Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Aloituksia
32
Kommenttia
7984
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Onko tällaisessakaan keskustelussa mitään järkeä...
Ai kun kaikki on niin ihanaa kun saa olla uskossa. Ihanaa jutella täällä ja saada rohkaisua. Ai miten sydämeni lepää. Kunpa kaikki paha nyt pysyisi pois kun niin on hyvä olla. Kovasti vaan siunausta teille ihanille palstalaisille...
Ja Jeesus tulee nurkan takaa ja sanoo: Menkää siitä ...Te Teeskentelijät !
07.05.2014 17:04
Näin se on... Paavalikin tiukkana fariseuksena luuli tekevänsä oikein kun vangitsi kristittyjä ja vei heitä tuomittavaksi !
07.05.2014 16:56
Pyysikö Jeesus anteeksi kun meni temppeliin
ja kaatoi rahainvaihtajien pöydät ?
07.05.2014 16:51
Miten Ilm18.4 toteuttaa tätä RAAMATUNKOHTAA elämässään kun sinähän et usko kirkkoon ollenkaan ?
Hebr 10:25 "Älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana "
07.05.2014 16:24
Tiedättekö te, että Martti Luther ei halunnut perustaa uutta kirkkoa vaan korjata Katolisessa kirkossa vallinneita epäkohtia ja lopulta hänet tavallaan erotettiin...
Martti oli kuitenkin sitä mieltä, että kirkko ja seurakuntayhteys on tärkeää...
Miten sinä Ilm 18.4 tai Jarinhotelli tai alex toteutatte seurakuntayhteyttänne kun ette tavallaan kuulu mihinkään vai onko se yhden tekevää ?
Vai haluatteko taivaassakin olla yksin ?
Itse en ole kovin kirkkosidonnainen vaan menen aina sinne missä huomaan olevan jonkun kivan tilaisuuden välittämättä yhtään minkä seurakunnan järjestämä se on !
07.05.2014 14:53
Jossainvaiheessa kerroit olleesi siellä Kiveriönkadulla. Ajattelin, että kuljet niistä ovista enemmänkin sisään ja ulos.
Nykyisin käyn kirkoissa paljon harvemmin ja kahden pojan yksin-huoltajana on touhua riittänyt muutenkin mutta intohimoinen raamatun asioiden tutkija olen ollut jo 25 vuotta, johon Pyhä Henkikin minua profetian kautta uskoni alussa opasti !
07.05.2014 14:38
Afrikkaa... Afrikkaan ...
siellä hameita tarvitaan...
07.05.2014 14:03
Taasko tämä neitikin on herännyt valittamaan.... Varo ettei hame putoa... :D
07.05.2014 13:59
Niin tämä Aimo T Nikolainen toimi
Helsingin yliopiston eksegetiikan professorina 1946–1972 sekä teologisen tiedekunnan dekaanina 1954–1969...
Hän oli yksi suurimmista puhujista sen puolesta, että ihmisellä ei olisi
"kuolematonta sielua" ja näin vaikutti moniin nykyisiin luterilaisiin "liberaaliteologeihin" tällä tavoin !
ja
Vuonna 1973 Nikolainen valittiin johtamaan raamatunkäännöskomiteaa, joka pyrki Raamatun modernimpaan suomennokseen.
...Ja siitä seurasikin varmasti osittain SIELU-sanan suurta katoa !
Nimittäin Sielu-sana esiintyi 1938 vuoden raamatussa 332 kertaa
ja nyt 1992 vuoden käännöksessä vain 65 jakeessa ! :O
07.05.2014 12:33
Adventistit ei kestä opillista kädenvääntöä heille aroista opinkäsityksistä, vaan huutelevat vain puskista ilman mitään järkeviä perusteita.
Halutaan vain trollata ja kääntää puheen aihe ihan toiseksi !
Olen sen nähnyt ja kokenut sen monesti myös live tilanteessa !
07.05.2014 12:13
Oletkohan sinä Benedi ressu ihan terve...
