta Rooman kirkko alkoi kastaa heitä seurakuntaansa, Ettei VAIN ihminen löydä Jeesusta, kirkon varanmaksu oli tärkeämpi, tätä historiaa jatkaa Suomen Valtion kirkko.

Eikai se nyt väärin ole, vaikka jättäisi sen kasteen myöhempään vaiheeseen, niin silloin usko olisi omakohtainen konkreettisesti.** Se on ainoa Kristillinen mahdollisuus, ja ihmisen tulee pottaa, babtizoo.
    Ja tuo, että kokonaisia perhekuntia kastettiin Jeesuksen aikana, ei todista, että mukana olisi ollut vauvoja. Mutta miten selität sen, kun aikuiskaste oli käytössä pitkään vielä Jeesuksen ajan jälkeenkin ja vasta vähitellen katolinen kirkko otti lapsikasteen käyttöön.** Sehän on vieläkin voimassa Kristillisissä kirkoissa. Ei Jeesuksen ohje mihinkään ole mennyt.

Eiköhän se ole ihan selvää, ettei lapsia ole kastettu alkuseurakunnan aikana. Tapa tuli käyttöön vasta paljon myöhemmin ja vielä sellaisen kyseenalaisen kirkon, kuin Katolisen kirkon toimesta.** Amen

Kristillinen kirkko omaksui lapsikasteen katoliselta kirkolta ja paavilta. Oli siinä Rooman keisaritkin mukana.** Ei Kristillinen kirkko, vaan Luther.

Minusta tämä asia pitäisi luterilaisessakin kirkossa ja lestadiolaisuudessa myöntää, eikä vängätä vastaan.
    Olkoon lapsikaste käytösssä minunkin puolestani, mutta sen historia pitää kertoa totuudenmukaisesti., ** Amen.
  2. Tässä yksi uusi entinen uskovainen neljän lapsen äiti. Olen syntynyt uskovaiseen kotiin, mutta aina olen jotenkin kamppaillut sitä vastaan.

Nämä VL säännöt ovat lihasta, eli ei Jumalasta ja kun on vain valkea ja musta, ne on siitä mustasta. Valkea edustaa Jeesusta.

Jokainen kristitty perustelee päätöstään Raamatulla, ei sillä mitenkä joku lahko päättää, ne päätökset ovat mustasta.

Ja kun perheen tietysti perustin jo nuorena, niin silloin ei vielä ymmärtänytkään kuinka koville itsensä laittaa kun kaikki lapset pitäisi ottaa vastaan. Minä en siihen pystynyt, minun "pää ei olisi kestänyt". * Juuri näin, se vaatii kuitenkin miehiseltäsi sinun laistamista, kuten koko lahko tekee osaltasi. Se on mustasta. ja huomaa, MUSTA SAA AINA VOIMAAN PAHOIN, kun ette kunnioita Jeesuksen neuvoa, - ette ole enää orjia, vaan kuninkaallisia.

Syyllisyys tulee vain mustasta, pakanallisuudesta.

Eli että ei elä niin kuin uskovaisena pitäisi. Kaksoiselämää. ** Älä sekoitat uskovaisissa ja VL:älliä keskenään, he ovat vain USKOMASSA, Siinä uskotaan SRK;n sääntöihin, uskovainen uskoo Jeesukseen.

No nyt olen julkisesti "kieltänyt uskoni". Vaikka uskon Jumalaan edelleen, mutta en rauhanyhdistykseen. ** Eli oletko tullut Jehovan Todistajaksi, tai muslimiksi, He uskovat Jumalaan pelastajana. Et kyllä ole pitkälle päässyt? Lohdutan Sinua, saatanakin uskoo Jumalaan, mutta ei Jeesukseen Herrana, kuten SRK.

