Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Aloituksia
32
Kommenttia
7984
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minun ongelmani on se, että adventismi ei osaa erottaa Ylienkeli Mikaelia ja Jeesusta Kristusta toisistaan kun hehän ovat aivan kaksi eri raamatullista persoonaa !
Jeesus on Logos Herra ja Ylienkeli Mikael on Ylienkeli Mikael !
Voi Pyhä sokeus sentään ! Ei voi muuta sanoa...
Ihan sama kuin minä sanoisin, että minä olen Timo Flink :O
01.05.2014 15:31
Siis näin...Arkikielessä legalismilla voidaan tarkoittaa yksisilmäistä ohjesääntösokeutta ja lain kirjaimen pilkuntarkkaa noudattamista lain hengestä piittaamatta.
Legalismillä tarkoitetaan myös armottomuutta sekä itseä että muita kohtaan...
01.05.2014 14:53
Rehellinen kysymys sinulle: Oletko tullut Adventismi palstalla keskustelemaan tai saarnaamaan ?
01.05.2014 14:24
Olen samaa mieltä näitä Ellenin alun touhuja on vaikea jäljittää ja saada tietoa ja hyvin myös huomasin, että kun kirjoitin tuosta "suljetun oven" opista niin kukaan adventtiteologi ei suostunut vastaamaan aiheeseen ja Jarihotellikaan ei edes pyynnöstä ottanut kantaa vaikka hänellä on kanta yleensä kaikkeen...
"Kielletty hedelmä" koko aihe kaiketi...
Minua harmittaa kun en niitä vanhoja Ellen G Whiten suomennettuja teoksia kopioinut Lahden adventtikirkosta 90- luvun alussa kun niitä ei voi saada enää mistään .... niissä oli niitä Ellenin näkyjä enemmänkin...
01.05.2014 14:15
Ja taas se trollaus alkaa " ikuinen piina" ja Timo Flink ei kiinnosta minua kuin opillisesti eli mitä hän edustaa ! Muuten en ole Timo Flinkistä mitenkään kiinnostunut mutta jos hänellä on vaikka uskonnon historiaan liittyvää oikeaa tietoa niin sitten olen !
Adventismissa hän edustaa minulle "legalistista" ääripäätä !
Pitääkö tätä Alex sinun syyttelyäsi kestää päivästä toiseen kun tulet nyt pilaamaan tämänkin ketjun... :O
Ilm 18.4 kanssa joskus en enää keskustellut kun hän aina myös panetteli ja toisti samoja asioita mutta nykyisin hän on ollut asiallisempi...
Asiallisiin viesteihin vastaan aina !
Sinä Alex etsit vain riitaa...ikävä kyllä...
01.05.2014 14:09
No minä en kyllä ihan tuollaista kuvaa siitä saanut...ja olihan se ollut tällä sivulla jo vissiin 2 vuotta...
01.05.2014 13:56
Minä haluan täällä keskustella raamatusta ja perustella ajatuksiani raamatulla enkä kinastella ja trollata ohi aiheiden...
Tiedoksi vaan...
01.05.2014 13:53
Kiitos mielipiteestäsi...sinun tarkoituksesi ei ole kuin lyödä "puukkoa selkään"
Myönnä pois... piste.
01.05.2014 13:49
Kiitos mielipiteestäsi
01.05.2014 13:38
Ja sinulla se paha tapa että vain arvostelet minua henkilökohtaisesti koko ajan ja monessa topiikissa kun sinulla on niin kova "antipatian henki" minua kohtaan !
Etkö ole huomannut sitä ja jopa asetat suuhuni sanoja joita en ole sanonut ! :(
Uutta valoa uskooni en ole täällä saanut mutta uutta valoa adventismiin kyllä se täytyy myöntää, vaikkakin olen adventismia tutkinut jo 25 vuotta mutta hyviä linkkejä olen täältä löytänyt !
01.05.2014 13:35
Minulla on yksi hauska muisto Risto Santalasta uskoni aika alkumetreiltä kun kerran jonkun tilaisuuden jälkeen menin kysymään häneltä jotain minua askarruttanutta raamatunkohtaa...
Ja ensimmäiseksi Risto sanoi: " Anna se raamattusi tänne" !
Ja minä ihmeissäni, että mitä tämä nyt on...
