Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Aloituksia
32
Kommenttia
7984
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Alex kirjoittaa: "Tätä on nyt puitu ja sinulle on osoitettu kaikki mikä puhuu tuota sinun väittämääsi vastaan, mutta argumentit eivät mene perille - kieltäydyt edes koskemasta niihin. "
Joo kyllä minä tunnen nämä sinun kaltaisten ja "adventistien" väittämät näistä asioista aika hyvin, että turha väittää ettenkö olisi niihin perehtynyt ja hyvin olenkin perehtynyt ja yleisesti sanoen melkein kaikki heidän "teesinsä" perustuu siihen, että
RAAMATUN tekstiä pitää jotenkin muuttaa...
Ja tämä juuri on adventismin suurin ongelma, että raamatun ei anneta itse selittää itseään vaan sitä pitää vähän "muuttaa"... on käännetty väärin siinä ja siinä ja se ei tarkoita sitä mitä siinä lukee ja pilkut on väärässä paikassa jne, jne... ! :(
12.05.2014 12:46
Olen pian 56 (femtiosex) vuotias ja elämässäni nähnyt omaa ja toisten taivallusta.
Ja kyllä minäkin musiikin tunnen ja edesmennyt veljeni oli Catacombin DJ "Bonzo" 70-luvulla ja meillä kotona oli aina Joni Heinosen ulkomailta tuomat uusimmat parhaat levyt kuuntelussa ja myös suomalainen musiikki esim. tämä Hector ja lumi teki enkelin eteiseen !
https://www.youtube.com/watch?v=Yn-M-T_jRAQ
12.05.2014 12:32
Kun näitä sinun kirjoituksia ja vakuuttelijasi Alex lukee niin aina huomaan saman asian että ne ei perustu raamatun teksteihin ollenkaan vaan on yksin omaan ihmisspekulaatioita...
Et pysty RAAMATULLA JA RAAMATUN TEKSTILLÄ perustelemaan mitään !
Tämä 2 Piet 2:4 jaekaan jota ainoastaan siteeraat ei liity tähän asiaan yhtään mitenkään... :O
Mutta jos olisit edes lainannut 1 Piet 3:18-20 niin oltaisiin pysytty edes aiheessa...
3:18 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
3:19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
3:20 jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta."
12.05.2014 12:22
Sinä teet RAAMATUSTA VALEHTELIJAN ALEX ! Sorry vaan... :(
12.05.2014 12:06
Lainaus erisnimi: http://fi.wikipedia.org/wiki/Erisnimi
Web of Trust
" Erisnimet ovat yksiviitteisiä eli niillä on vain yksi tarkoite. Joskus erisnimen ja yleisnimen välinen raja ei ole selvä. Ilmauksen tehtävästä käy kuitenkin useimmiten ilmi, onko kyseessä erisnimi vai yleisnimi. Esimerkiksi lause ”Hän on oikea einstein.” "
1 Sam 28:15 sanoo näin: "Samuel sanoi Saulille"
Raamattu ei siis sano näin:
" Demonihenki sanoi kuin Samuel Saulille "
vaan Raamattu nimenomaan sanoo: "Samuel sanoi" !
12.05.2014 12:00
JA HUOMATKAA MYÖS JATKOKSI ASIAAN TÄMÄ TÄSTÄ RAAMATUN SAMUELIN KIRJASTA !
Usein kuulee väitettävän, että Saulille ei olisi ilmestynyt 1 Sam 28 luvussa aito Samuel vaan PAHA HENKI, joka vain esiintyi Samuelina mutta näissä jakeissa profeetta Samuel alkukielellä mainitaan juuri hänen omalla henkilökohtaisella nimellään...
Ja samoin tuntuu perin oudolta miksi RAAMATTU ei sitä sitten erikseen mainitse jos näin ei olisi, koska samainen 1 Samuelin kirja mainitsee 3 KERTAA tilanteen, jossa Sauliin menee Paha Henki ja 1 KERRAN kuinka hän joutuu hurmoksiin Jumalan hengestä !
Vertaa:
1Sam16:14 Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä PAHA HENKI vaivasi häntä.
1Sam18:10 Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä PAHA HENKI valtasi Saulin,
1Sam19:9 Mutta Herran lähettämä PAHA HENKI tuli Sauliin,
JA SITTEN
1Sam19:23 "Mutta kun hän (Saul) oli menossa sinne, Raaman Naajotiin, tuli JUMALAN HENKI häneenkin, niin että hän kulki HURMOKSISSA,"
ELI näiden Samuelin kirjan esimerkkien valossa on todella vaikea ajatella, että
28 luvun Samuel ei olisi juuri se oikea Samuel !