Mutta miten päästä nyt tästä syyllisyydestä yli?? ** Etsi pelastaja, etsi Jeesus ja kastata itsesi Häneen. Loppuu kärsimys, ei Hän omiaan kiusaa. Tätä et todella ole oppinut koko elämässäsi, sillä puhut vain Jumalasta. Olet ollut todella syvällä mustassa, ja pysyt, ellet tee Häneen parannusta.

Kysytään, että miten voin tehdä näin kun lapset ja mieskin on uskovaisia ja vien heidät mukanaan maailmaan. ** Mihin ne uskoo, Jumalaanko?

Nyt tuntuu, että miten jaksan eteenpäin, vaikkakin oma ratkaisu tuntuu oikealta.** Samaa mieltä on saatana, usko vain Jumalaan, mutta minä en ole, etsi Jeesus.
  3. 16. Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä. *** Mitäs sinäs tälläs meinaas???

Voitkos laittaas Raamatus kohad, Raamatus ei noins lukemas??

Kastetaan Pyhällä Hengellä:
    Apt.9:17. Niin Ananias meni sinne ja tuli huoneeseen sisälle ja pani kätensä hänen päällensä, ja sanoi: rakas veljeni Saul! se Herra lähetti minun, (Jesus, joka sinulle ilmestyi tiellä, jotas vaelsit,) että sinä saisit näkös jälleen, ja Pyhällä Hengellä täytettäisiin.
    18. Ja hänen silmistänsä putosivat kohta niinkuin suomukset, ja hän sai sillä hetkellä näkönsä jällensä, nousi ja kastettiin. ** Mitämäs tekemist tällä on ripottelus- kastes kans,, itkös Saulus ja pissaikos vaippaan, vaan olikos aikuinens???

Voistkos sinäs puhumas soome kieles, kun sen niis paljon hettämäs. Sekottamas taas kaikens.

Hyvä esimerkki oli myös tämä:
    Paavali oli synnyttänyt Korintolaiset Jumalan sanalla:
    1.kor.4:15. Vaikka teillä Kristukseen uskovina olisi tuhansia kasvattajia, teillä on vain yksi isä. Minähän teidät olen evankeliumia julistamalla synnyttänyt Kristukseen Jeesukseen uskoviksi. ** Mitä haluat Sanoa?? Tulihan se Suomikin? Hienoa.

Ja Paavali oli kastanut vain muutaman samaisessa korintossa:
    1.kor.1:14. Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen, 15. niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut. 16. Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut. 17. Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

** Oliko jotain uuttaa, käy nukkumaan, ole jo liian väsynyt!

Kes.
  4. Onko Jeesus totta? ** Raamatun mukaan Jeesus on ja oli totta. Hän on ollut olemassa maailman luomisesta lähtein Isän mukana, ja Hänen nimensä oli enne ihmiseksi syntymistä Sana.

Jeesus on siis Jumalalan poika. Tosi Jumala Jumalasta.

Miksi sitten Jeesus on meille niin tärkeä. Siksi kun ihminen rikkoi sopimuksen Jumalan kassa Paratiisissa ja Jumala teki lain suojaamaan Ihmistä, jossa ihmisen pahuus, eli synti ”korvattiin” Jumalalle aina viattoman verellä, eli uhrattiin kaikesta synnistä aina viaton eläin, jolloin Jumala hyväksyi anteeksipyynnön.

Jumala näki, ettei tämä pääty Hyvin, ja tuhoaa luontoa. Hän nöyrtyi ja pani oman ainutkertaisen Poikansa maailmaan, elämään ihmisenä, ihmisen vaikeudet ja kiusaukset niskassaan, juuri saman lain alla, mitä oli säätänyt. Lakiin kuului 12 käskyä, jotka on nyt Luterilaisuudessa typistyy kymmeneen, sekä n 520 Mizvaa, eli muuta säännöstä. Kukaan ei ollut niistä teoillaan selvinnyt, mutta Jeesus selvisi. Tämä tapahtui v. 33 pääsiäisenä.

Silloin uhrattiin viimeinen karitsa, ja Jeesus ristillä kärsi kaikki meidän syntimme, sekä vaikeutemme, sekä heitti Henkensä ne niskassaan.

