Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Aloituksia
32
Kommenttia
7983
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tässä+sinulle+Luterilaista+käsitystä:
Lyhyesti+siis:+Uskon+kautta+pelastutaan+Ei+tekojen+!
http://www.evl2.fi/sanasto/index.php/Vanhurskauttamisoppi
http://www.evl2.fi/sanasto/index.php/Predestinaatio-oppi
26.08.2016 21:56
Bushmanni+puhuu+terävästi+jokaisen+nilkkaan+mitä+puhuu,+mutta+ateisteja+ei+juuri+kiinnosta+Alexin+kirjoitukset+ja+olen+tästä+melko+varma+!
26.08.2016 08:57
Alex:+"aika+heikko+esitys+siltä+joka+itse+ajattelee+voivansa+kirjoitella+mitä+omaan+päähän+tulee+mutta+pinna+ei+kestä+toisin+ajattelevien+kirjoituksia"
Eli+jos+tämän+asian+Tiedät,+niin+sinulla+täytyisi+olla+joku+ystävä+ylläpidossa+joka+on+paljastanut+tiedon+sinulle+ja+tämä+ystävä+on+samalla+syyllistynyt+virkavirheeseen+tai+sitten+sinä+Alex+olet+tosi+kova+"hakkeri"+jos+tiedon+hankit+jotain+toista+kautta+!+:O
26.08.2016 08:52
...Ja+tämä+oli+myös+kyllä+yksi+syy+miksi+aloin+tekemään+omaa+blogia+aloituksistani+koska+en+voinut+olla+varma+että+milloin+mikäkin+poistetaan+!
http://otakoppi.webnode.fi/
26.08.2016 08:28
Ps.+ja+samoihin+aikoihin+minun+viestejäni+alkoi+myös+kummasti+kadota+vähän+väliä+ja+jopa+aloituksia+ja+jouduin+kopioimaan+viestini+talteen,+että+voin+todistaa+ylläpidolle+tarvittaessa+ja+kysyä+mitä+palstan+vastaista+kirjoituksissani+muka+on+!
26.08.2016 08:25
Ps.+Alex...+mistä+voit+tietää+että+tällaisia+hankkeita+on+ollut+ilmassa+?
26.08.2016 08:04
jaahas+voi+sinua+....+mutta+samaa+voisi+kysyä+minä...eli+kuka+hankki+minun+pöytäkoneeni+IP-osoitteelle+porttikiellon+adventistipalstalle+pari+vuotta+sitten+Jarin+ollessa+sheriffinä++?
Ylläpidolta+en+saanut+muuta+vastausta+kuin+että+se+on+väliaikainen+ja+kestää+jonkin+ajan...++:D
ps.+nettitikku+joka+vaihtaa+IP:tä+aina+kytkettäessä+toimi+kuitenkin+sen+ajan+hyvin...++;)
26.08.2016 07:49
Kerrankin+samaa+mielipuolta+pyhpyhin+kanssa++:D
Abraham+oli+alun+perin+nimeltään+Abram.+Abraham+kuului+Seemin+kautta+kymmenenteen+sukupolveen+Nooasta
https://fi.wikipedia.org/wiki/Abraham
Abram:+"exalted+father,"+the+original+name+of+Abraham
http://biblehub.com/hebrew/87.htm
25.08.2016 21:55
Tää+se+vasta+scifiä+on...++:D
25.08.2016 13:47
Heh+Heh++:D
25.08.2016 12:11
Kui+niin++?
2+Aik++2:6+Kuka+kykenisi+rakentamaan+hänelle+huoneen?+Taivaisiin+ja+taivasten+taivaisiin+hän+ei+mahdu
25.08.2016 09:42
Samaa+mieltä+kerrankin+Bushmannin+kanssa...
Jari+kyllä+tarvitsisi+vähän+henkistä+olkapäätä+adventistien+puolelta+sillä+hänellä+on+selvästi+kriisi+suhteessa+adventtikirkkoon,+johon+hän+ilmiselvästi+haluaisi+edelleenkin+jollain+tasolla+kuulua...
Mutta+ns.+"sielunhoito"+taitaa+edelleen+olla+adventismille+vieras+käsite,+koska+sielu+ja+ruumis+on+heille+yksi+ja+sama+kokonaisuus...
25.08.2016 09:00
Periaatteessa+raamattu+ei+minusta+sulje+pois+sitä+etteikö+voisi+olla+konkreettista+(ei+siis+hengellistä)+elämää+jotenkin+tai+jollain+tasolla+tai+jopa+kehittyneempää+maan+lailla+jossain+muuallakin+Jumalan++avaruudessa+mutta+raamattu+on+kirjoitettu+kuitenkin+juuri+meille+Maan+ihmisille,+jotka+Jumala+loi+"omaksi+kuvakseen"(1+Moos+1:27)...+
Vrt+5+Moos+29:29++"Se,+mikä+on+salassa,+se+on+Herran,+meidän+Jumalamme;+mutta+mikä+on+ilmoitettu,+se+on+meitä+ja+meidän+lapsiamme+varten+ikuisesti,+että+me+pitäisimme+kaikki+tämän+lain+sanat."