ELI MIKSI RAAMATTU EI TÄSSÄ 1SAM 28 LUVUSSA EI NYT TÄSSÄ KOHDEN KERRO
PAHASTA HENGESTÄ MITÄÄN ?
NO SIKSI, KOSKA SAMUEL OLI JUURI SAMUEL JOKA PUHUI SAULILLE !
JUMALAN SANAAN JA RAAMATUN ALKUKIELEEN VOI LUOTTAA ! :)
San 30:5 "Jokainen Jumalan sana on taattu; hän on niiden kilpi, jotka häneen turvaavat."
12.05.2014 11:59
JA HUOMATKAA MYÖS TÄMÄ TÄSTÄ RAAMATUN SAMUELIN KIRJASTA !
Usein kuulee väitettävän, että Saulille ei olisi ilmestynyt 1 Sam 28 luvussa aito Samuel vaan PAHA HENKI, joka vain esiintyi Samuelina mutta näissä jakeissa profeetta Samuel alkukielellä mainitaan juuri hänen omalla henkilökohtaisella nimellään...
Ja samoin tuntuu perin oudolta miksi RAAMATTU ei sitä sitten erikseen mainitse jos näin ei olisi, koska samainen 1 Samuelin kirja mainitsee 3 KERTAA tilanteen, jossa Sauliin menee Paha Henki ja 1 KERRAN kuinka hän joutuu hurmoksiin Jumalan hengestä !
Vertaa:
1Sam16:14 Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä PAHA HENKI vaivasi häntä.
1Sam18:10 Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä PAHA HENKI valtasi Saulin,
1Sam19:9 Mutta Herran lähettämä PAHA HENKI tuli Sauliin,
JA SITTEN
1Sam19:23 "Mutta kun hän (Saul) oli menossa sinne, Raaman Naajotiin, tuli JUMALAN HENKI häneenkin, niin että hän kulki HURMOKSISSA,"
ELI näiden Samuelin kirjan esimerkkien valossa on todella vaikea ajatella, että
28 luvun Samuel ei olisi juuri se oikea Samuel !
ELI MIKSI RAAMATTU EI TÄSSÄ 1SAM 28 LUVUSSA EI NYT TÄSSÄ KOHDEN KERRO
PAHASTA HENGESTÄ MITÄÄN ?
NO SIKSI, KOSKA SAMUEL OLI JUURI SAMUEL JOKA PUHUI SAULILLE !
JUMALAN SANAAN JA RAAMATUN ALKUKIELEEN VOI LUOTTAA ! :)
San 30:5 "Jokainen Jumalan sana on taattu; hän on niiden kilpi, jotka häneen turvaavat."
12.05.2014 11:52
Lainaus erisnimi: http://fi.wikipedia.org/wiki/Erisnimi
" Erisnimet ovat yksiviitteisiä eli niillä on vain yksi tarkoite. Joskus erisnimen ja yleisnimen välinen raja ei ole selvä. Ilmauksen tehtävästä käy kuitenkin useimmiten ilmi, onko kyseessä erisnimi vai yleisnimi. Esimerkiksi lause ”Hän on oikea einstein.” "
1 Sam 28:15 sanoo näin: "Samuel sanoi Saulille"
Raamattu ei siis sano näin:
" Demoni sanoi kuin Samuel Saulille "
vaan Raamattu nimenomaan sanoo: "Samuel sanoi" !
Ymmärtääkö Pyh tämän pointin ?
12.05.2014 11:45
Olet hyvin kiteyttänyt... *hymyilee*
12.05.2014 11:27
Noh tässä tämä Pyh on tyypillinen adventistin "aivotuhnu" vailla mitään järkeä vain haju jää...
12.05.2014 11:26
https://www.youtube.com/watch?v=X7B4EQX7C9I
12.05.2014 11:24
Yritän tällaisella pienellä vertauksella hahmottaa asiaa...
Kuvitellaan Jari vaikka sellainen tilanne, että joku ihan satunnainen Isä seisoo liikennevaloissa kahden pojan kanssa joista toinen on sen oma rakas poika ja toinen ei ole hänen poikansa vaan naapurin poika.
Ja sitten siinä liikennevaloissa he katsovat että punainen palaa mutta autoja ei tule mistään suunnasta ja pojat siksi päättävätkin omin päin lähteä ylittämään katua...
Mutta yhtäkkiä Isä huutaakin. " Hei, ei saa mennä " !
Ja samassa se toinen poika pysähtyy, mutta se toinen jatka matkaa...
