Vapaa kuvaus

Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/

Aloituksia

32

Kommenttia

7983

  1. Mistä+tiedät/luet+niin...+Raamatusta+ei+löydy+humalaista+Jeesusta+mistään....Ps.+Minun+suvussani+kaikki+miehet+ovat+kuolleet+ennenaikaisesti+alkoholin+tuottamien+sairauksien+tähden+joten+aloituksesi+on+harhaanjohtava...
  2. pelkkää.dissausta+:+"Eikö+ennemmin+se+ole+legendaa,+että+juutalaiset+kirjoittivat+"naapurin"+rakentavan+niin+korkeaa+tornia,+että+se+ulottuu+taivaaseen+asti,+että+ilman+kieltensekoitusta+nämä+olisivat+onnistuneet+aikeissaan?+Kuten+aimmin+mainitsin,+Baabelin+ziggurat+oli+juuri+niin+korkea+(91+metriä),+kuin+rakentamiseen+käytetyt+materiaalit+olisivat+mahdollistaneet.+Nebukadnessar+II+mainitsi+zikkuratin+edeltäjän+olleen+muurattu+auringossa+kuivatuista+tiilistä+______________________________ELI+NÄITÄ+TORNEJA+ON+OLLUT+MONIA+!Vrt.+Wikipedia:++"Zikkurat+eli+ziggurat+on+muinainen+mesopotamialainen+terassimaisen+pyramidin+tapainen+temppelitorni,+joista+vanhimmat+ovat+peräisin+noin+5000+vuoden+takaa.+Näitä+porraspyramideja+rakensivat+mm.+sumerilaiset,+babylonialaiset,+assyrialaiset+ja+elamilaiset.+Zikkuratin+ja+pyramidin+ero+on+käyttötarkoituksessa;+pyramidi+on+ensisijaisesti+hautapaikka,+kun+taas+zikkurateja+käytetään+laajemmin.Kuuluisin+zikkurat+lienee+Marduk-jumalalle+pyhitetty+Babylonin+suuri+zikkurat.+Mutta+melko+tunnettu+on+Urin+suuri+kolmikerroksinen+zikkurat,+jonka+Uus-Sumerin+perustaja+Ur-Nammu+rakennutti+kuunjumala+Nannalle.+Zikkuratit+ovat+aikojen+saatossa+sortuneet,+ja+Babylonin+zikkuratin+alkuperäisestä+rakenteesta+on+esitetty+erilaisia+arvioita.+13.+vuosisadalla+eaa.+valmistettu+elamilaisten+rakentama+Dur-Untashin+eli+Tšogha+Zanbilin+zikkurat+on+parhaiten+säilynyt,+mutta+sekin+on+sortunut.+Zikkuratit+ovat+sortuneet+muun+muassa+sen+takia,+että+ne+on+pääosin+rakennettu+auringossa+kuivatuista+savitiilistä.Varhaisimmat+zikkuratit+rakennettiin+Ubaid-kaudella+ja+ne+olivat+pelkkiä+korotettuja+temppelijalustoja.https://fi.wikipedia.org/wiki/Zikkurat
  3. Vrt+Ap+17:16+Mutta+Paavalin+odottaessa+heitä+Ateenassa+hänen+henkensä+hänessä+kiivastui,+kun+hän+näki,+että+kaupunki+oli+täynnä+epäjumalankuvia.17:17+Niin+hän+keskusteli+synagoogassa+juutalaisten+ja+jumalaapelkääväisten+kanssa+ja+torilla+joka+päivä+niiden+kanssa,+joita+hän+siellä+tapasi.17:18+Ja+muutamat+epikurolaiset+ja+stoalaiset+filosofit+väittelivät+hänen+kanssansa;+ja+toiset+sanoivat:+"Mitähän+tuo+lavertelija+oikein+tahtoo+sanoa?"+Toiset+taas+sanoivat:+"Näkyy+olevan+vieraiden+jumalien+julistaja",+koska+hän+julisti+heille+evankeliumia+Jeesuksesta+ja+ylösnousemuksesta.17:19+Ja+he+ottivat+hänet+ja+veivät+Areiopagille+ja+sanoivat:+"Voimmeko+saada+tietää,+mikä+se+uusi+oppi+on,+jota+sinä+ilmoitat?17:20+Sillä+outoja+asioita+sinä+tuot+meidän+korvaimme+kuulla.+Me+siis+tahdomme+tietää,+mitä+ne+oikein+ovat."17:21+Sillä+ateenalaisilla+ja+siellä+oleskelevilla+muukalaisilla+ei+kenelläkään+ollut+aikaa+muuhun+kuin+uutta+puhumaan+ja+uutta+kuulemaan.17:22+Niin+Paavali+astui+keskelle+Areiopagia+ja+sanoi:+"Ateenan+miehet,+minä+näen+kaikesta,+että+te+suuresti+kunnioitatte+jumalia.17:23+Sillä+kävellessäni+ympäri+ja+katsellessani+teidän+pyhiä+paikkojanne+minä+löysin+myös+alttarin,+johon+oli+kirjoitettu:+'Tuntemattomalle+jumalalle'.+Mitä+te+siis+tuntemattanne+palvelette,+sen+minä+teille+ilmoitan."...Noh+herää+kysymys+mites+nämä+jotka+eivät+ole+Jeesuksesta+Kristuksesta+kuulleet+halaistua+sanaa...+???Vrt.+Room+2:14+Sillä+kun+pakanat,+joilla+ei+lakia+ole,+luonnostansa+tekevät,+mitä+laki+vaatii,+niin+he,+vaikka+heillä+ei+lakia+ole,+ovat+itse+itsellensä+laki2:15+ja+osoittavat,+että+lain+teot+ovat+kirjoitetut+heidän+sydämiinsä,+kun+heidän+omatuntonsa+myötä-todistaa+ja+heidän+ajatuksensa+keskenään+syyttävät+tai+myös+puolustavat+heitä-2:16+sinä+päivänä,+jona+Jumala+on+tuomitseva+ihmisten+salaisuudet+Kristuksen+Jeesuksen+kautta,+minun+evankeliumini+mukaan."