Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kesitas
kesitas
kesitas
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
144
Kommenttia
13835
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olet+oikeassa.+Kristityt+VL;t+tekevät+usein+matkoja+Pyhään+maahan.
Eivät+evankelioi,+vaan+kiertelevät+ryhmissä+nähtävyyksiä+ja+maksavat+matkoistaan+lähes+3+kertaisen+hinnan,+verrattuna+omatoimimatkaan.
He+ovat+lähellä+sitä,+että+tunnustavat+Israelin+Israeliksi,+eivätkä+hengellistä+mitään.
Mutta+kuten+Seppo+Lohi+kertoi,+että+puolet+on+niitä+"mätiä+kaloja",+heiltä+voi+näin+odottaa+mitä+hyvänsä.
Israel+on+Israel,+eneään+ei+erotellä+Juudaa,+eikä+Jaakobia.+Kaikki+on+Israelia.
05.04.2018 21:30
Kaste+suoritetaan+Isän+Pojan+ja+Pyhän+Hengen+nimeen,+mutta+kastaminen+tapahtuu+Jeesukseen.
Kaste+toimitetaan+upottamalla+ja+sanotaan;+Minä+kastan+Sinut+nn.+Jeesukseen,+Isän+Pojan+ja+Pyhän+Hengen+nimeen.
Kysymyksessähän+on+ihmisen+liittäminen+oksana+Jeesus+puuhun.
Sitten+tuo+kastekäsky?+Kyllä+Jeesus+hengissä+oli,+ylösnousemusruumissa+ja+yhtä+terävät+jutut,+kun+ennen+ristiäkin.
Hän+käytännössä+myös+kastoi+itse,+vaikka+työn+tekivät+opetuslapset.+Pitää+muistaa,+että+me+kastajat+vaadimme+suun+tunnustuksen,+että+ihminen+uskoo+Jeesukseen+ja+lupaa+seurata+Häntä.+Yksi+kohta+on+Matt+10;31,32.
Kaikki+upotuskostetut+kasteltiin+Jeesukseen.
Ripottelussahan+kastetaan;+-+Tämän+seurakunnan+jäseniksi,+eli+veroluetteloon.
Uudesta+Testamentista+on+satoja+kirjoituksia,+jotka+eivät+mahtuneet+konsiiniin,+eli+Kirjaan.
Niistä+saat+lisää+tietoa.
05.04.2018 20:23
Perehdy+vähän+tilanteeseen,+ummikko.
05.04.2018 20:03
Olette+ajatusmaailmassanne+juuri+sillä+tasolla,+minkä+Kopernikus+oikaisi,+eli+1500+luvulta.
Näin+siinä+käy,+kun+asuu+pyreässä+tynnyrissä.
05.04.2018 19:15
Se+on+Jeesuksen+tapa+kertoa+tunnustekona,+-+nyt+olet+minun+todistajani.+Kannattaa+katsoa+TV7;määkin,+vaikka+olen+asian+kuullut+suullisestikin.
Minulla+meni+jalat+alta,+ja+näin+päälläni+(makasin+kirkon+lattialla,+Taivaaseen+yltävän+kristallipuun,+joka+oli+ontto+sisältä.+Se+kuva+seuraa+minua+hautaan+asti.
>>Saattamaan+heidät+pimeydestä+valoon.
Jeesus+teki+tämän+konkreettiseksi+viemällä+hänet+sokeaan+pimeyteen+ja+saamaan+konkreettisesti+valon+ja+näkökyvyn.+Tästä+Paavali+puhuu+uudestaan+ja+uudestaan.**+Amen.
Näitä+”jo+kohdussa+valittuja”+on+myös,+jokainen+on+tapauskeskeinen.+Ihme,+kun+nykyään+näitä+kokemuksia+ei+ole+Kerholla,+ennen+niitä+oli+lähes+joka+ihmisellä.
+>>Toki+Paavalin+piti+saada+Kristillinen+usko+ja+kaste.+**+Jeesus+ei+jätä+mitään+kesken.+Upotuksessa+pestään+myös+synnit+pois,+ja+uusi+Ihminen,+joka+Paavalissa+oli+havaittavissa,+selvisi+kaikesta,+jossa+tavallinen+ihminen+olisi+kuollut.
Kerhon+oppi+Anaiksesta+on+aivan+sama,+kun+sen+puhujan+saarna,+kuka+maallikkona+aloitti,+kun+teologit+olivat+häipyneet.
Asioita+ei+tutkita,+vaan+matkitaan,+vuosi+vuodelta.
>>+Paavali+kirjoittaa+kierjeissään+seurakunnille+uudestaan+ja+uudestaan+siitä+että+Kristus+ilmestyi+hänelle.+Kristus+uudestaan+ja+uudestaan,+ei+Ananias,+joka+itsekin+toteaa:
Hän+sanoi:+'Isiemme+Jumala+on+valinnut+sinut+tuntemaan+tahtonsa,+näkemään+Vanhurskaan+ja+kuulemaan+hänen+oman+äänensä.+Sinusta+tulee+hänen+todistajansa,+sinä+kerrot+kaikille+ihmisille,+mitä+olet+nähnyt+ja+kuullut.+Älä+vitkastele.+Huuda+avuksi+hänen+nimeään,+nouse+ja+anna+kastaa+itsesi,+anna+pestä+syntisi+pois.'+**+Juuri+näin.+ihmistä+ei+kirkasteta,+eikä+seurakunnista,+ei+edes+Kerhosta+puhuta+sanaakaan,+vaan+siitä,+että+mennään+ja+kirkastetaan+Kristusta.
Se+tulee+muistaa,+että+Kaste+(pabtizoo,+upotus)+on+Jeesuksen+kehittämä.+Johannes+kastoi+toki,+mutta+vain+parannukseen,+me+kastamme+lähimmäisiä+Kristukseen.
>>+Jostakin+syystä+seurapuheet+päättyvät+ilman+kasteesta+puhumista,+on+vain+se+Ananias.**+Tässä+oiva+esimerkki+saatanan+ohjauksesta+puhujille.+
Kes.
05.04.2018 18:23
Mielenkiintoista.
