Sinulle joka jatkuvasti syyttelet täällä E G Whiteä siitä,

Pelkää edes Jumalaa:

että häneltä menehtyi kaksi lasta jo pienenä tarttuviin tauteihin.

Mikä sinä(U.1) olet toisia arvostelemaan?

Tuo on kauheinta mitä olen täällä kuullut, että äitiä syytetään siitä jos lapsi menehtyy johonkin tarttuvaan tautiin, joilta ei kukaan voi olla täysin turvassa.

Tuleppa sitten kertomaan tänne että miltä se tuntuu, kun oma lapsesi tai muu läheisesi kuolee johonkin kulkutauti ebitemiaan?

Kerro sitten, että miksi et pitänyt hänestä parempaa huolta ja suojellut?

18

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mistä sinä tiedät että viestin lähettäjä on ollut Uskova-1 Riitta Nenonen ?

      Et kai vaan itse syyttele toisia ihmisiä vain puskasta ilman todisteita !


      Mutta tämä on kuitenkin faktaa:
      Lainaus Ellenin G Whiten kirjasta Kristillisiä kokemuksia:

      " toisen kahden vuoden ja kahdeksan kuukauden ikäisen olimme jättäneet Mainen valtioon, ja toisen yhdeksän kuukauden ikäisen New Yorkiin"...

      Eli aika pienet lapset 2.8 v ja vain 9kk jätetty muille huostaan ! :O

      • Pelkää edes Jumalaa

        "Olkoon Luoja kuulokorvalla" noille sinun jutuillesi!

        Miten uskallat toista syyttää noin?

        Et tiedä mikä päivä oma lapsesi kuolee johonkon tarttuvaan tautiin ylpeytesi tähden, sinä itsehyvä, "kaikkivoipa ja kaiken osaaja" Kopittelija007. Sinä olet vain toisista heikkouksia hakeva kivittäjä, mikä sinua riipoo?

        Elämää et silti pysty lapsellesi pitkittämään, olitpa sitten miten hyvä isä mielestäsi hyvänsä.

        Ei pystynyt EGW:kaan, koska; "Jumalassa on juoksun määrät, Luojalla lykyn avaimet."

        "Heidän elinpäivänsä olivat luetut, ennenkuin yksikään niistä oli tullut."

        Elämä ei siis ole sinun kädessäsi, sinä syyttäjähenkinen, suurisuinen huutaja, vaan Jumalan, joka sen on antanutkin.

        Lopeta siis toisista vikojen kaivelu, tutki oma tilasi ja tee parannus, ennenkuin jotakin pahaa itsellesi tapahtuu!

        Mistäkö tiedän, että tämän aloituksen kirjoittaja, (ainakin alkuperäinen tämä saman tarinan kirjoittaja on Uskova 1?)

        Riitta Nenosesesta minä en ole puhunut mitään, sinä itse nostit hänen nimensä esiin. Etkö sinä tiedä, että se on palstan sääntöjen vastaista puhua nimeltä täällä kenestäkään kirjoittajastta, joka haluaa pysyä nimimerkin suojassa?


    • äidin vastuu???

      Siellä missä paljon ihmisiä niin siellä on todennäköisesti myös kulkutauteja.
      Ellen White toi saarnamatkoiltaan kulkutauteja lapsiinsa kohtalokkain seurauksin.
      Jumala ei jätä rankaisematta väärää profeettaa joka laiminlöi Äitinä omien lasten hoidon.
      Rouva Whitellä oli "kulkutauti" koska hän tykkäsi olla paljon poissa kotoaan rakkaiden lastensa luota poissa. Kova täti puhumaan ja uneksimaan.

      Miksi palvot vainajahenkeä vieläkin?

      • oikein väärin !

        Teki adventisti oikein tai väärin, niin se on teidän mielestänne aina väärin !


      • adventisti äiti
        oikein väärin ! kirjoitti:

        Teki adventisti oikein tai väärin, niin se on teidän mielestänne aina väärin !

        Olen adventisti äiti, ja tiedän tehneeni oikein. Olen ollut lasteni kanssa niin paljon kuin olen suinkin kerennyt, kaikki vapaa-aikani. Kelpaako näin hyvä adventistiäiti, vai onko valittamista ?


    • Sori vaan puskajussi, arvosteluni, mutta aloituksesi on typerä. Kyllä tällä palstalla toistaiseksi saa mielipiteensä sanoa. Nikkiä "U.1" ei liene olemassakaan ja vaikka olisikin, niin on sillä oikeus arvella, että lapsen kulkutaudille altistuminen saattoi aiheutua äidin runsaasta reissaamisesta.