Voitko Jari kuvitella kumpi poika pysähtyi ?
Se sen Isän rakas oma poika vai se toinen ?
12.05.2014 11:19
Niin... kysymyshän on nyt Jumalan lapsen "sydämen asenteesta" suhteessa lakiin !
Jumalan lapsen, joka huutaa: "Abba"...iskä, faija jne...
En tiedä ymmärrätkö mitä tällä haluan sanoa...Toivottavasti...
12.05.2014 11:02
Mietipä Jari tätä raamatun lainausta ja että onko laki annettu Pyhästä Hengestä "uudestisyntyneelle" vanhurskaalle vai ei vanhurskaille !
1Tim1:5 Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
1:6 Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
1:7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.
1:8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
1:9 ja tiedetään, että LAKIA EI OLE PANTU VANHURSKAALLE, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
1:10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan-"
Huom. Vanhurskas = kreik " Dikaios" = " syytön ", " syyttömäksi julistettu "
" Lakia ei ole pantu vanhurskaalle"..."Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
ja minä elän, en enää minä, vaan KRISTUS ELÄÄ MINUSSA; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa,"
SIIS...JEESUS KRISTUS JA PYHÄ HENKIN ON NYT KASVATTAJA EI LAKI ! :)
12.05.2014 10:32
Ihmisen persoonallinen nimi !
JOHDANTO:
Silloin kun puhutaan jonkun ihmisen henkilökohtaisesta nimestä, niin silloin puhutaan PERSOONASTA joka on tai on ollut todellinen ihminen ja tällaista nimeä
ei voi koskaan "kääntää väärin" vaan se nimi osoittaa juuri sen henkilön, jolle
nimi on annettu !
vrt: http://fi.wikipedia.org/wiki/Erisnimi
1) Ja ensimmäinen tällainen tapaus on 1 Samuelin kirjassa 28 luvussa, jossa Kuningas Saulille ilmestyy jo ruumiillisesti kuollut Profeetta Samuel ja siinä RAAMATTU kertoo hänen nimensä juuri tällä PERSOONALLISELLA nimellään !
Vrt 1 Sam 28:15 " SAMUEL sanoi Saulille:
"Miksi häiritsit minua ja kutsuit minut esiin?"
2) Ja toinen mielenkiintoinen tapaus on Luukas 16:19-31 kohdassa Uudessa Testamentissa, jossa JEESUS kertoo tarinan kahdesta henkilöstä ja juuri tässä Jeesus mainitsee tämän toisen hänen HENKILÖKOHTAISELLA NIMELLÄÄN !
Ja tämä tarinahan on kertomus rikkaasta miehestä ja LASARUKSESTA !
Vrt. Luuk 16:19-20 "Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
Mutta eräs köyhä, NIMELTÄ LASARUS, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita."
Usein ihmiset, jotka ei usko ns. "sielun kuolemattomuuteen", niin sanovat että tässä on kysymys ns." vertauksesta"... mutta tämä kertomus on hyvin erilainen kuin ne ns."vertaukset" joita Jeesus myös kertoo raamatussa...
Sillä ensinnäkin tämä kertomus alkaa sanalla "OLI" !
eli siis kertoo, että kysymyksessä on todellinen tapahtuma, joka on joskus menneisyydessä tapahtunut !
Ja toiseksi tässä Jeesus kertoo tämän köyhän miehen nimeksi juuri LASARUS !
...Ja Jeesushan tuntee omansa nimeltä !
Ja mikä vielä tässä on huomattavaa vertaillessa tätä kertomusta Jeesuksen
ns. " vertauksiin " niin on se, että tämä on ainoa tällainen tapaus jossa Jeesus kertoo jonkun ihmisen HENKILÖKOHTAISEN NIMEN !
t. Jamppe ;)
12.05.2014 10:18
Niin Jarihan ei keskustele täällä vaan "lyö teesejä"...
En ole vielä nähnyt juuri yhtään keskusteluketjua täällä missä Jari spontaanisesti keskustelisi puolin ja toisin...
Ja sama pätee muihinkin "adventisteihin" sillä vastaukset on yleensä, että "ei ole" ja se siitä... tai sitten "teesikokoelma" jostain muualta lainaten...
Aloituksessa tietysti on suotavaakin että "teesejä" käytetään mutta keskustelu siitä on eri asia !
Mutta monet "keskustelevat keskustelijat" ei ole täällä ns."adventisteja" !
12.05.2014 10:01
Jari. "Kolmea elementtiä ei voi korvata eikä hyljätä, mutta juuri siten ihmiskunta on aina menetellyt ja niin ihmiskunta toimii ajan loppuun saakka.
