Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Aloituksia
32
Kommenttia
7984
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Opetuksessa olevat aikajanan kaksi ääripäätä:
Alun >>>.
04.05.2014 19:32
"maalliset majansa" (vrt 1Piet1:13,14)
2 Piet1:13 "Ja minä katson oikeaksi, niin kauan kuin tässä majassa olen, näin muistuttamalla herättää teitä.
1:14 Sillä minä tiedän, että tämän majani poispaneminen tapahtuu äkisti, niinkuin myös meidän Herramme Jeesus Kristus minulle ilmoitti."
04.05.2014 18:37
Ja Profeetta Samuelin RUUMIS vähän aikaisemmin ei ihan "tykö"...
1 Sam25:1 Ja Samuel kuoli, ja koko Israel kokoontui pitämään hänen valittajaisiaan, ja he hautasivat hänet hänen kotipaikkaansa Raamaan."
04.05.2014 18:02
Ja Profeetta Samuelin RUUMIS vähän aikaisemmin ei ihan "tykö"...
1 Sam25:1 Ja Samuel kuoli, ja koko Israel kokoontui pitämään hänen valittajaisiaan, ja he hautasivat hänet hänen kotipaikkaansa Raamaan."
04.05.2014 18:01
Usein kuulee väitettävän, että Saulille ei olisi ilmestynyt 1 Sam 28 luvussa aito Samuel vaan PAHA HENKI, joka vain esiintyi Samuelina mutta näissä jakeissa profeetta Samuel alkukielellä mainitaan juuri hänen omalla henkilökohtaisella nimellään...
Ja samoin tuntuu perin oudolta miksi RAAMATTU ei sitä sitten erikseen mainitse jos näin ei olisi, koska samainen 1 Samuelin kirja mainitsee 3 kertaa tilanteen, jossa Sauliin menee Paha Henki ja kerran kuinka hän joutuu hurmoksiin Jumalan hengestä !
Vertaa:
1Sam16:14 Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä PAHA HENKI vaivasi häntä.
1Sam18:10 Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä PAHA HENKI valtasi Saulin,
1Sam19:9 Mutta Herran lähettämä PAHA HENKI tuli Sauliin,
JA SITTEN
1Sam19:23 "Mutta kun hän (Saul) oli menossa sinne, Raaman Naajotiin, tuli JUMALAN HENKI häneenkin, niin että hän kulki HURMOKSISSA,"
ELI näiden Samuelin kirjan esimerkkien valossa on todella vaikea ajatella, että
28 luvun Samuel ei olisi juuri se oikea Samuel !
JUMALAN SANAAN JA ALKUKIELEEN VOI LUOTTAA ! :)
San 30:5 "Jokainen Jumalan sana on taattu; hän on niiden kilpi, jotka häneen turvaavat."
04.05.2014 17:37
Usein kuulee väitettävän, että Saulille ei olisi ilmestynyt 1 Sam 28 luvussa aito Samuel vaan PAHA HENKI, joka vain esiintyi Samuelina mutta näissä jakeissa profeetta Samuel alkukielellä mainitaan juuri hänen omalla henkilökohtaisella nimellään...
Ja samoin tuntuu perin oudolta miksi RAAMATTU ei sitä sitten erikseen mainitse jos näin ei olisi, koska samainen 1 Samuelin kirja mainitsee 3 kertaa tilanteen, jossa Sauliin menee Paha Henki ja kerran kuinka hän joutuu hurmoksiin Jumalan hengestä !
Vertaa:
1Sam16:14 Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä PAHA HENKI vaivasi häntä.
JA SITTEN
1Sam19:23 "Mutta kun hän (Saul) oli menossa sinne, Raaman Naajotiin, tuli JUMALAN HENKI häneenkin, niin että hän kulki HURMOKSISSA,"
JUMALAN SANAAN JA RAAMATUN ALKUKIELEEN VOI LUOTTAA ! :)
San 30:5 "Jokainen Jumalan sana on taattu; hän on niiden kilpi, jotka häneen turvaavat."
04.05.2014 17:30
Vertaa:
JA SITTEN
JUMALAN SANAAN JA RAAMATUN ALKUKIELEEN VOI LUOTTAA ! :)
04.05.2014 17:25
Vertaa:
JA SITTEN
JUMALAN SANAAN JA ALKUKIELEEN VOI LUOTTAA ! :)
04.05.2014 17:25
Ei siis luultavammin poltettiin vaan poltettiin...
1 Sam 31:12 nousivat he, kaikki sotakuntoiset miehet, kulkivat kaiken yötä ja ottivat Saulin ja hänen poikiensa ruumiit alas Beet-Seanin muurilta, menivät Jaabekseen ja POLTTIVAT NE SIELLÄ." !