Mitä jos kävisit vähän juttelemassa...
http://www.uskontojenuhrientuki.fi/
07.05.2014 12:08
ja vielä se, että Helluntalaisten piirissä käy paljon myös Luterilaisia uskovia esim minun uskova mummoni joka kuoli 91v oli juuri tällainen ja kuitenkaan hän ei eronnut koskaan Luterilaisesta kirkosta ja sen tähden voi olla että tämä sinun lainaamasi "kiveriön mummo" on jostain omaksunut tämä luterialaisessa kirkossa vaikuttaneen Aimo T Nikolaisen kannan joka opettaa että sielu ja ruumis on yksi kokonaisuus mutta näin ei luterilaisuudessa monikaan opeta vaan useimmat puhuvat konservatiivisesti juuri ns. "välitila-opin puolesta" !
Lainaus wikipedia: "Jotkin Nikolaisen näkemykset varsinkin Raamatun ihmiskuvasta herättivät aikanaan Suomessa teologisia kiistoja."
vrt http://fi.wikipedia.org/wiki/Aimo_T._Nikolainen
07.05.2014 11:49
Lainaus "puskalta" (mieheltä joka ei uskalla tulla esiin) ! "Siellä edellisenä talvena eräs helluntaisisar, Kiveriönkaulla, puhujapöntössä, tämä harmaapää sisar, todisti, että hän menee haudan lepoon "nukkumaan" ja Jeesuksen paluussa herää. Aivan kuin Luther- tietoni mukaan on sanonut.
Ruumiin näemme pääsevän lepoon. Uskovien SIELU pääsee Jumalan käteen. Siinä se nukkuu kaikkein parhaiimmalla tavalla. Tätä ei tarvitse puolusta, vaan sanoa ainoastaan, ettei sitä voida todistaa !
Raamattu puhuu nukkumisesta ruumiin ja sielun kanssa. Nukkuvatko ne siten, että vanhurskailla on ihana, Jumalattomilla kauhistuttava uni, SITÄ EN TIEDÄ !
Minulle riittää Jesajan sana: "vanhurskaat vaeltavat rauhassa."
JA KUTEN TÄSSÄ EDELLÄ HUOMATAAN NIIN LUTHERIN KANTA KUOLLEITTEN TILAAN OLI PERIN SEKAVA !
EIKÄ SIIS OLLUT SELVÄÄ KÄSITYSTÄ ASIASTA JA MYÖNSIKIN
ETTEI TIEDÄ !
Ja toiseksi mikä tulee tähän " Kiveriön mummoosi ", niin hän on kokenut kuoleman jälkeisen elämän eri tavoin kuin helluntalaiset yleisesti opettaa !
Mutta Helluntalaiset ovat muutenkin aika sekavaa seurakuntaa ja heillä opinkäsitykset heittelevät tavallisilla seurakuntalaisilla laidasta laitaan ...
Olen huomannut sen vuosien varrella !
07.05.2014 11:40
Olet HARHASSA tämän asian kanssa ja myös epäraamatullinen... Sorry vaan !
07.05.2014 11:26
Miten sinä benedi saat noin paljon asiaa "tyhjästä"`?
Et ole ajatellut poliittista uraa... :O
07.05.2014 11:14
Sekava ja epälooginen on tarinasi ja älä nyt koko raamattuasi tänne kopioi !
Ja edelleen en ymmärrä sinun kytkentöjäsi Minuun ja Olavi Kokkoseen !
Vaikka Olavi on hyvä saarnamies ja paljon tietää raamatusta niin en minä hänen kanssaan kaikesta samaa mieltä ole...
Kumpikin uskomme aina "elävään sieluun" mutta mihin se menee ihmisen kuollessa niin käsityksemme on eriävä tai sitten me näemme henkimaailmallisen tuonelan eri tavalla ja Olavi luulee olevansa jo ns,"Taivaan kodissa" vaikka onkin vasta siellä tuonelassa eli "välitilassa" odottamassa ylösnousemuksen aamua mutta täysin tietoisena miksi Olavikin tuonelan kuvaa !
