Pystyykö adventisti keskustelemaan myös adventismille ominaisista kriittisistä asioista?
Jos adventistille esittää kysymyksen koskien adventismia niin ymmärtääkö adventisti edes kysymystä?
Onko adventistin vastauksena se, että lähdetään sivuraiteille tai niskoja nakellen tehdään vastakysymys?
Tunnen adventismia ja jehovalaisuutta mutta surullisesti voin todeta että samankaltaisia metodeja käytetään molemmissa ryhmissä.
Myös käyttäytyminen on samankaltaista mutta jehovat pysyvät paremmin asiassa ja ymmärtävät tehdyt kysymykset sekä vastaavat niihin.
Mitä tämä kertoo adventismista?
17
<50
Vastaukset
Adventistit ei kestä opillista kädenvääntöä heille aroista opinkäsityksistä, vaan huutelevat vain puskista ilman mitään järkeviä perusteita.
Halutaan vain trollata ja kääntää puheen aihe ihan toiseksi !
Olen sen nähnyt ja kokenut sen monesti myös live tilanteessa !- Kummajaisia
Just näin! Et saa koskaan oikeata vastausta, joko trollataan, kuten nyt juuri ketjuissa kummitteleva feikki "adventtisisar" alias Oskari Olematon tai sitten kiemurrellaan ja vääntelehditään, mutta suoruutta, sitä ei löydy, ei livetilanteissakaan. Koettu ja nähty liiankin usein.
- huomioita
Kummajaisia kirjoitti:
Just näin! Et saa koskaan oikeata vastausta, joko trollataan, kuten nyt juuri ketjuissa kummitteleva feikki "adventtisisar" alias Oskari Olematon tai sitten kiemurrellaan ja vääntelehditään, mutta suoruutta, sitä ei löydy, ei livetilanteissakaan. Koettu ja nähty liiankin usein.
Sehän kertoo vain että meillä on eri usko kuin adventisteilla.
Adventistit ovat itse todistaneet tämän ja empä menisi laittamaan luottamustani ja pelastusvarmuuttani "adventistien jeesusteluun" = ADVENTISTIPASTOREIDEN JEESUSTELUUN!
ADVENTISTIT OVAT ITSE TODISTANEET TÄMÄN! - kiemurtelu merkkinä
Kummajaisia kirjoitti:
Minäkin olen tavannut kiemurtelevan adventtistipastorin jopa livenä ja myös muita ns. riviadventisteja useita.
- Totta puhut
huomioita kirjoitti:
Sehän kertoo vain että meillä on eri usko kuin adventisteilla.
Adventistit ovat itse todistaneet tämän ja empä menisi laittamaan luottamustani ja pelastusvarmuuttani "adventistien jeesusteluun" = ADVENTISTIPASTOREIDEN JEESUSTELUUN!
ADVENTISTIT OVAT ITSE TODISTANEET TÄMÄN!"""" Sehän kertoo vain että meillä on eri usko kuin adventisteilla. Adventistit ovat itse todistaneet tämän"""
Näin on - ehdottomasti - te uskotte Jumalaan / Luojaan joka loi elämää ikuisesti kitumaan helvetissänne .... adventistit eivät sellaiseen järjettömyyteen usko.
Adventistien Jumala on näet erehtymätön ja oikeudenmukainen ja rakkaudellinen.
Siis ihan eri uskonto.. - adventtisisar
Totta puhut kirjoitti:
"""" Sehän kertoo vain että meillä on eri usko kuin adventisteilla. Adventistit ovat itse todistaneet tämän"""
Näin on - ehdottomasti - te uskotte Jumalaan / Luojaan joka loi elämää ikuisesti kitumaan helvetissänne .... adventistit eivät sellaiseen järjettömyyteen usko.
Adventistien Jumala on näet erehtymätön ja oikeudenmukainen ja rakkaudellinen.
Siis ihan eri uskonto..Niin minustakin uskontomme, oppimme ovat aivan erityisen paljon Raamattuumme pohjautuvaa. En tiedä, vaikka jotakin lukenutkin olen, että missään muualla uskominen Raamatun Sanaan toteutuisi ihmisten keskuudessa paremmin ja vähiten tuomitsevasti. Se on vapauttava kokemus. Kukaan ei kysele liiemmin juuri sinusta, ellet itse halua. Enemmän kysytään, uskotko Jeesukseen. Uskotko Kaikkivaltiaaseen. Vanhurskautukseen ja Pyhitykseen, joista kaksi viimeistä ovat minulle vaikeita asioita siksi, että tuntuu, etten osaa. Mutta minua ei ole tuomittu. Koska todelliset adventtiuskovat käsittävät sen, ettei ihminen tuomitse. Se ei ole ihmiselle luotu tehtävä. Jumala on rakkaus. Se on vapauttavaa. Antaa Toivoa.
