Vapaa kuvaus

Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/

Aloituksia

32

Kommenttia

7983

  1. Näin kyllä ikävällä näyttäisi olevan.... ja ei näyttäisi edes nämä pari profiilia Alexille riittävän vaan parjaus profiilit on vielä erikseen ainakin kun katsoo miten suosittua on Alexille aina linkittää näitä Benny Hinnin Youtube-videoita...

    Vrt. http://keskustelu.suomi24.fi/t/13796137/vaarat-profeetet
  2. Kiitos
  3. Risto Santala kirjassaan Jesaja 53:

    "Jos kysyy keneltä tahansa juutalaiselta oppineelta, kuka tämä "kasvojen enkeli" eli lähettiläs on, he vastaavat: hän on Messias, Kristus. He voivat viitata 1. Moos. 32. luvun kertomukseen Jaakobin painista. Jaakob taisteli "Jumalaa ja ihmistä vastaan". Kuka on Jumala ja ihminen samassa hahmossa? Hänhän on juuri Jeesus. Enkelillä, jota vastaan Jaakob taisteli, on heprealaisessa Raamatussamme kaksi nimitystä, Penuel ja Peniel. Ensimmäinen voitaisiin kääntää: "Jumala kääntyy sinun puoleesi", toinen merkitsee "Jumalan kasvoja". Jaakob oli Jumalan kasvojen edessä, kasvojen enkelin edessä. Hän taisteli messiaanista taistelua. Hän oli anteeksipyyntömatkalla veljensä luo. Hänen oli vaikea nöyrtyä. Silloin hän kohtasi Kristuksen. Ja vasta kun häntä oli lyöty lonkkaan, hän taipui lopullisesti sovittelun tielle. Kristuksen kohtaaminen merkitsee aina tätä samaa Jaakobin painia.

    Juutalaisessa rukouskirjassa on Kristuksesta vielä kolmaskin kasvoihin liittyvä käsite, "Sar ha-paniim", "Kasvojen ruhtinas". Juutalaiset rukoilevat Uuden vuoden liturgiassa shoofar-torven toitahdusten jälkeen, että "Jeesus, Kasvojen ruhtinas, Metatron, välittäisi rukoukset Jumalan telttavaarnojen sisään." Jos rabbeilta kysyy erikseen, kuka on Kasvojen ruhtinas, he sanovat, että hän on Messias. Mutta jos synagoogassa tiedustelee, kuka oikein on tämä "Jeesus, Kasvojen ruhtinas", joka välittää rukouksia, kyselijä voidaan ajaa ulos rukoushuoneesta. Tiedän kaksi erillistä tapausta, jolloin näin kävi. "
  4. Alex: "Siispä kysyn sinulta Kopittelija:

    Haluatko sinä oppia elämään siten, että synti ei enää tuhoa elämääsi (siis täysin eri tavalla kuin nyt tässä elämässäsi joka ehdottomasti päätyy kuolemaasi ja hautaan .. josta kuitenkin Jumala on luvannut jokaiselle ylösnousemuksen.

    Jos vastauksesi on myönteinen (siis että haluat OPPIA elämään LMAN elämääsi tuhoavaan syntiä) - niin rukoile osaa ensimmäisten joukossa..."
    _____________________________________________________

    Alex tuntuu kommenteissaan ja antipatioissaan minua kohtaan olevan aika "omavanhurskas" ja kaikesta kaikki tietävä kutenkin vailla Raamatullisia perusteita !
    .
    Mutta verrattaanpa tämä:
    Room 17. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan SYNTI,JOKA MINUSSA ASUU 18. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on MINUN LIHASSANI, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
    19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
    20. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
    21. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
    22. sillä SISÄLLISEN IHMISENI (sieluni ) puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
    23. mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
    24. Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä KUOLEMAN RUUMISTA?
    25. KIITOS JUMALAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN, MEIDÄN HERRAMME ,KAUTTA ! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia."
    .
    Ja edelleen Alexin antipatioista ja tuomitsemisista huolimatta...>
    http://otakoppi.webnode.fi/news/jo-tuonelassa-olemme-paratiisissa-/
  5. Mitäpä jos tässä leikittäisiin ajatuksella että Tuonela ei olisikaan "Hades" eli "näkymätön sielujen tietoinen tila" ,"joka kuulemma adventistien mukaan on vain perintöä kreikkalaisesta mytologiasta" , vaan leikitään että se olisi niin kuin mm. monet "liberaaliteologit" ja Adventistit sekä Jehovan todistajat sanovat "koko ruumiin ja sielun yhden kokonaisuuden loppu ja määränpää" eli Hauta !

    Ja asetetaan nyt tätä "hautaa" vähän tähän käsitteen "hadesin" eli tuonelan tilalle:

    Matt 11:23 Ja sinä, Kapernaum, korotetaankohan sinut hamaan taivaaseen? Hamaan HAUTAAN on sinun astuttava alas.

    Matt 16:18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja HAUDAN portit eivät sitä voita.

    Luuk 10:15 Ja sinä, Kapernaum, korotetaankohan sinut hamaan taivaaseen? Hamaan HAUTAAN on sinun astuttava alas.

    Luuk 16:23 Ja kun hän nosti silmänsä HAUDASSA, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.

    Ap 2:27 sillä sinä et hylkää minun sieluani HAUTAAN etkä salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta.

    Ap 2:31 niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi HAUTAAN eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta.