      Loppukaneetissasi koetat heittää epidemiakirousta kirjoittajan ylle, mutta ei mahdollisella tartunnan saamisella ole kylläkään mitään tekemistä EGW-arvostelun kanssa. Sitäpaitsi usein epidemiat alkavat hoitohenkilökunnasta.

      "Eli aika pienet lapset 2.8 v ja vain 9kk jätetty muille huostaan ! :O"
      Harvoin Jumalan Henki kehottaa, luulisin, noin tekemään vapaaehtoisesti.
      Tuo on kauheinta mitä olen tänään kuullut.

      Mutta se on sanottava, että ken väittää EGW:n lasten kuolemista pieninä, Jumalan rangaistukseksi, semmoiset syytökset ovat Beelsebulista.

      antti

      • luin Sanasta

        Väärä profeetta / synti --> Jumalan rangaistus.


    • ottakaa huomioon...

      Ja siihen aikaan ei ollut viellä sellaisia lääkkeitä joilla olisi voinut parantaa, niinkuin nyt on siksi silloin oli lasten kuolevaisuus hyvin suuri.

      • huono äiti

        Näin on!

        Minä en ainakaan voi kehua olleeni täydellinen äiti, vaikka rakastankin lapsiani enemmän kuin mitään muuta maailmassa, niin vajavainen olen siinäkin työssä ollut, ei ole kehumista. Nyt ehkä voisin osata olla jo hieman parempi äiti, kun mitä parikymppisenä. Mutta siinähän nuo ovat lapset kasvaneet ja pysyneet hengissä Jumalan armosta huononkin äidin hoivassa. Kiitos Jumalalle jokaisesta lapsesta ja heidän huolenpidostaan.


      • huono äiti kirjoitti:

        Näin on!

        Minä en ainakaan voi kehua olleeni täydellinen äiti, vaikka rakastankin lapsiani enemmän kuin mitään muuta maailmassa, niin vajavainen olen siinäkin työssä ollut, ei ole kehumista. Nyt ehkä voisin osata olla jo hieman parempi äiti, kun mitä parikymppisenä. Mutta siinähän nuo ovat lapset kasvaneet ja pysyneet hengissä Jumalan armosta huononkin äidin hoivassa. Kiitos Jumalalle jokaisesta lapsesta ja heidän huolenpidostaan.

        Minäkään en sano olleeni täydellinen isä / äiti pojilleni mutta kaikista hässäköistä huolimatta en minä koskaan ole niitä mihinkään jättänyt niin kuin Ellen G White näytti tehneen...
        Mutta jos ei henkiset voimavarat riitä ja ei omia lapsiaan jaksa hoitaa, niin ehkä silloin on parempi jättää ne niille jotka jaksaa...

        Kirjasta: Ellenin G White/Kristillisiä kokemuksia:

        " toisen kahden vuoden ja kahdeksan kuukauden ikäisen olimme jättäneet Mainen valtioon, ja toisen yhdeksän kuukauden ikäisen New Yorkiin"...


      • että tälläista
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Minäkään en sano olleeni täydellinen isä / äiti pojilleni mutta kaikista hässäköistä huolimatta en minä koskaan ole niitä mihinkään jättänyt niin kuin Ellen G White näytti tehneen...
        Mutta jos ei henkiset voimavarat riitä ja ei omia lapsiaan jaksa hoitaa, niin ehkä silloin on parempi jättää ne niille jotka jaksaa...

        Kirjasta: Ellenin G White/Kristillisiä kokemuksia:

        " toisen kahden vuoden ja kahdeksan kuukauden ikäisen olimme jättäneet Mainen valtioon, ja toisen yhdeksän kuukauden ikäisen New Yorkiin"...

        Ei Elleni niitä lapsiaan kuitenkaan puiston penkille jättänyt huopaan käärittynä itkemään yksikseen !


      • Rakkaus puntarissa
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Minäkään en sano olleeni täydellinen isä / äiti pojilleni mutta kaikista hässäköistä huolimatta en minä koskaan ole niitä mihinkään jättänyt niin kuin Ellen G White näytti tehneen...
        Mutta jos ei henkiset voimavarat riitä ja ei omia lapsiaan jaksa hoitaa, niin ehkä silloin on parempi jättää ne niille jotka jaksaa...