- Adventtisisarelle
adventtisisar kirjoitti:
Niin minustakin uskontomme, oppimme ovat aivan erityisen paljon Raamattuumme pohjautuvaa. En tiedä, vaikka jotakin lukenutkin olen, että missään muualla uskominen Raamatun Sanaan toteutuisi ihmisten keskuudessa paremmin ja vähiten tuomitsevasti. Se on vapauttava kokemus. Kukaan ei kysele liiemmin juuri sinusta, ellet itse halua. Enemmän kysytään, uskotko Jeesukseen. Uskotko Kaikkivaltiaaseen. Vanhurskautukseen ja Pyhitykseen, joista kaksi viimeistä ovat minulle vaikeita asioita siksi, että tuntuu, etten osaa. Mutta minua ei ole tuomittu. Koska todelliset adventtiuskovat käsittävät sen, ettei ihminen tuomitse. Se ei ole ihmiselle luotu tehtävä. Jumala on rakkaus. Se on vapauttavaa. Antaa Toivoa.
Ettehän te edes hyväksy muiden seurakuntien uskovia "oikeiksi" uskoviksi ollenkaan, katselette vain korkeintaan säälien, kun niillä poloisilla ei ole muuta kuin Raamattu eikä sitä kaiken ratkaisevaa "adventtitotuutta". Et itsekään osallistu minkäänlaiseen yhteiskristilliseen toimintaan, et varmaan, kun toiset ovat kaikki niitä Babylonin huoria, eikö vain? Jaa, ettei tuomiota? Omianne ette kai tuomitse, mutta muut saavat kyllä sitäkin useammin kuulla, mitä adventistien silmissä ovat. Tämän palstan huutelut puhuvat puolestaan.
- Omistatko EGW:tä?
Paras raamatunlukumetodi on Raamattu toisessa kädessä ja Ellen Whiten Suuri taistelu toisessa kädessä ja nokan alla amerikasta ohjattu raamatuntutkiskeluvihkonen.
- 1800-luku
Vaikka adventistit lukevat "Nykyaikaa" niin heidän hengellinen kehityksensä on jäänyt 1800-luvulle.
Adventistit rakastavat Jeesusta koskevia aikalaskelmia 1800-luvulta..... VOI KUN IHANAA :)
1800-luku on monelle adventisipastorille suuri pettymys :( vaikka adventismi on ollut siunaus :) monelle harhaopille jotka ovat lähtöisin seitsemännen päivän adventismista. - Takaperinkuperkeikka
1800-luku kirjoitti:
Vaikka adventistit lukevat "Nykyaikaa" niin heidän hengellinen kehityksensä on jäänyt 1800-luvulle.
Adventistit rakastavat Jeesusta koskevia aikalaskelmia 1800-luvulta..... VOI KUN IHANAA :)
1800-luku on monelle adventisipastorille suuri pettymys :( vaikka adventismi on ollut siunaus :) monelle harhaopille jotka ovat lähtöisin seitsemännen päivän adventismista."Back to the roots" sanoo Ted Wilson, pääkonferenssi ja Suomessa Timo Flink. Sinne vaan Ellenin vanhaan hyvään aikaan, 1800-luvun pimentoon ja syvälle adventismin sokkeloihin, jossa ei muuta valoa loista kuin Ellenin pikkuruinen himatuikku..Huih, kun on pimeää! Hortoillaan, harhaillaan ja talutetaan yönsokea toista yönsokeaa.
- oikaisu 12345678910
Olet väärässä, joko tietoisesti tai sitten olet niin sanottu "propagandan uhri" ..
Adventistit kyllä ymmärtävät teidän kysymyksenne - mutta ymmärrätkö esimerkiksi sinä että te kyselette asioista joita ei ole olemassakaan.
Ota esimerkiksi Ellen White, te luulette että Ellen White olisi jokin palvonnan kohde - mikä olisi täysin sairas ajatus adeventisteille - mutta silti te kyselette typeriä.
Siis kuule nyt kerran .. (ja älä sitten taas ala pulisemaan vastaan) adventistit uskovat vain Raamattun Sanaan - ei mihinkään muuhun .. jos joku puhuu todellista Raamatun sanomaa - adventistit kuuntelevat mielellään - mutta jos joku puhuu niinkuin esimerkiksi tällä palstalla muutamat jotka uskovat omaan kuolemattomuuteensa ja ikuisuuteensa - se ei ole raamatullista ja siksi siihen kukaan joka tuntee Raamattua voi uskoa. Voi kysyä mielumminkin MIKSI te olette täällä mollaamassa ja miksi te ette vastaa kysymyksiin. Oliskohan niin että teillä itsellänne on vaikeuksia ja siksi te olette palstalla hakemassa todellista Raamatuntuntemusta - sellaista jota ei pelko ikuisesta helvetinpiinasta ole sumentamassa.
