Vapaa kuvaus

Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/

Aloituksia

32

Kommenttia

7984

1. Siis näin...Arkikielessä legalismilla voidaan tarkoittaa yksisilmäistä ohjesääntösokeutta ja lain kirjaimen pilkuntarkkaa noudattamista lain hengestä piittaamatta.
    Legalismillä tarkoitetaan myös armottomuutta sekä itseä että muita kohtaan...
  2. Kiitos mielipiteestäsi
  3. Ellen G White / Kristillisiä opetuksia, sivu 154:

~ " Eräs piirre, mikä erottaa totisen Jumalan vääristä Jumalista on kyky välittää ihmisille tietoja menneisyydestä ja tulevaisuudesta...
    ... Eräs Jumalan määräämistä koetuksista Jumalan todellisen profeetan selville saamiseksi on hänen sanojensa täsmällinen toteutuminen." ~

- Siis Ellen G Whiten mukaan vain Jumala voi nähdä tulevaisuuteen ja se profeetta, jolle Jumala sanansa Hengessä ilmoittaa. Saatanan enkeli ja "väärä profeetta" ei siis Ellenin opin mukaan kykene näkemään tulevaisuuteen niin kuin Jumala näkee !

Vrt: 5 Moos 18:22 "kun profeetta puhuu Herran nimessä, ja kun se, mitä hän on puhunut, ei tapahdu eikä käy toteen, niin sitä sanaa Herra ei ole puhunut; julkeuttaan se profeetta on niin puhunut; älä pelkää häntä."

MUTTA KUINKAHAN ASIAN LAITA OLI ELLENIN ITSENSÄ KANSSA ?
    ONKO ELLENIN ENNUSTUKSET TOTEUTUNUT ?

Itse Raamattukin kertoo meille tällaisen mielenkiintoisen ennustuksen: 1 Sam 28:16,17,19
    " Mutta Samuel vastasi: "Miksi sinä minulta kysyt, kun Herra on poistunut sinusta ja tullut vihamieheksesi?
    Herra on tehnyt sen, minkä hän on MINUN KAUTTANI puhunut: Herra on reväissyt kuninkuuden sinun kädestäsi ja on antanut sen toiselle, Daavidille.
    Herra antaa myöskin Israelin yhdessä sinun kanssasi filistealaisten käsiin, ja HUOMENNA OLET SINÄ POIKINESI MINUN TYKÖNÄNI; myös Israelin leirin Herra antaa filistealaisten käsiin."

JA KUINKA TÄLLE ENNUSTUKSELLE KÄVIKÄÄN...

1 Sam31:1 Mutta filistealaiset taistelivat Israelia vastaan. Ja Israelin miehet pakenivat filistealaisia, ja heitä kaatui surmattuina Gilboan vuorella.
    31:2 Ja filistealaiset pääsivät Saulin ja hänen poikiensa kintereille, ja filistealaiset surmasivat Joonatanin, Abinadabin ja Malkisuan, Saulin pojat.
    31:3 Ja kun taistelu kiihtyi ankaraksi Saulia vastaan ja jousimiehet keksivät hänet, joutui hän suureen hätään jousimiesten ahdistaessa.
    31:4 Ja Saul sanoi aseenkantajallensa: "Paljasta miekkasi ja lävistä sillä minut, etteivät nuo ympärileikkaamattomat tulisi lävistämään minua ja pitämään minua pilkkanaan". Mutta hänen aseenkantajansa ei tahtonut, sillä hän pelkäsi kovin. Niin Saul itse otti miekan ja heittäytyi siihen.
    31:5 Mutta kun hänen aseenkantajansa näki, että Saul oli kuollut, heittäytyi hänkin miekkaansa ja kuoli hänen kanssansa.
    31:6 NIIN KUOLIVAT SINÄ PÄIVÄNÄ YHDESSÄ SAUL, HÄNEN KOLME POIKAANSA ja hänen aseenkantajansa ynnä kaikki hänen miehensä." !

JUMALAN PROFEETAN SAMUELIN ENNUSTUS SIIS TOTEUTUI ! :)
    Jumalan profeetta näkee tulevaisuuteen... Saatanan enkeli ja väärä profeetta ei näe, vain Jumala näkee ! Näin Ellenkin vakuuttaa ! :)