        Kirjasta: Ellenin G White/Kristillisiä kokemuksia:

        " toisen kahden vuoden ja kahdeksan kuukauden ikäisen olimme jättäneet Mainen valtioon, ja toisen yhdeksän kuukauden ikäisen New Yorkiin"...

        "Rakasta Jumalaa ylikaiken:"

        Jeesus sanoi tämän, että ihmisen pitää luopua kaikesta, rakaistaankin, jos ne ovat esteenä Jumalan Sanan eteenpäin viemiselle:
        Matt. 10: 37-39.

        37 "Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;

        38 ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.

        39 Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen."

        Harva pystyy tuohon?


      • Kuuliaisuus
        Rakkaus puntarissa kirjoitti:

        "Rakasta Jumalaa ylikaiken:"

        Jeesus sanoi tämän, että ihmisen pitää luopua kaikesta, rakaistaankin, jos ne ovat esteenä Jumalan Sanan eteenpäin viemiselle:
        Matt. 10: 37-39.

        37 "Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;

        38 ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.

        39 Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen."

        Harva pystyy tuohon?

        Ellen oli nöyrä Jumalan edessä. Kaikki maallinen, jopa omat lapsetkin oli toisarvoista sen edessä, kun "Jumalan käsky tuli, niin se oli menoa" !


      • lutkulainen
        Rakkaus puntarissa kirjoitti:

        "Rakasta Jumalaa ylikaiken:"

        Jeesus sanoi tämän, että ihmisen pitää luopua kaikesta, rakaistaankin, jos ne ovat esteenä Jumalan Sanan eteenpäin viemiselle:
        Matt. 10: 37-39.

        37 "Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;

        38 ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.

        39 Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen."

        Harva pystyy tuohon?

        Ymmärätkö mitä tämä Mat.10:37-38 ja 39 tarkoittavat?


      • Rakkaus puntarissa kirjoitti:

        "Rakasta Jumalaa ylikaiken:"

        Jeesus sanoi tämän, että ihmisen pitää luopua kaikesta, rakaistaankin, jos ne ovat esteenä Jumalan Sanan eteenpäin viemiselle:
        Matt. 10: 37-39.

        37 "Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;

        38 ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.

        39 Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen."

        Harva pystyy tuohon?

        1Tim 3:1 Varma on tämä sana: jos joku pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, niin hän haluaa jaloon toimeen.

        3:2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,

        3:3 ei juomari, ei tappelija, vaan lempeä, ei riitaisa, ei rahanahne,

        3:4 vaan sellainen, joka oman kotinsa hyvin hallitsee ja kaikella kunniallisuudella pitää lapsensa kuuliaisina;

        3:5 sillä jos joku ei osaa hallita omaa kotiansa, kuinka hän voi pitää huolta Jumalan seurakunnasta?


      • Kooma profeetta
        Kuuliaisuus kirjoitti:

        Ellen oli nöyrä Jumalan edessä. Kaikki maallinen, jopa omat lapsetkin oli toisarvoista sen edessä, kun "Jumalan käsky tuli, niin se oli menoa" !

        Miksi palvot Elleniäsi?
        Meille Elleni on väärä profeetta.
        Ellen White oli useita viikkoja koomassa vakavan aivovamman takia.
        Tämä aivovaurioinen nainen ei olisi ollut sopiva edes hoitamaan omia lapsiaan niinkuin historia osoittaa sen.
        Vallan himo ja seksuaalinen himo hallitsivat Elleniä Jamesin kanssa ja lapsentekoon Apokryfikirjojen kanssa.

        Jumala ei tällälailla kutsu profeettojansa
        Head injury
        At the age of nine, while running home from school with friends, White tripped and struck her head on a rock. The injury severely disfigured her nose and left her in a coma for several weeks.


      • ei hallinut kotiansa
        että tälläista kirjoitti:

        Ei Elleni niitä lapsiaan kuitenkaan puiston penkille jättänyt huopaan käärittynä itkemään yksikseen !

        Jumalan ohje Ellenille joka laiminlöi sen
        "vaan sellainen, joka oman kotinsa hyvin hallitsee ja kaikella kunniallisuudella pitää lapsensa kuuliaisina;"

        Miksi palvot Ellen Whiteä?


    • lutkulainen

      Aivan oikein Kopittelija007 sanoit ja Raamatulla . Vois sanoa vielä omin sanoin,että kun me rakastamme Jeesusta, tarkoittaa myös käytännössä sitä että me eletään Jeesuksen kanssa Häntä rakastaen .Silloin myös omat lapset ja myöskin vanhempamme voivat lähellämme paremmin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 54
      741
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      673
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      564
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe