Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Aloituksia
32
Kommenttia
7984
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mites se olikaan... Tyhjät tynnyrit jne...
10.05.2014 00:08
Antti "Että on yksi ihminen, joka kampittaa lain -"
Ja jos meidät LAIN mukaan tuomitaan, niin kaikki joudumme kadotukseen ja se
on taivaan tosi !
09.05.2014 23:54
Olet väärässä samoin kuin anelmass !
Jeesuksen ristiinnaulitseminen oli OIKEUSMURHA ! eikä
mikään "lain vaatima oikeudenmukainen rangaistus synnistä"
Noinko sekaisin te olette silmälaput silmillänne !
Tehän olette ulkona kuin lumiukot :O
09.05.2014 23:44
Mistä sinä tiedät että viestin lähettäjä on ollut Uskova-1 Riitta Nenonen ?
Et kai vaan itse syyttele toisia ihmisiä vain puskasta ilman todisteita !
Mutta tämä on kuitenkin faktaa:
Lainaus Ellenin G Whiten kirjasta Kristillisiä kokemuksia:
" toisen kahden vuoden ja kahdeksan kuukauden ikäisen olimme jättäneet Mainen valtioon, ja toisen yhdeksän kuukauden ikäisen New Yorkiin"...
Eli aika pienet lapset 2.8 v ja vain 9kk jätetty muille huostaan ! :O
09.05.2014 23:39
Eli kerrataanpa vielä !
Jeesus siis synnittömällä vaelluksellaan maan päällä TÄYTTI LAIN meidän puolestamme, johon me perisyntisen luontomme tähden olemme kykenemättömiä... ja näin Jeesus avasi meille uuden elävän tien kaikkeinpyhimpään eli takaisin Jumalayhteyteen !
Ja tämä tie on nyt meille auki aina ja iankaikkisesti vain ja ainoastaan USKOMALLA Jeesukseen Kristukseen ilman LAIN TEKOJA !
09.05.2014 23:32
Sen sijaan Jumala lähetti Poikansa sijaiseksemme, joka kärsi kaikkien ihmisten puolesta lain vaatiman oikeudenmukaisen rangaistuksen synnistä.
ELI JEESUKSEN TUOMIOHAN OLI NS. "OIKEUSMURHA" !
eikä mikään
"lain vaatima oikeudenmukainen rangaistus synnistä"
Ja näin siis Jeesus voitti Pahan eli Saatanan vallan eli "mursi käärmeen pään" ja näin sai aikaiseksi iankaikkisen lunastuksen kertakaikkiaan !
Skarppaa vähän Anelmass ettet vallan nukahda siellä sapattikokouksessa ! ;D
09.05.2014 23:10
Tässä Ef 4:30 kohdassa alkukieli käyttää juuri sanaa
esphragisthēte = to seal = sinetöidä, sulkea sinetillä
kuin Ef 1:13 käyttää aivan samaa sanaa
ἐσφραγίσθητε = esphragisthēte = you were sealed, to seal
Eli tarkistin vain asian ja näin tämä menee...
09.05.2014 22:56
Juuri näin...
Ef 1:13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
1:14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.
09.05.2014 22:42
Ja tässä on se Jumalan peruuttamaton Jeesuksen Kristuksen laki
mikä on asetettu uudestisyntyneisiin Jumalan lapsiin !
Vrt: Ef 4:30 "Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka."
09.05.2014 21:21
Olet asian ytimessä...Ei kukaan lakia pysty täysin noudattamaan !
Gal:3:22" Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
3:23 Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
3:24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
3:25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
3:26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa."
..." LAISTA ON TULLUT MEILLE KASVATTAJA KRISTUKSEEN, ETTÄ ME USKOSTA VANHURSKAIKSI TULISIMME."....
(Vanhurskas = Kreik. " dikaios " = "syytön", "syyttömäksi julistettu")
09.05.2014 19:54
Nimimerkki "Vapaa kristitty" kiteytti hyvin tämän
adventismin tuossa edellä ! :)
09.05.2014 19:36
Timo Flink: "Mitä tulee adventtikirkon missioon, niin se on määritelty Matt. 28:18-20 ja Ilm. 14:6-13 teksteissä.
Missio: Matt 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää
Ilm14:11 Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.
14:12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
Matt 22:34 "Mutta kun fariseukset kuulivat, että hän oli tukkinut saddukeuksilta suun, kokoontuivat he yhteen;
22:35 ja eräs heistä, joka oli lainoppinut, kysyi häneltä kiusaten:
22:36 "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
22:37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
22:38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
22:39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
22:40 Näissä KAHDESSA käskyssä riippuu KAIKKI LAKI JA PROFEETAT."