25.08.2016 08:54
Ja+esim.+näin+Paavali,+joka+kuuli+ja+näki+"valon"+(Ap+9)+ja+kertoo+ajatuksiaan+myöhemmin:
1+Kor+13:12+"Sillä+nyt+me+näemme+kuin+kuvastimessa,+arvoituksen+tavoin,+mutta+silloin+kasvoista+kasvoihin;+nyt+minä+tunnen+vajavaisesti,+mutta+silloin+minä+olen+tunteva+täydellisesti,+niinkuin+minut+itsenikin+täydellisesti+tunnetaan."
25.08.2016 08:38
Tässä+onkin+aloituksen+peruskysymys+siitä+mitä+on+usko+?
...Jos+usko+olisi+näkemistä+konkreettisesti+niin+se+ei+olisi+uskoa+ollenkaan+ja+jos+näkisimme+uskon+jo+täyttyneenä+niin+emme+tarvitsisi+toivoa+ollenkaan+!
Eli+Usko+on+sen+tiedostamista+mikä+ei+näy...+Eli+kansantajuisesti+esim.+"Minä+uskon+että+Australia+on+olemassa+vaikka+en+ole+siellä+koskaan+käynyt."
Vrt.+Esim.+Paavalin+tapaus+Ap+9:3+Ja+kun+hän+oli+matkalla,+tapahtui+hänen+lähestyessään+Damaskoa,+että+yhtäkkiä+valo+taivaasta+leimahti+hänen+ympärillänsä;9:4+ja+hän+kaatui+maahan+ja+kuuli+äänen,+joka+sanoi+hänelle:+"Saul,+Saul,+miksi+vainoat+minua?"9:5+Hän+sanoi:+"Kuka+olet,+herra?"+Hän+vastasi:+"Minä+olen+Jeesus,+jota+sinä+vainoat.9:6+Mutta+nouse+ja+mene+kaupunkiin,+niin+sinulle+sanotaan,+mitä+sinun+pitää+tekemän."
Ja+huom...9:7+Ja+miehet,+jotka+matkustivat+hänen+kanssansa,+seisoivat+mykistyneinä:+he+kuulivat+kyllä+äänen,+mutta+eivät+ketään+nähneet."++!
.
Vrt.+myös+epäilevä+Tuomas:+
Joh+20:29+Jeesus+sanoi+hänelle:+"Sentähden,+että+minut+näit,+sinä+uskot.+Autuaat+ne,+jotka+eivät+näe+ja+kuitenkin+uskovat!"
25.08.2016 08:20
11:6+Mutta+ilman+uskoa+on+mahdoton+olla+otollinen;+sillä+sen,+joka+Jumalan+tykö+tulee,+täytyy+uskoa,+että+Jumala+on+ja+että+hän+palkitsee+ne,+jotka+häntä+etsivät.
11:27+.....+sillä+koska+hän+ikäänkuin+näki+sen,+joka+on+näkymätön,+niin+hän+kesti.
24.08.2016 22:40
Hebr++11:1ojentautuminen+sen+mukaan,+mikä+ei+näy
Biblia:+"+ei+näkymättömistä+epäile."
12:1+suuri+PILVI+todistajia+ympärillämme
12:22+vaan+te+olette+käyneet+Siionin+vuoren+tykö+ja+elävän+Jumalan+kaupungin,+taivaallisen+Jerusalemin+tykö,+ja+kymmenien+tuhansien+enkelien+tykö,12:23+taivaissa+kirjoitettujen+esikoisten+juhlajoukon+ja+seurakunnan+tykö,+
TÄSSÄ+PUHUTAANKIN+NYT+HENKIMAAILMASTA+MIKÄ+EI+PALJAIN+SILMIN+NÄY+MUTTA+USKON+SILMIN+SEN+KYKENEE+HAVAITSEMAAN+!
24.08.2016 21:35
Vaari:+"Mutta+mitä+uskomista+on+se,+joka+liittyy+luterilaiseen+uskon+kautta+pelastumiseen?"
24.08.2016 17:05
12:1+Sentähden,+kun+meillä+on+näin+suuri+pilvi+todistajia+ympärillämme,+pankaamme+mekin+pois+kaikki,+mikä+meitä+painaa,+ja+synti,+joka+niin+helposti+meidät+kietoo,+ja+juoskaamme+kestävinä+edessämme+olevassa+kilvoituksessa,
24.08.2016 16:48
...Mutta+kuin+vastapainoksi+jo+uskossa+ollessani+näin+kerran+unen,+jossa+menetin+autoni+hallinnan+ja+kiepuin+tiellä+holtittomasti.+Ja+kirjoitin+tämän+erikoisen++unen+muistiin+ja+mietin+sitä+hetken...
Ja+mitä+sitten...+Vähän+yli+viikon+päästä+ajoin+nokkakolarin+Kouvolan+ravimatkalla+kun+oli+mustaa+jäätä...kyydissäni+oli+kolme+ihmistä+ja+vastaan+tulevassa+myös+neljä+miestä...+Autot+meni+lunastukseen+ja+nokka+ihan+lyttyyn+mutta+onni+onnettomuudessa+kenellekään+ei+sattunut+mitään...
Heti+kolarin+jälkeen+muistin+unen+ja+tuumasin+vain+itsekseni,+että+näinhän+tässä+pitikin+käydä...
Sattumaako+....+kaverini+ei+ollut+uskoa+lukemaansa+kun+näytin+hänelle+tekstin+unesta+jälkeenpäin...
24.08.2016 13:59
11 / 400