Paavali+kertoo+kolme,+hieman+eri+vivahteella+uskoontulostaan+Jeesukseen,+lähellä+Damaskia.+
Otetaan+ensin+valo,+Valo+joka+oli+kirkkaampi+kuin+aurinko.
9;+3+Matkalla,+Saulin+ollessa+jo+lähellä+Damaskosta,+taivaasta+leimahti+yhtäkkiä+valo+hänen+ympärilleen.
7+Saulin+matkatoverit+seisoivat+sanattomina.+He+kuulivat+äänen+mutta+eivät+havainneet+ketään.
Matkakaverit+eivät+nähneet+valoa,+mutta+kuulivat+äänen.
22;11+Minä+en+nähnyt+mitään,+koska+kirkas+valo+oli+sokaissut+minut,+ja+siksi+matkatoverieni+oli+talutettava+minua.+Niin+sitten+saavuin+Damaskokseen.
9+Ne,+jotka+olivat+kanssani,+näkivät+valon+mutta+eivät+kuulleet+sen+ääntä,+joka+minulle+puhui.
Näkivät+valon,+mutta+eivät+kuulleet.
26;13+Mutta+silloin,+kuningas,+minä+matkaa+tehdessäni+puolenpäivän+aikaan+näin,+miten+taivaasta+leimahti+aurinkoakin+kirkkaampi+valo+minun+ja+matkatovereideni+ympärille.
14+Me+kaikki+kaaduimme+maahan,+ja+minä+kuulin+äänen+sanovan+heprean+kielellä:+'Saul,+Saul,+miksi+vainoat+minua?+Paha+sinun+on+potkia+pistintä+vastaan.'
Tässä+ei+mainita+kuulemista+ja+näkemistä+muiden+osalta,+mutta+voima+kaatoi+tässä+kerronnassa+muut,+jota+he+eivät+tehneet+kahdessa+ensimmäisessä.
Oli+ilmeistä,+että+vain+Saul+kuuli+äänen+(jae+14+minä+kuulin+äänen)
Joten+äänen+kuulivat+kahdessa,+ja+näkivät+valon+kahdessa+ja+voima,+mikä+kaatoi+26+jakeessa+oli+Jumalan+kirkkaus.+
1.+Kor+9;1+Enkö+minä+ole+vapaa?+Enkö+ole+apostoli?+Enkö+ole+nähnyt+Herraamme+Jeesusta?+Ettekö+te+itse+ole+tulos+minun+työstäni+Herran+palveluksessa?
Eli+Saul+ei+nähnyt+sillä+reissulla+Jeesusta,+mutta+oli+Hänen+kanssaan+kahden+useamman+vuoden+ajan+myöhemmin,+opissa.
Ei+mikä+kaadon+teki?+Jeesushan+oli+silloin+jo+kirkastettu.
Kysymyksessä+oli+epäilemättä+Jumalan+ja+Jeesuksen+yhteinen+kirkkaus,+josta+enemmän;
+2.Mooseksen+kirja:
33:20+Ja+hän+sanoi+vielä:+"Sinä+et+voi+nähdä+minun+kasvojani;+sillä+ei+kukaan,+joka+näkee+minut,+jää+eloon.+
33:23+Kun+minä+sitten+siirrän+pois+käteni,+näet+sinä+minun+selkäpuoleni;+mutta+minun+kasvojani+ei+voi+kenkään+katsoa."+
Jeesushan+oli+Jumala+Jumalasta.+Häntä+ei+voinut+nähdä+muuten+kun+kirkkautena,+joka+vie+ihmiset+selälleen
Kirkkauden+voimasta+kertoo+myös+Ilm.
Ilm+21;+23+Kaupunki+ei+myöskään+tarvitse+valokseen+aurinkoa+eikä+kuuta,+sillä+Jumalan+kirkkaus+valaisee+sen,+ja+sen+lamppuna+on+Karitsa
Ja+miten+Moosekselle+kävi?
2+Moos+3;
4+Kun+Herra+näki+hänen+tulevan+katsomaan,+hän+huusi+pensaasta:+"Mooses,+Mooses!"+Mooses+vastasi:+"Tässä+olen."
5+Herra+sanoi:+"Älä+tule+lähemmäksi!+Riisu+kengät+jalastasi,+sillä+paikka,+jossa+seisot,+on+pyhä."+
6+Herra+sanoi+vielä:+"Minä+olen+sinun+isäsi+Jumala,+Abrahamin,+Iisakin+ja+Jaakobin+Jumala."+Silloin+Mooses+peitti+kasvonsa,+sillä+hän+pelkäsi+katsoa+Jumalaa.+
Tuossa+kerrontakokonaisuudessa+tulee+se+esille,+että+kun+kirjataan+jotain+muistiin,+niin+nyanssieroja+tulee+varmasti,+vaikka+Luukas+oli+tarkka+ja+pani+kaiken+muistiin.
Jos+ajatellaan+tilannetta,+että+yksin+Saul+kuuli+mistä+ääni+tulee,+ja+samasta+paikasta+tulee+myös+valo+(ääntä+toiset+eivät+kuulleet),+niin+Pave+katsoi+suoraan+kirkkautta+kohti,+joka+oli+kirkkaampi+mitä+aurinko.
Kätten+päälle+panemisella+Ananias+sai+suomukset+pois,+sillä+se+oli+Hänen+Pyhä+tehtävä.
Kerho+hengellistää+tämänkin+turhaan,+sana+on+totta+ja+se+on+huomioitava+keskustelun+pohjaksi.
Ananiaksella+ei+ollut+muu+tehtävä,+kun+se,+minkä+Hänelle+Henki+antoi;+APt+9.
10+Ja+Damaskossa+oli+eräs+opetuslapsi,+nimeltä+Ananias.+Hänelle+Herra+sanoi+näyssä:+"Ananias!"+Hän+vastasi:+"Katso,+tässä+olen,+Herra".