Mutta päättyikö asia siihen. Ei, Hän myös voitti kuoleman, ja Hänet kirkastettiin Jumalan Tommisesta Kristukseksi, luvatuksi Voidelluksi, Messiaaksi.

Mikä sitten tekee meille tuon Jeesuksen niin tärkeäksi. Se, että Hän ristinkuolemalla täytti lain. Ja jokainen. joka Häneen uskoo, Messiaana ja Herrana saa päälleen Hänen valkeutensa. Ihmisen synnit ja sairaudet jäävät Hänen viittansa alle, eikä ihmisen itsenä ongelmaksi.

Jeesus eli synnittömän elämän niin miksi me synnilliset pelastutaan? ** Kerroin juuri. Synnin palkka on kuolema ja synti koostu laki rikkomuksista, ja sen uskominen, että juuri Jeesus on se henkilö, joka sen teki ja on Herramme.

Raamattu sanoo, Matt. 10:32,33.
    Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa. Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.

Sen se vaatii, että kerrot kavereille, että olen ottanut Jeesuksen vastaan Herranani ja lähden seuraamaan Häntä.

Loiko jumala evoluution? Alkuräjähdyksen? ** Jumala on luonut kaiken, mutta Jeesuksen kautta. Sitä miten se todellisuudessa on tapahtunut, ei ihminen tiedä.

Kuka loi jumalan? ** saatana, jos tarkoitat tuota kysymystä, missä Jumala on kirjoitettu pienellä j- kirjaimella. Niitä on paljon, Ramista Molokiin, Rahasta vaatteisiin, mikä jumala itse kullakin on.

Mutta jos tarkoitat Abrahamin ja Isakin Jumalaa, Jahwea, Hän ei ole luotu, vaan on ollut ja tulee olemaan aina.

Miksi Vl on juuri aioa uskonto? Maailmassa tarvitaan uskontoja.** Ei ole, se on jopa pakanallinen useasta kohtaa, mutta siellä on myös Kristuksen omia joukossa.

Jos ei ole uskontoja niin maailma vaipuu anarkiaan.** Höpön Höpö. Jos hieman tunnet SRK;ta se jopa edustaa anarkiaa useilla talouselämän aloilla, hallitsee myös monessa paikassa poliisi voimia ja syyttäjiä. VL juttu on ykis Suomen suurimpia mafioita. Valitan.

Onko ihminen pohjimmiltaan hyvä vai paha?** Hyvä, Hän on Jumalan kuva.

Itse ajattelen että jeesus on voinutkin olla olemassa** Uskot vain, pienellä j- llä. olet vain VL, et todellisuudessa tiedä Kristuksesta juuri mitään.

mutta mitä se minua syntistä auttaa.** Se on sinusta kiinni, jos uskot, kuten VL, olet hukassa, jos niin kuin Jeesus sanoo, pelastut.

eli mihin se perustuu että minä pelastuuisin. ** Uskomalla Jeesus Kristukseksi, ja Messiaaksi, sekä mennä kasteelle sekä uudestisyntyä Pyhässä Hengessä. Niitä et löydä Rauhan yhdistyksistä. Siellä ei ole edes kaste- allasta.

Pää menee sekaisin jos liikaa miettii.** Ei se enää pahemmin voi mennä. Jos uskot VL puhujia, se sopii heille, - järki vangiksi ottakaatte, mutta parempi kun etsit ensin Jeesuksen, kysy sitten lisää.