- 1. Jeesus Kristus
- 2. Jumalan laki
- 3. Pyhitys
Tuossa kirjoituksen alussa Jari puhuu ihan oikein ja ei myöskään mainitse adventismin harhaista "lisäoppia" tutkivasta tuomiosta 1844 mutta tässä lopussa alkaa taas tämä oppi, että Jeesus ei aivan riitäkään vaan alkaa tämä
Jeesus + jotain oppi !
Eli kohta 2 palataankin takaisin ns. "lain orjuuteen" omin teoin ja
kohta 3 "pyhitys" perustuu ns. omatoimivanhurskauteen ja pyhitys
ei olekaan Pyhän Hengen työtä vaan " omaa työtä "...
Vrt Gal 2:18-21
"Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.
Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut."
IHMISEN PITÄÄ OLLA "UUDESTISYNTYNYT" ETTÄ YMMÄRTÄÄ TÄMÄN !
12.05.2014 08:54
LAINAUS: Risto Santala / Suudelma hunnun läpi s. 77
" Hebrean "sheol" käsite esiintyy VT:ssa yli 60 kertaa ja "shachat" ainakin 20 kertaa.
" Sheol" tulkitaan "kuolleitten valtakunnaksi" eli "tuonelaksi"
" Shachat " merkitsee lähinnä "hävitystä ja kuolemaa" ja vasta toissijaisesti "tuonelaa"
JEESUS JA RABBIT kutsuivat tuonelan hyvää osastoa "paratiisiksi" ja "Aabrahamin helmaksi", kuten Luukas 16:22-23 ja 23:43 esittävät.
Ihmisen teot vaivaavat häntä jo tuossa välitilassa. Siellä siis ihmisen minätietoisuus
ja minuus säilyvät.
Vanha testamentti opettaa, ei saanut "kysyä vainaja- tai tietäjähengiltä tai kääntyä
vainajien puoleen.
Kuningas Saul sai rangaistuksen spiritismin harjoittamisesta, kun hän heikossa
itsetunnossaan otti yhteyttä hengelliseen isäänsä Samueliin Een-Dorin
meedion kautta 1Sam 28:7.
Tämäkin edellyttää, että ihmisen "sielu" tai minuus on hänen kuolemansa
jälkeen eräänlaisessa välitilassa. Häntä ei saa häiritä. "
~~¤
12.05.2014 08:12
LAINAUS: Risto Santala / Suudelma hunnun läpi s. 77
" Hebrean "sheol" käsite esiintyy VT:ssa yli 60 kertaa ja "shachat" ainakin 20 kertaa.
" Sheol" tulkitaan "kuolleitten valtakunnaksi" eli "tuonelaksi"
" Shachat " merkitsee lähinnä "hävitystä ja kuolemaa" ja vasta toissijaisesti "tuonelaa"
JEESUS JA RABBIT kutsuivat tuonelan hyvää osastoa "paratiisiksi" ja "Aabrahamin helmaksi", kuten Luukas 16:22-23 ja 23:43 esittävät.
Ihmisen teot vaivaavat häntä jo tuossa välitilassa. Siellä siis ihmisen minätietoisuus
ja minuus säilyvät.
Vanha testamentti opettaa, ei saanut "kysyä vainaja- tai tietäjähengiltä tai kääntyä
vainajien puoleen.
Kuningas Saul sai rangaistuksen spiritismin harjoittamisesta, kun hän heikossa
itsetunnossaan otti yhteyttä hengelliseen isäänsä Samueliin Een-Dorin
meedion kautta 1Sam 28:7.
Tämäkin edellyttää, että ihmisen "sielu" tai minuus on hänen kuolemansa
jälkeen eräänlaisessa välitilassa. Häntä ei saa häiritä. "
~~¤
12.05.2014 08:11
RAAMATTU KANNESTA KANTEEN !
Jukka Norvannon jaksoon Kuolema erottaa !
( siis sielun ja ruumiin toisistaan )
Jukka Norvanto: "Kuolema ei siis tarkoita että ihminen menettäisi kuolemassa persoonallisuutensa, vaan jatkaa elämäänsä tuonelassa...me ihmiset joudumme tavallaan välitilaan..."
Luuk 16:19-17:6
http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/uusi-testamentti/luukkaan-evankeliumi/349?fb_action_ids=10203203818926027&fb_action_types=og.likes&fb_source=feed_opengraph&action_object_map={"10203203818926027":111575672334396}&action_type_map={"10203203818926027":"og.likes"}&action_ref_map=[]
Web of Trust
12.05.2014 08:10
311 / 400