11+Niin+Herra+sanoi+hänelle:+"Nouse+ja+mene+sille+kadulle,+jota+sanotaan+Suoraksi+kaduksi,+ja+kysy+Juudaan+talosta+Saulus+nimistä+tarsolaista+miestä.+Sillä+katso,+hän+rukoilee;
17+Niin+Ananias+meni+ja+astui+huoneeseen,+pani+molemmat+kätensä+hänen+päälleen+ja+sanoi:+"Veljeni+Saul,+Herra+lähetti+minut-+Jeesus,+joka+ilmestyi+sinulle+tiellä,+jota+tulit-+että+saisit+näkösi+jälleen+ja+tulisit+täytetyksi+Pyhällä+Hengellä".
18+Ja+heti+putosivat+hänen+silmistään+ikäänkuin+suomukset,+ja+hän+sai+näkönsä+ja+nousi+ja+otti+kasteen.
Tilapäisen+sokeuden+syy,+on+Jeesuksen+kirkkaus,+kirkkaampi+kun+aurinko.
Sen+voi+itse+todeta,+kun+katsoo+aurinkoon+muutama+sekunnin,+niin+sokeutuu,+joko+kokonaan+tai+tilapäisesti.
>>Herra+sanoi:+'Minä+olen+Jeesus,+jota+sinä+vainoat.
Nouse+jaloillesi.+Minä+olen+ilmestynyt+sinulle,+koska+olen+valinnut+sinut+palvelijakseni+ja+todistajakseni,+kertomaan+siitä,+mitä+nyt+olet+nähnyt+ja+mitä+vielä+olet+näkevä,+kun+sinulle+ilmestyn.+Minä+pelastan+sinut+oman+kansasi+käsistä+ja+varjelen+sinua,+kun+lähetän+sinut+pakanoiden+pariin+avaamaan+heidän+silmänsä+ja+saattamaan+heidät+pimeydestä+valoon+ja+Saatanan+vallasta+Jumalan+luo.+He+saavat+syntinsä+anteeksi,+kun+uskovat+minuun,+ja+heillä+on+oleva+paikkansa+niiden+joukossa,+jotka+Jumala+on+pyhittänyt.'**+Juuri+näin.
Moni+ihmien+joka+on+saanut+vaikkä+yllä+Jeesukselta+kutsun+lähteä+seuraamaan+Häntä,+näkee+ihmeekseen+voimakkaan+valon+huoneessa,+kuten+auringon+paisteessa.
Se+on+Jeesuksen+tapa+kertoa+tunnustekona,+-+nyt+olet+minun+todistajani.+Kanna
05.04.2018 18:21
Niin+on,+vain+yhden+Herran,+Jeesuksen+palveliat+pelastuvat+ja+kasteelle+on+oltava+valmis.
Se+käy+vain+nenätysten+istuen+ja+puhuen.
04.04.2018 22:56
Minun+synnit+on+jo+pesty+2000v.+sitten+ja+tarkennetaan+ehtoollisella+kuukausittain.
Olen+Jeesuksen+seuraaja+ja+oksastettu+Häneen+ja+olen+Hänenestä+opettaja+ihmisille.
Miten+tuo+liittyy+lupaukseeni+kastaa+Sinut?
Mutta+en+kastaa,+jos+et+lupaa+uskoa+Jeesusta+Herraksesi+ja+lupaat+lähteä+seuraamaan+Häntä.+
Sen+jälkeen+kyllä+käy,+etsitään+vain+vettä.
04.04.2018 22:32
Ei+sivilirekisteri+ketään+kasta,+kastaminen+on+ihmisen,+joka+on+uudestisyntynyt+ihmisen+työ.
Se,+kuten+"ripottelukaan"+ei+ole+pakosta+surituttaa+pastorilla.
Ainoastaan+avioliittoon+vihkiminen,+joka+on+juridinen+toimi+ja+annetaan+kirkoille,+on+oltava+valtion+valtuutus.
Ei+edes+hautaaminen+todellisuudessa+tarvitse+kirkkoa,+sen+voi+suorittaa+maalikkokin.
Kirkkojen+mustasukkaisuus+on+naurettavaa.
04.04.2018 22:19
Vaikka+minä.
04.04.2018 22:15
Virhe+on+se,+että+sellaista+menee+joku+kuulemaan.
04.04.2018 22:15
Missä+on+kirjoiettu,+että+pitää+olla+yksi+lammashuone?
Ja+mikä+se+on?
04.04.2018 22:10
Keskustelua+voidaan+jatkaa,+jos+pysytään+asiayhteydessä.
Potentiaalienergia+eli+asemaenergia+kuvaa+kappaleen+kykyä+tehdä+työtä+asemansa+ansiosta.
Lämpöenergiassa+seppä+ottaa+ahjosta+kuumennetun+teräksen+ja+siirtää+sen+työstettäväksi.
Siitä+voin+asiantuntijana+kirjoittaa+vaikka+kuinka+paljon.+MM+DC+virrassa+liike+on+molempi+-suuntainen+ja+AC+virrassa+molekyylin+liikettä+atomista+toiseen.
Säteily+energiassa+lähde+lähettää+säteen,+joka+törmätessään+hajoaa.+Esim+auringon+säde+liikkuu+ja+tyrmätessään+pöytään+hajoaa,+ei+kierrä+pöydän+alle.
Tämä+uskon+vahvistukseksi.+Voit+korjata+jos+tuli+vikaan.
Raamatun+kohtaa+ei+ole+esittää.
04.04.2018 22:09
Paljonko?
Missä+kaupungissa?
Ketkä+ovat+vetäjiä?
Et+ole+vastannut+näihin+kysymyksiin+ennekään,+joten+asia+on+täyttä+soopaa,+ellet+vastaanoihin+kysmyksiin,+tarkistan+sen+jälkeen+sp;llä+totuuden.
04.04.2018 21:09
Luin.+Olen+100%+samaa+mieltä.
xxx+on+Jeesuksessa,+Hänen+seuraajansa.
Lue+myös+minun+kannanottoni,+siinä+käytetään+avuksi+Raamatun+sanaa,+kuten+XXX+teksteissä,+mutta+tuo+Kerhon+pelle+ei+ollut+nähnytkään+Raamattua.
04.04.2018 21:06
Kerrot,+että+Israel+on+langennut+kansa?
Eikö+Kerho+ole+langennut+pahemmin,+naimalla+omia+lapsiaan,+tupakkaa,+valahteluun+sekä+taloudelliseen+kieroiluun.
Jos+Israelissa+tapahtuu+lapsien+raiskaus+Isänsä+toimesta,+Hänet+kivitetään+alle+aika+yksikö.
Heidän+moraali+on+kuitenkin+kunnossa+ja+Jumalan+silmäterä,+Israel+saa+lopulta+pelastuksen,+joka+ikinen+henkilö,+lue+Room.+11:26+Sen+tapahduttua+koko+Israel+on+pelastuva,+niin+kuin+on+kirjoitettu:+--+Siionista+on+tuleva+Pelastaja,+hän+poistaa+jumalattomuuden+Jaakobin+jälkeläisistä.
Onko+Kerholla+näin+suurta+siunausta+Raamatussa+luvattu,+ei+käsittääkseni,+miten+Sinun+mielestä.
Samoin+Israel,+siellä+Jerusalem+tulee+olemaan+lopun+ajan+Paratiisi,+joka+on+ikuinen.+Onko+tällistä+Nivalassa,+tai+Oulussa.+Epäilen.
Siellä+tulee+todentumaan+oikea+Jumalan+Valtakunta,+jota+johtaa+Jumala?+Johtaako+Kerhon+valtakuntaa+Jumala?+Epäilen.
Mitä+horiset+Israelin+hengellisistä+kielikuvista??+Hyvänen+aika,+laitako+kohdan+Raamatusta,+missä+se+hengellinen+kielikuva+on.+Israel+on+tosi+Israel+aina,+sen+näkee+siellä+käydessä.
Vain+saatanan+agentti+puhuu+noin+tyhmiä+Jumalan+omaisuuskansasta.+
Jumala+sanoo+sinunlaisille+näin.+1+Herra+sanoi+Abramille:+"Lähde+maastasi,+asuinsijoiltasi+ja+isäsi+kodista+siihen+maahan,+jonka+minä+sinulle+osoitan.+
2+Minä+teen+sinusta+suuren+kansan+ja+siunaan+sinua,+ja+sinun+nimesi+on+oleva+suuri+ja+siinä+on+oleva+siunaus.+
3+Minä+siunaan+niitä,+jotka+siunaavat+sinua,+ja+kiroan+ne,+jotka+sinua+kiroavat,+ja+sinun+saamasi+siunaus+tulee+siunaukseksi+kaikille+maailman+kansoille."
Onko+tuttua+Jumalan+kirous;+ja+kiroan+ne,+jotka+sinua+kiroavat
Siinä+se+hengellisyytesi,+vaikka+olet+jumalien+valtakunnan+jäsen+(Ry,+raha,+tupakka+ja+valehtelu).
Vaikka+se+on+100%+varmuus,+että+olette+”jumalan+valtakunta”,+mutta+se+samalla+on+200%+suuruinen+valhe,+saatanan+suoltama+valhe.+Jumalan+Valtakuntaa+johtaa+100%+varmuudella+jumala,+ei+kukaan+ihminen,+ei+edes+Kerholainen.
Ei+ole+suurempaa+Jumalan+pilkkaa+kun+väittää+että+pedofiilinen+jengi+on+Jumalan+valtakunta,+etkö+todella+häpeä?
Tuntien+teidät,+et+häpeä,+mutta+olet+ällöttävä.
Ilmeisesti+sinulla+on+paljon+Raamattua+siteeraavana+paikat+Kirjasta,+mihin+ne+muut+ihmisolennot+ovat+sielunvihollisen+kyydissä?
Eivät+kaikki+todellakaan+ole+eksklusiivisia,+heillähän+jo+toinen+jalka+Kristillisissä+seurakunnissa,+ja+hajonta+on+alkanut,+joten+ketähän+sinne+jää?+Ehkä+itkupuhujat,+kasikymppiset+dementoituneet+ihmiset.
04.04.2018 20:58
Se+oli+tutkintoon+tentittävä,+mutta+siihen+löytyy+avukseni+eri+ohjelmia,+josta+tarkasta+muistini.
Kysyt+energia+ja+voimaeroa.
Mielistäni+todella+energian+olemus+(E)+on+hyvin+uusi+termi+ja+olemus,+vasta+parisataa+vuotta,+josta+tuolla+yllä.
Joudun+kylläkin+työssäni+käyttämään+(ei+pastorin+työssä,+vaan+siviilityössä+yrittäjänä)+käyttämään+energia+laskelmia+valmiisiin+kaavoihin+perustuen.
>>Mitä+sinä+ajattelet+sisällöltään+olevan+Jumalan+voiman?**+Viimeksi+ajattelin+juuri+tätä+asiaa+alkuviikosta,+ja+se+johtui+seuraavasta.+Törmäsin+lueskellessani+Raamattua+Ilmestyksen+lopussa+olevaan+Jumalan+Valtakuntaan+ja+siitä+onko+siellä+yötä+ja+päivää+ja+kun+kuu+ja+aurinko+pimenee;+Matt.+24:29+
"Mutta+kohta+noiden+päivien+ahdingon+jälkeen+aurinko+pimenee+eikä+kuu+anna+valoaan.+Tähdet+putoavat+taivaalta+ja+taivaiden+voimat+järkkyvät?
Eli+maasta+tulee+silloin+kaiken+keskus+ja+miten+saadaan+yön+ja+päivän+ero;+Vastus+on+seuraava,+josta+ajattelin.+–+Valaistuksesta+vastaa+(koskee+vain+Jerusalmia,+eli+kaupunkia)+Ilm+21;+23-25+ja+22;5+jossa+ilmenee,+ettei+Jerusalem+tarvitse+auringon+valoa,+koska+Jumalan+ja+Jeesuksen+kirkkaus+riittää+valoksi.
Taivaallisen+Siionin+vuoren+huipulta+ja+pinnoista+heijastuva+valo+on+niin+voimakasta,+etteivät+ihmiset+huomaa+yön+ja+päivän+vaihteluja.
Aina+avoimista+porteista+voidaan+tulla+ihailemaan+kaupungin+kirkkautta.
Joten,+tämä+Isän+ja+Pojan+valo+on+maailman+suurin+valo,+eli+siinä+voidaan+jo+puhua+myös+energiasta,+systeemin+tekemästä+työstä,+mutta+todellisuudessa+se+on+Jumalan+ja+Jeesuksen+todellista,+todistettavaa+voimaa,+joka+myös+ruokkii+ja+saa+kaikki+tyytyväiseksi,+kun+tämä+kaikki+on+palkkaa+elämisessä+olevasta+uskosta+Karitsaan.
Tätä+pohdin+ja+uskon,+että+se+on+totta.
Tämä+oli+se+pohdinta,+jonka+olin+juuri+käynyt+läpi,+mutta+oli+myös+hienoa+pohtia+kanssasi+teologiaa+hermeettisesti,+nämä+vahvistavat+uskoamme,+mutta+myös+usean+lukijankin+osalle+se+sopii+varmastikin.
Siunauksella+
Kes.
04.04.2018 20:25
Koin+sen+enemmän+keskusteluksi,+dialogiksi,+joka+kuitenkin+piti+kovasti+miettiä,+mikä+on+todella+näkemykseni+niihin+asioihin,+jota+olit+tutkinut.
Mielestäni+on+hyvä+käydä+energian+ja+voiman+suhde,+sekä+tehtävä+ensin.
Otan+teksteissä+esiintyvän+”Voima”+sanan+käsittelyyn+ja+mitä+se+on+minulle+merkinnyt+oman+elämäni+ajan,+jossa+olen+kunnioittanut+Jeesusta,+Jumalaa+ja+Pyhää+Henkeä+koko+elämäni+ajan.
Voima+esiintyy+Raamatussa+n+500+kertaa,+joista+VT;n+osuus+on+yli+300+kertaa.
Voima+Kr;si+Dynameós.+Se+voidaan+ymmärtää+asiayhteydestä+johtuen+seuraavasti;+Voima,+valta,+kyky+ja+eksakti+voimateko.
Eli+se+on+hyvin+kattava+ja+määräävä.
Voima+on+myös+persoona,+jolla+on+valta+(Jumala)+josta+hyvä+esmerkki;+Matt.+26:64+
"Itsepä+sen+sanoit",+vastasi+Jeesus.+"Ja+minä+sanon+teille:+vastedes+te+saatte+nähdä+Ihmisen+Pojan+(Jeesuksen)+istuvan+Voiman+(Jumalan)+oikealla+puolella+ja+tulevan+taivaan+pilvien+päällä."
Tämä+on+preesenssissä+tuleva+olotila,+johon+voiman+sijalle+ei+voi+laittaa+energiaa,+(joka+tuli+jokapäiväiseen+käyttöön+vasta+sähkön+tuotannon+mukana).
Energiahan+on+kappaleen,+tai+jonkun+systeemin+kyvyksi+tehdä+työtä.+Energia+on+kreikaksi+évépyeia+ja+jos+ajatellaan+vaikka+jaetta++1.+Kor.+12:10+joku+saa+voiman+tehdä+ihmeitä,+joku+profetoimisen+lahjan,+joku+kyvyn+erottaa+eri+henget+toisistaan,+joku+kielillä+puhumisen+lahjan,+joku+taas+kyvyn+tulkita+tällaista+puhetta.
Se+kuuluisi+erikoiselta;+joku+saa+energian+tehdä+ihmeitä,+joku+profetoimisen+lahjan,+joku+kyvyn+erottaa+eri+henget+toisistaan,+joku+kielillä+puhumisen+lahjan,+joku+taas+kyvyn+tulkita+tällaista+puhetta.
Energiahan+määriteltiin+vasta+juutalaisen+Albert+Einstein+kaavalla+E=mc²+(+jossa+E=+energia,+m=+massa+ja+c2=+valonopeus+2+potenssiin.
Se+voidaan+myös+ajatella+massa+x+kiihtyvyys,+jolla+oli+enemmän+käyttöä.+Aina+energiassa+on+esillä+kappale,+sekä+liike.
Näin+minulle+on+ollut+insinöörinäkin+vaikea+sovittaa+energiaa+voiman+formaattiin.+Käytännössä+energia+on+palvellut+ihmistä+vasta+pari+sataa+vuotta,+Voima+aina.
Tämä+taustoista.+Sitten+siihen+hyvään+kirjoitukseesi.
Minua+on+aina+kiehtonut+Pyhät+voimat.+Koen+itsekin+olevani+joskus+osallinen+niistä,+kun+Hengen+kosketus+on+ollut+voimakkaasti+päällä,+esim+jotain+ihmistä+siunatessaan,+ja+pyytämällä+Henkeä+avuksi+kädet+päälle+pano+rukouksessa,+että+Jeesuksen+veri+Hengessä+poistaisi+sairauden+pahan+hengen.
Se+on+ainutlaatuinen+ja+voimallinen+tila,+joka+tulee+vain+ylhäältä.+Jeesushan+lupasi;+Joh.+14:12+"Totisesti,+totisesti:+joka+uskoo+minuun,+on+tekevä+sellaisia+tekoja+kuin+minä+teen,+ja+vielä+suurempiakin.+Minä+menen+Isän+luo.+
Pitää+olla+uskonrohkeus+ja+Hengen+voima,+että+uskaltaa+lähimmäiselle+tarjota+näitä+palveluja.
Mark.+5:30+
Jeesus+tunsi+heti,+että+hänestä+oli+lähtenyt+voimaa.+Hän+kääntyi+tungoksessa+ja+kysyi:+"Kuka+koski+vaatteisiini?"+[Luuk.+6:19]+
+
25+Siellä+oli+myös+nainen,+jota+kaksitoista+vuotta+oli+vaivannut+verenvuoto.
26+Hän+oli+kärsinyt+paljon+monien+lääkärien+käsissä+ja+kuluttanut+kaiken+omaisuutensa+saamatta+mitään+apua;+pikemminkin+hänen+tilansa+oli+huonontunut.
27+Hän+oli+kuullut+Jeesuksesta,+ja+nyt+hän+väentungoksessa+tuli+Jeesuksen+taakse+ja+kosketti+hänen+viittaansa.+28+Nainen+näet+ajatteli:+"Jos+pääsen+koskettamaan+edes+hänen+viittaansa,+niin+minä+paranen."