Kes.
  5. Menen taas pintaa syvemmälle näissä pohdinnoissa. Sekö on viisautta, että tietää mikä on pahaa?** Ei vaan se Raamatun mukaan, mikä on Hyvää ja mikä pahaa.
    Pikku lapsi ei tiedä vähään aikaan tai ei erota hyvää pahasta. Kun hän varttuu, hän alkaa tehdä kolttosia.** Näin on. Siksi He ovat itse Isän suojeluksessa, ei Jeesuksen, jonka suojelus vaatii oman parannuksen teistisesti Häneen.
    Julmalla on vain kaksi tehtävää nyt; >>Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä (Joh. 6:44 ). Toinen on syntyneen lapsen suojaaminen. Hän on Jumalan suojeluksessa niin kauan kunnes tiedostaa oikean väärästä. Sen jälkeen jos Hän ottaa Jeesuksen Herrakseen, on valkeudessa, jollei, jää pimeyteen. Välimaastoa ei ole. Siinä käy, kuten sanot; - Kaiken minkä elämässään ihminen totaalisesti kieltää rakentaa hän vankilan näistä asioista itsellensä.
    Ei edes u….n tietävät, mikä on pahaa.** Juuri näin, mutta me TIEDÄMME SEN, LAPSI EI.
    Yhden ….ni pahaa, lipittämällä päivittäin toista litraa kahvia.
    On minussa paljon hyvääkin, mutta on huonoakin.** Amen. Miten Paavali tämän sitten selittää Roomalaiselle juutalaiselle 7 luvussa.
    8 Saatuaan lain käskystä aiheen SYNTI HERÄTTI MINUSSA KAKENLAISIA HIMOJA. Ilman lakia synti on kuollut.
    9 Minä elin ensin ilman lakia, mutta kun lain käsky tuli, synti heräsi eloon
    10 ja minä kuolin. Näin käsky, jonka oli määrä antaa elämä, tuottikin minulle kuoleman.
    11 Saatuaan lain käskystä aiheen synti käskyn avulla petti ja surmasi minut.
    12 Laki itse on silti pyhä, ja käsky on pyhä, oikea ja hyvä.
    13 Onko nyt hyvä tuottanut minulle kuoleman? Ei toki, vaan synti. Jotta synti paljastuisi synniksi, se tuotti minulle hyvän avulla kuoleman. Näin käsky teki synnin vielä monin verroin pahemmaksi.
    14 ME TIEDÄMME, ETTÄ LAKI ON HENGELLINEN. Minä sitä vastoin olen turmeltunut ihminen, synnin orjaksi myyty.
    15EN EDES YMMÄRRÄ, MITÄ TEEN;EN TEE SITÄ, MITÄ TAHON, VAAN SITÄ MITÄ VIHAAN.
    16 Ja JOS KERRAN TEEN SITÄ, mitä en tahdo, silloin myönnän, että LAKI ON HYVÄ.
    17 Niinpä EN ENÄÄ TEEKKÄÄN ISTE sitä, mitä teen, vaan sen tekee minussa ASUVA SYNTI.
    18 Tiedänhän, ettei minussa, nimittäin minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.
    19 En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.
    20 Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti.
    21 Huomaan siis, että minua hallitsee tällainen laki: haluan tehdä hyvää, mutta en pääse irti pahasta.
    22 Sisimmässäni minä iloiten hyväksyn Jumalan lain,
    23 mutta siinä, mitä teen, näen toteutuvan toisen lain, joka sotii sisimpäni lakia vastaan. Näin olen ruumiissani vaikuttavan synnin lain vanki.
    *****Nyt sitten se evankeliumi, joka on myös Sinun vapaus ja lunastus!!!!
    24 Minä kurja ihminen! KUKA PELASTAA MINUT tästä kuoleman ruumiista?
    25 KIITOS JUMALALLE, HERRAMME JEESUSKEN KRTUKSEN TÄHDEN! Niin minun SISIMPÄNI TOTEUTTAA JUMALAN LAKIA ( Armoa Jeesuksessa ), mutta turmeltunut luontoni synnin lakia.
  6. Amen, amen.
  7. Minä en tiedä minne Kesitas menee, onko hän tuhatvuotisen valtakunnan kannattaja?
    Sitä saa Kesitas odottaa, se on harhaluuloa ja eksytystä jos niin luulee. ** Saa todella, kuten sinä saat uskoa omiisi.
    Miten selität tämän, Raamatulla.
    Ilm 20 Tuhatvuotinen valtakunta
    1 Minä näin, kuinka taivaasta tuli alas enkeli, jolla oli kädessään syvyyden avain ja isot kahleet. 2 Hän otti kiinni lohikäärmeen, tuon muinaisaikojen käärmeen, jonka nimet ovat Paholainen ja Saatana, ja pani sen kahleisiin tuhanneksi vuodeksi, 3 syöksi sen syvyyteen ja lukitsi ja sinetöi sen jäljestä syvyyden oven. Enää ei käärme saa johtaa kansoja harhaan, ennen kuin tuhat vuotta on tullut täyteen. Sitten se on päästettävä irti vähäksi aikaa.
    4 Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta. Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä. He heräsivät eloon ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta. 5 MUUT KUOLLEET EIVÄT HERÄNNEET ELOON, ENNEN KUIN TUHAT VUOTTA OLI TÄYNNÄ. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus. 6 Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pääsevät osallisiksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta! Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja HALLISTSEVAT KRISTUKSEN KANSSA TUHAT VUOTTA