07.05.2014 11:09
Ja jatkoksi !
Hebr 12:1 Sen tähden, kun meillä on näin SUURI PILVI TODISTAJIA YMPÄRILLÄMME !
....12:18 Ette te ole tulleet käsin kosketettavan, tulta suitsevan vuoren juurelle, sinne, missä oli synkkä pilvi, pimeys ja myrskytuuli,
12:19 ette sinne, missä kuultiin torventoitotus ja ääni, joka puhui niin, että kaikki pyysivät päästä kuulemasta enempää.
12:20 He eivät kestäneet määräystä: "Jokainen, vaikkapa eläinkin, joka koskettaa vuorta, on kivitettävä hengiltä."
12:21 Se näky oli niin pelottava, että Mooseskin sanoi: "Minä pelkään ja vapisen."
...12:22 EI, te olette tulleet Siionin vuoren juurelle, elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin luo. Teidän edessänne on tuhansittain enkeleitä
12:23 ja juhlaa viettävä esikoisten seurakunta, ne, joiden nimet ovat TAIVAAN KIRJASSA. Siellä on Jumala, kaikkien tuomari, siellä ovat perille päässeiden vanhurskaiden henget,
12:24 ja siellä on uuden liiton välimies Jeesus ja vihmontaveri, joka huutaa, mutta ei kostoa niin kuin Abelin veri.
Huom: Tämä "Aabrahamin helmassa" eli Kuolleitten sielujen valtakunnassa oleva " TODISTAJIEN PILVI " on paljon suurempi joukko kuin nämä muutamat jotka ilmestyivät täysin tietoisena sieltä Tuonelasta monille sen jälkeen kun " Esirippu repesi" ja Tuonelan ("kuolleitten valtakunnan") portit oli hetken auki !
(Ilm1:18 "minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet")
Matt27:51-53 "Sillä hetkellä temppelin väliverho repesi kahtia, ylhäältä alas asti. Maa vavahteli, kalliot halkeilivat,
haudat aukenivat, ja monien poisnukkuneiden pyhien ruumiit nousivat ylös.
He lähtivät haudoistaan ("mnēmeiōn"="muistamisesta"), ja Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen he tulivat pyhään kaupunkiin ja näyttäytyivät siellä monille."
ELI EI nämä "sielut" vielä mihinkään taivaaseen vielä noussut vaan ilmestyivät jonkin aikaa monille, sillä oikea kaikkien yhteinen YLÖSNOUSEMUS tapahtuu vasta Jeesuksen tullessa takaisin toisen kerran !
1Tess 4:14-17"uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin YHDESSÄ hänen kanssaan."...emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet... Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin... jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa"
VRT: Ilm 21:9 " "Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon". !
eli "UUDESTISYNTYNEET" KRISTITYT !!!
21:27 Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut KARITSAN ELÄMÄNKIRJAAN." !!!! :O
Eli siis siellä Tuonelassa, henkimaailmallisessa " Kuolleitten sielujen valtakunnassa", " Aabaramin helmassa". "Paratiisissa", "Kolmannessa taivaassa" eli Ns. " Välitilassa" on tämä Hebrealaiskirjeen " Todistajien Pilvi" ja sieltä myös ilmestyi Profeetta Samuel Saulille (1 Sam28)
07.05.2014 10:54
Olavi Kokkosen ja Helluntalaisten oppi ei ole sitä mistä minä puhun !
Vaan :
Kuolemahan siis ei koskaan tarkoita minkään päättymistä vaan siinä aina "joku eroaa jostakin"...Raamattu tuntee kolme tapaa kuolla:
1) Hengellisessä kuolemassa mikä tapahtui syntiinlankeemuksessa ihminen erotettiin Jumalastaan
2) Ruumiillisessa kuolemassa sielu eroa ruumiista
3) ja ns."Toisessa kuolemassa" joutuu ihminen lopullisesti eroon
Jumalastaan ja Hänen pitkämielisyydestään ja tämä tapahtuu maailman lopulla.