29+Siinä+samassa+verenvuoto+tyrehtyi+ja+hän+tunsi+ruumiissaan,+että+vaiva+oli+poissa.
30+Jeesus+tunsi+heti,+että+hänestä+oli+lähtenyt+voimaa.+Hän+kääntyi+tungoksessa+ja+kysyi:+"Kuka+koski+vaatteisiini?"+
31+Opetuslapset+sanoivat+hänelle:+"Sinä+näet,+millaisen+tungoksen+keskellä+olet,+ja+kysyt:+kuka+koski+minuun?"
32+Mutta+Jeesus+katseli+ympärilleen+nähdäkseen+sen,+joka+niin+oli+tehnyt.
33+Nainen+vapisi+pelosta,+sillä+hän+tiesi+mitä+hänelle+oli+tapahtunut.+Hän+tuli+Jeesuksen+eteen,+heittäytyi+maahan+ja+kertoi+hänelle+totuudenmukaisesti+kaiken.
34+Jeesus+sanoi+hänelle:+"Tyttäreni,+uskosi+on+parantanut+sinut.+Mene+rauhassa,+sinä+olet+päässyt+vaivastasi."+*
Tänä+päivänä+tässä,+missä+Jeesus+sanoi;+Jeesus+tunsi+heti,+että+hänestä+oli+lähtenyt+voimaa,,,+Voidaan+hyvällä+syyllä+sanoa,+että+energiaa.
Eihän+Jeesus+luovuttanut+itsestään+tietämättään,+sillä+ihmisessähän+on+elämiseen+tarvittavaa+energiaa,+ja+nykyisin+se+jo+ymmärretään.+Mutta+Valtaa,+ja+omaa+kykyään+Hän+ei+kenellekään+luovuttanut.
Mutta+jos+ajatellaan+tilannetta,+että+seisot+marketissa+mietteissäsi+ostoaikeita,+ja+minä+tuijotan+ajatuksella+Sinua,+on+hyvinkin+varma,+että+pyörähdät+ja+säikähdät,+mitä?
Se+on+sitä+energistista+voimaa,+joka+meissä+on,+ajatus+on+sähköistä,+eli+energiaa.
Erikoinen+asia,+mutta+totta,+joillakin+se+oman+egon+säteily+on+tosi+voimakasta.
Voimasta+puhuu+myös+Jeesuksen+äiti
Luuk.+1:35+
Enkeli+vastasi:+"Pyhä+Henki+tulee+sinun+yllesi,+Korkeimman+voima+peittää+sinut+varjollaan.+Siksi+myös+lapsi,+joka+syntyy,+on+pyhä,+ja+häntä+kutsutaan+Jumalan+Pojaksi.+***Totta,+näin+kirjoitti+ja+voima+on+ja+oli+todellinen.
En+minä+juuri+lue+Kreikkaa.+Raamatun+kreikka+on+ns.+muinais-+kreikkaa,+koineen+nimellä+myös+sanottua+jo+puheena+unohtunutta+voimakasta+sivistyskieltä.
jatk
04.04.2018 20:22
Tulee+myös+tietää+se,+ettei+Jumala+pelasta+ketään,+vaan+Jeesus+sovittaa+ihmisen+Jumalan+edessä+omalla+työllään+ja+se+vaatii+Hänen+tuntemuksen+ja+seuraamisen+sekä+tunnustamisen.+Matt+10;+32+"Joka+tunnustautuu+minun+omakseni+ihmisten+edessä,+sen+minäkin+tunnustan+omakseni+Isäni+edessä+taivaissa.+33+Mutta+joka+ihmisten+edessä+kieltää+minut,+sen+minäkin+kiellän+Isäni+edessä+taivaissa.
Ja+Jeesus+tunnustaa+vain+omansa+ja+meillä+on+oma+jono,+joka+vie+Iankaikkisuuteen.
He+eivät+tunnusta+Jeesusta,+vaan+oman+Jumalansa.+Myös+Israel+on+heille+lähes+kirosana,+kuten+katolisuudessakin.
Molemmat+rakentavat+asiat+armon+varaan,+mutta+montako+kertaa+Jeesus+lausui+sanan+armo?+Se+kannattaa+ensin+selvittää,+kunnes+puhuu+siitä.
Jumala+ei+voi+olla+armollinen,+vaan+vahurkas+ja+totuus.
Hän+olisi+valehtelija+jos+antaisi+armon+jollekin,+vaikka+oli+laatinut+lain,+618+käskyä,+ja+niiden+syntien+määräämän+uhrin,+viattoman+(eläimen)+veren.
Hän+on+niin+vanhurskas+ja+Pyhä,+ettei+Hän+voi+sallia+lakinsa+rikkomista,+ei+syntiä,+niistä+joutuu+aina+tilille.+Siksi+Jeesus+ei+käyttänyt+armo+sanaa+ollenkaan,+rehellisenä+ja+vanhurskaana+Jumalana.
Lyhyesti+sanottuna+ortodoksinen+käsitys+armon+luonteesta+on+se,+että+se+on+erityinen+Jumalan+energia.+Pyhän+Hengen+kolminaisen+toiminnan+kautta+-+toiminnan,+johon+liittyy+sekä+yleisiä+että+erityisiä+toimia+-+nämä+energiat+välittyvät+ihmiskunnalle.+**+On+vain+ihme,+kun+niitä+ei+Raamattu+tunne?+Ei+edes+tuontapaista+Jumalan+energiaa,+joka+tulee+kylläkin+esille+Uudessa+Jerusalemissa,+Hän+on+siellä+valo+sekä+lämpö+ja+kasvien+energia,+Ilm+21+luku
>>Tämä+on+vastoin+roomalaiskatolista+näkemystä,+joka+johtuu+pääasiassa+pyhän+Augustinuksen+antipelagialaisista+kirjoituksista.+Roomalaiskatolisille+armo+on+luotu+välittäjä+Jumalan+ja+ihmisen+välillä.**+Soopaa.+Jeesus+anoo+itse;+Joh.+14:6+Jeesus+vastasi:+"Minä+olen+tie,+totuus+ja+elämä.+Ei+kukaan+pääse+Isän+luo+muuten+kuin+minun+kauttani.