Wehahin on joutunut nöyrtymään siihen, että se on EDESSÄ.
  8. Jos oikein suorasti sanon, niin epäilen sitä, ettei ihminen voi millään ilveellä olla kuolematon, ainakaan ruumiissa ollessaan, henkisestä olotilasta en mene sanomaan mitään. ** Näin sitä helposti ymmärtää järjellä.

Olen sinulta oppinut, että me tulemme elämään täällä nykyisen telluksen pinnalla iäisyydessä, jahka käymme vauhtimutkan taivaan otavassa ja tulemme takaisin katsomaan viimeistä näytelmää.** Amen. Kiitos Jumalalle uskostasi ja viisaudesta.
    Ristiriitaista on sen sijaan oppi helvetissä. Ei kait nyt helvetti ja paratiisi sovi saman taivaankappaleen pinnalle, vai viedäänkö saatana ja syntiset vaikkapa mustaan aukkoon? ** Ihan totta, on olemassa vain musta ja valkea, ja olen valkean todistaja, Jeesuksen pyynnistä. En oikein tunne tuta helvettiä.

Kuolemattomuutta ei voi olla olemassa.
    Katsoppa kaukoputkella avaruuteen. Tiedämme, ettei mikään ole siellä pysyvää. Tähtiä syntyy ja kuolee ja on kuollut aina. Avaruuteen ei voi tulla pysyvää, vakaata tilaa, vaankaikki liikkuu ja pyörii.** Niin tekee nyt!, Mutta tulee >Ilm 21; 1 Minä näin uuden TAIVAAN JA MAAN. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää.> Uudeksi minä luon kaiken.

Olemme jatkuvassa käymistilassa. Olisi paljon helpompaa uskoa Intialaiseen uskontoon, jossa synnymme aina uudestaan eri ihmisessä kuoltuamme.** Todella helppo, mutta pelastaako, se ei ole helppoa.

Vaikka tänne kuinka tulisi uusi maailma, uusinen eläimineen kasveineen ja ilmastoineen, niin nehän eivät voi pysyä muuttumattomina hetkeäkään.** Ei tietenkään Ilm 22;2 Kaupungin valtakadulla, virran haarojen keskellä kasvoi elämän puu. Puu antaa vuodessa kahdettoista hedelmät, uuden sadon kerran kuukaudessa, ja sen lehdistä kansat saavat terveyden.
  9. Käsitykseni on alkujaan sinusta ollut tämä; olet nuori pojankloppi, joka on tullut uskoon helluntailaisten herätyskokouksessa ja tekee väsymättä lähetystyötä hengen innoittamana.