Niin palaan tässä nyt vielä kertomaan sen asian, miten esim. Helluntalaisuus jännästi näkee tämän:
2) Ruumiillisessa kuolemassa sielu eroa ruumiista !
Nimittäin kun keskustelin joskus vuosia sitten 90-luvulla Saarnaaja Olavi Kokkosen kanssa joskus aiheesta ja hänen puheistaan, niin huomasin että Helluntalaisuus opettaa tätä asiaa väärin, sillä he opettavat, että uudestisyntyneen ihmisen sielu ei enää UT:n aikana enää mene ns. "Aabrahamin helmaan" vaan taivaaseen mutta "ei uskovat" menevät edelleen tuonelan vaivan puolelle mutta "Aabrahamin helma" on ikään kuin TYHJÄ ja Jeesus muka tyhjensi sen kuollessaan ja noustessaan ylös ! :O
Mutta tämä oppi on ristiriidassa sen kanssa, että on oleva kuolleiden ylösnousemus sekä hyvien että pahojen...
ja uskovienkin ylösnousemus on tapahtuva yhtä aikaa "yhdessä"niin kuin 1 Tess 4:16-17 sen meille kertoo:
"Sillä itse HERRA ("kurios" = "Lord" )on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, YLIENKELIN ("archangelou" = "archangel") äänen
ja JUMALAN ("theou" = " God")pasunan kuuluessa,
ja Kristuksessa ("christō" = "Christ") kuolleet nousevat ylös ensin."
...sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan YHDESSÄ heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa"
http://biblehub.com/lexicon/1_thessalonians/4-16.htm
Web of Trust
Ja tämä Helluntalaistenkäsitys on myös ristiriidassa tämän Jeesuksen sanan kanssa:
Joh. 14:3 "Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, TULEN MINÄ TAKAISIN ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen."
ELI ETTÄ SAAMME KAIKKI NÄMÄ IHMISEN SIELUUN JA KUOLEMAAN LIITTYVÄT RAAMATUN KOHDAT JÄRKEVÄÄN KOKONAISUUTEEN, NIIN SE EDELLYTTÄÄ ETTÄ ON OLEMASSA TÄLLAINEN "VÄLITILA" TUONELAN "AABRAMIN HELMA" JOSTA
JEESUS TULEE NOUTAMAAN OMANSA MAAILMAN LOPULLA ! :)
07.05.2014 10:53
Niin kyllä tästä yksinkertaisesta asiasta on adventistien "tutkivan tuomion" kautta kirjoitettu tuhansia sivuja täysin harhauttavaa "potaskaa", että kyllä sen ajan olisi voinut käyttää johonkin tähdellisempään ! :O
07.05.2014 10:01
Lainaus pohjan_kuningas:
"Se toivo on elämämme ankkuri, luja ja varma. Se ulottuu väliverhon tuolle puolen. Sinne Jeesus meidän edelläkävijänämme meni, kun hän oli tullut ylipapiksi, jonka pappeus on ikuista, Melkisedekin pappeutta." (Hepr 6:19,20).
"Hän ei ole tuonut uhrina pukkien eikä sonnien verta, hän on uhrannut oman verensä. Näin hän on kertakaikkisesti täyttänyt tehtävänsä, astunut sisään kaikkeinpyhimpään ja hankkinut meille ikiajoiksi lunastuksen." ( Hepr 9:12).
Näistä edellinen on A.F. Ballengerin "lempiteksti", jälkimmäinen Desmond Fordin "lempiteksti". Kumpikin teksti on adventistisen selityksen kannalta koettu jossain määrin ongelmalliseksi, koska niiden mukaan Jeesus näyttäisi menneen taivaaseenastumisensa jälkeen ( meidän edellämme ) suoraan kaikkeinpyhimpään.
Johan tämän nyt sanoo terve maalaisjärkikin eikä tarvitse alkaa mitään snoppailemaan "tiedon nimellä kulkevalla valhetiedolla" ! :O
07.05.2014 09:50
319 / 400