ELI KAHDESSA KÄSKYSSÄ RIIPPUU KAIKKI LAKI JA PROFEETAT !
ELIKÄ... nyt tulemme asian ytimeen...Eli siihen, että EI KUKAAN lakia pysty täysin noudattamaan eikä täyttämään ja me kaikki uudestisyntyneet Jumalan lapsetkin elämme elämämme loppuun asti vain ja ainoastaan JUMALAN ARMON VARASSA MUTTA KUITENKIN JO PELASTETTUNA JA JUMALAN OMANA LAPSENA ! LAPSENA, JOKA HUUTAA "ABBA" ISKÄ !
Vrt: Gal:3:22" Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
3:23 Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
3:24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
3:25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
3:26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa."
..." LAISTA ON TULLUT MEILLE KASVATTAJA KRISTUKSEEN, ETTÄ ME USKOSTA VANHURSKAIKSI TULISIMME."....
(Vanhurskas = Kreik. " dikaios " = "syytön", "syyttömäksi julistettu")
https://www.youtube.com/watch?v=X7B4EQX7C9I
09.05.2014 19:25
Tämä asia nimittäin Timo Flink on niin, että jos joku on jonkun lapsi, niin hän on hänen lapsi, toi hän koulusta sitten hyvän todistuksen tai huonon !
Ymmärrätkö !
Eli jos joku on uskon kautta uudestisyntynyt Jumalan lapseksi. niin se lapseus pysyy eikä ole ehdollistettua mitenkään ja tällöin myös Jumalan Pyhä Henki on se joka "kurittaa lastaan" tarvittaessa...
Ja se kurittaja ei ole enää lain kirjain niin kuin Timon opettamassa opissa, jossa kaikki tavallaan ehdollistetaan eli uskova ei koskaan voi olla täysin varma onko hänet pelastettu vai ei ja näin adventisti laitetaan elämään jatkuvassa epävarmuuden ja pelon tilassa !
Eli elämään tätä usko + jotain oppia !
09.05.2014 19:02
28 opinkohdassa osa eli erityisopit Tutkivine tuomioineen ovat Raamatun "väännöksiä" !
Kieroa ja väärää raamatun tulkintaa !
09.05.2014 18:49
Ei niin, laki ei ole loppu mutta se on kirjoitettuna sydämiin eikä lain kirjaimeen mutta nähtävästi sinä et Pyhää Henkeä vielä oikein tunne !
Sinä elät selvästi vielä "farisealaisesti" lain kirjaimen mukaan etkä ole sisäistänyt tätä asiaa vielä !
Ja vaikka olet pappi... :O
09.05.2014 18:12
Eli tässä edellä Timon kommentissa tämä adventismi juuri näkyy...
Usko yksin armosta ei riitäkään vaan se on "pelastussuunnitelman osa"
eli
USKO + JOTAIN = Adventismi !
Adventisti elää tavallaan aina vaan lain alla ja sitä kautta pyhittää itse itseään ja näin halventaa Jeesuksen täytetyn työn !
09.05.2014 18:03
Ei niin.. mutta Adventismi opettaakin tämän vähän salakavalasti niin, että muissakin kristillisissä kirkoissa voi olla uudestisyntyneitä pelastettuja uskovia mutta lisääkin siihen, jotka he ei vielä ole ymmärtänyt ns. "adventtitotuutta" eli se muiden pelastuminen on tavallaan ehdollistettu ja liitetään ns."oikeaan sapatinviettoon" ja ne jotka ei joskus hamassa tulevaisuudessa tietoisena tätä hyväksy niin ne saavat ns. "pedon merkin" ja tuomitaan lopulta kadotukseen !
Eli nämä muiden seurakuntien "pelastetut" ovat tavallaan ehdollistettuja pelastettuja !
09.05.2014 17:55
Tota noin...ei nyt tule äkkiseltään mitään mieleen...
09.05.2014 16:14
Sinä et ymmärrä edes sitä mitä tarkoittaa "vapautus lain orjuudesta" eli luet raamattua ymmärtämättä sen syvintä olemusta !
Olet Alex vielä lain alla etkä "uudestisyntynyt" uskova vielä ollenkaan
nyt huomaan sen !
Vrt Gal2:19 "Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,"
2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
2:21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.
09.05.2014 16:08
Ok ...tulikohan jo kaikki ... ;D
09.05.2014 15:57
315 / 400