Nyt tiedän, että oletkin ikämies, paljon kokenut, juutalaisista vanhemmista syntynyt.
    Jätit vastaamatta lukuisiin kysymyksiini, mutta ymmärrän, että sinukin aikasi on rajallinen.
    Kerrompa sen alun kunnolla.
    Synnyin sodan jälkeen Suomen puoleiseen karjalaan. Asuimme samaa Tupaa enoni kanssa, joka myös oli äitinsä puolelta Jude. Hänen vaimonsa oli uskossa, nykyisin voitanee sano körttiläinen. Minun vanhempani varoivat visusti näyttämästä juutalaista taustaansa, mutta se mitä Jumala oli meidän sisään pannut, oli siellä ja sen kanssa erilaisena Suomalaisena oli elettävä. Tädilleni Jeesus oli jopa lehmiäkin tärkeämpi, vaikka ne olivat Hänelle kaikki kaikessa. Olin Hänen ”huomassa” myös silloin kun muutimme Pohjanmaalle.
    Isoisäni oli 40 v. aiemmin ollut yhden VL liikkeen ”haara- liikkeen” vetäjä serkkunsa kanssa, joka toimi vain muutaman vuoden, ja Hänet saatiin riviin mukaan.

Kuljin Hänen mukanaan seuroissa, jotka eivät -50 luvun lopulla juuri poikenneet siitä mihin olin tottunut. Seuroissa oli takapenkin ylistäjämummut ja Kristus kirkastettiin kovasti. Yhdessäolo oli hedelmällistä, mutta vilpitöntä.
    Alkoholi oli jonkinlainen vaiva miesten keksien, johtuen sodan jäänteitä. Se vain oli, ja sen kanssa elettiin, Herrassa. Ero on siinä, että liike ei ole rehellinen. Silloin ei valehdeltu.
    Muutos tapahtui -60 luvulla, jolloin sielunvihollinen astui kuvaan ja lahko alkoi kirkastaan saatanaa ja ylistävät mummut ajettiin ulos, parhaillaan sidottiin saatanaan.
    Silloin Kristus häipyi Henkensä kanssa. Mutta onneksi Isäni tunnisti tilanteen ja haki pois tapahtumista.
    Tie jatkui EvLut kirkossa ja kastekysymys alkoi nousta yli kaiken, koin, että jätän jotain tekemättä, ellen pue päälleni Kristusta ja lähde seuraamaan Häntä.
    Se oli elämäni merkittävimpiä päätöksiä, ja siitä alkoi Hengen työ, joka avasi sanaa. Nyt ollaan tässä, Herran palvelijana, valmiina todistamaan kun kutsu tulee.
    Tein aloitteen juutalaisuudesta vs. SRK, kooten kaiken tietoni siitä, jotka olivat koneellani. Mutta se ei sopinut šeriffeille, olin kuulemma liian huono kirjoittaja noin vaativaan tekstiin. Minulle tunnusomaiset kielivirheet uupuivat, joten olin sen Hänen mukaan vain kopioinut?
    Hän ei tehnyt oikutta minulle, eikä vastaa viesteihini, joten taas tuli esille, arvaa mikä – juutalaisvastaisuus, kun sen takana on juutalainen. Poistin viestin, koska ei ollut yhtään otollista maaperää. Tämän ”häpeän” kanssa minä olen elänyt, onko Hän?
    Israel, juutalaisuus ja palestiinan kansa kiinnostaa kovasti.** Vastaan siihen, jos kysyt uudelleen, yhtenä asiana, tähän se ei mahdu. Palestiinalla on kansa, mutta maata ei ole ollut ennekuin Israel sen antoi.
    Puhut palesiinalaisista kuin heitä ei olisikaan. Minun sympatiani ovat yhtä lailla palestiinan kuin Israelinkin puolella. En epäile yhtään, etteikö Israelilla olisi oikeutta omaan maahansa, mutta miksi palestaiinalaisilla ei saisi olla omaa valtiota. Tunnen euromeppi Hannu Takkulan, hän on myös Israelin ystävä ja on vieraillut siellä usein. ** Molemmat tunnemme Hannun, Hänen siskonsa asuu siellä. Isä taas ”hoidettuja/ kidutettuja. Molemmat hyviä ihmisiä.