Melkoista+pelleilyä+nuo+kirkot,+Rooma+ja+Konstantinopoli.+
Molempien+kirkkojen,+etupäässä+Rooman+kirkon+kristinoppi+perustuu+ihmiseen,+kaikenmoisiin+kirkkoisiin+ja+heidän+filosofiaan+ja+he+ovat+juuri+niitä,+joista+Jeesus+varoittaa+Matt.+24+luvussa.+Varokaa+heitä.
Koko+energiaa+Raamatussa+ei+edes+mainita+kertaakaan.
Tuo+armo+on+molemmissa+kirkoissa+mennyt+yli+omakohtaisen+uskon?+Jeesus+sanookin;+Luuk.+8:50+Mutta+kun+Jeesus+kuuli+tämän,+hän+sanoi+esimiehelle:+"Älä+pelkää.+Usko+(minuun),+niin+hän+pelastuu."
Armosta+Hänen+mainitse+eläessään+kertaakaan.
>>Rooman+kirkko+opettaa,+että+se+jakaa+Kristuksen+äärettömiä+ansioita+eli+armoa+ja+pyhien+käyttämättömiä+ja+ylimääräisiä+ansioita,+joita+yhdessä+nimitetään+"hyvien+tekojen+varastoksi",+uskovaisille+lempeytenä.+**+Nämä+on+niitä+myös+Kerhon+mantroja+syntymättömistä+lapsista,+jotka+odottavat+varastossa?+He+sanovat+ja+saarnaavat+että;+1.+Tim.+2:15+Lasten+synnyttäjänä+hän+on+kuitenkin+pelastuva?+Mutta+unohtavat+jakeen+lopun;+jos+vain+pysyy+uskossa+(Jeesukseen)+ja+rakkaudessa+ja+viettää+hillittyä,+Jumalalle+pyhitettyä+elämää.
Näin+pienistä+ihmisien+keinoista+perustetaan+uskokuntia,+joita+ihmiset+pitävät+pyhin,+kuten+Suomessa+Kerhoa.+Olennaista+on+se,+johon+saatan+tähtää,+-+saada+pois+Jeesus+ihmisien+sydämestä.
Kyllä+aneiden+rooli+oli+vahva+Suomessakin+vielä+vuosituhannen+alussa+Kerhossa.+Siitä+on+paljon+näyttöä,+mutta+se+jäi+mieleen,+kun+erään+puhujan+veli+kertoi+veljensä+uusivan+Peugeotin+aina+kolmen+vuoden+välein,+”kaikki+ripin+rahoilla”.
Luterin+oppi+pelastumisesta+”yksin+armosta”+on+täyttä+huuhaata,+pelastus+on+vain+Kristuksessa.
Galvin+oli+puoliksi+oikeassa,+sillä+Jumalan+luoma+ihminen+luotiin+Hänen+kaltaisekseen,+mutta+jo+ensimmäinen+ihmispari+rikkoi+sen:+1+Moos+5;+3+Kun+Aadam+oli+elänyt+130+vuotta,+hänelle+syntyi+poika,+joka+oli+hänen+näköisensä,+hänen+kaltaisensa,+ja+hän+antoi+pojalle+nimen+Set.
Näistä+protestanttinen+uskonkunta+on+lähinnä+Raamatun+opetusta,+mutta+Jumalan+jumaluuteen+ei+ihminen+voi+tarttua,+jonka+he+kyseenlasitavat?
Lopun+luin+läpi,+joka+on+pitkälti+toista,+mutta+olet+todella+paneutunut+asiaan,+siitä+on+monelle+apua.
Myskin+se,+että+kuten+yllä+sanoin,+ortodoksit+ovat+lähellä+Jumalaa,+mutta+matkaa+sinne+kyllä+on.
Opetan+Lut+kirkon+piirissä,+mutta+näen+osan+Vapaista+suunnista+olevan+lähimpänä+ihannettani+sekä+Kristusta.
Kes.
04.04.2018 11:39
Olet+todella+nähnyt+suurta+vaivaa+ja+tutustunut+perusteellisesti+siihen,+mitä+kirjoitat.
Yritän+nähdä+asiassa+niitä+seikkoja,+jotka+näen+samanlaisina+ja+jos+on+näkemysero,+kerron+myös+siitä
Anekysymyshän+on+täysin+pakanallinen+sekä+saatanallinen.+Jostakinhan+se+todellakin+lähtee.+
Anekysymyksessä+on+suuri+yhteys+myös+Kerhon+toimintaan,+jolla+pyyhitään+”ajallisia+syntejä”+pois,+ja+hyöty+(raha)+jää+lahkoon+tai+seurakuntaan.
Siinä+on+myös+väärin+kohdistettu+synnin+vaikutuksen+kohden+Jumalassa,+se+ei+ole+Jumala,+Hänen+edessään+kaikki+ovat+syntiä+tehneet,+mutta+asia+pitää+kääntää+Jeesukseen,+Hänellä+vain+on+mahdollisuus+sovitukseen+ja+armoon.
Katolisuudessa+Jeesus+on+yhtä+pieni,+mitä+Kerhossakin.
Muutamia+tarkennuksia+saatanallisuudesta.+
>>2.+Yleensä+aneiden+saaminen+edellyttää+tiettyjen+ennalta+määrättyjen+ehtojen+täyttymistä+(ks.+kohdat+3+ja+4)+ja+tiettyjen+ennalta+määrättyjen+tekojen+suorittamista.**+Ennalta+määrättävä+teko?+Mikä+se+on+ja+kuka+sen+määrää.+Liturgiaa.
>>3.+Täydellisen+tai+osittaisen+aneen+saamiseksi+on+välttämätöntä,+että+uskova+on+armon+tilassa+vähintäänkin+silloin,+kun+aneeseen+liittyvä+teko+suoritetaan.**+Eli+teko?+Yksinkö+teoilla+pelastutaan?+Sama+koskee+Kerhoa,+heillä+on+tekona+yleinen+parannuksen+armo,+joka+toimii+parhaiden+omassa+”kammiossa”,+Jeesuksen+kanassa.+Pyysikö+Jeesus+aneita?