04.05.2014 17:04
Eli Saulin ja hänen poikainsa ruumiit tuotiin Jaabekseen ja heidän LUUNSA haudattiin tammen alle eli heidät tämän mukaan luultavammin poltettiin ensin ja Sauli ilman päätä, koska se oli kiinnitettynä Daagonin temppeliin eli sinne heidän "maalliset majansa" (vrt 1Piet1:13,14) jäivät mutta onneksi sentään SIELUT meni Samuelin tykö "Aabrahamin helmaan" ! :)
1 Sam31:11 Kun Gileadin Jaabeksen asukkaat kuulivat, mitä filistealaiset olivat tehneet Saulille,
31:12 nousivat he, kaikki sotakuntoiset miehet, kulkivat kaiken yötä ja ottivat Saulin ja hänen poikiensa ruumiit alas Beet-Seanin muurilta, menivät Jaabekseen ja POLTTIVAT NE SIELLÄ.
31:13 Sitten he ottivat heidän luunsa, hautasivat ne tamariskipuun alle Jaabekseen ja paastosivat seitsemän päivää.
04.05.2014 17:02
Olet oikeassa mutta alkusanojen synonyymit on hyvä tutkia kaikki ja näin kokonaisuus hahmottuu paremmin...
Lainatakseni Risto Santalan kirjan takakannesta Suudelma hunnun läpi kirjan nimeä !
Israelin kansallisrunoilija Bialik on sanonut, että
♥ "Raamatun lukeminen muulla kuin alkukielellä on kuin suutelisi
morsianta hunnun läpi." ♥
Siinä onkin meillä miettimistä... :)
04.05.2014 13:34
Eli kenen Lähellä eli TYKÖNÄ olemme nyt saaneet tässä käydä !
Hebr12:18 Sillä te ETTE ole käyneet SEN VUOREN TYKÖ , jota voidaan käsin koskea ja joka tulessa palaa, ettekä synkeyden, ette pimeyden, ette myrskyn,
12:19 ette pasunan kaiun ettekä äänen tykö, joka puhui niin, että ne, jotka sen kuulivat, pyysivät, ettei heille enää puhuttaisi;
12:20 sillä he eivät voineet kestää tätä käskyä: "Koskettakoon vuorta vaikka eläinkin, se kivitettäköön";
12:21 ja niin hirmuinen oli se näky, että Mooses sanoi: "Minä olen peljästynyt ja vapisen";
12:22 VAAN te olette käyneet Siionin vuoren TYKÖ ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin TYKÖ, ja kymmenien tuhansien enkelien TYKÖ,
12:23 taivaissa kirjoitettujen esikoisten juhlajoukon ja seurakunnan tykö, ja tuomarin TYKÖ, joka on kaikkien Jumala,
ja TÄYDELLISEKSI TULLEITTEN VANHURSKASTEN HENKIEN TYKÖ !
12:24 ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, TYKÖ, ja vihmontaveren TYKÖ, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri."
(VRT 1 Moos 4:10 "Kuule, veljesi veri huutaa minulle maasta.")
04.05.2014 13:27
Eli kenen Lähellä eli TYKÖNÄ olemme nyt saaneet tässä käydä !
Hebr12:18 Sillä te ette ole käyneet sen vuoren tykö, jota voidaan käsin koskea ja joka tulessa palaa, ettekä synkeyden, ette pimeyden, ette myrskyn,
12:19 ette pasunan kaiun ettekä äänen tykö, joka puhui niin, että ne, jotka sen kuulivat, pyysivät, ettei heille enää puhuttaisi;
12:20 sillä he eivät voineet kestää tätä käskyä: "Koskettakoon vuorta vaikka eläinkin, se kivitettäköön";
12:21 ja niin hirmuinen oli se näky, että Mooses sanoi: "Minä olen peljästynyt ja vapisen";
12:22 vaan te olette käyneet Siionin vuoren tykö ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin TYKÖ, ja kymmenien tuhansien enkelien TYKÖ,
12:23 taivaissa kirjoitettujen esikoisten juhlajoukon ja seurakunnan tykö, ja tuomarin TYKÖ, joka on kaikkien Jumala, ja TÄYDELLISEKSI TULLEITTEN VANHURSKASTEN HENKIEN TYKÖ
12:24 ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, TYKÖ, ja vihmontaveren TYKÖ, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri."
04.05.2014 13:22
Joh 3:12 "Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?"
Ef6:12 "Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa."
Ef Ef. 2:2 joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
Eli kenen Lähellä eli tykö olemme käyneet
Hebr12:18 Sillä te ette ole käyneet sen vuoren tykö, jota voidaan käsin koskea ja joka tulessa palaa, ettekä synkeyden, ette pimeyden, ette myrskyn,
12:22 vaan te olette käyneet Siionin vuoren tykö ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin TYKÖ, ja kymmenien tuhansien enkelien TYKÖ,
12:23 taivaissa kirjoitettujen esikoisten juhlajoukon ja seurakunnan tykö, ja tuomarin TYKÖ, joka on kaikkien Jumala, ja TÄYDELLISEKSI TULLEITTEN VANHURSKASTEN HENKIEN TYKÖ
04.05.2014 13:20
Eli... tässä olemme myös taas sen peruskysymyksen edessä, että USKOMMEKO ME ASIAT NIIN KUIN RAAMATUN ALKUKIELI SEN MEILLE VAKUUTTAA vai uskommeko me omia ennakkokäsityksiämme tai siihen liittyviä raamatun "ulkopuolisia selitysteoksia" !