Ja Risto alkoi selailemaan raamattuani ja hetken selailtuaan antoi sen takaisin ja sanoi : " Hyvä ! tällainen raamatun juuri pitää ollakin ! " ja Risto hymyili tyytyväisenä omalla humoristisella tavallaan...
Nimittäin minulla aika luetun näköinen raamattu täynnä alleviivauksia ja reunoihin kirjoiteltuja viitteitä ja alkusanoja ja yliviivauskynän jälkiä...
01.05.2014 13:26
Minulla on yksi hauska muisto Risto Santalasta uskoni aika alkumetreiltä kun kerran jonkun tilaisuuden jälkeen menin kysymään häneltä jotain minua askarruttanutta raamatunkohtaa...
Ja ensimmäiseksi Risto sanoi: " Anna se raamattusi tänne" !
Ja minä ihmeissäni, että mitä tämä nyt on...
Ja Risto alkoi selailemaan raamattuani ja hetken selailtuaan antoi sen takaisin ja sanoi : " Hyvä ! tällainen raamatun juuri pitää ollakin ! " ja Risto hymyili tyytyväisenä omalla humoristisella tavallaan...
Nimittäin minulla aika luetun näköinen raamattu täynnä alleviivauksia ja reunoihin kirjoiteltuja viitteitä ja alkusanoja ja yliviivauskynän jälkiä...
01.05.2014 13:25
Ja tämä edesmenneen Risto Santalan kirjanenhan päättyy näin:
"Olemme olleet Jeesuksen ristin äärellä. Jeesus on ahdistuneen auttaja. Pyydämme vielä, että hän saisi hallita sydäntämme ja elämäämme.
Rukous:
Herramme ja Vapahtajamme. Sinä näet rikosrekisterimme, kaikki pikkuviat ja karkeammat rötökset. Tiedämme, ettemme voi tehdä iäisyydessä omia laskelmiamme: Sinä paljastat koko totuuden. Siksi pyydän: ota haltuusi koko sydämeni kaikkine huolineen ja ongelmineen. Olen väsynyt ajamaan itse asiaani. Herra, Sinä olet ostanut minut omaksesi kärsimystesi ja kuolemasi hinnalla: tässä olen, Sinun rakkauteni saalis. Herra, minulla ei ole Sinulle mitään hyvää annettavana. Ota siksi sydämeni omaksesi. Aamen.
01.05.2014 12:50
Niin tässä on linkki Santalan kirjaan Jesaja 53
http://www.kirjasilta.net/santala/jesaja53/
01.05.2014 12:34
Ilm18:4 1) menikö jumalaton Saul sinne "Aabrahamin helmaan" Samuelin luo,
Vrt 1 Sam20:17 "Ja Joonatan vannotti vielä Daavidin heidän keskinäisen rakkautensa kautta, sillä hän rakasti häntä niinkuin omaa sieluansa."
Tai menikö Kuningas Salomo "Aabrahamin helmaan" !
Vrt: 1 Kun11:4 Ja kun Salomo vanheni, taivuttivat hänen vaimonsa hänen sydämensä seuraamaan muita jumalia, niin ettei hän antautunut ehyin sydämin Herralle, Jumalallensa, niinkuin hänen isänsä Daavidin sydän oli ollut.
11:5 Niin Salomo lähti seuraamaan Astartea, siidonilaisten jumalatarta, ja Milkomia, ammonilais-iljetystä.
11:6 Ja Salomo teki sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, eikä uskollisesti seurannut Herraa niinkuin hänen isänsä Daavid."
No onneksi me emme ole yhtä kuin Jumala ja me emme ole tuomareita emmekä voi tuomita ketään ja syntisinä me kaikki täällä kuolemme ja Jeesuksen armon varassa ja siinä uskossa riippuen siirrymme tuonpuoleiseen, tuonelaan !
01.05.2014 12:20
http://www.mtv.fi/viihde/seurapiirit/artikkeli/the-times--peaches-geldof-kuoli-heroiinin-yliannostukseen/3335076
01.05.2014 11:57
Ellen G White / Kristillisiä opetuksia, sivu 154:
~ " Eräs piirre, mikä erottaa totisen Jumalan vääristä Jumalista on kyky välittää ihmisille tietoja menneisyydestä ja tulevaisuudesta...