>>4.+Täydellinen+ane+voidaan+saada+vain+kerran+päivässä.+Sen+saamiseksi+uskovan+täytyy+olla+armon+tilassa,+minkä+lisäksi+edellytetään,+että**+Miten+se+sopii+Jeesukselle,+Hän+on+aina+ja+kaikkialla.
>>>hän+on+sisäisesti+täydellisesti+irrottautunut+synnistä,+jopa+lievästä+synnistä,+hän+on+sakramentaalisesti+tunnustanut+syntinsä,
hän+on+ottanut+vastaan+pyhän+eukaristian+(mieluiten+osallistumalla+messuun,+mutta+pelkkä+pyhän+kommuunion+saaminen+riittää+aneeseen),+ja+hän+on+rukoillut+paavin+tarkoitusten+puolesta.**+Rukoiliko+Jeesus+Paavia?+Oliko+Jeesuksella+sakramentteja?
>>5.+On+sopivaa,+muttei+välttämätöntä,+että+sakramentaalinen+rippi+ja+erityisesti+pyhä+kommuunio+sekä+rukous+paavin+tarkoitusten+puolesta+tapahtuvat+samana+päivänä+aneeseen+liittyvän+teon+suorittamisen+kanssa.+Riittää+kuitenkin,+että+nämä+pyhät+toimitukset+ja+rukoukset+tapahtuvat+useampien+päivien+aikana+(noin+20)+ennen+tai+jälkeen+aneeseen+liittyvää+tekoa.+Rukouksen+paavin+rukousaiheiden+puolesta+uskova+voi+valita+vapaasti,+mutta+”Isä+meidän”+ja+”Terve+Maria”+-rukouksien+lausumista+suositellaan.+Yksi+sakramentaalinen+rippi+riittää+useisiin+täydellisiin+aneisiin,+mutta+jokaista+täydellistä+anetta+varten+tarvitaan+erillinen+pyhä+kommuunio+ja+rukous+paavin+rukousaiheiden+puolesta.**+Rukoiliko+Jeesus+äitiään.+Hän+sanoi+Matt.+12:48+Mutta+Jeesus+vastasi+sanantuojalle:+"Kuka+on+äitini?+Ketkä+ovat+veljiäni?+"Hän+ei+erotellut+äitiään+mitenkään+muista+ihmisistä.
Hän+totesi+myös;+Mark.+3:35+Se,+joka+tekee+Jumalan+tahdon,+on+minun+veljeni+ja+sisareni+ja+äitini.
Mariologiassa,+jota+he+harrastavat,+he+rukoilevat+vain+Jeesuksen+äitiä+Mariaa,+ei+Jeesusta.+Paheksuttavaa.
>6.+Niitä+uskovia+varten,+jotka+oikeutetusti+ovat+estyneitä,+rippi-isät+voivat+muuttaa+määrättyä+tekoa+ja+muita+edellytyksiä+(paitsi+tietysti+irrottautumista+jopa+lievästä+synnistä).**+Yhtenäisyys+Kerhoon,+siellähän+puhuja+voi+päivittää+Jumalan+sanan+mielensä+mukaan.
>>7.+Aneita+voi+aina+käyttää+itsensä+hyväksi+tai+kuolleiden+ihmisten+sielujen+hyväksi.+Niitä+ei+kuitenkaan+voi+käyttää+toisten+maan+päällä+elävien+ihmisten+hyväksi.**+Saatanan+tekosia.+Yhteys+kuolleisiin,+sekä+kuolleiden+henkien+ruokkiminen.+Parempi+olisi+mennä+Kauko+itään,+siellä+se+toimii+suitsukkeiden+kera.
Katekismusta+en+juuri+viitsi+edes+kommentoida,+no+hieman.+>+rukoilla+pyhän+isän+tarkoitusten+puolesta+esim.+”Isä+meidän”+ja+”Terve+Maria”.+Kumpaakaan+Jeesus+ei+ollut+kehittänyt??+Ei+myöskään+odota+niitä.
Mikä+on+katolisuuden+suhde+Israeliin?+Jumalan+silmäterään?+Ei+mikään,+he+ovat+kehittäneet+korvausteologian,+jossa+on+Israelin+pakka+poljettu+hikkaan+ja+sitten+kaapattu+se+itselleen.+Gen+12;
1+Ja+Herra+sanoi+Abramille:+"Lähde+maastasi,+suvustasi+ja+isäsi+kodista+siihen+maahan,+jonka+minä+sinulle+osoitan.
2+Niin+minä+teen+sinusta+suuren+kansan,+siunaan+sinut+ja+teen+sinun+nimesi+suureksi,+ja+sinä+olet+tuleva+siunaukseksi.
3+Ja+minä+siunaan+niitä,+jotka+sinua+siunaavat,+ja+kiroan+ne,+jotka+sinua+kiroavat,+ja+sinussa+tulevat+siunatuiksi+kaikki+sukukunnat+maan+päällä."
Katolisuus+on+kirottujen+joukossa,+siellä+ei+koskaan+rukoilla+Israelin+puolesta,+kuten+ei+Kerhossakaan.
Minä+pidän+ortodoksista,+Konstantinopolin+kirkon+oppia+huomattavasti+Kristillisempänä,+mitä+katolisuutta.+Siellä+vähemmän+raiskataan+oppia,+mutta+Heiltä+myös+uupuu+Kristuksen+sisäinen+tuntemus.
Pelastuminen+ei+ole+vielä+laskeutunut+kenenkään+elävän+päälle,+mutta+se+on+totta,+että+”meitä+pelastetaan”.
Mitään+”kerran+pelastettu,+aina+pelastettu”+käsitettä+Raamattu+ei+tunne.+Me+pelastumme+seuraamalla+Jeesusta+ja+tekemällä+niitä+tekoja+Häneen+uskossa,+mitä+Hän+teki+(Matt+29;17->).
Tulee+myös+tietää+se,+ettei+Jumala+pelasta+ketään,+vaan+Jeesus+sovittaa+ihmisen+J
04.04.2018 11:38
84 / 692