Sanoit Israelissa olevan satoja messiaanisia seurakuntia. ** Kristuksen seurakuntia, jonka pää on itse Kuningas. Miltään lahkomaisuutta ei lähetystyössä ole.
    Jehovan Todistajat kyllä tekee sitä omaa työtään, mutta se on heidän vika.
    Olen pohtinut sitäkin, että synti on aina ollut maailmassa ja tulee olemaankin!** Ei ole enää silloin, kun saatana on sidottu, eli milleniumista eteenpäin, poisluettuna aikaa, kun saatana on vapaana ennen tuomiota jonkin aikaa.

.
  10. On Jumalan valtakunnassa aina opettettu, että Jumalan valtakunnan raja on hyvin selvä. ** Tämä on totisinta totta Jumalan Valtakunnassa, mutta lahkossa, jonka nimi on vanhoillislestadiolaisuus, on opetus hyvin hukassa.

Te olette juuri se ”jumalien valtakunta” mistä Jeesus varottaa. Lopun ajalla tulee ihmisiä jotka vartattavat minut Teiltä. Näin on käynyt juuri SRK;n kanssa, He toitottavat olevansa yksin valtakunta, vaikka todellisuudessa heillä ei ole edes Kristusta, vain Vapahtaja.

Väärä uskoinen on juuri se, joka kertoo yleisesti, että pelastus on Heillä, vaikka se on kaikilla, jotka ottavat vastaan Jeesuksen Herrana.

weha: Voiko siis selvempää asiaa olla? Ne jotka ovat eripaikassa, uskovat ja opettavat toisin, ovat silloin eri seurassa. ** Opettaako. Mistä sinä sen tiedät, He opettavat Raamatusta, te VL mantraa saatanasta, kuinka se kuljeksii kun kiljuva jalopeura joukossanne, me evankeliumia Kristuksesta, siinä on suuri ero.

Tähän toinenkin kohta Raamatusta:
    Room.16:17. Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa. 18. Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet. ** Kukahan se on tänne tuolta tunturista tullut eripuraa tuomaan, se on juuri tämä lahko. Salajuoppoutta, perheväkivaltaa, insestiä, tupakkaa ja pakko naintia. Ei oikein sovi kristilliselle kirkolle ja kun siihen lisätään se, että on pakko olla firma, että on helpompi huijata yhteiskuntaa ja ihmisiä. Tämä on todellista eriseuraa Jeesuksesta.

Teidät erottaa jo se, että Jeesus ei ole kuvattuna koskaan piippu suussa, kuten teidän johtajanne. Toisaalta, ei Hänen perheessä ollut kahtakymmentä lastakaan.

weha: Minä olen tavattoman ilonen siitä, että Jumalan valtakunnan usko ja oppi on näin selkeä ja myös selvästi ilmaistu. ** Siitä kyllä kannattaa iloita, jos lähimmäinen on löysä hirttosilmukka kaulassa, niin onhan se myötämielinen.

Sensijaan, eri hengellisyydet keskenään ovat muka yhtä ja kuitenkin se on vain näennäistä sekoilua. ** Hankala se on halata muita kristittyjä, kun on paksu köysi kaulassa. Oikeassa olet.

Minulla on varsin omakohtaisia tuoreita kokemuksia maasta jossa helluntailaiset ja baptistit riitelevät rajusti keskenään. ** Mielenkiintoista? Missä ja miten? Tupakastako?
    Teidän on mulle ainakaan ihan turha monenlaisia uskoja ja oppeja tarjota, koska Raamatun sana on tästä selvä. Näin myös kokemukseni vääristä hengellisyyksistä, ihan suomestakin.** Raamatun sanan tunnemme, mutta mitä sinulle sitten pitäisi tarjota, eikö sinulla ole itsellä mitään?