... Eräs Jumalan määräämistä koetuksista Jumalan todellisen profeetan selville saamiseksi on hänen sanojensa täsmällinen toteutuminen." ~
- Siis Ellen G Whiten mukaan vain Jumala voi nähdä tulevaisuuteen ja se profeetta, jolle Jumala sanansa Hengessä ilmoittaa. Saatanan enkeli ja "väärä profeetta" ei siis Ellenin opin mukaan kykene näkemään tulevaisuuteen niin kuin Jumala näkee !
Vrt: 5 Moos 18:22 "kun profeetta puhuu Herran nimessä, ja kun se, mitä hän on puhunut, ei tapahdu eikä käy toteen, niin sitä sanaa Herra ei ole puhunut; julkeuttaan se profeetta on niin puhunut; älä pelkää häntä."
MUTTA KUINKAHAN ASIAN LAITA OLI ELLENIN ITSENSÄ KANSSA ?
ONKO ELLENIN ENNUSTUKSET TOTEUTUNUT ?
Itse Raamattukin kertoo meille tällaisen mielenkiintoisen ennustuksen: 1 Sam 28:16,17,19
" Mutta Samuel vastasi: "Miksi sinä minulta kysyt, kun Herra on poistunut sinusta ja tullut vihamieheksesi?
Herra on tehnyt sen, minkä hän on MINUN KAUTTANI puhunut: Herra on reväissyt kuninkuuden sinun kädestäsi ja on antanut sen toiselle, Daavidille.
Herra antaa myöskin Israelin yhdessä sinun kanssasi filistealaisten käsiin, ja HUOMENNA OLET SINÄ POIKINESI MINUN TYKÖNÄNI; myös Israelin leirin Herra antaa filistealaisten käsiin."
JA KUINKA TÄLLE ENNUSTUKSELLE KÄVIKÄÄN...
1 Sam31:1 Mutta filistealaiset taistelivat Israelia vastaan. Ja Israelin miehet pakenivat filistealaisia, ja heitä kaatui surmattuina Gilboan vuorella.
31:2 Ja filistealaiset pääsivät Saulin ja hänen poikiensa kintereille, ja filistealaiset surmasivat Joonatanin, Abinadabin ja Malkisuan, Saulin pojat.
31:3 Ja kun taistelu kiihtyi ankaraksi Saulia vastaan ja jousimiehet keksivät hänet, joutui hän suureen hätään jousimiesten ahdistaessa.
31:4 Ja Saul sanoi aseenkantajallensa: "Paljasta miekkasi ja lävistä sillä minut, etteivät nuo ympärileikkaamattomat tulisi lävistämään minua ja pitämään minua pilkkanaan". Mutta hänen aseenkantajansa ei tahtonut, sillä hän pelkäsi kovin. Niin Saul itse otti miekan ja heittäytyi siihen.
31:5 Mutta kun hänen aseenkantajansa näki, että Saul oli kuollut, heittäytyi hänkin miekkaansa ja kuoli hänen kanssansa.
31:6 NIIN KUOLIVAT SINÄ PÄIVÄNÄ YHDESSÄ SAUL, HÄNEN KOLME POIKAANSA ja hänen aseenkantajansa ynnä kaikki hänen miehensä." !
JUMALAN PROFEETAN SAMUELIN ENNUSTUS SIIS TOTEUTUI ! :)
Jumalan profeetta näkee tulevaisuuteen... Saatanan enkeli ja väärä profeetta ei näe, vain Jumala näkee ! Näin Ellenkin vakuuttaa ! :)
01.05.2014 11:55
No tässähän on monenlaista "apokryfikirjaa".... :O
01.05.2014 11:52
Et siis usko RAAMATTUA etkä myöskään Ellen G Whiteä joka sanoo että vain Jumala ja Jumalan Hengen profeetta näkee tulevaisuuteen....
RAAMATTU SANOO SAMUELIA SAMUELIKSI HÄNEN HENKILÖKOHTAISELLA PERSOONALLISELLA NIMELLÄÄN !
EI SAA MENNÄ VÄÄRISTELEMÄÄN RAAMATUN ALKUTEKSTIÄ !
http://biblehub.com/lexicon/1_samuel/28-16.htm
Vrt: http://keskustelu.suomi24.fi/node/12157043
01.05.2014 11:48
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9836035
01.05.2014 11:40
327 / 400