    Ilm 1:18 ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja HAUDAN avaimet.

    Ilm 6:8 Ja minä näin, ja katso: hallava hevonen; ja sen selässä istuvan nimi oli Kuolema, ja HAUTA seurasi hänen mukanaan, ja heidän valtaansa annettiin neljäs osa maata, annettiin valta tappaa miekalla ja nälällä ja rutolla ja maan petojen kautta.

    Ilm 20:13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja HAUTA antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.

    Ilm 20:14 Ja Kuolema ja HAUTA heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.




    Eikös vaan näistä Tuonela = Hauta kohdista Raamatussa tulisikin näin aikas tragikoomisia... Toisin kohdin ehkä tämä istuisikin mutta sitten Luuk 16:23 ja Ilmestyskirjassa ei ainakaan mitenkään järkevästi... :O


    Eli... Monet luterilaiset "liberaaliteologit" ja nämä adventistit/jehovat ovat usein "korvasyyhyynsä" kehittelleet "salaliittoteorioita" tavalla jos toisella... ja yksi on juuri tämä "kreikkalaisen mytologian tuominen" raamatun alkukieleen niin että muka apostolit eivät olisi tarkoittaneet sitä mistä puhuivat ja kirjoittivat !

    Huomaa siis ! Haudasta UT käyttää toista nimeä !

    Esim. Matt 28:1 "Ja kun sapatti oli päättynyt ja viikon ensimmäisen päivän aamu koitti, tulivat Maria Magdaleena ja se toinen Maria katsomaan HAUTAA."

    Ja tämä " τάφος " eli " taphos" esiintyy UT:ssa 7 kertaa eli ei voi siis käsitteellisesti tarkoittaa samaa kuin "Hades" eli Tuonela !

    Tuonela-sanalla on siis ihan oma erityismerkityksensä ! :)

    Vrt. http://biblehub.com/greek/5028.htm
  6. Kerrataanpa:
    Ja vertailun vuoksi Timon käsitykseen, että Dan 10:10 kohdan jälkeen esiintyykin hänen ADVENTISTISEN ajattelunsa mukaisesti "ihmisten kaltainen" ja "ihmisen muotoinen" olento ja joka onkin nyt Timon mielestä taas 9 luvussa aiemmin esiintynyt Enkeli Gabriel joka puhuu nyt taas vaikka Huom. 10 luvussa Gabrielia ei mainitakaan nimeltä?... verrataanpa näitä kahta VT:n ilmestyksellistä kohtaa:

    Dan 10 18 " Silloin kosketti minua jälleen se IHMISEN MUOTOINEN (kə-mar-’êh ’ā-ḏām ) ja vahvisti minua.

    ja

    Hesekiel 1:26 Ja ylhäällä, niiden päällä olevan levyn yläpuolella, oli jotakin, mikä hohti kuin safiiri. Se oli valtaistuimen muotoinen, ja tällä valtaistuinta muistuttavalla istui joku IHMISEN KALTAINEN (kə-mar-’êh ’ā-ḏām ) .

    Raamatun alkukieli käyttää tässä kohden kahta toisiinsa verrattavaa SAMAA SANONTAA eli

    kə-mar-’êh ’ā-ḏām = the likeness with the appearance of a man

    http://biblehub.com/text/ezekiel/1-26.htm

    kə-mar-’êh ’ā-ḏām = like the appearance of a man

    http://biblehub.com/text/daniel/10-18.htm
    .
    ELI kuten huomaamme Hes 1:26 niin tämä "Ihmisen kaltainen" "kə-mar-’êh ’ā-ḏām" istuu Valtaistuimella ja josta puhuu myös Dan 7:13 ja tässä Dan 10 luvun alussa ja myös Dan 10:16 ja 18 jakeissa tämä olento edelleen ilmestyy Danielille !
    HUOMAA: Edellisessä luvussa 9 Danielille ilmestyy Mies "ve·ha·'ish", joka mainitaan myös NIMELTÄ eli enkeli Gabriel mutta 10 luku ei puhu hänestä enää mitään vaan Danielille ilmestyykin nyt "Ihmisen Poika" Jeesus Kristus itse taivaallisessa olomuodossaan eli sama joka ilmestyy Johannekselle Ilm 1 luvussa !
    Vrt Dan 9:21 "Ja kun minä vielä puhuin rukouksessa, tuli se mies, Gabriel"
    Joh 8:58 Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut".


    NYT TIMO FLINK TÄYSIN RAAMATUN VASTAISESTI OPETTAA, ETTÄ DAN 10:10 JÄLKEEN ESIINTYYKIN JÄLLEEN GABRIEL VAIKKA EI HÄNTÄ EDES MAINITA NIMELLÄ KUIN 9 LUVUSSA JA ETTÄ HÄNESTÄKIN NYT PITÄISI USKOA ETTÄ HÄN ON "kə-mar-’êh ’ā-ḏām" , VALTAISTUIMELLA ISTUVA JUMALAN POIKA "IHMISEN POIKA" !

    TÄMÄ ADVENTISTIEN OPETUS JA ELLEN NÄYT SEKOTTAA TÄYSIN SELVÄT RAAMATUN ASIAT KUN NÄYT YRITETÄÄN VÄKISIN TUNKEA RAAMATUN OPIKSI !
    Vrt. Ellenin näky...> http://otakoppi.webnode.fi/news/jeesus-ei-voi-olla-sama-kuin-ylienkeli-mikael/