1.Joh.4:6. Me olemme Jumalasta: ja joka Jumalan tuntee, hän kuulee meitä; joka ei Jumalasta ole, ei hän kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen. ** Kannattaa lukea hieman enenemään,,, sentahden… 1 Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. KOETELKAA JA TUTKIKAA, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. 2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta. 3 Yksikään henki, joka kieltää Jeesuksen, ei ole Jumalasta. Sellainen henki on Antikristuksen henki, jonka te olette kuulleet olevan tulossa ja joka jo on maailmassa.
  11. Nykyisen juutalaisuuden piirissä on eriäviä näkemyksiä Jerusalemin temppelin uudelleenrakentamisesta ja temppelipalvelus käyttöönotosta. Ns. uskonnollis-kansallisen Dati Leumi-liikkeen perusideana on juutalaisen valtion perustaminen koko raamatullisen Israelin alueelle sekä Kolmannen Temppelin rakentaminen Jerusalemin Temppelivuorelle. Perinteinen ortodoksijuutalaisuus sen sijaan hylkää tämän ajatuksen ja korostaa tulevan Messiaan perustavan ikuisen rauhan valtakunnan ja sekä rakentavan Temppelin. Tässä on paras ositus siitä, kuinka Jumalan suunnitelma toteutuu. Temppeli on oltava Jeesuksen tultaessa. Tästä SRK ei koskaan puhu, mutta me messiaaniset tiedämme sen, sillä siitä on Jeesus itse kirjoittanut.
    Uskonnollinen täysi-ikäisyys koittaa pojille 13-vuotiaana ja tytöille 12-vuotiaana. Juutalainen kasvatus tähtää opettamaan lapselle mitsvojen noudattamista niin, että täysi-ikäisyyteen saavuttaessa he voivat olla itse vastuussa omista teoistaan. Pojasta tulee ns. bar mitsva, "lain poika" ja tytöstä bat mitsva "lain tytär", Tämä on rippikoulun aliperäinen tarkoitus ja Luterilaisuudessa se toimii nytkin.
    Yksi vielä judaismia ja SRK;ta yhdistävä seikka on erottaminen, ruumiilliseksi ja henkisesti. Juutalaisuudessa nykyisin harvinainen tarkoittaa ihmisen täydellistä erottamista uskonnollisesta yhdyskunnasta, mikä juutalaisten piirissä tarkoitti aikaisemmin käytännössä koko yhteiskunnasta erottamista. Tämä on ristiriidassa ”valtionuskon” kanssa sillä samalla valtiosta lähtee yksi pois, ja se valtio on yhtä heikompi.
    Asialla on juuret toorassa, keskiaikainen oli tosiasiassa rabbiininen perinne, jonka tarkoituksena oli ylläpitää kansa yhtenäisyyttä ja vahvistaa synagogan auktoriteettia. Ekskommunikaation julisti tuomioistuin ja sitä pidettiin juridisena toimenpiteenä, vaikka oikeuskäytäntö ei ollut yhtä tiukka kuin muissa oikeustapauksissa. Tämä on hoitokokokusille vastine, sillä erolla, että siellä saa myös puolustautua, eikä värkätä saatana kanssa. Se on juutalaiselle aina saastaa.
    Yleisin rangaistus oli niddui, jossa seitsemän päivän ajan vain lähimmät perheenjäsenet saivat olla rangaistuksen saaneen kanssa yhteydessä. Jos tuomittu ei osoittanut katumusta, nidduita saatettiin pidentää useita kertoja ja lopulta saatettiin julistetaa toistaiseksi voimassa oleva ḥerem-rangaistus, jonka aika kukaan ei saanut opettaa tai tarjota työtä rangaistulle eikä auttaa häntä millään tavoin muutoin kuin elämän kannalta välttämättömien. Pahimmillaan tulos on ”karkottaminen”, mutta ei KIROAMISTA KUTEN SRK,ssa.
    Yhtenäisyyksiä on monia, eroja sitä enemmän.

Kes.