Vapaa kuvaus

Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/

Aloituksia

32

Kommenttia

7984

1. Vrt+Ap+17:16+Mutta+Paavalin+odottaessa+heitä+Ateenassa+hänen+henkensä+hänessä+kiivastui,+kun+hän+näki,+että+kaupunki+oli+täynnä+epäjumalankuvia.17:17+Niin+hän+keskusteli+synagoogassa+juutalaisten+ja+jumalaapelkääväisten+kanssa+ja+torilla+joka+päivä+niiden+kanssa,+joita+hän+siellä+tapasi.17:18+Ja+muutamat+epikurolaiset+ja+stoalaiset+filosofit+väittelivät+hänen+kanssansa;+ja+toiset+sanoivat:+"Mitähän+tuo+lavertelija+oikein+tahtoo+sanoa?"+Toiset+taas+sanoivat:+"Näkyy+olevan+vieraiden+jumalien+julistaja",+koska+hän+julisti+heille+evankeliumia+Jeesuksesta+ja+ylösnousemuksesta.17:19+Ja+he+ottivat+hänet+ja+veivät+Areiopagille+ja+sanoivat:+"Voimmeko+saada+tietää,+mikä+se+uusi+oppi+on,+jota+sinä+ilmoitat?17:20+Sillä+outoja+asioita+sinä+tuot+meidän+korvaimme+kuulla.+Me+siis+tahdomme+tietää,+mitä+ne+oikein+ovat."17:21+Sillä+ateenalaisilla+ja+siellä+oleskelevilla+muukalaisilla+ei+kenelläkään+ollut+aikaa+muuhun+kuin+uutta+puhumaan+ja+uutta+kuulemaan.17:22+Niin+Paavali+astui+keskelle+Areiopagia+ja+sanoi:+"Ateenan+miehet,+minä+näen+kaikesta,+että+te+suuresti+kunnioitatte+jumalia.17:23+Sillä+kävellessäni+ympäri+ja+katsellessani+teidän+pyhiä+paikkojanne+minä+löysin+myös+alttarin,+johon+oli+kirjoitettu:+'Tuntemattomalle+jumalalle'.+Mitä+te+siis+tuntemattanne+palvelette,+sen+minä+teille+ilmoitan."...Noh+herää+kysymys+mites+nämä+jotka+eivät+ole+Jeesuksesta+Kristuksesta+kuulleet+halaistua+sanaa...+???Vrt.+Room+2:14+Sillä+kun+pakanat,+joilla+ei+lakia+ole,+luonnostansa+tekevät,+mitä+laki+vaatii,+niin+he,+vaikka+heillä+ei+lakia+ole,+ovat+itse+itsellensä+laki2:15+ja+osoittavat,+että+lain+teot+ovat+kirjoitetut+heidän+sydämiinsä,+kun+heidän+omatuntonsa+myötä-todistaa+ja+heidän+ajatuksensa+keskenään+syyttävät+tai+myös+puolustavat+heitä-2:16+sinä+päivänä,+jona+Jumala+on+tuomitseva+ihmisten+salaisuudet+Kristuksen+Jeesuksen+kautta,+minun+evankeliumini+mukaan."
  2. Minä+tuossa+olin+yksi+päivä+kaupalla+pakastealtaalla+ja+katselin+kun+vieressäni+kaksi+miestä+puhui+toisilleen+kuurojen/puhevammaisten+käsimerkeillä+eivätkä+puhuneet+ääneen+mitään...Eli+jokaiselle+sanalle+oma+käsisymbooli...++Ja+aloinkin+siinä+miettiä+että+tämä+kielihän+on+tavallaan+hyvin+kansainvälinen+kieli+kun+toinen+voi+olla+vaikka+kiinalainen+ja+toinen+Amerikasta+ja+jos+vain+käsimerkki+vastaa+yhteistä+symbolia+niin+silloinhan+ei+ole+väliä+onko+sana+omalla+kielellä+skogen+vai+metsä+jos+symboli+on+sama...Itse+en+moisesta+huitomisesta+ymmärrä+mitään+muuta+kun+tietämättömänä+seurasin+vierestä...+Yo+poikani+kertoi,+että+heillä++olisi+tässä+viittomakielessä+jopa+"murteita"+ja+että+äidinkielessä+oli+ollut+siitä+jotain+puhetta...+en+tiedä+mutta+mielenkiintoinen+tällainenkin+"yhteinen+kieli"....Vrt.+Wikipedia+"Erilaisia+viittomakieliä+on+maailmassa+satoja,+jotka+eroavat+viittomistoltaan+ja+kieliopiltaan+toisistaan.+Kieliopeissa+ja+viittomissa+on+tosin+löydettävissä+tiettyjä+samankaltaisuuksia,+mikä+helpottaa+eri+kieliä+viittovien+kuurojen+kommunikointia"+https://fi.wikipedia.org/wiki/Viittomakielet...Ja++Baabelin+tornin+tarina+taas+minusta+kertoon+siitä+enempi+kun+ihminen+on+aina+pyrkinyt+nousemaan+Jumalan+asemaan+ja+Baabelissa+juuri+ihmiset+yritti+rakentaa+ensimmäisen+kerran+tornin+taivaaseen+asti...+Ihminen+ei+ole+Jumala+mutta+Jumala+ON+!Vrt+Jes+55:8+Sillä+minun+ajatukseni+eivät+ole+teidän+ajatuksianne,+eivätkä+teidän+tienne+ole+minun+teitäni,+sanoo+Herra.55:9+Vaan+niin+paljon+korkeampi+kuin+taivas+on+maata,+ovat+minun+tieni+korkeammat+teidän+teitänne+ja+minun+ajatukseni+teidän+ajatuksianne.