JOS KERROMME ETTÄ PITÄYDYMME KAIKESSA RAAMATTUUN NIIN SE EDELLYTTÄÄ MYÖS ETTÄ SEN ALKUKIELTÄ TUTKITAAN HUOLELLA JA SITÄ KUNNIOITETAAN !
NÄIN MINÄ USKOANI PYRIN TOTEUTTAMAAN ! :)
04.05.2014 13:03
Kiitos jos luit kaiken ja myös ajattelit asiaa !
04.05.2014 12:40
Eli... tässä olemme taas sen peruskysymyksen edessä, että USKOMMEKO ME ASIAT NIIN KUIN RAAMATUN ALKUKIELI SEN MEILLE VAKUUTTAA vai uskommeko me omia ennakkokäsityksiämme tai siihen liittyviä raamatun "ulkopuolisia selitysteoksia" !
JOS KERROMME ETTÄ PITÄYDYMME KAIKESSA RAAMATTUUN NIIN SE EDELLYTTÄÄ MYÖS ETTÄ SEN ALKUKIELTÄ TUTKITAAN HUOLELLA JA SITÄ KUNNIOITETAAN !
NÄIN MINÄ USKOANI PYRIN TOTEUTTAMAAN ! :)
04.05.2014 12:36
Vertaa vielä Keskustelut " RAAMATTU SANOO SAMUELIA SAMUELIKSI ! "
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12157043
SEKÄ
" Profetian henki "
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12217216
04.05.2014 12:11
Eli tähän liittyvä Profeetta Samuelin ennustus RAAMATUSSA menee näin !
1 Sam 28:16,17,19
" Mutta Samuel vastasi: "Miksi sinä minulta kysyt, kun Herra on poistunut sinusta ja tullut vihamieheksesi?
Herra on tehnyt sen, minkä hän on MINUN KAUTTANI puhunut: Herra on reväissyt kuninkuuden sinun kädestäsi ja on antanut sen toiselle, Daavidille.
Herra antaa myöskin Israelin yhdessä sinun kanssasi filistealaisten käsiin, ja HUOMENNA OLET SINÄ POIKINESI MINUN TYKÖNÄNI; myös Israelin leirin Herra antaa filistealaisten käsiin."
JA KUINKA TÄLLE ENNUSTUKSELLE KÄVIKÄÄN...
1 Sam31:1 Mutta filistealaiset taistelivat Israelia vastaan. Ja Israelin miehet pakenivat filistealaisia, ja heitä kaatui surmattuina Gilboan vuorella.
31:2 Ja filistealaiset pääsivät Saulin ja hänen poikiensa kintereille, ja filistealaiset surmasivat Joonatanin, Abinadabin ja Malkisuan, Saulin pojat.
31:3 Ja kun taistelu kiihtyi ankaraksi Saulia vastaan ja jousimiehet keksivät hänet, joutui hän suureen hätään jousimiesten ahdistaessa.
31:4 Ja Saul sanoi aseenkantajallensa: "Paljasta miekkasi ja lävistä sillä minut, etteivät nuo ympärileikkaamattomat tulisi lävistämään minua ja pitämään minua pilkkanaan". Mutta hänen aseenkantajansa ei tahtonut, sillä hän pelkäsi kovin. Niin Saul itse otti miekan ja heittäytyi siihen.
31:5 Mutta kun hänen aseenkantajansa näki, että Saul oli kuollut, heittäytyi hänkin miekkaansa ja kuoli hänen kanssansa.
31:6 NIIN KUOLIVAT SINÄ PÄIVÄNÄ YHDESSÄ SAUL, HÄNEN KOLME POIKAANSA ja hänen aseenkantajansa ynnä kaikki hänen miehensä." !
ELI TÄMÄ JUMALAN PROFEETAN SAMUELIN ENNUSTUS SIIS TOTEUTUI ! :)
04.05.2014 12:10
Ja mitä ristiriitaista näissäkin " Immanuel" tarkoittaa "Jumala meidän kanssamme " ja Jeesus oli lihan puolesta Daavidin sukua tarkoittaa että raamattu kertoo Jeesuksesta kaksi sukuluetteloa Sekä Kasvatus-isän Joosefin puolelta ja Marian puolelta ja nämä molemmat päätyvät Daavidiin !
eli Marian puolelta Lihasta syntynyt ja Lain puolelta neitseestä syntynyt Joosefin lapsi !
ja 38 Käännös " Kointähti" ja 1992 käännös "aamutähti"
Eli " aamun koitto "
http://biblehub.com/lexicon/revelation/22-16.htm
Sananl 4:18 Mutta vanhurskasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydänpäivään saakka.
04.05.2014 12:01
323 / 400