Minä uskon että monet teistä mollaajista olette juuri niitä joille on pienestä pitäen syötetty sitä uskoa omaan kuolematrtomuuteen ja kaikkeen mitä sellaista uskontoa enemmän tai vähemmän automaattisesti seuraa.
A) Jumala / Luoja joka loi elämää ikuiseen piinaan (siis täysin mahdoton jo ajatuksena)
B) Jeesus joka ei maksanuytkaan koko ihmisten syntivelkaa (yhtä mahdoton ajatus kuin kohta A)
C) Te olette poistamassa Jumalan lakia ??!! (Yhtä mahdoton oppi kuin kohdat A ja B)
Niin kauan kuin te pidätte kiinni noista opeistanne - olette väärällä tiellä.. ja Raamattu on teille jonkinlainen mystillinen kirja - mitä se ei ole esimerkiksi adventisteille..- omakehu haisee
Tästä adventistit hullaantuvat ja saavat orgasmin.
"En usko iankaikkiseen piinaan" laitetaampas iankaikkisen piinattomuuden levy pyörimään.....PYÖRIMÄÄN......... ---- "ei piinaa....ei piinaa..... EI PIINAA......"
Tästä adventistit saavat suurimman ilon!
- Tappiolla
Voisi myös kysyä, mitä tämä kertoo niistä, jotka hyökkäävät adventismia vastaan. Järkeviä kysymyksiä tai kommentteja tulee äärimmäisen harvoin. Jos sellainen tulee ja jos joku siihen antaa vähänkään täysjärkisen vastineen, niin suoranainen trolliparvi ryntää paikalle. Osa esiintyy adventisteina osa harhauttaa keskustelua ties mihin muuhun.
Ehdottaisin pientä tilastoa - veikkaisin adventistien olevan ronskisti tappiolla peelokirjoitusten kanssa ehkä suhteestees 1:3.- eipä vakuuta
Mitä tämä kertoo virallisesta adventismista: "Olemme lopunajan jäännösseurakunta".
Adventismi on teatteria, kännynnäisten kalastelemista, sapatilla röystäilyä ja Jeesusta koskevia aikalaskelmia 1800-luvulta ja jeesustelua sapattisin.
Adventismi on laittanut monen pään sekaisin niinkuin tämän "pastorin rouvan"?
"Adventtistisar/pastorin rouva" hehkuttaa: "Olen tiedottomassa tilassa. Vähän " ruosteessa". Se johtuu vain siitä, että olen niin ymmälläni Jumalamme hyvyydestä". - Ei ole aito
Onhan noita "trolleja" liikkeellä adventistienkin puolelta, niin kuin nyt tämä kaikkein uusin ilmestys "adventtisisar", joka ei osaa muuta kuin vedättää ja venkuloida joka ikisessä ketjussa. Jotkut tunnistavat, jotkut (valitettavasti eivät ) ja alkavat käydä mihinkään johtamatonta keskustelua mielikuvitusolennon kanssa. No, jos ei ole muuta tekemistä, niin mikäpä siinä.
- pyh!
eipä vakuuta kirjoitti:
Mitä tämä kertoo virallisesta adventismista: "Olemme lopunajan jäännösseurakunta".
Adventismi on teatteria, kännynnäisten kalastelemista, sapatilla röystäilyä ja Jeesusta koskevia aikalaskelmia 1800-luvulta ja jeesustelua sapattisin.
Adventismi on laittanut monen pään sekaisin niinkuin tämän "pastorin rouvan"?
"Adventtistisar/pastorin rouva" hehkuttaa: "Olen tiedottomassa tilassa. Vähän " ruosteessa". Se johtuu vain siitä, että olen niin ymmälläni Jumalamme hyvyydestä".Sinä et vakuutta mitenkään. Pelkka trolli olet.
vita miini kirjoitti: «Pystyykö adventisti keskustelemaan myös adventismille ominaisista kriittisistä asioista?»
Tavallisesti ei pysty.
«Jos adventistille esittää kysymyksen koskien adventismia niin ymmärtääkö adventisti edes kysymystä?»
Ehkä ymmärtää, ehkä ei. Vastaus ei anna tästä mitään viitettä.
«Onko adventistin vastauksena se, että lähdetään sivuraiteille tai niskoja nakellen tehdään vastakysymys?»
Tuon tapaisia ovat strategiat. Hyvin yleistä on myös syyttäminen rienaamisesta.
Mutta tämä ei ole mitenkään erityisesti adventistien erityisominaisuus. Kaikki fundamentalistisen sorttiset uskovat toimivat tässä osapuilleen samoin.
Kokeilepa kysyä, mihin perustuu usko siihen, että Raamattu on Jumalan sanaa.
Oikea vastaushan on, että ei ole mitään perustelua, vaan kyse on uskon asiasta.
Venkoilusta tunnistaa fundiksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 25110879
- 1276923
- 955603
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa334898- 414161
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta303709- 613474
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323402Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru212871- 582650